janon kouriessa kurkunpohjaa ja tupakanhimon riipiessä keuhkoja tuli mieleen nimimerkki wäinä.
missä missä se wäinä on? ryyppäämässä kun muut painaa tälläkin hetkellä hiki hatussa töitä? et suinkaan ole hunningolla samaan aikaan kun vaivainen yksilön vapaus raataa sormenpäät verillä itselleen pientä elantoaan? ei suinkaan runosuoni ole lakannut pulpahtelemasta?
näin tipatonta tammikuuta viettäessä
5
378
Vastaukset
- Wäinä
Mukavaa että muistit.Wäinä pilkkii,paráikaa menossa kuuden päivän putki - siis pilkkimisessä.
Vehkeet oli Inarin SM-kisan jäljiltä,kilpakamojen asetus merikuntoon ottaa aina aikansa.Tässä lajissa olen perfektionisti,kaiken on oltava viimeistä solmua myöten just.
Tammikuun toinen päivä laukesi vehkeet käsiin,pidetään paussia töistä.Maanantaista alkaen ajetaan kannut ylös,ja aletaan tekemään taas ystävälleni työnantajalle rahaa 15 000 euroa/vuoro.
Kalaa on muuten tullut.Suku ja tuttavat pysyy ahvenfileessä.
Ystävältäni Kalle-narsistilta lipsahti jotain hyvin henkilökohtaista tuossa äskettäin tietokoneista puhuttaessa.Olen perehtymässä asiaan ja palaan siihen piakkoin.- herra yksilön vapaus
anna kannujen olla ja jatka kalastusta. yritin tässä pohtia, että minkänäköinen prosessi tuottaa 15000 vuorossa. liian pieni paperikoneeksi? liian iso metallisorviksi?
perkele, nyt ei hahmotu edes ala... - Wäinä
herra yksilön vapaus kirjoitti:
anna kannujen olla ja jatka kalastusta. yritin tässä pohtia, että minkänäköinen prosessi tuottaa 15000 vuorossa. liian pieni paperikoneeksi? liian iso metallisorviksi?
perkele, nyt ei hahmotu edes ala...Otappa euro taskusta.Minä koskin siihen ennen sinua.
- Wäinä
Asiat eivät aina mene suunnitelmien mukaan,tuli välipäivä.Helikopteri ei tullut.Vitsi - tai sitten ei.
Tein soppaa.Tämä voisi olla vaikka vastarannan kiisken ohje,laitan tähän.Mies joka pitää hyvästä ruuasta ei voi olla läpeensä paha.Pätee kai meihin molempiin.
Soppa kalasta/4 syöjää.
Fileerataan ahvenet ruodottomiksi.
Ahvenen kokonaispainosta jää fileeratessa jäljelle n. 30 %.Perunasoppa muuttuu kalasopaksi,jos kalaa on 250 g/syöjä.Kiloon filettä tarvitaan siis 5 kiloa ahvenia - tämä ei ole ohje matemaatikoille -
tehdään siis KALASOPPAA.
Soppaperunoita varataan kaksi/syöjä,lisätään kaksi uuniperunaa,vaikka Rosamunda.Perunat pilkotaan krouvvi jeanne,sellainen sentin sivu.
Sipulia vähän,puolikas.Tehdään edelleen kalasoppaa.
Yksi pieni porkkana,makeus tappaa pippurin kärjen.
Tillistä otetaan varsi,pari ruokalusikallista varsirenkaita on sopiva määrä.Tillin maku on varressa.
Viskataan aineet kattilaan,lisätään 8 maustepippuria,4 mustapippuria,ripaus jauhettua valkopippuria.
Kun potattipalat ovat kolmevarttisia,lisätään kala,soppa lakkaa kiehumasta.Ei lisätä tulta alla,vaan pannaan sekaan kolmannespaketti punaista Koskenlaskijaa ja voita niin,että ravintoterapeutti pyörtyy.
Kala kypsyy,juusto sulaa,kun soppa poreilee taas lisätään keskenään sekoitetut desilitra smetanaa ja desilitra kermaa.
Soppa näyttää vähän pliisulta,tillin varret eivät siinä näy.
Tyrkätään päälle persiljaa.Näyttää paremmalta ja tekee hyvää eturauhaselle.
Jäi joulusta ina mustajuurta,panin sitäkin lusikallisen,ohjeeseen se nyt ei kuulu.
Oikea suola kalalle on merisuola.
Eli,idea on liemessä.Sehän se on sopan henki.Toisenlainen,kalanmakuinen soppa, tehdään valmistamalla kalaliemi.Palataan siihen joskus,kukatietää.
Ja tämän kanssa sopii kyllä ottaa snapsiakin,venäläinen suolakurkku suomalaisen ruisleivän päällä käy sakushaksi erinomaisesti.Ja tämä ei ollut sitten politiikkaa.
Olen edelleen samaa mieltä ranskalaisten toverien kanssa siitä,että kommunisti saa syödä hyvin.Olen kerran sattunut Ranskan komukkalehden juhlaan,johtuisiko tuosta,että ymmärrän myös Italian Berlusconin kannan EU:n elintarvikevirastosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721127
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477