Onnittelut Sauli Niinistölle

.

NÄISSÄ VAALEISSA KÄYNNISTYI ENSIMMÄINEN VAIHE
SELKEÄN OIKEISTO - VASEMMISTO
KAKSIPUOLUEJÄRJESTELMÄN RAKENTAMISESSA.

Keskusta-Kokoomus on nyt ensi kerran
rauhan aikana merkitävällä tavalla yhdessä
suuren muutoksen tekijänä!

Sauli Niinistön saama kannatus ylitti monet odotukset. Onnea Sauli upeasta noususta.

Tänään lähti julkisesti ja kattavasti liikkeelle Keskusta-Kokoomuksen uuden tyyppinen yhteistyö. Vastoin monia mielipiteitä väitän että kansa seuraa johtajiaan, ja myös Keskustan kannattajat kuuntelevat herkällä korvalla mitä kuuluu ja kuka käskee.

Jos Keskustassa osataan analysoida saavutettua tulosta riitävän kriittisellä silmällä, on silloin olemassa mahdollisuus saada Keskustan tunnettu tehokas puoluekone todella toimimaan siten, että se nostaa äänestäjät liikkeelle toiselle kierrokselle Keskusta-porvariston yhteisen ehdokkaan Niinistön taakse.

Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-Keskusta

24

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekkosen mies

Kyllä meidänkin täytyy tietää, "kenen joukoissa" seisomme. Me emme ole vasemmistolaisia, sosialisteja emmekä kommunisteja, joita Halonen edustaa. Olkaamme siis rehellisesti ja häpeämättä sellaista vastaan. Minä en ikinä voisi äänestää omaa taustaani pilkaten. Jos kerran Vanhanen ei ole toisella kierroksella, pitäkäämme huoli siitä, ettei ainakaan meidän takiamme vasemmiston yhteinen ehdokas tule valituksi.

• ihmettelenpä

Voisiko noin sanoa suomalainen sottien yhtenäisyyden ja työväenliikkeen rauhallisten kehittävien toimien veteraani?
        Myös omista taustoistaan johtuen?
        Kuules, kyllä se työläinen on ihan oikeesti oman kunnioituksensa ansainnut. Varsinkin, kun on rehellisin mielin ja toimin keskusteluin pyrkinyt parantamaan Suomen asemaa.
        Mikäs niissä toimissa on noin suuren kiihkon aiheuttamaa?
        En ole kovin paljon asiallisesti havainnut vastaavaa kiihkoa rauhallisen työväestön piirissä.

Ihmettelen nykyisten kiihkoa, jolla ei ole asiallista perustaa.
        Kommunistit eivät tietääksemme ole olleet järjestönä Halosen takana. Vai onko teillä parempaa tietoa?

• Kysyn vain.

pantu käyntiin ensimmäisellä kierroksella.

• TAO

PM:llä on tietty rooli, joka voi olla rasite haastajuutta tavoiteltaessa. Ei voi tehdä kuten pitäisi. Neutraalius ei kannata haastaja-asemassa.

• TAO

Vanhanen on suoraselkäinen sanansa mittainen mies. Piti lupauksensa, ja Halosen selkeästi järkyttäenkin lausui tukensa ja kehoituksena tukeen, välittömästi kun tilanne oli selvä.

Vanhanen veti myös suoralinjaisen kampanjan, jossa lokaa ei heitelty, oikeastaan uskoisin ainoaksi pakon pakottamaksi "virheeksi" sen, ettei riskejä voinut ottaa. Aktiiviseen haastamiseen ei PM:n roolista ollut mahdollisuutta.

Olen iloinen Saulin menestyksestä, ja toivon Vanhasen lisäksi Niinistölle vahvaa keskustan kannatusta. Keski-Suomen yhteistyö osoitta sen mahdolliseksi. Heillähän on kaikkien oikeistopuolueiden yhteinen vaalitoimisto, jonka on tarkoitus jatkaa myös eduskuntavaaleissa. Ahon esimerkki kuuden vuoden takaa kertoo oikeistolaisen ehdokkaan suurista mahdollisuuksista. Ne ovat nytkin paitsi mahdolliset, myös todennäköiset.

Minulla on kaikki syys uskoa oikeistolaiseen presidenttiin, sekä pääministeriin, yhdessä luotsaamaan maan ulkopolitiikkaa. Hoidetaan nyt nämä vaalit, ja oikeistohallitusta tehdään vuoden kuluttua !

Suomessa oikeisto tarkoittaa 65 % kannatusta kansasta, vasemmisto on selkeä vähemmistö. Osittain median korruptoituneisuus on tehnyt yhteistyölle ne harmilliset jarrut. Nyt on tilaisuus tehdä muutos. Tehdä uudenlainen parempi Suomi !

• M - Mies paikallaan

Tuohon on helppo yhtyä. Politiikassa on harvoja yhtä suoraselkäisiä toimijoita kuin Matti Vanhanen. Nytkään hän ei toiminut populistisen halpahintaisesti, vaan toimi arvoilleen uskollisesti Suomen ja demokratian parhaaksi. Erittäin arvostettavaa.

• MattiLehtonen

Vanhanen pysyköön pääministerinä, Niinistöstä presidentti.

Murretaan lopultakin sossujen valta, jota he ovat ylläpitäneet vuosikymmeniä noin neljänneksen kannatuksellaan.

VALTAA JA VOIMAA, KOTIPAIKKA LOIMAA

• SIMBSALABIMMM

Heinäluoma Lipponen jäävät nuolemaan näppejään ja Halonen siinä samassa kun Niinistö jyrää. Vanhat naamat saavat vaihtua uusiin. Kyllä sossut ovat keränneet itselleen jos isot omaisuudet. Ei ne ole sen parempia kuin muutkaan. Ahtisaarikin nosti palkaansa huimasti. Lipponen maksattaa laskujaa valtiolle vaikka rahaa on ettei paskalle taivu.

• pääjohtaja

...kun kaksi äänekkäintä (en sano nimiä mutta kumpainenkin esiintyy tässä viestiketjussa) ovat molemmat sosiaalitoimiston verovaroillamme elättämiä sosiaalitapauksia. Kovin on porvarillista meininkiä.
      Kunhan ei tulisi pojille vilu ja nälkä jos ja kun Niinistöstä tulee seuraava presidentti?

• MattiLehtonen

otsikossa kaikki

• 208j a 229

Ne hyvinvointivaltion turvassa elävät suunsoittajat, jotka purevat ruokkivaa kättä?

• MattiLehtonen
        208j a 229 kirjoitti:

Ne hyvinvointivaltion turvassa elävät suunsoittajat, jotka purevat ruokkivaa kättä?

Politiikassa "tappelevat" asiat, ei ihmiset.

Henkilökohtaisuuksiin mennessäsi olet hävinnyt.

Tuli mieleen tapaus vuodelta 1976, kunnallisvaalien edeltä.

Istuin kapakassa, ja väittelin erään sosialistin kanssa, aluksi puhe oli melko rauhallista, mutta kiihtyi ajanmittaan.
        Kapakka oli melko täynnä, ja muutkin kiinnostuivat keskusteluistamme, lähinnä seurasivat, mitä tapahtuu, ja tapahtuihan.

Sosialisti veti mua yhtäkkiä turpaan yli pöydän, sanoin vaan rauhallisesti, mutta melko kovaan ääneen HÄVISIT.
        SILLOIN ALKOIVAT TAPAUTUKSET, OLIN VOITTANUT VÄITTELYN.

Ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin väitellessä.

• MattiLehtonen
        208j a 229 kirjoitti:

tarpeeksi veroa tälle yhteiskunnalle.

Ne, jotka minut tuntevat, tietävät asian, hyvä kun hengissä selvisin vuosista 1980-1993, jolloinka meinasin ryypätä itseni hengiltä.
        Rahaa meni noin 3-4 miljoonaa markkaa.

Se siitä, ja sen kestävyydestä

ett sillei

• ?????
        MattiLehtonen kirjoitti:

tarpeeksi veroa tälle yhteiskunnalle.

Ne, jotka minut tuntevat, tietävät asian, hyvä kun hengissä selvisin vuosista 1980-1993, jolloinka meinasin ryypätä itseni hengiltä.
        Rahaa meni noin 3-4 miljoonaa markkaa.

Se siitä, ja sen kestävyydestä

ett sillei

kinaaminen siitä, onko ryyppäämällä ja ryyppäämisen aikana muuten tuhlatut rahat muka jotain veroa yhteiskunnalle?
        Jos ympärilläsi on ollut vaikka firma, jonka joit alas ja nyt kuvittelet olevasi oikeutettu sillä perusteella valtion ylläpitoon, niin millaisia työnsankareita ja yhteiskunnan tukipylväitä sitten ovat ne, jotka selvinpäin ilman alko-ongelmia eivät saa edes sen vertaa, että ruokaan riittäisi.

• ...
        MattiLehtonen kirjoitti:

Istuin kapakassa, ja väittelin erään sosialistin kanssa, aluksi puhe oli melko rauhallista, mutta kiihtyi ajanmittaan.
        Kapakka oli melko täynnä, ja muutkin kiinnostuivat keskusteluistamme, lähinnä seurasivat, mitä tapahtuu, ja tapahtuihan.

Sosialisti veti mua yhtäkkiä turpaan yli pöydän, sanoin vaan rauhallisesti, mutta melko kovaan ääneen HÄVISIT.

Olen sen verran seurannut kirjoitteluasi presidenttipalstalla, että katson sinun ansaitsevan nimityksen suunsoittaja.

Viime aikoina olet hieman hillinnyt itseäsi, siitä kiitos sinulle, mutta älä ala neuvomaan minua..

Noin muuten minäkin olisin tehnyt, jos joku minua riskimpi olsi minua lyönyt.

En ymmärrä, mitä tekemistä sillä on siinä vaiheessa, kun lyödään, onko lyöjä sosialisti vai alkoholisti, jos katson, ettei kannata oman etuni tähden takaisinkaan lyödä?

Siinä tilanteessa kannattaa tosiaan yrittää kääntää jollain muulla keinolla asia itselle voitokkaaksi.

Tai ainahan voi ottaa opikseen ja myöntää, että turpiin tuli liian suuren suuni takia ja ensi kerralla yritän olla viisaampi ja käyttäytyä ihmisiksi.

Baarissakin, humalassakin..

No, ei tuo ole minulle ongelma, olen selvinpäin ihan leppoisa ihminen ja humalassa vielä leppoisampi...

• tuonne alemmas

• Lesbo vai holisti?
        MattiLehtonen kirjoitti:

Niiden kirjoitusten sisältöäkö, joita vielä joku aika sitten oli presidenttipalstallakin sinun kirjoittaminasi?
        Jos et ole niitä poistanut, tai poista, niin ne varmaan vielä löytyvät ja sen jälkeen kai voimme pohdiskella, mitä tarkoitat henkilökohtaisuuksiin menemisellä?

Edellinen kirjoittaja mainitsee, että olet viime aikoina hieman siistinyt kieltäsi, mutta eipä se sinusta puhdasta pulmusta tee, kun vanhat sylkemisesi ovat vielä lukijoiden muistissa.

• MattiLehtonen
        Lesbo vai holisti? kirjoitti:

Niiden kirjoitusten sisältöäkö, joita vielä joku aika sitten oli presidenttipalstallakin sinun kirjoittaminasi?
        Jos et ole niitä poistanut, tai poista, niin ne varmaan vielä löytyvät ja sen jälkeen kai voimme pohdiskella, mitä tarkoitat henkilökohtaisuuksiin menemisellä?

Edellinen kirjoittaja mainitsee, että olet viime aikoina hieman siistinyt kieltäsi, mutta eipä se sinusta puhdasta pulmusta tee, kun vanhat sylkemisesi ovat vielä lukijoiden muistissa.

täällä haukuttu sosiaalipummiksi työtävieroksuvaksi, homoksi ja vaikka miksi.

Minä en ole mennyt henkilökohtaisuuksiin.
        Olisi parempi, että jokainen esiintyisi omalla nimellään.
        Tämä yhteiskunnan tuki, nyt ei kenenkään taloutta kaada, muuta kuin omani.

Toimeentulolaskelma 2005
        tulot menot
        asumistuki 176€ vuokra 267€-7%=248€
        työmarkkinatuki 377€ vesi 15€-7%= 14€
        toim.tulot. 362€
        yhteensä 553€ yhteensä 624€

Maksetaan toimeentulotukea 624€-553€= 71€

Vuokran omavastuu 106€

Eli kuukaudessa jää 377€ 71€=448€-106€=342€

Vuokran omavastuu pitää maksaa ensin ja sos. toimistossa, sitten saadaan tuo 71 €uroa
        Sos.toimistossa vuokrakuluina vähennetään automaattisesti 7 prosenttia.

• taaskin..
        MattiLehtonen kirjoitti:

Toimeentulolaskelma 2005
        tulot menot
        toim.tulot. 362€

Vuokran omavastuu 106€

Vuokran omavastuu pitää maksaa ensin ja sos. toimistossa, sitten saadaan tuo 71 €uroa

On nuo laskelmat täällä nähty.

Onko meillä erilainen käsitys henkilökohtaisuuksin menemisestä?
        Katsotko sinä kenties henkilökohtaisuksiin menemiseksi sen, jos sinun henkilökohtaisia asioita otetaan esiin vaikkapa täällä?

Mutta sitä et katso henkilökohtaisuuksiin menemiseksi, mitä olet kirjoitellut Tarja Halosesta presidenttipalstalla?

Kuulepa, kun minusta tuntuu, että sinä olet kirjoitellut sellaista törkyä Halosesta, että se on mennyt hyvinkin henkilökohtaisuuksiin koskien Halosta.

Minun mielestäni asia on noin.

Olenko minä ja muistini väärässä, vai mikä nyt mättää?

• onpa pahasti sanottu
        MattiLehtonen kirjoitti:

Toimeentulolaskelma 2005
        tulot menot
        toim.tulot. 362€

Vuokran omavastuu 106€

Matti Lehtosta on haukuttu homoksi.
        On se paha.
        Mutta olisiko haukuttu, jos Matti Lehtonen olisi itse pysynyt asialinjalla?
        Tahtoo olla, että sitä saa mitä tilaa, pitäisi Matin vanhana baarikärpäsenä se tietää..

• Jaba_43

Nyt on Matti Vanhasella tilaisuus kääntää keskusta uudelle kurssille.

Aika näyttää, miten hän tilaisuutensa käyttää.

• On todella mielnkiintoista seurata, kuinka Kepu nyt menee itse asettamaansa miinaan. Se miina räjähti jo eilen päin Kepun pläsiä, mutta tämä miina poksahtaa vielä useammankin kerran Kepuun. Porvariyhteistyö on Kepun kuoleman suudelma.

Jos Kepu ei ajoissa käännä kelkkaansa, se menettää pysyvästi ne äänestäjät, jotka eilen käänsivät Kepulle selkänsä, mutta äänestivät Kepua vielä viime eduskuntavaaleissa. Seuraava vaihe tästä kuihtumisesta on se, että puolueen oikeistolaisesti ajatteleva osa siirtyy vähitellen Kokoomuksen kannattajaksi, sillä heidä mielstään on turha äänestää apupuoluetta, kun voi äänestää pääpuoluetta suoraankin.

Kepusta on tämän kehityksen seurauksena tulossa todellinen maalaisliitto, maatalousyrittäjien etujärjestö, joka on identtinen MTK:n kanssa. Tähän asti puolueen linjana on selkeästi punamultayhteistyö. Jos Kepu jatkaa porvariyhteistyölinjalla, jakopolitiikka Suomesta loppuu nykymuodossaan. Sen loppuminen tulee kirpaisemaan paljon suuremmin nykyisiä Kepun kannattajia kuin SDP:n kannattajia. SDP:n kannattajat saavat taloudellisen tukensa pääosin työmarkkinoilta, mutta Kepun kannattajat budjetista. Kokoomus ei lähde nimittäin leikkiin, joka vaarantaa matalien verojen politiikan.

Siinä kerimäki on ihan oikeassa, että porvariyhteistyö johtaa kaksinapaiseen puoluejärjestelmään. Tilanne on silloin sama kuin se on nyt Ruotsissa. Tämän kehityksen seurauksena myös SDP:n kannatus nousee samalle tasolle kuin Ruotsissa. Sellaisessa tilanteessa vaankieleksi tulevat pienet puolueet. Ainakin poliittisen tematiikan puolella nykyiset pienpuolueet tuntuvat kallistavan korvaansa enemmän vasemmistolaisille teemoille.

Onnea vaan tälle tielle Kepu, sillä onnea siinä todella tarvitaan. Mutta ei siinä mikään onni kyllä riitä, kun puolueen kannatus vajoaa lähemmäs 10 %:a. Uskon, että maakuntien satraapit ja Jäätteenmäki sekä muut vasemmistokeput käynnistävät vastaiskun tälle Kepun romahduttavalle linjaukselle.

• sexologi

Eikös tuo kehityskuvio ole märkä unesi?

• sexologi kirjoitti:

Eikös tuo kehityskuvio ole märkä unesi?

Ehkä varoitteluni on vain inhimillistä pätemisen tarvetta. Voi sitten jälkeenpäin sanoa, että mitä minä sanoin jo vuonna 2006. Nyt se on edes kirjattuna johonkin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      605
      2172
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1088
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      907
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      81
      812
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      742
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65