Allerginen nuha

Sukeltamaan

Voiko olla isokin ongelma jos on allergista nuhaa?Siis ajattelin että haluaisin ulkomailla mennä laiteukelluskurssille.
Jossain luki että Snorklatessa oli alkanut sattumaan,kun oli ollut flunssa/nuha päällä.Sukellus on tietty eri juttu,mutta miten paineen tasaus nuhanenällä jne?En sukeltamisesta tiedä vielä mitään,joten olisi kiva jos joku osaisi auttaa etukäteen?Että onko edes toivoa...

5

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahin ongelma

      voi sukeltaa jos nenä tukossa, nuhan on pahin ongelma sukellushommissa.

    • Se on

      kyllä tosi tuskaista tuo paineentasaus nuhanenäisenä. Itse vilustuin lentokoneessa matkalla sukelluslomalle, ja aijai kun koski. Mutta onneksi parannuin pian.
      Onko allergianuha niin paha, ettei lähde allergialääkkeillä?? Sukelluskohteessa ei kyllä välttämättä ole allergianuhaa aiheuttavia allergeenejä!!! Ota tästä selvää!

      • Sukeltamaan

        Mulla on ympärivuotisesti jonkin verran nuhaa aina,ja voin syödä ennen matkaa limakalvoja kuivattavaa lääkettä.Ongelma on poskionteloissa,jotka ovat aina hiukan turvoksissa vaikka nenä ei olisi tukossa yhtään.

        Kumppanillani on pahempi ongelma,eli nenä on toiselta puolelta jatkuvasti tukossa.

        Jos käy niin että selviää että minä voisin sukeltaa,mutta kumppanini ei....Niin miten yksinäinen sukellusharrastaja pärjää?Eli kun aina sukelletaan parettain,niin löytyykö aina parittomia sukelluskavereita? Harrastaisin sukellusta lähinnä ulkomailla lomareissujen yhteydessä.


      • CMAS P3 / NAUI Master scuba...
        Sukeltamaan kirjoitti:

        Mulla on ympärivuotisesti jonkin verran nuhaa aina,ja voin syödä ennen matkaa limakalvoja kuivattavaa lääkettä.Ongelma on poskionteloissa,jotka ovat aina hiukan turvoksissa vaikka nenä ei olisi tukossa yhtään.

        Kumppanillani on pahempi ongelma,eli nenä on toiselta puolelta jatkuvasti tukossa.

        Jos käy niin että selviää että minä voisin sukeltaa,mutta kumppanini ei....Niin miten yksinäinen sukellusharrastaja pärjää?Eli kun aina sukelletaan parettain,niin löytyykö aina parittomia sukelluskavereita? Harrastaisin sukellusta lähinnä ulkomailla lomareissujen yhteydessä.

        Käy nenä/korvaspesialistillä tarkastuttamassa korvat ja kysele mahdollisesta leikkauksesta jolla ne voi avartaa/korjata. Itselläni oli ongelmia oikea korvan kanssa ja pienellä operaatiolla se poistui joten nyt voin sukeltaa ilman pelkoa kivusta korvassa


      • varmaan
        Sukeltamaan kirjoitti:

        Mulla on ympärivuotisesti jonkin verran nuhaa aina,ja voin syödä ennen matkaa limakalvoja kuivattavaa lääkettä.Ongelma on poskionteloissa,jotka ovat aina hiukan turvoksissa vaikka nenä ei olisi tukossa yhtään.

        Kumppanillani on pahempi ongelma,eli nenä on toiselta puolelta jatkuvasti tukossa.

        Jos käy niin että selviää että minä voisin sukeltaa,mutta kumppanini ei....Niin miten yksinäinen sukellusharrastaja pärjää?Eli kun aina sukelletaan parettain,niin löytyykö aina parittomia sukelluskavereita? Harrastaisin sukellusta lähinnä ulkomailla lomareissujen yhteydessä.

        löytyy. Itselläni on sellainen tilanne, että vaimo ei sukella, joten joudun yleensä lähtemään retkille yksin. Joulukuussa Phuketissa sain joka kerralla parin. Ja mikä parasta, molemmilla kerroilla Divemasterin. Siitä oli hyötyä, koska olen varsin uusi sukellusharrastuksen parissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe