Ostin tänään terveellistä kookosöljyä, jonka otan mukaan vhh ruokavalioon. Tarkoitus on nauttia aamulla ensimmäisenä ruokalusikallinen kookosöljyä.
Kookosöljyhän on tunnetusti erittäin terveellinen vakaa rasva. Se ei hajoa kuumennettaessa. Kookosöljy tuhoaa elimistössä bakteereja, viruksia, loisia, sieniä ja hiivoja. Tyynenmeren alueella, missä kookosrasva on pääasiallista ravintoa, sydäntaudit ovat tuntematon käsite.
Kookosöljyä voi paistamisen lisäksi käyttää myös ihovoiteena ja aurinkovoiteena. Kookosöljyn rasvahappokoostumus om lähes sataprosenttisesti keskipitkäketjiunen. Se antaa energiaa lihasten kasvattamiseen, ilman lihotusvaikutusta. Sitä voi käyttää myös sporttijuomana.
Kookosöljy vhh ruokavalioon
53
3702
Vastaukset
- heh
Terveellisyydestä viis, jossain menee raja :) Kookosrasva pääasiallisena ravintona? Terve...
- Aloha!
Siellä syödään muutenkin erilailla, kuin täällä, ilmasto on erilainen jne. Tiedätkös Tyynenmeren alueen(mikä se sitten sinulle onkaan) ihmisen kuolleisuusiän? Ja tiedätkös mihin yleisimmin kuollaan?
- hamppuöljy
ovat terveellisempiä, myös helokki tekee hyvää
- Mie1
Kovaa rasvaa suoniin.
"Tuhoaa bakteereja, viruksia, hiivaa, sieniä loisia..." Kiriiiil. Alan olla tosissani huolissani sinusta!- flooraa
sehän sisältää nykyään kokosrasvaa/öljyä!
Muidenkin kookosta vihaavien kannattaa tutustua niihin kevyt leviteisiin, että ette vaan vahingossa kookokseen sorru. - Mie1
flooraa kirjoitti:
sehän sisältää nykyään kokosrasvaa/öljyä!
Muidenkin kookosta vihaavien kannattaa tutustua niihin kevyt leviteisiin, että ette vaan vahingossa kookokseen sorru.Kevytlevitteitä. Sen sijaan käytän kyllä joskus kookosmaitoa. Mutta harvoin, juhlatilanteissa. Arkikäyttöön kookos on liian raskas kaikissa muodoissaan.
- sitten
Mie1 kirjoitti:
Kevytlevitteitä. Sen sijaan käytän kyllä joskus kookosmaitoa. Mutta harvoin, juhlatilanteissa. Arkikäyttöön kookos on liian raskas kaikissa muodoissaan.
käytätttte?
- Mie1
sitten kirjoitti:
käytätttte?
Rypsiöljyä, joskus virginoliiviöljyä esim. salaatinkastikkeissa.
- rasvaa
Mie1 kirjoitti:
Rypsiöljyä, joskus virginoliiviöljyä esim. salaatinkastikkeissa.
Kylläpä te käytätte paljon rasvaa, kannattaisi käyttää kevyt leviä, niin ei perse leviä.
- Mie1
rasvaa kirjoitti:
Kylläpä te käytätte paljon rasvaa, kannattaisi käyttää kevyt leviä, niin ei perse leviä.
Kuinka paljon rasvaa käytämme? Esim. salaatinkastiketta kuluu teelusikallinen annokseen, josta puolet etikkaa ja mausteita.
- tuntuu menevän
Mie1 kirjoitti:
Kuinka paljon rasvaa käytämme? Esim. salaatinkastiketta kuluu teelusikallinen annokseen, josta puolet etikkaa ja mausteita.
vähän sinne ja vähän tuonne. Ja vielä oikeeta rasvaa eikä mitään kevytrasvoja/kermoja.
Olet kai tietoinen että runsas rasvan käyttö aiheuttaa D2sta ja muita sairauksia. - Mie1
tuntuu menevän kirjoitti:
vähän sinne ja vähän tuonne. Ja vielä oikeeta rasvaa eikä mitään kevytrasvoja/kermoja.
Olet kai tietoinen että runsas rasvan käyttö aiheuttaa D2sta ja muita sairauksia.Aivan kuten tuosa ylhäällä kirjoitin, niin pullollinen päivässä menee öljyä kahteen pekkaan.
- muori
Mie1 kirjoitti:
Aivan kuten tuosa ylhäällä kirjoitin, niin pullollinen päivässä menee öljyä kahteen pekkaan.
Vuonna -60 kun pappani vei minut sukulaisiin nykiin niin siellä oli Jamaicalainen kotihengetär joka otti minut käsittelyyn, eli minut rasvattiin kolmen viikon ajan päälaesta varpaisiin kookosöljyllä. Oli muuten iho hyvässä kunnossa, ei ollut jaloissakaan "variksen saappaita". Viimeisen kymmenen vuoden ajan olen tuonut reissuilta öljyä aina mukanani ja käytän sitä samoin kun silloin sekä lisäksi ruuan laitossa aina kuin mahdollista. Yli kuusikymppiseksi naiseksi olen todella hyvässä kunnossa eikä kolestroolista tietoakaan vaikka se on meillä sukurasitteena.Mutta jokainenhan saa uskoa mihin lystää, hirvittää vain nykyinen lääkkeiden popsiminen jo nuorella iällä.Kemikaaliahan ne kuitenkin ovat.
- Mie1
muori kirjoitti:
Vuonna -60 kun pappani vei minut sukulaisiin nykiin niin siellä oli Jamaicalainen kotihengetär joka otti minut käsittelyyn, eli minut rasvattiin kolmen viikon ajan päälaesta varpaisiin kookosöljyllä. Oli muuten iho hyvässä kunnossa, ei ollut jaloissakaan "variksen saappaita". Viimeisen kymmenen vuoden ajan olen tuonut reissuilta öljyä aina mukanani ja käytän sitä samoin kun silloin sekä lisäksi ruuan laitossa aina kuin mahdollista. Yli kuusikymppiseksi naiseksi olen todella hyvässä kunnossa eikä kolestroolista tietoakaan vaikka se on meillä sukurasitteena.Mutta jokainenhan saa uskoa mihin lystää, hirvittää vain nykyinen lääkkeiden popsiminen jo nuorella iällä.Kemikaaliahan ne kuitenkin ovat.
On ihovoiteena aivan mainio. Paitsi että silloin kun asuin USA:ssa, muistan että se oli mainiota myös kaiken maailman herhiläisten mielestä. :(
Minä en ihan näillä tiedoilla usko kookosöljyn ylivoimaiseen terveellisyyteen sisäisesti nautittuna, mutta olen samaa mieltä kanssasi lääkkeiden käytöstä.
Siinä piilee myös pieni ristiriita. Lääkärisiskoni (jota joidenkin mielestä ei ole olemassa, mutta joka kyllä vielä ainakin tunti sitten eli ja hengitti puhelimessa) esim. on aina tunkemassa minulle jos minkälaista droppia. Sen sijaan omiin vaivoihinsa hän käyttää lääkkeitä vain viimeisessä hädässä. Olen huomannut tämän myös muiden lääkärien kohdalla. Ihankuin meille ei kerrottaisi ihan kaikkea... - KORKEAKOLESTEROOLINEN 60- v...
muori kirjoitti:
Kiitos sanoistasi!
Minulla on kolesterooliarvo 8,9 ja en lääkitse sitä lääkärin "parempien tietojen" mukaisesti vaan yritän pitää kuntoani yllä liikunnalla ja " oikealla dieetillä".
Käytän kookosöljyä ulkonaisesti ihon- ja hiusten hoitoon hyvin tuloksin. Iho- ja hius tuoteteollisuus ei enää tienaa minun kauneudenhoidostani! Kookosöljy on ainoa mitä tarvitsen kylpyhuoneeni kaappiin.
Olen juuri aloittamassa kookosöljyn käytön sisällisesti. Purkkini on postissa tulossa.
Koska käyn säännöllisissä tutkimuksissa korkeitten (perinnöllisten) kolesterooliarvojen vuoksi, niin voinkin seurata tarkoin, miten arvoni muuttuvat.
Tämä on minun viimeinen mahdollisuuteni, koska en käytä lääkkeitä (ollenkaan). Liikunta ja vähärasvainen dieettini eivaät ole auttaneet minua tyydyttävän hyviin kolesterooliarvoihin.
Olen ollut vegetariaani 35 vuotta. Yllätyksenä sain kuitenkin korkeat kolesterooliarvot ylimenoikään astuessani.
Olen todella utelias kuinka kookosrasva tulee vaikuttamaan kolesterooliarvoihini. Saas nähdä!
- haisee
valitettavasti pahalle, ei pysty käyttään.
- edellisen mielipu...
Innokkaana ruisleivän syöjänä mahtavat pieruni ovat tähän asti haisseet rukiille. Nyt, kun olen usean päivän ajan nauttinut pääasiallisesti hyvää ja terveellistä kookosöljyä, pieruni eivät enää haise, vaan tuoksuvat hunajalle. Jiihaa!
- Mie1
Sinuna ottaisn välittömästi yhteyttä TV-yhtiöihin. Eipä aikaakaan kun olet suuri tähti, the pierumies! The Fartman! Enää tarvitaan hajutelkkari...
- Näin kai se menee
Suomessa, missä syödään paljon hiilareita, malaria on täysin tuntematon käsite. Hiilarit siis ovat huipputerveellisiä? Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään toi sun tapas yleistää. Tosi karkeita yhtäläistämisiä, eikä palvele edes VHH-dieetin "markkinointia". Itse olen VHH:lla, tosin vain lyhytaikaisessa tarkoituksessa.
- jaapa
Minkä merkkistä ostit? Ite ostin jotain tuosta paikallisesta ulkomaalaisten kaupasta. Karpitinfosta sen pongasin...Ymmärtääkseni kookosmaito ja öljy on eri asia. Kiril korjaa jos ole väärässä!? Miten öljy ja maito voisi olla sama asia?? Näsäviisaita taas liikkeellä...Jotku tilaa oliko se nyt briteistä kilon päniköitä, mutta oli mielestäni kyllä tyyristä ja vielä postikulut päälle.
- Kiril
merkkistä kookosöljyä litran pyöreässä muovirasiassa. Kookosmaito on eri asia, se on kuin maitoa siis juoksevaa kun taas kookosöljy on jähmeää huoneenlämmössä. Onhan se aika kallista 33€ litra, mutta elämä on, varsinkin terveellinen elämä.
- jaapaas
Kiril kirjoitti:
merkkistä kookosöljyä litran pyöreässä muovirasiassa. Kookosmaito on eri asia, se on kuin maitoa siis juoksevaa kun taas kookosöljy on jähmeää huoneenlämmössä. Onhan se aika kallista 33€ litra, mutta elämä on, varsinkin terveellinen elämä.
oon ihan samaa mieltä. Kyllä se viina ja tupakkikin maksaa. Ihmetyttää kun monet aina valittaa kasvisten/hedelmien hintoja. No vois olla halvempia, mutta mikä mahtaa olla huonon ruuan lopullinen kilohinta?! no vaikka tupakin kilohinta? Tai suklaan, sipsien...
- kummallista touhua
jaapaas kirjoitti:
oon ihan samaa mieltä. Kyllä se viina ja tupakkikin maksaa. Ihmetyttää kun monet aina valittaa kasvisten/hedelmien hintoja. No vois olla halvempia, mutta mikä mahtaa olla huonon ruuan lopullinen kilohinta?! no vaikka tupakin kilohinta? Tai suklaan, sipsien...
onko tupakki, suklaa ja sipsi ruokaa?
Eikö sinulla ole minkäänlaista itsekritiikkiä, kun viestejäsi lähetät? Paatos ei pyhitä älyttömyyttä. - jos et
kummallista touhua kirjoitti:
onko tupakki, suklaa ja sipsi ruokaa?
Eikö sinulla ole minkäänlaista itsekritiikkiä, kun viestejäsi lähetät? Paatos ei pyhitä älyttömyyttä.asioista vielä tuon enempää tiedä, niin oot tyhmenpi kuin meidän 3 v.
- Kiril
jaapaas kirjoitti:
kestää aika kauan sillä eihän sitä nyt viikossa eikä kahdessa kuluteta. Kyllä tuo oliiviöljy pullokin aika kauan kaapissa kestää. Valitettavasti halpoja elintarvikkeita ovat juuri huonoimmat, sillä vehnäjauhoa saa tarjouksesta 0,20€/kg ja sokeriakin alle 50 senttiä. Valkokaalia sentään sai viime viikolla 0,10€kg, joten on tässä kaaliruokia nyt syötykin. Toisaalta eihän tuolla kookosöljypurkin hinnalla saa kuin 8 tuoppia olutta, mutta se onkin arvostuskysymys mitä pitää kalliina ja mitä ei.
- kaikella
Kiril kirjoitti:
kestää aika kauan sillä eihän sitä nyt viikossa eikä kahdessa kuluteta. Kyllä tuo oliiviöljy pullokin aika kauan kaapissa kestää. Valitettavasti halpoja elintarvikkeita ovat juuri huonoimmat, sillä vehnäjauhoa saa tarjouksesta 0,20€/kg ja sokeriakin alle 50 senttiä. Valkokaalia sentään sai viime viikolla 0,10€kg, joten on tässä kaaliruokia nyt syötykin. Toisaalta eihän tuolla kookosöljypurkin hinnalla saa kuin 8 tuoppia olutta, mutta se onkin arvostuskysymys mitä pitää kalliina ja mitä ei.
Kyllä varmaan en näitä tuontiöljyä suuhuni laita. Eriasia on, kun muualla saa sitä aitoa kookosöljyä.
- Fundeeraaja
kaikella kirjoitti:
Kyllä varmaan en näitä tuontiöljyä suuhuni laita. Eriasia on, kun muualla saa sitä aitoa kookosöljyä.
Aitoa kookosöljyä? Väärennetäänkö sitä jotenkin matkalla Suomeen?
- Kiril
Kookosöljy oli aikaisemmin yleisesti käytössä terveellisenä rasvana USA:ssa. 1980 luvulla voimakkaat ryhmät USA:ssa järjestivät miljoonia maksaneen kampanjan tyydyttyneitä rasvoja kuten kookosöljyä ja voita vastaan.
Mukana kampanjassa olivat Amerikan Soijapapuyhdistys (ASA), Maissintuottajien yhtymä (CPC), Center for Sciense the public Interest (CSPI) ja USA:n lääkelaitos (FDA).
Valheellista tietoa ja valheellisia tutkimustuloksia käytettiin yleisön vakuuttamiseksi siitä, että kaikki tyydyttyneet rasvat ovat epäterveellisiä, vaikka tosiasiassa tyydytetyt rasvat, joissa on paljon keskipitkäketjuisia rasvahappoja, kuten lauriini, ovat hyvin terveellisiä.
Maat, joista kookosöljy pääasiallisesti tuli
(Malesia ja Filippiinit) eivät pystyneet vastaamaan kookosöljyn puolesta miljoonakampanjaa vastaan. Vähitellen kuitenkin trooppisten öljyjen terveyshyödyt ovat alkaneet tulla julkisuuteen. Suuri määrä tätä tutkimusta on nähtävän nettisivuilla http://www.coconut-info.com/
Suomikin joutui tahtomattaan USA:n kauppapolitiikan uhriksi kun täällä uskottiin väitteet tyydyttyneiden rasvojen epäterveellisyydestä ja mm Pekka Puska järjesti oman rasvahysteriansa tyydyttyneitä rasvoja vastaan.- salaliittoteoria
Hirveetä, kun noit asalaliittoja on noin hirveesti. Että oikein uhriksi jotui toi kookosöljykin. En kyllä ennen tiennytkään, että eloton tuotekin voi olla uhri!
- ovatkin
salaliittoteoria kirjoitti:
Hirveetä, kun noit asalaliittoja on noin hirveesti. Että oikein uhriksi jotui toi kookosöljykin. En kyllä ennen tiennytkään, että eloton tuotekin voi olla uhri!
erittäin käteviä selittämään kaiken, mihin oma ymmärrys ei riitä, tai mitä ei haluta ymmärtää.
Puuttuvat aukot ovat "salaista tietoa". Näin epäloogisuuksistakin saa itselleen mieluisasti ymmärrettävän "totuuden". - ja toi toinen samaten
salaliittoteoria kirjoitti:
lue kirilin viesti uudestaan ja mee googlettaan niin saatat saada pian vastauksiakin että naama alkaa loistaan häpeästä siellä jossain
tietää täälllä jotkut muutkin jotain kuin miet ja siet ja ns apurinsa
toi on tosiasia toi asia, eikä sun naureskelus myötä siitä muuksi muutu, sori. kaikkea tässä maailmassa tehdään, jos et sitä vielä sattunut tietämään:)
vai meinaatkos että kaikilla on puhtaat jauhot pusseissa, jopa on naiivia. - siinä on
ovatkin kirjoitti:
erittäin käteviä selittämään kaiken, mihin oma ymmärrys ei riitä, tai mitä ei haluta ymmärtää.
Puuttuvat aukot ovat "salaista tietoa". Näin epäloogisuuksistakin saa itselleen mieluisasti ymmärrettävän "totuuden"...
siks toiseks niin paljon niitä aukkoja on jos missä,
löytyy uskonnosta ja taas toiselta puolen vaikkapa kehitysopistakin
ja varsinkin virallisterveellisestä - ja täysin
ja toi toinen samaten kirjoitti:
lue kirilin viesti uudestaan ja mee googlettaan niin saatat saada pian vastauksiakin että naama alkaa loistaan häpeästä siellä jossain
toi on tosiasia toi asia, eikä sun naureskelus myötä siitä muuksi muutu, sori. kaikkea tässä maailmassa tehdään, jos et sitä vielä sattunut tietämään:)
vai meinaatkos että kaikilla on puhtaat jauhot pusseissa, jopa on naiivia.arvostelukyvytön on se joka kaiken netissä lukevan uskoo?
Eikö teille opeteta koulussa nykyään mitään? - tuohan oli
ja toi toinen samaten kirjoitti:
vai meinaatkos että kaikilla on puhtaat jauhot pusseissa, jopa on naiivia.mainos!
Mainokset on totta!
Huomaa kyllä minkälaiseen porukkaan humpuukimaakarit iskee. - virallisterveellinen
siinä on kirjoitti:
..
siks toiseks niin paljon niitä aukkoja on jos missä,
löytyy uskonnosta ja taas toiselta puolen vaikkapa kehitysopistakin
ja varsinkin virallisterveellisestäuskonto? Missä tähän lahkoon voi liittyä?
- on tämä
ja täysin kirjoitti:
arvostelukyvytön on se joka kaiken netissä lukevan uskoo?
Eikö teille opeteta koulussa nykyään mitään?muka "tutkimus" että VHHlla normaali rasvan käyttäminen olisi muka jotenkin vaarallista ja aiheuttaisi jotain diabetestä.
Kaikkee ne ihmiset uskookin netistä! - tutkimus
on tämä kirjoitti:
muka "tutkimus" että VHHlla normaali rasvan käyttäminen olisi muka jotenkin vaarallista ja aiheuttaisi jotain diabetestä.
Kaikkee ne ihmiset uskookin netistä!En ole nähnytkään.
Kerro minulle, mitä on normaali rasvan käyttäminen? - mitä.
tutkimus kirjoitti:
En ole nähnytkään.
Kerro minulle, mitä on normaali rasvan käyttäminen?lautasmallin puolustajalle kuuluu?
- en tiedä
mitä. kirjoitti:
lautasmallin puolustajalle kuuluu?
mutta haluaisin tietää, missä on tehty tutkimus, että "normaali rasvankäyttö vhh:lla aiheuttaa jotain diapetestä"?
- 'kiva' nähdä
en tiedä kirjoitti:
mutta haluaisin tietää, missä on tehty tutkimus, että "normaali rasvankäyttö vhh:lla aiheuttaa jotain diapetestä"?
Mutta tuskimpa sellaista mistään löytyy.
- vaan vhh:ta eiks jeh
ja täysin kirjoitti:
arvostelukyvytön on se joka kaiken netissä lukevan uskoo?
Eikö teille opeteta koulussa nykyään mitään?muuten voi ja pitääki uskoa ihan kaikkia katrit kutrit ja varsinki puskat ja muut .. ihan kaikki on about ok paitsi jos vähäänkään haiskahtaa vhh:lle tai millään sanallakaan sitä puolustaa tai tukee vähäisessäkän määrin, niin potaskaa on. amen.
- ei luvalla sanoen
vaan vhh:ta eiks jeh kirjoitti:
muuten voi ja pitääki uskoa ihan kaikkia katrit kutrit ja varsinki puskat ja muut .. ihan kaikki on about ok paitsi jos vähäänkään haiskahtaa vhh:lle tai millään sanallakaan sitä puolustaa tai tukee vähäisessäkän määrin, niin potaskaa on. amen.
huo´u sivistyneen ja uskottavan ihmisen henkeä.
Nuorena ja koulut kesken olevana sitä helposti haksahtaa kaikenlaiseen hallitakseen itsensä ja elämänsä. Liioitteluunkin.
- nauruun
Ooooh! Nyt on taas saatu oikein porukala päivän parhaat naurut! Pitänee muuttaa tuota sananlaskua, että Kiril pidentää ikää ja Kiril päivässä pitää lääkärin loitolla. Onko muita hyviä?
- tukehdu
pullaasi!
- KOOKOSRASVASTA
Kookosrasva nostaa kolesteroliarvoja
Coconut oil increases cholesterol levels
Although coconut oil doesn't contain cholesterol, it contains the type of fat which can be used by the body to make cholesterol. So a lot of coconut in the diet can raise cholesterol levels and increase the risk of cardiovascular disease.
Because of the saturated fat content, the calorie count for coconut is high - about 350 Kcal per 100gm. But otherwise it's a poor source of nutrients. Unlike other nuts, levels of vitamin E and minerals are low.
http://www.bbc.co.uk/health/ask_the_doctor/coconuts.shtml
Joulukuussa 2005 - pöllö
KOOKOSRASVASTA kirjoitti:
Although coconut oil doesn't contain cholesterol, it contains the type of fat which can be used by the body to make cholesterol. So a lot of coconut in the diet can raise cholesterol levels and increase the risk of cardiovascular disease.
Because of the saturated fat content, the calorie count for coconut is high - about 350 Kcal per 100gm. But otherwise it's a poor source of nutrients. Unlike other nuts, levels of vitamin E and minerals are low.
Joulukuussa 2005koska se on tyydytetty rasva...
"One of the problems with coconut is that it's not only rich in fat but the type of fat is SATURATED FAT, which isn't healthy."..just joo....eikä pihaustakaa lauriinihaposta joka on järkyttävän terveellistä =D..ainakaa mä en löytäny - Mie1
pöllö kirjoitti:
koska se on tyydytetty rasva...
"One of the problems with coconut is that it's not only rich in fat but the type of fat is SATURATED FAT, which isn't healthy."..just joo....eikä pihaustakaa lauriinihaposta joka on järkyttävän terveellistä =D..ainakaa mä en löytänyOnko todella noin? Minä olen käsittyänyt, että lauriinihappo on ns. neutraali, eli sillä ei ole epätoivottuja vaikutuksia, mutta ei mitään positiivistakaan. Korjaatko, jos olen väärässä.
- Kiril
Joulukuussa 2005Lisää tietoa terveellisestä koookosöljystä. Varsinainen lääkepommi.
http://www.kookosravinto.com/_sgg/m3_1.htm - paljon?
Joulukuussa 2005Ja tiedätkö SINÄ paljonko on paljon?
- epäluotettava
Kiril kirjoitti:
Lisää tietoa terveellisestä koookosöljystä. Varsinainen lääkepommi.
http://www.kookosravinto.com/_sgg/m3_1.htmlähde. Takana on kansainvälisen kookospähkinäteollisuuden tilaama tutkimus.
- Kiril
epäluotettava kirjoitti:
lähde. Takana on kansainvälisen kookospähkinäteollisuuden tilaama tutkimus.
USA:n Maissintuottajien yhtymästä (CPC), Soijapapuyhdistyksestä (ASA). Pitihän terveellinen kookosöljy saada pois markkinoilta ja omat tuotteet tilalle, varsinkin kun kookosöljy oli tuontitavaraa Malesiasta ja Filippiineiltä.
- tässäkään
epäluotettava kirjoitti:
KTL, leipätiedotuksen jne teettämät tai uutisoimat tutkimukset ovat totta, muut valhetta.
- osaatte
epäluotettava kirjoitti:
olla herkkäuskoisia. "Kansainvälinen kookospähkinäteollisuus"... Ja kuun takana on musta monoliitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749