Mulla on jo muutamia viikkoja ollut alaselkä, tai tarkemmin ottaen häntäluun seutu aivan jumissa, kireyttä tuntuu etenkin oikella puolella. Mitään ongelmaa ei ole jos olen liikkeessä, mutta kireys tuntuu heti, kun istun paikallani. Tilanne on vielä pahempi, jos istun kauemmin paikallani, silloin ylösnoustessa tuntuu jo kipua. Olen tehnyt alaselän venytyksiä, mutta ei tunnu auttavan. Olen 21v. nainen.
Neuvoja? Hyviä venytyksiä?
alaselkä/ häntäluun alue jumissa
3
3295
Vastaukset
- ertrurtyerte
selkää good morning -liikkeellä ja vatsoja jalannostoilla ja istumaannousulla. venyttely lieventää muttei ole ratkaisu kipuun
- auttaa
Harjanvarsi tms. niskan taakse ja pyörityksii puolelta toiselle eri nopeuksilla, vähän selänkulmaa vaihdellen. n.150 kertaa tai enemmäm, mieluusti joka päivä. Alkaa selkä kuntoutua, ainakin itsellä auttanut. Vatsalihaksii kannattaa treenata myös samalla.
- Annu
Muista vielä venyttää takareisiä oikein kunnolla. Kireät takareidet vetävät alaselän jumiin, on varmaan yleisin alaselkäjumin syy. Muista tehdä myös liikkuvuusharjoituksia oman kehon painolla, koko kropalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144