Orbitrek - Crosstrainer kuntolaite

Miimuliini

Onko tiedossa miten paljon kyseiset laitteet kuluttaa kaloreita, missä voisin laskea tai mihin liikuntamuotoon voisi verrata. Mielestäni Orbitrekin kulutusmittari näyttää aivan liian vähän. Ehkä se on kaavoitettu viisikymmenkiloiselle, mutta kun meikäläinen painaa sen tuplana.

Orbitrekin kuntolaitteessa on kalorikulutusmittari, joka näyttää noin 5 minuutin polkemisella (vauhti 20 km/h), keskitason vastuksella kulutukseksi 20 kaloria.
Tuo viisi minuuttinen riittää minulle, siitä tulee hyvä hiki pintaan ja jalat ei enempää jaksa, ainakaan vielä.

12

23599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos..

      ...se vain on kunnollinen. tarkista pianorajoitukset laitteille ennen käyttöä.

      • korjaus...

        paino eikä pianorajoitukset..


      • Miimuliili

        ..kysymykseeni. (ks ylin aloittava viesti).

        Sitäpaitsi eikös Orbitrek ole hyvin paljon sama asia kuin CrossTrainer, vai mikäs ero niillä Sun mielestä on? Orbitrekin painoraja on 125 kg.


      • Nimetön
        Miimuliili kirjoitti:

        ..kysymykseeni. (ks ylin aloittava viesti).

        Sitäpaitsi eikös Orbitrek ole hyvin paljon sama asia kuin CrossTrainer, vai mikäs ero niillä Sun mielestä on? Orbitrekin painoraja on 125 kg.

        Olen polkenut orbitrekillä ja samalla ollut oma sykemittari käytössä, poljin 40minuuttia ja orbitrekin kalorinkulutus näytti vähän päälle 100 ja sykemittari näytti 400kaloria..huima ero!

        Oletteko saaneet tuloksia orbitrekillä? Itse olen vasta muutaman kerran polkenut niin vaikea sanoa mutta varmasti kiloja lähtee jos joka päivä puoli tuntia polkee ja kattoo vähän mitä syö.

        Muuten olen tyytyväinen orbitrekiin!


      • Janey
        Nimetön kirjoitti:

        Olen polkenut orbitrekillä ja samalla ollut oma sykemittari käytössä, poljin 40minuuttia ja orbitrekin kalorinkulutus näytti vähän päälle 100 ja sykemittari näytti 400kaloria..huima ero!

        Oletteko saaneet tuloksia orbitrekillä? Itse olen vasta muutaman kerran polkenut niin vaikea sanoa mutta varmasti kiloja lähtee jos joka päivä puoli tuntia polkee ja kattoo vähän mitä syö.

        Muuten olen tyytyväinen orbitrekiin!

        Mä oon kans polkenut Orbotrekillä 45min.. niin kaloreita palaa orbotrekin mittarin mukaan n.250. Sitten taas kun laittaa juuri sykemittarin niin kulutus on kyllä aika paljon enemmän. Ei siis oikein luottamista tohon mittariin. Tosin mä nyt en niitä kaloreita niin katsokkaan.. pyrin vaan siihen että neljä kertaa viikossa poljen 45min.

        Itellä ollu reilun kk:n kyseinen laite. Kyllä mulla reisistä on lähtenyt ja masusta kans.. ja pylly on kiinteytyny. Ei kannata joka pv tehdä.. kyllästyy pian.. ja muutenkin kannattais olla niitä lepopäiviä. Ite käyn ton polkemisen lisäks pari kertaa viikossa vielä salilla.

        Mut kaiken kaikkiaa.. on toi orbitrek hyvä laite:) Oon kyl tykännyt tosi paljon.


      • Charliez
        Janey kirjoitti:

        Mä oon kans polkenut Orbotrekillä 45min.. niin kaloreita palaa orbotrekin mittarin mukaan n.250. Sitten taas kun laittaa juuri sykemittarin niin kulutus on kyllä aika paljon enemmän. Ei siis oikein luottamista tohon mittariin. Tosin mä nyt en niitä kaloreita niin katsokkaan.. pyrin vaan siihen että neljä kertaa viikossa poljen 45min.

        Itellä ollu reilun kk:n kyseinen laite. Kyllä mulla reisistä on lähtenyt ja masusta kans.. ja pylly on kiinteytyny. Ei kannata joka pv tehdä.. kyllästyy pian.. ja muutenkin kannattais olla niitä lepopäiviä. Ite käyn ton polkemisen lisäks pari kertaa viikossa vielä salilla.

        Mut kaiken kaikkiaa.. on toi orbitrek hyvä laite:) Oon kyl tykännyt tosi paljon.

        Kuuluuko teillä, jotka ootte käyttänyt tätä tv shopin Orbitrek Platinumia, sellainen narina kun on polkenut pidempään?

        Ihan kuin pyörän välissä olisi jotain tai jokin ruuvi olisi löysällä? (Ollaan tarkistettu ja kiristetty monta kertaa kaikki ruuvit)

        Ja laite myös huojuu aika paljon jos katselee sivusta kun joku sillä polkee..

        Onko ihan normaalia vai pitäiskö ottaa yhteyttä tv shoppiin..?


    • minulla

      on toiminut (omasta mielestä) ihan hyvin. Tunnin treenissä menee mulla kaloreita about 400.

    • Sandy***

      Mulla on ollu orbitrekki 8 kuukautta. Oon kyllä kanssa sitä mieltä, että siihen kalorinkulutusmittariin ei voi luottaa, joten itse käytän sykemittaria.
      Ensinnäkin orbitrekin mittariinhan ei pysty syöttämään omia tietoja painosta, iästä ja sukupuolesta, joten mittari ei voi pitää paikkaansa.
      Muuten orbitrek on mahtava laite, ite oon ainaki kiinteytyny reisitä, pepusta, masusta ja käsivarsiin on tullu lihaksia. Orbitrekillä treenaan 3-4 kertaa viikossa 30-40 min kerrallaan, lisäksi käyn lenkillä ja teen erilaisia lihasharjotuksia.
      Kannattaa siis hankkia se sykemittari, jos haluat tietää suhteellisen luotettvan kalorinkulutuksen omalla kohdallas:)

    • luru

      Mä käytän orbitrekkiä 5 kertaa viikossa tunnin ajan ja munkaan mielestä se kalorimittari ei toimi. 60min ku on polkenut niin mittari näyttää jotain 300 kaloria... Liian vähän mun mielestä. vauhti on suunnilleen 20-25... mutta kyllä tulee hyvä olo aina treenin jälkeen :):) hyvä laite. suosittelen.

      • miiru83

        omasta mielestäni kalorimittari pitää paikkansa, sillä jos juoksee kovasti n.15min on kuluttanut noin 100 kaloria, ei ne perhanan kalorit ihan niin herkästi lähde kun kuvitellaan.Itsekkin ihmettelin asiaa joskus kuntosalin aloittaneena, ja se todellakin masensi ihan katsoa koko mittaria, siksi siihen ei edes pidä kiinnittää huomiota!!


    • shamaani-

      Siis onko se "matka" muka kilometreissä?
      Kolme kertaa vasta olen kokeillut, ja kun 20 min vetää, niin näyttää jotain 8,5. Mun mielestä se on hurjasti, ainakin minun kunnolle.
      "Näyttää matkan, jonka olisit todellisuudessa juossut". Onkohan se ihan noin. Meinaan jos on kilometreissä... hmm, niin miettii vähän esim. cooperin 12 min, että tosi hyväkuntoset menee 3 km. Ni minä rapakuntosena parin kerran jälkeen menen muka 20 minuutissa 8,5 km. Muahaha. Mutta hyvä laite siis, aion nyt aluksi ainakin käyttää 20 min/joka päivä, ja myöhemmin ehkä pidempään.

    • Anonyymi

      KAKKA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe