Paljonko on hitsaajan tunti palkka.
Hitsaajan palkka?
9
11757
Vastaukset
- pienipalkkainen
7,5 €/h varmasti aika monella. Siitä lähdetään aluksi.
- .kysymys
Ei tuohon voi vastata. Palkka riippuu kokemukseni mukaan yrityksen yleisestä palkkatasosta, eikä siitä mitä työtä teet tai osaat tehdä. Hitsaajan palkka on siis se, mikä on talon yleinen palkkataso.
- lukenut
Palkkaus vastaa toimialan työehtosopimusta. Metalliteollisuudessa peruspalkka koostuu työn vaativuuden mukaan määritellystä työkohtaisesta tuntipalkasta (9 vaativuusryhmää, joihin vaikuttaa työn vaatima oppimisaika, vastuu ja työolosuhteet) ja henkilökohtaisesta palkanosasta (2-17 % työkohtaisesta palkasta), johon vaikuttaa ammatinhallinta, työtulos ja huolellisuus. Palkkaustapoja ovat aikapalkka (peruspalkka aikapalkkaosuus) tai suorituspalkka, jossa työntekijä saa peruspalkan lisäksi urakkahinnoiteltua palkkaa. Lisäksi työntekijä voi saada yrityskohtaisia tulospalkkiolisiä. Hitsaajat ansaitsevat yleensä paremmin kuin metallialalla keskimäärin. Pätevyys vaikuttaa palkkaan.
(lähde:mol:in sivut)
- luokat hallussa
entä materiaalit/lisäaineet??
Hankala on tollaiseen "heittoon" vastata..- Herra numero 47
Ja vaikka monet ovat kuulleet niistä helvetin hyvin tienaavista hitsareista, niin aluksi on turha haaveilla mistään huippupalkasta. Ei se alkupalkka ole kellään eikä missään kovin kummonen. Ensimmäisen 5-10 vuoden ajan työelämässä vasta opetelleen tekemään hommia. Sen jälkeen voi jo sanoa osaavansa jotakin. Näin se vaan menee. Eikö vain? Ja siitä se palkkakin sitten nousee, jos on sen arvoinen.
- hitsarin tuttu
Herra numero 47 kirjoitti:
Ja vaikka monet ovat kuulleet niistä helvetin hyvin tienaavista hitsareista, niin aluksi on turha haaveilla mistään huippupalkasta. Ei se alkupalkka ole kellään eikä missään kovin kummonen. Ensimmäisen 5-10 vuoden ajan työelämässä vasta opetelleen tekemään hommia. Sen jälkeen voi jo sanoa osaavansa jotakin. Näin se vaan menee. Eikö vain? Ja siitä se palkkakin sitten nousee, jos on sen arvoinen.
on palkat hitsareilla näin sivusta seuranneena...
hitsarin tuttu kirjoitti:
on palkat hitsareilla näin sivusta seuranneena...
itse olen hitsannut viimeiset 8kk alotus palkka oli 8.30 ja nyt on 9.39 kellokortti hommia ja tahti on kova. Hitsaan alumiinia ja cubrobracea kupari messinkiä, joka tietääksenin vaikeaa hitsata ja laadun pitää olla tasaista sekä sauman ilmaa pitävää säiliössä.
- Make
konde kirjoitti:
itse olen hitsannut viimeiset 8kk alotus palkka oli 8.30 ja nyt on 9.39 kellokortti hommia ja tahti on kova. Hitsaan alumiinia ja cubrobracea kupari messinkiä, joka tietääksenin vaikeaa hitsata ja laadun pitää olla tasaista sekä sauman ilmaa pitävää säiliössä.
Tyhmähän sinun täytyy olla, jos tosiaan tuolla palkalla teet noita töitä. Taidat olla just amiksesta päässyt?
- kokemuksesta tiedän
Ei nyt kyllä alle 10 eur tuntipalkan kannata kenenkään tehdä, sillähän saa helpompiakin hommia. Ja ainahan kannttaa pyytää ja sanoa, että on toinenkin paikka, ja viisainta tietenkin on päästä ensin firmaan sisään ja näyttää että osaa hommansa ja pyytää sitten liksaa lisää. ja tuossa ammatissa on vielä kaikenmaailman terveyshaitat, joten kyllä mun mielestä kuuluu saada kunnon palkka. Niinhän ne pomotkin tekee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku295037Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova641904HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1121813- 1111680
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291644Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p230946- 71911
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.44877Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54823- 53792