onko kellään tietoa onko kyseinen insera refle 28" hybrid minkä laatuinen pyörä. ajan noin 500-800km kesässä pyörällä ja muutenkin ajelen pyörällä kaikkialle. onko pyörä ihan toimiva paketti? en tarvitse mitään täyttä huippua mutta en myöskään mitää mikä ei kestä kunnolla. onko kokemuksia pyörästä?
insera reflex hybrid 28"
30
29169
Vastaukset
- tuollainen
Insera käy ihan hyvin ilmoittaasi kauppapyöräilyyn ja miksei 20 km lenkillekin, mutta miksikään matka-tai kuntoilupyöräksi siitä ei varsinaisesti ole !
Minusta tuo Inseran malli näyttää siltä, että sillä voisi hyvin ajaa vaikka Suomen ympäri. Tai enemmänkin. Kai se on loppuviimeksi kiinni ajajan kunnosta :D Itse ajan tällä hetkellä about 500 km/kk paaaljon alkeellisemmalla pelillä. Siihen verrattuna Insera Reflex 28" hybrid on huipputason fillari.
Tuolta voi kurkata millä tosimiehet polkee matkoja:
http://koti.mbnet.fi/laturi/index.htm- Insera
Miksi Insera pyörä ei käy matka tai kuntopyöräksi. Itse ajan Insera pyörällä kesässä 5000Km. Eli kyllä sillä pääsee muuallekin kuin kauppaan.
- Inseralla
Insera kirjoitti:
Miksi Insera pyörä ei käy matka tai kuntopyöräksi. Itse ajan Insera pyörällä kesässä 5000Km. Eli kyllä sillä pääsee muuallekin kuin kauppaan.
ajaa vaikka 25 000 km vuodessa, jos pää kestää ! Yleensä vain on niin, että mitä pidempi matka sitä kevyempi pyörä ! Tuollainen Inserahan painaa vähintään 15 kg ja ajoasento on matka-ajossa yksipuolinen, siksi kenenkään selkä / niska /hartiat ei kestä pitkänmatkan ajoa ko. fillarilla.
- spade13
Jopollakin vetelee kevyesti tuollaisia 20 km työmatkoja, eikohan tuollaisella Inseralla jo pärjää vähän pitemmilläkin matkoilla.
- SkottilainenRaharuhtinas
Insera kirjoitti:
Miksi Insera pyörä ei käy matka tai kuntopyöräksi. Itse ajan Insera pyörällä kesässä 5000Km. Eli kyllä sillä pääsee muuallekin kuin kauppaan.
Veikkaisin ettei käy siksi koska se ei ole mopon hintainen pyllynnostaja.
- Alkup_maantiepyöräi
Ensinnäkään tuollaista mallia ei ole enää myynnissä ainakaan SPPT:ssä. Reflex malleista pääosa on typeriä pomppukeppimalleja, jotka eivät kelpaa edes sille lyhyelle kauppamatkalle, mutta R:t ovat ok sellaiselle.
"SkottilainenRaharuhtinas" kertoi sen oleellisen. Noiden R:ienkään geometria ei sovi pidemmille matkoille.
- jussi
ajan kesäisin viikottain pari sellaista 50-100km lenkkejä mutta jos nyt saisi vähän paremppan pyörän alle kuin vanha maastopyörän rotisko nii voisi lenkitkin pidentyä... kunto ja pää kyllä kestää jos vaan pyörä
- HKL75
Itse ainakin vaikutuin tuosta mallista pitkän vertailun jälkeen. Hintaakin jäi kaupassa sopuisat 300 euroa. Ei mielestäni mikään muu merkki päässyt vastaavilla osasarjoilla lähellekkään tuota hintaa. Pyörästä en vielä uskalla sanoa juurikaan, koska olen vain pieniä koeajopyrähdyksiä suorittanyt sillä.
Ajoasentoon varmasti vaikuttaa melko moni asia. Tuossa tuntuisi olevan ihan hyvät perussäädöt asennolle. Saahan siinä sentää penkin korkeutta ja kallistusta sekä ohjaustangon korkeutta / etäisyyttä säädetyksi. Riittänee minulle.
- Zaalari
Ite hommasin kyseisen pyörän ja olen ollut todella tyytyväinen! Tämä 2008 versio levyjarruineen on aivan loistopeli. Suosittelen!
- Insera Reflex
Ostin toukokuussa Insera Reflexin eli naisten hybridin. Pyörä kävi huollossa ensimmäisen kahden kuukauden aikana 6 kertaa!!! Eikä tullut kuntoon. Ketjut olivat ruosteessa kahden viikon pyöräilyn jälkeen. Vaihteet takkusivat alusta asti, säädöt ei pysyneet kohdillaan. Eli ketjut hankasivat viereiseen rattaaseen tai kulkivat rattaan sivussa. Ketjut hotkasivat tyhjää ihan yht' äkkiä, eli tasaisesti polkiessa polkimet menivät puoli kierrosta tyhjää. Kerran myös ihan tasaisessa ajossa alkoi kuulua aivan ihmeellistä ääntä. Hetken kesti, kunnes tajusin; ketjut kulkivat kahta ratasta yhtä aikaa!!! Kovaa mutta tasaisesti polkiessa isommilla vaihteilla ketjut yht'äkkiä jumittivat niin, että nenälleen meinasi lentää. Kaiken tämän lisäksi aina kolisi jossain jokin, isommin tai pienemmin.
Näitä vikoja ei siis koskaan saatu kuntoon, joten muutaman kuukauden tappelun jälkeen sain uuden samanlaisen tilalle. Mutta tilanne ei juurikaan ole parempi. Ketjut eivät ole vielä ruosteessa ja säädöt pysyvät kohdillaan. Muuten kaikki muut samat ongelmat myös tässä uudessa pyörässä. Ai niin, ensimmäisessä ei joustohaarukka toiminut kunnolla, mutta tajusin sen vasta kun sain toisen tilalle, jossa se toimi. Aiempaa kokemusta ei ollut.
Miinusta annan myös renkaista. Ne ovat kyllä kevyet polkea asfaltilla, mutta kun lähtee helppoon maastoon (esim. lyhyelle nurmipohjalle), niin ihan varmasti löytää itsensä maasta, kun tulee hiukankin savipohjainen kohta. Renkaat ovat niin sileät, että niissä ei ole mitään pitoa! Hybridistä olen sen käsityksen saanut, että se on yhdistetty maastoihin ja asfaltille sopiviksi, mutta todella pettynyt olen kyllä. Ruuvit myös ruostuvat kuukauden sisällä. Ja osat ovat kuulemma kalliita.
En voi sanoa, että suosittelisin kellekään!! Hinta/laatu-suhde ei todellakaan ole kohdillaan. 10 vuotta vanha Nakamura on vieläkin paljon parempi kuin tämä. Menee ehkä jollekin sunnuntaipyöräilijälle, mutta hiukankaan aktiivisempaan menoon ei sovellu kokemusteni mukaan. Meikäläisen ensimmäinen ja viimeinen Insera!!! - jp
on hyvä pyörä, itselläni on reflex neste levyt ja olen tyytyväinen, kevyt polkee ja vaihteet toimii kuin kello. suosittelen
- Vaarilla on saari
Hankin tyttärelleni 21 vaihteisen n. 420 e Insera fillarin ja se oli todella suuri pettymys. Kun yritin asentaa kyseiseen pyörään heti uutena kiinteän lukon, niin kiinnitykseen tarkoitetut valmiit ruuvien reiät kierteineen hajosi, kun kiersin ruuvit paikoilleen hyvin kevyellä otteella. Samoin kävi juomapullon kiinnityksen kanssa. En siis puhuisi laadusta kyseisen merkin kohdallla. Rahat menevät kuin kankkulan kaivoon! Inseran pyörissä näkyy se laadun todellinen heikkous. Pyörät näyttävät ulkoisesti ihan kivoilta ja siten ostopäätös syntyy helposti, mutta metalliosien laatu on ala-arvoista.
Toinen esimerkki oli tyttäreni poikakaverin 7-vaihteinen fillari, joka kesti 2 vuotta kevyessä käytössä ja sen jälkeen polkimet löi tyhjää ja pyörä jouti kaatikselle. Pätelkää itse mikä tuotteiden laatu mahtaa olla. Minulla on ollut 12 vuotta käytössä Nopsa Monterra 21-vaihteinen miesten pyörä ja kovassa käytössä, eikä sen metalliosissa ole näkynyt ainuttakaan merkkiä vioista. Samoin hankin reilu vuosi sitten Nishikin 501 n. 850 e maksavan Hybridi pyörän ja siinä laatu on todella kohdallaan. Erinomainen pyörä!
- pyörällä voi polkea
Omassa Insera Rexleksissäni ei ole vikaa. 2008 sen ostin ja nyt kesän aluksi vaihdoin uuden etupyörän, koska alkuperäinen oli kokenut hieman kovia välinpitämättömässä käytössäni. Viime lauantaina ajoin Reflexillä Reitti-2000:n siltä osin, mitä se oli mahdollista. Ajon lopuksi mittari näytti kotoa-kotiin-matkan jälkeen 122km ja rapiat, eikä tehnyt pyörälle mielestäni edes heikkoa. Ketjuthan pyörissä tuppaavat jossain vaiheessa tulemaan väistämättömään matkan päätökseen, joten sitä tässä nyt vähemmän innolla olen odotellut. Kilometrejä alkaa nimittäin olla jo sen verran kosolti mittarissa. Muiden pyöristä en osaa sanoa, mutta omani on ollut hintansa väärti.
- nestejarrut
joo itellä kanssa toi vm.09 reflex ja ollu kaikin puolin tosi hyvä pyöärä, ajan vuodessa noin 1500-2000 km, ja tyytyväinen olen ollut, sen kyllä voin sanoa että kun on kerran ajanut pyörällä missä on levyjarrut niin ei sitä sen jälkeen muilla jarruilla haluakkaan enää ajaa :DDDD
- pyöräilijä jokunen
samaa mieltä.
- Alkup. Maantiepyöräi
Inseran Reflexiin on koottu kaikki mahdolliset virheet, mitä pyörän osavalinnoissa voi tehdä. Minkä ihmeen takia tuollaiseen täytyy tunkeä surkea pomppukeppi, liian leveät Kendan (!) renkaat ja surkeat hydraulilevarit? :D Jos hakee kyseiseltä merkiltä käyttöpyörää, on CC7000 ehkä harkinnan arvoinen.
- mulleeeeeiiiolenimim
Tuo inseran CC7000 on täydellinen esimerkki siitä millaista pyörää ei kannata laittaa. CC on jo pidemmälle harrastuksessaan edenneiden pyörä.
Inseran reflexin huonot puolen on navoissa, kiekoissa ja siinä etuhaarukassa. Muuten varmasti asiansa hoitava fillari ja kulutusosiathan voi aina vaihtaa laadukkaampiin sitä mukaa kun ne hajoaa.
Tuommoisessa alle 100km/vuosi menee aika kauan ennenkuin niitä tarvitsee vaihtaa ;) Vähän raskaamalle kuin -65kg kuskille suosittelisin kuitenkin laittaisin noin 1/2 kalliimman ja rungoltaan, haarukaltaan ja kulutusosiltaan (navat, keskiö, kiekot, renkaat) laadukkaamman pyörän. jokin seuraavista merkeistä ihan vaan esimerkkinä: Kona, Nishiki, Cresent jne.- Alkup_maantiepyöräi
CC7000 ei ole pidemmälle harrastuksessa edenneiden pyörä, vaan ainoita hyviä yleispyöriä SPPT:n valikoimassa, jos joku kolmesta koosta vain osuu kohdalle. Hinta on tosin korkea verrattuna laatuun. Tonnilla saa parempiakin.
- mulleeeeeiiiolenimim
Minäite:"Tuo inseran CC7000 on täydellinen esimerkki siitä millaista pyörää ei kannata laittaa. CC on jo pidemmälle harrastuksessaan edenneiden pyörä."
Ja kukaan sellainen ei tuota ihan hevillä laittaisi..
Minäite:"Tuommoisessa alle 100km/vuosi menee aika kauan ennenkuin niitä tarvitsee vaihtaa ;) "
Siis öö alle 1000km/vuosi. Tai vaikka alle 2000/vuosi sillä edellytyksellä että pyörää huoltaa.- Alkup. Maantiepyöräi
"...Ja kukaan sellainen ei tuota ihan hevillä laittaisi..."
Jep, mutta ensimmäisenä aikuistenpyöränä tuo menee juniorille, jos koko vain osuu kohdalleen. Jossain testissä runkoa kehuttiin kivaksi ajaa, eli aika tiukat kulmat?
Harmittavaa, että pyörää on vain kolmea kokoa. Minusta tuollaista kannattaisi tuoda jostai 48cm alkaen ainakin 60cm:iin. Hinnoittelu on himan yläkanttiin, kun vertaa muualle EU:iin. Jos SPPT yrittää kilpailla verkkokauppojen kanssa, niin reipas satanen pitää saada hinnasta pois.
- käyttöpyörä
Aivan huippupyörä.Sen osoittaa testitkin ja aina inseran pyörät testien kärkipäässä.Hinta laatu kohdillaan jos vertaa muihin vastaaviin.Itsellä ollut evo hybridi pari vuotta ja ajan kesässä noin 2500-3000km ja ollut tyytyväinen.ajoasennon on saanut mieleisekseen monisäätöisen ohjaustangon ansiosta.Itse ajan pääsääntöisesti päällystetyillä teillä eli joustokeula jäänyt vähälle käytölle mutta onpahan sekin siinä olemassa.
En voi kuin suositella ja varmaan parempiakin löytyy niinkuin täällä aina joku pistää mutta sen verran itsellä noita ollut että väittäisin ettei tuossa hintaluokassa montaakaan parempaa löydy jos yhtään.Ainakin paras pyörä mitä itsellä ollut koskaan eli suosittelen!- Alkup_maantiepyöräi
Inseran pyörien lastu on heikko. Kevään merkki on, SPPT:n mainosmiesten ilmestyminen palstalle.
Kyllä Inseralla varmaan polkee, mutta eihän se mikään laatupyörä ole. Itse ostaisin samalla rahalla laadukkaamman vähän käytetyn pyörän.
- DeorePeli
Itse ostin Insera reflex evo fillarin pari viikkoa sitten. Kevyt runko hyvät säädöt ja Deore/Alivio tason komponentit 27 vaihdetta hintaan 550€. Ei taida löytyä vastaavaa muilta merkeiltä. Esimerkiksi Feltin QX85R maksaa 800€ ja on vielä Altus osia seassa. Toki Felt on ns "Laadukas" pyörä. Nisikit, focukset ja muut samaa luokkaa. Inserassa ei ole mitään vikaa ja vielä helkaman tehtaalta tulee. Onkohan kenties suomalainen pyörä.
- pmpösilö
Kokemuksien mukaan kannattaa valita aina joku muu merkkikuin Insera.
samoin palvelu suomen polkup tukussa muuttuu kaupanteon jälkeen nihkeeksi kun vaihteiden säätö ei onnistu, ja vaatii kaupan purkua. - Anonyymi
Nyt on sellainen totuus mikä tekee huonoa inseran vihaajille. Ostin aikoinaan ( joskus ~ 2000 alkup.) sen ensimmäisen insera hybridin jossa oli hydr.levyjarrut. Olen sillä ajanut nyt yli 40000 km (kesäisin) ja pari ulkorengasta joutunut tänä aikana vaihtamaan. Alkuperäiset jarrulevytkin vielä kunnossa. Säännöllisesti tehnyt syys/keväthuollot. Toimii moitteettomasti. Tuli tehtyä aikoinaan hyvä ostos.
- Anonyymi
Muistat väärin. Kaksikymmentä vuotta sitten ei Inseroissa ollut hydraulisia levyjarruja. Itse ostin joskus 2000 Insera reflexi evon mikä oli hyvä polkupyörä. Vannejarrut ja käsittämättömän kestävä. Toimisi vieläkin mutta en enää viitsi sillä ajella. Rungot valmistettiin siihen maailman aikaan Indoneessiassa. Ehkäpä vieläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistat väärin. Kaksikymmentä vuotta sitten ei Inseroissa ollut hydraulisia levyjarruja. Itse ostin joskus 2000 Insera reflexi evon mikä oli hyvä polkupyörä. Vannejarrut ja käsittämättömän kestävä. Toimisi vieläkin mutta en enää viitsi sillä ajella. Rungot valmistettiin siihen maailman aikaan Indoneessiassa. Ehkäpä vieläkin.
En muista väärin. Mutta en sanonut tarkkaa vuosilukua koska siitä on jo kauan. Kuitenkin tämä on se aivan ensimmäinen hydr.jarruinen insera hybridi. Maksoi muistaakseni 799€. On kyllä kestävyydellään ylittänyt odotukset.
- Anonyymi
Evoon tuli man levyjarru vm 2012
Hyvä pyörä, yli 50.000 km ajettu, en halua kalliimpaa, kun tälläkin pärjää. Schwalbe Citizenit sai ajaa pistosuojaan saakka, puhki eivät menneet. Hyvä talvipyöränäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002