mikä on vittumaisinta työtä mitä voi olla

galluppi

mikähän on vittumaisinta työtä mitä ihminenjoutuu
työkseen tekemään ja saa siitä vielä huonon palkan.

79

12943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työnjohtaja!

      Työnjohtaja!

      • xxll

        Kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää!


    • blondi-72hki

      tiskaajan hommia ja se oli paskamaisinta mitä tiedän ja mitä olen tehnyt.

    • etelän mies

      tein aikoinaan yhellä kuormalava tehtaalla
      kesä töitä tajusin heti että ei helevetti, voi
      ihmisellä olla ankeenpaa työtä, hikilensi
      puu pöly tarttui joka paikkaan ja oli fyysisesti
      raskasta niitten kokoaminen, ja sitt niin perkelen yksitoikkoista että hyih hyih ja
      joku porukka teki jollaki koneella niitä
      lavoja niin ne ei tehnyt muuta ku heitti
      koneeseen lautaa , huh miten jollaki pää kestää
      en ymmärrä.

      • ja se haju...

        olin kesätyössä jätevedenpuhdistamolla. Ei paljon huvita muistella.


    • keuhko

      asbesti työ on mailman vittumaisinta työtä siivota jotaki asbestia hengittämättömässä puvussa kesä helteellä maski päällä sulussa, hyi helevetti. ja vielä saa keuhkot oivaan kuntoon
      samalla rahalla. sitt purku työt on kans vihon
      viimeistä hommaa jollaki lekalla pätkiä jotaki
      tiiliseinä ihanaa sanon mä heh.

    • vittumaisinta

      oli olla töissä veljesten pyörittämässä huonekalutehtaassa.urakkavauhdilla piti tehdä ja palkka oli niin surkea että juuri pystyi ostamaan autoon bensaa että pääsi töissä kulkemaan.maksalaatikkoa ylellisemmästä ruuasta ei voinut edes kuvitella sinä aikana kun oli sen läävän palkkalistoilla.paha juttu oli myös se että työpäivän jälkeen oli niin rättiväsynyt ja henkisesti hajalla ettei edes jaksanut etsiä uutta työpaikkaa.pakkauslinjalla ei ehtinyt edes nenää kaivaa,muuten jäi heti jälkeen ja seurasi kaaos kun se vitun liukuhihna pyöri aivan liian lujaa.kaiken kukkuraksi pomot oli kokovartalo kyrpiä ja niiden pojat myös.toivottavasti joku meteoriitti putoaa riistäjä kusipäiden tehtaan päälle vaikka en yleensä kellekään mitään pahaa toivokkaan,mutta tämä onkin poikkeustila!!.olen vieläkin katkera ja viha nousee pintaan kun muistelen niitä aikoja.huonot työolot heijastuivat myös yksityiselämääni ja jatkuvan vitutuksen takia tyttöystäväkin lähti,mikä oli tosin ihan ymmärrettävää kun olin koko ajan hermot kireällä.samoihin aikoihin paikassa oli niin suuri henkilökunnan vaihtuvuus ettei työtön saanut edes karenssia jos kieltäytyi menemästä kyseessä olevalle tehtaalle töihin.mutta kun olin juuri ottanut velkaa eikä muuta työtä saanut/ollut.se oli elämäni pisin vuosi.VIHAAN LASTULEVYSTÄ TEHTYJÄ HUONEKALUJA ENKÄ IKINÄ TULE OSTAMAAN YHTÄ AINUTTA PASKATUOTETTA AAAAAAAAAARRRRGGH!!!!!!!

      • 1283qewoip9129ewq

        Heh! Pelastit päiväni! :) Oma työ tuntuu hitusen paremmalta taas vaikka kyllä vituttaa silti jos alkaa ajatella.


      • psykoottinenmasennus

        Tämä kirjoittaja on verbaalisesti lahkas.

        Olen ollut 8 kk vakavan masennuksen vallassa ja nyt ensimmäistä kertaa kuukausiin nauroin niin, että mahaan sattui.

        Kiitos sinulle, vaikka aika kauhealle duunille toi kuulostaa, mutta tyylisi kirjoittaa on verratonta.


