Itse irtisanoutuminen korkean paikan kammon takia

-Rob__t-

Aloitin toissa päivänä työt rakennusfirmassa, missä työmailla joutuu ensisijaisesti työskentelemään talon katoilla, tänään olin työmaalla, homma vaikutti toivottomalta, en pystynyt kunnolla ajattelemaan jne. Työnantaja ei kysynyt korkeanpaikan kammosta mitään joten en ihan tiennyt mihin olen ryhtymässä. Tarviiko esim. psykiatrilta jonkun lausunnon että työkkäri ei anna 3kk karenssia?

9

3293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jöklöm

1 Noo..ensinnäkin, teitkö, millaisen työsopimuksen? Siinähän pitäisi ilmetä, mitä työsi pitää sisällään.

2. Kävitkö työyterveystarkastuksessa, jossa katsotaan/ kysytään, oletko sopiva ko. työhön.

3. Työssäsi taitaa muutenkin olla koeaika, jolloin voitte irtisanoa helpommin kumpi vaan?

4. Mikäli sinulla on korkeanpaikan kammo, niin ei kukaan ota sitä riskiä, että laittaisi sinut työskentelemään ko. ammatissa. Sinua ei voida laittaa ko. työhön.

5. Kysy asiaa suoraan työkkäristä. Ellei selviä, niin ota yhteyttä työterveyshuoltoon. Luulisin aisian selviävän työkkärissä, sillä he tietävät, kuka on vakuuttanut työpaikkasi.

6. Psykiatri ei uskalla itsekään katolle, joten siitä ei ole apua.

Eiköhän noilla ohjeilla pääse eteenpäin.

• -Rob__t-

näin:

1. Maininta, vain peltisepäntyöt, ei esim. kattopeltiseppä.

2. Ei terveystarkastusta.

3. koeaika 4kk

4. Olen aina pyrkinyt välttämään esim. tikkaiden kiipeämistä, enkä ole mennyt lähellekään paikkaa missä ei kaiteita ja korkea pudotus.

5. Täytyypä kysästä.

6. Ok.

Kiitos avusta.

• bulkki
        -Rob__t- kirjoitti:

näin:

1. Maininta, vain peltisepäntyöt, ei esim. kattopeltiseppä.

2. Ei terveystarkastusta.

3. koeaika 4kk

4. Olen aina pyrkinyt välttämään esim. tikkaiden kiipeämistä, enkä ole mennyt lähellekään paikkaa missä ei kaiteita ja korkea pudotus.

5. Täytyypä kysästä.

6. Ok.

Kiitos avusta.

Koeajalla voi toki lähteä enempää perustelematta, mutta karennsi kyllä tulee mikäli ei ole pätevää syytä. Epäilen, että pelkkä oma ilmoitus korkeanpaikan kammosta ei riitä päteväksi syyksi, vaan jotain dokumenttia pitäs olla tueksi. Sama juttu, vaikka työnantajankin puolelta purku tehtäisiin. Silloinkin katsotaan, että purku on johtunut sinusta ja taas pitää todistella pätevää syytä...

• kipupiste.
        bulkki kirjoitti:

Koeajalla voi toki lähteä enempää perustelematta, mutta karennsi kyllä tulee mikäli ei ole pätevää syytä. Epäilen, että pelkkä oma ilmoitus korkeanpaikan kammosta ei riitä päteväksi syyksi, vaan jotain dokumenttia pitäs olla tueksi. Sama juttu, vaikka työnantajankin puolelta purku tehtäisiin. Silloinkin katsotaan, että purku on johtunut sinusta ja taas pitää todistella pätevää syytä...

kävele avarillakaan paikoilla.Voit kaatua tuulessa ja taas sossu ja veronmaksajat ei maksa.

• S.O.B

Sano pomolle että et voi työskennellä ulkona korkealla. Sinulle tulee vaan mamman pojan maine, mutta pysyypähän psyyke kunnossa kun kaikki vittuilee. Kannattaisikohan kouluttautua siistiksi sähkömieheksi taikka haisevaksi putkirunkkariksi. Jätä talonrakennus siihen kykeneville duunareille, niin miehille kuin naisille.

• -Rob__t-

Eli karenssia ei ole luvassa, työttömyysturvasta joku johtaja sano et on turhaa haaskata rahoja/aikaa johonkin yksityiselle psykiatrille, vielä kun työantaja ei kertonut sopparia tehtäessä että työ on voittopuolisesti kattohommaa.

Mitenkö aion kouluttautua? Olen joutunut jättämään autonasentajan linjan kesken koska iho ei kestänyt niitä myrkkyjä ja liuottimia. Nyt ei oo varaa lähtä koulun penkille, joten oppisopimus olisi paras ratkaisu. ICT alalle(tietoliikenneasentajaksi) olen pyrkinytkin ja olenkin jonossa yhteen firmaan, mutta kun sen paikan saanti ei ole helppoa, pelkkä työvoittoinen hakeminen ei riitä vaan tarvii onneakin jos työllistyy tietokone tai tietoliikenne hommiin, työllisyys kun on alalla mitä on, joten sitä on tullut kokeiltua ja tehtyä kaikenlaista muutakin, sitä kun tiedä ennenkuin kokeilee. Nyt viisaampana tiedän että rakennusalan voi kuopata omalta kohdaltani.

Mitä tohon maineeseen tulee niin pomo arvosti sitä että sanoin asian suoraan ja heti ja on kuulemma yleistä että näitä korkeapaikan kammoja on paljastunut siinä vaiheessa kun ensimmäistä kertaa pitänyt mennä korkealle ja kyetä tekemäänkin jotain, noh eipä tuolla hirveesti ole enää väliä kun palautin kaikki tavarat tänään.

• jöklöm
        -Rob__t- kirjoitti:

Eli karenssia ei ole luvassa, työttömyysturvasta joku johtaja sano et on turhaa haaskata rahoja/aikaa johonkin yksityiselle psykiatrille, vielä kun työantaja ei kertonut sopparia tehtäessä että työ on voittopuolisesti kattohommaa.

Mitenkö aion kouluttautua? Olen joutunut jättämään autonasentajan linjan kesken koska iho ei kestänyt niitä myrkkyjä ja liuottimia. Nyt ei oo varaa lähtä koulun penkille, joten oppisopimus olisi paras ratkaisu. ICT alalle(tietoliikenneasentajaksi) olen pyrkinytkin ja olenkin jonossa yhteen firmaan, mutta kun sen paikan saanti ei ole helppoa, pelkkä työvoittoinen hakeminen ei riitä vaan tarvii onneakin jos työllistyy tietokone tai tietoliikenne hommiin, työllisyys kun on alalla mitä on, joten sitä on tullut kokeiltua ja tehtyä kaikenlaista muutakin, sitä kun tiedä ennenkuin kokeilee. Nyt viisaampana tiedän että rakennusalan voi kuopata omalta kohdaltani.

Mitä tohon maineeseen tulee niin pomo arvosti sitä että sanoin asian suoraan ja heti ja on kuulemma yleistä että näitä korkeapaikan kammoja on paljastunut siinä vaiheessa kun ensimmäistä kertaa pitänyt mennä korkealle ja kyetä tekemäänkin jotain, noh eipä tuolla hirveesti ole enää väliä kun palautin kaikki tavarat tänään.

Hyvä kun selvisi asiasi.

Ei sille korkeanpaikan kammollekaan varmaan voi itse mitään, kuten ei allergiollekaan.

Ei maineesi ole mihinkään mennyt. Näillä palstoilla kullä mollaajia piisaa, mutta ei se vaikuta dollarin kurssiin. On vaan tärkeä huomata, jos on jotakin rajoitteita. Itse olen sähköasentaja, ja tiedän, että esim. lieväkin värinäön häiriö estää toimimisen alalla. Kukaan ei voi korjata värinäköäkään. Itselläni onneksi on kunnossa.

Elämäntilanteestasi ja kiinnostuksestasi riippuu, mitä olisi mielekkäintä tehdä.

Ellei ole valmiita ajatuksia, niin pyydä vaikka työvoimatoimistoa lähettämään sinut ammatinvalinnanohjaukseen.

Onnea matkaan!

• -Rob__t-
        jöklöm kirjoitti:

Hyvä kun selvisi asiasi.

Ei sille korkeanpaikan kammollekaan varmaan voi itse mitään, kuten ei allergiollekaan.

Ei maineesi ole mihinkään mennyt. Näillä palstoilla kullä mollaajia piisaa, mutta ei se vaikuta dollarin kurssiin. On vaan tärkeä huomata, jos on jotakin rajoitteita. Itse olen sähköasentaja, ja tiedän, että esim. lieväkin värinäön häiriö estää toimimisen alalla. Kukaan ei voi korjata värinäköäkään. Itselläni onneksi on kunnossa.

Elämäntilanteestasi ja kiinnostuksestasi riippuu, mitä olisi mielekkäintä tehdä.

Ellei ole valmiita ajatuksia, niin pyydä vaikka työvoimatoimistoa lähettämään sinut ammatinvalinnanohjaukseen.

Onnea matkaan!

Kun kävin Espoossa työhaastattelussa ICT firmassa, he totesivat itsekin että minua ei tarvitsisi aivan kädestä pitäen alkaa opettamaan vaan minulla olisi ollut heti antaa painoarvoa yritykselle niillä tiedoilla mitä olen omalla kiinnostuksella tietoliikenneasennuksista oppinut, mutta hävisin Lahtelaisena PK-seudulla jo asuville.

Sinällään järjetöntä kun aloin soittelemaan koulutuskeskukseen noiden työnantajien monesti jäätävästä asenteesta oppisopimukseen, he neuvoivat menemään työkkäriin ja pyytämään yksittäispaikan ostoa, jotta sähköalan perustutkinto olisi mennyt työvoimapolittisena koulutuksena, vastaus oli: Ei osteta, viimeksi oli jollekin ostettu -90 luvun alussa, siis lama-aikana! Nyt ei ole rivien välistä luettuna rahaa eikä halua auttaa kouluttautumisessa.

Kiitos sinulle avustasi :-) Kaikki onni tulee tarpeeseen!

• Linjamies2
        -Rob__t- kirjoitti:

Kun kävin Espoossa työhaastattelussa ICT firmassa, he totesivat itsekin että minua ei tarvitsisi aivan kädestä pitäen alkaa opettamaan vaan minulla olisi ollut heti antaa painoarvoa yritykselle niillä tiedoilla mitä olen omalla kiinnostuksella tietoliikenneasennuksista oppinut, mutta hävisin Lahtelaisena PK-seudulla jo asuville.

Sinällään järjetöntä kun aloin soittelemaan koulutuskeskukseen noiden työnantajien monesti jäätävästä asenteesta oppisopimukseen, he neuvoivat menemään työkkäriin ja pyytämään yksittäispaikan ostoa, jotta sähköalan perustutkinto olisi mennyt työvoimapolittisena koulutuksena, vastaus oli: Ei osteta, viimeksi oli jollekin ostettu -90 luvun alussa, siis lama-aikana! Nyt ei ole rivien välistä luettuna rahaa eikä halua auttaa kouluttautumisessa.

Kiitos sinulle avustasi :-) Kaikki onni tulee tarpeeseen!

Moi,
        kuinka helposti huimaa? Voitko työskennellä 8 metrin sähköpylväässä? Kiinnostaisiko reipas ulkotyö sähkölinjojen parissa Heinolan alueella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      4967
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3282
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3019
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1757
    5. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      20
      1589
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1520
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      115
      1396
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      115
      1083
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1079
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1047
    Aihe