uusi vuosi,uusi elämä?eli haluaisin kiloja pois, terveen olon mutta,liikuntaa pitäis harrastaa.
fakta1:inhoan yli kaiken kutosaleja.verkkainen uiminen on ok.kasviksia pitäis syödä.fakta2:vihannekset maistuu tosi pahalle,tomaatti menee just ja just.ei saa syödä sokeria,rasvaa.fakta3:rakastan makeaa,eikä ole yhtään itsekuria.eli neuvokaa miten saan sen ihanne-elämän mistä lehdet kirjoittaa?
neuvoja???
74
27849
Vastaukset
- annnaa
1. Itselläni tuo kuntoilupuoli lähti parhaiten käyntiin siten, että lähdin tähtitaivaan aikaan, siis myöhään illalla pienelle kävelylle. Se oli rauhoittavaa, eikä tarvinnut kiirehtiä mitä seuraavaksi lenkin jälkeen pitää tehdä. Kaikki oli päivällä hoidettu, ja nyt on aika rauhoittua.
Lyhyestä lenkistä se lähtee!!
2. Telkkaria katsoessa yleensä aina haluaa jotain syötävää. Porkkanasta voi leikata pieniä kuutioita ja napostella niitä. Jos liottaa niitä vielä vedessä, niistä tulee mukavan mehukkaita ja makeita. Wokki-ruuissa pakastevihanneksetkin maistuvat. Vähän suolaa, mutta mausteita saa käyttää, esim. chilijauhetta.
3. Omaan makeanhimooni auttaa omena. kannattaa miettiä, että syön sitten vaikka viisi omenaa, mutta karkkia en ostamaan lähde. Ja käydä kaupassa valmistelemassa terveellistä ruokavaliota, ettei tarvitse joka päivä lähteä omppuja ostamaan. Ja kauppaan tietysti aina vatsa täynnä, ettei altistu väärälle ravinnolle :)- nimetön
Mut jos haluaa laihtua ja ruokahalua vähentää ni ei saa syödä porkkanaa koska se lisää näläntunnetta, samoin oli muistaakseni lanttu tai nauris, en muista mut porkkana ainakin..Jos ette usko ni kysykää jostain sairaalasta missä hoidetaan ylilihavia, sieltä olen itsekkin tiedon saanut ku ihmettelin et aina vaan nälkä kasvaa ku syön porkkanaa..Ja tää on ihan totta..
- paljo kun haluat
nimetön kirjoitti:
Mut jos haluaa laihtua ja ruokahalua vähentää ni ei saa syödä porkkanaa koska se lisää näläntunnetta, samoin oli muistaakseni lanttu tai nauris, en muista mut porkkana ainakin..Jos ette usko ni kysykää jostain sairaalasta missä hoidetaan ylilihavia, sieltä olen itsekkin tiedon saanut ku ihmettelin et aina vaan nälkä kasvaa ku syön porkkanaa..Ja tää on ihan totta..
Sokeri lihottaa ei rasva. rakastamasi sokeri on pakko jättää minimiin, muuten ei paino tipu. sorry.
ja voit unohtaa kaikki painovartijoiden höpöhöpö "syö-puolikas-nakki-tai-kaksi-lihapullaa" -tyyliset kaloreiden laskennat. rasvaa ja proteiinia voit syödä vapaasti, sokeri ja muu hömppähiilihydraatti minimiin. esim. karkit ja leivokset kokonaan pois.
kokeile, se auttaa. paino tippuu varmasti.
nimimerkki Atkinsilla laihtunut - 2. neuvo
paljo kun haluat kirjoitti:
Sokeri lihottaa ei rasva. rakastamasi sokeri on pakko jättää minimiin, muuten ei paino tipu. sorry.
ja voit unohtaa kaikki painovartijoiden höpöhöpö "syö-puolikas-nakki-tai-kaksi-lihapullaa" -tyyliset kaloreiden laskennat. rasvaa ja proteiinia voit syödä vapaasti, sokeri ja muu hömppähiilihydraatti minimiin. esim. karkit ja leivokset kokonaan pois.
nimimerkki Atkinsilla laihtunutja voit unohtaa kaikki "korvaa ruoka porkkanoilla" höpötykset, jota joku tuossa edellä mainosti. kyllä ihminen kunnon ruokaa tarvitsee, pelkästä rehusta ja muusta kaninruuoasta tulee vaan vihaiseksi ja sitten sortuu syöpöttelemään....
- neitineitsyt
paljo kun haluat kirjoitti:
nimimerkki Atkinsilla laihtunutmoi
oot oikees oon atkinsonilla tiputtanu 10 kg 2 viikos ongelma on vaan se et ruokahalu menny ja kaihduttaakseen olis pakko syödä mut ei tee ees mitää mieli pakotan itteni syömää munakkaan päiväs tavoite -30 kg laihduttaminen ei oo koskaan ollu näin helppoo TSEMPPIÄ KAIKILLE
...olisi, jos olisin laihempi. Jostain tuli nyt voimaa toteuttaakin tuo asia. Homma perustuu mielestäni kolmeen tärkeään asiaan.
1. Tietynlaisten tapojen muuttaminen ja huomioiminen muuttaa ne paremmiksi.
2. Itsekuri ja itsensä hallinta vanhan tavan edessä pitämällä se uudessa.
3. Kaikki ravinto on tärkeää rasvoja myöten. Syödään vähemmän ja liikutaan enemmän.
Jos olen rehellinen, niin haluaisin itselleni kaverin/kavereita toteuttaa visioni. Tiedän sen jo etukäteen, että välillä tulee olemaan vaikeaa pitää homma hallinnassa ja silloin se kaverin/kavereiden tuki tulisi tarpeeseen. Asia toimisi myös toisin päin. Minulle voi myös kirjoittaa ja pyytää 'väliaikaraportteja'. Kaikille muillekin 'elämäänsä muutosta kaipaaville' hyvää jatkoa ja onnistumista.- nimetön
...pitää kolmen tunnin välein! Oikeesti itse laihduin kymmenen kiloo melko nopeesti ku söin painonvartijoiden ohjeiden mukaan ja sit kävin 2 tai 3 kertaa viikossa käppäilee/lenkkeilee n.puoltoistatuntii..Pieniä annoksia ja leipää,puuroo,jukurttia ja kalaa,kanaa,perunaa,riisiä ja vihanneksia ja kaikkee terveellistä,kaikki tietää mikä on terveellistä...Se vaatii itsekuria jos tykkää syödä karkkia ja muita herkkuja mut jos ihminen oikeesti haluu laihtua ni siihen sillon pystyy..Minä itse lihoin sen kymmenen kiloo ku lopetin tupakan polton n.viidentoista vuoden jälkeen(ilman apuvälineitä,kun päätin vaan) ja sama pätee tässä asiassa myös..ITSEKURIA!!!!!
- Leena**
En tiedä miten sais kanssa kilot pois, masentunu kun oon... vaikeaa ku luonnekin on sellanen kuriton
- Entä jos asut vielä
vanhempies luona. et voi vaikuttaa ruokaan tms. Tai jos et halua kertoa laihdutuksestasi, minkäs teet jos joku tarjoaa karkkia. Ennen olet käynyt kimpuun kuin sika limppuun, ja yhtäkkiä ei kelpaa koskaan. ?????????
Pitkäkestoinen ja vaan hieman hikeä puskeva liikunta polttaa rasvaa tehokkaimmin,ei siis kannata vetää mitään puolen tunnin pikakävely-lenkkejä,ne kasvattaa vaan lihasta.
Uutta(mutta melko itsestäänselvää)tietoa minulle antoi vasta myös se,että jos ruokavalio ja vitamiinit ovat kohdallaan ei ole himoja ja kiusauksia,siksi juuri aina hoetaan vihannesten yms.tärkeydestä.
Hedelmiä kannattaa syödä vaan pelkkinä itsenään,ei esim.mitään hedelmäjogurttia,koska ruoka on hapan ja hedelmä emäksinen.Neutralisoivat vatsahappojen toiminnan yhdessä nautittuna ja siten varastoituvat palamattomina kehoon->suoraan vyötärölle.(Korjatkoon joku jos olen väärässä)
Näiden asioiden parissa kamppailee itse kukin,motivaatio on hukasssa täälläkin ja kesä senkuin lähestyy.
Voimia laihdutukseen kaikille!! :0)- Nappi
Hei! Haluaisin korjata erään seikan viestissäsi... Kirjoitit, että "varastoituvat palamattomina kehoon->suoraan vyötärölle". Ensinnäkin, se, mikä ei pilkkoudu mahalaukussa, pilkkoutuu ohutsuolessa, ja toiseksi, mikään ruoka-aine ei voi siirtyä suoraan elimistöön varastoon, vaan se käy läpi seuraavan prosessin: ruoka-aine pilkkoutuu, sitten vasta imeytyy ja poltetaan soluissa energiaa tuottaen TAI mikäli energiaa ei tarvita, ruoka-aineesta pilkkoutuneet molekyylit muokataan rasva-aineiksi rasvakudokseen varastoitavaksi. Jos ruoka-aine ei "sula", se siirtyy eteenpäin suolistossa ja postuu kakan mukana.
Nappi kirjoitti:
Hei! Haluaisin korjata erään seikan viestissäsi... Kirjoitit, että "varastoituvat palamattomina kehoon->suoraan vyötärölle". Ensinnäkin, se, mikä ei pilkkoudu mahalaukussa, pilkkoutuu ohutsuolessa, ja toiseksi, mikään ruoka-aine ei voi siirtyä suoraan elimistöön varastoon, vaan se käy läpi seuraavan prosessin: ruoka-aine pilkkoutuu, sitten vasta imeytyy ja poltetaan soluissa energiaa tuottaen TAI mikäli energiaa ei tarvita, ruoka-aineesta pilkkoutuneet molekyylit muokataan rasva-aineiksi rasvakudokseen varastoitavaksi. Jos ruoka-aine ei "sula", se siirtyy eteenpäin suolistossa ja postuu kakan mukana.
et mä tarkotin niin että joku omena imeytyy sellaisenaan vyötärölle,minkähän näkönen mahasta tulisi jos vetäsisin tosta banaanin ja vaikka sitruunan.. ;0D
Kertoisitko mihin perustelet tietosi?Minua kiinnostaa nää laihdutusjutut..
Nuo sinun kirjoittamasi asiat eivät kumoa sitä asiaa että hedelmät tulisi nauttia erillään muusta,omina itsenään..että muille tiedoksi. :0)
- ^^outolintu^^
Minä pääsin hyvään alkuun Painonvartijoiden kanssa, sain syödä periaatteessa mitä haluan, mutta vain sen tietyn määrän päivässä. Tietysti mitä terveellisemmin ateriansa valitsi sitä enemmän sai syödä, eikä se pisteiden laskeminen ole kamalaa puuhaa, kuin oikeastaan sen ensimmäisen viikon ajan, kun niitä ei vielä muista ulkoa ensinkään... =) Aika kallista puuhaahan se on tuo Painonvartijoissa olo, mutta olemalla mukana menossa vaikka vain muutaman viikon saa jo jutun idean selville ja pystyy jatkamaan itsekseen. Liikunnan harrastaminen ei ole pakollista, mutta kuten aina, tietenkin suositeltavaa ja kaikki liikunta käy, myös se verkkainen uinti... =) Ja jos ei halua käydä missään Painonvartijoiden ryhmässä voi Painonvartijoihin liittyä myös kirjekurssinomaisesti (kuten minä tein).
Eikä siitä kokeilusta ollut minulle ainakaan haittaa. Karkkia ja muuta hyvää syön edelleen, mutta osaan syödä oikeassa suhteessa kulutukseeni. Mielestäni Painonvartijat on ehkä se helpoin vaihtoehto... - L.O.A.
1. En ole koskaan liikunnasta piitannut, mutta keksin hauskan liikuntamuodon, joka sopii itselleni erittäin hyvin. Asun ihan keskustassa ja käyn kiertelemässä kauppoja, ostamatta kuitenkaan mitään. Todella kevyttä liikuntaahan tuo on, mutta parempi sekin kuin maata sohvalla. Lisäksi saan hetkeksi ajatukset irti ruuasta ja päälle mahtumattomat vaatteet kannustavat laihtumaan. Näin siis minulla. Kyllä sinullekin löytyy jokin erittäin mieluisa laji :)Toinen liikuntamuoto, josta pidän on kuntopyöräily. Pyöräillessäni lueskelen lehtiä/kirjaa, jolloin aika kuluu kuin siivillä. Huutonetistä voisi irrota edullisia kuntoiluvälineitä.
2. Kasvikset naamioin hyvään kastikkeeseen esim. dippaamalla tuoretta kurkkua, porkkanaa, paprikaa kukkakaalta ym. kevyeen kermaviilidippiin. Ja jos tomaatti maistuu, niin itse rakastan keitetyn perunan päälle muusattua tomaattia ja yrttisuolaa. Kastiketta ei kaipaa! Sosekeitotkin menee joskus alas. Itse teen pakastevihanneksista nopeaa ja edullista soppaa.
3. Sama homma täällä; irtokarkit suurinta herkkua, eikä lainkaan itsekuria. Paha juttu, muttei toivoton. Viikon kun sinnittelin ilman, keho tottui elämään ilman makeaa. Sitten maistoin makeaa ja sama kierre jatkui, kunnes ajattelin, että nyt ei sitten enää ollenkaan. Toki silloin tällöin tekee vieläkin makeaa mieli, mutta muusattu banaani tai esim. jugurtti pakkaseen ja ei kun lusikoimaan :) Viinirypäleet ovat myös suurta herkkua. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että syöt edelleen makeaa, mutta esim. puolet aiempaa vähemmän. Uskomattoman pieni määrä riittää tyydyttämään makeannälän! Ravitsemusterapeutille jos pääset, niin sieltäkin saa potkua ja hyviä vinkkejä laihdutukseen.
Ihanne-elämää ei ole olemassakaan kuin siellä lehtien palstoilla, joten mitään suurempaa onnea et laihtumisella luultavasti saavuta. Muutama vuosi sitten laihdutin 13 kiloa tavoitellen kauneutta ja onnea. Mitä sain? Entistä huonomman itsetunnon, masennuksen ja syyllisyydentunteen herkkujen nauttimisesta. Aloin pikkuhiljaa lihoa takaisin ja kiloja tuli oikein korkojen kera, nimittäin 21 kiloa... Mutta mitä uutta sain? Itsetunnon. Sen, että tajusin rakastavani itseäni juuri sellaisena kuin olen. Itse asiassa olen alkanut nauttia myös runsaammista muodoistani, vaikka painoindeksi onkin 29. Laihduttamisenkin aloitin uudelleen vain lääkärin kehotuksesta, joten tällä kertaa tuskin itsetunto-ongelmia tulee, kun ei ajattele laihduttamista ulkonäön kannalta. Itseasiassa tunnen itseni paremman näköiseksi kuin koskaan aikaisemmin. Ehkä oman tyylin ja elämäntapojen löytäminen oli se ratkaiseva tekijä. Suosittelen itsetutkiskelua niin laihduttaville kuin muillekin.
Onnea matkaan ja hyvää vuotta 2006!- sivustalukija
Tulipa hyvä mieli kun luin viestisi =)
Elämä tasapainossa vaikka kilot eivät ;o)
Raskas voi olla kevyt ja kevyt voi olla raskas,,, mieleltään!!
Kumpaa haluaisitte katsoa mielummin; Mieleltään särähtänyttä hermoraunio psykopaatti ruikkua vai harmoonista hyväntuulista toiset hyvälle tuulelle saavaa runsasta ihmistä joka meinaa laihtua ja olla hyväntuulinen normaalipainoinen ihminen??
Mieli ylös ja kilot alas!!!
Reipasta jatkoa sinullekin!!
- mufasa
pitää valmistautautua uuteen elämään 100%:sti .se ei riitä,että haluu aloittaa sen uuden elämän. itse olen saavuttanut pelkällä itsepäisyydellä paljon. vahva ruoka proteiinipitoisena,ja mieluiten vähärasvaisena. n.5 aikaan jotain keittoa,jossa on rehuja,ne on meinaan ihan hyviä. hyviä rasvoja ei kanata välttää,etenkään rasvasta kalaa!(ehkäsee lantiolihavuutta)... muuten kokonainen ananas on aika namia,paljon parempaa kuin purkkitettuna. se vie mukavasti makeennälän ja nopeennuttaa samalla aineenvaihduntaa.;)...lopulta se liikkuminen merkkaa eniten. pitää liikkua paljon. pyöräily on alussa tehokkainta. kuitenkin on hyvä muistaa,että keho ei saa tottua vain ykstoikkoseen liikuntaa,vaan tehokkainta on harastaa eri lajeja samaan aikaan. kannattaa liikkua miten itse tykkää,koska siihen se "uus elämä" lopahtaakin...ei kukaan jaksa tehdä semmosta mistä ei tykkää. toivottavasti tästä on apua edes vähän...:)
- uusio pullukka
Lihoin muutama vuosi sitten.Edellisenä kesänä kävelin vielä jokapäivä noin 8km.Paino laski huimasti yli 30kg.Sitten loukkasin jalkani elokuussa.Liikuntaa en ole voinut harrastaa ja olen surusyöppö.Joten painoa on tullut tosipaljon.Nyt aloin uudellen kromin syönnin ja kiinnitän myös muuhun syömiseen huomiota.Vaan liikkimaan en pääse.Minulla on trampoliini jolla juoksin aikaisemmin noin ½ tuntia aamuin illoin.Nyt ei sitäkään voi tehdä.Jonotan polvileikkaukseen,ties koska sinne pääsee.Alkaa olla matalapainetta ja harmittaa.Sorrun välillä surusyöppöyteen.Onko mitään neuvoa?
- sulla uusiopullukka
uusio pullukka kirjoitti:
Lihoin muutama vuosi sitten.Edellisenä kesänä kävelin vielä jokapäivä noin 8km.Paino laski huimasti yli 30kg.Sitten loukkasin jalkani elokuussa.Liikuntaa en ole voinut harrastaa ja olen surusyöppö.Joten painoa on tullut tosipaljon.Nyt aloin uudellen kromin syönnin ja kiinnitän myös muuhun syömiseen huomiota.Vaan liikkimaan en pääse.Minulla on trampoliini jolla juoksin aikaisemmin noin ½ tuntia aamuin illoin.Nyt ei sitäkään voi tehdä.Jonotan polvileikkaukseen,ties koska sinne pääsee.Alkaa olla matalapainetta ja harmittaa.Sorrun välillä surusyöppöyteen.Onko mitään neuvoa?
Ite oon entinen kilpaurheilija. Kun kilpaura päättyi pahaan vammaan, meni elämä sekaisin. Kaksi vuotta lähes liikkumatta vamman takia, ja ainahan olin tottunut syömään kuin hevonen kovan kulutuksen takia... "Kävi Jutilat" ja kiloja alkoi kertymään. Siitä tuli masennus ja himo herkkuihin. Vuosia tuosta aikaa, mutta edelleen tappelen painon kanssa. En ole saanut itseäni enää samoihin mittoihin kuin silloin urheillesssa. Nyt paikat kyllä kunnossa ja liikun lähes entiseen tapaan, mutta ne herkut... Ja se surusyöppöys, tiedän! Pikkuhiljaa. Niin ne muutokset täytyy tehä.
Polvivamma on ikävä. Oletko kokeillut vesijuoksua? Ei käy nivelien päälle ja todella tehokasta rasvnapolttajaa. - Se piristää!
uusio pullukka kirjoitti:
Vesijuoksu on hyvä idea, jos se käy. Se kuntouttaa ja laihduttaa. Mulla oli kerran myös jalka kipeä urheilusta. Harmitti, kun en hoksannut, että voin edes nostella painoja käsillä tai jotain muuta sellaista. Toivottavasti saat hyviä vinkkejä.
Hyvä ratkaisu on myös masennuksen tietoinen hoitaminen jollain vaihtoehtoisella tavalla. Herkuttele esimerkiksi mansikoilla, vadelmilla, tuoreella ananaksella tai gaya- tai vesimelonilla. Hrkuttele jollain muulla tavalla kuin rasvaisilla ruoilla tai palkitse itsesi ihanalla tavalla, mikä ei liity ruokaan, esim. lämpimällä tuoksuvilla eteerisillä öljyillä hajustetulla kylvyllä. Mieti etukäteen miten reagoit tilanteessa.
- oweiq
Tässä vaihtoehto sellaiselle joka ei halua pitkäaikaista liikuntaa, mutta on valmis "kärsimään" 5-15 minuuttia päivässä.
HIIT, eli High Intensity Interval Training. Eli lyhyitä spurtteja ja lyhyitä lepojaksoja peräperää. Käynnistää rasvan palamisen joka jatkuu tuntikausia. Todella raskas ainakin alussa mutta pitäisi helpottaa nopeasti. Alussa saattaa laatta lentää, eikä varmaan heikkosydämisellekään sovi.
Tuossa englanniksi taulukko. Toimii hyvin kuntopyörälläkin:
http://www.musclemedia.com/training/hiit_table.asp
Sopii sellaiselle joka ei halua polttaa lihasmassaa pois vaan haluaa pelkästään rasvasta eroon. Pitkäkestoinen lenkkeily polttaa myös lihasmassaa.
Itse ajattelin tätä vaihtoehtoa että saisin sixpäkin näkyviin vararenkaan alta.- Sisko
Olen todella paljon ylipainoinen n.40 kg. Monta kertaa yrittänyt laihdutusta, painonvartijoissa ja ilman...välillä saanut pois yli 20kiloakin, mutta sitten ne tulleet takas korkojen kera... :(
Epätoivo iskee...kävelykin jo hengästyttää ja on koko ajan vetämätön olo...Mikä neuvoksi? Mistä se motivaatio tulis ja pysys loppuelämän....?? - taikapipo
Sisko kirjoitti:
Olen todella paljon ylipainoinen n.40 kg. Monta kertaa yrittänyt laihdutusta, painonvartijoissa ja ilman...välillä saanut pois yli 20kiloakin, mutta sitten ne tulleet takas korkojen kera... :(
Epätoivo iskee...kävelykin jo hengästyttää ja on koko ajan vetämätön olo...Mikä neuvoksi? Mistä se motivaatio tulis ja pysys loppuelämän....??olen itse yrittänyt myös laihduttaa ja nyt ollut kuukauden verran ilman makeaa ja uudenvuoden lupauksena annointselleni että ei enää makeaa..auttaako pelkän karkin jaa muun rasvaisen ja suolaisen pois jättäminen laihtumaan? enpä usko...mutta kun olen huono liikkumaan eikä ystävistäni ole apua...he eivät jaksa lähteä ikinä mihinkään lenkille tms...ja kasviksista en tykkää...joskus yrittänyt syödä mutta tulevat samaa kautta ylös...olen vain 10kiloa ylipainoinen mutta siltikin se näkyy...itselleni ei tunnu menevän mitkään housut jalkaan ja mahan kohdalle ja reisiin kerääntyy ylimääräistä...olen todella masentunut siitä...sillä ikinä en ole pystynyt laihduttamaan...ja kun vielä kaikki kaverini ovat langanlaihoja ja valittavat "lihavuutta" niin sitä enemmän mua masentaa..,kun he eivät usko kuinka paljon tämä itseäni vituttaa suoraan sanoen...ja painonvartijatkin maksavat liikaa..ei opiskelijalla ole varaa sellaiseen...ainakaa minulla...
- mufasa
Sisko kirjoitti:
Epätoivo iskee...kävelykin jo hengästyttää ja on koko ajan vetämätön olo...Mikä neuvoksi? Mistä se motivaatio tulis ja pysys loppuelämän....??aina ei oo helppoo,kyllä se siitä lähtee. en itsekään laihtunu ekalla yrittämällä. yritin ala-asteella ja ylä-asteella,mutta vasta ylä-asteen lopussa löysin motivaation. aloin lukea terveyslehtiä,tutkin asiota,yhdistelin tietojani ja sain voimaa siitä. pistin itselleni tavoitteita,enkä antanut itselleni lupaa epäonnistua. ei minulla ollut mitään muuta menetettävää kuin se vähäinen itsetunnon ripe,mitä oli enää jäljellä. uskon,että pystyt siihen. aloita iltalenkeillä,käytä sitä samalla aikana miettii asioita,siitä tulee hyvä mieli. siirryt vähitellen raskaampiin lajeihin. kesällä pyöräily kuluttaa rasvaa varsin tehokkaasti, ja se ei rasita niin paljon niveliä,samoin uinnilla on myös hyvä pudottaa painoa. kannattaa alussa näin kasvattaa myös lihaskuntoo niin jaksaa paremmin. tiedät varmasti jo paljon laihduttamisesta ja jos olet kerran saanut pois niin paljon, niin kyllä sää nyt vielä onnistut. tämä kuulostaa ehkä liialta,niin se itsestäkin tuntu. kaikki vaan lähtee itsestä. toivottavasti onnistut yrityksessäsi. niin itsekin onnistuin .olen laihduttanut 26 kiloa vain ja pelkästään uskomalla omaan itseeni,haaveilemalla, elämällä terveelisesti ja lopulta rakastuin liikumiseen..kiloakaan ei ole tullut takasin,vuoden pysynyt paino ennallaan..mutta ei se ulkonäkö todella ole tärkeintä vaan se,että on tyytyväinen itseensä. tosin on se miehen huomiokin ihan imartelevaa.;)
- ehkä aloitan
Tuo HITT treeni tehdään aamulla tyhjään vatsaan, minkä jälkeen odotetaan n 30-60 min kunnes syödään aamupala... Jälkipolttoa ajatellen ei saa syödä välittömästi HITT jälkeen.
Tarkempaa tietoa tässä: http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp - Nimetön
taikapipo kirjoitti:
olen itse yrittänyt myös laihduttaa ja nyt ollut kuukauden verran ilman makeaa ja uudenvuoden lupauksena annointselleni että ei enää makeaa..auttaako pelkän karkin jaa muun rasvaisen ja suolaisen pois jättäminen laihtumaan? enpä usko...mutta kun olen huono liikkumaan eikä ystävistäni ole apua...he eivät jaksa lähteä ikinä mihinkään lenkille tms...ja kasviksista en tykkää...joskus yrittänyt syödä mutta tulevat samaa kautta ylös...olen vain 10kiloa ylipainoinen mutta siltikin se näkyy...itselleni ei tunnu menevän mitkään housut jalkaan ja mahan kohdalle ja reisiin kerääntyy ylimääräistä...olen todella masentunut siitä...sillä ikinä en ole pystynyt laihduttamaan...ja kun vielä kaikki kaverini ovat langanlaihoja ja valittavat "lihavuutta" niin sitä enemmän mua masentaa..,kun he eivät usko kuinka paljon tämä itseäni vituttaa suoraan sanoen...ja painonvartijatkin maksavat liikaa..ei opiskelijalla ole varaa sellaiseen...ainakaa minulla...
viestisi kuulosti ihan ku itse olisin sen kirjottanu..mulla on lukion jälkeen tullut kanssa 10 kg lisää ja sitä ei voi olla itse huomaamatta vaatteissa ja peilistä. Munki kaverit on kaikki mua sen 10kg laihempia ja niillä ei ikinä oo ollu painon kanssa ongelmia.Sen sijaan musta tuntuu et oon aina taistellu painon kanssa.
Mutta pikkuhiljaa oon ruvennu hyväksymään itteni tällasena..Meinaan urheilen paljon ja oon vaa myöntäny ittelleni ettei mun ruumiinrakenteeseen sopis se et oisin mun kavereitten painonen.
Mutta kaikesta huolimatta makea maistuu mulle aina ja tein uuden vuoden lupauksen että yritän olla ilman makeisia tän vuoden(saa nähä miten käy)
Mutta kaikkee hyvää sulle ja muista et kaikist tärkeintä on et oot sinut ittes kanssa! - taikapipo
Nimetön kirjoitti:
viestisi kuulosti ihan ku itse olisin sen kirjottanu..mulla on lukion jälkeen tullut kanssa 10 kg lisää ja sitä ei voi olla itse huomaamatta vaatteissa ja peilistä. Munki kaverit on kaikki mua sen 10kg laihempia ja niillä ei ikinä oo ollu painon kanssa ongelmia.Sen sijaan musta tuntuu et oon aina taistellu painon kanssa.
Mutta pikkuhiljaa oon ruvennu hyväksymään itteni tällasena..Meinaan urheilen paljon ja oon vaa myöntäny ittelleni ettei mun ruumiinrakenteeseen sopis se et oisin mun kavereitten painonen.
Mutta kaikesta huolimatta makea maistuu mulle aina ja tein uuden vuoden lupauksen että yritän olla ilman makeisia tän vuoden(saa nähä miten käy)
Mutta kaikkee hyvää sulle ja muista et kaikist tärkeintä on et oot sinut ittes kanssa!kiitti =) piristi päivääni et jollakin muullaki on ongelmia kuin minulla =)
- rollotomasi
Aamuliikunta on aika tiukka juttu, jos noin rasvanpolton kannalta ajattelee. Kun ihminen herää, on se ns. nollatilassa energianpolton suhteen. Kaikki eilispäivän syöty ruoka on suurimmaksi osin palanut, ja ainut lähde jota polttaa on kehon ylimääräinen töhnä. Liian kova liikunta on huonoksi miehille, sillä kroppa alkaa helposti polttamaan lihasmassaa, sikäli jos nyt punttiäijä sattuu olemaan :)
- niin kai
-oon ite oikeesti koittanu liikkua aamulla mutta se tuntuu todella pahalta,ihan kamalaa..ekat metrit menee kivasti mut sitte alkaa jalat painaa pahemmin ku silloin jos jalat menee maitohapoille. -Kannattaa ottaa kaveri ja alkaa treenata sen kans.Hän antaa sulle motivaatioo ja sä sille.
-sit sä joka asut kotona:puhu vanhemmilles! jos oot ylipainonen reilusti tms niin luulis et vanhemmat auttaa sua.
-mä oon ihan normaali(painoindeksi 19) mut tykkään liikunnasta ja aiheeseen liittyvät jutut kiinnostaa joten kaikkee kokeilen.
kesän jälkee tuli 4kg lisää joka sinällänsä ei oo paha (mut näkyy voimistelussa!) otin tavaks juoda sellasta aloe vera juomaa aamulla ennen aamupalaa ja johan on lähteny neki kilot.tosin oon ollu tarkka ruokavaliosta mut liikkunu en oo sen enempää kuin aikaisemminkaan..
muistakaa nois kevyt tuotteissa...jos laitoit 2 normaali meetwursti siivua leivälle aikasemmin ja nyt kevyt meetwurstia 4 siivua niin se on sama määrä kaloreita (no ei varmaan täsmälleen,kuitenki) järki käteen!
tsemppiä kaikille yrityksille ja onnea onnistumusille! hyvää vuotta 2006! - -laihtua haluava-
niin kai kirjoitti:
-oon ite oikeesti koittanu liikkua aamulla mutta se tuntuu todella pahalta,ihan kamalaa..ekat metrit menee kivasti mut sitte alkaa jalat painaa pahemmin ku silloin jos jalat menee maitohapoille. -Kannattaa ottaa kaveri ja alkaa treenata sen kans.Hän antaa sulle motivaatioo ja sä sille.
-sit sä joka asut kotona:puhu vanhemmilles! jos oot ylipainonen reilusti tms niin luulis et vanhemmat auttaa sua.
-mä oon ihan normaali(painoindeksi 19) mut tykkään liikunnasta ja aiheeseen liittyvät jutut kiinnostaa joten kaikkee kokeilen.
kesän jälkee tuli 4kg lisää joka sinällänsä ei oo paha (mut näkyy voimistelussa!) otin tavaks juoda sellasta aloe vera juomaa aamulla ennen aamupalaa ja johan on lähteny neki kilot.tosin oon ollu tarkka ruokavaliosta mut liikkunu en oo sen enempää kuin aikaisemminkaan..
muistakaa nois kevyt tuotteissa...jos laitoit 2 normaali meetwursti siivua leivälle aikasemmin ja nyt kevyt meetwurstia 4 siivua niin se on sama määrä kaloreita (no ei varmaan täsmälleen,kuitenki) järki käteen!
tsemppiä kaikille yrityksille ja onnea onnistumusille! hyvää vuotta 2006!mitä on aloe vera juoma? haluaisin vaan tietää
- kokeilla
-laihtua haluava- kirjoitti:
mitä on aloe vera juoma? haluaisin vaan tietää
vihreetä teetä. Laihduttava vaikutus. Poistaa ylimääräsen nesteen kehosta.
- -myself-
itselläni oli aina laihdutuksessa seuraavat ongelmat:
-epärealistinen tavoite ja ihannekuva, eli jos meinaa itseään muuttaa niin mikäs kiire tässä on...aseta sellainen tavoite joka on saavutettavissa, eikä mitään 10 kiloa pois kesäx ja kauheeta vaa'alla käymistä
-ja sitten se vaa'alla käynti...ei kannata käydä koko ajan vaan ensimmäisen kerran vaikka kuukauden päästä laihduttamisen aloittamisesta
-älä anna takapakin pilata koko suunnitelmaa...itselläni oli sellainen, että jos sorruin mässäilyyn, niin ajattelin ettei se haittaa jos seuraavanakin päivänä sortuu, alotetaan sitte ens viikolla taas uudestaan!Hyviä tekosyitä =)!
-sitten itse en vältä mitään ruokia sillä se tulee vielä kostautumaan, syön vaan kulutukseeni nähden sopivasti
-itsehillintä on kieltämättä vaikeaa...karkin pois jättämisestä sain itse 'vieroitusoireita', eli oli paha mieli ja nälvin kaikille, ennen olin varmaan 24h vuorokaudessa sokerihumalassa =)...kyllä se helpottaa n. 2 viikon jälkeen =). Ja karkin mässyttelyn lopettaminen oli minulle auvoista, sillä sen jälkeen migreenikohtaukseni vähenivät puolella kun verensokerin ailahtelu lakkasi...kannattaa kokeilla =)
-yritä syödä usein ja vähän....vältä ylensyöntiä ja iltamässäilyä.
-tsemppiä kaikille x)!! - Just me not fat
Herätys sitten paksukainen! Vai on makea hyvää?? No vaihda makeutusaineeseen! Ja salit ei innosta? Painu sitten sinne uimaan!! Liikuntaa sekin on. Samoin kun kävely ja kaikki muu. Tosiasia vaan kun on se ettet sä liikkumalla laihdu. Voi laihtua liikkumatta yhtään mutta voit myös liikkua aivan hulluna ja kilot ei lähde mihinkään ellet muuta ruokavaliotasi. Nyt mars vaikka painonvartijoihin tai vastaavaan. Lakkaa ruikutus ja ota itseäsi niskasta kiinni. liikunta sen lisäksi on toki ihan jees mut ruokavalio kuntoon ekaks! Sanon rumasti mut mä saan tehdä niin. Kolme vuotta sitten olin itsekin ruikuttava paksukainen. Enää en =)
- zip
Kaikki kasvikset ja rasvattomat ruoat eivät ensin maistu miltään. Itse en halunnut millään syödä rasvattomia ruokia, mutta kun vain itsepintaisesti jatkoin kasvisten syöntiä, ne alkoivat maistua hyvälle. Niinpä nyt minua vain oksettaa kaikki rasvaiset ruoat.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että se on ihmisen korvien välissä, mikä maistuu pahalle ja mikä hyvälle. Maistamalla tottuu uusiin makuihin! Vanha neuvo on, että maistaa uutta ruokalajia 15 kertaa, niin se alkaa maistua hyvälle!´
Liikuntaa voi olla vaikka siivouskin. Hiihto on todella hyvä harrastus, sillä siinä saa koko ruumin liikkeeseen. Ei tarvitse huhkia hiki hatussa. Rauhallinen tahti riittää. Usko pois; tunti hiihtoa päivässä ja terveellinen ruokavalio, niin johan kilot karisee:) itse olen kokeillut ja hyväksi havainnut, vaikka hiihto ei aluksi ollutkaan lempilajejani... - Birdie*
Tuolla asenteella et saa muuta kuin lisää laardia. Se on fakta.
On se niin h*vetin helppoa haluta vaikka kuu taivaalta. Mutta kun ei jaksais. On niin kiva löhötä soffalla ja vetää napaansa kaikkee p*kaa.
Olet läski ja tulet sellaisena pysymään ellet tee tuolle oksettavan laiskalle asenteellesi jotain ja pian.
En usko että tulet koskaan tekemään kuntosi/laihdutuksesi eteen mitään. Muuta kuin siitä lässyttämään.
Teitä samanmoisia piisaa. Joka 3:s suomalainen on läski. Että repikää siitä.- ???
miten kehtaat nuin ilikiästi haukkua toisia ihmisiä
- ???
??? kirjoitti:
miten kehtaat nuin ilikiästi haukkua toisia ihmisiä
tulipa piikku virhe.....painan siis 67kg,en 97......hehee...
- Birdie*
??? kirjoitti:
tulipa piikku virhe.....painan siis 67kg,en 97......hehee...
Kyllä 67 kiloa on aika läski. Olen itse 171 cm ja 48 kg. On varaa laittaa vähän pökköä pesään. Ottakaa nyt jumaliste itseänne niskasta kiinni. Kuolette, naiset, äidit, läskienne aiheuttamiin sairauksiin. Sitäkö haluatte?
- aapelixi
Birdie* kirjoitti:
Kyllä 67 kiloa on aika läski. Olen itse 171 cm ja 48 kg. On varaa laittaa vähän pökköä pesään. Ottakaa nyt jumaliste itseänne niskasta kiinni. Kuolette, naiset, äidit, läskienne aiheuttamiin sairauksiin. Sitäkö haluatte?
sun kannattas syödä, oot alipainonen...
- Parannuksen tehnyt
Birdie* kirjoitti:
Olin itsekin todella heikossa kunnossa ja ylipainoinen. Pelkkä portaiden nousu jo rasitti aivan tajuttomasti, mutta yhtäkkiä heräsin todellisuuten kun uskalsin myöntää itselleni olevani läski ja huonokuntoinen. Tämä on 1. askel. Hetken päästä halusin parantua siitä, ja luin kaikkialta tietoa kuntoilusta ja laihdutuksesta. Aloitan kaikenlaisella hyötyliikunnalla (esim. portaita pitkin hissin sijasta, kävellen tai pyörällä lyhyet ja keskipitkät matkat, jotka olin ennen tehnyt autolla), ruokavalioni laitoin kuntoon...en juo enää limsaa eikä mieleni edes tee enää makeaa. Ainoastaan ottamalla itseäni niskasta kiinni pystyin muuttamaan elämäni paremmaksi. Enää ei päätä särje eikä väsytä jatkuvasti... kun yleinen olotilani on jatkuvasti parempi niin en usko että hairahdun enää ikinä. Lopulta kaikki on vain itsestä kiinni. Ennen inhoamastani liikunnasta on tullut melkein pakkomielle minulle.
- mufasa
Birdie* kirjoitti:
toi ei ollu oikeen kivasti sanottu...toi ei varmana paranna nyt kaikkia suomen painoongelmia! sun paino käsitys kuulostaa vähän vääristyneeltä.67 kiloa ei ole paljon,jos on 165 pitkä.kun paino indeksi on alle25 on täysin normaalipainoinen...ja mitä sulla on aihetta haukkuu toisia läskeiksi.et sääkään tykkäis jos joku sanois sua sairaalloisen laihaks.itse en niin ajattele...joskus on vaan parempi jättää jotain sanomatta.paino ei kerro pelkästään minkälainen on,vaan miltä paikat näyttää ja tuntuu. ja kaikki saa olla minkälaisia haluaa. siinä olet oikeassa, että lihavuus ei ole terveydelle hyväksi.läski luokitellaan ihon alaiseksi tulehdukseksi...
- oli viimeksi
Birdie* kirjoitti:
säännölliset kuukautiset?
- urheilullinen
Birdie* kirjoitti:
Aika rankkaa kirjotusta, oon kans 171, mut painan 20kg enempi (n.67). Onhan 67kg paljon jos pituus on jotain 160cm mut ennen ku alotat parjaamaan ni voisit ajatella et jollain ihmisil on rasvan sijaan paljon lihasta (jota sul ei varmaan oo ainakaan painoon katottuna), joka painaa. Kiukutti siis vaan toi ku kirjotit, et 67kg painava on lihava... Oon pelannu futist 15 vuotta ja esim. reisilihakset painaa jo varmaa 30kg... :)
- Birdie*
urheilullinen kirjoitti:
Aika rankkaa kirjotusta, oon kans 171, mut painan 20kg enempi (n.67). Onhan 67kg paljon jos pituus on jotain 160cm mut ennen ku alotat parjaamaan ni voisit ajatella et jollain ihmisil on rasvan sijaan paljon lihasta (jota sul ei varmaan oo ainakaan painoon katottuna), joka painaa. Kiukutti siis vaan toi ku kirjotit, et 67kg painava on lihava... Oon pelannu futist 15 vuotta ja esim. reisilihakset painaa jo varmaa 30kg... :)
Jep, tarkoitin nimenomaan läskiä - toki aktiiviurheilijana tiedän että lihasmassa painaa enemmän kuin silkka laardi. En kohdistanut sanojani urheileviin vaan ainoastaan läskilölleröihin. Näiden kahden eri ihmisrodun painoa ei tule vertailla lainkaan keskenään, niin erilainen on ihonalainen koostumus. Asenteesta lähtien.
- Birdie*
oli viimeksi kirjoitti:
säännölliset kuukautiset?
Voiko tosiaan jotakuta kiinnostaa kuinka usein tämän kokoinen menstruoi?
No. Harvoin. Muutaman kerran vuodessa.
Tyydytinkö nyt uteliaisuutesi? - Birdie*
mufasa kirjoitti:
toi ei ollu oikeen kivasti sanottu...toi ei varmana paranna nyt kaikkia suomen painoongelmia! sun paino käsitys kuulostaa vähän vääristyneeltä.67 kiloa ei ole paljon,jos on 165 pitkä.kun paino indeksi on alle25 on täysin normaalipainoinen...ja mitä sulla on aihetta haukkuu toisia läskeiksi.et sääkään tykkäis jos joku sanois sua sairaalloisen laihaks.itse en niin ajattele...joskus on vaan parempi jättää jotain sanomatta.paino ei kerro pelkästään minkälainen on,vaan miltä paikat näyttää ja tuntuu. ja kaikki saa olla minkälaisia haluaa. siinä olet oikeassa, että lihavuus ei ole terveydelle hyväksi.läski luokitellaan ihon alaiseksi tulehdukseksi...
Päivittäin kuulen olevani sairaalloisen laiha, anorektikko, luuranko, soppaluu jne. Ei nuo haukut missään tunnu, mutta kateus sieltä kyllä paistaa läpi ja se ottaa rajusti päähän.
Mutta arvaa keneltä nuo haukut tulee?
Läskeiltä jotka haluaisivat tasan tarkkaan olla yhtä laihoja kuin minä. Valitettavasti.
Pahinta on se että ihmisiä tuntuu pännivän eniten tahdonlujuuteni. Se että nauraen voin kieltäytyä mistä tahansa herkusta, ruoasta - en ole ruoan orja kuten moni muu lässyttäjä tuntuu olevan.
Elämä nyt on yksinkertaisesti muutakin kuin ruokaa tai elämää sen ympärillä.
Ja lopuksi: laihana on aika pirun kivaa. Alennusmyynneistäkin teen parhaat löydöt sillä xxs- tai xs-vaatteet jää ikävä kyllä rekkeihin - meitä laihoja varten. Laihana olo tulee siis halvaksikin :) - 445
Taitaa olla jossain itselläs vamma kun pitää noin kiristellä. Kuka viitsis olla kateellinen kakkosneloselle joka on pilattu rei.......,
- mufasa
Birdie* kirjoitti:
Päivittäin kuulen olevani sairaalloisen laiha, anorektikko, luuranko, soppaluu jne. Ei nuo haukut missään tunnu, mutta kateus sieltä kyllä paistaa läpi ja se ottaa rajusti päähän.
Mutta arvaa keneltä nuo haukut tulee?
Läskeiltä jotka haluaisivat tasan tarkkaan olla yhtä laihoja kuin minä. Valitettavasti.
Pahinta on se että ihmisiä tuntuu pännivän eniten tahdonlujuuteni. Se että nauraen voin kieltäytyä mistä tahansa herkusta, ruoasta - en ole ruoan orja kuten moni muu lässyttäjä tuntuu olevan.
Elämä nyt on yksinkertaisesti muutakin kuin ruokaa tai elämää sen ympärillä.
Ja lopuksi: laihana on aika pirun kivaa. Alennusmyynneistäkin teen parhaat löydöt sillä xxs- tai xs-vaatteet jää ikävä kyllä rekkeihin - meitä laihoja varten. Laihana olo tulee siis halvaksikin :)oli vain pakko kommentoida entisenä läskinä...halusin tuoda vain ilmi,että ne jotka laihduttavat,niiden on vaikeampi saada tuloksia,jos pahottavat mielensä ja jotkut(ei kaikki) syövät masennukseen. ise sain itseäni niskasta kiinni,kun minua haukuttin läskiksi. on hienoa ,että on ihmisiä ,jotka pystyy kieltäytymään herkuista .itsekin pystyn siihen.:) kaikki vain ei kestä haukkuja. tärkeintä on, että yrittää elää terveellisesti ja korjaa ongelman, jos sellasta on. pitää olla ylpeä,jos on hoikka,mutta ei kannata välittää muiden mielipiteistä. ei myöskään sitä isompi kokoisten. kateellisia on aina,se on rasittavaa. se pitää jättää vaan omaan arvoonsa....me normaalikokoset, treenatut naiset jäämme ilman halpoja rättejä.mutta ikinä en mahdu xs:ään!;)kaikki ei ole ylipainosia,on myöskin iso luisia...joka onkin todella ärsyttävää,mutta sen oppii hyväksymään. lihavuuskin pitää hyväksyä. pitää kovettaa itsensä...on totta ,että se ei valittamalla parane.pitää ottaa vaan itseensä niskasta kiinni... kaikki pystyt siihen. pitää vain löytää oma keino .kaikille ei käy kaikki laihdutus keinot. ihmiset on yksilöitä ja eri kropat laihtuu eri keinoilla. mitään varmaa toimivaa diettiä ei ole ,se on vain se oma maalaisjärki,mitä pitää käyttää.
Birdie* kirjoitti:
Voiko tosiaan jotakuta kiinnostaa kuinka usein tämän kokoinen menstruoi?
No. Harvoin. Muutaman kerran vuodessa.
Tyydytinkö nyt uteliaisuutesi?että lapsen saaminen voi olla sinulle aika vaikeaa koska kuukautisesi ovat niin harvoin?
Toki on niitä,jotka eivät halua lapsia..
Nyt en siis kysy että haluatko lapsia.Vaan mielipiteesi.. :0)- Birdie*
Katryhina kirjoitti:
että lapsen saaminen voi olla sinulle aika vaikeaa koska kuukautisesi ovat niin harvoin?
Toki on niitä,jotka eivät halua lapsia..
Nyt en siis kysy että haluatko lapsia.Vaan mielipiteesi.. :0)Sillä yksi lapsi on jo onnellisesti saatettu maailmaan ja se riittää minulle.
Olen ainostaan huolestunut osteoporoosista joka tulee olemaan tod.näk. hyvinkin akuutti asia tässä lähivuosien aikana.
Hyvää jatkoa sinulle.
- entinen fläsä, nykyinen timmi
Hyvät leidit ja myös te miespuoliset jotka tätä luette. Tämä on tätä iänikuista keskustelua laihduttamisesta. Olet mitä syöt. Se on se juttu. Jotenkin tuntuu, että ihmiset odottavat, että jostain tippuu ihmeohje, jolla laihtuu yhdessä yössä laihaksi ja onnelliseksi. Jos tykkäätte kulkea punkerona, kulkekaa ja syökää kaikkea niin paljon kuin napa vetää. Mikäli haluatte laihtua niin tarkkailkaa mitä suuaukostanne laitatte menemään ja kuinka usein. Ja sitten liikkumaan, sillä karisee masennukset ja muut.
- Peksu
Laihdutuksessa ainakin itseäni auttaa pari muistisääntöä:
1) Jos ruoka on hyvää, se ei voi olla terveellistä, thus sitä ei pidä syödä.
2) Mitä vähemmän liikunta kiinnostaa, sitä enemmän sitä pitää harrastaa.. Helpoin tapa ainakin itselläni lopettaa 'aktiivinen' liikunta, on ollut juuri antaa periksi yhtenä iltana, jota seuraa toinen ilta.. jne
- Milkgirl
Arvaas mikä on paras keino laihdutukseen...? -Rakastuminen...:) Sun elämäntilanteesta en kyl tiä vaik oisitki. Tärkeintä on, että kuluttaa enee ku syö. Kaikki näkyvä herkku pois, ei näkyvää sokeria, ei suklaata/karkkei, ei pullaa, ei siideriä, ei makkaraa... Perusruokaa vain ja jokapäiväinen liikunta, lenkki tai pieni hikijumppa on hyvä. Ei ilta/yösyöntiä... Kuulostaa kurjalta ja kurinalaiselta, mut näin se vain menee...;( Itselleen voi sallia pientä herkutteluu kerran viikos mut siinä kaikki. ½ kiloo painonpudotusta on ok viikossa, ei enempää. Yks hyvä kontrollikeino on myös että kirjaat kaiken ylös mitä syöt. Vähän enee saat syödä, jos liikut... Näillä eväillä...:)
- little angel..
No joo rakastuminen on hyvä keino, toinen ainakin yhtä hyvä on ero... Oksettaa kun on henkisesti niin heikko olo, niin ettei kyllä turhanpäiten tule mässäiltyä :'(
- nimetön
little angel.. kirjoitti:
No joo rakastuminen on hyvä keino, toinen ainakin yhtä hyvä on ero... Oksettaa kun on henkisesti niin heikko olo, niin ettei kyllä turhanpäiten tule mässäiltyä :'(
vielä parempi tai pahempi kun lähiomainen kuolee.ei sen jälkeen paljon ruoka maistu...ja ei jaksa paljon muutenkaan kiinnostaa painoindeksit...
- iltasyömisessä?
Moni pystyy juuri iltasyömisellä välttämään napostelut joten mitä vikaa siinä on?
- Nimetön
nimetön kirjoitti:
vielä parempi tai pahempi kun lähiomainen kuolee.ei sen jälkeen paljon ruoka maistu...ja ei jaksa paljon muutenkaan kiinnostaa painoindeksit...
joo oikeassa oot... menipä masentavaks...
- Kokemus!
Ensin vähän taustaa. Olen nyt 26 vuotias mies ja viime vuonna tähän aikaan painoin noin 110 kiloa. Olen aina pitänyt urheilusta ja sitä paljon harrastanut, joten liikunta ei ollut minulle mikään peikko. Olin ennenkin yrittänyt laihdutella, mutta aina mieli oli ollut liian heikko. Sitten kävi niin että ihastuin, mutta uskoin etten milloinkaan kelpaisi hänelle sen näköisenä kuin olin, joten päätin laihduttaa.
Se, että minulla oli selkeä tavoite auttoi laihduttamisessa huomattavasti. Aikatauluni oli joustavampi joten mitään paniikkia ei minulla ollut. Laihduttajan tulisi siis osata motivoida itsensä oikein, kuvitella mitä haluaa ja miksi.
Itse laihduin pitkälti liikkumalla, ruokailutapani eivät ole niin paljoa muuttuneet. Herkkuja saatan syödä todella usein, mutta silti tuloksia tulee juuri kovan liikunnan avulla. Aluksi kun kunto ei kestänyt niin tein lyhyitä juoksulenkkejä n. joka kolmas päivä. Kuntoni noustua urheilin 3-6 kertaa viikossa. Tasaisen rytmin säilyttäminen on tärkeää, vaikka ei huvittaisi mennä salille tai lenkille niin lähtee silti, jotta rytmi pysyy. Yleensä urheilusuorituksesta saa kuitenkin lopulta hyvän olon mikä auttaa eteenpäin.
Painon vaihteluun kannattaa myös tottua, sillä ihan tasaisesti painosi laihduttaessa tuskin tippuu.
Laihduttaminen tulee vaatimaan uhrauksia, itseltä se vei vähintään 8 tuntia viikosta aikaa, ja kuitenkin olin koko ajan myös töissä, osan aikaa tein ruumiillista työtäkin, mutta silti kävin myös urheilemassa. Useasti minulle tuli paha mieli, jos en ollut urheilemassa eli urheilu oli jo osittain elämäntapa.
Mitään ihmediettejä en suosittelisi, riittää että ei koko aikaa syö roskaruokaa / herkkuja. Itsellä oli tapana syödä paljon, mutta vähäkalorista ruokaa. Nälän tunnetta ei kovin usein ollut vaikka laihdutti =)
Näin lopuksi voin sanoa, että oma elämäni on parantunut huomattavasti laihduttamisen aikana ja jälkeen. Nyt olen n. 20 kg keveämpi ja paljon kova kuntoisempi kuin vuosi sitten. Vielä on jonkin verran työtä, mutta tästä on mukavampi jatkaa kuin 20 kiloa sitten =)- Hemppu
... että saitko sen tytön? ;)
- erica..
Itsellä alkoi tässä uudet elämäntavat, päivittäin jotai liikuntaa, kasviksia ja makeat pois..
Jotain kivoja liikuntajuttui on esim. siivoaminen reippaalla vauhdilla, näin talvella lumenluonti, syksyllä haravointi, kesällä mattopyykki.. Lasten paimennus, huonekalujen siirtely, varaston siivous...
Itselleni uusi liikuntalaji, jonka olen todennut hyväksi ja hauskaksi on squash. Varsinkin jos yksin käy läiskimässä, voi tahdin määrätä itselleen sopivaksi.
Kauppareissut voi vaihtoehtoisesti tehdä kävellen, jolloin ei tule ostettua mitään turhaa, kun ei paljoa jaksa kantaa kotiin.
Näissä kahdessa mukavuutta lisää mp3-soitin tai ihan normaali cd-soitin, mahtuu pieneen tilaan ja voit itse valita kävelytahdin musiikin mukaiseksi.
Erilaiset sosekeitot ovat äärettömän hyviä, varsinkin jos itse tekee. Voit maustaa itse ja tiedät tasan tarkkaan ettei sisällä piilorasvoja, ellet itse niitä sinne piilota ;)
Ja leivälle salaattia, tomaattia ja kurkkua, maistuu raikkaalle!
Ja mitä makeaan tulee, niin kuivatut hedelmät ovat todella hyviä. Meillä on sohvapöydällä niitä jatkuvasti tarjolla ja kyllä ne vieraillekin maistuvat.
Tuore ananas vie makean nälän hetkessä..
Ja vielä, maustetut vichy-juomat.. Ai nannaa.. Puolitoista litraa ei päivässä tunnu missään!
Tai voihan sitä itse tehdä maustettua vettä, esim. sitruunaviipaleita tai muita hedelmiä veden sekaan kannuun ja jääkaappiin :) - noudattakaaa
itse oon ollu koko elämäni makean perään,, se auttaa että laatii tiukat säännöt itselleeen ja tiedottaa siitä läheisille ja kaikille makeentarjojille. Jos on tosi paha makeenhimo,huono itsekuri ja makean poisjättäminen tuntuu mahdottomalle silloin ainut tapa onnistua on jättää pois kokonaan, koska jos syö vähänkin niin joutuu kierteeseen.
aloittaminen on vaikeeta mutta päättäväine pitää olla, kyllä se makeennälkä häviää muutamassa viikossa ja esim, hedelmät alkaa maistua makeilta ja ruokakin maistuu paremmalta.
Lopuksi yököttää edes ajatus makeesta.
joten aloittakaa tästä päivästä lähtien parempi elämä. Kantsii muuten karsia eka yks huono tapa pois ja sit esim. alkaa liikkua enemmän muuten muutos tuskin on pitkäjänteistä. - pikkizz
Kuntoilkaa!!! Mitää nips naps helppoo keinoo ette löydä laihtuu, tai ainakaan se ei oo pysyvä. Joten alkakaa lenkkeillä, käydä kuntosalilla, aloittakaa uus harrastus. MITÄ VAIN. Kunhan se on liikuntaa, ja teette sitä usein - seksikin käy. Myös ruokavaliosta kaikku turha (mäkki/pikaruoka/karkit/kalja/viina) pois. Helppoa, jos on itsekuria. Jos ei ole, niin ansaitsee läskinsä ja oppii elämään niiden kanssa.
- merja
sulla ei ole muuta vaihtoehtoa ku jättää makea ja lihottava pois!saat syödä paljon kunhan syöt kevyesti.eikö tuttavapiirissäsi olis ketään joka kävelis kanssasi muutaman kilometrin lenkin päivässä?muuta ei tarvita!samalla on kiva jorista ja saat raitista ilmaa ja jaksat paremmin!!!tsemppiä!helppoa ei kaikille oo mut takaan muutoksen!
- merja
mul jäi kertomatta,et ite jätin juuri tupakin pois.arvaa,onko vaikeeta!ja ruoka maistuis tupakin asemasta,mut ei auta ku olla kovana!mehän onnistutaan!mut muista,ruoatta oleminen ei auta!pitään syödä monta kertaa päivässä,mut kevyesti ja mieluiten sit vähän!kerro mulle,miten pärjäät!
- 123
Niin mullakin samajuttu. Nutrilet suklaanmakuinen lähtee taatusti makeennälkä ja nyt on semmosia trippi purkin näköisiä (siitä hyllystä nutriletin vierestä) Mansikanmakuista ateriankorviketta maistuu aivan ihanalta pirtelöltä. Kun pistää jääkaappiin ja nauttii kylmänä niin mikä makunautinto. Nutrilettia kun pakastaa niin saa semmosen jäätelön vastineen sekin ihan hyvää. Mulla on painoo 20kg ylimääräistä ja ei kykene mihinkään isompiin urheilusuorituksiin kun pitäisi vielä jaksaa hoitaa työnsä ja perhekin. TSEMPPIÄ ai niin kerran päivässä pitää syödäkin esim pikkasen riisiä ja leivänpala niin ei tule täysin tyhjä olo muuten nutrilettiä ohjeen mukaan.
- Tukiverkosto
Hei
Olen myös taistellut läskejäni vastaan.
Ainut joka minulle herkuttelupuolella on toiminut on kirjallinen sopimus mieheni kanssa siitä milloin saan herkutella, jos herkuttelen ilman hänen lupaansa muina päivinä (siis edes yhden karkin) olen hänelle 1000 e velkaa.
Kokeile tätä, edes vaikka 2 viikon ajan, jos toimii tee uusi sopimus.
Herkuttelen n.1 pv/ 2 vko. max 1pv/vk.
Ja valitse sellainen päivä joka on muutenkin viikon raskain tai tylsin.
Jos itselläni ei olisi tätä sopimusta vetäisin kaikkia herkkuja ja kaksin käsin.
Toinen jutska, ÄLÄ SYÖ LIIAN VÄHÄN, itse treenasin liian paljon siihen nähden mitä söin ...elimistöni meni säästöliekille...ei kiloakaan lähtenyt.
onnea tuleville hoikille vuosillesi. - 60 kpl
Tuolla sivulla:
http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=24
Kaloritaulukko
Personal Trainer
Laihdutusvinkkejä
Ylipainon syyt ja vaikutukset
Rasvaprosentti / Tietoa
Rasvaprosentti / Laskuri
Kehon painoindeksi (BMI)
Kehon painoindeksi / Laskuri
Vyötärö-lantio -suhde / Laskuri
Päivittäinen energian tarve / Laskuri
Eri liikuntamuotojen kuluttama energia
Vuorokauden energiankulutus / Laskuri
Päivittäinen perusaineenvaihdunta / Laskuri
Fineli / Elintarvikkeiden koostumustietopankki
Energiankulutus eri liikuntamuodoissa / Laskuri
Zone-dieetti
Body for Life
Perunadieetti
Ananasdieetti
Mammadieetti
Sairaaladieetti
Atkinsin dieetti
NutriFast-dieetti
Veriryhmädieetti
Stillmanin dieetti
Ketoosi-dieetistä
Scarsdalen dieetti
Näkkileipä -dieetti
Kaalikeitto -dieetti
Montignacin dieetti
Lentoemäntä -dieetti
The South Beach Diet
Kivennäisvesi -dieetti
Vähärasvainen dieetti
Omenaviinietikka -dieetti
Rasvanpolttokeitto -dieetti
Yhden päivän juomadieetti
Painonvartijat -ohjelmasta
The Atkins Diet (suomeksi)
Atkinsin dieetti (englanniksi)
Omenalla ohuemmaksi -dieetti
Virtuaaliravintola
Laihdutusklinikka
Laihdutusleikkaus
Ravitsemusterapeutti
Painoa pois porkkanoilla
Painonhallinnan tukihoidot
Miksi kannattaa laihduttaa?
Ahmimisesta voi päästä eroon
10 kiloa neljässä kuukaudessa
Naisellisen lihaskuntotreenin ABC
Syöminen salitreenauksen ohessa
Hyvästi rasva - tervetuloa maut
Liikunnasta on monenlaista hyötyä
Rasvan vähentäminen ruokavaliosta
jne. jne.
Katsokaa myös sivulla alempana oleva artikkelit nimeltään Erilaisia ruokavalioita ja Liikunta. : ) - Xelli
Mä oon antanut itselleni luvan joskus syödä karkkia ja suklaata. Muuten syön vähemmän kuin ennen. Silläkin laihtuu, kun syö vähemmän. Ennen kauppaa menoa suunnitellaan mieheni kanssa mitä ostetaan... vähä rasvaisia tuotteita tietystikkin.
Mulla on koira joten liikunta puoli hoituu sillä, kun pitää lähteä joka päivä lenkille hänen kanssaan. - normaalipainoinen
Laihduttaminen on todella helppoa. Syö vähemmän kuin mitä kuluttaa. That's it. Liikuntaa ei tarvitse harrastaa välttämättä yhtään. Tosin suosittelen sitä, koska se on terveellistä, vahvistaa lihaksia ja nostaa päivittäistä energiakulutusta jolloin laihtuminen on tehokkaampaa.
Ja tärkeimpänä on täydellinen elämäntapojen muutos. Ei ole mitään järkeä aloittaa mieletöntä urheilua ja pelkkien porkkanoiden syöntiä tietäen, ettei sitä jaksa ikuisesti ja jossakinvaiheessa retkahtaa vanhaan takaisin. Ottakaa tavaksi kävellä tai pyöräillä ne matkat joita ennen menitte autolla. Käyttäkää rappusia hissin sijasta. Hyötyliikunta on todella tärkeää, ja kun sen saa iskostettua itselleen tavaksi, niin se ei ole mitään väkisin tehtyä vaan tapahtuu periaatteessa itsestään. Pikkuhiljaa vähentäkää karkkeja ja roskaruokia. Tehkää siitä itsellenne tapa että ette osta sipsejä kaupasta. Tarpeeksi kun sitä iskostaa itselleen ei kaupassa ollessaa tule edes mieleen osta sitä sipsi- tai karkkipussia. Ja opetelkaa itsellenne se tyyli että ette käy syömässä mäkkärin ruokia, vaan haetta kaupasta tarvikkeet ja teette itse terveellisemmän ruuan. Ei sen tarvitse olla pelkkää porkkanaa, normaali suomalainen kotiruoka on mäkkäriin ja kebabbeihin verrattuna todella terveellistä.
Tällä tyylillä ette tosin laihdu 10 kiloa kuukaudessa, vaan se vie aikaa. Mutta kun tämän muutoksen saattu kunnolla tehtyä, niin pysytte normaalipainoisina jatkossakin. Jatkuva laihduttaminen ja lihoaminen ei sekään järin terveellistä ole.- Mollamaija
Painonvartijoiden pistelaskua suosittelen alkuperäiselle kirjoittajalle ja avointa mieltä. Kiukuttelulla ei pääse mihinkään. Kaksi eka viikkoa menee totutellessa, sen jälkeen helpottaa. Hanki kotiin vaikka stepperi tai kuntopyörä.
Itse aloitin satakiloisena huhtikuussa, en tosiaan rakasta liikuntaa enkä tykkää kasviksista. Lokakuun loppuun mennessä olin laihtunut 14kg. Lasken pisteet ja jos syön yli, niin liikun liikunta pisteitä lisää. Siihen tulee lopulta ihan himo. Joka päivä pyrin kuitenkin liikkumaan edes sen varttitunnin verran. Vesijuoksu on hyvää liikuntaa eikä edes tule hiki. Kokeile.
Vaatekoko on pienentynyt 52:sta 46. Ja aion joulunotkahduksen jälkeen aloittaa uuden spurtin.
Herkutellakin saa, esim. karkkinälkään juon makeutettua kaakaota tai syön lakuja. Pullakaan ei ole kiellettyä, joskin pitää pysyä kohtuudessa.
Itselleni tämä on sopinut hyvin. Aikoinani olen koittanut lahduttaa vaikka millä keinolla, vaan en ole onnistunut. Nyt olen ollut kyllä niin positiivisesti yllättynyt, vaikka aiemmin hiukan tuota painonvartijoiden touhua naureskelinkin. Tsemppiä vaan, äläkä sorru vähähiilarijuttuihin, koska tiedän sen kokeilleena ja on pari tuttuakin kokeillut, ettei tulokset ole todellakaan pysyviä, kukaan ei jaksa syödä koko ajan rasvaa.
- kirjoittaa
Voi herrajestas, ei se ihanne-elämä lehtien palstoilta tule, itse sinä elämästäsi teet minkä teet. Käytä omaa järkeäsi. Kyllähän lehdet kirjoittaa, pitääkö uskoa kaikkea, elä elämääsi ole sitten lihava tai laiha, ei laihat sen terveempiä kuin lihavat,eikä aina välttämättä kauniimpiakaan.Yksittäisen ihmisen höpötys lehden palstalla ei ole kuin hänen itsensä mielipide. Ihmisille on jo iät ajat syötetty ns. terveellistä elämää, mitä se sitten lieneekin, valitettavasti turhan monet menee lankaan, Puska tuli takaisin ktl:lle, sieltähän niitä terveysvouhkat on tullu. Mihin katosi se puskamakkara, ei tainnut maistua, piti olla niin terveysmakkara.Ken haluaa laihduttaa mikä ettei kuka ei mitä pirun paniikkia siitä lihavuudesta pitää ottaa. Kadut on täynnä laihoja ryppyotsia.
Oli aika jolloin suola tappoi ihmiset, jodi on tarpeen. Sitten tulikin kuvioihin kilpirauhanen, kas kun sen toiminta tarvii sitä jodia. Jodisuola palasi kaappiin kun alettiin hakea apteekista kilpirauhaslääke, kuka meni leikkaukseen jne. Siitähän ei tietenkään julkisuudessa kerrota. Sitäpaitsi eikös kaikkien pidä sauvakävellä, niinhän nyt "määrätään", mitähän seuraavaksi. Saako pierasta, montako kertaa. Onko se terveysriski, vakava ongelma ilmastonmuutokseen jne. kyllähän tässä maassa ideanikkareita riittää.
Makeannälkään auttaa muuten kromi. Se on ikivanha juttu.- Elämänsuola
Syö merilevää, jos pelkäät jodin puutetta ja muutoinkin. Esimerkiksi yhdellä Nori-arkilla voit korvata liemikuution. Voit silputa sen keittoon sellaisenaan.
Merilevässä on riittävästi jodia struuman torjuntaan, mutta vähän suolaa, 10-kertainen määrä kivennäisaineita verrattuna maakasveihin. 4 x kalsiumia maitoon verrattuna. A ja E vitamiinia, enemmän D-vitamiinia kuin kalanmaksaöljyssä ja 5-25% proteiinia kuivapainosta.
Luonnollisesti antibioottisia, lisää vastustuskykyä, laskee kolesterolia, ruskolevä poistaa raskasmetalleja.
- juise
se ala-asteen ruokaympyrä on hyvä ohje, niin ja syö vähemmän kuin kulutat!!!!
- Ole hyvä!
Tuolla sivulla:
http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=24
Kaloritaulukko
Personal Trainer
Laihdutusvinkkejä
Ylipainon syyt ja vaikutukset
Rasvaprosentti / Tietoa
Rasvaprosentti / Laskuri
Kehon painoindeksi (BMI)
Kehon painoindeksi / Laskuri
Vyötärö-lantio -suhde / Laskuri
Päivittäinen energian tarve / Laskuri
Eri liikuntamuotojen kuluttama energia
Vuorokauden energiankulutus / Laskuri
Päivittäinen perusaineenvaihdunta / Laskuri
Fineli / Elintarvikkeiden koostumustietopankki
Energiankulutus eri liikuntamuodoissa / Laskuri
Zone-dieetti
Body for Life
Perunadieetti
Ananasdieetti
Mammadieetti
Sairaaladieetti
Atkinsin dieetti
NutriFast-dieetti
Veriryhmädieetti
Stillmanin dieetti
Ketoosi-dieetistä
Scarsdalen dieetti
Näkkileipä -dieetti
Kaalikeitto -dieetti
Montignacin dieetti
Lentoemäntä -dieetti
The South Beach Diet
Kivennäisvesi -dieetti
Vähärasvainen dieetti
Omenaviinietikka -dieetti
Rasvanpolttokeitto -dieetti
Yhden päivän juomadieetti
Painonvartijat -ohjelmasta
The Atkins Diet (suomeksi)
Atkinsin dieetti (englanniksi)
Omenalla ohuemmaksi -dieetti
Virtuaaliravintola
Laihdutusklinikka
Laihdutusleikkaus
Ravitsemusterapeutti
Painoa pois porkkanoilla
Painonhallinnan tukihoidot
Miksi kannattaa laihduttaa?
Ahmimisesta voi päästä eroon
10 kiloa neljässä kuukaudessa
Naisellisen lihaskuntotreenin ABC
Syöminen salitreenauksen ohessa
Hyvästi rasva - tervetuloa maut
Liikunnasta on monenlaista hyötyä
Rasvan vähentäminen ruokavaliosta
jne. jne.
Katsokaa myös sivulla alempana oleva artikkeli nimeltään Liikunta. : ) - sanna
Moi.
Osta valion mehukeittoja joissa merkattu että vähän sokeria. Ne on makeita ja voit juoda aikas paljon enemmän kun syödä makeisia. Itse asiassa ei jaksa juoda kovin paljon ku täyttää mahan. Mutta jos vedät pari desiä vaikka aamulla, ennen safkista tai safkiksen jäljkeen jälkkärinä, iltapäivävälipalana ja 2-3 tunnin päästä taas ja vaikka vielä "iltapalana", niin pitäisi makenhimon tarve olla tyydytetty jaettuna hyvin pitkin päivää. Vadelma on hyvä, mutta voihan sulla olla eri makumieltymyksiä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706