Megadeth

Orioniz

Minkä levyn ostaisin ekaksi Megadethin levyksi, koska ajattelin tutustua bändiin.
Suositelkaa sopivia aloitus levyjä.

17

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psps

      vois olla hyvä

    • ..............

      Rust in Peace on mielestäni paras. Youthanasia on ehkä "radioystävällisin" ja helpoin päästä sisälle, mutta silti ihan kelpo levy.

      • Yläpuolella oleva viesti pitää hyvin paikkansa. Youthanasia kolahtaa varmasti. Se on enemmän perinteisempää suoraviivaista heviä, mutta Rust in peace on kunnon speedmetallia. Itse pidän kuitenkin ehkä parhaana Peace selssiä. Kyllä kaikki hyviä on kunhan et vaan mukaasi nappaa Risk levyä.


    • Countdown to Extinction. Lainasin sen veljeltäni ja heti kolahti. Se on myös myydyin Megadeth-albumi. Paras on kuulemma 'Rust in Peace', joka pääsi muutama vuosi sitten Classic Rock-lehdessä äänestäjien top50:een. Sanottaan, että huonoimmat ovat Risk ja The World Needs a Hero. En myöskään suosittele ekoiksi 'Killing is my business' tai 'Cryptic Writings'. Uusin 'The System Has Failed' on lempparini. Tosin se jakaa mielipiteitä paljon.

      • Myydyin albumi kyllä on So far, so goog... so what. Ainakin niin sanotaan eräässä Megadeth dvd:ssä.


      • whoot?
        hell_patrol kirjoitti:

        Myydyin albumi kyllä on So far, so goog... so what. Ainakin niin sanotaan eräässä Megadeth dvd:ssä.

        Ei, kyllä kun on Megadethin myydyimmästä levystä ollut puhe, niin Countdown to Extinction on mainittu aina. Nettisivusta riippumatta. Missähän Megadethin dvd:ssä noin mainitaan???


      • whoot? kirjoitti:

        Ei, kyllä kun on Megadethin myydyimmästä levystä ollut puhe, niin Countdown to Extinction on mainittu aina. Nettisivusta riippumatta. Missähän Megadethin dvd:ssä noin mainitaan???

        Pitääpä puheesi sittenkin paikkansa. Piti oikein tarkistaa dvd:ltä ja olen kuullut väärin siinä sanotaanki että Biggest seller the day, eli väärässä olinkin. Oon ollut tuon takia siinä uskossa että se olisi myydyin, mutta eipä näköjään olekkaan, että eiköhän se Countdown ole myydyin, kun jokatapauksessa sitä onnistuneimpana levynäkin pidetään :D


      • hell_patrol kirjoitti:

        Pitääpä puheesi sittenkin paikkansa. Piti oikein tarkistaa dvd:ltä ja olen kuullut väärin siinä sanotaanki että Biggest seller the day, eli väärässä olinkin. Oon ollut tuon takia siinä uskossa että se olisi myydyin, mutta eipä näköjään olekkaan, että eiköhän se Countdown ole myydyin, kun jokatapauksessa sitä onnistuneimpana levynäkin pidetään :D

        "Onnistunein" on aika outo sana ellei se tarkoita samaa kuin "myydyin" tai oikeammin "eniten uusia faneja tuonut". On muistettava, että kriitikoilla on suuri merkitys asiassa ja edellisillä julkaisuilla. Jos esim. "The System Has Failed" olisi julkaistu Countdownin jälkeen, sen myyntiluvut olisivat olleet aivan eri luokkaa. Myynti riippuu loppujen lopuksi hyvin vähän siitä kuinka hyvä levy on kyseessä. MM. System of a Downin "Toxicity" on paljon parempi kuin Mezmerize, mutta jälkimmäinen taitaa olla paljon paremmin myynyt ja samoiten menee myös Queenillä: 80-luvun albumit myivät enemmän.


      • UnOpened82 kirjoitti:

        "Onnistunein" on aika outo sana ellei se tarkoita samaa kuin "myydyin" tai oikeammin "eniten uusia faneja tuonut". On muistettava, että kriitikoilla on suuri merkitys asiassa ja edellisillä julkaisuilla. Jos esim. "The System Has Failed" olisi julkaistu Countdownin jälkeen, sen myyntiluvut olisivat olleet aivan eri luokkaa. Myynti riippuu loppujen lopuksi hyvin vähän siitä kuinka hyvä levy on kyseessä. MM. System of a Downin "Toxicity" on paljon parempi kuin Mezmerize, mutta jälkimmäinen taitaa olla paljon paremmin myynyt ja samoiten menee myös Queenillä: 80-luvun albumit myivät enemmän.

        Nyt tarkotin sitä että sen levyn kappaleet on yritetty hioa niin täydellisiksi kuin vain mahdollista. Se on kunnolla tuotettu levy. Kuten Dave itse sano. Siinä mielessä onnistunein levy, kuten moni muukin sanoo. Ja ei ne remasteroidut nyt niin kauheasti alkuperäisistä eroa. Sweating bulletsiin on jopa lisätty loistava intro. Ja totta tuo että vaikka olisi kuinka hyvä levy tai ihan jopa
        hyvä yhtye kokonaisuudessaan niin se ei välttämättä rahoiksi lyö jollei markkinointi ole hyvä. Se on hemmetisti markkinoinnista kiinni. Hyvä esimerkki tästä on esim. Angel witch ja Diamond head jotka on loistavia yhtyeitä mutta eipä päässyt kovinkaan pinnalle huonon markkinoinnin takia.


      • hell_patrol kirjoitti:

        Nyt tarkotin sitä että sen levyn kappaleet on yritetty hioa niin täydellisiksi kuin vain mahdollista. Se on kunnolla tuotettu levy. Kuten Dave itse sano. Siinä mielessä onnistunein levy, kuten moni muukin sanoo. Ja ei ne remasteroidut nyt niin kauheasti alkuperäisistä eroa. Sweating bulletsiin on jopa lisätty loistava intro. Ja totta tuo että vaikka olisi kuinka hyvä levy tai ihan jopa
        hyvä yhtye kokonaisuudessaan niin se ei välttämättä rahoiksi lyö jollei markkinointi ole hyvä. Se on hemmetisti markkinoinnista kiinni. Hyvä esimerkki tästä on esim. Angel witch ja Diamond head jotka on loistavia yhtyeitä mutta eipä päässyt kovinkaan pinnalle huonon markkinoinnin takia.

        On kyllä totta, että "Countdown to Extinction" on todella hyvin tuotettu. Harvalla levyllä on niin hyvä soundi, "Captive Honour", "Sweating Bullets" ja nimikkobiisi ovat hyviä esimerkkejä. Moniko bändi jaksaa laittaa puheosuuksia tms. levyilleen?

        On muuten myös tärkeää miten bändi itse markkinoi itseään. Jos keikalla on faneilleen ystävällinen, saa heidät jäämään todella uskollisiksi. Manowar tästä hyvä esimerkki ja toki Megadethkin. Huumoria myös pitää olla mutta pitää olla tarkka, kuten Andi Deris (Helloweenin solisti) sanoi, että eri yleisölle eri vitsit.


      • UnOpened82 kirjoitti:

        On kyllä totta, että "Countdown to Extinction" on todella hyvin tuotettu. Harvalla levyllä on niin hyvä soundi, "Captive Honour", "Sweating Bullets" ja nimikkobiisi ovat hyviä esimerkkejä. Moniko bändi jaksaa laittaa puheosuuksia tms. levyilleen?

        On muuten myös tärkeää miten bändi itse markkinoi itseään. Jos keikalla on faneilleen ystävällinen, saa heidät jäämään todella uskollisiksi. Manowar tästä hyvä esimerkki ja toki Megadethkin. Huumoria myös pitää olla mutta pitää olla tarkka, kuten Andi Deris (Helloweenin solisti) sanoi, että eri yleisölle eri vitsit.

        Puheosuudet ei oikein sovi tuommoseen metallimusiikkiin, mutta ei se kyllä haittaa yhtään tuolla levyllä.

        Hehe joo Manowar nuolee kunnolla fanien perseitä. Ja ihan totta tuokin että bändin pitää myös se oma panoksensa heittää mukaan siihen markkinointiin.


    • Keinonen

      Tietysti jos liveä vierastat, niin sitten albumeista varmaankin Youthanasia olisi hyvä eka hankinta.

      Rude Awakening on kuitenkin onnistunut live, ja biisisetti erittäin kattava.

      • Tuota Rude awakeningia kannata ainakaan ekaksi ostaa.


    • Hanki ja jää

      Aloita vaikka "Rust in Peace":sta, joka lienee paras. Sit laittaisin seuraavaks "So far, so god, so what":in. Alkaa näillä, niin oot heti asian ytimessä..

      • So What! On ihan kelpo albumi, mutta en alottaisi sillä.

        Noi uudet mixaukset on tosi kammottavia - tai siis en oo kuullut kaikkia, mutta Countdownin pari biisin alkua antoivat jo oksettavan olon - hankkikaa jostain vanhat!


    • MD45

      Rust in peace

    • holocausto

      Noista se Megadethin kuuntelu lähti ainakin minun kohdalla.. yhtä korvaorgasmia joka riffi :P

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe