Voiko joku Helsinki- Jyväskylä kartan omistava kertoa , mitkä kaupungit ja kaupungitosat sijaitsevat reitillä tai minkä nimisiä/numeroisia teitä pitkin se kulkee? Itselläni on Gt-pyöräilykarttoja ja haluaisin vain tietää millaista reittivalintaa tuo hki-jyväskylä reitti ehdottaa. Entä onko joillan kokemuksia siitä reitistä tai muita ehdotuksia mitä teitä pitkin kannattaa mennä.
Helsinki-Jyväskylä reitti
4
2346
Vastaukset
- vinkkiä
Ensiksi sanon sen, että kannattaa pysyä poissa isommilta teiltä, kuten vanhalta nelostieltä (tienumerot 140 ja 24).
Jos maisemia ajattelee, minun mielestäni paras alkureitti kulkee Sipoon, Askolan, Myrskylän ja Artjärven kautta Nastolaan. Sieltä Pajulahden ja Vierumäen kautta Asikkalaan, josta Pulkkilanharjun kautta Sysmään. Vaihtoehtoinen reitti Helsingistä Asikkalaan voisi kulkea Järvenpään ja Kärkölän kautta Vesijärven länsipuolelta.
Asikkalasta joka tapauksessa Pulkkilanharjua pitkin Sysmään, josta Luhankaan, sitten siirtyminen Päijänteen länsirannalle Korpilahdelle ja edelleen Jyväskylään Säynätsalon kautta.
Tämä reitti on reilusti lyhintä reittiä pitempi, mutta maisemiltaan vaihteleva. Luulen, että aikaa pitäisi varata vähintään neljä päivää, ellei halua polkea hiki hatussa kellon ympäri. - Tietäväni
Olisi kaikkein viisain ratkaisu mennä Helsingistä-Jyväskylään junan kanssa. Voihan junaankin ottaa pyörän mukaan.
- Jonttu-69
Mikä olisi nopein pyöräilyreitti Helsinki-Jyväskylä matkalle?
- Laakasuo
Jonttu-69 kirjoitti:
Mikä olisi nopein pyöräilyreitti Helsinki-Jyväskylä matkalle?
Veikkaampa, ett Google Mapsin tarjoama on aika lailla nopein:
283 km, 12 tuntia 4 min
Kokeilepa tätä: http://goo.gl/maps/grFIQ
(Pitäisi aueta Google Mapsin pyöräilyopastukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232