Tästä on ehkä ollut juttua mutta en nyt jaksa kaikkia keskusteluja selata läpi.
Vähän aikaa sitten näin jossain ohjelmassa kun kulmakarvoja poistettiin langan avulla. Kokeilin sitä ja toimi älyttömän hyvin. Nyt kokeilin sitä bikinirajaan ja todella huippujuttu.
Jostain syystä ei satu yhtä paljon kuin esim pinseteillä nyppiminen ja vahaaminen.
Kulmakarvoista saa pois kaikki pienen näkymättömät karvatkin juurinen jotka ainakin minulla ovat ongelma. Kulmat ovat nyt todella sileät.
En oikein ehkä osaa tuota taktiikkaa selittää mutta idea on että otetaan tavallista ompelulankaa. Tehdään siitä lenkki. Siis aika iso lenkki, ehkä n.30-40cm langanpätkä. Itse piti hieman kokeilla niin löysin hyvä pituuden.
Sitten lanka kierretään niin että siitä tulee kahdeksikko. Eli otetaan lenkin kummastakain päästä kiinni, solmukohta jää jompaan kumpaan päähän ja sitä ei saa päästää keskelle.
Lankaa kierretään niin paljon että keskelle muodostuu suora viiva. Langat siis ovat kierroksilla siellä keskellä. Kun toisen käden sormilla sitten vedetään lankoja erilleen ne kierrokset siirtyvät ja karvat jäävät väliin ja nyppääntyvät irti.
Kauheta selitystä josta ei varmasti saa selvää...
Mutta kannattaa kokeilla jos edes hieman ymmärsi mistä on kyse.
Harmi kun tähän ei voi piirtää...
karvojen nyppiminen langan avulla
12
12065
Vastaukset
- toimii
Joo, olen myös kokeillut.
Toimii...kunhan vain sen tekniikan saa toimimaan. - :))
toimiiko hyvinkin?sattuuko vähemmän kuin pinsettejä käytettäessä?
- Nähnyt olen
telkkarissa, mutta ei tullut mieleenkään itse kokeilla. Mihin kohtaan kannattaisi kokeilla taitojaan ensin (ettei tarvitse kiljua) ja kuinka hyvä on osumatarkkuus?
- huippujutsa
Kulmakarvoihin kannattaa kokeilla, niihin tehoaa kaikkein parhaiten.Itsellä ainakin kasvaa älyttömästi sellaista pientä haituvaa ja kun meikkaa niin luomiväri jää siihen pinnalle hassusti. Lankajutun avulla kaikki ne pikku haituvat lähti pois...ja myös ne liian kasvaneet hajakarvatkin.
Itselle on aina tuottanut tuskaa nyppiä niitä kulmien ulkopuolella kasvavia karvoja (kyllä, olen hyvin varustettu mitä tulee kulmakarvoihin...;o) mutta tällä tavalla ei juurikaan satu.
Kulmien tarkka rajaus on tehtävä pinseteillä mutta itse ei tarvinnut montaa kertaa nyppäistä niin oli taas siisti kulmat.
Usumatarkkuushan on tietenkin hyvä kun katsoo että se kohta mikä ne karvat nyppää, eli se kierrekohta, on oikealla paikalla. Eikä tarvitse vetää pitkää matkaa kerralla. - titi
huippujutsa kirjoitti:
Kulmakarvoihin kannattaa kokeilla, niihin tehoaa kaikkein parhaiten.Itsellä ainakin kasvaa älyttömästi sellaista pientä haituvaa ja kun meikkaa niin luomiväri jää siihen pinnalle hassusti. Lankajutun avulla kaikki ne pikku haituvat lähti pois...ja myös ne liian kasvaneet hajakarvatkin.
Itselle on aina tuottanut tuskaa nyppiä niitä kulmien ulkopuolella kasvavia karvoja (kyllä, olen hyvin varustettu mitä tulee kulmakarvoihin...;o) mutta tällä tavalla ei juurikaan satu.
Kulmien tarkka rajaus on tehtävä pinseteillä mutta itse ei tarvinnut montaa kertaa nyppäistä niin oli taas siisti kulmat.
Usumatarkkuushan on tietenkin hyvä kun katsoo että se kohta mikä ne karvat nyppää, eli se kierrekohta, on oikealla paikalla. Eikä tarvitse vetää pitkää matkaa kerralla.Olet oikeassa! Mä olen aina nyppinyt kulmani langalla. Se on tosi vanha juttu. Kotimaassani kaikissa kampaamoissa ja partureissa käytetään enemmän lankaa kuin pinsettejä esim. kulmien nyppimisessä. Langalla saa myöskin viiksikarvat tosi hyvin pois eikä se satu lainkaan niin paljon kuin esim. vahalla tai pinseteillä.
Te jotka ette ole vielä kokeilleet, kannattaa kokeilla!
- ymmärsinköhän oikein
Yritin kyllä, mutta en oikein onnistunut. Tein varmaan jotain väärin. Joka tapauksessa idea on hyvä ja halpa. Olen kuullut, että jossain ulkomailla ajellaan koko keho tämän lankasysteemin avulla. En ole koskaan nähnyt itse, en kuvasta, en televisiosta en mistään. Olisi mielenkiintoista nähdä. Tietäisikö joku netistä linkkiä, jossa olisi kuva, miten tuo langalla nyppiminen toimii?
- Tins
Minä en saanut mitään selkoa, miten pitää toimia, mutta kuulostaa sen verran hyvältä, että haluaisin kokeilla! Varsinkin bikinirajan nyppiminen!
Miten siis lanka laitetaan? Kuvia/nettisivuja?! - threading
Tins kirjoitti:
Minä en saanut mitään selkoa, miten pitää toimia, mutta kuulostaa sen verran hyvältä, että haluaisin kokeilla! Varsinkin bikinirajan nyppiminen!
Miten siis lanka laitetaan? Kuvia/nettisivuja?!eli threading vaan hakusanaksi!
- paljon käytetty
Tins kirjoitti:
Miten siis lanka laitetaan? Kuvia/nettisivuja?!Turkissa tätä systeemiä käytetään aina. Kampaajalla käynnin jälkeen vedetään vielä kasvoista ylimääräiset karvat pois juuri tällä systeemillä, joka kylläkin sattuu
- fv8otot7hp
dghj kirjoitti:
Toihan on ollut maailmalla tosi in jo jonkin aikaa (jossain varmaan aikojen alusta). MUTTA en tod rupea itse sitä kokeilemaan, joten TEHDÄÄNKÖ SITÄ JOSSAIN SUOMESSA? Jos koklais vaikka sääriin ensin ihan et huomaa sattuuks se vähemmän tms.
MISSÄ?
- Leila
Yasmin parturi kampaamoossa tehdään kulmakarvat lankalla
https://m.facebook.com/yasmin.parturikampaamo/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1451839- 1711668
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691568Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241363Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys961288Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c72995Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su147993- 99974
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr192878Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud218817