Voiko joku Helsinki- Jyväskylä kartan omistava kertoa , mitkä kaupungit ja kaupungitosat sijaitsevat reitillä tai minkä nimisiä/numeroisia teitä pitkin se kulkee? Itselläni on Gt-pyöräilykarttoja ja haluaisin vain tietää millaista reittivalintaa tuo hki-jyväskylä reitti ehdottaa. Entä onko joillan kokemuksia siitä reitistä tai muita ehdotuksia mitä teitä pitkin kannattaa mennä.
Helsinki-Jyväskylä reitti
4
2292
Vastaukset
- vinkkiä
Ensiksi sanon sen, että kannattaa pysyä poissa isommilta teiltä, kuten vanhalta nelostieltä (tienumerot 140 ja 24).
Jos maisemia ajattelee, minun mielestäni paras alkureitti kulkee Sipoon, Askolan, Myrskylän ja Artjärven kautta Nastolaan. Sieltä Pajulahden ja Vierumäen kautta Asikkalaan, josta Pulkkilanharjun kautta Sysmään. Vaihtoehtoinen reitti Helsingistä Asikkalaan voisi kulkea Järvenpään ja Kärkölän kautta Vesijärven länsipuolelta.
Asikkalasta joka tapauksessa Pulkkilanharjua pitkin Sysmään, josta Luhankaan, sitten siirtyminen Päijänteen länsirannalle Korpilahdelle ja edelleen Jyväskylään Säynätsalon kautta.
Tämä reitti on reilusti lyhintä reittiä pitempi, mutta maisemiltaan vaihteleva. Luulen, että aikaa pitäisi varata vähintään neljä päivää, ellei halua polkea hiki hatussa kellon ympäri. - Tietäväni
Olisi kaikkein viisain ratkaisu mennä Helsingistä-Jyväskylään junan kanssa. Voihan junaankin ottaa pyörän mukaan.
- Jonttu-69
Mikä olisi nopein pyöräilyreitti Helsinki-Jyväskylä matkalle?
- Laakasuo
Jonttu-69 kirjoitti:
Mikä olisi nopein pyöräilyreitti Helsinki-Jyväskylä matkalle?
Veikkaampa, ett Google Mapsin tarjoama on aika lailla nopein:
283 km, 12 tuntia 4 min
Kokeilepa tätä: http://goo.gl/maps/grFIQ
(Pitäisi aueta Google Mapsin pyöräilyopastukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781