Töihin Norjaan

*K*

Heips!

Olisko täällä muita innostuneita lähtemään töihin? Ruvetaanko yhdessä hoitamaan asuntoa yms? :)
Itse olisin mahdollisesti huhti-kesäkuun aikana jossain vaiheessa lähdössä...

Ottakaa yhteyttä :)

19

23414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa

      Minkä´alan töitä ja minne päin norjaa ajattelit lähteä

      • lait

        moro..mitäs hommia te olette lähdössä tekemään? Ja milloin?


      • *K*
        lait kirjoitti:

        moro..mitäs hommia te olette lähdössä tekemään? Ja milloin?

        Heips!

        Olen laitellut nyt hakemuksia ympäri norjaa menemään... lähinnä matkailu ja ravitsemisalan hommia, mutta muukin kiinnostaa :)
        Ei ole niin kiva lähteä yksin, että olisi kivaa saada muitakin suomalaisia mukaan :)


      • lait
        *K* kirjoitti:

        Heips!

        Olen laitellut nyt hakemuksia ympäri norjaa menemään... lähinnä matkailu ja ravitsemisalan hommia, mutta muukin kiinnostaa :)
        Ei ole niin kiva lähteä yksin, että olisi kivaa saada muitakin suomalaisia mukaan :)

        onko sulla minkälainen kielitaito,
        ja kokemusta ravintola-alalta, vai oletko ihan valmistunut ammattilainen? Se on vähän eri juttu ainakin mulle lähtee norjaan kun se ei ole englanninkielinen maa. Mutta hedelmällisintähän siinä olis tietty se että oppisi uutta taasen. Ruotsi on ontuvaa, niinkuin 90% suom. nuorista.

        Norjassa tietysti palkkataso olisi hyvä, ja kaunis maahan se on. Islanti on ainakin ittellä päällimmäisenä mielessä. Siellä pärjää englannilla kuulemma paremmin työelämässä. Palkat melkein norjan luokkaa..ja onhan siinä enemmän eksotiikkaa.


      • *K*
        lait kirjoitti:

        onko sulla minkälainen kielitaito,
        ja kokemusta ravintola-alalta, vai oletko ihan valmistunut ammattilainen? Se on vähän eri juttu ainakin mulle lähtee norjaan kun se ei ole englanninkielinen maa. Mutta hedelmällisintähän siinä olis tietty se että oppisi uutta taasen. Ruotsi on ontuvaa, niinkuin 90% suom. nuorista.

        Norjassa tietysti palkkataso olisi hyvä, ja kaunis maahan se on. Islanti on ainakin ittellä päällimmäisenä mielessä. Siellä pärjää englannilla kuulemma paremmin työelämässä. Palkat melkein norjan luokkaa..ja onhan siinä enemmän eksotiikkaa.

        Olen siis valmistumassa restonomiksi, "erikoistunut" luonto-ja liikuntamatkailuun, mutta työkokemusta löytyy niin ravintolasta kuin hotellistakin...
        Lähinnä olisi mukava päästä ns. johonkin työn syrjään kiinni - kuten NORJASSA OLEVA tyypilliseen suomalaiseen PESSIMISTISEEN tapaan totesi, että ei sinne töitä niin vain lähdetä tekemään. Sitä en tietenkään tarkottanutkaan, vaan ihan nöyrästi ja ahkerasti niitä töitä meinaan hakea. Kuitenkin 4-vuotinen koulutus on takana, etten ihan poropeukalokaan näissä töissä ole :)
        Kielitaidosta vielä- englanti on vahva, ruotsi on melko hyvä (paljon kielten opiskelua ruotsin kielitutkinto taskussa) samoin saksa. Kieltenkin oppimisen kannalta olisi ihana päästä täältä kotosuomestakin joksikin aikaa pois.. :)

        Mitä alaa sinä "LAIT" olet opiskellut ja mikä ala kiinnostaa..?


      • lait
        *K* kirjoitti:

        Olen siis valmistumassa restonomiksi, "erikoistunut" luonto-ja liikuntamatkailuun, mutta työkokemusta löytyy niin ravintolasta kuin hotellistakin...
        Lähinnä olisi mukava päästä ns. johonkin työn syrjään kiinni - kuten NORJASSA OLEVA tyypilliseen suomalaiseen PESSIMISTISEEN tapaan totesi, että ei sinne töitä niin vain lähdetä tekemään. Sitä en tietenkään tarkottanutkaan, vaan ihan nöyrästi ja ahkerasti niitä töitä meinaan hakea. Kuitenkin 4-vuotinen koulutus on takana, etten ihan poropeukalokaan näissä töissä ole :)
        Kielitaidosta vielä- englanti on vahva, ruotsi on melko hyvä (paljon kielten opiskelua ruotsin kielitutkinto taskussa) samoin saksa. Kieltenkin oppimisen kannalta olisi ihana päästä täältä kotosuomestakin joksikin aikaa pois.. :)

        Mitä alaa sinä "LAIT" olet opiskellut ja mikä ala kiinnostaa..?

        sullahan on hyvä pohja lähtee hakemaan töitä Norjasta, ainakin mun mielestä.

        Omista opikeluista, 42opintoviikkoa matkailua, 1,5vuotta hotellialan työkokemusta. Mutta mulla tuo kielitaito ei kata kun englannin ja kompuroivan ruotsin. Mutta ainahan sitä oppii. Aloitan itse asiassa ensi viikolla työt suomen ja norjan rajalla..Siellä kuulemma pärjää englannilla, mutta suotavaa tietysti norjan opiskelu..Mutta tuntien itteni, laiskuus valtaa mielen ja sitä pyrkii selviämään englanniksi.

        Mun mielestä noilla tiedoilla mitä sulla on voi saada ok homman receotionoistina, tai jonakin ohjelmavastaavana jossain turistialan yrityksestä..Ja jos sulla on siihen vielä saksakin, uskon että vakaalta pohjalta ponnistat tässä työnhaku asiassa.

        Itsellä tilanne muuttui kun sain töitä täältä pohjoisesta, ehkäpä silti mielitekisi lähteä, mutta nyt sen ajankohtaisuus siirtyi.


      • norjassa oleva
        lait kirjoitti:

        onko sulla minkälainen kielitaito,
        ja kokemusta ravintola-alalta, vai oletko ihan valmistunut ammattilainen? Se on vähän eri juttu ainakin mulle lähtee norjaan kun se ei ole englanninkielinen maa. Mutta hedelmällisintähän siinä olis tietty se että oppisi uutta taasen. Ruotsi on ontuvaa, niinkuin 90% suom. nuorista.

        Norjassa tietysti palkkataso olisi hyvä, ja kaunis maahan se on. Islanti on ainakin ittellä päällimmäisenä mielessä. Siellä pärjää englannilla kuulemma paremmin työelämässä. Palkat melkein norjan luokkaa..ja onhan siinä enemmän eksotiikkaa.

        Ei aivan ole palkat Islannissa norjan tasoa,ei
        lähimainkaan.Olisin pässyt Islantiin ikkuna ja ovi
        asennus hommiin paikalliselle rak.firmalle vuosi sitten.Minulle ainakin tarjottiin aika huonoa
        palkkaa ja se oli mukama normaali palkka siellä.
        En nyt muista tarkkaan palkka summaa,muistelen jotain alle 20 euroa tunti ja maahan on aika kallis olla ja asua.


      • *K*
        lait kirjoitti:

        sullahan on hyvä pohja lähtee hakemaan töitä Norjasta, ainakin mun mielestä.

        Omista opikeluista, 42opintoviikkoa matkailua, 1,5vuotta hotellialan työkokemusta. Mutta mulla tuo kielitaito ei kata kun englannin ja kompuroivan ruotsin. Mutta ainahan sitä oppii. Aloitan itse asiassa ensi viikolla työt suomen ja norjan rajalla..Siellä kuulemma pärjää englannilla, mutta suotavaa tietysti norjan opiskelu..Mutta tuntien itteni, laiskuus valtaa mielen ja sitä pyrkii selviämään englanniksi.

        Mun mielestä noilla tiedoilla mitä sulla on voi saada ok homman receotionoistina, tai jonakin ohjelmavastaavana jossain turistialan yrityksestä..Ja jos sulla on siihen vielä saksakin, uskon että vakaalta pohjalta ponnistat tässä työnhaku asiassa.

        Itsellä tilanne muuttui kun sain töitä täältä pohjoisesta, ehkäpä silti mielitekisi lähteä, mutta nyt sen ajankohtaisuus siirtyi.

        Mukava kuulla, että olet töitä saanut, koska se ei tosiaankaan ole itsestäänselvyys täällä Suomessa.
        Matkailualallahan on aina tosi paljon etua jos sattuu olemaan ulkomaan työkokemusta.

        Minä ainakin kovasti toivon Norjaan töihin pääseväni, ahkerasti ainakin yritän. Jos en pääse, niin sitten yritän Saksaan, vahvistamaan kielitaitoa että siitä olisi sitten mahdollisesti täällä Suomessakin enempi hyötyä. Itse respassa olen huomannut, siis kotosuomessa, että saksaa olen tarvinnut jopa enempi kuin englantia.

        Norjassa, työpaikasta tietenkin riippuen, pärjää kuulema melko hyvin englannilla, koska siellä on työntekijöitä niin monesta eri maasta, niin ainakin tuttava on puhunut, joka töissä siellä isossa hotellissa. Mutta tietenkin siinä olisi mukava paikallista kieltäkin oppia :)

        Mutta toivotaan että hyvin käy, koska mikään ei ole ikävämpää kuin jää työttömänä kotiin... Jos töitä ei saa vaikka kuinka hakee :( Joten itse odotan innolla että jospa tärppäisi :)


    • norjassa oleva

      ei tänne ole sen helpompi päästä töihin kuin
      muuhunkaa maahan.ammattitaitoa vaaditaan täälläkin.ei tänne vaan "lähdetä"ja ruvetaan tekemään töitä,huh,huh teitä.

      • lait

        tottakai ammattitaitoa arvostetaan ja tarvitaan, mutta tietyillä aloilla voit saada töitä vähäiselläkin työkokemuksella. Ja tietysti jos onnistut haastattelussa todistamaan miten työtä tekevä ja ahkera olet, voit päästä koeajalle, tai työnantaja parhaassa tapauksessa kouluttaa sinua työhösi, vähemmällä palkalla tietysti.(tai palkatta) Ja kun norjasta oli kyse, uskon ettei sinulla tarvitse olla kalan fileeraustutkintoa takataskussa hakiessasi kalatehtaille. Hotelli-ja ravintola alalla tulee aina olemaan kysyntää, jo hämmästyttävän vähäisellä kielitaidolla..(siinä tulee tietty se että ammattitaito kompensoi kielitaitoa, kielitaito ammattitaitoa.)

        Näin minä olen ainakin oppinut eri maissa työtä tehdessäni. Mutta nöyryyttähän se opettaa, jos ei ole kummoista työkokemusta ja kielikin takertelee..mutta nehän oppii tekemällä.


      • lontit norjaan
        lait kirjoitti:

        tottakai ammattitaitoa arvostetaan ja tarvitaan, mutta tietyillä aloilla voit saada töitä vähäiselläkin työkokemuksella. Ja tietysti jos onnistut haastattelussa todistamaan miten työtä tekevä ja ahkera olet, voit päästä koeajalle, tai työnantaja parhaassa tapauksessa kouluttaa sinua työhösi, vähemmällä palkalla tietysti.(tai palkatta) Ja kun norjasta oli kyse, uskon ettei sinulla tarvitse olla kalan fileeraustutkintoa takataskussa hakiessasi kalatehtaille. Hotelli-ja ravintola alalla tulee aina olemaan kysyntää, jo hämmästyttävän vähäisellä kielitaidolla..(siinä tulee tietty se että ammattitaito kompensoi kielitaitoa, kielitaito ammattitaitoa.)

        Näin minä olen ainakin oppinut eri maissa työtä tehdessäni. Mutta nöyryyttähän se opettaa, jos ei ole kummoista työkokemusta ja kielikin takertelee..mutta nehän oppii tekemällä.

        paljon puhetta norjasta ja sen työpaikoista. kehtaisiko joku mailata minulle ihan yleisiä netti osoitteita tms mistä voisi katsella/hakea norjasta töitä.. hotelli ja ravintola sekä kalateollisuus ala kiinnostaa ja on koulutusta. pliis. kertokaa joku hyviä vinkkejä.. sähköpostia osoitteeseen [email protected]


    • hessu-80h02

      Terve kiinnostuin viestistäsi ja ajattelin kysyä sulta. Olen kiinnostunut lähtemään norjaan, mutta en ole löytänyt vielä kalatehtaan osotteita. Kiinnostus Norjaan lähtemisestä on aina vaan suurempi. Voisin myös tehdä raksa hommia siellä. Ota yhteyttä

      • T.S

        Samalla asialla olen myös minä!

        Eli kaikenlainen työ norjassa kiinnostaisi... Suunnitelmassa on lähteä sinne kesätöihin ja jos hyvä paikka löytyisi, pystyisin lähtemään jo vaikka helmikuun puolenvälin tietämillä! Rakennus/Kalatehdas hommat on ollu päällimmäisinä mielessä.

        Eli kenellä olisi kiinnostusta lähteä 22 vuotiaan ahkeran nuorenmiehen mukaan töihin tekemään kovalla työllä rahaa ainakin pariksi kuukaudeksi, saa ilmoittautua! Itsekkin vasta haen siis töitä, joten tietoa paikasta ei vielä ole!
        [email protected]

        PS. Jos jollakin on asiasta kokemuksia, tai olisi myös lähdössä. Saa viestitellä!

        PPS. Ja parasta tietenkin olisi, jos joku tietäisi kokemuksesta hyvän paikan esim. kalatehtaalta mistä kannattaisi suomalaisena työtä kysyä!


      • *K*
        T.S kirjoitti:

        Samalla asialla olen myös minä!

        Eli kaikenlainen työ norjassa kiinnostaisi... Suunnitelmassa on lähteä sinne kesätöihin ja jos hyvä paikka löytyisi, pystyisin lähtemään jo vaikka helmikuun puolenvälin tietämillä! Rakennus/Kalatehdas hommat on ollu päällimmäisinä mielessä.

        Eli kenellä olisi kiinnostusta lähteä 22 vuotiaan ahkeran nuorenmiehen mukaan töihin tekemään kovalla työllä rahaa ainakin pariksi kuukaudeksi, saa ilmoittautua! Itsekkin vasta haen siis töitä, joten tietoa paikasta ei vielä ole!
        [email protected]

        PS. Jos jollakin on asiasta kokemuksia, tai olisi myös lähdössä. Saa viestitellä!

        PPS. Ja parasta tietenkin olisi, jos joku tietäisi kokemuksesta hyvän paikan esim. kalatehtaalta mistä kannattaisi suomalaisena työtä kysyä!

        Itsellä varmistui eilen työpaikka Norjasta, hotellissa aloitan työt toukokuussa, ja ainakin ensi alkuun on 7kk töitä luvattu.
        Mies on käynyt ammatti-instituutissa lukion jälkeen 3v kalatalouden perustutkinnon, ja on nyt 3 v ollut täällä Suomessa kalatehtaalla töissä. Ainakin hän on saanut työpaikalta muutamien hyvien kalatehtaiden yht.tietoja Norjasta. Eli kannattaa vaikka kysellä näistä suomalaisista, tai sitten aetat.no ja finn.no, tai ihan vain googlettamalla :) Tsemppiä!!


    • esham

      Onko tietoa mistä sais hakea töihin norjan kalastuslaivalle?

    • juippi74

      Olin viime kesänä Oslon lähellä töissä. Nyt kiinnostaa mahdollisesti lähtö sinne uudestaan, pidemmäksi aikaa, jos vaan kaveri löytyis, töitä kyllä löytyy. Laita mulle spostia osoitteeseen [email protected]

    • joni-pekka

      jep itsekkin olen harkinnut tuota norjaan lähtemistä...kunhan vain tietäis mistä aloittaa työpaikan hakeminen:D

    • Terve! olen ilmeisesti samaisessa tilanteessa kun sinä, olen lähdössä Osloon kesäksi.-Sinne kauas missä ei tunne yhtään ketään... Asunto minulle järjestyi työpaikan kautta mutta olisi enemmän kuin suotavaa jos kyseisessä maassa olisi edes joku jonka kanssa voi vaihtaa mielipiteitä kuluneista työpäivistä.

      R.

    • Morjens!

      Olemme kaksi 17-vuotiasta ahkeraa poikaa. Toinen käy lukiota ja toinen opiskelee ammattikoulussa LVI-puolta. Molemmat puhuvat englantia ja toinen osaa myös ruotsia. Olemme valmiita kovaan työntekoon. Peruskuntomme on hyvä, sillä harrastamme paljon urheilua.

      Asunto on jo valmiina, joten norjanreissu on kiinni työpaikasta.
      Etsimme kesätyöpaikkoja Oslon läheisyydestä esim. raksa-apulaisena, muutkin käyvät.
      Jos tiedät mahdollisia työpaikkoja, ota yhteyttä:

      [email protected] (Ota X pois, roskapoistonesto :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe