Ihastus ulkomailla?

Nannuliini

Tutustuin ja ihastuin lomamatkallani ulkomailla vakituisesti asuvaan suomalaiseen. Olemme soitelleet kalliita puheluita ja keskustelleet netissä.

Onko kellään kokemusta tai vinkkejä ulkomaan ihastuksesta. Voiko tälläinen suhde toimia pitkään? Miten kannattaa lähteä liikkelle ja miten usein olisi nähtävä jotta suhde pysyisi yllä. Kyseiseen maahan pääsee edestakaisin halvimmillaan 60e:lla.

14

2910

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nannuliini.

Mies asuu siis Tukholmassa.

• ikinä halua..

Kannattaa kuitenkin olla varovainen noissa 'lomaromanseissa'
        Mun story: ihastuimme toisiimme lomalla,ihan ensi silmäyksellä! huh kun olin ihastuntut,mies myös!
        Palattua kotia,lähetettiin textareita soitimme ja meilattiin,oli niin ihanaa! yhteys oli molemminpuolista!
        Sitten lähdin matkustaa miehen luokse 550 kilometriä välimatkaa.oli pakko nähdä se taas! :))
        Mies ei voinut tulla mun luo työnsä vuoksi,ahhhh! kun meillä oli hauskaa yhdessä,meillä synkkas hyvin !:))
        Sitten palasin taas kotia,oltiin tiiviisti yhteydessä meilin/puhelimen ja textiviestien kautta.
        Olin kamalan ihastunut mies myös,tai oikeastaan olin jo rakastunut..mies sano että tuntee samoin.olin onnellinen.
        Mutta,pikkuhiljaa mies alko ottaa must etäisyyttä,lupas soittaa muttei soittanut,anto mut joskus odottaa monta päivää sen soittoja ja viestejä vaikka muokkasin kysymyksen viestiin ei se vastanut takaisin.
        Mies alko soittaa koko aika harvemmin.Sitten oli miehen vuoro tulla luokseni,lupasi tulla jouluna luokseni,ja aina se sano puhelimessa,ettei sekään voinut odottaa kun saadaan taas olla yhdessä ,oli niin iloinen kun saa taas nähdä mut.niin minäkin.
        Oli siis miehen vuoro tulla mun luo,muttei se tullutkaan,soitin ja viestittelin,sitten viikko ennen kun miehen piti tulla mun luo,se teki mulle 'katoamistempun'...en kuullut enää mitään,mies ei vastanut enää viesteihin ei puhelimeen.Sain koko aika jahtaa sitä,eli ottaa ensin yhtyttä muuten en kuullut miehestä enää mitään,mutta aina kun soitin sille siis ennen tuota katoamistemppua,se sano puhelimessa aina,että on niin älytön ikävä minuakin.mutta silti se ei enää soittanut mulle.
        Ihan turhauduin jo.. tuli jo ihan paha ja surullinen mieli,varsinkin kun itsellä on vielä voimakkaita tunteita pelissä.
        Mutta,mies anto selvästi sellaisen vaikutuksen, että tuntee minua kohtaan samoin mutta ,silti se teki mulle noin. en vieläkään tajua miksi? :(

En enää ikinä halua kokea tuollaista 'lomaromanssia! tai alkaa jotakin kaukosuhdetta!

Minulla on vieläkin paha mieli koko seikkailusta,kun tässä näin kävi,ei tästä ole vielä kauan aikaa sitten ..
        Mä tykkäsin oikeasti tästä miehestä.. :'(
        Miten joku mies voi tehdä naiselle noin,sanoisi suoraan sitten ettei enää kiinosta..?
        Ihmettelen nyt vain vielä yhtä juttua eli tätä että,kun lopetin itsekin yhteydenpidon niin sitten mies kyllä osaa ja alkaa naputella viestejä mulle kun musta ei kuulu enää mitään???
        En ole vielä vastanut hänelle mitään takaisin kun en oikein enää tiedä mitä tehdä??
        Osaisko joku neuvoa mua?

• minä vaan.....

Kyllä se voi onnistuakin. Minun mies asuu myös Ruotsin maalla ja tapaamme n. kerran kuussa viikon. Tosin vaatii muuten aika tiivistä yhteydenpitoa, soittelua, meseä, tekstiviestejä ja maileja.

Tosin suhde muuttui tuollaiseksi kaukosuhteeksi olosuhteiden pakosta puolen vuoden jälkeen.. Tsemiä. Kallista se vain on...

• poeta
        ikinä halua.. kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin olla varovainen noissa 'lomaromanseissa'
        Mun story: ihastuimme toisiimme lomalla,ihan ensi silmäyksellä! huh kun olin ihastuntut,mies myös!
        Palattua kotia,lähetettiin textareita soitimme ja meilattiin,oli niin ihanaa! yhteys oli molemminpuolista!
        Sitten lähdin matkustaa miehen luokse 550 kilometriä välimatkaa.oli pakko nähdä se taas! :))
        Mies ei voinut tulla mun luo työnsä vuoksi,ahhhh! kun meillä oli hauskaa yhdessä,meillä synkkas hyvin !:))
        Sitten palasin taas kotia,oltiin tiiviisti yhteydessä meilin/puhelimen ja textiviestien kautta.
        Olin kamalan ihastunut mies myös,tai oikeastaan olin jo rakastunut..mies sano että tuntee samoin.olin onnellinen.
        Mutta,pikkuhiljaa mies alko ottaa must etäisyyttä,lupas soittaa muttei soittanut,anto mut joskus odottaa monta päivää sen soittoja ja viestejä vaikka muokkasin kysymyksen viestiin ei se vastanut takaisin.
        Mies alko soittaa koko aika harvemmin.Sitten oli miehen vuoro tulla luokseni,lupasi tulla jouluna luokseni,ja aina se sano puhelimessa,ettei sekään voinut odottaa kun saadaan taas olla yhdessä ,oli niin iloinen kun saa taas nähdä mut.niin minäkin.
        Oli siis miehen vuoro tulla mun luo,muttei se tullutkaan,soitin ja viestittelin,sitten viikko ennen kun miehen piti tulla mun luo,se teki mulle 'katoamistempun'...en kuullut enää mitään,mies ei vastanut enää viesteihin ei puhelimeen.Sain koko aika jahtaa sitä,eli ottaa ensin yhtyttä muuten en kuullut miehestä enää mitään,mutta aina kun soitin sille siis ennen tuota katoamistemppua,se sano puhelimessa aina,että on niin älytön ikävä minuakin.mutta silti se ei enää soittanut mulle.
        Ihan turhauduin jo.. tuli jo ihan paha ja surullinen mieli,varsinkin kun itsellä on vielä voimakkaita tunteita pelissä.
        Mutta,mies anto selvästi sellaisen vaikutuksen, että tuntee minua kohtaan samoin mutta ,silti se teki mulle noin. en vieläkään tajua miksi? :(

En enää ikinä halua kokea tuollaista 'lomaromanssia! tai alkaa jotakin kaukosuhdetta!

Minulla on vieläkin paha mieli koko seikkailusta,kun tässä näin kävi,ei tästä ole vielä kauan aikaa sitten ..
        Mä tykkäsin oikeasti tästä miehestä.. :'(
        Miten joku mies voi tehdä naiselle noin,sanoisi suoraan sitten ettei enää kiinosta..?
        Ihmettelen nyt vain vielä yhtä juttua eli tätä että,kun lopetin itsekin yhteydenpidon niin sitten mies kyllä osaa ja alkaa naputella viestejä mulle kun musta ei kuulu enää mitään???
        En ole vielä vastanut hänelle mitään takaisin kun en oikein enää tiedä mitä tehdä??
        Osaisko joku neuvoa mua?

tarkkaan! Kuulostaa siltä että vastuu suhteesta oli lopulta sinulla, mutta sehän ei käy, vaan molempien pitää panostaa. Entä jos tarvitset apua ja joudut odottelemaan vastausta? Olen itse samassa tilanteessa, 3,5 v ja 4000km , nyt istuu norsu rinnan päällä: mies lupasi mennä naimisiin syksyllä mun kanssa, mutta papereita ei lähettänyt, selittää vain ongelmistaan,pyytää rahaa matkalippuun... olen ahdistunut, en voi saada lasta tän ihmisen kanssa koska olen sille pelkkä äiti, ja mä taas haluan ystävän ja elämänkumppanin.

• Nannuliini

Ihana kun on kohtalotovereita. Muuten.. Mitähän tuo puhelimessa puhuminen maksaa minuutilta..? Menetkö Ruotsiin laivalla vai lentokoneella. Minkähintaista edullisimmillaan?

• minä vaan taas...

Laivalla Turusta Tukholmaan ja sieltä vielä bussilla eteenpäin. Paljon menee aikaa reissatessa. Turusta on edullista mennä laivalla, naispaikka maksaa 15e.

Soitellaan kännykällä. Maksaa n.25c/min kun on numeron edessä 99559..

• Nekku
        minä vaan taas... kirjoitti:

Laivalla Turusta Tukholmaan ja sieltä vielä bussilla eteenpäin. Paljon menee aikaa reissatessa. Turusta on edullista mennä laivalla, naispaikka maksaa 15e.

Ruvettiin kirjottelemaan miehen kanssa vuosia sitten ICQ:kautta. Näiden vuosien aikana meille on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista, ollaan tapailtu muita, hankittu lapsia jne. Vajaa pari vuotta sitten pitkän tauon jälkeen ruvettiin taas juttelemaan (molemmat sinkkuja) ja niin syntyi meidän välille kaukosuhde. Mies asui silloin Ruotsissa ja minä täällä Suomessa. Meillä tuntui synkkaavan todella hyvin, kävin tapaamassa miestä pari kertaa ja tunteet sen kun syvenivät. Kuitenkin muutaman kuukauden jälkeen tultiin siihen tulokseen, että kaukosuhde ei meille riitä.. joten asialle piti tehdä jotain. Olen nyt asunut Ruotsissa vuoden ja hyvin pyyhkii! Kaukosuhteilla on usein kurja loppu, mutta asiat voi kääntyä parhain päin, aivan kuten meillä!

• allyranora
        minä vaan taas... kirjoitti:

hyvät ihmiset. selkeästikin teillä on internet käytössä elikä hakeutukaapa meseen/skypeen halventaa huomattavasti eikä tarvii miettiä kauanko voi rupatella. Säästä sitten nekin sentit lentolippuihin! Itse englantilaisen poikakaverini kanssa n. 6h mesessä joka ilta/yö!

• pian lähellä

Juu eli mulla poikaystävä Oslossa, ollaan usein yhteydessä esim. mesen välityksellä.Nähdään 1-3kk välein, mutta toi 3kk on kamalan raskas aika....1-2 kk kestää vielä ja kun tapaamisen lopussa sopii jo seuraavasta tapaamisesta on aina jtn jota odottaa :)
      Hyvin on toiminut nyt n.5kk enkä kadu :) Pian muutan samaan kaupunkiin hänen kanssaan niins aa nähdä miten sitten toimii lähisuhteena..

• onnelien

kantsii vain pitää yhteys ja näni seurustella itse löysyin ihastukseni venäjältä seursutellut jo 6 kk käynyt aina pitkilä lomilla häntä katsomassa rahaa menee ihan liikaakni mutta kumminkin tyttöläni on tarjota minulle yö sia häneltä ja ruuvat ja näin ja hän käy useamin minun luonani oma firma ja kaikki muut lehti artikelit mitä kirjoitaa rikaampi kuin minä :D jossain vaiheesa muutan venäjälle koska meile on tulossa lisäystä ;) että kyllä ne toimii suhteet ulkmailla ...

• tän saman jo tonne

toiseen keskusteluun, mutta kukaan ei vastannut niin yritän nyt tänne:

joo eli tapasin ihastukseninyt tänä kesänä heinäkuun lopussa etelän reissulla joten ihan alkutekijöissä mennään. ollaan puhuttu että kumpi nyt ensin saa rahat kasaan / sopivasti aikaa niin vierailee toisen luona.

ainut asia mikä itseäni mietityttää on oma kielitaitoni, tai siis sen olemattomuus. kyllähän nyt toki jotain perusjuttuja englanniksi osaan (ja ruotsia ymmärrän mutta puheentuotto hankalaa) mutta kun ei tässä elämän aikana ole joutunut tuota englantia kovin paljon puhumaan niin sekin on suht kankeaa. haluaisinkin tiedustella muitten tilanteita? millaista oli alussa kielen kannalta? onnistuko kommunikointi tuosta vain vai onko samassa jamassa olevia kuin minä? :D tottahan toki sitä kieltä oppii kun vaan puhuu mutta tunnen itseni niin tyhmäksi paikka paikoin kun puhe kangertelee.

kertokaa siis omia kokemuksia (: olisin kiitollinen.

• allyranora

Nykyisen poikakaverini tavatessa olin englantia käyttänyt pääkielenäni jo pari vuotta joten siinä suhteessa ei ollut ongelmaa. Kyllä vieläkin välistä sanat jämähtää suuhun ja tulee ihan ihmeellisiä lauseita, mutta ei siitä kukaan häiriinny kun jaksaa vaan tarvittaessa selventää eikä häpeältä jää ihan sanattomaksi. Eli reippaasti vain puhumaan, kyllä se siitä. (olen käynyt ulkona myös ihmisten kanssa joiden kieltä puhuin n. 10 sanaa ja kyllä siinäkin selvittiin)

Joskus helpottaa jos kumppanikin puhuu englantia toisena kielenään -he kun tuppaavat puhumaan hitaammin ja käyttävät vähemmän slangi sanoja

• kokemuksia, kiitos :D
        allyranora kirjoitti:

Nykyisen poikakaverini tavatessa olin englantia käyttänyt pääkielenäni jo pari vuotta joten siinä suhteessa ei ollut ongelmaa. Kyllä vieläkin välistä sanat jämähtää suuhun ja tulee ihan ihmeellisiä lauseita, mutta ei siitä kukaan häiriinny kun jaksaa vaan tarvittaessa selventää eikä häpeältä jää ihan sanattomaksi. Eli reippaasti vain puhumaan, kyllä se siitä. (olen käynyt ulkona myös ihmisten kanssa joiden kieltä puhuin n. 10 sanaa ja kyllä siinäkin selvittiin)

Joskus helpottaa jos kumppanikin puhuu englantia toisena kielenään -he kun tuppaavat puhumaan hitaammin ja käyttävät vähemmän slangi sanoja

noniin, ihanaa, tuo kannusti :D oon kyllä huomannu että tässä reissun jälkeen oon ihan eri tavalla alkanu kiinnittää esim. huomiota tv:tä katsoessani siihen miten mikäkin asia lausutaan ja oppinut myös uusia sanoja. ennen senkun luin vaan suomennokset enkä korvaani hetkauttanut englannin kielelle ;D

mut eiköhän tää tästä lähe, kunhan just puhuu reippaasti vaan virheistä huolimatta. kyllä se kielikynnys (ainakin toivottavasti) siitä sitten madaltuu.

kertokaahan muutkin omia tarinoitanne kielen suhteen! (:

• joku, kertokaahan
        kokemuksia, kiitos :D kirjoitti:

noniin, ihanaa, tuo kannusti :D oon kyllä huomannu että tässä reissun jälkeen oon ihan eri tavalla alkanu kiinnittää esim. huomiota tv:tä katsoessani siihen miten mikäkin asia lausutaan ja oppinut myös uusia sanoja. ennen senkun luin vaan suomennokset enkä korvaani hetkauttanut englannin kielelle ;D

mut eiköhän tää tästä lähe, kunhan just puhuu reippaasti vaan virheistä huolimatta. kyllä se kielikynnys (ainakin toivottavasti) siitä sitten madaltuu.

kertokaahan muutkin omia tarinoitanne kielen suhteen! (:

nyt lisää :D tuskin kaikilla on sama äidinkieli kaukosuhdekumppanin kanssa :P tai oletteko kaikki täydellisiä english-speakereitä? :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7726
    2. 108
      5921
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2918
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe