Nyt kaikki varaamaan pöytiä kapakoista vaalipäiväksi.Wäinä teki niin tänään.
Suuri pesueemme lähtee äänestämään Tarja Halosen presidentiksi.Kokoonnumme koko suku vaalihuoneiston eteen puoliltapäivin,se on komea rivi pihassa - suvun punaiset Ladat.
Viikonloppua viettäessämme teimme koeäänestyksen,ikään katsomatta kaikki saivat äänestää.Suvussa on yksi vastarannan kiiski,Halonen sai 23 ääntä,yksi lippu oli tyhjä.
Mummoa epäillään.
Wäinä pukeutuu vaalitilaisuuteen ja jatkoille vaaleahkoihin vakosamettihousuihin,valkoiseen paitaan ja pikkutakkiin.Solmio on Marja Kurjen tummanpunainen ja yhtäläinen kaikilla miespuolisilla viimeistä viisivuotiasta myöten.
Solmion käytössä olen Tenniläläinen,tämä on yksi poikkeuksista.On hieno tunnustaa väriä,Wäinäähän luultiin Ruotsin kunnallisvaalien aikaan Surahammarissa Erkki Tuomiojaksi.Sinne tänne tököttävää piikkipartaa olen kasvattanut jo pari viikkoa.
Väri näkyy vahvasti muuallakin.Miniät värjäsivät hiukset vaaleanpunaisiksi,mummolle hankittiin sävyyn sopiva käsilaukku,pikkutytöt käyttävät vappuperuukkejaan.Yllä on mahdollisimman paljon punaista.Suomalainen vaalitilaisuus on ylen ankea tapahtuma,demokratia on hieno asia,siihen kuuluisi tuoda mukaan iloisuutta.
Vaalihuoneistoon käy ensimmäiseksi mummo,sylissään suvun nuorin,kolmiviikkoinen.Toisena äänestää ensimmäistä kertaa äänioikeuttaan käyttävä lapsenlapsi.Se on tämän juhlan syy ja aihe.Hän on juhlakalu.
Pannaan parempaa päälle,käytetään äänioikeus ja juhlitaan sitä.Näin olemme opettaneet lapsemme äänestämään.Pennut otetaan mukaan,kysymyksiin vastataan,keräykseen osallistuminen on heille tapaus.Siitäkin keskustellaan.Keräyslippaaseen laitettava raha ei ole vaarin antamaa,lapset ovat säästäneet sen omistaan.
Tuttuun paikkaan on sitten aikanaan kunkin helppo tulla, kynnys on matalalla,eivätkä porvarit ole aina niin pirusti niskan päällä.
Äänestyksen jälkeen päräytetään varattuun paikkaan syömään ja viettämään aikaa.Paikka on pienehkö perheyritys,sellaisia olemme pyrkineet suosimaan.Paikan valintaan vaikutti kaksi seikkaa,täältä saa borssia alkukeitoksi ja kaikki saavat syödä samassa pöydässä.Siis nuorinkin,täällä on lupa lutkuttaa.
Mikähän siinä on,että kommunisteilla on aina olleet fiksuimmat naiset? Porvareillahan ne on tietysti parhaat,sen minäkin ja kymmenet muut voivat todistaa.Mutta että fiksuimmat?
Kysykääpä porvaripojat sitä,tuota,tuota...,vaikkapa tädeiltänne,miten vaaleja juhlittiin kuusi- ja seitsemänkymmenluvun taitteessa.Oliko se nyt Liberaali,joka tuossa taannoin ihmetteli,mihin komukoiden äänestäjät ovat kadonneet.Saattaa ne kadonneet monelta löytyä lähempää,kuin arvannevatkaan.
Vaalien tulos seurataan myös yhdessä.Pidetään illanistujaiset.
Saako olla spekulantti.Halonen menee läpi kerralla.Jos ei mene,homma käy Wäinälle kalliiksi.
Mutta meneehän se.
Niinistö nousee ohi Vanhasen.Jos niin käy,Kepulla lienee politiikan uudelleenarvioinnin paikka.Demareiden perskarvoissa roikkuminen ei ole kentän tahtomaa politiikkaa.
Jos Vanhanen voittaa Niinistön,eikö kokoomuksen puoluejohdon,Kataisen ja viiksivallun,linjaukset ole olleet väärät?Siis jos puoluejohdon ehdokas ei täytä tavoitetta,eikö johto ole väärillä jäljillä?
Yhtä kaikki,presidentinvaalin tulokseen sillä ei ole merkitystä.Kesän ja syksyn poliittiseen keskusteluun kyllä.Eduskuntavaalien vaalityö alkaa puoluekokouksista kesällä.
Sitten tämä Soini,populisti.Voisiko olla niin, kansan vittuuntuminen olisi jo nyt sillä mallilla,
että jonkinasteinen protesti mahdollistuisi?Luulen
niin,mutta lievänä.
SKDL oli aikoinaan sitä mieltä,että presidentin valtaa on rajoitettava ja eduskunnan vastaavasti korostettava antamalla presidentin valinta edustajien tehtäväksi.No nyt presidentin valtaa on rajoitettu ja kansa valitsee presidentin.Toisin sanoen kansa valitsee sosialidemokraatin.Valitsee peräjälkeen kolmannen sosialidemokraatin.Saattaa olla,että kepussa ja kokoomuksessa laskeskeltiin aikoinaan toisin.Kumma juttu,kun umpiporvari kansa pettää kerta toisensa jälkeen porvaripuolueet.Vai olisiko demareissa imua yleispuolueeksi?
Sitä kuulemma saa,mitä tilaa.
Ja sitä paitsi,Halonenhan on ihan hauska ja pätö akka.
Tässä kohtaa räkänokkafasistien on turha kysellä vituttaako.Oman vasemmistolaisen, varteen otettavan ehdokkaan puuttuminen vituttaa aika tavalla.
Elikkä - nyt kaikki pöytiä varaamaan ja äänestämään sitä ainoaa mahdollista ehdokasta.
Kaikki kapakkaan
11
893
Vastaukset
- Mitämitä
Mitä ainoata? En ymmärrä! Eikö näissä Presidentin vaaleissa 2006 olekkaan, ensi kierroksella kahdeksaa ehdokasta? Eipä siis "nuolaista ennen kuin"
ensin äänestämään! Tuli esitystä lukiessani väis-
tämättömästi mieleen "Taata"-Sillanpään jouluaaton
pakinat! Tuosta pukeutumisestasi sen verran, että itselläni on perinteenä panna ylle mahdollisimman
paljon punaista,ihan vaan muistutukseksi niiltä
"punaisen viivan" ajoilta!
vom- Raittiusasiamies
Vai että lapsiakin kapakkaan. Etkö häpeä aikuinen mies, että viinankiro vie sinut niin pitkälle, että otat lapset mukaan katselemaan humalaista jokellustasi. On kyllä maailmankirjat mullillaan, että sunnuntainakin pitää vielä ryypätä. Eikö se perjantai- ja lauantaipullo enää riitä.
Häpeä!!!- Wäinä
Elä hyvä veli rotari mene asioiden edelle,Wäinä ajaa punaista Ladaa mennen,tullen.
Mieliksesi ainoa juoma josta puhuin,oli äidinmaito.Kuten huomaat,meillä periaatteet imetään jo äidinmaidosta,lapsille annetaan rahan sijasta aikaa.Meillä lapset ovat lapsia,lapsista kasvaa aikuisia - totuttuaan pienestä pitäen omiin valintoihin,itsellisyyteen ja vastuuseen sekä omintakeiseen ajatteluun, heistä tuppaa myöhemmin tulemaan kommunisteja.
Miten se minusta tuntuu,että kaunasi pulloja kohtaan juontuu liian varhaisesta vierotuksesta?
Olen kuullut,että imurefleksisi ei oikein toimisi aikuisenakaan.
Toinen juttu sitten maanantaina.Otimme entisen akkasi kanssa vapaapäivät ja vedämme ns. perseet olalle.Kuka sitä nyt jättäisi vaalivoiton juhlimisen yhteen päivään?
- herra yksilön vapaus
tärvelee terveytesi ja antaa huonon kuvan halosen kannattajakunnasta. näitä keskustelupalstoja kun seuraa, useat "pysähtyneisyyden ajan" ihmiset tuntuvat kannattavan halosta. itse he kutsuvat itseänsä kenties marxisteiksi tai globalisaation vastustajiksi... minä kehtaan kutsua heitä narun päässä talutettaviksi ja stalinisteiksi. kaikilla on yhteinen piirre, että yhteiskunta ei saa mennä eteenpäin. jos yhteiskunnassa jotain tapahtuu, sen pitää peruuttaa. mutta kun ei ole mitään peruutettavaa; kommunismi hävisi ja kuopattiin ja globalisaatio ja kapitalismin voittokulku ei pysähdy. miksi kieltää väistämätön?
ihmisen pitää sopeutua. vain juopot ja lapsenmieliset kuvittelevat vielä paluuta menneeseen. tulevaisuutta ei kommunismilla ole koskaan ollutkaan.
muumimamma varmasti voittaa vaalit. en minä sitä kiellä mutta katsokaa muumimammaa, hänen lupauksiansa ja hänen "antautumistaan" keskusteluihin. hän lupaa kaikkea sitä mitä vaalikarja haluaa kuulla. hän kiertää ja kaartaa kaiken väistämättömän mistä ihmiset eivät halua kuulla mutta joka silti tulee tapahtumaan. kirjoita wäinä ylös halosen lupaukset paremmasta tulevaisuudesta ja katso mitä halonen seuraavan kuuden vuoden päästä on saanut aikaan. voinen kertoa sinulle silloin, että "mitäs mä sanoin". minä sentään opin tuntemaan halosen politiikan ensimmäisen kuuden vuoden aikana. en tarvinnut siihen kertauskurssia.- Wäinä
Pakkopullaahan tämä on. Naulailtiin joskus muinoin ladon seinään kuuden neliön kuvaa Kekkosesta.Se oli silloin kun Urho oli kaikkien,paitsi tälle palstalle kirjoittavien (eikö olekin suht hyvä heitto) ehdokkaana.
Olin portailla ylimpänä kun tuli mieleen,että mitä helvettiä me oikein ollaan nyt tekemässä.Ei se ole selvinnyt oikein vieläkään.
No,värjäsin tussilla Kekkosen vasemman silmän punaiseksi.Parempaa perustetta kepulaisen äänestämiseen emme miettimälläkään löytäneet.Onhan se Halosellakin punainen tukka. - herra yksilön vapaus
Wäinä kirjoitti:
Pakkopullaahan tämä on. Naulailtiin joskus muinoin ladon seinään kuuden neliön kuvaa Kekkosesta.Se oli silloin kun Urho oli kaikkien,paitsi tälle palstalle kirjoittavien (eikö olekin suht hyvä heitto) ehdokkaana.
Olin portailla ylimpänä kun tuli mieleen,että mitä helvettiä me oikein ollaan nyt tekemässä.Ei se ole selvinnyt oikein vieläkään.
No,värjäsin tussilla Kekkosen vasemman silmän punaiseksi.Parempaa perustetta kepulaisen äänestämiseen emme miettimälläkään löytäneet.Onhan se Halosellakin punainen tukka.sääli kun ei teillä kommunisteilla ole omaa ehdokasta. on surkeaa katsella kun joudutte antamaan äänenne vasemmistoliiton, taktikoinnin ja galluppien ohjauksessa ja määräyksessä.
ainoa mikä tässä suo hieman lohtua katsellessani kommunistien ja vasemmistoliittolaisten alennustilaa ja juoksuttamista on se, että juoksuttajana toimii sdp. minun puolueeni ja ainoa oikea työväenpuolue. vaikka olenkin presidentinvaaleissä kääntänyt asiat päälaelleen.
no, minä itse teen ja äänestän niinkuin parhaaksi näen vaikka sitten hopea -tai pronssisijalle jäisinkin. tiedäthän, ei se voitto vaan reilu peli... tai jotain...
nyt on aika yön kulttuuripläjäykselle. on aika katsoa boogeyman. boogeyman... miksiköhän minulle tuli mieleen tarja halosen ja timo soinin risteymä? no, joka tapauksessa; antoisaa elokuvailtaa. - k.o.m Mari
herra yksilön vapaus kirjoitti:
sääli kun ei teillä kommunisteilla ole omaa ehdokasta. on surkeaa katsella kun joudutte antamaan äänenne vasemmistoliiton, taktikoinnin ja galluppien ohjauksessa ja määräyksessä.
ainoa mikä tässä suo hieman lohtua katsellessani kommunistien ja vasemmistoliittolaisten alennustilaa ja juoksuttamista on se, että juoksuttajana toimii sdp. minun puolueeni ja ainoa oikea työväenpuolue. vaikka olenkin presidentinvaaleissä kääntänyt asiat päälaelleen.
no, minä itse teen ja äänestän niinkuin parhaaksi näen vaikka sitten hopea -tai pronssisijalle jäisinkin. tiedäthän, ei se voitto vaan reilu peli... tai jotain...
nyt on aika yön kulttuuripläjäykselle. on aika katsoa boogeyman. boogeyman... miksiköhän minulle tuli mieleen tarja halosen ja timo soinin risteymä? no, joka tapauksessa; antoisaa elokuvailtaa.Demari siis??Enpä ihmettele miksi olet....kuin olet?
Kuuleppa demari.....toveri.
Joudumme äänestämään???Taktikoinnin ja galluppien??
Nyt on ilta lääkitys jäänyt vajavaiseksi.
Olemme ruutujen tällä puolin,ihan vapaita persoonia.
Ei minua ohjaa suvi vaav k.o.m Mari. - herra yksilön vapaus
k.o.m Mari kirjoitti:
Demari siis??Enpä ihmettele miksi olet....kuin olet?
Kuuleppa demari.....toveri.
Joudumme äänestämään???Taktikoinnin ja galluppien??
Nyt on ilta lääkitys jäänyt vajavaiseksi.
Olemme ruutujen tällä puolin,ihan vapaita persoonia.
Ei minua ohjaa suvi vaav k.o.m Mari.ota mallia toveri k.o.m marin vuodatuksesta; hänkin päättää itse äänestyskäyttäytymisestään, ei puolue. näin hän itse sanoi. kai se on uskottava vaikka kyllä koville ottaa. turhan vasemmistolaiset ihmiset ovat aina olleet niin heikkoja auktoriteettien ohjaukselle, että on vaikea uskoa heidän nykypäivänä osaavan jo itse tehdä omia johtopäätöksiä.
mutta hyvä näin. ota sinä wäinä hänestä mallia ja sen jälkeen äänestät ketä äänestät mutta oman tahtosi ja oman ajattelusi ehdokasta. silloin sinä itse äänestät. nythän puolue äänestää puolestasi. sinä olet vain se joka raaputtaa puolueen antaman numeron siihen plakaattiin.
nyt näin selvällä hetkelläni, kun lääkitykseni on vielä kohdallaan, täytyy vähän analysoida tätä vasemmistolaisten ja kommunistien "itsenäisyyttä" näissä äänestysasioissa. oikeastaan ei tarvitse kuin tuolta vasemmistoliiton palstalta ottaa noste;
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000127&posting=22000000013220402
siinä vasemmistoliiton oma kannattaja kertoo mihin tulokseen pääsee/joutuu antautuessaan puolueen tahdon mukaan äänestäväksi. seuraavissa vaaleissa hänkin todennäköisesti itse ensin ajattelee.
myös toveri aapo toivasen äänestys"tapaa" ja yleensäkin hänen suhdettaan poliittiseen vaikutusmahdollisuuteen pitäisi vähän pohdiskella ääneen ja... no, olkoon nyt. siitä pitääkin muistaa tehdä joskus oikein keskustelunavaus.
- herra yksilön vapaus
älkää ottako tuota otsikkoa provosoinnin kannalta koska sitä ei ole tarkoitettu provosoinniksi. se on nimittäin faktaa.
eikä tämä kirjoitus ole tarkoitettu pelkästään sinulle wäinä. se on koko teidän onnettomalle punaiselle porukallenne. toveri darkfear ei ole koskaan minua puhuttanut oman älynsä ja tahdonpuutteensa vuoksi mutten olisi häntäkään niin hölmöksi uskonut, että kaiken hölmöytensä koko kansalle kuuluttaa;
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000013263999
olette te surkeaa porukkaa. puhutte aatteista ja päämääristä ja millainen on kommunistinen ihanneyhteiskunta. on teillä sosialismin ensiaskeleet ja sitten teidän kommunisminne ilman valtion iettä...
löysää, kuritonta jonninjoutavuuksia te olette. sen olen näin vaalien aikaan huomannut; pelkkää ohjeiden ja määräysten kuuliaista noudattamista... no siinä ei mitään. jos ei teistä muuhun ole niin tykinruuaksi ensi sodassa. mutta se mikä saa minut halveksimaan suurinta osaa teistä tänä päivänä on se, että te teette juuri niinkuin muut sanoo ja tekee. teillä kovasti tekisi itse mieli päättää asioista ja kuka teille olisi paras ehdokas mutta ei; te taktikoitte, ryömitte gallupien perässä (paitsi tietenkin kunnon toveri k.o.m Mari) ja huoraatte kaikki periaatteenne sen "vähemmän huonon ehdokkaan tähden kun gallupit sanoo, että se voittaa".
onneksi teitä on vähän tässä maailmassa; jos teitä olisi paljon ja teillä olisi tarpeeksi vahva johtaja, hän saisi teidät pieksemällä, uhkaamalla ja lahjomalla kuuliaisiksi orjikseen. kepillä ja porkkanalla te olisitte hänen lammaslaumansa matkallanne maailmanvallankumoukseen.nyt provosoituisi Sinun kirjoituksesi vuoksi? Tun-
netko sanonnan:"Puhu pukille, sanoi sauna-akka pa-
pille!" ?
vom
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?46631Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t228543- 51529
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502