    • kalle-70

      olin joskus nuorena poikana muurarin , apu poikana, tosi mukavaa oli , mies ei muuta tehnyt
      ku vittuili etten ole riittävän nopea ja laasti
      ei kelvannu vaikka se ois kelvannu se oli niin v mäinen että hyi helevetti, en ymmärrä ihmisiä
      että työkseen vittuilee tai sitt ei oo sitä omaa
      elämää kun on kaikki asiat kussu vittumaisuudellaan, ja juoppo kaupan päälle

      • psyki

        Tällä vittuilijalla on ilmeisesti jokin traumaattinen kokemus menneisyydessään ihmissuhteissaan. (alistettu/ nöyryytetty/ väkivalta...) Opittua käyttäytymistä.


    • hahahaha

      Tämä ei ole minun, vaan erään mukavan julkkishenkilön televisiossa antama vastaus, kun kysyttiin: Minkälaista oli olla kunnanvaltuutettuna?

      "Se oli suurinta paskaa, missä minä olen ollut mukana"

      • likuhihnalla

        Lautasia pakkaamassa. Voi helvetti mikä tahti. Puoli vuotta olin 2-vuorotyössä, sitten pinna ns. kyrvähti.


    • Mona-Henrika

      p-----n.

      Eräs ystäväni joutui menemään jäteauton kuljettajaksi. Palkka oli huono, haju hirveä kuumalla ilmalla. Roskisten tyhjentäminen oli ollut ihan ok, mutta likakaivojen tyhjentäminen oli ollut aika epämiellyttävää. Mutta toisaalta pitäähän jonkun tehdä sekin työ.

      • Jäi

        Itse olin nuorena poikana puutarhalla töissä. Homma oli vähän niin kuin mansikan poimimista eli ylös alas liikettä. Kaikki lihakset ja selkähän siinä meni paskaksi. Erityisen kivaa kukkien kerääminen oli vesisateella.

        Kivaa oli myös, kun juuri olit valmistautunut lähtemään kotiin niin tuli jokin suuri tilaus jota keräsit sitten ilta kahdeksaan asti.

        Pomo tietysti auko päätään vieressä ja syytti joka asiasta vaikka hommat oli hyvin tehnyt. Samoin käyttäytyivät kaikki johtajan sukulaiset.

        Työhön kuului myös mm. multavaraston lakaisua ilman mitään hengityssuojaimia. Kaikki hengitystiet siinä olivat sitten tukossa.

        Siitä, että "sait" tehdä tätä työtä ja kuunnella samalla jatkuvaa keljuilua, maksettiin 30 markkaa eli 5 euroa tunnilta. ylitöistä tai sunnuntai työstä ei luonnollisesti maksettu lisiä:)

        Jälkeenpäin on tullut ihmeteltyä, että miten pää aikoinaan kesti tuollaista.


      • Hartaparju
        Jäi kirjoitti:

        Itse olin nuorena poikana puutarhalla töissä. Homma oli vähän niin kuin mansikan poimimista eli ylös alas liikettä. Kaikki lihakset ja selkähän siinä meni paskaksi. Erityisen kivaa kukkien kerääminen oli vesisateella.

        Kivaa oli myös, kun juuri olit valmistautunut lähtemään kotiin niin tuli jokin suuri tilaus jota keräsit sitten ilta kahdeksaan asti.

        Pomo tietysti auko päätään vieressä ja syytti joka asiasta vaikka hommat oli hyvin tehnyt. Samoin käyttäytyivät kaikki johtajan sukulaiset.

        Työhön kuului myös mm. multavaraston lakaisua ilman mitään hengityssuojaimia. Kaikki hengitystiet siinä olivat sitten tukossa.

        Siitä, että "sait" tehdä tätä työtä ja kuunnella samalla jatkuvaa keljuilua, maksettiin 30 markkaa eli 5 euroa tunnilta. ylitöistä tai sunnuntai työstä ei luonnollisesti maksettu lisiä:)

        Jälkeenpäin on tullut ihmeteltyä, että miten pää aikoinaan kesti tuollaista.

        Joo ei kannata olla savolaisella työnantajalla töissä.


    • ninni

      Konttorityöt.

    • niin se on

      ehdottomasti

      • asljjsaj

        Jota kukaan keiden kanssa sitä teet, ei arvosta.


    • evvvk.......

      Nauratti ja vitutti yhtäaikaa. Joku jos pitää metsästystä teurastuksena ja kaupasta ostettua lihaa hyväksyttävänä pitäisi lähettää Sinnemäen kanssa Afrikkaan.

      • Anonyymi

        Vaikka se villieläin syö jostain pellosta missä käytetty lannoiteita niin lasken kyllä riistan luomuksi. Metsästys on hienoa, vaikka joskus jää ilman saalista, maata pitäisi olla enemmän että pääsis peura jahtiin .


    • Ei koskaan

      Sellanen ykstoikkonen samaa toistava liukuhinhatyö, jossa ei ole yhtään mitään vaihtelua.
      Sama yksinkertainen ja ykstoikkonen työ päivästä toiseen ja joka jatkuu monta... monta vuotta, kunnes pääsee eläkkeelle, jos ihminen ei sitä ennen havahdu ja viisastu lopettamaan itse sanomalla itsensä irti tuosta pakkotoistotyöstä.
      Myös joku pakkaustyö, jossa pakataan jotakin tuotetta, joka tulee liukuhihnalta pakattavaksi.
      Työ jatkuu samana, aina tulee samaa tavaraa liukuhihnalta päivästä toiseen, eikä koskaan näy loppua.
      Jos ei ehdi pakata tarpeeksi nopeasti, niin tavara ruuhkautuu ja putoilee lattialle, josta saat kuulla kiukkuisia ärräpäitä työhönsä kyllääntyneiden pakkaajien suusta.
      Jonkin aikaa tuollaista työtä voi tehdä, mutta kun sitä jatkuu pidempään, niin hermothan siinä menisi.
      Olet kuin joku robotti, joka tekee vaan yhtä ja samaa liikettä loputtomasti.
      Koneet ja robotit on tuollaisia töitä varten keksitty.

      • valivalivali

        Minä tein 8 vuotta tuollaista keskeytymättömässä kolmivuorotyössä. Terveys meni niska ja alaselkä paskana. Mutta palkoille pääsin.


    • -satu-

      hoitoalan hommat; asiakkaat ei arvosta, omaisten mielestä hoitajat on siellä vaan kuunnellakseen "kettuilut" omaisilta ja asiakkailta, varsinkin jos työtoverit eivät myöskään "pidä yhtä". Palkkakin on ihan p...tä, toimeen tulee kun on pakko, mut jos matkoille haluat, joudut säästämään, tai jättää laskut maksamatta.. Itse viihdyn, koska pidän haastellisesta työstä, mutta aikas usein olen ollut valmiina "viiltää ranteet auki", eli ihan p...tä ja syvältä sieltä!!

    • leivon leipää

      leipurin homma tampereella paikassa jossa hommat kusee nm.työ ottaa päähan

    • kokoojan homma

      piste. tosin toi teurastusjuttu kuulosti vielä pahemmalta.

    • nuiniin

      Kirjanpitäjän työ. Pieni palkka, helvetinmoinen stressi, aikataulut kaatuu päälle, tuntilistoilla vahditaan töitäsi ts kuinka kauan taas meni tuonkin asiakkaan kirjanpitoon jota ei voi laskuttaa, sairaanakin joutuu tulee töihin kun on omat asiakkaat, lomat pidetään pätkissä (kun on omat asiakkaat), verottaja keksii aina uusia keinoja vaikeuttaa työtäsi jne........

      • kipi3

        käyt lääkärissä, saat sairaslomaa.


    • se on se

      Paskat työajat, paska palkka, raskas työ.
      Vaikeita ja vaativia asiakkaita.
      Kun teet päivässä 4-5 suursiivousta ja siinä talon puolihullu isäntä hilluu
      munasillaan ja sun on vaan tehtävä se duuni.

      • siistiätulee

        Olen samaa mieltä, kotipalvelutyö on joskus niiiin pers... Avainasiakkaiden kotien siivous helpompaa kuin ne kotona kyyläävät ihmiset. Vanhukset yleensä ok. Palkka kaiken arvostelun alapuolella ja aina pitäisi olla valmiina menemään milloin mihinkin "luolaan" yksin. Olen kohta 3 vuotta ollut tässä ja alkaa piisaa.
        Palkan takia tässä kuitenkin koittaa jaksaa kun ei aikoinaan lukeminen maittanut.


    • 22

      Vittumaisimpia ovat siivoushommat, totta kai. Joutuu raatamaan niska limassa, pidemmän päälle paikat hajoavat ja palkka on suoraa vittuilua - 7 euroa tunnissa!

      • eristys4

        Ahtaajan työ, ajat asiaa jolla on vaikutusta koko työväestön tulevaisuuteen. Saat paskaa niskaan ja halveksunnan.


      • tohtori4

        opiskele enemmän, saat palkkaa enemmän


    • kaikkea nähnyt.

      siis normi kesäpäivä kontti oli kuin sauna. purimmme sitä ja kun paketit oli pinottu n 15kpl trukki haki ne pois. siinä oli aikaa 30sek levätä ja JUOSTA ulos kontista! kontin seinät olivat niin kuumat että juuri uskalti hipasta.tää työ oli tietenkin vuokrafirman kautta. ihmettelen miten talon oma väki teki homman.

    • hoh-hohhoijaa

      ...se on paskamaisinta hommaa.

      Mielestäni kaupan hyllyttäminen on perseestä. Huomaa hyvin millaiseksi 2-naamaiseksi sitä tulee kaupassa...työkavereita haukutaan seläntakana ja asiakkaille hymyillään.

    • enasioikkkkketjussa!

      Omalle kohdalle sattuneista pahin on ollut ruokakaupan siivous, jota tein joskus nuorena kesätyönä. Itse työ oli jopa siivoustyöksi sotkuista, raskasta ja kiireistä, tauot jäi pitämättä, kiitosta ei saanut koskaan, palkattomia ylitöitä lähes joka päivä, kauppias valitti kaikesta ja kassatytöt ja lihatiskin persenaama vittuili, pomotti, kiusasi ja hankaloitti siivoojan työtä ihan vain ilkeyttään. No siinä työpaikassa ei kyllä asiat olleet ihan hyvin ja osalla työntekijöistä taisi olla vakaviakin mt-ongelmia. Palkka oli surkea sekä absoluuttisesti että työn vaativuuteen nähden, lisäksi työnantaja alalle tyypillisesti yritti vedättää palkoissa jättämällä osan tunneista maksamatta.

    • Kokemus..

      V-mäisin duuni mitä olen itse joutunut tekemään, oli eräällä kylmävarastolla. 3-asteisessa varastossa lajiteltiin lavoilla olevia, yhdistelmien tuomia elintarvikelaatikoita n. 15 eri paikkaan ympäri hallia. Vuoron aikana tuli lapattua noin 2000-2500 laatikkoa, ja vuoro usein venyi kellonympäryksen mittaiseksi. Raskasta hommaa, ja vaikka sitä muuten ehkä olisi vielä jaksanutkin, niin homman yksitoikkoisuus ja huonot, selkään puukottavat työkaverit veivät mehut nopeasti. Aikataulut myös painoivat siinä määrin aina päälle, ettei vessassa ehtinyt kunnolla käymään.

      Kyllähän siitä markka-aikaan kyllä maksettiin ihan kelvollisesti. Kymppitonnia jäi kuussa käteen, mutta kyllä aika nopeasti tuli todettua, että ei ole raha sen arvoista, että sen takia viitsisi tuota tehdä. Sitä kun teki töitä lopulta unissaankin ja loppuunpalamisen merkit olivat ilmassa. Nykyään meno on kyseisellä työmaalla kuulemma jo hieman inhimillistynyt, mutta ei se helppoa voi koskaan olla. Aivan liian yksipuolista, ja yksinkertaista duunia ihmisen tehtäväksi.

    • 19

      1. Kerroshoito (suuren siivousfirman leivissä)
      - Yhden hotellihuoneen siivoamiseen saa käyttää korkeintaan 15 minuuttia. Tämän vuoksi työtunteja tulee todella vähän. Varsinkin lauantaisin kaikkien pitää olla töissä. Fyysisesti työ on erittäin raskasta ja pilaa ajan myötä kehon, ellei harrasta päivittäin joogaa. Työtapaturmat yleisiä, koska vauhti on niin nopea.
      Työ on stressaavaa, koska koskaan ei voi tehdä tarpeeksi hyvin, sillä siivousfirma vaatii, että työ on tehtävä nopeammin kuin sallitussa ajassa. Erästä entistä työkaveria uhattiin potkuilla hitauden vuoksi, kun hän suoritti työn juuri siinä ajassa kuin työhön sai käyttää.
      Suuressa siivousfirmassa työskentely on vielä asia erikseen. Kaikessa mahdollisessa kusetetaan, eikä palkkoja lasketa ikinä oikein. Työntekijä joutuu jatkuvasti tappelemaan oikeuksistaan ja palkastaan. Niin ja jotkut lakisääteiset tauot ovat hyvä vitsi. 4-8 tunnin työpäivän aikana saa pitää yhden 15 min tauon, joka vähennetään palkasta. Myös wc-käynnit pitää vähentää palkasta. Hmm, meniköhän minulla nyt 3 vai 5 minnuutia, kun olin paskalla?

      2. Puhelinmyynti
      - Olin alaikäisenä kesätöissä myymässä lehtiä ihan vain sen takia, että saisin jotain työkokemusta. Olin töissä 30h/vk ja sain palkkaa n. 300 € kuussa, koska en saanut lehtiä myytyä niin paljon, että olisin saanut työstä tuntipalkan :) Ei kuitenkaan haitannut, koska asuin silloin vielä vanhempien luona.
      Vittumaista työ on siksi, että pitää kiusata ihmisiä turhanpäiten.

      • menisivät eläkkeelle

        Todella persees----------- on olla töissä jossa on paljon 60 vuotiaita naisia.


    • firman pomo

      toimistotarvikkeiden, ensiaputarvikkeiden, yritysimagotuotteiden myynti b2b siis ovelta ovelle luukuttaminen. Yritä siis mennä sisälle vaikka ovessa on selkeä kyltti "ei kaupustelua"

    • Ei mun hommaa

      Itse en oikein välittänyt kirjanpitäjän-työstä. Tiettyyn pvm:n mennessä saatava tietyt asiat hoidettua, vaikka sairaana ja väkisin. Ylityökorvauksia ei makseta, vaan aina sama kk-palkka. Toimistossa olevat ihmiset puhuivat selän takana toisistaan pahaa ja luulivat olevansa hienompiakin ihmisiä. Reilusti yli viiskymppinen henkilö kerrankin haukkui yhtä selän takana lehmäksi.

      Jos wc-paperi oli loppu, niin nämä nirppanokka hienohelmat eivät voineet hakea sitä itse miesten wc:stä lisää, vaikka siellä olisi ollut monta rullaa jäljellä. Harjoittelijaa sitten syytettiin paperin "loppumisesta". Siivooja kävi n. kerran viikossa ja joka kerta yksi vittumainen ämmä kävi sille valittamassa milloin mistäkin. Hävetti katsella sitä vierestä. Harjoittelija myös välitettiin joskus sanomaan siivoojalle parannusehdotuksia työn jäljestä. Kerran harjoittelija lähetettiin ostamaan kaupasta palaveri-pullat. Kaikille muille, paitsi hänelle itselleen. Henkilökunnan viettäessä virkistäytymispäivää, jätettiin pari harjoittelijaa tekemään heidän hommiaan toimistolle.

      Muutenkin se mappien selaaminen, ruudun tuijottaminen ja jatkuva laskimen näpertely ei sopinut minulle ollenkaan! Meinasi pää haljeta, kun joutu niitä tutkimaan ja opettelemaan aina uusia sääntöjä. Puolet väestä oli jotenkin tosi ylimielistä porukkaa, käyttäytyivät kuin olisivat muita hienompia ihmisiä. Tuleva postikin piti prikulleen asetella ja lajitella tietyllä tavalla, tai muuten tuli valituksia. Mielummin vaikka siivoan yksin teollisuushalleja, kuin kuuntelen tuollaista ylimielisyyttä.

    • paperitehtaalla

      Elämäni vittumaisin työpaikka oli kesätyö paperitehtaalla. 3-vuorotyö, jossa ei mitään tekemistä päivästä toiseen. 50-60 vuotiaiden alkoholisoitujen äijien typerien juttujen kuuntelua sekä pierujen haistelua.

      • oli se hianooo

        se oli hyvää hommaa ja ei tarvinut oikein mitään tehdä, ja liksa juoksi n. 3600 eur / kk. ihan rentoa ja hyvää työtä.


      • ostin mersun
        oli se hianooo kirjoitti:

        se oli hyvää hommaa ja ei tarvinut oikein mitään tehdä, ja liksa juoksi n. 3600 eur / kk. ihan rentoa ja hyvää työtä.

        paperityöläisen hommasta. silloin oli markka-aika ja sain n. 8000 mk kuussa brutto, ja oli tosi rauhallista ja mukavaa töissä, ei paljon stressi painanut. Päräytin leveästi aina mersulla töihin, kun olin rahat siihen helposti tienannut.


      • Metallimiäs

        Vissiinkin siivooja.

        Muitten paskoja kusia ja oksennuksia siivota.


    • Maryan -80

      Minun kokemuksellani kamalimmat hommat ovat olleet putkien maalaus kesätyö, ja varastolla tavaroiden pakkaus. Maalaushommat voivat olla mukaviakin, mutta usein ne ovat kyllä tosi raskaita. Siksi olen lopettanut ne hommat, ja kouluttautunutkin uudelleen maalarikoulun jälkeen. Tuo putkien maalaus oli siksi rankkaa, koska kyseessä oli koulurakennus, ja niiden jokaisen luokan putkien maalaus. Tein hommaa pääsääntöisesti yksin. Tietenkin siinä piti kesäkuumalla kantaa raskaita tikkaita, ja maalipurkkia kerroksesta toiseen. Siellä kun taiteilet ja kurottelet helteellä yläilmoissa, ja vielä kun monissa luokissa ei saanut ikkunoita auki, niin johan rupee ketuttaan.

      Varastohomma taas oli niin ykstoikkoista, ja kellonajat tarkkoja, että olin jo parin viikon jälkeen ihan hajalla. Kellokorttihommat ei oikein sovellu minulle. (Nykyisessä työssäni onkin joustavat työajat). Kuin orjan hommaa tuo varastotyö, jossa jokainen tauko laskettiin tarkkaan, ja työaikana piti painaa täyttä vauhtia kokoajan. Työmatkakin oli niin pitkä, että ehtiäkseni kaheksaks töihin, piti lähteä jo ennen seittemää. Olin jokaisen työpäivän jälkeen lopen uupunut!

    • bläääääähhhhh

      käpyjen maalaus... aargh. Kaupankassana olin, ei oo mun juttu. A(a)siakaspalvelu on mulle jnt mitä en jaksa...

    • ohi on sekin..

      Veemäisin työ oli kansanopiston opettajana, jossa esimiehenä narsisti-rehtori.

      • hyshyshys

        Missä päin Suomea tämä paikka on?


      • huhhuijaa.....

        Mun kaveri on kiinteistövälittäjä ja niiden pomo on kans narsisti. Mies on ihan hullu!


    • tämä ei ole vitsi

      25 vuotta sitten tet-paikassa jouduin siistimään Neuvostoliittoon vientiin menevien naisten turkistakkien hihanpäärmeitä (ompelusaumojen kohdalta). Vaateyritys meni muuten konkurssiin hetimiten 1990-luvun alussa, kun vienti Neukkulaan lakkasi.

    • voi v

      aikaisemmat työpaikat on ollu kaikki vittumaisia mutta nyt kun olen oulun tukiasematehtaalla töissä niin on hyvä olot kun on aikaa netissä surffailla
      aikuisviihdesivuilla melkein koko työpäivä.

    • Vakkutusalan orja

      Ratkaisutyö vakuutusalalla.

      Paskaa kuulee asiakkailta puhelimessa. Se vielä menisi, mutta kun jokaisella 3-5 hengen ryhmällä on vielä joku pikku-boss, tiiminvetäjä, joka kiusaa ja pomottaa. Kellokortti, ratkaisumäärät ja kaikki mahdollinen, mikä vaan kytättävissä on, kyllä kytätään. Totaalinen alipalkkaus siihen vielä lisäksi. 5kk takana ja olen ihan rikki. Heti käy ovi kun löydän jotain muuta-

    • sormi 3

      gynekologin työ on aika vittumaista

    • ammatinvaihtaja :)

      Vittumaisimat duuni on kyllä sairaanhoitaja ja hoitotyön opettaja. Molemmista kokemusta...

      Vaikka oli kivojakin opiskelijoita, tuntien aiheet ja opetussuunnitelma nukutti itseänikin. Sitten hypätä kamalassa kiireessä pitkin pitäjää rasittavissa arviointikeskusteluissa, yhtä auton ikkunoiden raaputtelua ja järkyttävää kiirettä, peräsuoli pitkällä sai juosta. Voi jeesus, ei enää ikinä!

      • kauheatapaus

        Minut hoitoalan ammattilaiset ajoivat psykoottiseen masennukseen työpaikkakiusaamisen seurauksena.

        Eipä ollut itsemurha kaukana.

        Meni todennäköisesti työkyky kokonaan.


      • apu4
        kauheatapaus kirjoitti:

        Minut hoitoalan ammattilaiset ajoivat psykoottiseen masennukseen työpaikkakiusaamisen seurauksena.

        Eipä ollut itsemurha kaukana.

        Meni todennäköisesti työkyky kokonaan.

        miten voit nyt?


    • ei vittttu kiinnosta

      Tämä ninun työ.
      Päiviä ei tahdo saada kulumaan mitenkään. Joka päivä katselen pornovideoita tietsikalta monta tuntia kun muutakaan ei ole tekemistä.
      Pääsispä vaikka ongelle.

    • Mul ei oo kiire

      Olin yhdellä isolla varastolla töissä. Vietiin tavaraa hihnoille yms pumppukärryhommaa, trukkihommaa ja lastausta.
      Vuoron lopussa piti aina vikana tuntina painaa täysillä ryhmissä. Jos protestoi työkuvaansa, niin joutui huonoimpaan ja tylsimpään hommaan kuukausiksi. No minä protestoin useasti, ja kun tähän hommaan jouduin niin luulivat, että pitää olla nopea ja juosta. Tein päinvastoin ja koko laiturialue oli täynnä tavaraa ja ihan tukkessa. Tuli paikalle isot kihot ihmettelemään silmät pyöreenä et miks se nyt noin kovin tökkii. Kukaan ei tullut sanomaan, että pistäs poika vauhtia. Oli vuoropäällikön vika, koska kyseisessä hommassa oli aina 2 työntekijää.

    • 4+3

      Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin taksikuskina Helsingissä, varsinkin viimeinen vuosi kun tein sitä, oli täynnä vitutusta lähteä yövuoroon kattomaan ja kuuntelemaan juoppoja, varomaan ettei tule narkkeja kyytiin, tai joku oksenna autoon yms. syvältä olevaa. Välillä sai oikeasti pelätä henkensä ja terveydensä edestä. Päivävuoroissa liksa jäi sitten pahimmillaan n.3e/t ja liikennettä joka paikassa ettei tahtonut eteenpäin päästä.

      Siihen hommaan en kyllä enää rupea, vaikka mikä olisi.

      Muita erittäin turhauttavia töitäni on olleet mm.: huonekalujen purkamista vuokrafirman kautta (jaksoin n. 3viikkoa), Hullujen Päivien kuormien purkamista ja lajittelua eri tavarataloihin meneviksi, invataksin ajaminen n. 6.30-18 välillä. Keikkojen välillä saattoi olla jopa 2-3 tunnin taukoja, mihinkään ei voinut lähteä eikä odottelusta maksettu mitään korvausta. Joka päivä piti auto pestä töiden jälkeen. Kotona sitten n.19 aikaan väsyneenä; ei paljon jaksanu lasten kanssa viettää aikaa. Monesti olivat jo nukkumassa, kun tulin kotiin (silloin n.2,5-v ja n. 1-v.).

      Nimeä en viitti tässä mainita, mutta tunnettu alallaan Helsingissä. Omistaja istuskeli toimiston nahkatuolissa, miettien mihin lämpimään maahan lähtisi, kun Suomessa on talvisin niin kylmää. Ja pihalla seisoi mersu-maasturi (hinta yli 100 000e).

      Nyt joku saattaa jo tunnistaa firman.

    • soviet finland

      Kyllä olisi monessa työpaikassa rutkasti parantamisen varaa työskentelyolosuhteissa, eikö firman pomoja tai omistajia edes hävetä laittaa työntekijä johonkin homeiseen työpisteeseen työskentelemään eikä edes suojaimia viitsitä antaa kuin tinkaamisen jälkeen?!

      Kyllä työelämässä näkee että Suomea ollaan lopettelemassa, mitään ei investoida eikä korjata, ihan rappiotilassa ja hälläväliä asennetta jokapuolella, tällä maalla on varmaan piankin neuvostoliiton kohtalo edessä, eihän neukkulassakaan kukaan välittänyt enää paskaakaan mistään...

    • 18+10

      Vittumaisia töitä mitä olen itse tehnyt tulee mieleen varastossa keräily, tallennustyö, muuttotyö, lastenhoito.
      Kaikki luonnollisesti myös matala-palkkaisia.
      Paras oli kun yhdessä työpaikassa pomo tuli kahden päivän jälkeen aloituksesta kysymään, että mättääkö tässä työssä joku kun teet niin hitaasti töitä?
      Ennen tätä episodia olin jo mielessäni ajatellut, että eihän tämä työ olekaan niin vittumaista, mutta se johtui siitä, että olin tehnyt omaan rentoon tahtiin töitä sen ekat 2 päivää :D
      Sitten yksi esimerkki muuttopäivästä, kohde josta haettiin huonekaluja oli talon 10. kerroksessa, ei hissiä käytettävissä, 11h tuntinen päivä, jonka aikana pomo muisti mainita, että ne jotka lähtee kesken päivän pois niin joutuu mustalle listalle eikä ehkä kutsuta uudelleen töihin..

    • Orjan palkalla elin

      Aamulehden jakajana Esa Jakeluilla aikoinaan Lahdessa. Kuukausipalkka ilman kilometrikorvauksia noin 1050-1170 euroo/kk. Kuukausipalkan vaihtelun syynä piiriajat joiden kiristämisille ei näy loppua ja yölisä peräti 30 centtiä tunti. 2012 lopetin, enkä ole hetkeäkään katunut.

    • akka kolme10

      Makkaratehtaalla sinisten kuoriminen 7,5h/pvä tai samassa puljussa massan tunkeminen suoleen (siis ruiskutus).
      Tai eines lasagnen valmistus: 7,5h liukuhihnalla heittelet lasagnelevyjä laatikoihin kohtalaisen ripeällä vauhdilla. 10sek 4-6 laatikkoa.
      Palkkaa näistä töistä alle 8€/h. aina karsea löyhkä.

      Kaupan kassa Helsingissä tai Turussa, jossa oli niin kuspää asiakkaita että meinas järki lähteä

      Toimstotyö, jossa 20 vanhaa kääkkää samassa huoneessa ja kaikki hierarkiassa samalla tasolla. ite meet sinne nuorempana ja uutena, niin voi ziisus mitä selkään puukottamista. Tai ylipäätään kaikki työyhteisöt, joissa valtaosa on naisia, niin ei kiitos. Osaa ne ukotkin tarvittaessa mul*kuja olla, mutta ei koskaan niin kieroja, kuin naiset

    • ainakin 8v sitten

      hk lla on ainakin peruspalka huonoimmillaankin reilun kympin?

      • neveragain77

        ei muuten ollu! 7,99 näytti olevan makkarankuorijan ja pullanlatojan tuntipalkka


    • parastyöikuna

      Opettajan "työ": vielä viikko ja sitten k o r k a t a a n k e s ä l a i t u m e l l e.

    • aah nautin helteestä

      >mikähän on vittumaisinta työtä mitä ihminenjoutuu
      >työkseen tekemään ja saa siitä vielä huonon palkan.

      7 h putkeen kuumalla suolla paarmojen keskellä kolmenkympin helteessä paskakouran kanssa vetelemästä turpeita paskakouralla suo-ojasta. Laihduin viikossa 5 kg. Paarmat söi niskat ihan turvonneiksi ja lämpöhalvaus meinas iskeä.

    • Nälkä

      "7,99 näytti olevan makkarankuorijan ja pullanlatojan tuntipalkka"
      Hmm siitä 10eur on ehkä vähennetty 1-3 makkaraa/pullaa jotka latoja syö

    • antti 55v

      kuka nykyjään voisi laitta 11vuotisen pojan miesten töihin iltaisin ja viikonloppuisin,
      jos siitä riippuu heidän oma elanto ? näin oli minun elämä 60-luvulla.

      • antti 55

        palkaa ei tietenkää maksettu ja ei edes tarjottu, oli vain lapsen ymmärrys auttaa äitiä ja isää että kaikki järjestyy ..kun teen töitä, suomessa oli joillakin lapsilla myös tällaista, toitottavasti kukaan lapsi nyky suomessa ei joudu kokemaan huonoja asioita.


    • joo3

      metalliala

    • reetuiuoipo9o

      Mitä puheita olen kuunnellut tässä vuosien saatossa, niin onko olemassa mitään "mukavaa työtä"? Kertokaas se. Itse en ole sellaiseen törmännyt eikä kukaan tuttava/ystävä piirissä. Kaikki ovat mielellään eläkkeelle tai työttömäksi jääneet kun aika on koittanut... ja voi sitä valituksen määrää saunailloissa tai sukujuhlissa... Omist apaikoistani joita on monta - ei mikään ole ollut mukava! Muutama "vain menetteli" ja jokusia aivan karmeita, joita toivoisi lähinnä vain sille kuuluisalle pahemmalle vihamiehelle...

    • nakkimakkarana

      ruokakaupan kassatyö. en tule koskaan tekemään sitä enää. muut kaupat menee.

      • 5+8

        paljonko palkkaus? mikä työssä mätti?


    • Porno-Jalmari

      Pääministerin hommahan se, kun ei saisi sukulaisiaan ja kavereitaankaan suosia.

    • Anonyymi

      Epäsäännöllinen vuorotyö ruokapalvelukeskuksessa oli rankkaa. Ikääntyvät naiset kiukutteli. Helvetisti töitä koko ajan. Pieni palkka suhteessa työn määrään ynnä muuhun.

    • Anonyymi

      Teollisuustyöt ihan silkkaa kusetusta alusta loppuun saakka.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe