Ammattiliittojen huonot puolet

AnnaLiisa

Hei te kaikki jotka tiedätte ammattiliitoista enemmän kun minä!!
Kertoisitteko minulle (asiasta kovin tietämättömälle) että mitä huonoja puolia on ammattiliiton jäsenyydessä? Muutakun nyt tässä keskustelussa oleva vaalikampanja-rahoitus...

Kiitos jo etukäteen!!!!

19

5846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahoitus

huono asia? Päättäköön kukin kohdaltaan...
      Jäsenmaksu voi tuntua turhalta. Jäsenmaksun vastine riippuu siitä, mitkä arvot sulla ohjaa elämätä.
      Itse kuulun ammattiliittoon, ja tunnen olevani saamapuolella. Pelkästää jos lompsaa tuijottaa lyhytnäköisesti, niin ehkä jäsenmaksun maksaminen tuntuu turhalta.

• olen saamapuolella

olen nääs käyttänyt hyväkseni kaikki, mitä liitolta saa. Olen ollut matkoilla, kursseilla ja kylpylöissä. Uimahalli liputkin saan liiton kautta ja muitakin liikuntajuttuja mm. itsepuolustuskurssi.
        Jo yksi kylpyläviikonloppu maksaa sen mitä mulla menee vuodessa jäsenmaksuun.
        pääasia kuitenkin on se että saan sen työehtosopimuksen ja turvan riitojen tai työttömyyden varalta....

• ei AY:lle

Huonoja puolia on ehdottomasti DEMOKRATIAn puute!

Siitä voisi kirjoittaa pitkä listan.

Toinen on kansanvallan halveksiminen.

Sanellaan hallitukselle mitä saa tehdä ja mitä ei.

Hallitus on lain mukaan vastuullinen eduskunnalle ja sitä kautta kansalle. Ei AY-liikkeelle!

• on melko

paljon kansalaisia, eli äänestäjiä. Lopeta paskanjauhanta.

• ei AY:lle
        on melko kirjoitti:

paljon kansalaisia, eli äänestäjiä. Lopeta paskanjauhanta.

Tässä yksi esimerkki AY-liikkeen epädemokraattisesta vallankäytöstä!

Niinistön valtiovarainministeri kaudella olisi nostettu peruspäivärahaa (niiden kaikkein pienimmillä tuloilla elävien).

Liitot tekivät asiasta periaatetason päätöksen, eli peruspäivärahaa ei saa nostaa jos ei nosteta myös ansiosidonnaista!

Silloisen tiukan talouden suhteen ei ollut varaa nostaa molempia joten jäi kaikkein köyhimpien ryhmäkin ilman lisätukea!

Tässä tapahtu sekin että Liitot kävelivät hallituksen ja eduskunnan yli, niiden joille kuuluu tässä maassa lainsäädäntävalta!

Kertoisitko mikä kirjoituksistani on paskanjauhantaa ja pistä siihen sitten vähän analysointiakin mukaan äläkä rupea haukkumaan ilman perusteita!

• Anonyymi00006

Ne on rahan keruu laitoksia omalle eliitilleen,eikä muuta.

• Anonyymi00007

Johdatteleva aloitus, otsikon olisi pitänyt olla "ammattiliitton jäsenyyden hyvät ja huonot puolet"

• Anonyymi00008

24:n vuoden aikana en ole havainnut mitään kielteistä!
      Kokemukseni ovat päinvastaisia!

• Anonyymi00009

Ei ole turhia kohtia , on parempi kuin vain ahneiden paskojen yksityis kassat.

• Anonyymi00010

Jos haluaa rahoittaa "vasenta laitaa" niin ilman muuta kannattaa kuulua liittoon. Väitän että jos liitot olisi puolueettomia niillä olisi enemmän jäseniä, tämän takia itse olen vapaamatkustaja.

• Anonyymi00011

Ei tullut mieleen että ehkä sille on syynsä miksi ammattiliitot noin pääsääntöisesti kannattavat poliittista vasemmistoa? Ja ehkä sinun pitäisi myös....

• Anonyymi00012

Jäsenmaksu. Ei mitään muita huonoja puolia. Ammattiliitto on siitä hyvä seläntakunen, että se auttaa, jos työpaikalla tulee työehtojen kanssa ongelmia. Eli jos lisät jää saamatta, tms asioita.
      Ja ammattiliiton lisäksi kannattaa maksaa se kassan osuuskin, että saa ansiosidonnaista, jos joutuu työttömäksi.

• Anonyymi00013

Typerää touhua rehellisen duunarin rahoittaa tätä " kaupasta saa varastaa" porukkaa. Vasemmistoliitto on liittojen riippakivi, vedetään perässä ja annetaan rahaa vaalien alla. Kas kun ei elokapinalle anna rahaa... se on tutkittu juttu miksi osa työntekijöistä ei kuulu liittoon ja yksi syy on se että ne koetaan liian poliittisiksi. Jäsen maksussa voisi olla vaihtoehto että haluaako rahoittaa politiikkaa. Sitten voisin liittyä.

• Anonyymi00014

''...se on tutkittu juttu miksi osa työntekijöistä ei kuulu liittoon...''

Missä tutkimus on luettavissa ??

• Anonyymi00015

Yleensä on neljä syytä miksi liittoon ei kuuluta, koetaan turhana, kalliina, liian poliittisina ja sitten osa työntekijöistä ei ole edes miettinyt asiaa. Tämähän on liittojen itse päättämä asia että sopimukset on yleissitovia, toisin sanoen korotukset, lomat yms tulee kuin Manulle illallinen. Kuuluu liittoon tai ei.

• Anonyymi00016

Ei välttämättä tule kuin menulle illallainen.
      Laki takaa toki määrätyn minimin, mutta esimerkiksi sairasajan palkka ei ole lain mukaan kovinkaan pitkä.
      Eikä mitkään ilta eikä yötyö, pyhä ja juhlapyhälisät jollei erikseen mainita sopimuksessa.
      Eivätkä ne yleissitovuudet ole tulleet työnantajan aloitteesta. Liittoon kuulumattomattomat vapaamatkustajat kun eivät ymmärräsitä, ettäliittoon kuulumattomuus aiheuttaa myös sitä että tarpeeksi paljon kun on heitä jotka ei kuulu liittoon, voi yleissitovuudelle sanoa hyvästit.
      Sitten menettekin vaikka perse edellä puuhun kun työnantaja käskee ja alepalkalla.
      Kyllä teidät ymmärtämättömät liittoon kuulumattomat pitäisi sillä siankusella kylvettää oikein kunnolla !!!

Talkoo-Taavetti

• Anonyymi00017

Pitäis työtää sinne kusisäiliöön ja vedellä siellä edestakas että tulevat kunnolla uitetuiksi ja ymmärtämään oppivat asioita.

• Anonyymi00018

Ehdottomasti vaikka ei lakot päällä nyt olekaan !!!

• Anonyymi00019

Ammattiliitoissa on vain hyviä puolia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      255
      3123
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      73
      2569
    3. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      27
      1713
    4. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1625
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      182
      1580
    6. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1240
    7. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      50
      1123
    8. 64
      1103
    9. 95
      1023
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      24
      899
    Aihe