Laihdutuskaveria huhuilen

olen 35-vuotias neljän lapsen äiti ja jatkan tässä hitaasti alkanutta painonpudotusta. Syksyn aikana lähti 5 kiloa ja 20 olis vielä tarkotus lähtee. En vaan saa millään itseäni tsempattua uuteen alkuun. Joulunaika toi 1,5 kiloa takas ja nyt olo on tosi ärtynyt. Olis kiva vaihtaa kuulumisia ja kertomuksia painonpudotuksesta muiden kanssasisarien kesken. Yhdessä onnistumme varmasti! Mulle voi meilata [email protected] vastaan myös tän palstan välityksellä.

18

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitee 05

Täällä olis yhden lapsen äiti (27v.) vailla laihdutuskaveria. Pudotettavaa olis 8-9 kg. Tavoite olis että olisin tavoitteessa vappuna eli ei pitäisi olla mahdottomuus (ehkä). Olen tässä pari viikkoa jo keventänyt ruokavaliota oikein kunnolla, mutta vielä ei ole paino tippunut yhtään mutta olo on paljon kevyempi (aiemminkin olen yrittänyt painonpudotusta mutta ei oo onnistanut). Miten olis jos perustetaan tänne palstalle joku "laidutusporukka", jossa olis meitä äitejä (raskauden/raskauksie tuomat kilot kun on tiukemmassa kuin muuten hankitut kilot, kuntoplus 2/2006). Tää palstalla kirjottelu tois mulle ainakin sellasta tunnetta että nyt on pakko yrittää tosissaan kun kirjottelee täällä yleisesti.

• kuulostaa ihan kivalta idealta. Mulla vaan noita pudotettavia kiloa on pikkasen enemmän ku sulla, mut ei se mitään. Samassa veneessä ollaan oli kilomäärä mikä hyvänsä. Mun tavoitteeni on saada pois 20-25 kg. Viis kiloa lähti jo syksyn aikana, mutta nyt takkuaa pahasti. Toikin varmaan tekee ku ei oikein pääse ulos liikkumaan ku siä on niin h.....tin kylmä. No toivotaan että ilmat lauhtuu ja pääsee reippailemaan. Hiljaa hyvä tulee ku muistaa olla kärsivällinen. Ite oon sellanen et pitäis tapahtua heti ja paljon muutosta, mut koitetaan nyt toppuutella ja mennä viikko kerrallaan. Tää viikko oli taas niitä et ei tapahtunu mitään muutosta. Tästä on hyvä tsempata ens viikkoon ja tavoitella vaa´an lukemaa alas.

• belluschka

Haluaisin myös päästää mukaan, 2 lasten suomenruotsalainen (siksi kielivaikeuksia) äiti olen tähän asti pudonnut 16 kg ja 30 pitäis saada pois vielä.

• myös

yksi painon kanssa painija. Olen 29-vuotias kohta vuoden ikäisen poitsun äiti. Raskauskiloja vielä muutama (4Kg?)Uutena vuonna aloitin terveellisen elämän, jälleen kerran. Kaksi viikkoa meni hyvin ja painokin putosi kolmisen kiloa, mutta nyt taas repsahduksia ja motivaatio hukassa. Mun täytys saada karkin, kaiken makean ja rasvasen syönti aisoihin. Toisaalta tuntuu, et pitäisi olla kokonaan ilman, mut ei sekään onnistu. Miten teillä? Ootteko karkin yms himokuluttajia? Miten tykkäätte liikkua, pääsettekö liikkumaan? Mulla motivaatiota tuo kun pääsen liikkumaan; uimaan, kuntosalille, paceen, pitkille kävelylenkeille, vaunuilla tai ilman. Toiste lisää.. pitäiskö meillä olla jokin nimi, ehdotuksia? Raskaukilot kuriin yms..

• minuakin olen todellinen herkkupeppu. Tavallinen ruoka ei niinkään tuota ongelmia, mutta ne HERKUT! Olen nyt ottanu tavaksi karkkipäivän, joka on meidän lapsillakin käytössä. Kerran viikossa annan itselleni luvan syödä herkkuja ja sit taas palaan ruotuun. Eilen oli herkkupäivä, mut huomasin illalla etten ollut syönyt yhtään karkkia, sipsejäkin otin vain ihan vähän. Siideriä join noin puoli tölkkiä, joten aika hyvin sain oltua. Liikuntaa harrastan jonkin verran, kaks kertaa viikossa käyn vatsatanssissa ja muuten teen tunnin sauvakävelylenkkejä. nyt on ollut aika kylmää, joten lenkit ovat olleet aika lyhyitä.

• Äitee 05

Suklaata menis jos sitä ostais kotiin. Jouluna tuli kasapäin suklaata ja ne myös meni samantien... en siis pystyisi millään pitämään näppejäni irti suklaasta. Muuta makeaa mun ei oikeastaan tee enää mieli (olen siis pitänyt taukoa niiden syömisessä ja nyt ei enää tee edes mieli), mutta suklaata...
        Liikunta on jäänyt pakkasten myötä vähäiseksi, ainoastaan teen venytyksiä lähes päivittäin ja stepperillä poljen kun katselen televisiota (en tosin joka päivä).

Oliskos tälle ryhmälle hyvä nimi "Äidit rantakuntoon"? Miltäs kuulostais?

• pienipyöreä
        Äitee 05 kirjoitti:

Suklaata menis jos sitä ostais kotiin. Jouluna tuli kasapäin suklaata ja ne myös meni samantien... en siis pystyisi millään pitämään näppejäni irti suklaasta. Muuta makeaa mun ei oikeastaan tee enää mieli (olen siis pitänyt taukoa niiden syömisessä ja nyt ei enää tee edes mieli), mutta suklaata...
        Liikunta on jäänyt pakkasten myötä vähäiseksi, ainoastaan teen venytyksiä lähes päivittäin ja stepperillä poljen kun katselen televisiota (en tosin joka päivä).

Moi kaikki
        Mamin kanssa ollaan kirjoteltukkin tuolla alempana olevasssa viestiketjussa,
        Olen 36v 3lapsen äiti ja painoa on kertynyt hurjasti.Nyt paino on noin 85-86kg ja pituus on vaan 157 joten tähän varteen painoa on liikaa noin 25kg.Olen herkkupeppu kerran kuukaudessa ja muuten maistuu kaikki suolanen niin hyvältä joka päivä.
        Nyt aloitin tammikuussa taas ruokarempan joka ei nyt oikein ota onnistuakseen.
        Mutta en luovuta.
        Onko teillä joku tietty punnitus päivä????

• Äitee 05 kirjoitti:

tosi hyvä nimiehdotus. Mitä mieltä muut ootte?

• nimi on
        Mami35 kirjoitti:

tosi hyvä nimiehdotus. Mitä mieltä muut ootte?

tälle porukalle toi "Äidit rantakuntoon"

• pienipyöreä

Aamupaino on täällä 85kg.eli tammikuun alusta on kokonainen kilo lähtenyt vaikka nyt en hirveen motivoitunut ole ollu viime aikoina suunta on silti alaspäin,onneksi.
      Mikä olis hyvä päivä ilmoittaa painoa tänne???

• niin mikä olis hyvä päivä ilmoittaa painoaan muille? Mulla vaaka näytti tänä aamuna 84,8 kg ilman vaatteita. Olisko maanantai hyvä päivä vai joku muu? Ilmotelkaa.

• reppa

Hei!

Pääsisköhän mukaan tähän ryhmään vielä?

Olen 28v ja neljän lapsen äiti.Tarkoituksena olisi vielä laihduttaa 10-15kg.Tänä aamuna päätin,että nyt lähti kilot.

Koko viikonlopun tutkin alan kirjallisuutta.Käyn joka päivä hölkkäämässä(paitsi tietysti en kovilla pakkasilla)3-4krt viikossa 6-7km ja sitten vielä 3-4krt viikossa 1-5km.

Nyt lähden viemään koululaisen kouluun!

• jos haluaa ei täällä kai ole mitään erityisiä kriteerejä sille kuka saa tulla mukaan ja kuka ei. Mukava saada uusia tuttavuuksia.

• Äitee 05
        Mami35 kirjoitti:

jos haluaa ei täällä kai ole mitään erityisiä kriteerejä sille kuka saa tulla mukaan ja kuka ei. Mukava saada uusia tuttavuuksia.

Jos ilmoitettas maanantaisin, paljonko on tippunut. Mua ainakin motivoi enempi kuulla se paljonko tippuu kuin se että paljonko paino on. Sitä kun puntari näyttää enemmän kuin haluais niin silloin sen lukeman (vaikka olis alaspäin menossa) toistaminen saa pahan mielen, mutta jos kertoo esimerkiksi että puoli kiloa lähtenyt niin se kuulostaa tosi hyvältä, kun vertaa sitä vaikka voipakettiin ;-)
        Mulla paino on laskusuunnassa vaikkakin hitaasti, viime viikosta lähtenyt 300g. Onneksi pakkaset ovat laskeneet että pääsee lenkille kiloja karistamaan. Tsemppiä!

• möhkö36

3-lapsen äiti ilmoittautuu mukaan! Miten olis kannattaisko sopia painon ilmoittamispäivä(t)? Onko kerran viikossa liian vähän, motivoisiko paremmin vaikka kaksi kertaa viikossa? Esimerkiksi maanantai ja perjantai? Huomaisi ehkä sen, että tuleeko viikonloppuna syötyä kevyemmin vai raskaammin ja miten se yleensä vaikuttaa painonpudotukseen, jos viikonloput on vapaalla ja viikot töissä. Tosin kaikkihan meistä ei tee säännöllistä päivätyötä mutta kumminkin...

• Riri-75

Heipsan,

Tein lasten syntymän jälkeen RUOKAREMONTIN... aloitin painonvartijoissa ja jatkoin sitten itsekseni ku olin saanut kymmenen kiloa pois.
      Hyvin on pysynyt uusi elämäntapa päällä toki retkahduksia tulee mutta suon ne itselleni.
      Olen todella perso suklaalle ja syönkin sitä melkein päivittäin :D
      Mutta silti painan vähemmän kuin silloin kun aloin ensimmäistä lasta odottamaan (70kg)... ja silloin tuli 22 kiloa ylimääräistä, hups :)
      Jos haluatte vinkkejä miten painon saa pois ja pidettyä alhaalla niin kyselkää ihmeessä.. annan mielelläni vinkkejä ja haluan itsekin saada tsemppiä aina kun retkahduksia tulee :)
      Olen 175 cm, paino 64 kg ja olen aika tyytyväinen itseeni (löysää vatsanahkaa vielä päivittäin kiinteytän epätoivoisesti) :)
      Erittäin paljon tsemppiä kaikille painonpudottajille ja uutta suuntaa etsiville!

t. äippä 30 vee

• hyvä

punnituspäivä, aamupaino eiks niin?
      Tänä aamuna vaaka näytti 70,8 kg. Viime maanantaista kun alotin puntarin kanssa on tippunu 600 grammaa. Ihmeen hyvin kun viikonloppuna meni överiksi, yhdet synttärit ja muuten vaan otti päähä.

Voishan toinen punnituspäivä olla vaikka perjantai, ite käyn puntarilla useastiki viikossa, vaikkei niin sitä suositella.

Syöttekö muutes mitään makeeta päivittäin? Mä en oikein tiedä, miten tekisin, helposti menee yli. Nyt otin kahvin kanssa puolikkaan Paussi-keksin ja pienen kauhallisen kaurajäätelöö.
      terkuin Poitsun äiti ja tsemppiä kaikille!!

• Olen 35- vuotias kolmen lapsen äiti ja painoa olis tarkotus pudotella noin 10 kiloa.Neljä olis jo pois!! Makeat on mulle myös intohimo varsinkin karkit.Nyt laihdutus aikana olen sallinut itselleni salmiakin,sillä lähtee pahin nassutuksen tarve ja on kuitenkin vähäkalorista.Lakujakin vähän joskus.Suklaa pois kokonaan,sen kun alottaa levyn toisesta päästä niin niin huomaa syöneensä koko levyn.Samoin keksit.Ei voi ottaa vaan yhtä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe