Jos juoksee ensin tunnin pk-vauhtia matalalla sykkeellä ja sitten lopuksi n. 20 min kovaa, niin onko tällaisesta lenkistä mitään hyötyä? Tuhoaako tuo lopun spurtti koko pk-lenkillä saavutetun hyödyn vai voiko näin treenata peruskestävyyttä ja maksimivauhtia samalla lenkillä?
2-osainen juoksulenkki
1
1133
Vastaukset
- Joulupukk
Minun mielestä nuo kannattaa tehdä erikseen. Olen kyllä kuullut että joku maratonille treenaava juoksisi kahden tunnin lenkin lopun niin kovaa kuin pystyy. Tästä olisi se hyöty että maratonillakin sitten sietää väsyneenä kovaa vauhtia. Tuo sinun ehdottamasi versio voisi olla hyvä jos treenaa puolimaratonille :)
Jos päätät kokeilla niin pitää muistaa että tuollainen rääkki on aika lähellä kilpailurasitusta. Yksinään 20min kovavauhtinen ja tunnin pk-lenkki eri päivinä ovat aika kevyitä treenejä eivätkä vaadi erikoista palautumista(jos peruskunto on jo riittävä). Jos teet ne samalla kerralla niin seuraava päivä kannattaa levätä.
Eli vastauksena sinun kysymykseen. Siitä voi olla jotain hyötyäkin esim. puolikkaalla. Ei tuhoa pk-lenkin hyötyä jos "muistat" palautua kunnolla. Tuollaisella lenkillä mielestäni paremmin kehittyy peruskestävyys kuin maksimivauhti.
t. JP
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232