Megadeth

Orioniz

Minkä levyn ostaisin ekaksi Megadethin levyksi, koska ajattelin tutustua bändiin.
Suositelkaa sopivia aloitus levyjä.

17

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psps

      vois olla hyvä

    • ..............

      Rust in Peace on mielestäni paras. Youthanasia on ehkä "radioystävällisin" ja helpoin päästä sisälle, mutta silti ihan kelpo levy.

      • Yläpuolella oleva viesti pitää hyvin paikkansa. Youthanasia kolahtaa varmasti. Se on enemmän perinteisempää suoraviivaista heviä, mutta Rust in peace on kunnon speedmetallia. Itse pidän kuitenkin ehkä parhaana Peace selssiä. Kyllä kaikki hyviä on kunhan et vaan mukaasi nappaa Risk levyä.


    • Countdown to Extinction. Lainasin sen veljeltäni ja heti kolahti. Se on myös myydyin Megadeth-albumi. Paras on kuulemma 'Rust in Peace', joka pääsi muutama vuosi sitten Classic Rock-lehdessä äänestäjien top50:een. Sanottaan, että huonoimmat ovat Risk ja The World Needs a Hero. En myöskään suosittele ekoiksi 'Killing is my business' tai 'Cryptic Writings'. Uusin 'The System Has Failed' on lempparini. Tosin se jakaa mielipiteitä paljon.

      • Myydyin albumi kyllä on So far, so goog... so what. Ainakin niin sanotaan eräässä Megadeth dvd:ssä.


      • whoot?
        hell_patrol kirjoitti:

        Myydyin albumi kyllä on So far, so goog... so what. Ainakin niin sanotaan eräässä Megadeth dvd:ssä.

        Ei, kyllä kun on Megadethin myydyimmästä levystä ollut puhe, niin Countdown to Extinction on mainittu aina. Nettisivusta riippumatta. Missähän Megadethin dvd:ssä noin mainitaan???


      • whoot? kirjoitti:

        Ei, kyllä kun on Megadethin myydyimmästä levystä ollut puhe, niin Countdown to Extinction on mainittu aina. Nettisivusta riippumatta. Missähän Megadethin dvd:ssä noin mainitaan???

        Pitääpä puheesi sittenkin paikkansa. Piti oikein tarkistaa dvd:ltä ja olen kuullut väärin siinä sanotaanki että Biggest seller the day, eli väärässä olinkin. Oon ollut tuon takia siinä uskossa että se olisi myydyin, mutta eipä näköjään olekkaan, että eiköhän se Countdown ole myydyin, kun jokatapauksessa sitä onnistuneimpana levynäkin pidetään :D


      • hell_patrol kirjoitti:

        Pitääpä puheesi sittenkin paikkansa. Piti oikein tarkistaa dvd:ltä ja olen kuullut väärin siinä sanotaanki että Biggest seller the day, eli väärässä olinkin. Oon ollut tuon takia siinä uskossa että se olisi myydyin, mutta eipä näköjään olekkaan, että eiköhän se Countdown ole myydyin, kun jokatapauksessa sitä onnistuneimpana levynäkin pidetään :D

        "Onnistunein" on aika outo sana ellei se tarkoita samaa kuin "myydyin" tai oikeammin "eniten uusia faneja tuonut". On muistettava, että kriitikoilla on suuri merkitys asiassa ja edellisillä julkaisuilla. Jos esim. "The System Has Failed" olisi julkaistu Countdownin jälkeen, sen myyntiluvut olisivat olleet aivan eri luokkaa. Myynti riippuu loppujen lopuksi hyvin vähän siitä kuinka hyvä levy on kyseessä. MM. System of a Downin "Toxicity" on paljon parempi kuin Mezmerize, mutta jälkimmäinen taitaa olla paljon paremmin myynyt ja samoiten menee myös Queenillä: 80-luvun albumit myivät enemmän.


      • UnOpened82 kirjoitti:

        "Onnistunein" on aika outo sana ellei se tarkoita samaa kuin "myydyin" tai oikeammin "eniten uusia faneja tuonut". On muistettava, että kriitikoilla on suuri merkitys asiassa ja edellisillä julkaisuilla. Jos esim. "The System Has Failed" olisi julkaistu Countdownin jälkeen, sen myyntiluvut olisivat olleet aivan eri luokkaa. Myynti riippuu loppujen lopuksi hyvin vähän siitä kuinka hyvä levy on kyseessä. MM. System of a Downin "Toxicity" on paljon parempi kuin Mezmerize, mutta jälkimmäinen taitaa olla paljon paremmin myynyt ja samoiten menee myös Queenillä: 80-luvun albumit myivät enemmän.

        Nyt tarkotin sitä että sen levyn kappaleet on yritetty hioa niin täydellisiksi kuin vain mahdollista. Se on kunnolla tuotettu levy. Kuten Dave itse sano. Siinä mielessä onnistunein levy, kuten moni muukin sanoo. Ja ei ne remasteroidut nyt niin kauheasti alkuperäisistä eroa. Sweating bulletsiin on jopa lisätty loistava intro. Ja totta tuo että vaikka olisi kuinka hyvä levy tai ihan jopa
        hyvä yhtye kokonaisuudessaan niin se ei välttämättä rahoiksi lyö jollei markkinointi ole hyvä. Se on hemmetisti markkinoinnista kiinni. Hyvä esimerkki tästä on esim. Angel witch ja Diamond head jotka on loistavia yhtyeitä mutta eipä päässyt kovinkaan pinnalle huonon markkinoinnin takia.


      • hell_patrol kirjoitti:

        Nyt tarkotin sitä että sen levyn kappaleet on yritetty hioa niin täydellisiksi kuin vain mahdollista. Se on kunnolla tuotettu levy. Kuten Dave itse sano. Siinä mielessä onnistunein levy, kuten moni muukin sanoo. Ja ei ne remasteroidut nyt niin kauheasti alkuperäisistä eroa. Sweating bulletsiin on jopa lisätty loistava intro. Ja totta tuo että vaikka olisi kuinka hyvä levy tai ihan jopa
        hyvä yhtye kokonaisuudessaan niin se ei välttämättä rahoiksi lyö jollei markkinointi ole hyvä. Se on hemmetisti markkinoinnista kiinni. Hyvä esimerkki tästä on esim. Angel witch ja Diamond head jotka on loistavia yhtyeitä mutta eipä päässyt kovinkaan pinnalle huonon markkinoinnin takia.

        On kyllä totta, että "Countdown to Extinction" on todella hyvin tuotettu. Harvalla levyllä on niin hyvä soundi, "Captive Honour", "Sweating Bullets" ja nimikkobiisi ovat hyviä esimerkkejä. Moniko bändi jaksaa laittaa puheosuuksia tms. levyilleen?

        On muuten myös tärkeää miten bändi itse markkinoi itseään. Jos keikalla on faneilleen ystävällinen, saa heidät jäämään todella uskollisiksi. Manowar tästä hyvä esimerkki ja toki Megadethkin. Huumoria myös pitää olla mutta pitää olla tarkka, kuten Andi Deris (Helloweenin solisti) sanoi, että eri yleisölle eri vitsit.


      • UnOpened82 kirjoitti:

        On kyllä totta, että "Countdown to Extinction" on todella hyvin tuotettu. Harvalla levyllä on niin hyvä soundi, "Captive Honour", "Sweating Bullets" ja nimikkobiisi ovat hyviä esimerkkejä. Moniko bändi jaksaa laittaa puheosuuksia tms. levyilleen?

        On muuten myös tärkeää miten bändi itse markkinoi itseään. Jos keikalla on faneilleen ystävällinen, saa heidät jäämään todella uskollisiksi. Manowar tästä hyvä esimerkki ja toki Megadethkin. Huumoria myös pitää olla mutta pitää olla tarkka, kuten Andi Deris (Helloweenin solisti) sanoi, että eri yleisölle eri vitsit.

        Puheosuudet ei oikein sovi tuommoseen metallimusiikkiin, mutta ei se kyllä haittaa yhtään tuolla levyllä.

        Hehe joo Manowar nuolee kunnolla fanien perseitä. Ja ihan totta tuokin että bändin pitää myös se oma panoksensa heittää mukaan siihen markkinointiin.


    • Keinonen

      Tietysti jos liveä vierastat, niin sitten albumeista varmaankin Youthanasia olisi hyvä eka hankinta.

      Rude Awakening on kuitenkin onnistunut live, ja biisisetti erittäin kattava.

      • Tuota Rude awakeningia kannata ainakaan ekaksi ostaa.


    • Hanki ja jää

      Aloita vaikka "Rust in Peace":sta, joka lienee paras. Sit laittaisin seuraavaks "So far, so god, so what":in. Alkaa näillä, niin oot heti asian ytimessä..

      • So What! On ihan kelpo albumi, mutta en alottaisi sillä.

        Noi uudet mixaukset on tosi kammottavia - tai siis en oo kuullut kaikkia, mutta Countdownin pari biisin alkua antoivat jo oksettavan olon - hankkikaa jostain vanhat!


    • MD45

      Rust in peace

    • holocausto

      Noista se Megadethin kuuntelu lähti ainakin minun kohdalla.. yhtä korvaorgasmia joka riffi :P

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe