Napakorun laitto .

Tiia-

Oon kuullu, että napakorun laitto on nopea ja kivuton toimenpide. Kipu on toki yksilöllistä. Voisiko joku kertoa miten tämä tapahtuu? =) Oon jo kauan haaveillu napakorusta, ja nyt sitten sain siihen luvan, aikakin jo varattu, mutta vähän hermostuttaa. Siksi haluaisin tietää miten se tehdään.

86

27299

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MananTytär85

      Itse olen vierestä seurannut kun kaverille laitettiin napakoru. Ensin merkittiin mihin kohtaan lävistys tulee, sitten alue puhdistettiin, pihdit laitettiin paikoilleen ja sitten vaan neula läpi.:) Ja se neula jätettiin siihen siksi aikaa että laitettiin koru paikoilleen. Siinä se sitten killui.:)

    • ei se satu

      Oletan että oot menossa jollekkin lävistäjälle sitä laitattamaan..
      Eka se navan alue puhdistetaan desinfiointiaineella ja katotaan korulle sopiva kohta joka merkataan tussilla.
      Sit siitä ihosta otetaan sellasilla pihdeillä kiinni, missä on keskellä reikä. (mulla ainakin täs vaiheessa iho puutu niin ettei neula enää sattunu).
      Sit se neula tökkästään ihosta läpi ja laitetaan koru paikalleen.. Ei se sen kummempaa ole ;)

      • Tiia-

        Heh, tuli heti paljon varmempi olo :) Pelkäsin jo että siinä on kauheet vehkeet ja pelit mukana. Kiitos teille :)


      • tyttönen^_^
        Tiia- kirjoitti:

        Heh, tuli heti paljon varmempi olo :) Pelkäsin jo että siinä on kauheet vehkeet ja pelit mukana. Kiitos teille :)

        mulla ei ainakaan sattunut yhtään..ja toimenpide on nopea..mutta,vähän kritiikkiä..Eli: toisin kuin MananTytär85 sanoi, neulaa ei jätetä lävistykseen ja sitten laitetaan koru, vaan lävistykseen jää muovi putki (kanyyli) jota pitkin koru saadaan laitettua, kun koru on paikoillaan kanyyli otetaan pois ja koru laitetaan kiinni! :)


      • ........
        tyttönen^_^ kirjoitti:

        mulla ei ainakaan sattunut yhtään..ja toimenpide on nopea..mutta,vähän kritiikkiä..Eli: toisin kuin MananTytär85 sanoi, neulaa ei jätetä lävistykseen ja sitten laitetaan koru, vaan lävistykseen jää muovi putki (kanyyli) jota pitkin koru saadaan laitettua, kun koru on paikoillaan kanyyli otetaan pois ja koru laitetaan kiinni! :)

        "neulaa ei jätetä lävistykseen ja sitten laitetaan koru, vaan lävistykseen jää muovi putki (kanyyli) jota pitkin koru saadaan laitettua, kun koru on paikoillaan kanyyli otetaan pois ja koru laitetaan kiinni!"

        Kaikki lävistäjät eivät käytä kanyylia joten ota selvää asioista, ennen kuin selität tuollaista paskaa "fakta tietona". Ainakin itselleni on kaikki lävistykset tehty injektioneulalla.


      • Tiia-
        tyttönen^_^ kirjoitti:

        mulla ei ainakaan sattunut yhtään..ja toimenpide on nopea..mutta,vähän kritiikkiä..Eli: toisin kuin MananTytär85 sanoi, neulaa ei jätetä lävistykseen ja sitten laitetaan koru, vaan lävistykseen jää muovi putki (kanyyli) jota pitkin koru saadaan laitettua, kun koru on paikoillaan kanyyli otetaan pois ja koru laitetaan kiinni! :)

        28.1 Sitten otin sen napakorun ;)


      • .....
        Tiia- kirjoitti:

        28.1 Sitten otin sen napakorun ;)

        Haluisin napakorun, ittelläni ei siis oo mutta oon kuullu ja nähny että se laitetaan näi:

        ♥ Ensin puhdistetaan napa
        ♥ Sitten merkataan tussilla merkit
        ♥ Sitten laitetaan pihdit napaan
        ♥ Sitten työnnetään neula pihtien läpi
        ♥ Sitten pihdit otetaan pois ja neulaan
        laitetaan koru
        ♥ neula vedetään pois ja kieritetään "pallo"
        paikalleen ja that's it. Hankin napakorun piakkoin. Kannattaa ottaa, se on vain pari minuutin operaatio.


      • kiväjosvastaustulisi

        sattuuko napakorun laitto ? :o


      • nomroo
        kiväjosvastaustulisi kirjoitti:

        sattuuko napakorun laitto ? :o

        no lue edelliset!


      • satuei
        kiväjosvastaustulisi kirjoitti:

        sattuuko napakorun laitto ? :o

        Itsekin pelkäsin aikoinani ihan hirveästi napakorun laittoa ja sitä jos se sattuisi. Laittaminen nipistää mutta vain ehkä noin pari sekunttia eikä se ole mitenkään sietämätön kipu ja sen unohtaa heti :) Mikäli vain haluaa niin suosittelen ja itsekään en ole hetkeäkään katunut en napakorua enkä kulmakorua. Vaikka välillä lävistys tulehtuu ja on sen tähden kipeä kun en oli niin ahkerasti putsaillut niin kyllä silti olen onnellinen että minulla ne ovat! :) Riippuu myös lävistäjästä ja ihmisestä sattuuko. Kun kävin hakemassa omani kaverin kanssa ja olin ensin minua ei sattunut oikeastaan ollenkaa mitä nyt vähän nipisti niinkuin joku nipistäisi kädestä, mutta kaverillani taisi sattua enemmän kun puristi mun kättä ja silmät alko vetistää :D mutta heti parin sekunnin jälkeen olikin jo hymy kasvoilla :D ja itse en edes ehtinyt huomata sitä että koru oli jo paikoillaan tai että neula oli läpi :D


      • @ws me!
        satuei kirjoitti:

        Itsekin pelkäsin aikoinani ihan hirveästi napakorun laittoa ja sitä jos se sattuisi. Laittaminen nipistää mutta vain ehkä noin pari sekunttia eikä se ole mitenkään sietämätön kipu ja sen unohtaa heti :) Mikäli vain haluaa niin suosittelen ja itsekään en ole hetkeäkään katunut en napakorua enkä kulmakorua. Vaikka välillä lävistys tulehtuu ja on sen tähden kipeä kun en oli niin ahkerasti putsaillut niin kyllä silti olen onnellinen että minulla ne ovat! :) Riippuu myös lävistäjästä ja ihmisestä sattuuko. Kun kävin hakemassa omani kaverin kanssa ja olin ensin minua ei sattunut oikeastaan ollenkaa mitä nyt vähän nipisti niinkuin joku nipistäisi kädestä, mutta kaverillani taisi sattua enemmän kun puristi mun kättä ja silmät alko vetistää :D mutta heti parin sekunnin jälkeen olikin jo hymy kasvoilla :D ja itse en edes ehtinyt huomata sitä että koru oli jo paikoillaan tai että neula oli läpi :D

        Lueskelin näitä edellisiä, ja aloin vaan miettiä että vuotaako se verta kauheesti se reikä sen toimenpiteen jälkeen??? :o


      • minääääää
        @ws me! kirjoitti:

        Lueskelin näitä edellisiä, ja aloin vaan miettiä että vuotaako se verta kauheesti se reikä sen toimenpiteen jälkeen??? :o

        ensinnäkin, luulen että se verenvuotokin on yhtälailla yksilöllistä kuin se kipukin...
        sitten: hyviä vaihtoehtoja vanhempien suostuttelemiseen, ja kuinka kauan pitää ''elää ilman uimista/ kloorivettä???''


      • Kaarina S

      • Lävistä
        tyttönen^_^ kirjoitti:

        mulla ei ainakaan sattunut yhtään..ja toimenpide on nopea..mutta,vähän kritiikkiä..Eli: toisin kuin MananTytär85 sanoi, neulaa ei jätetä lävistykseen ja sitten laitetaan koru, vaan lävistykseen jää muovi putki (kanyyli) jota pitkin koru saadaan laitettua, kun koru on paikoillaan kanyyli otetaan pois ja koru laitetaan kiinni! :)

        Tyttönen on lävistyksen kahdenlaisia neuloja! Toisessa neula jätetään koksa keulassa itsessään on reikä!


      • Anonyymi

        Miten se puutuu jos ne ei laita puudutusta vai onko siinä desifiointi aineessa sit joku vaikutus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se puutuu jos ne ei laita puudutusta vai onko siinä desifiointi aineessa sit joku vaikutus

        No siis ei sitä puuduteta millään tavalla


    • katzuäö

      sattuuko napa korun laitto millanneeen ooperaatio se on

      • naaapppakoru

        luin noita edellisiä ja uskon että ei se ole sen pahenpi kun rokote ja se on nopea toimeen pide ja uskon että ei se niin kipää ota


    • moororoor

      jos olen lähdössä kuukauden päästä kyprokselle onko järekevämpää ottaa se nyt kun on vielä talvi vaikka matka on vielä edessä ja tulehtumisen riski on kenteis suurempi siellä vaiko sitten kun tulen sieltä vaikka onkin jo toukokuu?

    • hfbbd

      missä muute otit napakorus ja paljo siitä maksoit, ottamas kans napakorua ja hintoja/paikkoja kyselen :D

    • Napiis

      1. Napa puhdistettiin desinfiointiaineella
      2. Lävistäjä merkkas mihinkohti koru tulee tussilla.
      3.Lävistäjä laittoo pihdit niin että se tussin piste on reiän keskellä niin roikkumaan mahaan.( se on jonkin lainen puudutus)
      4.Menin makuulleni ja Lävsitäjä pisti neulan läpi,sit se leikkas neulan toisen pään pois jäi ontto varsi.
      5. Neulan varteen se laitto sen korun ja vetäs sit läpi ja se oli siin.

    • moioonjanina

      itse menen huomenna ottamaan lävistyksen sattuuko se laitto, sanon kyllä sille lävistäjälle että puristaa pihtejä täysiin :) mulla on kulmakoru jo mutta sattuuko napakoru siihen verrattuna paljon enemmän

      • naaaaa

        Mä meen jo tnä ja jännittää iha hirveesti mut voisittekohan kertoo jtn sellasta ettei tarttis jännittää nii paljoo?


    • napanapsukka

      Minkä laiset pihdit n´siinä on ja vuotaako se verta sit ja sattuuuko se sit kun se laitetaan se napakoru siihen?

    • rossuo

      pihdit on pihdit :D esim tälläiset--- > http://www.withinmysite.com/members/s/stratusins.com/images/BellyPiercing.jpg


      ja ei ainakaan minulta tullut verta ei edes mitään muutakaan, vaikka sanottiin että voi tulla vähän. :D

      ja se riippuu kipukynnyksest, sisko meinas pyörtyy ja minä en edes huomannut että oli valmista jo :D ei sattunut! (: ja mukava oli lävistäjä


      ps. minulla maksoi 20 e, koska otin Tattoo Turku joku :D oli happy hour

    • moi ! :)

      Mä haluisin napakorun :) mut sattuuko se enemmän kuin esim joku rustoon laitetaan koru, koska itelläni on rustos ja se ei sattunut yhtään ! :)

    • auttakaaa

      APUAAA ! mua pelottaaa ottaa napakoru ,,,, !!! ÄÄÄÄäääääÄÄÄÄÄ... ! :DD

    • tarpeeksi vanha??

      Oon 13.v. ja haluisin kovasti laittaa napakorun ja olen saanut siihen jo vanhemmiltani luvan, mutten ole varma olenko tarpeeksi vanha tarkoitan sitä, että laitetaanko napakoru 13-vuotiaalle jos on vanhempien lupa, kiitos jo etukäteen :)

      • napakoru laitetaan alle 16 vuotialle, vain jos vanhempi on mukana... joissain liikkeissä myös vanhemman puhelinsoitto/lappu riittää (:


      • henna

        se riippuu paikasta. Itse olen 13.v ja monilla samanikäisillä kavereillani on napakoru ja aion itsekkin ottaa. Esim. Tattoo Hekassa tehdään napakorunja myös nuoremmille mutta vain jos on huoltajan lupa. :)


    • onko totta?

      Oon kuullu et jos napiksen ottaa ennen kasvupyrähdystä, se voi kasvaa ulos sitte ku alkaa kasvaa. Onko tää totta?

    • sihdfg

      mul ainaki sattu napakorun ottaminen enemmän kuin tatuoinnin ottaminen jalkaan.

    • rautaaanaamasa

      Napakoru voi kasvaa ulos ihan ilman mitään kasvupyrähdyksiäkään. Toisilla kasvaa toisilla ei. Sehän johtuu siitä että iho alkaa hylkimään sitä korua.

    • sejoka haluaa tietää

      Oon 9.v ja mä oon saanu luvan ottaa napakorun. Sattuuko se? Miten se laiteteaan? Ja pystynkö urheilee?

      • -75 napiksen omistaj

        Sen sattuminen on yksilöllistä. Sen laitto on yleensä kivuton eli se tehdään näh;

        - Ensin merkitään tussilla kohta, johon koru laitetaan.
        - Sitten napa puhdistetaan
        - Sitten laitetaan pihdit
        - Ja neuta työnnetään läpi
        Jotkut käyttävät kanyylia, eli putkiloa jonka avulla koru laitetaan
        - Koru laitetaan reikään

        Tadaa!

        Ei hikiliikuntaaa :)


      • ei hikiliikuntaaa ?!
        -75 napiksen omistaj kirjoitti:

        Sen sattuminen on yksilöllistä. Sen laitto on yleensä kivuton eli se tehdään näh;

        - Ensin merkitään tussilla kohta, johon koru laitetaan.
        - Sitten napa puhdistetaan
        - Sitten laitetaan pihdit
        - Ja neuta työnnetään läpi
        Jotkut käyttävät kanyylia, eli putkiloa jonka avulla koru laitetaan
        - Koru laitetaan reikään

        Tadaa!

        Ei hikiliikuntaaa :)

        Kuinka kauan tuo kielto kestää ?


    • NNAN

      Tein eilen ite, ei sattunu paljoo. Ostin pihdit korun ja neulan, makso yhteensä ehkä 6e, en ite maksais mitää 40e

      • ghost ^.^

        Mistä ostit ne pihdit???


    • kannattaa laittaa!!!

      oon kerran aikasemmin kirjottannu tänne ihan paineissa mietttien oonko tarpeeks vanha, juu oon 13 ja menin ottaa sen yhen mun kaverin kaa ja soitin vaan äitilleni ja annoin puhelimen tekijälle, ja sit sain luvan ja se tehtii!! se kirpas vähän mut oli niin nopeesti etttei sitä ees huomaa pari kymment sekkaa vaa!! ja sit ku sen koko laiton ajan mietin vaan et se o koht ohi ja saan sen nätin korun!! maksoin 60e :DD
      mulla se oli pari ekaa päivää kipee, ja sit mulle annettiin liikkees ohje et kipuu pienentää se et jos ei käytä pariin päivään/viikkoon niin kireit paitoi, ja sit siin vähä vajaa kuukauden pääst laitost kaikki oli silleen niinku mitään napa koruu ei ees olis, ei sitä tunne, ja nyt se on ollu mulla koht 4 kuukaut, ja en kadu pätkääkään sen laittoo!!!! se on tosi hieno!! ja jos sitä haluu tosi paljon ni ei sitä kipuu ees ajattele, ja sattus vähemmön ku rustoon laitettava korvis tai venytys mul on molemmat, ja oot piikki pelkone:DD ota ihmeessä jos haluut !!!kannattaa!!

    • aklksäösldfa

      Paljoko napakorun laitto maksaa ?!

    • saako päättä??

      missä kannattaa lävistys tehä, ja ja saaks sen ite päättää onks se lävärin tekijä, mies vai nainen??
      vai onk se kumpi sattuu tulemaan, ku mä ainakin haluisin naisen :DD

      • laksöalköfg

        eikai sillä mtn väliä oo D: mummielest mies tuntus pätevämmält :D:D


    • wrtharhb

      Ei kannata ottaa napakorua pihdeillä. Tulee enemmän kudosvaurioita, mikä hidastaa paranemista. PALJON

    • lottamoj

      ^^ miten sitte

    • 234567

      oon menos huomenna ottaa napakoruu ku tänää lävistäjällä ei ollu aikaa ja mua pelottaa iha sikana! kun olin matkalla tänään liikkeeseen niin tärisin ihan sairaasti, eikai se oikeesti satu paljoo ? ; o

    • moikka!

      moikka! tekeeks kaikki lävistäjät 13v napakorun? :)

      • kokemusta on :)

        Ei, se riippuu missä ottaa. Itelläni piti olla vanhemman lupa kun 13 v otin, eikä kyllä sattunut. Iha vielä tiedoksi että ei todellakaan kannata vaihtaa korua liian aikaisin. Ite vaihdoin jo 1 kk jälkee ja kun olin netistä tilannut paljon koruja niin halusin sitte kokeilla heti niitä kaikkia. Vaihtelin niitä tosi usein kun en tiennyt ettei niin saisi tehdä. Nyt mulla koru vähän uloskasvanu, luulen kyllä että tuo uloskasvu on loppunut, mutta ei kuitenkaa kauhean paljon nahkaa siinä välissä, verrattuna kaverin napikseen. Ajattelin kuitenkin jossain vaiheessa antaa lävistyksen mennä umpeen ja ottaa sitten uudestaan, kun nyt en kaikkia koruja pysty käyttämään kun on liian pitkiä ja heiluu siinä tai liian painavia :/


    • napakorun haluaja

      moikka! luin noi edelliset kommentit...eikö se varmasti satu, tuli vaan sellanen päähän pistos et nyt mä haluan napakorun, mutta pelkään ihan hirveästi!

    • hihi

      itelläni on ollu pian vuoden napakoru ja sain sen kavereiltani synttärilahjaks kun täytin 15v :) ja ikinä en oo katunu että otin ! siihen kiintyy♥ :D ei todellakaan sattunu ollenkaan ku ei aatellu etttä "nyt sattuu nyt sattuu apuaaa" vaan ite otin asenteen että ei se satu :D ja niinhän se paranikin hullun nopeesti (viikon päästä ei enää edes punottanu) kun en putsannut liikaa ja huolehtinu ylipaljon:) ei ressiä heei ! SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI :)

    • ?

      Voisko joku kertoo missä liikkeissä niitä vois laittaa tai missä ootte laittanu, mieluiten Oulun suunnalta :)

      • Sinimoih

        Itse otin kulmakorun Pitbull Tattoossa, ja olen erittäin tyytyväinen! :) Igor's -nimisessä paikassa olen ottanut huulikorun. Hieman vinoon laittoivat, mutta otin sitten pois ja kävin jossain Tampereen liikkeessä ottamassa uudelleen sen. Eli Pitbull Tattoota suosittelen lämpimästi kaikille. (:


    • ...

      Miks kultaset napakorut on niin kalliit? Pakko vaa ottaa kultane ku oon allergine muille niinku hopeelle yms.

      • koska kulta on kallista? ja napakorut ei oo hopeeta, vaan kirurginterästä/titaania (::


    • tk215

      se on vaan niin yksin kertasta et sen laittaja ottaa tonkit ja neula vaan läpi ja koru paikalle!itelläki on napakoru eikä sattunu!

    • repikää_siitä

      NYT LOPETTAKAA SE MÄTÄKUUSTA PUHUMINEN!!!! silloin ei oo yhtään suurempi riski saada infektiota kuin muulloinkaan, vaan se on alunperin suomennettu väärin, sen pitäisi olla satokuu tm., lävistäjä kertoi. Repikää siitä

    • VASTAUS KYSYMYKSEESI

      NII SIIS EI SAA MENNÄ UIMAA 1KK JA SAUNAA EI SAA MENNÄ n.2VIIKKOO

    • anastasia1997

      sattuuko napakorun otto? ja missä kannattais otta? onko tapereella mitään hyvää paikkaa? :). ja kuinka pitkään aikaan eisaa mennä uimaan/saunaan kun sen on ottanut

    • ARKA PARKA

      Oon ens laittaa ens viikol napakoruu ja mua pelottaa ihan sikan;(
      Mut voiko siit titaanist tai siit mist se koru on tehty nii tulla allergiaa?? Ku ite olen ainaki allerginen rihkamalle..


      Ja viel et sattuukse jos se napakoru kasvaa ulos??

      kiitos jo etukätee;)

    • ??

      juu mul on sama et sattuuks se ku napakoru kasvaa ulos??

    • naps...

      oon laittamassa napakorun yhteen lävistäjä paikalle ja muo pelottaa jos se sattuu mut ei kai se satu jos kert täälläkin on sellasii tekstei et muka ei sattuis mut joo....

    • khhgiuf

      Hei olisiko tässä Nokian tuntumassa mitään hyvää lävistäjää? Kiitos jo etukäteen! Ja mistä löytyis laaja valikoima napakoruij?

    • Tällast

      Oisko kellään suositella HYVÄÄ lävistäjää lappeenrannassa tai imatralla, jossa tekis vanhempi mukana ollessa 14 vuotiaalle? Ku aattelin oisko pyytäny enskesäks rippilahjaks napista.. :) mietin vaa tota vuodenaikaa, eli jos kesällä ei saa mennä 1kk uimaan järvi/lampiveteen ja uin kesällä usein, niin kannattaisko ottaa sitte syksyllä kun rantakelit on ohi? Entä tosta napiksen laitosta, sattuuks se enemmän ilman sitä putkee siin neulassa vai putken kanssa? Mua kieltämättä pelottaa ajatuski siit, et joutusin istuu lävistettävänä jossai :DD vaik onhan mulla perus lobet ampumalla, ei sattunu :) Haittaako pakkanen napiksen parantumista? Ja sitte vielä, kelpaisko teille selitykseks miks sun pitäis saada lävistys, että on miettinyt tätä jo kauan, tutustunut hyvin napiksen hoitoon ym. ja että samanlaista tilaisuutta ei saata tulla, kun teininä tulee tehtyä toisinaan kaikkee..? Kiitos jos autatte!

    • samakuedelline^

      Nii ja vielä, jotkuu kirjottaa että sattu ihan s*********,tai et sattu ja kiroilin sitte siinä, tai sitte et pyörryin.. Pelottaa oikeesti! En oo kylläkään neulakammonen tai mitää mut jotenki tuntuu vaa et mite siin vois aatella et ei satu,ei satu :d mä otin korvikset jtn 1puol kk sitte, ja meinasin jo siihe kuolla, muistan ku istuin siin penkillä ja aattelin et ei h*lvetti miks tulin ottaa nää :D ois tehny mieli karata siit.. Voin kuvitella et vielä napaan reikä :DD joo nauratte varmaa, mut kokeilin tavallisella leveellä hiuspinnillä laittaa sen toho napaa x) se nipisti vaa pikkuse, aattelin et oisko samanlaine jos ottas napakorun :D? Okei, oon siis subeerviisas ;D

    • sannaonkingi

      Itelläni on ollut jo 3 vai 2 vuotta napakoru, laitto ei sattunnu ennemminkin kutitti, mutta tietty ihan yksilöllistä, nyt oon huomenna menossa ottamaan tatuointia alavatsaan, vähän jänskättää et sattuuuks se kun kerta napakorukaan tai mikään lävistyksistäni ei oo sattunu, mut kumminkin, eka navan alue puhistetaan sitte merkitään kynäl reikien paikat sit laitetaan pihdit paikalleen ja neula läpi.. ei se oo sen kummosempaa, 5 min siin kestää vaa yhteensä kaikissa :-)

    • towardthebrightlight

      Kävin eilen lävistämössä ja siinä edelläni oli nuori tyttö, jolle laitettiin napakoru. Oli ihan mielenkiintoista kuunnella sitä ulinaa :-D

      Itselläni ei ole napakorua, joten en tiedä paljonko juuri sellaisen ottaminen sattuu. Se sattuminen kun riippuu siitä miten hyvä tuntoaisti siinä lävistettävässä ruumiinosassa on. Esim. kulmalävistyksen ottaminen ei ole paha juttu koska ei kulmakarvan kohdalla ole erityisen paljon tuntoa, mutta huulikorun ottaminen sattuu niin maan perusteellisesti kun huulet ovat niin herkät.

      • tyttövain

        no itellä kyl sattu enemmän se kulma, ku huuli, mut mite vaa.. :D


    • 1. Elikkäs jos on metalliallergiaa niin titaanikorut allergioivat vähinten
      2. Älkää missään nimessä tehkö itse kun ette asiaa ymmärrä
      3. Kipu / veren vuoto on yksilöllistä
      4. Lävistäjillä voi olla eri tekniikat ja eri välineet
      5. Paranemisajat vaihtelee, ei saa hoitaa liikaa eikä liian vähää

      6.Jos korun haluaa niin menkää ottamaan, se on koko rumba ohi alta 5min

    • Lauralady

      Mul on napakoru, ja sanon vaa että kannattaa ottaa! :))

    • sartsaa-

      Ite otin naoakorun viime kesän puolessa välissä. Kaikki kertoi kauhutarinoita, kuinka napakorun laitto sattuu ja kuinka koru varmasti tulehtuu, jos sen ottaa heinäkuussa, olin sitten itsepäinen ja kävelin lävistämöön. Ensin katsottiin sopiva paikka johon koru laitettaisiin ja sitten lävistäjä laittoi neulan läpi. Tuntui vain pieni "vihlaisu" ja koru oli paikallaan. Lävistämisen jälkeinenkään kipu ei ollut sietämätöntä, oikeastaan se tuntui ihan kivalta kivulta:D Ja lävistys ei ole tulehtunut kertaakaan, vaikka otinkin sen heinäkuussa, riittää kun huolehdit korusta hyvin ja pidät puhtaana! Kirurginteräksiset korut ei mun napaan käy, en voi pitää niitä kuin pari päivää ja napa alkaa olla arka. Titaaninen koru on nyt navassa ja lävistys voi hyvin! Suosittelen kaikille lämpimästi, kipukynnys on jokaisella omanlaisensa, mutta en usko että kenelläkään kipu on ylitsepääsemätöntä ja se on ohi hetkessä!

    • Napakoru???

      Hei, mäki oon aatellu napakorua, jos vaan saan siihen luvan :)
      Mut aloin miettii kans monii asioita, niinku esim. et onko napakorun vaihtaminen vaikeaa? Paljonko se maksaa? Ja tarvitseeko aluksi pitää "harjoituskorua" niinku korviksissa?
      Olen tosi kiitollinen jos joku viisas osais vastata mulle! =D

      • Anonyymi

        heippa. Napakorun vaihtaminen ei ole hankalaa, vähän kuin korvistenkin. Mun napkoru makso 65€ ja pitää pitää siinä semmosta ”harjotuskorua” taino on se vissii sama ku ”normaalikin” mut ei saa vaihtaa kai 4-6kk. Suosittelen ehdottomasti kaikkia jotka sitä harkitsee ja kenelle lupa on annettu ottamaan. Itte mulla IHAN JÄRKYTTÖMÄN huono kipukynnys ja kaikki sattuu. Mut napakoru oli helppo ja nopea toimenpide. Se toi itellä ainaki tosi paljon itsevarmuutta ja mä käytin ennen sitä otto (2-3h ennen) niin semmosta Elma-puudutelaastaria, itellä se auttoi eli se puuduttaa ihon pinnan (saa apteekista ilman reseptiä). Tsemppiä kaikille ja sattuminen toki yksilöllistä mut kukaan ei siihen kipuun oo kuollu!!!❤️


    • napakoru

      Itselläni on ollut napakoru nyt vuoden verran. Olen pariin otteeseen vaihtanut korun, eikä se ole vaikeaa. Ensimmäisellä vaihtokerralla tuli tuskanhiki jännityksestä, että kerkeekö reikä kasvaa umpeen ennen kuin saan laitettua toisen korun tilalle :D... Sen kerran jälkeen on ihan sujuvasti mennyt.

      Aluksi laitetaan harjoituskoru kyllä, sitä tulee pitää siinä niin kauan, että iho kerkeää päälisinpuolin toipua pistoksesta. Sitä ei tule vaihtaa, ennen kuin lävistys on täysin parantunut, eikä näy tulehduksen merkkejä tai muuta ärsytystä. Itselläni sanottiin, että aikaisintaan 1kk päästä saa vaihtaa, mutta monelle on sanottu pidempikin aika pitää aloituslävistystä. Kannattaa katsoa miten nopeasti itsellä paranee ja sen mukaan vaihtaa se sitten toiseen koruun jos haluaa.

      Sitten vielä, älä missään nimessä hipelöi sitä korua/navan aluetta varsinkaan pesemättömin käsin. Itsellä kyseinen toiminta on vain parissa päivässä aiheuttanut kovan tulehduksen, kun olen hiplaillut ja käännellyt. Ja siis tämä on tapahtunut nyt vuoden jälkeen lävistyksen otosta. Alussa kannattaa olla vielä varovaisempi sen näpräämisen suhteen.. :)

    • emu :)

      hei ! itte oon 13 vee tyttö ja oon menos ottamaan napakorua ens tiistaina (: tiedän suurimman osan sen hoidosta , miten se laitetaan yms:D mut mua hirvittää se että SATTUUKO SE OIKEASTI ?! suoria mielipiteitä tähän kiitos(: myös siitä että olenko teidän mielestä liian nuori tähä toimenpiteeseen . kiitos jo etukäteen ! ;)

    • asdfghjklöä

      eikai se mitään haittaa jos tekee ite?
      eikai siitä mitää pahaakaa seuraa? kun on injektio neula, kumihanskat kädes ja
      puhistus ainetta?

    • Eioonimee

      Kannattaako käydä itse ostamassa apteekista puuduttavaa voidetta/jotain muuta puudutetta?

    • neulahirviö

      Miäkin haluisin napakorun ja otan joo varmaan syksyl. Mut näin viimeyönä unta ett istuin siin tuolis ja heräsin just kun oli neula menos sisää ja nyt pelottaa ihan sikana ett jos se sattuu ku oon neulakammonen ja sillee... xD

    • Jokuennivaaxd

      Siis itsehän olen menossa ottaan napakorun kolmen aikaan huomenna!:)Viddu et jännitys on katossa..Itsekkin olen neulakammoinen ihminen, mutta isosiskollani on ollut napakoru viisi vuotta ja sanoo että ei se hirveästi sattunut nipisti vain.Mutta kaikki jotka ovat ottamassa ajatelkaa tai toimikaa jotenkin näin!:)Mua ainkin auttaa!

    • Jokuennivaaxd

      Hyvin meni tänään napakorun laitto!:)Pihdit vei tunnon pois ja en edes tuntenut neulaa.Eka puhdistus sitten merkkaus ja hanskoilla pihdit kiinni ja neula läpi!Sitten kanyyli ja koru!:)siinä se sitten oli:)Pari ensimmäistä tuntia se oli aika kipeä ja kävelin hiljakseen:D(en tie miks)Mut kummiskin!:)Ja laitettiin hetkeks siihen laastari jos sattui tulemaan verta mut tosiaan en tuntenut edes koko neulaa koska pihdit tuotti jo selaasen kivun:DMut ei se oikeesti sattunu hirveesti nipisti vaa!:)Suosittelen lämpimästi kaikille!:)

    • tyy2

      Saako siihen esim jonkun puudutuksen??? Kamala kipu kammo!

      • julsn

        Luulisin jos pyytää nimittäi olen itse haaveillut napakorusta


    • Anonyymi

      Otin napakorun viime kesänä ja suosittelen tosi paljon! Luin paljon sitä et kesällä ei kanti ottaa mätimisen ja tulehtumisen takia mut jos vaa puhdistat sitä joka päivä suolasuihkeella hyvin nii ei se siitä tulehdu. Ja kivusta sen verran et ennenku menin sitä ottaa luin näitä juttuja ja katoin youtubesta videon missä tää joku tyttö sano et se sattu ihan helvetisti ja kipuu ei voinu sietää. Sit ku tuli mun lävistyspäivä kävelin siinä liikkeen eessä ees taas ja mietin uskallanko sittenkää mut sit keräsin itteni ja jouduin kysyy siltä lävistäjältä menikö se neula jo läpi ku en sitä tuntenu. Oletin et siinä ois tullu semmonen pistävä kipu mut sitä vaan kuumotti. Kokeilin ennen ku se laitettiin kotona joka ilta et miltä se tuntus silleen et nipistin täysii siitä mihin se koru tulee mut se mun itteeni nipistäminen sattuu tuhat kertaa enemmän mitä korun laitto:D

    • Anonyymi

      Voin sanoa nyt miten se tapahtuu 1.otetaan semmoinen millää ottaa esim meikit pois siihen napaa laitetaan desitfiointi ainetta ja putsataan sillä me ikin poisto jutulla 2.merkataan tussilla piste minne lävistys tulee3.laietaan pihdit ja pihdit kâännetään ylös4.sitten alotetaan alapuolelta laittamaan sitä neulaa 5.putsataan desitfiointi aineella veret ja 6.laitetaan koru

    • Anonyymi

      Mä meen just nyt hakeen napakorua ja kyllä ln semmone jännitys päällä että huuhhuuh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe