En voi käsittää tätä

Painonhallintaa koskevaa vaikeutta!

Paino-ongelmasta kärsivissä enemmistö on suht´koht´ terveitä kansalaisia.

Oletan tämän asiantilan koskevan kaikkia yhteiskuntaluokkia, ikäryhmiä
ja molempia sukupuolia.

Maassamme on mutu tuntumalla yli 2 milj. enemmän tai vähemmän ylipainoista henkilöä.

On helppohintaista sanoa; kaloreita vaan kulutusta vastaava määrä energiaa,
vaikeampi, miten tämä käytännössä toteutetaan.

Kaikkien aikojen valtiomiehemme UKK toteutti myös
kokonaisvaltaista elämänhallintaa.

UKK aloitti päivänsä vaa´an kautta...katsoi miten tänään voi kalorioita kuluttaa.

Terve ihminen voi toteuttaa tätä ohjelmaa.

Kaikki eivät ole näin onnekkaita. Tästä on omakohtaisia kokemuksia.

Kalorikulutuksen säännöstely ryytyi voimien sippaamiseen.
Vähitellen paljastui salaisen aseen kaava:
On muutettava ateriointitottumuksia niin, että heti aamulla pystyy nauttimaan
reilun aamiaisen.

Entisen kahvileipä aamiaisen tilalle täysvilja puuroannos ruisleipää lisukkeineen.

Tämäkään ei vielä riittänyt. Apatiaan, depressioihinkin olen joutunut
nauttimaan päivittäin lisä vitamiini- ja hivenainetuotteita.

Näitä saan esim. Nutrilett jauhepirtelöistä tai Herbalife tuotteista.
Edellisissä helppoutena lähimarket saatavuus.

Ylimääräisenä bonuksena painonhallinta ohjelmasta olen kokenut
"lisävrran", toiveikkaamman elämänkatsomuksen löytymisen.

3

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvältä

      mutta loppu menikin mainostamiseksi.

      Yksinkertaisesti helppo tapa saada painoa pudotettua, on korvata osa aterista kasviksilla.
      Vaikeammaksi asian tekee se, että kuinka paljon proteiineja ja rasvaa pitäisi päivässä saada.

      • capt.cöpenick evp

        Sen proteiini ja rasvan käytön. Näistä kevytlevitteisistä rasvoista
        ei oo niin nokon nuukaa. Ettei menisi lisämainostamiseksi käytän
        niit kalliimpia, joita mainostetaan kolesterolia alentavaksi.

        On tämä tk-mittauksissa jopa todettu:alentunut on.
        Itsellä proteiinimittarina toimii "happohyökkäysindeksi".

        Jos liian rikkipitoisia, kasviksia enemmän.
        Juomaksi vähäkalorisia = kraanavettä ja kalorittomia mehutiivisteitä mauksi.

        Tärkein tässä on käsittelemättä - millä kehitetään TAHDONVOIMA, jolla
        napostelu, oluen, makeisten tai lihottavien viinasten himo pidetään kurissa.

        Kun liikkuu paljon, voi kaikkea monipuolisemmin kuluttaakin.


      • väliä
        capt.cöpenick evp kirjoitti:

        Sen proteiini ja rasvan käytön. Näistä kevytlevitteisistä rasvoista
        ei oo niin nokon nuukaa. Ettei menisi lisämainostamiseksi käytän
        niit kalliimpia, joita mainostetaan kolesterolia alentavaksi.

        On tämä tk-mittauksissa jopa todettu:alentunut on.
        Itsellä proteiinimittarina toimii "happohyökkäysindeksi".

        Jos liian rikkipitoisia, kasviksia enemmän.
        Juomaksi vähäkalorisia = kraanavettä ja kalorittomia mehutiivisteitä mauksi.

        Tärkein tässä on käsittelemättä - millä kehitetään TAHDONVOIMA, jolla
        napostelu, oluen, makeisten tai lihottavien viinasten himo pidetään kurissa.

        Kun liikkuu paljon, voi kaikkea monipuolisemmin kuluttaakin.

        Juuri ne kevyt tuotteet ovat huonompia kuin tavalliset. Näistä Beceleistä ja muista en tiedä, kun en ole tutustunut. Voiko niillä paistaa?

        Tahdonvoimaa tarvitaan vähemmän silloin, kun syö tarpeeksi, eli reilusti kasviksia millä saa vatsansa täyteen. Rasvaa ei saa unohtaa, koska vähärasvainen ruoka pitää huonommin nälkää, kuin normaali rasvainen. Samoin proteiinia sisältävä ruoka pitää nälkää paremmin, kuin pelkät rehut.
        Kun ei ole nälkä, ei ole himojakaan, ainakaan minulla. Myös verensokerin heilahtelut pitää saada vehenemään, ne aiheuttaa juuri niitä himoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe