eli onko koulun ruoka huvää vai pahaa?
Mielipiteitä saa laittaa. ;DD
Mun mielest pahaa. :P
Koulun ruoka, hyvää vai pahaa?
26
1887
Vastaukset
- Sotilasmestari
"eli onko koulun ruoka huvää vai pahaa?
Mielipiteitä saa laittaa. ;DD
Mun mielest pahaa. :P"
Aika neitimäistä haukkua varsinkaan kouluruokaa, sentään me saamme sen ilamiseksi, sehän ei ole itsestäänselvyys sivistysmaissakaan. Jopa norjassa ei ole järjestettynä ilmaista kouluruokaa.
Hävetkää muijat ja muut hyvin lapselliset ihmiset, viimestään armeijassa opitte että ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi - crazy.frog
Venäläiseen kouluruokaan (maksulliseen)?
HUomaat eron, että venäjällä EI SAA ottaa niin paljon kuin haluat vaan annetaan todella pienen annoksen, jolla nälkä ei lähde ja teetä ilman sokeria!!! Haluaisitko syöde sitä vaiko suomalaista herkullista kouluruokaa? Mieti sitä... Syö koulun tarjoamaa ruokaa, koska se on ilmaista ja hyvää...- Elenya
Hyvää.En ole koskaan pitänyt siitä, enkä ole syönyt sitä n. 8 vuoteen. Tai no sillointällöin närpin. Ei, en ole anorektikko, bulimikko tai mikään muukaan sellainen. Mulle vaan on aina ollu vaikeeta syömisen kanssa. Tämän takia olen yksinäinen, ja hiljainen, jopa joskus sisäänpäin kääntynyt.
- Poikavompatti89
huomen kouluu ja tavallaa on ollu vähä ikävä hyvii kouluruokii, koulun harvoi hyvii puolii ;)
Toisin ku jossaa jenkeissä vedetää pizzaa ja kaikkee lihottavaa koulus ni ollaa lihavii ja huonos kunnos :( se ei oo kivaa.. - laekgh
Witu juntit!!!!! Vaikka se ruoka on ilmaista ja jossain perseessä ruoka on vielä paskemman makusta EI SE SEN RUUAN MAKUUN VAIKUTA jumalauta! Koulu ruoka on täyttä paskaa mutta ei se sitä tarkoita ettei sitä vois syödä.
- födlj
olen harvinaisen samaa mieltä kanssasi.
mielestäni kouluruoka on täyttä paskaa. okei, se voi olla jossain jopa hyvää ja tiedän, makuaisoista ei saa kiistellä. mun mielipide vaan on et se on pahaa.
ja minkä ihmeen takii kaikki aina sanoo et "se on sentään ilmasta, älä viitti haukkuu sitä paskaks". ei kukaan oo kysyny paljonko se maksaa. vaan et onks se hyvää vai pahaa. vaikka se onkin ilmasta, siitä oon kiitollinen, se on pahaa. mut kyl sitä silti syödä voi. mut on varmaa että senttiäkään en siitä maksais.
- ex-koululainen
Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä, mutta omasta mielestäni kouluruoka oli kouluaikanani ihan hyvää ja terveellistä. Olihan niitä kammoruokiakin (esim. ala-asteella tarjotut silakat), joita tuskin kykeni katsomaan, mutta suurin osa pöperöistä oli syötäviä ja maittaviakin. Täytyy ottaa huomioon se, ettei kouluilla ole varaa tarjoilla mitään fileetä. Tottahan toki sellainen olisi parempaa kuin pennin suikaleliha.
- p_e_p_e
riippuu tietenkin koulusta, mutta meillä on ainakin tosi hyvää(:
- n.i.g.h.t
siis syötävää :P
- mkmnhomgp
En tiä millasta ruokaa muis suomen kouluis on tarjolla, mut meiän koulun ruoka on TOSI pahaa!
En tiä pystyykö sitä muut oppilaat syömään, mut jos mä sitä yritän muutaman lusikallisen/haarukalliset suuhuni mättään, niin kyl meinaa yrjö lentää!
Ku ens vuonna meen ammattikouluun missä oppilaat on tekemässä sen ruuan, se on tosi hyvää ja myös siis ravitsevaa ja monipuolista, toisin kuin meillä!
Ja sitä en myöskään ymmärrä että puhutaan että kouluruoka on terveellistä(ja monipuolista)
Jos usetita koulun ns.perusruokia verrataan johonkin pitsaan tms., niin kyllä totean että yhtä rasvaisia on kouluruuatkin, ellei rasvaisempiakin. Meen koulun jauhelihapihvitkin oikein valuu ja tirskuu rasvaa, et nam vaan.- ammattikouluissa oppilaat e...
"Ku ens vuonna meen ammattikouluun missä oppilaat on tekemässä sen ruuan, se on tosi hyvää ja myös siis ravitsevaa ja monipuolista, toisin kuin meillä!"
Näin ei ainakaan ole MISSÄÄN, niinsanotussa toiseen asteen ammattikoulussa, ehkä ammattikorkeakoulussa sitten, mutta ehkä ei sielläkään.
Ei edes erikoistuneissa ravintolakouluissa, niissäkin on omat keittäjät kouluruokalassa.
- pikkuhaukku
Koulun ruoka on tosi hyvää, meillä ainakin! Ruokailu on meillä koulupäivän kohokohta! :D
Kyllähän se kouluruoka meni. Tosin se vaati reilun käden maustamista. Itselläni oli vakiovarusteena mukana koulussa mm. grillimaustetta ja tabascoa. Niillä sai siitä maksakastikkeesta ja lihakeitostakin ihmeen hyvän makuista.
- jaa
Ala-asteen ruuasta nyt ei voi sanoa MITÄÄN. Se oli oikeasti hirveää, ja jos sattui olemaan jotain hyvää niin se loppui kesken ennen kuin kaikki saivat. Yläasteella oli sentään jotain muutakin kuin pelkkää perunaa, mutta nekin ruuat oli tehty muutamalle tuhannelle ihmiselle, eli ei kyllä mitään herkkua.
Amiksessa on kyllä hyvät ruuat, ja usein vaihtoehtojakin. Tänäänkin oli jotain perunoita ja sitten spagettihommelia, oli muuten mielettömän hyvää! Sitten on salaattia (jota ei muuten ala-asteella ollut) ja joskus leipää, ihan tuoretta. Jälkiruokaakin löytyy, joskus on jotain ihan erikoista herkkua mistä ei ole ikinä kuullutkaan.
Joo, eli en valita.
- Elvenpath
mun mielestä kouluruoka on kohtuullisen hyvää. riippuu tietenkin paljon keittäjästä. ei kannata yleistää, jos yhdessä paikassa on pahaa niin muka toisessa paikassakin on. edellisessä koulussani oli todellakin HYVÄÄ ruokaa. nykyisen koulun keittiöstä en voi sanoa samaa. kerran meillä oli ruokaa, joka haisi oksennukselle ja maistui sille myös. meillä on todella harvoin hyvää ruokaa. vaikka olisi pahaakin, silti syön ja paljon. otan myös leipää ja muita tarjolla olevia lisukkeita. olen oppinut nykyisessä koulussani sen, että kaikkea kannattaa syödä vaikka olisi kuinka pahaa. joskus kaipaan takaisin vanhaan kouluuni lähinnä kouluruokien takia...
uudessa koulussani oli ennen parempia ruokia, mutta kun edellinen keittäjä kuoli, silloin loppuivat myös hyvät ruoat.Ala-asteella ruuat olivat todella hyviä mutta ylä-asteella ruoka oli sellaista en nyt sano pahaakaan mutta kohtalaista.Ammattikoulussa ruuat on hyviä!
- Elvenpath
Leena kirjoitti:
Ala-asteella ruuat olivat todella hyviä mutta ylä-asteella ruoka oli sellaista en nyt sano pahaakaan mutta kohtalaista.Ammattikoulussa ruuat on hyviä!
ala-asteen ruokien makuja en kauheasti muista, mutta ne olivat samaa luokkaa kuin edellisessä koulussani yläasteella. uudessa koulussa opettajat eivät syö samoja ruokia koska he tietävät kuinka pahaa se ruoka siellä on. he hakevat esim. jostain lähikaupasta aina omat ruokansa ja syövät niitä kun oppilaat taas joutuvat syömään suoraan sanottuna paskaa. kyllä niitä joitakin hyviä ruokia nykyisestäkin löytyy mutta aika harvoin. tänäänkin oli jotain ihmeellistä makaronilaatikkoa. kuivaa tietenkin koko ruoka. ja nahistunutta salaattia päälle
- ...monesta...
...asiasta! Esimerkiksi siitä, mistä ruoka tulee, kuka sen tekee vai tilataanko ruoka valmiina jostakin ja vain lämmitetään koululla...Meillä tehtiin koulussa esim. sämpylät aina itse ja hyviä olivat..jossakin saa vain näkkäriä tms. leipää, joka tulee kaupasta..Myös suurinosa muusta ruuasta tehtiin paikanpäällä, joten oli ainakin tuoretta ja tarpeeksi lämmintä mistä plussaa makuun..Jos ruoka tulee muualta ja se lämmitetään vaan uudestaan niin se jähtyy helpommin..Sillon se kyllä maistuukin sitte pahalta..
- play-boy90
Useimmiten.
- Fairytale.Fairytale
Välillä kouluruoka osaa olla ihan syötävää..
Välillä taas sitä pas*** ei voi edes ruoaksi kutsua. Ristiriitanen juttu.
Yhtä oikeaa vastausta ei ole!
-fairytale.fairytale- - Nimetön
Mitä vittua oikein ylipäänsä syötte?? Lopettakaa tuo idioottimainen valittaminen ja syökää tai kuolkaa nälkään...
- Irezum
..syömme ruokaa jota voi syödä? Eihän missään kouluruoassa ole minun mielestäni pahaa, mutta kaikkeen kyllästyy jos yhtä ja samaa ruokaa on toinen päivä.. ;P
- Lue äkkiä
Joskus hyvää joskus pahaa useimiten pahaa yök...
- todella
todella todella pahaa potutki on mustii ja hiuksii ruuas ei voi syyä ei ei
- Jeppy
PAHAAAAA!!!
tiedän että jotkut vetää tästä herneet nenään ja alkaa ipittämään että kehitysmaissa on asiat paljon huonommin, ja tiedän sen itsekkin, mutta meidän koulussa ruoka on ihan sairaan pahaa!!!!! Anteeksi tästä..
oli mukava asioida kanssanne, näkemiin! - noobikoira1
mun mielestä se on aika pahaa. mut kun mietitään että koulut tuhlaa yhtä oppilasta kohden 50 cent (en puhu mitään siitä räppäristä) ruokaan nii on se siihen nähden kelvollista. mutta kyllä vois vähän enemmän käyttää rahaa ruokaan ja tehdä monipuolisempia ruokia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845287Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283518Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402864Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin262083Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581840Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861636- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71165