biljardipallojen paino

telemiina

Onko kenelläkään tietoa biljardipallojen painoista? Onko kivi samanpainoinen ja kokoinen muiden pallojen kanssa? Ja miten kolikkopöydät tunnistavat kiven?

10

8263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Ainakin poolissa, kaisassa ja snookerissa kaikki pallot ovat samankokoisia ja -painoisia (toki erikokoisia ja painoisia eri peleissä).

Tai sitten eivät. Nimittäin se kolikkopöytä tunnistaa kiven juuri siitä että se on (muistaakseni) hieman pienempi ja varmaan myös kevyempi. Eipä tuo juuri häiritse, kolikkopöydät kun eivät muutenkaan ole mitenkään... Hmm.. Loistavia... :)

• Mika 3567

www.biljardimyynti.fi

• juurikin

toisin päin. Kolikko (pelikan) pöytien kivi on hieman painavampi (1-2g tms). Koko on sama.

• The Rat
        juurikin kirjoitti:

toisin päin. Kolikko (pelikan) pöytien kivi on hieman painavampi (1-2g tms). Koko on sama.

Selvä.

Ei vaikuttane tuomiooni kolikkopöydistä. :)

• pool-shark

täytyyhän kiven olla muita painavampi!!! eihän se muuten liikuttais niitä palloja paljon mihkään!!

• Ne pallot liikkuu sen vuoksi koska kiven (eli lyöntipallon) liike energia siirtyy kohde palloon... Mutta joo ns. kolikko pöydissä kiven suuruus erottaa kiven muista palloista eri uraa pitkin "kivikoloon" Ainakin minun kokemuksien ja näkemyksien mukaan lyöntipallo on muita palloja suurempi joka erityisesti haittaa vallissa kiini olevien pallojen lyömistä vallia pitkin nurkka pissiin... Painossa ei ole huomattavaa eroa tai edes merkitystäkään... Painosta vielä sen verran että palloja on erikokoisia painoisia ja materiaalista tehtyjä. Pallot valitaan yleensä hinnan ja pussi koon mukaan... Kiiltäväpineaiset liikkuu nopeammin ja himmeä pintaiset (halvempia) hitaammin vaikuttaa toki kierteisiinkin, mutta pöydän kunto on kuitenkin tärkeämpi kuin pallojen "laatu"

• on asian
        Halihirviö kirjoitti:

Ne pallot liikkuu sen vuoksi koska kiven (eli lyöntipallon) liike energia siirtyy kohde palloon... Mutta joo ns. kolikko pöydissä kiven suuruus erottaa kiven muista palloista eri uraa pitkin "kivikoloon" Ainakin minun kokemuksien ja näkemyksien mukaan lyöntipallo on muita palloja suurempi joka erityisesti haittaa vallissa kiini olevien pallojen lyömistä vallia pitkin nurkka pissiin... Painossa ei ole huomattavaa eroa tai edes merkitystäkään... Painosta vielä sen verran että palloja on erikokoisia painoisia ja materiaalista tehtyjä. Pallot valitaan yleensä hinnan ja pussi koon mukaan... Kiiltäväpineaiset liikkuu nopeammin ja himmeä pintaiset (halvempia) hitaammin vaikuttaa toki kierteisiinkin, mutta pöydän kunto on kuitenkin tärkeämpi kuin pallojen "laatu"

laita. Mutta yks asia mikä varsinkin keskiverto bilisbaarissa unohtuu on se pallojen pesu. Kyllä ne himmeäpintaisetkin ihan ok palloja on ei mitn. Mut jos ne on ihan kiksissä ympäriinsä niin tuloo kosketuksen kanssa ongelmia. Semminkin jos yrität kamalaa kierrettä pitää ottaa huomioon se pallon kunto jos baarissa pelaa.

• valli

57,2mm palloissa (normit) 170g. kolinkolin pöydissä kivi yleensä suurempi.

• Pentti 1963
    • Anonyymi

Näin jälkikäteen tehty havainto: Ei yhtään vastausta aloituksen kysymykseen!
      Siis paljonko se pallo painaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2276
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1694
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      83
      1366
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      129
      1361
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1256
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      73
      1204
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1101
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1047
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      972
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe