käsivarsille

liikettä.

Miten sauvakävelyllä saisi käsivarsiin "pumppia"?
Sk nostaa kyllä sykkeet ja hien hyvin ja jaloissa tuntuu polttoa kävelytekniikkaa vaihtelemalla, mutta käsiin tai hartioihin en saa oikeen pumppia pitkistä työnnöistä huolimatta.
Auttaisikohan kevyet rannepainot?
Onko kokemuksia?

4

1992

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös kiinnostunut

      Minulla olis vähän semmoinen käsitys että rannepainot saattaa vääristää liikerataa ja silloin vaikutus ei olekaan toivottu. Minä olen tuossa miettinyt myös että kiinteytyyköhän noi allit yhtään kun sauvailee. Syksyllä joskus aloitin, olen vähän matkaa lisännyt aina välillä ja nyt kävelen reipasta tahtia 1-1,5 tuntia 5-6 krt viikossa. Muuta liikuntaa mulla ei sit tule kuin vaihteleva määrä tanssia viikossa, yleensä vähintään 1,5 tuntia. Paino ei kylläkään näy laskevan vaikka ruokailutkin olen muuttanut kevyemmäksi.

    • kalle

      Minusta sauvakävelyn tarkoitus ei ole käsivoimien lisääminen,vaan kädet on pidettävä mahdollisimman rentoina.Sauvakävelyn vaikutus pitäisi saada kohdistumaan hartia ja selkälihaksistoon,tämä onnistuu kun käsiä pidetään mahdollisimman suorina kävelyn aikana ja ojennetaan taakse mahdollisimman pitkälle ja edetään pienessä etukenossa.
      Usein näkee että sauvoja pidetään koko ajan kropan etupuolella,näin ollen varsinainen hyöty jää vähemmälle,tottakai sekin liikunta on hyväksi.
      Hyvää liikunnallista alkuvuotta kaikille.

    • ------------------

      kyllähän sauvakävely on ennen kaikkea jaloille tehokasta, sauvat vain auttavat tehojen nostamisessa. työntövaihetta ei kannata ruveta liioittelemaan, eikä rannepainojakaan kannata hommata. yksi mitä voisit kokeilla, on että kävelet vähän enemmän etukumarassa, jolloin myös yläkroppa joutuu tekemään enemmän töitä.

      toki punttitreeni on parasta käsijumppaa :)

    • PelimiesK

      Treenaan tälleen...

      Laskettelurinnettä vedän joskus silleen kävelyloikilla että vedän enemmän käsillä siinä joutuu rutistaan myös vatsalla.

      MAX sykkeellä vetelen myös juosten loikilla sauvojen kassa tehoa pon puolet lisää kun on sauvat mukana. Siinä pystyy sätämään tehoja käsille tai jaloille.

      Jos teen myös 10 km purtsikierroksen silleen että kävelen tasaiset tiukasti tehostaen päkiöillä...ylmäet vedän loikilla tiukasti käsillä.....ja alamäet holkkään rullaavasti ettei sykelaske...

      Mutta tota rinnenousuu kannattaa kokeilla älyttömän hyvää...vetää mäet tiukasti ja "lasketteelee" palauttavasti alas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7897
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1724
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      57
      977
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      187
      915
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      900
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe