IF-vakuutusyhtiö

gongo

Onko teillä kokemuksia IF-vahinkovakuutusyhtiöstä?
Kehuvat ja mainostavat itseään "nopeaksi", "edulliseksi" ja "korvaavat enemmän kuin arvo on" ??
Aika paljon sanottu ja oma kokemukseni on että EI TODELLAKAAN pidä paikkaansa.

Aluksi (noin 2,5 vuotta sitten) IF tuntui ihan hyvältä ja luotettavalta vaihtoehdolta, liikennevakuutusten hintakin oli hieman edullisempi kuin muilla yhtiöillä ja asiakaspalvelu ja laskutus toimi ok.
Noin vuosi sitten alkoi sitten IF:in homma tökkiä. Laskutus meni niillä ihan sekaisin ja asiakaspalvelun taso romahti (kymykseen laskusta tokaistiin vain että:"maksa nyt vaan se lasku ja sillä siisti").
Soittopyyntöihin ei vastattu, eikä kirjallisesti pyydetyt asiat edenneet yhtään mihinkään....joten se siitä nopeasta yhtiöstä sitten.
Korvaustaso on ollut samaa luokkaa muiden yhtiöiden kanssa, eli mitään "bonuksia" ei ole juurikaan korvatuista ajoneuvoista kuulemani mukaan maksettu. Osassa tapauksista olisi saanut kilpailevalta vakuutusyhtiöltä paremman korvauksen...
Yhdeltä ystävältä kuulin että eivät olleet ennen kesää (ja vakuutukauden alkua) lähettäneet vakuutusmaksua seinonnassa olleesta moottoripyörästä ja syksyllä (vakuutuskauden jälkeen) tuli lasku siitä että moottoripyörä oli kesän vakuutuksissa.
Yleensähän vakuutusmaksut lähetetään etukäteen ja niistä selviää milloin ajoneuvo on ollut seinonnassa ja milloin ei.
Puhelimessa totesivat että "laskutuksen moka" ja pyysivät kirjallisen todistuksen että pärrällä ei oo ajettu kesällä. Kaveri lähetti tämän ja sitten ei kuulunutkaan mitään muuta paitsi karhuja siitä alkuperäisestä laskusta. Kun kaveri sitten ITSE otti yhteyttä 3kk:n päästä niin hän sai kuulla että "ei oo mennyt läpi, maksa se lasku".
Kaveri maksoi (koska muuten olisi mennyt ulosottoon ja luottotiedot) ja saman siten siirsi vakuutukset toiseen luotettavaksi todettuun yhtiöön.
Itse sanoin jo aikaisemmin että IF:in toiminta on aika kaukana niiden mainoksista ja siirsin omat vakuutukseni jo viime keväänä pois.
Ja yllätyksekseni huomasin että ei se IF ollutkaan se edullisin yhtiö...eräs perinteinen suomalainen vakuutusyhtiö alitti IF:in edullisiksi mainitut hinnat ja laskutus/asiakaspalvelu toimii kuin unelma.

Ei niitä vakuutusmaksuja vieläkään kiva ole maksaa, mutta mielummin niitä maksaa yhtiölle joka toimii niinkuin hyvän vakuutusyhtiön pitääkin.

19

9989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yamaa

Jos on kiistänyt laskun kirjallisesti niin siitä ei todellakaan mene luottotietoja vaan se ratkaistaan oikeudessa jos yritys ei suostu vaatimuksiin, eli luottotiedot menevät vasta paljon myöhemmin.

• kokemusta

On ollut kohdallani virheetön, kohtelias, asiallinen yhtiö. Muistaa kyllä lähettää ilmoitukset vakuutusmuutoksista, sekä uuden korjatun laskun, jos muutoksia on tapahtunut. Eivät ole hätäilleet mahdollisten karhujen kohdalla.

Puhelinpalvelu on toiminut joka kerran moitteettomasti.

Korvaukset on maksettu hakemuksen mukaisesti mukisematta.

Olen ollut tyytyväinen.

• Nimetön

joo ei mullakaan juuri negatiivistä sanottavaa ole if:stä. ja tänä päivänähän tietenkin kannattaa kilpailuttaa vakuutukset eri yhtiöissä! säästin 280e auton vakuutuksissa kun kävin kysymässä tarjouksen 3 eri yhtiöstä. ja kun muut vakuutukset oli ifissä niin sieltä sain parhaimman tarjouksen! tosin vasta sitten kun sanoin että toisella yhtiöllä oli edullisempi hinta:) ja se on ihan huuhaata että vahingon sattuessa=jos auto esim lunastetaan että if maksaa jopa 25% yli auton päivän/käyvästä!! ei minusta pidä paikkaansa!! mitä olen kuullut parilta tutulta..

• h0tk0

Pitäisi perustaa sivut, joissa käsitellään kaikkien vakuutusyhtiöiden toimia. (IF-vakuutusyhtiö on kaikkein pahin esimerkki huonosta toiminnasta). Jos saataisiin sivusto jossa käsitellään kaikkien yhtiöiden korvauspäätöksiä (tai enemmänkin korvaaamattajättämispäätöksiä), niin saataisiin kokonaisvaltainen kuva vakuutusyhtiöistä. Minulla on ollut joitakin tapauksia vuosien varrella ja kyllä täytyy sanoa IF: yhtiön olevan pahin esimerkki asiakasta kohtaan suoritetusta omavaltaisuudesta.
      Joku foorumi täytyisi olla, missä saisi sanoa helposti ja sanottavansa niin, että se myös tavoittaisi vakuutuksen ottajat ja vakuutuksen tarjoajat.
      Ottaisiko joku nettisivuja tekevä tämän asiakseen ?

• h0tk0

Minun noma vakuutusyhtiö ei todellakaan ole IF:,vaan Tapiola, josta olen saanut toistaiseksi erittäin hyvää palvelua. Työnantajani vakuutusyhtiö on IF: ja kaikissa asioissa meidän työmaan henkilöt ovat joutuneet tappelemaan.Minulla on esimerkiksi menossa tapaturmavakuutukseen liittyvä olkapäävamma jonka hoito on leikkauksen jälkeen vielä kesken, eli leikkauksesta on vasta 6 viikkoa aikaa, mutta IF:vakuutusyhtiön asiantuntijat päättivät kyseessä olevan kroonisen vian, vaikka olkapää on ortopedini ja fysioterapeutin mukaan lähes terve. Vakuutusyhtion asiantuntijat eivät ole edes nähneet minua. He päättivät lakkauttaa päivärahan maksamisen omavaltisesti ja minua kuulematta.

• IF.IIN PETTYNYT

MISTÄ LÖYTYISI OS.KYSELLESSÄ OMISTA VAKUUTUKSISTA
        KYLLÄ NIITÄ MAINOKSIA ON JOKA SIVULLA
        OSTA TÄÄLTÄ JA TUOLTA
        OVAT IHAN P:STÄ
        ISO KIITOS VAAN JOS PÄÄSIS EROON TEISTÄV

• TIETOA

Korvaako pelkkä liikenne vakuutus toisen osa puolen vahinkoa.Tyttäreni pakitti toista auto päin parkkipaikalla.Ja se toinen auto pitää kuulemma viedä korjattavaksi ja hinta on 1100e.Tyttären autosta lähti vähä maalia pois.

• ifisti

Juu korvaa. Nimenomaan toiselle aiheutetut mutta ei sitten omaa ajoneuvoa.

• ylimääräistä laskutusta

pimitettyjä summia.

VAROKAA IFIÄ !!!

• ifNOT

piti aluksi kirjoittaa pitkä ja henkilökohtainen viesti mutta en sitten kuitenkaan, yhden neuvon voin kuitenkin antaa;

Jos vakuutuksesi on IF:ssä, Vaihda kiireellä toiseen vakuutus yhtiöön, mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi, paska palvelu, täysiä vitun persereikiä täynnä koko pulju, ja mitä vakuutuksiin tulee, korvaukset voit unohtaa kokonaan jos sinulle tapahtuu jotain

• korvaukset?

Näin on, omaa kokemusta on. En kerro siitä enempää mutta kannattaa pysyä erossa.

• Tylsimys

Tosiasia on että kaikki vakuutusyhtiöt toimivat pääpiirteittäin samoilla ehdoilla. Ifin palvelusta tai siellä työskentelevistä henkilöistä en osaa sanoa, kun kokemuksia yhtiöstä ei ole.

Mikään vakuutusyhtiö ei kuitenkaan jätä korvaamatta vahinkoja ilman syytä. Jos kuitenkin jostain syystä kokee tulleensa väärin kohdelluksi, niin kyllä Suomessa oikeutta voi hakea onneksi vielä muualtakin kuin keskustelupalstoilta.

Ei kaikki parane vaihtamalla, mutta kilpailuttaminen kannattaa aina.

• Huijattu ja raskaasti!!!!!
        Tylsimys kirjoitti:

Tosiasia on että kaikki vakuutusyhtiöt toimivat pääpiirteittäin samoilla ehdoilla. Ifin palvelusta tai siellä työskentelevistä henkilöistä en osaa sanoa, kun kokemuksia yhtiöstä ei ole.

Mikään vakuutusyhtiö ei kuitenkaan jätä korvaamatta vahinkoja ilman syytä. Jos kuitenkin jostain syystä kokee tulleensa väärin kohdelluksi, niin kyllä Suomessa oikeutta voi hakea onneksi vielä muualtakin kuin keskustelupalstoilta.

Ei kaikki parane vaihtamalla, mutta kilpailuttaminen kannattaa aina.

Täysin perseestä koko yhtiö. Olkapääni hajosi kaatumistapaturmassa helmikuussa ja olen saanut sieltä peräti 600 euroa korvausta kivusta ja särystä. Nyt olen menossa uuteen leikkaukseen ja saa nähdä, mikä on korvauksen summa sitten, veikkaan jotain 20-30 €.

• lempii1
        Huijattu ja raskaasti!!!!! kirjoitti:

Täysin perseestä koko yhtiö. Olkapääni hajosi kaatumistapaturmassa helmikuussa ja olen saanut sieltä peräti 600 euroa korvausta kivusta ja särystä. Nyt olen menossa uuteen leikkaukseen ja saa nähdä, mikä on korvauksen summa sitten, veikkaan jotain 20-30 €.

tsemppiä sulle itsekkin uhri

• YKS AKKA

JOKO PIAN SAISIN VASTAUKSEN VAKUUTUKSENI
      ASASTA OLEN JO KAUAN ODOTTANUT.
      MUTTA JOS TEKIS VAKUUTUSTA KYLLÄ LÖYTYY
      OSOITTEITA PÄINVASTAISESSA EI MITÄÄN
      YHTEYDEN OTTOA

• lempi1

olen samaa mielt perseestä koko pulju lievä aivovamma tasapelimen vaurio sanoo emme korvaa ei johdu kolarista koska ei ole tullut uutta emme korvaa enää mitä paskaa täytyskö uut vie ilmetä kun on vaurio tasap elimes lievä aivovamma ääliö joka teilas häne vakuutukses ifi laitto lämpimä tervehdykse vammamekanismi ei johdu kolarista ja mää on sitte varmaa uuno juuri tuulilasiin iskusta ja ojaa päälleni menost taju lähti tikattii ruhjevamma säären ja pään neulottii pää kertokaaha lisää täst paskast jotka ootte uhreja ihmettelen

• kuski2

todela paska yhtiö maksoin 2 autosta osa kaskoa 5 vuotta sattui sitten niin että yön aikana auton takavalo oli rikottu ja oli tullut pieni lommo IFI ei korvannut syy oli osa kaskon ilkivalta vakuutus ei korvaa koska muihin kadun varrella oleviin autoihin ei ole tullut vaurioita silloin olis korvannut jos pystyy todistamaan että naapurin kanssa olis riitaa tai sulla on jokin vihamies ps takavalo olis maksanut käytettynä 80€ lommon oikaisu noin 200€

• vuosikausia maksanut

Hyvä tietää. Oma vakuutusyhtiö siirtää kuulemma vakuutuksensa Ifille (vakuutuksen ottajilta kysymättä ) , joten edessä tod.näk. yhtiön vaihto.

• Anonyymi

Kun juutalaipankkimafia osti IF fin alkoi ihmisten kiduttaminen ja aivopesu/DEI koulutus mainoksissa. Mun aikaa he varastivat viikon kesälomasta kun kuitti maksusta ei kelpaa että sais auton vakuutuksiin. Välipässi akka alkoi vielä vittuilemaan puhelimessa. Rikollispaskakioski.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      88
      1737
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      937
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe