Halonen CNBC:n tentissä

järkyttävää_katsoa

Löysin CNBC:n tekemän Tarja Halosen haastattelun vuodelta 2004. Haastattelussa Halonen yrittää selvittää toimittajalle Tansanian presidentin ja Halosen tekemän globalisaatioraportin keskeiset tulokset. Halosen englannin kielen heikkous ja erittäin mitäänsanomattomat ympäripyöreät lauseet eivät paljon tehtävässä auta. Toimittaja ja Halonen ovat ajoittain aivan eri aallonpituuksilla ja Halosella on selkeitä vaikeuksia vastatessa toimittajan kiperiin mutta perusteltuihin kysymyksiin. Halonen on läpi haastattelun vaivautuneen näköinen ja herää kysymys pärjääkö presidenttimme kun hänen ajatukset ja mietteet hieman kyseenalaistaan ja vieläkin vieraalla kielellä?

Kysymys kuuluu nyt kun vaalit lähestyy: Haluammeko että istuva presidentti hoitaa Suomen ulkomaansuhteita seuraavat kuusi vuotta? Onko hän hyvä ja edustava keulakuva maailmalle ?

Minulle vastaus on jo selvä.

Video 8 min pitkä mutta kannattaa katsoa.

http://audio.ilo.org/ramgen/ilo/dcomm/english/iloontv/h alonen.rm?usehostname

5

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heka
    • Avauksessasi korostuu kovin englannin kielen taito sen kustannuksella, mitä korvien välissä on. Olisiko näinollen Mr. Stubb mielestäsi parempi presidentiksemme?
      vom

• avaa_silmät

Hah!

• avaa_silmät kirjoitti:

Hah!

mitenkäs minä nyt ....
        vom

• äpp

Nähdyn perusteella korvien välissä ei ole mitään. Puhetta tulee ensin paljon mutta niin mitään ei saa selvää haastattelijakaan. Kun haastattelija mainitsee Suomen ja alkaa änkytys niin voi saada vähän selvää. Halonen esittää että hyvät asiat jakautuvat epätasaisesti ja Suomi on voittajien puolella globalisaatiossa ja haastattelija sanoo Suomen työttömyyslukujen pysyttelevän varsin korkeina. Halonen osoittelee karttaa ja sanoo uusien EU-maiden olevan idässä ja niistä hyötyä Suomelle. ?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1127
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe