raiskattu...

Mellu

Minut raiskattiin noin 6-7 kk sitten ja tulin raskaaksi. Päätin pitää lapsen, vaikka hän ei tulisi tuntemaan isäänsä niinkuin en minäkään tunne lapseni isää, raiskaajaani. Sain traumoja ja tiedän että vauva vain muistuttaa minua tapahtumasta mutta mielestäni vauvalla on oikeus elää vaikka häntä ei oltu toivottu. Mutta mieheni ei hyväksy vauvaa ja haluaisi, että antaisin vauvani pois. Rakastan miestäni, mutta en halua antaa vauvaani pois, joten sanoin hänelle että minä ja vauva tai ei mitään. Silloin mieheni käveli pois...Hän ei ole tullut vieläkään takaisin. Teinkö oikein?

26

1909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

      Voi hyvä naisparka! Voimakas olet, kun olet paljon kestänyt ja toivottavasti yhä kestät. Minusta teit oikein, jos teit kuten sydän sanoo. Jaksatko olla sen lapsen kanssa? Vai oletko vielä raskaana?

      Minun lapseni isä ei tosin raiskannut minua, mutta ei ole koskaan tahtonut lastaan nähdä ja mulla on edessä lapselle aika monimutkaisen tarinan kertominen. Sulla se taitaa olla vielä rankempi.

      Miehestä voi takuulla tuntua pahalta, uskon sen. Mutta en silti tiedä, onko monien miesten suhtautuminen raiskaukseen kovinkaan viisasta.. jos siinä tulee, no, ilmankin raskautta, mustasukkaisuuden tunteita siitä että naistansa on pahoinpidelty.

      Toivottavasti jaksat! Jos tarviit kirjoitella, kirjoita mulle:

      [email protected]

      Laura

    • A

      Mielestäni teit väärin. Eiköhän olisi ollut viisaampaa kaikkien osapuolten kannalta että olisit tehnyt abortin ja hankkinut lapsen miehesi kanssa! Vai oletko sinä kaikkea ehkäisyä vastaan, periaattessa jos käyttää kortsua ni tappaa joka kerta tuhansia lapsia jos noin ajattelee... No hyvää jatkoa joka tapauksessa teet mitä teet.

      • Anonyymi

        Luitkohan sä nyt ihan oikein. Toi näimen raiskattiin. Kuinka niin hän on kaikkea ehkäisyä vastaan. Hän sanoi, että tuli raiskaamisesta raskaaksi... Taliaivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitkohan sä nyt ihan oikein. Toi näimen raiskattiin. Kuinka niin hän on kaikkea ehkäisyä vastaan. Hän sanoi, että tuli raiskaamisesta raskaaksi... Taliaivo.

        Nainen**


    • Weera

      Kaikki sanat tuntuvat tilanteeseesi latteilta, mutta haluan yrittää sanoa jotakin.

      Olet kyllä joutunut kovien päätösten eteen. Hienoa, että pystyt tekemään tahtosi mukaan, luulen että se takaa kuitenkin parhaan mielenrauhan. Toisten toiveisiin taipuminen kaduttaa helposti koko elämän. Vaikka päätöksesi olisi kuinka vaikea, seisot vahvasti sen takana, kun tiedät, että sinusta se on oikein ja niin haluat tehdä.

      Ymmärrän toisaalta myös hyvin miehesi tunteita. Sääli, ettei hän ole kyennyt seisomaan rinnallasi, kun varmasti olisit tarvinnut tukea.

      Jos vielä keskustelet hänen kanssaan, painota sitä, että ei ole syntyvän lapsen syy, että hänen isänsä on raiskaaja. Kerro syistä, jotka johtivat siihen, että päätit pitää lapsen. On mielettömän vaikea ellei sitten mahdotonta antaa oma lapsi pois, yritä selvittää se miehellesi.

      Ei kannattaisi vetää asiaa tilanteeseen, jossa keskusteluyhteys katkeaa. Ihmiset tarvitsevat usein aikaa sulattaakseen vaikeat asiat. Olisi hyvä, että sinulla olisi miehesi tukena lapsesi kanssa.

      Uskon, että sinun kannattaa kertoa lapselle vähitellen ajan kanssa siis sitä mukaa, kun hän pystyy ymmärtämään, mistä on kyse, asioiden todellinen laita, ettei isä-asia kummittele teidän välillänne salaisuutena, jonka olemassa olon lapsi kuitenkin tajuaa. Niin pystyt myös itse helpommin irroittautumaan ajatuksista, jotka suuntaavat kuitenkin jossakin sielun pohjalla asustavaa vihaa lapsen isää kohtaan kohti lastasi.

      Muista sanoa lapselle myös, että vaikka häntä ei etukäteen toivottu, niin kun hän oli alkanut olemaan, et voinut luopua hänestä, että silloin hänestä tuli merkittävä ja että silloin jo halusit rakastaa häntä.

    • Julmaa

      paljon taakkaa on sulla harteillasi, osan kun saisit antaa pois, elämä mallillaan ois.
      Ehkä miehelläsi ei ollut muuta mahdollisuutta, hänhän on täysin ulkopuolinen lapsen suhteen, eikä varmasti tiedä miten suhtautua lapsen saamiseen, etenkin kun ei ole isä.

      Luulen että, miehesi tulee takaisin kuitenkin, hänen ehkä vaan täytyy käydä puntaroimassa asioita itsekseen ja varmasti hän löytää järkevimmän ratkaisun.

    • NYT RIITTÄÄ

      MÄ OLISIN TODISTAJANA NÄISSÄ JUTUISSA 347 KERTAA JA SILMINNÄKIJÄNÄ 18 21 - 39 KERTAA 10 - 49 KERTAA SEKÄ JA MINÄ T N JUTTUJA 9 JA 7 T RUISROCKISSA 2 PYHÄLLÄ JA N 190 J SILMINNÄKIJÄ

    • mies

      Jos sinut raiskattiin miksi et käyttänyt "katumuspilleriä" minkä olisit voinut ottaa raiskauksen jälkeenkin ? Olet siis "kuunnellut" vain omaa sydäntäsi muttet ottanut miehesi tunteita huomioon.Toimivassa ja rakkautta sisältävässä suhteessa olen omasta mielestäni varma että tuollaisen ikävän tapahtuman jälkeen nainen tekisi niinkuin miehesikin ajatteli eli abortti.En ole varmaankaan oikea henkilö antamaan sinulle neuvoja mutta kun niitä kysyit niin annan oman henkilökohtaisen mielipiteeni asiasta.

      En usko että miehesi palaa takaisin koska tämä "ei toivottu lapsi" muistuttaa aina siitä ikävästä hetkestä mitä sattui.Uskon että sinun tuntemuksesi siitä "laimenee" ja tulet tuntemaan suurta rakkautta tätä lasta kohtaan.Kyllä raskaus on kuitenkin monen naisen "herkkä hetki" ja kun lapsi syntyy ja se laitetaan viereesi niin takaan että et tunne ainakaan inhoa tätä pienokaista kohtaan.

      Mutta sä olet tehnyt ratkaisun ja hyvä että edes sinä olet siihen tyytyväinen.Jatka vain elämääsi koska sehän ei voi loppua eikä sitä voi jarruttaa.

      • Cicki

        tätä nimenomaista asiaa enempiä tuntematta että "katumuspilleri" ei ole 100%:nen, eli raskaus voi jatkua pillerin otosta huolimatta.


      • Anonyymi

        Nyt saakeli ne helvetin käytöstavat!! Hän teki ihan oikein kun ei tappanut sitä lasta. Ja luutetko sinä kaikkitietävä taliaivo, että,raiskatuksi tullut nuori tyttö ajattelee, että menenpäs tuosta aoteekkiin samantien ostamaan ns katumuspilleriä???
        Hyvä logiikka ihmiset👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt saakeli ne helvetin käytöstavat!! Hän teki ihan oikein kun ei tappanut sitä lasta. Ja luutetko sinä kaikkitietävä taliaivo, että,raiskatuksi tullut nuori tyttö ajattelee, että menenpäs tuosta aoteekkiin samantien ostamaan ns katumuspilleriä???
        Hyvä logiikka ihmiset👍👍

        Mitä helvettiä sä selität? Uskallan väittää että 99% raiskatuista naisista haluaa pysäyttää sen raskauden. Hiton sekopää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sä selität? Uskallan väittää että 99% raiskatuista naisista haluaa pysäyttää sen raskauden. Hiton sekopää.

        Olet pakosti mies kuin noin ajattelet. Ainoastaan mies voi olla noin julma naista kohtaan ja nähdä naisen vain synnytyskoneena. Joka ikinen raiskaus pitäisi hyväksyä ja synnytellä nämä "rakkauden hedelmät" hyi hitto.


    • Anonyymi

      Nyt on beduiinisatukirjaa elämän ohjeena ja lakikirjana pitävä kansanedustaja Päivi Räsänen hyvillään, juuri noin pitää toimia vaikka lapsi saa alun jonkun perkeleen kasipallon raiskauksesta. Jonka todennäköisesti perussuomalaiset on tuonut maahan v. 2015.

    • Anonyymi

      Lapsi kasvaa sinun tunteella olet hyvä ihminen.

    • Anonyymi

      Ehkä molemmat ajatteli mielestään oikein? Miehenä näen miehen näkemyksen paremmin, siksi siihen kommentoin, ehkä mies koki, et raiskaus ei välttämättä ollutkaan raiskaus raaimmillaan, vaan yhdessä oltu iltaa viettämässä, lopulta tilanne karannut käsistä? Itseä ainakin muistuttaisi tämä ikävä naisen kokemus, enkä voisi syntyneelle lapselle olla toivottu isäpuoli, ehkä hänkin ajatteli näin ja otti siksi etäisyyttä? Rohkea on nainen ollut, kun on tällaiseen ratkaisuun päätynyt, jollain tavalla ymmärrän, vaikken olisi hyväksynyt sitä omalla kohdallani.

      • Anonyymi

        Voi jeesus mikä vähättelijä...ehkä elämä opettaa


    • Anonyymi
    • väärä valinta

      • Anonyymi

        Haista sinä timitys eltaantunut sperma! Vai oliko tää sun äiti tää ap?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä timitys eltaantunut sperma! Vai oliko tää sun äiti tää ap?

        tällöinhän naisen mielestä raiskaus oli ok jos haluaa jatkaa raiskaajan geenejä.


    • Anonyymi

      Teit oikein. Miehesi ei rakastanut sinua.

    • Anonyymi

      En ollenkaan halua väheksyä raiskauksen kohteeksi joutuneita naisia, mutta epäilen tätä aloitusta vahvasti provoksi, täällä niitä riittää. Käsittääkseni raiskauksen uhri tarkastetaan aina mahdollisen raskauden varalta lääkärin toimesta ja tarvittaessa uhrille tarjotaan jälkiehkäisyä. Todennäköisesti henkisiin traumoihin olisi tarjottu apua uhrin lisäksi myös hänen miehelleen. Tuntuisi aika oudolta, että tässä tapauksessa kaikki tarjoilla oleva apu olisi mennyt totaalisesti pieleen.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      OK Boomeri

    • Anonyymi

      Vaihda kuskia ja merkki.

    • Anonyymi

      Persut keksivät vaikka minkälaisia valheita ajaakseen omaa valheellista agensaansa. Persukytät levittelevät kaikenlaisia vaheita. Ei pidä uskoa mitään mitää persu sanoo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe