Hei te kaikki jotka tiedätte ammattiliitoista enemmän kun minä!!
Kertoisitteko minulle (asiasta kovin tietämättömälle) että mitä huonoja puolia on ammattiliiton jäsenyydessä? Muutakun nyt tässä keskustelussa oleva vaalikampanja-rahoitus...
Kiitos jo etukäteen!!!!
Ammattiliittojen huonot puolet
7
5450
Vastaukset
- rahoitus
huono asia? Päättäköön kukin kohdaltaan...
Jäsenmaksu voi tuntua turhalta. Jäsenmaksun vastine riippuu siitä, mitkä arvot sulla ohjaa elämätä.
Itse kuulun ammattiliittoon, ja tunnen olevani saamapuolella. Pelkästää jos lompsaa tuijottaa lyhytnäköisesti, niin ehkä jäsenmaksun maksaminen tuntuu turhalta.- olen saamapuolella
olen nääs käyttänyt hyväkseni kaikki, mitä liitolta saa. Olen ollut matkoilla, kursseilla ja kylpylöissä. Uimahalli liputkin saan liiton kautta ja muitakin liikuntajuttuja mm. itsepuolustuskurssi.
Jo yksi kylpyläviikonloppu maksaa sen mitä mulla menee vuodessa jäsenmaksuun.
pääasia kuitenkin on se että saan sen työehtosopimuksen ja turvan riitojen tai työttömyyden varalta....
- ei AY:lle
Huonoja puolia on ehdottomasti DEMOKRATIAn puute!
Siitä voisi kirjoittaa pitkä listan.
Toinen on kansanvallan halveksiminen.
Sanellaan hallitukselle mitä saa tehdä ja mitä ei.
Hallitus on lain mukaan vastuullinen eduskunnalle ja sitä kautta kansalle. Ei AY-liikkeelle!- on melko
paljon kansalaisia, eli äänestäjiä. Lopeta paskanjauhanta.
- ei AY:lle
on melko kirjoitti:
paljon kansalaisia, eli äänestäjiä. Lopeta paskanjauhanta.
Tässä yksi esimerkki AY-liikkeen epädemokraattisesta vallankäytöstä!
Niinistön valtiovarainministeri kaudella olisi nostettu peruspäivärahaa (niiden kaikkein pienimmillä tuloilla elävien).
Liitot tekivät asiasta periaatetason päätöksen, eli peruspäivärahaa ei saa nostaa jos ei nosteta myös ansiosidonnaista!
Silloisen tiukan talouden suhteen ei ollut varaa nostaa molempia joten jäi kaikkein köyhimpien ryhmäkin ilman lisätukea!
Tässä tapahtu sekin että Liitot kävelivät hallituksen ja eduskunnan yli, niiden joille kuuluu tässä maassa lainsäädäntävalta!
Kertoisitko mikä kirjoituksistani on paskanjauhantaa ja pistä siihen sitten vähän analysointiakin mukaan äläkä rupea haukkumaan ilman perusteita!
- Anonyymi00006UUSI
Ne on rahan keruu laitoksia omalle eliitilleen,eikä muuta.
- Anonyymi00007UUSI
Johdatteleva aloitus, otsikon olisi pitänyt olla "ammattiliitton jäsenyyden hyvät ja huonot puolet"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464061Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39958Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!334881Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790