Onko iPod Shuffle hyvä?

mini jo on

Haittaako shufflen käyttäjiä se että siinä ei ole näyttöä? Itsellä iPod mini, mutta poika haluaisi itselleen shufflen pelimatkoille ym. Kannattaako shuffle ostaa, eli onko yhtä hyvä ääni kuin minissä?

48

38861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • first_hp_finn

      Osta verkkokaupasta.com Creative MuVo V200,se on paras,ja maksaakin pikkuisen verra 95€,siinä on 15 tunnin soittoaika yhdellä patterilla,siinä on radio,siinä on 512Mb muistia...siinä on näyttö!!!

      • trekker

        Pysyttelisit nyt ihan vaan siellä kannettavien palstalla ku et näistä mac asioista oikeesti mitään ymmärrä! Ihan naurettavaa touhua ruveta mollaamaan laitteita mitä et etes ole käyttänyt. Joku näillä palstoilla nimittäin saattaa haluta asiantuntevia neuvoja. Mutta pitäähän teineillä olla huvinsa...


      • iPodi....

        Nomad- ja Zen -merkkisiä mp3-soittimia valmistava Creative Technology raportoi 95 prosentin tulosromahduksesta loka-joulukuussa. Singaporelaisyhtiö on taistellut hinnoilla markkinoita hallitsevaa Applen iPodia vastaan ja menestynyt heikosti.

        Lähde: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=10&news_id=52627


    • .p.

      On se hyvä. Se on sitä kokemuksieni mukaan ja se on sitä myös monien testien mukaan (Esim Hifilehden voitto). Sopii urheiluhararstuksiin erittäin hyvin.

    • trekker

      Älä turhaan kuuntele nimimerkkejä jotka kehuvat kaikkia omia laitteitaan kun eivät paremmasta tiedä. Itselläni on creativen muvo v200 ja se on kirjaimellisesti hajoamassa käsiin, no onneksi pikaliima on keksitty. Shuffle on varmasti näppärä ja tyylikäs peli, itse olen huomannut että ei siitä näytöstä hirveästi hyötyä ole, ainakaan jos laittaa soittimeen hyvää musiikkia eikä tarvitse kokoaikaa kappaleita vaihdella. Ihan kivahan se on olla, muttei todellakaan välttämätön. Radion puute saattaa shufflessa tosin häiritä jos sellaista haluaa kuunnella.

      • first_hp_finn

        Mitä liimalla teet?Onko soitin huonosti liimattu vai??

        T:First_Hp_Finn


      • trekker
        first_hp_finn kirjoitti:

        Mitä liimalla teet?Onko soitin huonosti liimattu vai??

        T:First_Hp_Finn

        mutta muistitikkuosan muovipuoliskot on lähes irronnut toisistaan, takuuseen pistäisin muuten, muutta olen lähdössä ulkomaille puoleks vuodeks. Ei kai siinä auta ku ite vähän liimailla. Muistitikkuosa on muutenkin turhan leveä, ei tahdo mahtua kaikkiin usb-väyliin.


      • first_hp_finn
        trekker kirjoitti:

        mutta muistitikkuosan muovipuoliskot on lähes irronnut toisistaan, takuuseen pistäisin muuten, muutta olen lähdössä ulkomaille puoleks vuodeks. Ei kai siinä auta ku ite vähän liimailla. Muistitikkuosa on muutenkin turhan leveä, ei tahdo mahtua kaikkiin usb-väyliin.

        Eiks se o millään ruuvilla kiinni?


    • 1stMacFinn

      Mulla on tuo giganen Shuffle ollut nyt jonkun aikaa ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Näyttöä en kaipaa mihinkään.

      Shuffle on pieni, kevyt, helppokäyttöinen ja hyvä-ääninen. Minusta siinä on parempi ääni kuin minissä, sen verran mitä pojan miniä olen kuunnellut.

      • Auttakaa!

        Niin, elikkäs miten saa lisättyä ipod shuffleen biisejä? olen todella kiitollinen jos joku viitsisi vastata!


      • rebekka

        olisi ihanaa jos joku ipod shufflen omistaja voisi auttaa. miten te lataatte soitintanne? ostaessani sen en saanut ei tullut laturia ja kun laturin siihen ostin, niin sehän on aivan liian leveä siihen pieneen pyöreään laturi reikään. Kuuluuko siihen kenties lisä osa tai joku? apua kiitos


      • helppoa
        rebekka kirjoitti:

        olisi ihanaa jos joku ipod shufflen omistaja voisi auttaa. miten te lataatte soitintanne? ostaessani sen en saanut ei tullut laturia ja kun laturin siihen ostin, niin sehän on aivan liian leveä siihen pieneen pyöreään laturi reikään. Kuuluuko siihen kenties lisä osa tai joku? apua kiitos

        shuffle lataantuu usb väylästä tietokoneen kautta


      • -annu-
        Auttakaa! kirjoitti:

        Niin, elikkäs miten saa lisättyä ipod shuffleen biisejä? olen todella kiitollinen jos joku viitsisi vastata!

        nii mul ei varsinaisesti oo vastausta kysymykseen koska, riippuu mistä niitä biisejä lataa. mulla se on niin että paikasta mistä mä lataan, biisi menee yhteen oman koneen tiedostoon, kopioin sen sieltä yhteen mun itunesin listaan ja sieltä sitten siihen itse ipodin listaan ja sit se biisi menee sinne soittimeen. jostain syystä biisiä ei saa suoraan ipodin listaan vaan se pitää kopioida toisen itunesissa olevan listan kautta.


      • joku toinen
        rebekka kirjoitti:

        olisi ihanaa jos joku ipod shufflen omistaja voisi auttaa. miten te lataatte soitintanne? ostaessani sen en saanut ei tullut laturia ja kun laturin siihen ostin, niin sehän on aivan liian leveä siihen pieneen pyöreään laturi reikään. Kuuluuko siihen kenties lisä osa tai joku? apua kiitos

        jos sul ei oo nii voit esim. ladata jonku vaikka nyt limewiren (sul pitää olla i tunes auki) ja ettii kappale jonka haluut sit vaa klikkaat sitä kappaletta nii se alkaa lataa ja ku siin on 100% nii klikkaat sitä (pidä pohjassa) ja raahaat sen siihe i tunesii ja sit vaa ootat.(sen i podin pitää olla kokoajan kiinni konees.(: on toi kyl aika hyvä peli toi i pod shuffle


    • Niinpä...

      Kannattaa vaihtaa toiseen merkkiin. Parempia löytyy useita. iPod on vain kallis ominaisuuksiinsa nähden.

      • pettynyt

        ipod shufflea en suosittele.
        en ole vielä saanut toimimaan,
        tuskin saankaan.
        Creative zen stone toimii
        kuin unelma.


    • j-b

      hyviä puolia:

      - USB-tikku
      - 2 kantaa, toinen tavallinen ja toisessa kaulanauha
      - hyvin muotoillut painikkeet (pidän Shufflea paidan alla (ulkona on pakkasta puolet vuodesta))
      - yhtenäinen runko/kuori (ei saumauksia)
      - tyylikäs kokonaisuus
      - integroituu iTunesiin (en käytä nettikauppaa, mutta cd-rippausta ja jukeboksia kyllä, ja käytin kauan ennen kuin ostin iPodin.)

      Huonoja puolia:

      - akku kestää vain rajallisen määrän latauksia, mutta onpahan kevyt, kun ei tarvi patteri-akkua.

      en tiedä koska akku alkaa himmetä, mutta normaalikäytössä ai kai kovin äkkiä, mut mä käytänkin 8-10h päivässä, jos kestää 2 vuotta, niin oon tyytyväinen.

      Mitä ääneen tulee, niin kaikki on suhteellista. ei ne mukana tulevat kuulokkeet mitään hifi-vehkeitä oo. Mä kuuntelin noilla Sennheiserin "HD 280 pro"-luureilla, enkä ainakaan löytäny moittimista saundissa.

      • podpodpod

        Kun shufflessa ei ole näyttöä, kuinka voi tietää akun varauksen tilan? Pitääkö vaan yrittää muistella kuinka monta tuntia on kuunnellut ja sen mukaan latailla.


      • ei............................
        podpodpod kirjoitti:

        Kun shufflessa ei ole näyttöä, kuinka voi tietää akun varauksen tilan? Pitääkö vaan yrittää muistella kuinka monta tuntia on kuunnellut ja sen mukaan latailla.

        siel takan on semmonen valo lisää informaatiota saat : www.apple.fi ja otat siit iTunes- iPod... sit sielt pitäis löytyy...


      • j-b
        podpodpod kirjoitti:

        Kun shufflessa ei ole näyttöä, kuinka voi tietää akun varauksen tilan? Pitääkö vaan yrittää muistella kuinka monta tuntia on kuunnellut ja sen mukaan latailla.

        Shufflen takana on nappi, joka palaa joko vihreänä, oranssina tai punaisena.

        Tarkoitin tossa sitä, että milloin akun kapasiteetti alkaa heikkenemään, eli se ottaa vastaan vähemmän virtaa, kuin uutena.


      • ipodd
        j-b kirjoitti:

        Shufflen takana on nappi, joka palaa joko vihreänä, oranssina tai punaisena.

        Tarkoitin tossa sitä, että milloin akun kapasiteetti alkaa heikkenemään, eli se ottaa vastaan vähemmän virtaa, kuin uutena.

        Olen kuullut että jonkuilla on ollut vaikeuksia windows xp:een ja ipod shufflen kanssa, onko teillä ilmennyt mitään ongelmia?


      • j-b
        ipodd kirjoitti:

        Olen kuullut että jonkuilla on ollut vaikeuksia windows xp:een ja ipod shufflen kanssa, onko teillä ilmennyt mitään ongelmia?

        Windows XP:n, iTunesin ja iPod Shufflen yhteistoiminnassa, ei.

        Windowsin kanssa, kyllä.


      • Nannann
        ipodd kirjoitti:

        Olen kuullut että jonkuilla on ollut vaikeuksia windows xp:een ja ipod shufflen kanssa, onko teillä ilmennyt mitään ongelmia?

        "Osta verkkokaupasta.com Creative MuVo V200,se on paras,ja maksaakin pikkuisen verra 95€,siinä on 15 tunnin soittoaika yhdellä patterilla,siinä on radio,siinä on 512Mb muistia...siinä on näyttö!!!"
        Näytöllä ei periaatteessa ole väliä mutta creativen huonot puolet:
        -Hajottaa toisen kuulokkeen.
        -Hajoaa pienestä kolauksesta
        -Yhdellä patterilla loppujenlopuksi käytön aikana kestää 3-4 tuntia.(Kunon pari viikkoa aktiivisesti käyttänyt)
        Ja 512mb,Hah. Omassa shufflessa on giga ja maksoin 50 e


      • nubbyy
        j-b kirjoitti:

        Windows XP:n, iTunesin ja iPod Shufflen yhteistoiminnassa, ei.

        Windowsin kanssa, kyllä.

        mulla on menny jo kahden viikon aikana hermot iTunesiin ja ipod shuffleen, perkule kun ei saa lisättyä biisejä, ja kone näyttää et mun ipod on täynnä vaikka siinä ei oo yhtään biisejä, onko kellään käyny samalla lailla? miten saisin lisättyä biisejä?


      • hattuuntunut
        nubbyy kirjoitti:

        mulla on menny jo kahden viikon aikana hermot iTunesiin ja ipod shuffleen, perkule kun ei saa lisättyä biisejä, ja kone näyttää et mun ipod on täynnä vaikka siinä ei oo yhtään biisejä, onko kellään käyny samalla lailla? miten saisin lisättyä biisejä?

        jep,
        itunes ja shuffle vievät hermot.
        creativen zen stone toimii kuin unelma.


      • -annu-
        nubbyy kirjoitti:

        mulla on menny jo kahden viikon aikana hermot iTunesiin ja ipod shuffleen, perkule kun ei saa lisättyä biisejä, ja kone näyttää et mun ipod on täynnä vaikka siinä ei oo yhtään biisejä, onko kellään käyny samalla lailla? miten saisin lisättyä biisejä?

        shufflen ollessa tyhjä kaikki oli kyl ok, mut nyt ku mul on siin 194 biisiä, niin itunes väittää et se on täynnä vaik oon lukenu et siihen yhen gt:n shuffleen (mikä mul on), menee 240 biisii. et se on mun ongelma.


    • mmi

      Hei, itselläni on shuffle, enkä ole vielä saanut sitä toimimaan, tai saan lisättyä siihen 5 kappaletta ja itunes näyttää ipodini olevan täynnä, en ole vieläkään saanut tuota toimimaan, mutta pitää käydä siellä liikkeessä. todella näppärä ipod,mahtuu ihan mihin vain, näyttö olisi hyvä että näkisi mm kappaleen esittäjän ja nimen, mutta noin pienessä soittimessa se on turha ;)

      • Kille

        Creativen laitteet on varmaan ihan jees, jos ei ota huomioon sitä, kuinka helposti ne hajoaa käsiin. Kaksi viikkoa oston jälkeen patterin päällä oleva luukku paskana, enkä todellakaan ollut kovakouraisesti sitä käsitellyt. Pienen taistelun ja kuluttajaneuvojalle yhteydenoton jälkeen sain tilalle uuden soittimen, josta meni edelleen luukku rikki. Avopuolisolla oli sama laite, josta sama patteriluukku meni myös rikki n. kuukauden käytön jälkeen. En oikein jaksanut käydä hakemassa uutta soitinta toisen perään, joten siirryin ipodiin. Jos ei haittaa, ettei patterin päällä ole mitään suojaa ja näytöstä häviää välillä tekstit, nin mikäs siinä :)


      • susi on

        Mun iPod ei koskaan ole soittanu paria sille ladattua biisiä. Kaikki ostettu iTunes kaupasta joten sinänsä ei pitäs olla ongelmaa. No tänään sitten, se ei soita enää ku kahta biisiä, ei vieläkään niit samoja kahta tosin!
        Älkää ostako, hankalasti yhteensopiva ja täys susi!


      • ...
        susi on kirjoitti:

        Mun iPod ei koskaan ole soittanu paria sille ladattua biisiä. Kaikki ostettu iTunes kaupasta joten sinänsä ei pitäs olla ongelmaa. No tänään sitten, se ei soita enää ku kahta biisiä, ei vieläkään niit samoja kahta tosin!
        Älkää ostako, hankalasti yhteensopiva ja täys susi!

        Minulla on soittanut kaikki kappaleet mitä sinne olen ladannut (n.280). ja hyvin on toiminut muutenkin.


      • khiih
        Kille kirjoitti:

        Creativen laitteet on varmaan ihan jees, jos ei ota huomioon sitä, kuinka helposti ne hajoaa käsiin. Kaksi viikkoa oston jälkeen patterin päällä oleva luukku paskana, enkä todellakaan ollut kovakouraisesti sitä käsitellyt. Pienen taistelun ja kuluttajaneuvojalle yhteydenoton jälkeen sain tilalle uuden soittimen, josta meni edelleen luukku rikki. Avopuolisolla oli sama laite, josta sama patteriluukku meni myös rikki n. kuukauden käytön jälkeen. En oikein jaksanut käydä hakemassa uutta soitinta toisen perään, joten siirryin ipodiin. Jos ei haittaa, ettei patterin päällä ole mitään suojaa ja näytöstä häviää välillä tekstit, nin mikäs siinä :)

        niin no itelläni on creative muvo 256mb ja niin ensinnäkin ostin liian pien muistisen ja sitte päästää näihin: mulla meni melkee heti näyttö halki ja itse aijon hankkia ton ipodin..se olis mun mielest varmaan hyvä vaiks sitä akun loppumista ei näy..siinä ei oo ainakaan mitää näyttöö ku menee halki ja mulle riittävä muistikin on..mut onks siin pakko ladata itunesist niit kappaleit..voiks esim: emulesta ( sori laitont kylläh) mut ni emulesta voiks siit otettui kappaleit ottaa ipodii?? sori tälläne piiiiitkä viesti :D


      • karandas
        ... kirjoitti:

        Minulla on soittanut kaikki kappaleet mitä sinne olen ladannut (n.280). ja hyvin on toiminut muutenkin.

        Heissan
        Joku tässä aikaisemmin on jo kyselly että voiko esim: Emulesta ladattuja kappaleita laittaa tähän Ipodiin??
        Kun ei oikeen oo tota ylimääräist ostaa mitään kappaleita tosta Itunesista.. Pyydä että joku vastaisi nopeasti.


      • SillySloth
        karandas kirjoitti:

        Heissan
        Joku tässä aikaisemmin on jo kyselly että voiko esim: Emulesta ladattuja kappaleita laittaa tähän Ipodiin??
        Kun ei oikeen oo tota ylimääräist ostaa mitään kappaleita tosta Itunesista.. Pyydä että joku vastaisi nopeasti.

        Netistä löytyvässä iPod shufflen ominaisuuksista kertovassa sivustossa sanotaan et siihen voi ladata omalla koneella olevia biisejä, eli ei tarvitsisi ostella kappaleita Itunesista.
        Itselläni ei kyllä ole henkilökohtaista kokemusta siitä että toimiiko tuo lataus, mut kaipa nuo annetut tiedot oli oikeita.


      • karandas
        SillySloth kirjoitti:

        Netistä löytyvässä iPod shufflen ominaisuuksista kertovassa sivustossa sanotaan et siihen voi ladata omalla koneella olevia biisejä, eli ei tarvitsisi ostella kappaleita Itunesista.
        Itselläni ei kyllä ole henkilökohtaista kokemusta siitä että toimiiko tuo lataus, mut kaipa nuo annetut tiedot oli oikeita.

        ookkei kiitti tiedosta! :D


      • kalle
        karandas kirjoitti:

        ookkei kiitti tiedosta! :D

        mulla ainakin toiminu moitteetta.


      • Mäkkitupalainen
        khiih kirjoitti:

        niin no itelläni on creative muvo 256mb ja niin ensinnäkin ostin liian pien muistisen ja sitte päästää näihin: mulla meni melkee heti näyttö halki ja itse aijon hankkia ton ipodin..se olis mun mielest varmaan hyvä vaiks sitä akun loppumista ei näy..siinä ei oo ainakaan mitää näyttöö ku menee halki ja mulle riittävä muistikin on..mut onks siin pakko ladata itunesist niit kappaleit..voiks esim: emulesta ( sori laitont kylläh) mut ni emulesta voiks siit otettui kappaleit ottaa ipodii?? sori tälläne piiiiitkä viesti :D

        onnistuu kyllä, mutta kaikki siirrot on mentävä iTunesin kautta.
        Se ei ota kantaa mistä lähteestä musa tulee, kunhan se on oikean muotoista.


    • Usseh

      Damn! Olin Espanias ja näin siel saman tyylisen iPodin jossain pikku pujussa olin nähnyt iPodin aikasemmin Safarin pääsivulla no ostin ”iPod Shufflen” koska oma ja vanha MP3:ni oli varastettu ihmettelin hiukan miksi takana luki Sharpixels no loman jälkeen huomasin ostettuani feikin joka on nytten jo rikki ekana maali alko irrota jne. sitten ihmettelin miksi ”Shuffleni” ei käynnistynyt joten paskanahan se oli ei kestäny edes kuukautta ja nyt jälkeenpäin sapettaa feikki ”Shuffle” on ihansamanlainen värejä, näppäimiä ja jopa koteloa myöten sama mutta tekstit on erinlaisia feikki ”Shufflen” erottaa siitä että Off/On -nappula ei ole metallia vaan muovia, ja Off/On -nappulan alla oleva väri on sama kun feikki ”Shufflessa” ja siitä ettei siinä ole Applen tai iPodin tekstejä vaan takana (siitä mistä saa sen kiinni esim. hihaan) lukee Sharpixels myös kotelossa sama juttu… Kannattaa tsekkaa mitä ostaa ja mistä ostaa ettei käy niiku meikäläiselle sapettaa vieläkin murra muuten ihan hyvä ja mukava MP3 kun oli niin pieni ja kättärä ja sai esim. hihaan kiinniDamn! Olin Espanias ja näin siel saman tyylisen iPodin jossain pikku pujussa olin nähnyt iPodin aikasemmin Safarin pääsivulla no ostin ”iPod Shufflen” koska oma ja vanha MP3:ni oli varastettu ihmettelin hiukan miksi takana luki Sharpixels no loman jälkeen huomasin ostettuani feikin joka on nytten jo rikki ekana maali alko irrota jne. sitten ihmettelin miksi ”Shuffleni” ei käynnistynyt joten paskanahan se oli ei kestäny edes kuukautta ja nyt jälkeenpäin sapettaa feikki ”Shuffle” on ihansamanlainen värejä, näppäimiä ja jopa koteloa myöten sama mutta tekstit on erinlaisia feikki ”Shufflen” erottaa siitä että Off/On -nappula ei ole metallia vaan muovia, ja Off/On -nappulan alla oleva väri on sama kun feikki ”Shufflessa” ja siitä ettei siinä ole Applen tai iPodin tekstejä vaan takana (siitä mistä saa sen kiinni esim. hihaan) lukee Sharpixels myös kotelossa sama juttu… Kannattaa tsekkaa mitä ostaa ja mistä ostaa ettei käy niiku meikäläiselle sapettaa vieläkin murra muuten ihan hyvä ja mukava MP3 kun oli niin pieni ja kättärä ja sai esim. hihaan kiinni

      • 123

        Käytä välimerkkejä. Tekstistäsi ei saa selvää.


      • arzei
        123 kirjoitti:

        Käytä välimerkkejä. Tekstistäsi ei saa selvää.

        Itte sain juuri ipod shufflen ja ei mua se haittaa vaikkei siinä oo näyttöö. Se vaan ois hyvä jos ois tullu mukana suomenkieliset ohjeet ja oppisin käyttään
        Tähän mennessä on ollu ihan hyvä


      • Mäkkitupalainen
        arzei kirjoitti:

        Itte sain juuri ipod shufflen ja ei mua se haittaa vaikkei siinä oo näyttöö. Se vaan ois hyvä jos ois tullu mukana suomenkieliset ohjeet ja oppisin käyttään
        Tähän mennessä on ollu ihan hyvä

        http://ohjehaku.fi/musiikki/ohjeet/ipod-shuffle-kayttoohje
        http://fi.wikipedia.org/wiki/IPod_shuffle
        http://support.apple.com/kb/TS1412?viewlocale=fi_FI
        http://www.apple.com/fi/support/ipod/tutorials/
        http://www.apple.com/fi/support/ipod/tutorials/shuffle.html

        Kuukkeli on ystäväsi :-)


    • ipodini

      ongelma on nyt tässä: sain Ipod shufflen joululahjakis. Latasin sinne musiikkia koneeltani (en netistä siis) ja latasin sisään raennetun akun täyteen sellaisella USB jutulla (?) silti en saa sitä päälle, vaikka ohjeessa luki että paina "PLAY" nappia 2 sek. Onko teillä ollut vastaavanlaisia ongelmia?

      Olen etsinyt tietoa Apple Ipodin sivulla ja olen ladannut jonkun iStoren koneelleni, joten mikä mättää?
      Olisin todella kiitollinen jos joku auttaisi

      • Shuffle-fani

        Mulla on ollut sama vanha shuffle viitisen vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Vähän tämän ketjun juttuja kommentoin omista kokemuksistani. Eli näytön puuttuminen ei ole haitannut koskaan, kun olen ladannut sinne vain sellaista musiikkia, mitä haluan kuunnella ja masiinan "ideahan" on nimenomaan soittaa randomilla biisejä. Ja saahan ne napilla vaihdettua. ( Itse kyllä tunnistan biisit ja niiden esittäjät, en tartte näyttöä siihen. )

        Jos biisejä ei mahdu luvattua määrää, niin äänitiedostot on luultavasti jollain tilaavievällä formaatilla, iTunesissa sen saa tarkastettua ja vaihdettua helposti. Ja podin asetukset kannattaa katsoa: masiinaaan kun saa tallennettua muutakin kuin musaa. Eli asetuksista vain laitetaan tilaa musiikille, eikä muulle materiaalille. -Käytän vain iTunesia musiikkiohjelmanani, en tiedä, millainen näyttö tulee, jollei sitä ole.

        Jos ei kone play-napista käynnisty, niin onhan sulla koneessa se varsinainen virta päällä...? Joskus mullakaan ei käynnisty heti, kun liian nopeasti painan playta virran kytkemisen jälkeen päälle, menee paussille - kokeile painaa uudelleen.

        Vaikka muuten on toiminut pod moitteettomasti ( ja on käytetty paljon ) , niin mullakin se kerran teki sen , että ei soittanut mitään, vaikka näytöllä näytti koneen olevan täynnä musiikkia. Palautin soittimen alkuperäisasetukset ( tai mikä se termi siellä lieneekään, en muista) ja homma alkoi jälleen pelittämään. Itse ostan musani pääasiassa Tunesista, mutta olen ongelmitta saanut ladattua ämppäriini esim. artistien omilta sivuilta tai cd:ltä koneelle siirretyt biisit, iTunesin kautta. -Hullu paljon työtä tekee, kun helpollakin pääsee.

        Mikään hifisti en ole, vaan ihan "normaalikuuntelija" eli mulle äänen laatu on ollut hyvä. Tosin niitä mukana tulevia nappikuulokkeita en ole pitänyt päivääkään, vaan hommasin heti tarkoitukseeni sopivat kuulokkeet. ( Treeniin ja kunnon bassokorostuksilla yms. ) Myös kajareihin kytkettynä ääni on ollut ok, riippuu toki kaiuttimista.

        Hyvä peli tuo on ollut, mitään muuta en edes harkitse, kun tuo sanoo yhteistyösopimuksen irti. Se nyt vaan on tyhmää vaihtaa huonompaan ;-D


      • eisetoimi
        Shuffle-fani kirjoitti:

        Mulla on ollut sama vanha shuffle viitisen vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Vähän tämän ketjun juttuja kommentoin omista kokemuksistani. Eli näytön puuttuminen ei ole haitannut koskaan, kun olen ladannut sinne vain sellaista musiikkia, mitä haluan kuunnella ja masiinan "ideahan" on nimenomaan soittaa randomilla biisejä. Ja saahan ne napilla vaihdettua. ( Itse kyllä tunnistan biisit ja niiden esittäjät, en tartte näyttöä siihen. )

        Jos biisejä ei mahdu luvattua määrää, niin äänitiedostot on luultavasti jollain tilaavievällä formaatilla, iTunesissa sen saa tarkastettua ja vaihdettua helposti. Ja podin asetukset kannattaa katsoa: masiinaaan kun saa tallennettua muutakin kuin musaa. Eli asetuksista vain laitetaan tilaa musiikille, eikä muulle materiaalille. -Käytän vain iTunesia musiikkiohjelmanani, en tiedä, millainen näyttö tulee, jollei sitä ole.

        Jos ei kone play-napista käynnisty, niin onhan sulla koneessa se varsinainen virta päällä...? Joskus mullakaan ei käynnisty heti, kun liian nopeasti painan playta virran kytkemisen jälkeen päälle, menee paussille - kokeile painaa uudelleen.

        Vaikka muuten on toiminut pod moitteettomasti ( ja on käytetty paljon ) , niin mullakin se kerran teki sen , että ei soittanut mitään, vaikka näytöllä näytti koneen olevan täynnä musiikkia. Palautin soittimen alkuperäisasetukset ( tai mikä se termi siellä lieneekään, en muista) ja homma alkoi jälleen pelittämään. Itse ostan musani pääasiassa Tunesista, mutta olen ongelmitta saanut ladattua ämppäriini esim. artistien omilta sivuilta tai cd:ltä koneelle siirretyt biisit, iTunesin kautta. -Hullu paljon työtä tekee, kun helpollakin pääsee.

        Mikään hifisti en ole, vaan ihan "normaalikuuntelija" eli mulle äänen laatu on ollut hyvä. Tosin niitä mukana tulevia nappikuulokkeita en ole pitänyt päivääkään, vaan hommasin heti tarkoitukseeni sopivat kuulokkeet. ( Treeniin ja kunnon bassokorostuksilla yms. ) Myös kajareihin kytkettynä ääni on ollut ok, riippuu toki kaiuttimista.

        Hyvä peli tuo on ollut, mitään muuta en edes harkitse, kun tuo sanoo yhteistyösopimuksen irti. Se nyt vaan on tyhmää vaihtaa huonompaan ;-D

        Ostin tuossa tänään ipod shufflen jo väsähtäneen Olympuksen mroben tilalle ja en saa sitä toimimaan, tai tarkemmin sanottuna en saa itunesia toimimaan. Laitevaatimukset ovat ok, mutta kun yritän avata setup.exeä, niin se herjaa, että "ei ole sopiva win32 sovellus" tms. Minulla on windows xp ja service pack 3, tämän pitäisi olla ok itunesin lataussivulla olevien ohjelmistovaatimusten kanssa.

        Osaako joku sanoa, mistä kiikastaa? Tarviiko minun vaihtaa esim. Vistaan vai mikä tässä nyt mättää? En todellakaan ole mikään welho näissä asioissa, joten olisi kiva, jos joku voisi neuvoa keljuilematta.


      • heska100
        eisetoimi kirjoitti:

        Ostin tuossa tänään ipod shufflen jo väsähtäneen Olympuksen mroben tilalle ja en saa sitä toimimaan, tai tarkemmin sanottuna en saa itunesia toimimaan. Laitevaatimukset ovat ok, mutta kun yritän avata setup.exeä, niin se herjaa, että "ei ole sopiva win32 sovellus" tms. Minulla on windows xp ja service pack 3, tämän pitäisi olla ok itunesin lataussivulla olevien ohjelmistovaatimusten kanssa.

        Osaako joku sanoa, mistä kiikastaa? Tarviiko minun vaihtaa esim. Vistaan vai mikä tässä nyt mättää? En todellakaan ole mikään welho näissä asioissa, joten olisi kiva, jos joku voisi neuvoa keljuilematta.

        Lataa itunes sovellus. se on applen oma musiikintoisto-ohjelma jolla saat kätevästi siirrettyä musiikkia i podiin


      • superihminen
        heska100 kirjoitti:

        Lataa itunes sovellus. se on applen oma musiikintoisto-ohjelma jolla saat kätevästi siirrettyä musiikkia i podiin

        creativen soittimet on ihan surkeita. kun minä osti tuon creative zenin, niin ensimmäiseksi huomasin näytössä KOLME KUOLLUTTA PIKSELIÄ. Ja eihän se creative mitään viikaa siinä huomioinut koska tuuollaiset kuolleet pikselit ovat "aivan tavallista lcd näytön valmistuksessa". Ja soittimeni lakkaa reagoimasta näppäinkäskyihin vähän väliä jolloin pitää jostain etsiä pieni neula jolla sitten painaa sitä reset nappia. miksihän ne idiootit eiväyt pistäneen jotain tikkua zenin mukaan jolla sitä reset nappia sitten painaa... ja ainut hyvä puoli mitä zenissä löysin, oli se että sillä pystyi toistamaan musiikia, ja käyttöliittymä oli helppokäytöinen. mutta buginen. joten älä osta zeniä


    • Jessipa

      Niin kannattaisiko Suffle ostaa ?

    • 1stMacFinn

      Mulla on edelleen ensimmäisen sukupolven Shuffle, hyvin pelaa.

      Ja toi uus malli on makea, ei vaan kehtaa ostaa uutta kun entinenkin toimii.

      Mutta jos sulla ei jo ole, osta pois.

    • Andy666

      Mulla on tuo Shuffle ja erittäin hyvältä on tuntunu näin parin päivän käytön jälkeen, Entisestä Creative zen MX:stä meni jotenki USB-yhteys että en saa siirrettyä musaa siihen mitenkää vaikka kyllä se lataa akkua silti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe