SAIRAANA TÖIHIN?

Prrrkkkle

Mitä järkee tulla töihin sairaana tartuttamaan kaikki muutkin? Sairausloma saadaan sitä varten ettei tulla töihin tartuttamaan. Meillä yksi pässi änkesi kuumeisena ja räkäisenä kokoukseen sillä seurauksella että kaikki kokouksen osallistujat sairastuivat!
Muiden mukana yksi mies jolla on vakava perussairaus jo ennestään. Nyt hän on sairaalassa hengityskoneessa tuon yhden pässin takia. Ei ole leikin asia.
Eli yksi torvi oli sitä mieltä, että talo kaatuu, jos hän on poissa yhdestäkin kokouksesta.

24

4302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipsi

      Olen kahdesti ollut 'sairasloma-ajan' töissä.
      Eka kerralla jalka kipsissä 2,5kk.
      Toisella kerralla olea käsi 1kk.
      Keneenkään ei tarttunut murtumia!
      Jalkakipsi oli parempi koska Finn Airin koneissa sai huippupalvelun, salkunkantajia riitti ja ovia auottiin.

      Työurani oli siinä vaiheessa, etten katsonut aiheelliseksi jäädä kotiin makaamaan.
      Olisi siellä aikakin käynyt pitkäksi!
      Mutta eipä kai oikein järkeä ollut. Pelkkää mukavuudenrakkautta.

    • ninni

      On tosiaan typerää tulla töihin sairaana.
      Ei ole myöskään talon etu jos joku tulee sairastuttamaan kymmenen muuta.
      Näitä ihmeellisyyksiä riittää.
      Taitavat pitää itseään tosi tärkeinä.

    • Harald-66

      Sairaslomalla ollessanne, te ette ole työnantajan vakuutuksen piirissä työskennellessänne.
      Entäs jos sairaslomalla ollessasi sinulle tapahtuu vakava työtapaturma?
      Korvauksia on turha odotella työnantajan vakuutuksista.

      Jos olet sairas ja haluat olla töissä. Älä hae sairaslomaa. Sairaslomaa ei ole pakko hakea, vaikka olisi jalka poikki. Toki vastuullinen työnantaja voi määrätä sinut siinä tapauksessa sairaslomalle. Mutta on jo typerää työnantajalta ottaa riski sellaisesta työntekijästä, joka ei ole vakuutuksen piirissä. Tämmöinen tapaturma voidaan katsoa törkeäksi. Jolloin kaikki korvaukset voidaan ottaa suoraan työnantajalta taikka jättää maksamatta, riippuen tapauksesta ja oikeuskäsittelystä.

      • sairaana töissä

        En tiedä onko se nyt ihmisen omaa vastuuttomuutta jos menee sairaana töihin. Meillä pomo soittelee perään, uhkailee ja vaatii töihin milloin milläkin syyllä vaikka työntekijä on sairaslomalla ja hänellä
        on todistus.Kun kaikki tietää meiningin, niin ei räkäisenä töissä olevaa nyt niin mulkoilla ja sairaalle on helpompi olla töissä sairaana kuin kuunnella potkuilla uhkailua kotona.


      • ???
        sairaana töissä kirjoitti:

        En tiedä onko se nyt ihmisen omaa vastuuttomuutta jos menee sairaana töihin. Meillä pomo soittelee perään, uhkailee ja vaatii töihin milloin milläkin syyllä vaikka työntekijä on sairaslomalla ja hänellä
        on todistus.Kun kaikki tietää meiningin, niin ei räkäisenä töissä olevaa nyt niin mulkoilla ja sairaalle on helpompi olla töissä sairaana kuin kuunnella potkuilla uhkailua kotona.

        missä tällaista oikein on?


      • []x[]
        sairaana töissä kirjoitti:

        En tiedä onko se nyt ihmisen omaa vastuuttomuutta jos menee sairaana töihin. Meillä pomo soittelee perään, uhkailee ja vaatii töihin milloin milläkin syyllä vaikka työntekijä on sairaslomalla ja hänellä
        on todistus.Kun kaikki tietää meiningin, niin ei räkäisenä töissä olevaa nyt niin mulkoilla ja sairaalle on helpompi olla töissä sairaana kuin kuunnella potkuilla uhkailua kotona.

        Itse seuraan juuri vierestä yhtä tapausta Tampereella, ´jossa työnantaja on tinkinyt lääkäriä peruuttamaan, jo myöntämänsä sairasloman.
        Mielestäni uskomatonta, että työnantaja kehtaa edes kyseenalaistaa lääkärin jo tekemän päätöksen.
        Kyseinen työntekijä ei ole ollut sairaslomalla yli vuoteen, joten lusmuilusta ei ole tässä tapauksessa kyse. Lisäksi kyseessä on fyysinen rasitusvamma joka on syntynyt töissä.


    • Minna

      Mulla toisinpäin. Tulin eilen 38.7 kuumeessa kotiin töistä, jossa olin ollut jopa 1h ylitöissä. Soitin pomolle illalla heti vastaajaan ja sanoin että en taida tulla töihin ja kerroin kuumemittarin lukeman. Pääsin tänään lääkärille, olin illalla huomannut peitteet nielussa ja angiinahan se on. Pistin viestin pomolle taas lääkärin jälkeen, tai sen assarille kun ei itse ollut paikalla kun soitin. No, pomonipa sieltä soittelemaan kaksi tuntia sen jälkeen että tulenkos töihin HUOMENNA sitten??? Siis helvetti??? Meidän osastolla on 60 henkee töissä... ja pointti on se että täällä istun ja jaksan tuskin puhua, maata istua yskiä saatikka syödä, joka paikka särkee, ja on ihan helvetillinen olo, ja sitten pitää tuntea syyllisyyttä siitä että jos nappaisin kourallisen tabuja niin tod. näk jaksaisin olla päivän töissä ja sitten tulisin kotiin kuolemaan.

      Meinasin ottaa ja soittaa HR osastolle ja sanoa että tämmönen pomon tunteettomuus ei sovi ollenkaan. En ole ainut joka on valittanut että ei minkäänlaista sympatiaa saa sairaana osakseen. Melkeen meinaan mennä sinne ja tartuttaa 40 meidän osastolta... sittenpähän näkevät mitä se on. Vittu.

      • Melkeen..

        Mun pomo ei myöskään voi ymmärtää sairastavia ihmisiä.. Kun hän ei voi jäädä saikulle niin miksi muidenkaan pitäisi.

        Oon kyllä ajatellu asiaa kaikkien kannalta. Lopulta päädyin siihen lopputulokseen, ettei mulle makseta niin hyvin, että viittisin raahautua pikkuisenkaan sairaana työpaikalle.
        Eli tästä lähtien haen aina saikkua kun on flunssa. Ja vaikkei olis kuumetta niin pakotan lääkärin antamaan ainakin 3 päivää..

        Lääkärithän ei kirjoita saikkua flunssaan, ainoastaan silloin jos on kuumetta.


      • ...
        Melkeen.. kirjoitti:

        Mun pomo ei myöskään voi ymmärtää sairastavia ihmisiä.. Kun hän ei voi jäädä saikulle niin miksi muidenkaan pitäisi.

        Oon kyllä ajatellu asiaa kaikkien kannalta. Lopulta päädyin siihen lopputulokseen, ettei mulle makseta niin hyvin, että viittisin raahautua pikkuisenkaan sairaana työpaikalle.
        Eli tästä lähtien haen aina saikkua kun on flunssa. Ja vaikkei olis kuumetta niin pakotan lääkärin antamaan ainakin 3 päivää..

        Lääkärithän ei kirjoita saikkua flunssaan, ainoastaan silloin jos on kuumetta.

        ne kirjoittaa, vaikka ei olis kuumetta.. ei sitä jaksais kovin pitkään töitä tehdä jos on kurkku kipeä ja nenä tukossa..


    • sairaan töihin

      Itse tein kuumeessa ja angiinassa kaksi pitkää päivää, sillä suurimmaksi osaksi palkkani muodostuu lisistä jotka jäävät saamatta sairaslomalla. Kahdesta pahasta piti valita pienempi eli vuokrat rästiin tai sairaana töihin.

      • ninni

        Huonosti olet asiasi miettinyt jos aiot sairaana käydä töissä jatkossakin.
        Olen huomannut, että sairaana töissä olevilla on aina joku ihmeellinen selitys.
        Kun olit töissä sairaana niin tunsitko itsesi erinomaiseksi?


      • HÄH?
        ninni kirjoitti:

        Huonosti olet asiasi miettinyt jos aiot sairaana käydä töissä jatkossakin.
        Olen huomannut, että sairaana töissä olevilla on aina joku ihmeellinen selitys.
        Kun olit töissä sairaana niin tunsitko itsesi erinomaiseksi?

        Missä helvetissä olet oikein töissä??


      • Selitys
        ninni kirjoitti:

        Huonosti olet asiasi miettinyt jos aiot sairaana käydä töissä jatkossakin.
        Olen huomannut, että sairaana töissä olevilla on aina joku ihmeellinen selitys.
        Kun olit töissä sairaana niin tunsitko itsesi erinomaiseksi?

        Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia henkilöitä!

        Tai kuten korvaamaton UKK sanoi: Kuinka makaaberia. Minäkö muka kuolisin!


      • Töissä sairaana
        HÄH? kirjoitti:

        Missä helvetissä olet oikein töissä??

        Niin no juu.. enemmänkin tunsin itseni luuseriksi kuin erinomaiseksi töissä - en todellakaan pitänyt sitä ihmiselle sopivana vaihtoehtona. Mutta mielummin pää kainalossa tehtaalta raapimaan hilloa kasaan kuin vuokrat rästiin ja muutto kadulle.

        Ja juu - saan sairaspäivärahaa mutta kuten mainitsin, palkka koostuu pääosin lisistä jotka jäävät saikulla saamatta.


    • VOI ETTÄ

      NIIN AIHEUTATTE SELLAISEN TILANTEEN MUILLE, ETTÄ HEKÄÄN EIVÄT VOI JÄÄDÄ KOTIIN OLLESSAAN SAIRAANA, KSOKA JOUTUVAT HUONOON VALOON! MUTTA EHKÄ TÄMÄ ON TARKOITUKSENNEKIN, PERSEENNUOLIJAT! HANKKIKAA ELÄMÄ!!

      • julia

        Ilmeisesti me joilla ei ole elämää ollaan vellihousuja kun mennään sairaana töihin... On vaan sellanen tilanne et kun pelkäät jo pelkästään soittaa pomolle olevas kipee niin miten voi uskaltaa olla pois töistä. Kun vastaus on et syö auringonhattu uutetta ja tu aamulla vaan töihin , mua ei kiinnosta sun hommias tehä laiskiainen. Ja sit jos tosiaan olet pois niin se kostaa sitä monta viikkoo jälkikäteenkin vielä. Ei puhu mitään, antaa tosi kivoja "nakkeja" ja vittuilee. Niin todellakin pääsee vähemmällä jos vaan menee kärsiin töihin. Sit se viä ivallisesti piilovittuilee et kun on niin huono vastustuskyky kun ei hoida itteensä jne jne. Ihan sairasta. t.Viimeksi kaksi vuotta sitten saikulla.


      • ...
        julia kirjoitti:

        Ilmeisesti me joilla ei ole elämää ollaan vellihousuja kun mennään sairaana töihin... On vaan sellanen tilanne et kun pelkäät jo pelkästään soittaa pomolle olevas kipee niin miten voi uskaltaa olla pois töistä. Kun vastaus on et syö auringonhattu uutetta ja tu aamulla vaan töihin , mua ei kiinnosta sun hommias tehä laiskiainen. Ja sit jos tosiaan olet pois niin se kostaa sitä monta viikkoo jälkikäteenkin vielä. Ei puhu mitään, antaa tosi kivoja "nakkeja" ja vittuilee. Niin todellakin pääsee vähemmällä jos vaan menee kärsiin töihin. Sit se viä ivallisesti piilovittuilee et kun on niin huono vastustuskyky kun ei hoida itteensä jne jne. Ihan sairasta. t.Viimeksi kaksi vuotta sitten saikulla.

        missä helvetissä olet oikein töissä?! itse kyllä jäisin kotiin sairaana, on mulle terveys tärkeämpi kuin joku työpaikka.. Ja kyllä sen pomot täytyy kohdella ihmisiä ihmisinä, kuka vaan voi tulla sairaaksi.. olisin kyl jo valittanut asiasta jonnekin.


      • jakkimakkara
        julia kirjoitti:

        Ilmeisesti me joilla ei ole elämää ollaan vellihousuja kun mennään sairaana töihin... On vaan sellanen tilanne et kun pelkäät jo pelkästään soittaa pomolle olevas kipee niin miten voi uskaltaa olla pois töistä. Kun vastaus on et syö auringonhattu uutetta ja tu aamulla vaan töihin , mua ei kiinnosta sun hommias tehä laiskiainen. Ja sit jos tosiaan olet pois niin se kostaa sitä monta viikkoo jälkikäteenkin vielä. Ei puhu mitään, antaa tosi kivoja "nakkeja" ja vittuilee. Niin todellakin pääsee vähemmällä jos vaan menee kärsiin töihin. Sit se viä ivallisesti piilovittuilee et kun on niin huono vastustuskyky kun ei hoida itteensä jne jne. Ihan sairasta. t.Viimeksi kaksi vuotta sitten saikulla.

        aivan sama tilanne kun on pätkätöissä niin ei tosiaan uskalla senkään vertaa mitä vakkarit on pakosta poissa. olin kerran viime syksynä niin sairas että työkaveritkin pakotti iltatuurista lähtemään kotiin. soitin pomolle joka sanoi että haet sitten lääkärintodistuksen tai ei tule palkkaa. jätin tod.hakematta en jonota sairaalan päivystyksessä todellakaan sen kuntosena tunteja kun tod. olisi maksanut enemmän kun menettämäni palkka. noh saipahan pomo enemmän bonuksia jouluna sitten. minustakin on siis väärin tulla tartuttamaan muita ja työskentelen kuitenkin ruokakaupassa.


    • sairaana töissä

      Ei ole vara olla poissa. Peruspalkka on tosi pieni, ja jos on sairaana, tulospalkkion osuus tipahtaa. Ei voi olla poissa kertakaikkiaan vaikka olisi kuinka kipeä. Pakko ottaa buranaa ja vitamiineja ja toivoa pikaista paranemista. Se tuntuu kukkarossa jos on sairaana. Ei voi.

      • lapm

        Hulluja on monenlaisia.


    • Eemaria

      Mulla sama juttu, en yksinkertaisesti voi olla pois töistä pikku flunssassa, se tietää sitten persaukisuutta!!

      • pieni pöpö

        Pikku flunss saattaa koitua sinun tai työkaverisi kohtaloksi.


    • jep2

      Kyllä minä olen aina sairasloman poissa. Oma terveys kuitenkin on paljon tärkeämpi kuin raha.

    • Anonyymi

      Helppohan se on huudella, mutta joissakin pikkufirmoissa sairasloman saaminen on niin vaikeaa/mahdotonta/kallista että mieluummin raahautuu kipeänä töihin kuin että alkaa hankkimaan sairaslomaan vaadittavaa todistusta. Ja pikkufirman työntekijän työhön voi kuulua käynti isossa firmassa ja huonolla tuurilla tauti on silloin päällä.

      Buranaa, Panadolia ja sokeripitoista energiajuomaa isot satsit niin jaksaa. Ilta ja yö menee nukkuessa.

      Kun olin pikkufirmassa ja saikkua ei siis saanut niin huomasin, että taudit kestivät silloin paljon pidempään. Vissiin levon puute hidastaa paranemista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe