karvojen nyppiminen langan avulla

huippujutsa

Tästä on ehkä ollut juttua mutta en nyt jaksa kaikkia keskusteluja selata läpi.

Vähän aikaa sitten näin jossain ohjelmassa kun kulmakarvoja poistettiin langan avulla. Kokeilin sitä ja toimi älyttömän hyvin. Nyt kokeilin sitä bikinirajaan ja todella huippujuttu.
Jostain syystä ei satu yhtä paljon kuin esim pinseteillä nyppiminen ja vahaaminen.

Kulmakarvoista saa pois kaikki pienen näkymättömät karvatkin juurinen jotka ainakin minulla ovat ongelma. Kulmat ovat nyt todella sileät.

En oikein ehkä osaa tuota taktiikkaa selittää mutta idea on että otetaan tavallista ompelulankaa. Tehdään siitä lenkki. Siis aika iso lenkki, ehkä n.30-40cm langanpätkä. Itse piti hieman kokeilla niin löysin hyvä pituuden.

Sitten lanka kierretään niin että siitä tulee kahdeksikko. Eli otetaan lenkin kummastakain päästä kiinni, solmukohta jää jompaan kumpaan päähän ja sitä ei saa päästää keskelle.
Lankaa kierretään niin paljon että keskelle muodostuu suora viiva. Langat siis ovat kierroksilla siellä keskellä. Kun toisen käden sormilla sitten vedetään lankoja erilleen ne kierrokset siirtyvät ja karvat jäävät väliin ja nyppääntyvät irti.

Kauheta selitystä josta ei varmasti saa selvää...
Mutta kannattaa kokeilla jos edes hieman ymmärsi mistä on kyse.

Harmi kun tähän ei voi piirtää...

12

11464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii

      Joo, olen myös kokeillut.
      Toimii...kunhan vain sen tekniikan saa toimimaan.

    • :))

      toimiiko hyvinkin?sattuuko vähemmän kuin pinsettejä käytettäessä?

    • Nähnyt olen

      telkkarissa, mutta ei tullut mieleenkään itse kokeilla. Mihin kohtaan kannattaisi kokeilla taitojaan ensin (ettei tarvitse kiljua) ja kuinka hyvä on osumatarkkuus?

      • huippujutsa

        Kulmakarvoihin kannattaa kokeilla, niihin tehoaa kaikkein parhaiten.Itsellä ainakin kasvaa älyttömästi sellaista pientä haituvaa ja kun meikkaa niin luomiväri jää siihen pinnalle hassusti. Lankajutun avulla kaikki ne pikku haituvat lähti pois...ja myös ne liian kasvaneet hajakarvatkin.
        Itselle on aina tuottanut tuskaa nyppiä niitä kulmien ulkopuolella kasvavia karvoja (kyllä, olen hyvin varustettu mitä tulee kulmakarvoihin...;o) mutta tällä tavalla ei juurikaan satu.

        Kulmien tarkka rajaus on tehtävä pinseteillä mutta itse ei tarvinnut montaa kertaa nyppäistä niin oli taas siisti kulmat.

        Usumatarkkuushan on tietenkin hyvä kun katsoo että se kohta mikä ne karvat nyppää, eli se kierrekohta, on oikealla paikalla. Eikä tarvitse vetää pitkää matkaa kerralla.


      • titi
        huippujutsa kirjoitti:

        Kulmakarvoihin kannattaa kokeilla, niihin tehoaa kaikkein parhaiten.Itsellä ainakin kasvaa älyttömästi sellaista pientä haituvaa ja kun meikkaa niin luomiväri jää siihen pinnalle hassusti. Lankajutun avulla kaikki ne pikku haituvat lähti pois...ja myös ne liian kasvaneet hajakarvatkin.
        Itselle on aina tuottanut tuskaa nyppiä niitä kulmien ulkopuolella kasvavia karvoja (kyllä, olen hyvin varustettu mitä tulee kulmakarvoihin...;o) mutta tällä tavalla ei juurikaan satu.

        Kulmien tarkka rajaus on tehtävä pinseteillä mutta itse ei tarvinnut montaa kertaa nyppäistä niin oli taas siisti kulmat.

        Usumatarkkuushan on tietenkin hyvä kun katsoo että se kohta mikä ne karvat nyppää, eli se kierrekohta, on oikealla paikalla. Eikä tarvitse vetää pitkää matkaa kerralla.

        Olet oikeassa! Mä olen aina nyppinyt kulmani langalla. Se on tosi vanha juttu. Kotimaassani kaikissa kampaamoissa ja partureissa käytetään enemmän lankaa kuin pinsettejä esim. kulmien nyppimisessä. Langalla saa myöskin viiksikarvat tosi hyvin pois eikä se satu lainkaan niin paljon kuin esim. vahalla tai pinseteillä.
        Te jotka ette ole vielä kokeilleet, kannattaa kokeilla!


    • ymmärsinköhän oikein

      Yritin kyllä, mutta en oikein onnistunut. Tein varmaan jotain väärin. Joka tapauksessa idea on hyvä ja halpa. Olen kuullut, että jossain ulkomailla ajellaan koko keho tämän lankasysteemin avulla. En ole koskaan nähnyt itse, en kuvasta, en televisiosta en mistään. Olisi mielenkiintoista nähdä. Tietäisikö joku netistä linkkiä, jossa olisi kuva, miten tuo langalla nyppiminen toimii?

      • Tins

        Minä en saanut mitään selkoa, miten pitää toimia, mutta kuulostaa sen verran hyvältä, että haluaisin kokeilla! Varsinkin bikinirajan nyppiminen!

        Miten siis lanka laitetaan? Kuvia/nettisivuja?!


      • threading
        Tins kirjoitti:

        Minä en saanut mitään selkoa, miten pitää toimia, mutta kuulostaa sen verran hyvältä, että haluaisin kokeilla! Varsinkin bikinirajan nyppiminen!

        Miten siis lanka laitetaan? Kuvia/nettisivuja?!

        eli threading vaan hakusanaksi!


      • paljon käytetty
        Tins kirjoitti:

        Minä en saanut mitään selkoa, miten pitää toimia, mutta kuulostaa sen verran hyvältä, että haluaisin kokeilla! Varsinkin bikinirajan nyppiminen!

        Miten siis lanka laitetaan? Kuvia/nettisivuja?!

        Turkissa tätä systeemiä käytetään aina. Kampaajalla käynnin jälkeen vedetään vielä kasvoista ylimääräiset karvat pois juuri tällä systeemillä, joka kylläkin sattuu


      • fv8otot7hp
        dghj kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=SK6Y12IpCpM&feature=related

        Toihan on ollut maailmalla tosi in jo jonkin aikaa (jossain varmaan aikojen alusta). MUTTA en tod rupea itse sitä kokeilemaan, joten TEHDÄÄNKÖ SITÄ JOSSAIN SUOMESSA? Jos koklais vaikka sääriin ensin ihan et huomaa sattuuks se vähemmän tms.

        MISSÄ?


    • Leila

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe