Insera

Paras

Tuntuu jotenkin huvittavalta, kun aina haukutaan Insera pyörää. Monta kertaa kysytään, kannattaako ostaa niin halpaa pyörää. Ensin vastaan varmasti kannattaa. Kysynpä niiltä jotka sanoo ettei kannata ostaa kyseistä pyörää. Teillä joilla arvosteliat on muun merkkinen pyörä. Mistä osista teidän pyörä on koottu. Älkää vaan sanottu että ne on koottu Japanilaisista osista. Nimittäin teille tämä voi olla kova kolhu. Insera pyörä on koottu juuri Japanilaisista osista. Ainoastaan runko on kuulema Suomalainen. Ja varmaan kestää. Itselläni oli ennen Nishiki jossa vikoja riittti.Vaikka oli Japsipyörä. Itse olen ajanut 3 vuotta Insera pyörää, eikä mitään vikaa ole ilmennyt. Olen ajanut sillä suunilleen 15.000 Km. En voi olla enään tyytyväisempi pyörääni. Ei mitään vikoja. Totta kai tuossa ajassa pitää vaihtaa renkaat ja ketjut ja takaratas. Niin varmaan muissakin pyörissä.

150

97714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuna

      tulemaan, eihän näihin kannattaisi vastata, mutta vastaan nyt siltä varalta, ettei joku vasta-alkaja saa väärää käsitystä.

      "Älkää vaan sanottu että ne on koottu Japanilaisista osista. Nimittäin teille tämä voi olla kova kolhu. Insera pyörä on koottu juuri Japanilaisista osista."

      Jos et satu tietämään, niin niitä japanilaisia osia on monen hintaisia/laatuisia. Inserassa ne on halvimmasta päästä.

      Runko varmaankin siinä kestää, muita ominaisuuksia (hyviä) siinä ei olekkaan.

      Olet siis ajanut Inserallasi 5000 km/vuosi, miksihän hiukan epäilen kilometrimäärää :-)

      Muuten, Nishikit kootaan Suomessa. Eli ovat paremminkin Suomipyöriä :-)

      Valitetta totuus, jos haluat hyvän ja halvan, osta kaksi.

      • Laatua

        Miten sinä voit epäillä etten ole ajanut 5000 Km kesässä. Eli kolmessa vuodessa 15.000 Km. Se voi olla sinun pyörälle liikaa, muttei laatupyörälle. Nimittäin Inseralle. Eihän siinä tarvi ajaa kuin 30 Km kuukauden jokaisena päivänä. Kun ajaa 6 kuukautta kesässä.


      • tuna
        Laatua kirjoitti:

        Miten sinä voit epäillä etten ole ajanut 5000 Km kesässä. Eli kolmessa vuodessa 15.000 Km. Se voi olla sinun pyörälle liikaa, muttei laatupyörälle. Nimittäin Inseralle. Eihän siinä tarvi ajaa kuin 30 Km kuukauden jokaisena päivänä. Kun ajaa 6 kuukautta kesässä.

        ajaisit mainitsemasi määrät, tietäisit paljonko pitää viettää aikaa satulassa tuohon 5000 kilometriin.

        Siinä tulee tunteja sen verta paljon, ettei niitä kukaan viitsi Inseralla ajaa.

        Jo se, että väität Inseraa laadukkaaksi, kertoo ettet tiedä pyöristä mitään. Joten voit aivan hyvin lopettaa tuon provoilun.


      • Iiro
        Laatua kirjoitti:

        Miten sinä voit epäillä etten ole ajanut 5000 Km kesässä. Eli kolmessa vuodessa 15.000 Km. Se voi olla sinun pyörälle liikaa, muttei laatupyörälle. Nimittäin Inseralle. Eihän siinä tarvi ajaa kuin 30 Km kuukauden jokaisena päivänä. Kun ajaa 6 kuukautta kesässä.

        Mikä malli sinulla on inserasta laatu? minulla itselläni on insera Cozmic joka on laatupyörä. Kannatan inseraa. Uskon myös, että laatu on ajanot 5000km kesässä. Inseralla kaikki on mahdollista.


      • tietoa pyöristä

        jos runko kerran on hyvä ja kestävä niin yhtään pyöristä (shimano osista) tietävä osaa katsoa pyörän komponentteja insera cozmic on varustettu deore vaihteistolla ja hayesin hydraulisilla levyjarruilla joilla muutkin hiinta luokassa 1000- 2000 euroa maksavat pyörät.


      • yj1130
        tuna kirjoitti:

        ajaisit mainitsemasi määrät, tietäisit paljonko pitää viettää aikaa satulassa tuohon 5000 kilometriin.

        Siinä tulee tunteja sen verta paljon, ettei niitä kukaan viitsi Inseralla ajaa.

        Jo se, että väität Inseraa laadukkaaksi, kertoo ettet tiedä pyöristä mitään. Joten voit aivan hyvin lopettaa tuon provoilun.

        ostin ins refleex pyörän hintaaan 393€
        Teinkö huonon valinnan. Ei ole kokemusta.
        Kiitos palautteesta
        juhani


      • on hyvä pyörä

        Ihme paskaa. Itte oon ajanu inseralla yli 10 vuotta. Pieneks on jääny, mut ajan yhä sillä:) nyt vasta pamahti ekan kerran kumi. Mitään muuta ongelmaa ei o ollu. Suosittelen.


      • asdsasd

        Miksi sitten pyöräteillä näkee enemmän Inseran pyöriä?


      • miggou]]
        on hyvä pyörä kirjoitti:

        Ihme paskaa. Itte oon ajanu inseralla yli 10 vuotta. Pieneks on jääny, mut ajan yhä sillä:) nyt vasta pamahti ekan kerran kumi. Mitään muuta ongelmaa ei o ollu. Suosittelen.

        Tilasin polkupyörätukusta Insera Crusherin 299€, ja ensivaikutelma oli todella hyvä. Jarrut jämäkämmät ja toimivammat kuin scottin 200€ kalliimmassa voltage yz35:ssä. Crusherissa TODELLA hyvä hinta-laatu suhde. SUOSITTELEN!


      • juza
        tuna kirjoitti:

        ajaisit mainitsemasi määrät, tietäisit paljonko pitää viettää aikaa satulassa tuohon 5000 kilometriin.

        Siinä tulee tunteja sen verta paljon, ettei niitä kukaan viitsi Inseralla ajaa.

        Jo se, että väität Inseraa laadukkaaksi, kertoo ettet tiedä pyöristä mitään. Joten voit aivan hyvin lopettaa tuon provoilun.

        insera on ihan hyvä pyörä mutta ei kannata ostaa mitään pyörää suomenpolkupyörätukusta. palvelu on erittäin huonoa.inserassani oli valmistusvirhe joka meni takuuseen , mutta siinä kesti noin 2 viikkoa että voitiin viedä se sinne .osa joka meni rikki, siitä jouduttiin lähettelemään kuvia noin 15 kertaa.kuvia oli otettu kunnon kameroilla,mutta kuvat eivät kelvanneet.


      • Anonyymi
        Laatua kirjoitti:

        Miten sinä voit epäillä etten ole ajanut 5000 Km kesässä. Eli kolmessa vuodessa 15.000 Km. Se voi olla sinun pyörälle liikaa, muttei laatupyörälle. Nimittäin Inseralle. Eihän siinä tarvi ajaa kuin 30 Km kuukauden jokaisena päivänä. Kun ajaa 6 kuukautta kesässä.

        Kasa uusia kunnon osia ja hitsipilli, niin saa ajettavan. Tulee kalliiksi.


      • Anonyymi

        Jos on Shimano Turney vaihteisto, jätä ostamatta. Ne on kaikkein surkeimpia.


      • Anonyymi
        on hyvä pyörä kirjoitti:

        Ihme paskaa. Itte oon ajanu inseralla yli 10 vuotta. Pieneks on jääny, mut ajan yhä sillä:) nyt vasta pamahti ekan kerran kumi. Mitään muuta ongelmaa ei o ollu. Suosittelen.

        Toivottavasti tyttöystäväsi ei pamahtanut raskaaksi.


      • Anonyymi
        asdsasd kirjoitti:

        Miksi sitten pyöräteillä näkee enemmän Inseran pyöriä?

        Köyhät on liikkeellä.


    • K.iki

      Onko toi Paras sun oikee nimes

    • Luigi Verona

      Anteeksi nyt vain, mutta kun muutamia vuosia sitten tutkin Insera -merkkisen pyörän alkuperää, löytyi rungosta keskiön luota tarra: "Made in Indonesia". Käsittääkseni kyseinen pyörä ei ole ollut koskaan suomalainen ja tuskin hintansa perusteella tulee olemaankaan.

      Mitä pyörien valmistusmaahan yleensä tulee, on se melko suhteellinen käsite. Esim: yksi pyöristäni on rungoltaan Italialainen ja koottu 95% italialaisista osista italiassa. Tiedän sen, koska hain sen itse suoraan valmistajalta. Ostetaanpa sitten vastaava pyörä suomesta, jonne se on tuotu pelkkänä runkona ja kootaan vastaavista osista täällä. Onko sama pyörä silloin "vähemmän" italialainen, kuin ensinmainittu???

      Näissä halvemman luokan Inseroissa, Nishikeissä, Scotteissa ja Meridoissa on muuten tavattoman vähän oikeasti japanilaisia osia. Merkki Shimano kun ei takaa osan japanilaisuutta. Omistin takavuosina edullisen hybridin, jossa oli täydellinen Shimanon "japanilainen" osasarja. Lähempi tarkastelu kuitenkin osoitti, että esim. rataspakka ja vaihtajat olivat tehty Singaporessa, jarrulänget Indonesiassa ja laakerinavat sekä keskiö Malesiassa. Renkaat olivat Taiwanilaiset.

      Käsittääkseni japanilaiset eivät itse valmista enää muuta kuin kalliimman luokan kilpaosia, josko kaikkia niitäkään.............

      Hyvää talven jatkoa kaikille!

      • F VIII EK

        Luigi Verona.
        Olen samaa mieltä kanssasi.
        Mennä kesänä katselin Inseraa josta oli runko katkennut etuhaarukan kiinnitys putken vierestä.
        Siinäkin rungossa oli merkintä Made in Indonesia.
        Shimanon osia valmistetaan myös aasian maissa.
        Oma Nishikini on vuodelta -94 ja runko on valmistettu Taiwanissa. Vähän vanhempia muhvi runkoisia Nishikeitä valmistettiin Japanissa.


      • ...
        F VIII EK kirjoitti:

        Luigi Verona.
        Olen samaa mieltä kanssasi.
        Mennä kesänä katselin Inseraa josta oli runko katkennut etuhaarukan kiinnitys putken vierestä.
        Siinäkin rungossa oli merkintä Made in Indonesia.
        Shimanon osia valmistetaan myös aasian maissa.
        Oma Nishikini on vuodelta -94 ja runko on valmistettu Taiwanissa. Vähän vanhempia muhvi runkoisia Nishikeitä valmistettiin Japanissa.

        inseran rungot suunnitellaan suomessa.


      • Iiro
        ... kirjoitti:

        inseran rungot suunnitellaan suomessa.

        Totta! Inserat suunnitellaan suomessa. Ajoin eilen jäisillä teillä ja testasin Insera Cozmic-kiäni talvi-maastossa. Meni komeasti ja kevyesti talvellakin maastossa. Kuten olen sanonut niin Inseralla kaikki on mahdollista. Kannatan Inseraa!


      • Iiro
        F VIII EK kirjoitti:

        Luigi Verona.
        Olen samaa mieltä kanssasi.
        Mennä kesänä katselin Inseraa josta oli runko katkennut etuhaarukan kiinnitys putken vierestä.
        Siinäkin rungossa oli merkintä Made in Indonesia.
        Shimanon osia valmistetaan myös aasian maissa.
        Oma Nishikini on vuodelta -94 ja runko on valmistettu Taiwanissa. Vähän vanhempia muhvi runkoisia Nishikeitä valmistettiin Japanissa.

        Totta. Inserat on ennen 2000-lukua valmistettu Indonesiassa. Ja suuniteltu. Nykyään on toisin. Kannatan Inseraa!


      • ''näinpäin''

        Mulla on ollut yksi inseran fillari , ostettiin suomenpolkupyörä tukusta.Maksoi muistaakseni 500€ , mallia en muista.
        Mutta voisin sanoa että pyörä oli sy*ältä ihan oikeasti.Kun sillä oli ajettu yksi kesä ehkä 20km(jos niinkään paljoa) meni renkaat!Puhkesivat..Ja loppujen lopuksi fillari oli täysin romuna kellarissa , ketjut irtosi ja muuta mukavaa!

        En voi suositella.Veljeni inseralla oli sama kohtalo!Vaikka oli muka joku maastopyörä.


      • näitä perustunareita
        ''näinpäin'' kirjoitti:

        Mulla on ollut yksi inseran fillari , ostettiin suomenpolkupyörä tukusta.Maksoi muistaakseni 500€ , mallia en muista.
        Mutta voisin sanoa että pyörä oli sy*ältä ihan oikeasti.Kun sillä oli ajettu yksi kesä ehkä 20km(jos niinkään paljoa) meni renkaat!Puhkesivat..Ja loppujen lopuksi fillari oli täysin romuna kellarissa , ketjut irtosi ja muuta mukavaa!

        En voi suositella.Veljeni inseralla oli sama kohtalo!Vaikka oli muka joku maastopyörä.

        "näinpäin" jos renkaat puhkeavat ja ketjut irtoavat etkö osaa laittaa takaisin paikoilleen :D


      • Anonyymi
        ''näinpäin'' kirjoitti:

        Mulla on ollut yksi inseran fillari , ostettiin suomenpolkupyörä tukusta.Maksoi muistaakseni 500€ , mallia en muista.
        Mutta voisin sanoa että pyörä oli sy*ältä ihan oikeasti.Kun sillä oli ajettu yksi kesä ehkä 20km(jos niinkään paljoa) meni renkaat!Puhkesivat..Ja loppujen lopuksi fillari oli täysin romuna kellarissa , ketjut irtosi ja muuta mukavaa!

        En voi suositella.Veljeni inseralla oli sama kohtalo!Vaikka oli muka joku maastopyörä.

        Mulla on tällä hetkel insera nyx 29 ka mulla on kerran kolmen vuoden aikana puhennu rengas ku joku oli kylillä iskeny puukon läpi ja oon itte jarrjpohjas luisuttanu ja harrastanu paljon keulintaa endotusta ja useempaan kertaan kaatunu rungossa on naarmuja ja keula on huonona ku en huomannu ajoissa huoltaa joten kannatan inseraa


    • Utelias

      Kannattaakos tollanen sitten ostaa, koska näin aika houkuttelevan tarjouken Insera pyörästä ja vieressä sitä kehuttiin jopa laadukkaaksi. Eniten houkutti:

      -Alumiinirunko
      -Shimano vaihteet (24 vaihdetta)
      -Säädettävät etujouset
      -Ja ennen kaikkea HALPA hinta

      Kyseessä on malli Alpina.

      • Iiro

        Kyllä kannataa tommone ostaa!!!!!


      • magura

        hmmm.... aika hauska :D


    • Iiro

      Ihmetyttää kun laatu pöyrää hauktaan huonoksi. Inseraa sanotaan yleensä tyylipyöräksi jolla ei oikeasti tee mitään. Minulla on Insera Cozmic joka on laatupyörä. Se kuuluu Frees-stail-mallistoon. Cozmic on hyvä maastossa. Kannatan inseraa.

      • rekku

        Itse ostin 2007 mallin alpinan jossa levyjarrut, ja pyörä toiminut nyt talviajossa loistavasti.
        Aikaisemmin ajelin kalliilla orbean maasturilla, eikä tämä insera häviä sille yhtään, toki vaihteet on halvemmat, mutta muuten peli on
        sellainen kuin arkiajossa pitääkin..


      • iiro
        rekku kirjoitti:

        Itse ostin 2007 mallin alpinan jossa levyjarrut, ja pyörä toiminut nyt talviajossa loistavasti.
        Aikaisemmin ajelin kalliilla orbean maasturilla, eikä tämä insera häviä sille yhtään, toki vaihteet on halvemmat, mutta muuten peli on
        sellainen kuin arkiajossa pitääkin..

        Tuo on totta. Kaikki Inserat ovat yhtähyviä kun ajattelet tarkemmin. Hinnasta riippumatta.


      • rekku
        iiro kirjoitti:

        Tuo on totta. Kaikki Inserat ovat yhtähyviä kun ajattelet tarkemmin. Hinnasta riippumatta.

        Jeps, antaa noiden ns himoharrastajien vaan kehua pyöriään, ja sitä kuinka monta nollaa oli ostaessa. Tosiasia on kuitenkin se, että suurin osa ajelee pelkästään työ,kauppa,tai harrasteajoa.
        Näille ihmisille kelpaa aivan hyvin se, että pyörällä pääsee pisteestä a pisteeseen b. Minullekkin myyjä yritti tyrkyttää kalliimpaa toisen merkkistä peliä, kun kuuli ajokilometrini, mutta siltikin päädyin nyt inseraan, enkä ole katunut. Joka päivä kovaa ajoa, eikä muuta tarvi kuin välillä ketja rasvata.


      • Iiro
        rekku kirjoitti:

        Jeps, antaa noiden ns himoharrastajien vaan kehua pyöriään, ja sitä kuinka monta nollaa oli ostaessa. Tosiasia on kuitenkin se, että suurin osa ajelee pelkästään työ,kauppa,tai harrasteajoa.
        Näille ihmisille kelpaa aivan hyvin se, että pyörällä pääsee pisteestä a pisteeseen b. Minullekkin myyjä yritti tyrkyttää kalliimpaa toisen merkkistä peliä, kun kuuli ajokilometrini, mutta siltikin päädyin nyt inseraan, enkä ole katunut. Joka päivä kovaa ajoa, eikä muuta tarvi kuin välillä ketja rasvata.

        juuri tuolla lailla minullekkin kävi, kun ostin pyörää. Täytyy muistaa, että myyjä tyrkyttää aina kalleinta. Eikä ihme!!!! Kun karsot kalleimpia polkupyöriä niin huomaat, että ne ovat yleensä jenkkejä (amerikassa koottuja/suunniteltuja) .


      • rekku
        Iiro kirjoitti:

        juuri tuolla lailla minullekkin kävi, kun ostin pyörää. Täytyy muistaa, että myyjä tyrkyttää aina kalleinta. Eikä ihme!!!! Kun karsot kalleimpia polkupyöriä niin huomaat, että ne ovat yleensä jenkkejä (amerikassa koottuja/suunniteltuja) .

        Jepu, ja kaikenlisäksi niissä ns jenkkipyörissä
        on tuota brändilisää ihan tolkuton määrä.
        Toisin-sanoen kun rungossa lukee felt tai fisser,
        niin heti tulee hintalappuun ilmaa vaikka itse runko ei kallis olisikaan. huomioden tuotantomäärät. Kun oman inseran runkoa katselee ja hitsausaumoja niin ei se häpeä jenkkipyörälle
        laadun takia. Itse sen verran noita korjaillut
        ja hitsaustaitoinen, ja kokemusta muista pyöristä.
        Joten miksi maksaa tyhjästä kun vähemmälläkin saa
        hyvän ja kestävän pyörän.


      • Iiro
        rekku kirjoitti:

        Jepu, ja kaikenlisäksi niissä ns jenkkipyörissä
        on tuota brändilisää ihan tolkuton määrä.
        Toisin-sanoen kun rungossa lukee felt tai fisser,
        niin heti tulee hintalappuun ilmaa vaikka itse runko ei kallis olisikaan. huomioden tuotantomäärät. Kun oman inseran runkoa katselee ja hitsausaumoja niin ei se häpeä jenkkipyörälle
        laadun takia. Itse sen verran noita korjaillut
        ja hitsaustaitoinen, ja kokemusta muista pyöristä.
        Joten miksi maksaa tyhjästä kun vähemmälläkin saa
        hyvän ja kestävän pyörän.

        Se menee juuri noin. Insera on peräti nelinkertainen TM-testi voittaja, mutta sen on halpa. Enää ei voi sanoa, että hyvää ei saa halvalla.


      • --mikko--
        Iiro kirjoitti:

        Se menee juuri noin. Insera on peräti nelinkertainen TM-testi voittaja, mutta sen on halpa. Enää ei voi sanoa, että hyvää ei saa halvalla.

        uusimmassa fillarilehdessä tuo inseran pyörä pärjäsi ihan hyvin. Siinä oli vertailussa 700e-800e hybridit.


      • insera!

        moro oon miettinyt että kannataisko ostaa insera reno? rst launch 130mm etu haarukka! shimano vaihteet ja sen sellasta paska koko paska insera on paska!!! älkää ostako irootin mutterin niin koko paska hajos! made in japan paska!!!


      • 14784
        rekku kirjoitti:

        Itse ostin 2007 mallin alpinan jossa levyjarrut, ja pyörä toiminut nyt talviajossa loistavasti.
        Aikaisemmin ajelin kalliilla orbean maasturilla, eikä tämä insera häviä sille yhtään, toki vaihteet on halvemmat, mutta muuten peli on
        sellainen kuin arkiajossa pitääkin..

        Oot kyllä aikast tavalla tyhymä ku ajelet ihan maasturilla tiellä.


    • joopaajoo

      Itselläni on ollut insera reflex ajossa nyt noin 5kk ja voin vakuuttaa että kyseessä on hintaluokassaan huipputuote.
      Ne jotka inseraa haukkuvat eivät todennäköisesti ole kyseistä pyörää koskaan edes ajaneet.
      Katkerana tullaan tänne ruikuttamaan ja haukkumaan järkevän ostoksen tehneitä,kun itse ollaan ensin menty pyöräkauppiaan vipuun ja lähdetty kaupasta 2000 euroa köyhempänä. ON SE VAAN VTUN TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA!
      Itse ajan pyörälläni työmatkat ja paljon harrasteajoa, kaikenlaisilla alustoilla asfaltista metsäpolkuihin.Insera on toiminut moitteettomasti joka olosuhteissa.
      Itse olen metallialan ammattilainen ja voin vakuuttaa ettei ne hitsaussaumat repeile yhtään minnekkään.Tälläisten pyörien rungot hitsaa täsmällisen tasalaatuista jälkeä tekevät robotit,joten hitsausliitokset kestävät varmasti moninkertaisesti ne tärinät ja väännöt joita NORMAALIAJOSSA SYNTYY. Naurattaa kun täällä moni hifistelijä kirjoittelee tohkeissaan jostain inseran hitsauksista ,ihan kuin asiasta jotain tietäisivät.Se runko hajoaa vasta viimeisenä.
      Ja tietenkin se teidän myyjänne on vakuuttanut kuinka et voi elää ilman jotain helvetin kallista jenkkirunkoa.
      Joten suosittelen lämpimästi hankkimaan insera reflexin jos harkitsee hybridin ostoa hintaluokassa 300-600 euroa. JOs vertaa trekkejä,corratekkia,inseraa ja vaikkapa helkaman s6000 niin huomaa että shimanon deoren vaihteisto löytyy lähes kaikista ja muutkin komponentit ovat kaikissa hyvää tasoa.
      Joku ääliö voi väittää ettei esim deore ole hyvää tasoo mutta taaskin turha mussutta...AIVAN VARMASTI ON!!! siis riittää peruskäyttäjälle kaikenlaiseen ajoon. En käsitä mitä vikaa voi olla siinä että inserani vaihteet toimivat kuin ajatus ja jarrut ja jousitus hoitaa niille asetettun homman.
      Porukalta katoaa tämmöisessä komponenttien ja runkojen palvonnassa käsitys siitä mikä pyöräilyssä on tärkeintä,eli mahtavat maisemat ja metsäpolut ja kiitäminen iltapäiväruuhkien ohi=).
      Huonolla pyörällä ei kannata pyöräilyä harrastaa ja se on varma että insera on kelpo hybridi ja vieläpä todella edulliseen hintaan.

      • insera mies

        itellä on insera reno se makso vaa 399 mut on kestäny jo koht 4kk ei oo ikinä tarvinnu säätää tai huoltaa ja on huippukunnossa vielki... et ei se insera oo yhtää sen huonompi ku joku nishiki tai kona


      • simula
        insera mies kirjoitti:

        itellä on insera reno se makso vaa 399 mut on kestäny jo koht 4kk ei oo ikinä tarvinnu säätää tai huoltaa ja on huippukunnossa vielki... et ei se insera oo yhtää sen huonompi ku joku nishiki tai kona

        Onko inserois sääettävät etuiskarit? Aattelin ostaa semmosen täysjousitetun inseran.Onko niis mtn miinusta?


      • insera = good
        simula kirjoitti:

        Onko inserois sääettävät etuiskarit? Aattelin ostaa semmosen täysjousitetun inseran.Onko niis mtn miinusta?

        riippuu


    • Maastopyöränoviisi

      No niin no.

      Oliko siitä Alpinasta satunnaiseen metsässäkäyntiin ja talvifillariksi?

      Eli miten nuo halppiskomponentit pelaa:

      Onko RST CAPA T7 etujousitus ihan oikeasti jonkin väärti?

      Toimiiiko Shimano FD-330/Alivio 410L 24-vaihteet?
      Entä Shimano BR-M415 DISC. levyjarrut? Miten talvella?

      Onko tietoa paljon halppiksella on massaa? Onko runko tukeva (vai liiankin)?

      ***

      Pyöräilen sellaiset 3000 km vuosittain, notta tarkoitus olisi laittaa tuolle Inseralle sellaiset 500 - 1000 siihen lisää metsäajoa / talviajoa. Lieneekö siihen sopiva?

      Kiitos etukäteen luovista kommenteista!

      • EiEnääYosemitee

        Täältä löyty tällänen topicci, joten piti kysyä.
        Fakta on se, että ei ole varaa niihin kolmen nollan pyöriin.
        Eli kuinka kestävä/hyvä Insera Reno on?
        Tuossa kiinnostaa eniten:levyjarrut,jousitus ja vaihteet. Joitain osia tulen varmasti vaihtamaan, mutta jos näistä joku pitäisi/kannattaisi ehdottomasti vaihtaa, jättäisin ostamatta.

        Toivon asiallisia vastauksia, henkilöiltä jotka oikeasti tietävät jotain.

        Ainiin, kilometrejä tulee vuodessa se 2000, ja ajo
        on pieniä hyppyjä, ja muuta kikkailua. (keuliminen,endo jne.)


      • simula
        EiEnääYosemitee kirjoitti:

        Täältä löyty tällänen topicci, joten piti kysyä.
        Fakta on se, että ei ole varaa niihin kolmen nollan pyöriin.
        Eli kuinka kestävä/hyvä Insera Reno on?
        Tuossa kiinnostaa eniten:levyjarrut,jousitus ja vaihteet. Joitain osia tulen varmasti vaihtamaan, mutta jos näistä joku pitäisi/kannattaisi ehdottomasti vaihtaa, jättäisin ostamatta.

        Toivon asiallisia vastauksia, henkilöiltä jotka oikeasti tietävät jotain.

        Ainiin, kilometrejä tulee vuodessa se 2000, ja ajo
        on pieniä hyppyjä, ja muuta kikkailua. (keuliminen,endo jne.)

        Ei siin oo välttämättä järkee ottaa levyjarrui ku v-jarrut jarruttaa ihan yhtä hyvin ja kun sulta loppuu jarrupala levarist nii se o aika vaikee vaihtaa :/ paljo muute pääset keulimalla? xD


      • Fillaroija
        EiEnääYosemitee kirjoitti:

        Täältä löyty tällänen topicci, joten piti kysyä.
        Fakta on se, että ei ole varaa niihin kolmen nollan pyöriin.
        Eli kuinka kestävä/hyvä Insera Reno on?
        Tuossa kiinnostaa eniten:levyjarrut,jousitus ja vaihteet. Joitain osia tulen varmasti vaihtamaan, mutta jos näistä joku pitäisi/kannattaisi ehdottomasti vaihtaa, jättäisin ostamatta.

        Toivon asiallisia vastauksia, henkilöiltä jotka oikeasti tietävät jotain.

        Ainiin, kilometrejä tulee vuodessa se 2000, ja ajo
        on pieniä hyppyjä, ja muuta kikkailua. (keuliminen,endo jne.)

        Itsellä on ollut reno kohta kuukauden, ja voin sanoa että se ei ole hyvä ostos.
        Pienien hyppyjen jälkeen levyjarru rupeaa hankaamaan, kiekot eivät ole kestävät, itsellä takakiekko heti soikea.
        Etunavan akseli paskana, etujarrulla jarruttaessa rengas liikku n. 1,5cm vasemmalle.
        Runko on ihan ok, ja vaihteet.
        Onhan tuo hintaansa nähden ihan hyvä, mutta itse säästäisin hiukan enemmän, ja ostaisin reilusti paremman.


      • abuli.
        Fillaroija kirjoitti:

        Itsellä on ollut reno kohta kuukauden, ja voin sanoa että se ei ole hyvä ostos.
        Pienien hyppyjen jälkeen levyjarru rupeaa hankaamaan, kiekot eivät ole kestävät, itsellä takakiekko heti soikea.
        Etunavan akseli paskana, etujarrulla jarruttaessa rengas liikku n. 1,5cm vasemmalle.
        Runko on ihan ok, ja vaihteet.
        Onhan tuo hintaansa nähden ihan hyvä, mutta itse säästäisin hiukan enemmän, ja ostaisin reilusti paremman.

        Renossahan on elastomeeri etuhaarukka, eli rst etuhaarukka. Jäätyy talvella hyvin helposti, ja 10 asteessakin jousto max. 50 mm.
        130mm jouset joustavat parhaillaan sen 80mm.
        Rst Launch t7 etuhaarukassahan on säädettävä jousitus, mutta säätönapit eivät toimi.
        Ja kun rupeat keulimaan, manuaalia ym. Nostat keulaa, niin jouset tärähtävät takaisin sellaisella voimalla että siitä kuuluu "klonk"


      • dfgdfg
        abuli. kirjoitti:

        Renossahan on elastomeeri etuhaarukka, eli rst etuhaarukka. Jäätyy talvella hyvin helposti, ja 10 asteessakin jousto max. 50 mm.
        130mm jouset joustavat parhaillaan sen 80mm.
        Rst Launch t7 etuhaarukassahan on säädettävä jousitus, mutta säätönapit eivät toimi.
        Ja kun rupeat keulimaan, manuaalia ym. Nostat keulaa, niin jouset tärähtävät takaisin sellaisella voimalla että siitä kuuluu "klonk"

        Renon haarukka on aivan paska. joo ensinnäki sen säädöt meni rikki mult ihan valehtelematta ekana päivänä. jousto toimii hyvin vaa jos on yli 15 astetta saattaa mennä pohjaa kokonaa jollon se heittää sen sellasel voimal takas ylös et siit heittää 95% todennäkösyydel selällee. kolmanneks se on HEIKKO eikä luultavimmin oo ees suunniteltu freeridee tai dirttauksee koska mult se katkes alemman kruunun kohtalta ku heitin 180 hypyn boksista. jarruilla ei onnistu stopperit ja endot jos pikkasenki kaataa jotai öljyy jarrupaloille. tosin renon runko on aivan mahtava, kunhan maalauttaa sen ekana yksväriseks xD. suosittelen renoo sellasille jotka aikoo vaihtaa siit kaiken muun ku rungon. :)


      • kjkkj
        dfgdfg kirjoitti:

        Renon haarukka on aivan paska. joo ensinnäki sen säädöt meni rikki mult ihan valehtelematta ekana päivänä. jousto toimii hyvin vaa jos on yli 15 astetta saattaa mennä pohjaa kokonaa jollon se heittää sen sellasel voimal takas ylös et siit heittää 95% todennäkösyydel selällee. kolmanneks se on HEIKKO eikä luultavimmin oo ees suunniteltu freeridee tai dirttauksee koska mult se katkes alemman kruunun kohtalta ku heitin 180 hypyn boksista. jarruilla ei onnistu stopperit ja endot jos pikkasenki kaataa jotai öljyy jarrupaloille. tosin renon runko on aivan mahtava, kunhan maalauttaa sen ekana yksväriseks xD. suosittelen renoo sellasille jotka aikoo vaihtaa siit kaiken muun ku rungon. :)

        onko tietoa,toimiiko reno metsätiellä ja muussa maastossa ajettaessa


      • inserati
        EiEnääYosemitee kirjoitti:

        Täältä löyty tällänen topicci, joten piti kysyä.
        Fakta on se, että ei ole varaa niihin kolmen nollan pyöriin.
        Eli kuinka kestävä/hyvä Insera Reno on?
        Tuossa kiinnostaa eniten:levyjarrut,jousitus ja vaihteet. Joitain osia tulen varmasti vaihtamaan, mutta jos näistä joku pitäisi/kannattaisi ehdottomasti vaihtaa, jättäisin ostamatta.

        Toivon asiallisia vastauksia, henkilöiltä jotka oikeasti tietävät jotain.

        Ainiin, kilometrejä tulee vuodessa se 2000, ja ajo
        on pieniä hyppyjä, ja muuta kikkailua. (keuliminen,endo jne.)

        hyvää osaa pyörässä on :runko, vaihtajat(omaan hintaluokkaan kattoen)jarrut;kunnon sisäänajon jälkee,
        huonoa:keula jäätyy ja säädöt huononee ,stonga on aivan q p ostin kaverilta semmosen meni n.4 landauks
        u sessa ihan pasks juu muuten on kuulemma ihan ok pyörä.


      • inserati
        abuli. kirjoitti:

        Renossahan on elastomeeri etuhaarukka, eli rst etuhaarukka. Jäätyy talvella hyvin helposti, ja 10 asteessakin jousto max. 50 mm.
        130mm jouset joustavat parhaillaan sen 80mm.
        Rst Launch t7 etuhaarukassahan on säädettävä jousitus, mutta säätönapit eivät toimi.
        Ja kun rupeat keulimaan, manuaalia ym. Nostat keulaa, niin jouset tärähtävät takaisin sellaisella voimalla että siitä kuuluu "klonk"

        joo mulla oli capa ihan samat säädoöt ja elastomeer

        siinä on aina joskus talvel sama juttu heti kun ostat pyörän kannatta avata keula un nyt muista onko kummissakin keulaputkissa
        säätö elastomer jousi niin mutta säätöruuvin reunoista sen voi avata kannatta sitten katot ettei se elasto tipu repeudy jousen paiosta sitte käännät niitä ruuneja hiljaa kummaltakin samaan paikkaan
        ei kannata kääntää suoraan koska jengat os syy menee ekäs käännöst pskaks elikkä sbotaasien on helppo paskoo keula


      • inserati
        inserati kirjoitti:

        joo mulla oli capa ihan samat säädoöt ja elastomeer

        siinä on aina joskus talvel sama juttu heti kun ostat pyörän kannatta avata keula un nyt muista onko kummissakin keulaputkissa
        säätö elastomer jousi niin mutta säätöruuvin reunoista sen voi avata kannatta sitten katot ettei se elasto tipu repeudy jousen paiosta sitte käännät niitä ruuneja hiljaa kummaltakin samaan paikkaan
        ei kannata kääntää suoraan koska jengat os syy menee ekäs käännöst pskaks elikkä sbotaasien on helppo paskoo keula

        unohdin tossa äskesessä kertoa että kun avaat keulan voit upottaa jousen johonkin ölkyyn esim bensa muttä äläjumlta upota elastoo


    • mituuuuuu

      Tarkoittaako viestisi että suurin osa insera pyöristä on laatukamaa itse aijon ostaa keskiviikkona insera dirt rock pyörän toivottavasti ne toimii:D

      • muke89u

        Kokemuksia INSERA ZEOUS metsä ja maantieajoa?
        onko osat mistään vai pitäskö suoraan ostaa canyon.


    • akaskd

      minulla on ollut insera 3 vuotta ja ei ole mennyt miksikään. hintaansa nähden erinomainen.

    • Nimetön

      mul o iha sama juttu vaik oon uusii osii ostanu vaik on sama pyörä mut ei oo mitää vikoja ollu ain pitää haukkuu inseraa?

    • mx62

      onko renossa napa vaihteet

      • tä?

        onko inserassa pilipyörät?


      • nööbi

        Onkos siinä pilipyörät?


    • inserati

      totanoin kaikki insera pyörät ei oo japskeja millä sinä ajelit?

      • dsasad

        Minun kaverilla on tuollainen insera reno. Ihan hyvä se on koulumatkoissa ja noissa mutta miten se kestää dirteillä? No ite ei tartte uutta dirt pyörää.


    • onnellinen omistaja

      ostin inseran täysjousitetun maastopyörän 6 kk sitten eikö ole hajonnut muuta kuin takajarrut vaikka ajelin täyttä vauhtia ratakiskoilla. insera on paras pyörä mikä mulla on ollut ja mulla niitä on ollut kymmeniä

      • Äimä-Käki

        MIten ratakiskoilla ajelu rikkoo takajarrun?


      • yuiyiuyu
        Äimä-Käki kirjoitti:

        MIten ratakiskoilla ajelu rikkoo takajarrun?

        Kuski kaatui niin pahasti että jarrusatula rikkoutui osuessaan kiskoon?


      • Kondukt-ööri
        Äimä-Käki kirjoitti:

        MIten ratakiskoilla ajelu rikkoo takajarrun?

        Takaa tuleva pikajuna sattui kolhaisemaan kun inserakuskilla tahtomattaan vauhti hieman hidastui hänen kääntäessään päätään katsoakseen vieläkö juna pysyy peesissä.


      • Pyöräkäs

        Sulla on ollut kymmeniä pyöriä? No sen nyt arvaa jos kaikki on ollut samanlaisia romuja kuin insera. Hankkisit kerralla kunnollisen pyörän niin ei tarvitsisi jatkuvasti ostaa uutta rikkoutuneiden tilalle.


      • schimanski, horst
        Pyöräkäs kirjoitti:

        Sulla on ollut kymmeniä pyöriä? No sen nyt arvaa jos kaikki on ollut samanlaisia romuja kuin insera. Hankkisit kerralla kunnollisen pyörän niin ei tarvitsisi jatkuvasti ostaa uutta rikkoutuneiden tilalle.

        Pari sataa jewroa maksava pyörä kestää pari vuotta ja sitten tuleekin jo halvemmaksi ostaa uusi samanlainen kuin päivitellä hilkkeitä :]


      • maastoon

        Vain täysin surkeasta polkupyörästä saa 6kk:n aikana jotakin rikki noinkin mitättömästä syystä.
        Ja ihan vain kaikkien tiedoksi, Inseran täysjoustot ei ole maastopyöriä vaikka niitä sillä nimikkeellä hyväuskoisille hölmöille kaupitellaankin.


      • INsera !
        maastoon kirjoitti:

        Vain täysin surkeasta polkupyörästä saa 6kk:n aikana jotakin rikki noinkin mitättömästä syystä.
        Ja ihan vain kaikkien tiedoksi, Inseran täysjoustot ei ole maastopyöriä vaikka niitä sillä nimikkeellä hyväuskoisille hölmöille kaupitellaankin.

        mun mielestä turhaan te "pyörä asiantuntiat" jotka ette ees ikin oo inseraa ajanu, ootte tääl haukkumuas kuinka huonoi pyörii ne on.. mulla insera ollu jo tovin ja moitteettomasti toiminu... jos olisin nyt uutta pyörää ostamas ja miettisin minkä ostaisin, ni mieluummin mä kuuntelisin niitä joilla on kokemusta itse pyörästä, enkä niitä jotka kuvittelevat olevansa jotain asiantuntioita vaikkei muuta osaisikaan kuin keulia ja uskotella itselleen tietävänsä jostain jotain, mistä tosiasiassa ei ole edes harmaintakaan aavistusta.


      • Gele
        INsera ! kirjoitti:

        mun mielestä turhaan te "pyörä asiantuntiat" jotka ette ees ikin oo inseraa ajanu, ootte tääl haukkumuas kuinka huonoi pyörii ne on.. mulla insera ollu jo tovin ja moitteettomasti toiminu... jos olisin nyt uutta pyörää ostamas ja miettisin minkä ostaisin, ni mieluummin mä kuuntelisin niitä joilla on kokemusta itse pyörästä, enkä niitä jotka kuvittelevat olevansa jotain asiantuntioita vaikkei muuta osaisikaan kuin keulia ja uskotella itselleen tietävänsä jostain jotain, mistä tosiasiassa ei ole edes harmaintakaan aavistusta.

        Onko sulla 3 vai 7-vaihteinen? Itekin oon harkinnut Inseraa kun tunturi pöllittiin viime viikolla eikä kotivakuutuksesta saa kun vähä päälle kaksataa. Suomen polkupyörätukussa sanotaan että Inserat ovat keveitä ajaa, onko se totta? Tarttisin nimenomaan kevyen citypyörän.


      • Insera Evolution
        Gele kirjoitti:

        Onko sulla 3 vai 7-vaihteinen? Itekin oon harkinnut Inseraa kun tunturi pöllittiin viime viikolla eikä kotivakuutuksesta saa kun vähä päälle kaksataa. Suomen polkupyörätukussa sanotaan että Inserat ovat keveitä ajaa, onko se totta? Tarttisin nimenomaan kevyen citypyörän.

        Ajan lyhyttä matkaa (=max 20 km suunta) ja 7-vaihteisella Inseralla pääsee hyvin eteenpäin.


      • insera = good
        Pyöräkäs kirjoitti:

        Sulla on ollut kymmeniä pyöriä? No sen nyt arvaa jos kaikki on ollut samanlaisia romuja kuin insera. Hankkisit kerralla kunnollisen pyörän niin ei tarvitsisi jatkuvasti ostaa uutta rikkoutuneiden tilalle.

        älä kuule hauku inseraa kaveri (195cm , 80kg ) ajaa inseran parivuotta vanhalla hybridillä (MG-8) samaa tyyliä kuin bmx:ällään ja vain pientä rutinaa kuuluu vähä joka paikast


    • Ohramuikku

      Vaikka Insera ei oliskaan niin surkee, se on leimattu semmoseks perseeks, jolla ei pääse minnekkään. EN kyl tykkää Inserasta. Kuulostaa surkeelta.

    • = huono

      Tein elämässäni yhden virheen lisää, kun ostin Insera Canyonin. Se on raskaspolkuinen kapine, jolla ei viitsi pitkälle polkea. Suurin vaihde liian kevyt eikä taas ylämäessä jaksaisi pikkuvaihteellakaan. Vehje vailla vetovoimaa. Tosin siitä on olemassa jokin paranneltu versiokin. En tiedä ovatko kaikki Inserat samanlaisia.

      • Samppa321

        OIsiko tosta Insera renosta mihinkään jos ajasin myös tiellä. Siis onko pyörä liian raskas onko vaihteet hyvät ylämäkiin yms. ? Ja jos se olisi huono olisiko muita ehdotuksia joitten hinta olisi alle 450?


    • Tod. paska pyörä!!!

      Ostin toukokuussa Insera Reflexin eli naisten hybridin. Pyörä kävi huollossa ensimmäisen kahden kuukauden aikana 6 kertaa!!! Eikä tullut kuntoon. Ketjut olivat ruosteessa kahden viikon pyöräilyn jälkeen. Vaihteet takkusivat alusta asti, säädöt ei pysyneet kohdillaan. Eli ketjut hankasivat viereiseen rattaaseen tai kulkivat rattaan sivussa. Ketjut hotkasivat tyhjää ihan yht' äkkiä, eli tasaisesti polkiessa polkimet menivät puoli kierrosta tyhjää. Kerran myös ihan tasaisessa ajossa alkoi kuulua aivan ihmeellistä ääntä. Hetken kesti, kunnes tajusin; ketjut kulkivat kahta ratasta yhtä aikaa!!! Kovaa mutta tasaisesti polkiessa isommilla vaihteilla ketjut yht'äkkiä jumittivat niin, että nenälleen meinasi lentää. Kaiken tämän lisäksi aina kolisi jossain jokin, isommin tai pienemmin.

      Näitä vikoja ei siis koskaan saatu kuntoon, joten muutaman kuukauden tappelun jälkeen sain uuden samanlaisen tilalle. Mutta tilanne ei juurikaan ole parempi. Ketjut eivät ole vielä ruosteessa ja säädöt pysyvät kohdillaan. Muuten kaikki muut samat ongelmat myös tässä uudessa pyörässä. Ai niin, ensimmäisessä ei joustohaarukka toiminut kunnolla, mutta tajusin sen vasta kun sain toisen tilalle, jossa se toimi. Aiempaa kokemusta ei ollut.

      Miinusta annan myös renkaista. Ne ovat kyllä kevyet polkea asfaltilla, mutta kun lähtee helppoon maastoon (esim. lyhyelle nurmipohjalle), niin ihan varmasti löytää itsensä maasta, kun tulee hiukankin savipohjainen kohta. Renkaat ovat niin sileät, että niissä ei ole mitään pitoa! Hybridistä olen sen käsityksen saanut, että se on yhdistetty maastoihin ja asfaltille sopiviksi, mutta todella pettynyt olen kyllä. Ruuvit myös ruostuvat kuukauden sisällä. Ja osat ovat kuulemma kalliita.

      En voi sanoa, että suosittelisin kellekään!! Hinta/laatu-suhde ei todellakaan ole kohdillaan. 10 vuotta vanha Nakamura on vieläkin paljon parempi kuin tämä. Menee ehkä jollekin sunnuntaipyöräilijälle, mutta hiukankaan aktiivisempaan menoon ei sovellu kokemusteni mukaan. Meikäläisen ensimmäinen ja viimeinen Insera!!!

      • KarHur

        Täysin eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ostin itse omani viime vuoden marraskuussa ja olen ajanut sillä vielä ennen Pääkaupunkiseudun talven tuloa = tammikuun alkuun 2009 ja taas huhtikuun puolesta välistä tähän päivään noin 200 km / viikko tahtia. Pyörään tehty keväällä myyjän toimesta ns. takuuhuolto ja se on jäänyt ainoaksi korjaamokäynniksi. Itse tehty parit puhdistus/voiteluhuollot. Mitään ei ole tarvinnut säätää tai vaihtaa. Ajan pyörälläni 3-5 kertaa viikossa parin kolmen tunnin lenkit vaihtelevissa olosuhteissa ja keleissä. Mielestäni pyörä on erittäin mielyttävä ajettava. Hämmästelen suuresti kyseisen merkin mustamaalaamista!


      • juuppå
        KarHur kirjoitti:

        Täysin eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ostin itse omani viime vuoden marraskuussa ja olen ajanut sillä vielä ennen Pääkaupunkiseudun talven tuloa = tammikuun alkuun 2009 ja taas huhtikuun puolesta välistä tähän päivään noin 200 km / viikko tahtia. Pyörään tehty keväällä myyjän toimesta ns. takuuhuolto ja se on jäänyt ainoaksi korjaamokäynniksi. Itse tehty parit puhdistus/voiteluhuollot. Mitään ei ole tarvinnut säätää tai vaihtaa. Ajan pyörälläni 3-5 kertaa viikossa parin kolmen tunnin lenkit vaihtelevissa olosuhteissa ja keleissä. Mielestäni pyörä on erittäin mielyttävä ajettava. Hämmästelen suuresti kyseisen merkin mustamaalaamista!

        kyllä insera kestää jos sitä jaksaa asianmukaisesti huoltaa..


      • -dirter
        juuppå kirjoitti:

        kyllä insera kestää jos sitä jaksaa asianmukaisesti huoltaa..

        Univega RAM XF-922

        •Runko: DirtExpert Alu 40cm
        •Keula: SR Suntour Duro DJ D
        •Vaihteet: Shimano SLX 9
        •Jarrut: Avid Juicy 3
        •Hinta: 1099e

        Ostin kyseisen pyörän viime keväällä ja toisena ehtona olisi ollut kyseinen Insera mutta olisin kaavaillut enemmän dirttipyörää ja Inseran se oli niin kovin huono laatuinen tai en väitä etteikö se kestäisi mutta minun ajossa epäilen kyseiseen pyörään olen vaihtanut keulan marozzochi dj2 air tilasin maahantuojalta ja muuttanu pyörästä singlespeedin joten jos esim otetaan : Insera ja sitten esim Univega onhan inseran reno parempi kuin 500e univega mutta maksat univegasta vähän enemmän ni on jo huomattavasti parempi.


      • Kokemus-K
        KarHur kirjoitti:

        Täysin eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ostin itse omani viime vuoden marraskuussa ja olen ajanut sillä vielä ennen Pääkaupunkiseudun talven tuloa = tammikuun alkuun 2009 ja taas huhtikuun puolesta välistä tähän päivään noin 200 km / viikko tahtia. Pyörään tehty keväällä myyjän toimesta ns. takuuhuolto ja se on jäänyt ainoaksi korjaamokäynniksi. Itse tehty parit puhdistus/voiteluhuollot. Mitään ei ole tarvinnut säätää tai vaihtaa. Ajan pyörälläni 3-5 kertaa viikossa parin kolmen tunnin lenkit vaihtelevissa olosuhteissa ja keleissä. Mielestäni pyörä on erittäin mielyttävä ajettava. Hämmästelen suuresti kyseisen merkin mustamaalaamista!

        Inseran "mustamaalaamisen" takana on yleisesti kaksi seikkaa jotka eivät varsinaisesti liity itse pyörään tai merkkiin:

        1) Agressiivinen mainonta: Esitetään näyttävästi suuria alennusprosentteja "normaalihinnoista" joita ei käytännössä koskaan ole ollut myyntihintoina. Lisäksi yliampuvat mainosteksitit tyyliin "vaativaan käyttöön" herättävät lähinnä huvittuneisuutta niiden keskuudessa jotka harrastavat vakavammin lajia

        2) Monilla on ollut erittäin huonoja kokemuksia myyjäliikkeiden huollosta varsinkin takuuhuoltojen osalta. Myös suhtautuminen valituksiin on ollut nuivaa.


    • riistaelain
      • -

        En tiedä tekeekö tollaisella romulla mitään. Halpa hintako houkutti tuollaisen ostamaan. Noh kai tuo yhden kesän kestää alla. Ensi kesäksi ostat uuden niin eiköhän se siitä.


    • Pyörällä päästään

      Olisin aivan hyvin ostanut Insera X-crossin, jos ei olisi ollut laittaa vähän enemmän rahaa laadukkaampaan fillariin. Olisin taatusti pärjännyt ja ajellut sillä 2-3 vuotta.

    • inserasemi

      Kyllähän sillä inseralla pystyy ajamaan mut omaa inseraa saa rassata tosi paljon. Onneks on jenkki-klein myös!

    • tumpelo10

      Osaava pärjää minkä hyvänsä pyörän kanssa.
      Osaamattoman kannattaa huollattaa pyörä.

      Ei se ole merkistä kiinni. Ainahan se autoilun hakkaa.

      Heittäytyminen kannattaa, reipaasti huoltamaan ja korjaamaan.

      • KÄTEEN

    • voi suositella

      itsellä nyt toista kesää ajossa x-cross.

      Ajan lähes pelkkää asfalttia ja hiekkateitä, en maastoa tms joten olen huomannut
      että joustokeulalla en tee mitään. Se on kokoajan lukittuna, eli turha.

      Muuten fillari toimii hyvin ja palvee. Työmatkaa,kauppareissua sekä kuntoilua.
      30-40kilsan kuntolenkit menee riittävän hyvin, ei valittamista.

      Ajoasennon löysin vasta vähän aikaa sitten ja klossit sekä ajokengät kannattaa hankkia.
      Samoin riisua kaikki turha paino koska fillari ei oo erityisen kevyt.
      Samoin renkaat ovat kentis liian paksut/levät, voisi vaihtaa kapeammat.

      Voi suositella.

      • mahdollinen ostaja

        Onko insera evolutioneissa alurunko kaikissa ikään katsomatta??


      • dops
        mahdollinen ostaja kirjoitti:

        Onko insera evolutioneissa alurunko kaikissa ikään katsomatta??

        huvittavaa lukea tätäkin palstaa, keulitaan jne kyllä huomaa kirjoittajien ikä jakauman :) aikuinen kuntopyöräilijä pärjää ihan millä vaan pyörällä jonka pitää huollettuna ja kunnossa itselle insera olis jo huippu pyörä mutta ajan raleighin halvalla hybridilla jossa on acera tason tekniikka ja hyvin olen pärjännyt kilometrejä tulee 6-10000 tuhatta vuodessa (mittari kalibroitu gps;llä) tämän hetkisellä raleighilla ajanut n.6000 km ja kaikki toimii hienosti, vanhemmalla hybridillä olen ajanut yli 10000 km ja kaikki toimii hyvin ja on nykyään talvikäytössä kummastakaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa rattaita eikä ketjuja mutta minä en keulikkaan enkä muutenkaan käsittele pyörääni kaltoin koska maksan sen itse eikä isäni. Hyviä kilometrejä vaan kaikille pyöräilijöille ikään tai sukupuoleen katsomatta


      • dops kirjoitti:

        huvittavaa lukea tätäkin palstaa, keulitaan jne kyllä huomaa kirjoittajien ikä jakauman :) aikuinen kuntopyöräilijä pärjää ihan millä vaan pyörällä jonka pitää huollettuna ja kunnossa itselle insera olis jo huippu pyörä mutta ajan raleighin halvalla hybridilla jossa on acera tason tekniikka ja hyvin olen pärjännyt kilometrejä tulee 6-10000 tuhatta vuodessa (mittari kalibroitu gps;llä) tämän hetkisellä raleighilla ajanut n.6000 km ja kaikki toimii hienosti, vanhemmalla hybridillä olen ajanut yli 10000 km ja kaikki toimii hyvin ja on nykyään talvikäytössä kummastakaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa rattaita eikä ketjuja mutta minä en keulikkaan enkä muutenkaan käsittele pyörääni kaltoin koska maksan sen itse eikä isäni. Hyviä kilometrejä vaan kaikille pyöräilijöille ikään tai sukupuoleen katsomatta

        Mitenköhän keuliminen vaikuttaa voimansiirron kulumiseen? Aivan, ei mitenkään. 10 000 kilometriä ilman ketjujen vaihtoa ajettu voimansiirto on jo aika pahassa kunnossa. Menevät sekä ketjut että kaikki rattaat ilman muuta uusiksi. Helppo sitä on millä tahansa polkupyörällä virtuaalisesti ”ajaa” pitkiäkin matkoja.


      • cops
        blaah kirjoitti:

        Mitenköhän keuliminen vaikuttaa voimansiirron kulumiseen? Aivan, ei mitenkään. 10 000 kilometriä ilman ketjujen vaihtoa ajettu voimansiirto on jo aika pahassa kunnossa. Menevät sekä ketjut että kaikki rattaat ilman muuta uusiksi. Helppo sitä on millä tahansa polkupyörällä virtuaalisesti ”ajaa” pitkiäkin matkoja.

        ei rattaat ja ketjut kulu kun on oikein säädetty ja rasvattu sopivasti, tietty jos ei viitsi yhtään huoltaa ja ketjut ei kohdistu kunnolla rattaille niin kuluuhan se metalli metalli vasten hankautuessa oikein huollettuna vaihteet on lähes ikuiset


      • cops kirjoitti:

        ei rattaat ja ketjut kulu kun on oikein säädetty ja rasvattu sopivasti, tietty jos ei viitsi yhtään huoltaa ja ketjut ei kohdistu kunnolla rattaille niin kuluuhan se metalli metalli vasten hankautuessa oikein huollettuna vaihteet on lähes ikuiset

        Rattaat varmaan kestävätkin, jos sen ketjun vaihtaa aina, kun se on venynyt. Ketjut kuluvat liitosten kohdalta, ja tämä näkyy venymisenä. Tätä on ihan turha yrittää väännellä ja käännellä, hienomekaniikka ei ole koskaan ikuista.


      • xc race
        blaah kirjoitti:

        Rattaat varmaan kestävätkin, jos sen ketjun vaihtaa aina, kun se on venynyt. Ketjut kuluvat liitosten kohdalta, ja tämä näkyy venymisenä. Tätä on ihan turha yrittää väännellä ja käännellä, hienomekaniikka ei ole koskaan ikuista.

        eli ostakaa nishikin xc race malli, maastopyörä. itse ostin viime vuonna, hintaa taisi olla noin 1100e. todella loistavat nestelevyjarrut, ja runko on kolmiosainen. hyvin kevyt pyörä, ja hyvät pumput. napista lukittuu etupää. olen tyytyväinen tähän ostokseen.


      • Hempp@
        dops kirjoitti:

        huvittavaa lukea tätäkin palstaa, keulitaan jne kyllä huomaa kirjoittajien ikä jakauman :) aikuinen kuntopyöräilijä pärjää ihan millä vaan pyörällä jonka pitää huollettuna ja kunnossa itselle insera olis jo huippu pyörä mutta ajan raleighin halvalla hybridilla jossa on acera tason tekniikka ja hyvin olen pärjännyt kilometrejä tulee 6-10000 tuhatta vuodessa (mittari kalibroitu gps;llä) tämän hetkisellä raleighilla ajanut n.6000 km ja kaikki toimii hienosti, vanhemmalla hybridillä olen ajanut yli 10000 km ja kaikki toimii hyvin ja on nykyään talvikäytössä kummastakaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa rattaita eikä ketjuja mutta minä en keulikkaan enkä muutenkaan käsittele pyörääni kaltoin koska maksan sen itse eikä isäni. Hyviä kilometrejä vaan kaikille pyöräilijöille ikään tai sukupuoleen katsomatta

        6 - 10 000km vuodessa hybridillä.

        Eihän se loppujenlopuksi kuulosta niin pahalta, 6000km noin 16,45km per päivä ja 10 000 vain noin 27,5 km per päivä. Joka_ikinen_päivä. Ei paha.

        Mutta toisaalta, kun miettii että muutakin elämää kuin sitä mankelilla polkemista aikuisella ihmisellä varmasti on, niin ihan jokaisena päivänä ei tuotakaan lenkkiä pääse tekemään millään.
        Vaikka kuinka tahtoisi.
        Jos maanantaina ei lenkkiä tule, niin se on seuraavalle päivälle tuplaten normipäivän matka ja seuraavana jo kolminkertainen. Aika mukavasti matkaa kertyy jo 16 kilometristä jos lebeniä erehtyy vetämään pari päivää, lähes 50 kilometriä. Etenkin näin talvella. Hybridillä.

        Ketjun voisi vaihtaa ihan vain kevään kunniaksi sitten jos ei muuten.


    • marrrara

      Tuleeko nämä insera crusher pyörä postissa osissa vai kokonaisena`?

      • Kyllä sitä luultavasti jonkin verran joutuu kokoamaan ja tarkistamaan navat, kiekkojen rihtaukset sun muut. Jos täytyy kysyä näistä asioista, älä osta etämyynnistä.

        Niin tai näin, palasina se kumminkin kohta on. Ainakin, jos sillä menee johonkin tasaista ulkoilureittiä kummallisempaan maastoon sekoilemaan.


    • dasfghj

      tilasin justiinsa pari päivää sitten insera renon, tuleekohan kestämään? aikanaan piti olla aina trikkailemassa ja hyppimässä ympäriinsä, nyt vaan semmoseen pieneen fiilistelyyn ja perus ajeluun hankittiin. teinkö elämäni virheen ?

    • pyöräiliä

      insera crusher on loistopyörä itelläni on ollut jo 2 vuotta eikä mitään oo tarvinnu uusia kerran sisäkumi paikata... ihanan kevyt polkea ja hyvät levyjarrut kunhan sisäänajaa.... tuolla jotkut valittivat että ketjut ja vaihteisto oikuttelee niin niitä pitäisi säätää sen jälkeen kun on pyörän ostanut ystäväni lapsella oli sama ongelma jossain inseran mallissa sitten käänsin vaan puoli kierrosta nuppia ni johan lopetti. kyllä ikäjakauman huomaa ketkä oikeesti ostaa pyörän keulimista tai endoamista varten?! ajatelkaa nyt vähän ennen ku ihan fiilareis tuutte tänne haukkuu toisten hyviä ostoksia!

    • pöö!

      Oon ostamas insera crusherin maasto ajamiseen. Kannattaako?

    • ...

      Tilasib Insera Crusherin, vaikuttaa hyvältä

    • feilaatte pahasti

      älkää helvetis ostako tuollaisia halppis pyöriä.kestää vähemmän kun muut ostakaa enemmmi pari sataa kalliimpi ku osat varmasti parempia ja kestävämpikin varmasti on .esim vanteet ei mee kieroiks ja pumput paremmat, ja yleensä nestelevyjarrut mitkä 50x paremmat ku v jarrut.
      ps. älkää tulko pätee jos ei oo kokemusta noist parin tonnin pyöristä

      • mun mielipide

        Toi on osaltaan totta koska osat varmasti paremmat.mutta nää pienempi budjettiset varmaan vähempää vois välittää osista kuhan kestää ja toimii,koska epäilen että 30v ihmiset pyörillä yleensä keulivat tai hyppivät...ja se on karu totuus että jos hyvän pyörän haluat hinta menee yli tonnin..että sellasta


    • Öljypoltin

      Tein juuri täyshuollon 17v aktiivisessa maastokäytössä olleelle maastopyörälleni (jonka huoltoa olen laiminlyönyt ainakin kolme vuotta) ja kauniimman osapuoleni Insera "wannabe" -maastopyörälle, jolla hintaa ostettaessa oli 299€, ikää nyt reilu neljä vuotta ja kilometrejä takana alle 500. Purin Inseran nyt ensimmäistä kertaa, laiska kun perusluonteeltani olen.

      Ensimmäisenä ongelmana Inserassa oli se, että osat ovat osittain ilmeisesti liimattu yhteen, jolloin täyshuollon tekeminen on mahdotonta! Lisäksi osien mitoitus oli osittain outo, koska normaalit huoltotyökalut olivat joko liian isoja tai liian pieniä. Mutta näistä pikkuseikoista lannistumatta halusin tutustua viimein halpispyörän sisuksiin niin syvällisesti kuin se vain oli mahdollista.

      Jos nyt heti ensimmäiseksi jätetään ulkonäölliset seikat huomioimatta, niin ensimmäisenä hyvänä vertailukohtana vanhaan rassiini ovat laakeripesät. Vanhassa pyörässä laakeripesissä näkyy käyttö siten, että niissä erottaa ohuen kirkkaamman raidan, jonka laakerikuulat ovat kuluttaneet (osasarja vanha LX/ DX). Mitään pykälää kynnellä kokeillessa ei kuitenkaan huomaa. Laakerikuulatkin ovat lähes kuin uusia. Inserassa taasen noin 60% laakerikuulista oli jo tumman harmaita ja laakeripesät olivat kuin happokäsittelyn jäljiltä. Ei siis kumma, että vaimoni valittaa harvoilla pyörälenkeillämme, kun hänen pyöränsä ei rullaa vapaalla yhtä hyvin kuin minulla, vaikka Inserassa on huomattavasti pienemmällä vierintävastuksella varustetut gummit minun 2.2 tuumaisiin nappularenkaisiin nähden.

      Vastaus laakereiden kulumiselle on varmaan osittain se, että napoihin laitettu voiteluaine ei todellakaan, ainakaan enää, ollut voiteluainetta, vaan lähes kiinteää, kirkkaan vihreää epämääräistä mönjää, jota edes bensiini ei liuottanut. Myös laakereiden suojaus lialta on onnetonta. Omassa maastopyörässäni punainen vaseliini, jota aikoinani napoihin olen ruutannut, oli edelleen punaista ja ainakin sormieni välissä tuntui hyvinkin liukkaalta.

      Ja sitten tuli kokoamisen aika. Vanhan pyöräni kasasin alta aikayksikön vanhalla kokemuksella ja hyvä tuli. Inseran kanssa taasen saikin pähkäillä huomattavasti kauemmin. Omasta mielestäni laitoin mieleeni missä järjestyksessä mikänenkin osa oli paikoillaan ollut, mutta siltikään en saanut takanapaa kasattua oikein, vaikka kuinka yritin. Aina tuntui jäävän jotain puuttumaan. Lopulta ei auttanut muu, kuin kaivella hyllyistä ainakin 20v vanhoja maastopyörän osia (sopivat muuten oikein hyvin), jotta sain takanavan pakettiin. Näin jälkikäteen jäi vahva epäilys laitteen turvallisuudesta ja harmitus siitä, etten katsonut vielä tarkemmin purettaessa miten ko paketti oli saatu kasaan.

      Näin kokemani jälkeen en todellakaan halua suositella kenellekään ns. hinnat alkaen-maastopyöriä. Huoltaminen voi olla pelkkää tuskaa, jos edes onnistuu, 20v vanhoja osia voi olla vaikeaa enää löytää korjaustarpeen ilmannuttua ja turvallisuuskin on (ainakin minun mielestäni) sitä sun tätä. Mutta Jos ostat halvan pyörän, niin pura se heti ja laita kunnon vaseliinit / vastaavat sisään! Näin siis, jos vakavissasi aiot oikeasti harrastaa pyöräilyä ko kapistuksella.

    • Pro Bro

      Insera pärjää loistavasti saman hintaluokan pyöriä vertaillessa. Totta helvetissä 2000 Euron pyörä on parempi kuin 300 Euron. Takuulla saa pyörän kuin pyörän hajalle jos vaan haluaa, 1. ajokerralla. Insera sopii hyvin esim. työmatkapyöräksi, pyörä maksaa itsensä takaisin parissa vuodessa, joten mitä väliä jos hajalla viiden vuoden päästä?

    • Pro Bro II

      Tähän lisäisin vielä tämän; käypä sillä muutaman tonnin pyörällä vaikkapa kirjastossa. Kun tuut takaisin pyörätelineelle, niin huomaat että fillari on pöllitty. 500 € :n Insera ei kelpaa narkkarille (= todelliselle pyöräasiantuntijalle), koska sitä haukutaan niin paljon [ ei jälleenmyyntiarvoa!! ]. :)

    • Pyräilijä

      Entisellä Insera Evolutionilla kertyi öby 7tkm, kunnes kelpasi jollekin vorolle. Ostin seuraavaksi MG 8:n, kun on joskus tarvetta polkaista polkimia taaksepäin. Siihen Nexus 8 antaa mahdollisuuden toisin kuin Evolutionin Nexus 7. MG:llä matkaa taitettu hieman yli 4tkm.

      Jarrupaloja kulunut, molempiin ketjut, pari punaista merkkiä takanavasta pyöräytetty kohdilleen silloin tällöin, renkaita tarpeen ja kelin mukaan, MG:n keskiö rupesi naksumaan 3tkm kohdilla. Ei kuulemma kasettikeskiötä korjailla. Otin auki, olin kiristävinäni, käänsin kampia varttikierroksen,,, nakse loppui.

      Lisäksi molempiin on joutunut uutuuttaan vaihtamaan takarattaan isommaksi, kun on ollut pari kolme suurinta vaihdetta meikäläisen vauhdeilla, tai siis kunnolla mikäli rehellinen haluaa olla, ainoastaan alamäki käyttöön.

      Ok. pyöriä molemmat olleet. En tiedä sitten noista räpläti-räpläti vaihteisista.

    • huhheh

      haluaisin tietää onko insera crusher 26" minkälainen pienessä temppuilussa ja matkan teossa asfaltilla kuin joskus mettä poluilla

      • Lyhyestä virsi kauni

        Lyhyesti asian voi kiteyttää, että kyseinen pyörä on hengenvaarallinen, jos oikea koko löytyy. Temppuiluun siitä ei ole ja asfaltilla se on kurja.


    • ohovo100

      kannattaako ostaa reno jos haluaa kekettää??? ja muuta mukavaa

      • jejejereno

        No keulimisen se kestää jarrutki iha kivat siihe hommaa itellä oli takavanne vähä vino ja paksu kumi nii otti runkoo kiinni nii tuli noin 0.5cm viilto runkoon mut muuten on toiminu


    • Pööräiliä

      Insera X-Cross ollut alla ja hyvin pelittänny. Tälle vuodelle pelkästään tulee kasaan 10 000km. Kokonaismäärän ollessa siinä 35 000km näiden muutamien vuosien aikana. Eilenkin, itsenäisyyspäivänä, 63km lisää mittariin. Ympäri vuoden, säässä kuin säässä, kuljettanut. Toimintavarma! Ei valittamista!

    • pikkukiulu.

      > Kokonaismäärän ollessa siinä 35 000km

      Monta runkoa vääntynyt?

    • ah

      insera on spörölöö

    • trekki vai insera ??

      Olen ite alle 15.v ja mulla on mun iskän trekki 4500 mut ajattelin ostaa insera gravityn en tiedä onko se hyvä ja kannattaako luopua trekistä ?

      • 55555555555555555555

        Nehän on tarkoitettu aivan eri käyttöön. Mitä sillä pyörällä yleensä on tarkoitus tehdä?


      • trek

        trekki kandee noista valita.


      • alluri46

        gravity on hyvä


    • über alle

      Inseran fillarit varmaa ihan hyviä perus käyttöön, itse en ihan joka naisen ja miehen perus merkeillä ajele. Mutta jos haluaa vähän laadukkaampaa pyörää ja rahoille enemmän vastinetta niin: Tässä on hyviä merkkejä, Esim: Focus, Cannondale, Kona ! Riippuu ihan mitä siltä pyörältä vaatii ja mitä arvostaa :)

    • someone12345678

      insera on hyvä pyörä. siinä on paljon samoja osia kun esm. scottin pyörissä.

    • alluri46

      mul o insera gravity neste jarrut ja kaikki se o dirtti hinta.650e ja hyvin toimii

    • SuperMike

      Sinänsä läppä, olen ostamassa uutta pyörää ja kävin äsken koeajammassa mg-8 ja olin aika tyytyväinen. Hinta oli 499€ ja ajattelin tulla tänne interwebbiin kattelee löytyiskö tuohon hintaa parempaa/laadukkaampaa pyörää. Aika hyvin on tuon pyörämerkin kanta jakautunut kahtiin.. vaikea siis arvioida. Mut joo se läppä oli siinä että kun olin koeajamassa fillaria ja räpläsin vaihteitaja ihmettelin et onpas kevyet vaihtaa, mut eihän näillä vaihteilla ole mitään vaikutusta, ajoin takaisin kauppaan sisälle ja myyjä sitten sanoi, että oho sieltä on vaijeri irronut vaihtajasta, se on kuulemma ihan normaalia. Jos vaijerin pää on taitettu renkaaseen päin niin se saattaa osua rattaaseen ja näin ollen irrota...ihan saatanan hyvä myyntipuhe..mitä vittua..ei mikää saa irrota kesken kaiken..

      Mut silti jäi sellanen fiilis et se pyörä pitäis ostaa..saahan siihen takuun.. sitten vielä, seisontajarru ei kuulu vakiovarusteisiin...se maksaa...huhhu..

      • seisoo jarrutta

        minkälainen on seisontajarru polkupyörässä?mihkä sitä tarvii?
        lienee aika uusi keksintö kun en ole moisesta ikänä kuullut.
        vai tarkoitetaanko tällä sitä kun pyöräily aiheuttaa tutkimuksien mukaan impotenttiä....?


    • Löytyisikin hyvää

      Nakamura oli, isolla alenuusprosentilla. Sitten esitteessä sillä pyörällä laskettiin vuoren jyrkännettä. Ja kun tuli kiire, piti polkaista kunnolla, niin sitten korjaamolla sanottiin että ratas on muljahtanut paikaltaan.

      Uusi oli vielä. Ja turha vika arvaa, olisivat tehneet syvempiä koloja joihin isommat hampaat, niin eivät muljaa taikka jotain vastaavaa.

    • sakustus
      • jeije

        itekkii ostan tollasen


    • 35sdfsdfsdf54

      Sakustus, kyllä tuo on ihan toimiva vehje, itellä ollut n. vuoden kyseinen pyörä ja voin sanoo että ihan hyvin toimii. Kunhan huollat pyörää kerran kesässä ettei osat mee huonoon happeen! Sain ite kyseisen pyörän joskus hintaan 249€ ja nyt huvittaa kun se onkin 450€ :D

    • sakustu

      kiitti tiedosta 35sdfsdfsdf54 :) pitteepi sitte katella et ton pyörän ostaa ja jos toimii hyvin niin pitkäikäinen pyörä tulee varmasti olemaan :)

      • prooovoooo

        Yksi koko ja auronkomatkojen haarukka. Oletko ihan tosissasi?


    • Joo, siis ei

      Sheriffin tehtävä on hoitaa pahimmat myyntipellet pois sivustolta. Onko aika vaihtaa sheriffi?

    • Mitä vikaa Inserassa

      Heippa vaan kaikille :)

      En ole mikään pyörien asiantuntija. Luulin olevani ja pidin vuosia sitten Inseraa ns. huonona merkkinä, jota ei voi kenellekään suositella. Vaimoni pyöräilee työmatka-ajoja n. 16 km päivässä. Hän katseli v. 2007 Insera Lodge 8v-napavaihteista trekking pyörää. Ajeli koeajoa myös Crescentin Rissalla, joka oli napavaihteinen ( 7v ). Muitakin pyöriä hän kokeili.

      Lopulta päätös ennakkoluulottomasti osui Inseraan, mistä itse en pitänyt ja sen ilmaisin hänelle. Vaimoni on taittanut pyöräillen työmatkansa jo v. 88 alkaen, eikä urheilullisena naisena juuri autolla töihin mene muutoin kuin poikkeustapauksissa toisin kuin minä.

      Nyt eletään vuotta 2014 marraskuuta. Insera ostettiin huhtikuussa 2007. Tästä voi laskea, kuinka paljon on Inseraan kilometrejä kertynyt suunnilleen. Pyörä on säännöllisesti huollettu kaksi kertaa vuodessa niin sisukaluiltaan kuin ulkoakin päin. Vikoja ei ole juuri ollut muuta kuin jokin pikkuosa on vaihdettu Shimanon 8-vaihteiseen takarumpuun. Renkaita on kulunut ja jarrupaloja sekä napadynamoon on vaihdettu eteen ja takavaloon polttimoja.

      Vaimo on tykännyt ajogeometriasta. Näin hän on asian ilmaissut. Siis ajoasento yms. ovat olleet hänelle sopivia. Pyörä ostettaessa luovutushuollettiin. Muutaman sadan kilometrin jälkeen siihen tehtiin perusteellinen ensihuolto ja muutoin on huollettu siis kaksi kertaa vuodessa milloin perusteellisemmin ja joskus kevyt huolto. Omatoimista huoltoakin on tehty, kuten ketjuen rasvausta, pyörän pesua jne. Muu huolto on teetetty pyörähuollossa.

      Insera on yhä täydessä iskussa. Tämän johdosta minun käsitykseni Inserasta merkkinä on muuttunut aivan täysin. Minulla itselläni on ollut Helkamaa, Tunturia, Nopsaa, joista kahta ensiksi mainittua tehtiin tuolloin vielä Suomessa tai ainakin kasattiin. Ongelmia pyörissä oli, mutta ne johtuivat siitä, etten välittänyt juuri huoltaa niitä. Eivät varmasti olleet huonoja pyöriä. Crescentistäkin on kokemuksia. Ei huono pyörä sekään, mutta huoltamatta ei kestä juuri sen enempää kuin muutkaan tämän päivän pyörät.

      Nähdäkseni oleellista on polkupyörissä on ensisijaisesti niiden huoltaminen. Tämän olen huomannut ja vaimoni on ollut asiassa huomattavasti valistuneempi kuin minä. Hänellä polkupyörät ovat kestäneet merkistä riippumatta ja paljon suuremmilla ajokilometreillä paljon paremmin kuin minulla.

      Nyt ajelen vanhalla kunnostetulla yksivaihtesella mummopyörällä vähäiset ajoni ja olen tyytyväinen. Huollon tarve on vähäinen ja hyvin olen toimeen tullut. Minun käyttööni pyörä on ihan sopiva. Runko on vanha ja sen keulassa lukee PoKe. Mikä lieneekään...ei ole nykypäivän merkkejä. Käytettynä täyskunnostettuna ja entisöitynä sen ostin ja ajogeometria on juuri minulle sopiva :)

      • Anonyymi

        Kiitos kirjoittajalle, tämä oli asiallinen kommentti ja mukava lukea.


    • Insera4life

      Itellä eka pyörä ikinä oli tunturi mutta sitten vaihdoin inseraan. Ajoin sillä 3 vuotta mutta sitten vaihteisto antoi periksi ja aloin tekemään "omia patentteja" siihen. Sitten ostin biltemasta yosemiten x dirtin. Iha täys paska. Purin sen pyörän ja sain siitä hyviä osia. Sitten ajoin 2 vuotta jollain ite kasaan laittamilla pyörillä joita löysin kaatopaikalta yms. Tänä kesänä ostin insera crusherin. Heti alkuun vaihdoin tangon parempaan. Sitten kesän kuluessa uusia osia:
      Stemmi
      Jarrulevy taakse
      Jarrupalat eteen ja taakse
      Polkimet
      Keula
      Toinen tanko
      Neste jarrut
      Satula
      Satulaputki
      Olisi pärjännyt alkuperäisilläkin osilla mutta paremmanhan siitä saa kun tekee itselle hyviä muutoksia

    • Nyx26isbest

      Kyllä inserat on hyviä,kokemusta on. Itselläni on insera nyx 26 vissiin 2013 tai 2014 malli ja on hemmetin hyvä maastopyörä. On todella kevyt ja hyvä ajaa,edessä ja takana todella hyvät levyjarrut ja laadukkaat vaihteet 24 vaihdetta.on etujousitettu ja löytyy laadukas täysin säädettävä ja lukitettava joustokeula. Pyörä maksoi 600e ja on ajettu säässä kuin säässä pitkiä matkoja ja vedetty maastossa ja downhilliä ja on kestänyt hyvin sen 3-4 vuotta ei mitään vikoja takarengas vaa pitäs vaihtaa ku alkaa olemaan aika kulunu. Toki huollettu ja pesty on.
      Eli suosittelen todella inseraa varsinki nää pikkase kalliimat on todella laatu osista kasattu eli on saman tasoisii kun esim nishiki,kona,trek yms. Mut näissä merkki maksaa enemmä.

    • jalleenmyyja

      Olen ajanut Insera Baiks vm. 2007:lla nyt noin 78000km. Ei huoltoa lainkaan vain öljyä ketjuihin ja ilmaa renkaisiin. Paras kaikista.

      • TotuusSattuuQC

        On kyllä maailmanennätys jos olet onnistunut ajamaan samoilla ketjuilla, rattailla ja kumeilla melkein 80000 km.


    • 78i7

      Ei inserassa mitään vikaa sinänsä ole jos sattuu löytämään hyvän yksilön. Mutta halpapyörissä laatu heittelee enemmän kuin kalliissa pyörissä.

    • Anonyymi

      Noh.

      Ostin Insera classicin. Ovh 250 euroa.

      Vaikka hinta on halpa, niin laatu on ihan hyvä. Runko on tosi hyvä. Kaikki laakerit ja liikkuvat osat ovat ihan ok kamaa. Pyörä on koottu about samoista osista kuin Helkamat. Esim. istuinputki on sama kuin helkamoissa.

      Renkaat joutuu kyllä vaihtamaan, jos pyöräilee "tappajasepeli" alueella.

      • Anonyymi

        Hyvät kaupat olet tehnyt, Insera on rautainen kulkine.


    • Anonyymi

      Kannattaisko ostaa sellanen pyörä ku insera nyx 26 onko teillä kokemusta semmosesta pyörästä

      • Anonyymi

        ei on kokemusta


      • Anonyymi

        Hyvältä vaikuttaa, Shimanoa shwalbea ja Suntourin joustokeula 🙂


    • Anonyymi

      älä osta inseraa itel o kolme ja kaikki rikki

      • Anonyymi

        Miten. Ittel insera reno ja jotai 1000 kertaa keulinu ympäri ja pyörä lentäny eikä oo mitää käyny


      • Anonyymi

        kyllä ne muutkin saa rikki. se on kiinni komponenteista ja käytöstä


    • Anonyymi

      Sen elämä on opettanut, että mitä kalliimpi tavara, sitä hankalampi ylläpitää ja aina sen kalliimpaa ajaa.

      Tämä pätee kaikkeen, niin autoihin, polkupyöriin kuin muihinkin poljettaviin. Jopa thainaisiin suomitytöistä puhumattakaan, vain svenskitjeit maksavat palkan poljennasta.

    • Anonyymi

      Miten puretaan Insera maastopyörän joustokeula, siinä ei ole minkäänlaisia ruuveja eikä muttereita alaputkien alapäissä?

      • Anonyymi

        Varmaan hankalasti.


    • Anonyymi

      Onko pyöräsi Insera Pervert? Tässä mallissa keulaa ei pysty purkamaan koska tähän juustohaarukkaan ei ole muistettu laittaa ruuveja alaputkiin.

      Eli voitele liukuputket liukuvoiteella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe