Omega/Tag Heuer

Salmari

Olen hankkimassa käyttövarmaa, laadukasta tiukua ranteeseen ja kyselisin hiukan mielipidettä notta mikä kannattaisi hankkia. Kvartsi vai automaatti, onko automaatti laadun tae?

Erinäisinä vaihtoehtoina katsellut/miettinyt seuraavia malleja:

Omega Seamaster professional automaatti n. 1400 €
Tag Heuer link automaatti n. 1200 €
Tissot prs516 grono automaatti n. 800 €
Certina ds-3 grono vesit. 330m numeroitu juhlamalli n. 900 €.

Mietityttää vain notta maksanko omegan/tagin nimestä sen 300-500 eur verrattuna Tissotin/Certinan malleihin verrattuna...????

19

59869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kellottaja

      Kvartsikellot ovat lähes huoltovapaita ja toimintavarmoja niin kauan kuin paristoja löytyy.

      Mekaanisten kellojen kohdalla kannattaa huomioida koneiston perushuoltotarve. Eli vaikka kello toimii normaalisti tulee se puhdistaa ja öljytä kerran 5 - 7 vuodessa. Mitä kalliimpi merkki, sitä kalliimpi huolto.

      Itselläni on isoisän vanha Omega taskukello sekä Omega Speedmaster Professional (kuukello). Edellisellä ikää 75 vuotta, jälkimmäisellä 15 vuotta. Myös muut: Tag/Heuer, Longiness, Breitling, Ebel, Rolex, enm ovat5 kaikki kestäviä mersuja, jos vain viitsii huoltaa. Kellomerkkien kohdalla mielikuvilla on enemmän merkitystä, kuin varsinaisella laadulla ja käyttövarmuudella, joka seuraa "kylkiäisenä".

      • Itselläkin on

        Katselin Omegan sivuilta kellon huoltoliikkeitä ja päädyin sinun vastaukseen. Minullakin on se kuukello vieterivetoinen vuodelta 1969. Ollut enemmän tai välillä vähemmän käytössä. Mut nyt kuukausi sitten se vaan päätti ettei enää kävele. Veto on täysi ja kun sitä vähän ravistelee mennään pari tuntia ja sitten pysähdytään. Lienee "öljynvaihdon" aika => mutta kelle sen uskallan viedä, asun Tampereella.


    • niin mutta

      Kvartsikellon koneistoon kun tulee vika, se on yleensä menoa se. Ja tuo koneisto = kellon hinta. Näihin tunnetuihinkin "patterikelloihin" on vaikeaa löytää varaosia ennenpitkää. Mekaaninen kello on yleensä aina korjattavissa. Kelloseppä pystyy vaikka tarvittaessa tekemään melkein minkä osan hyvänsä, jos ei sitä enää varaosana saisikaan. Se kellon huollattaminen ei ole kuitenkaan niin iso investointi, varsinkaan käyttökellossa, että sen takia jättäisi ostamatta. Itselläni on mekaanisia kelloja sen verran monta, että melkein 1/2-vuoden välein saa viedä jonkin hullettavaksi. Vikoja ei niissä ole yhdessäkään ollut.

      Ehdottomasti Omega Seamaster automaattina...siis noista mainitsemistasi merkeistä. Omega on kyllä kello, jossa ei ole mielestäni "merkkilisää" esim. Rolexin tapaan. Hinta-/laatusuhde varmasti paikallaan ja arvostus säilyy...

      • kellottaja

        Yleensä kalliimmissa kvartsikelloissa on kalliimmat kvatsikoneistot. 20 -30 vuotta vanhoihin Longinesin ja Omegan kvartsikelloihin saa edelleen varaosia. Koneistojen valmistus on nykyään niin keskittynyttä, että tarvittaessa varaosia löytyy. Longinesin nykyisestä mallistosta löytyy edelleen "Very High Presicion Quartz" koneistolla varustettuja malleja. Samantapainen koneisto löytyy myös Omegan ja joidenkin muiden merkkien mallistosta.


    • Green

      Omega Seamaster Automatic ehdottomasti. Kuten on jo sanottu kvartsikellojen kestävyys ei ole niitä parhaita, vaikka huoltoa eivät juuri kaipaakaan. Kvartsikellojen tapauksessa tulee myös muistaa teknologinen näkökulma. Kvartsikoneisto on erittäin halpa verrattuna automaattiin. Huomioon ottaen pelkästään mekaanisen tekniikan automaatit ovat erittäin tarkkoja ja ovathan ne huomattavasti kauniimpia katsellakin kuin piirilevy.

      Itse omistan juuri Seamaster auto Pro:n. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Se on oikeastaan eräänlainen moderni klassiskko, kansanpainos mekaanisista kelloista, vaikka se ei hinnaltaan olekaan halvimmasta päästä. Omega myös valmistaa koneistonsa itse.

      • kellottaja

        Omega ei nykyään valmista mitään itse. Suunnittelee kylläkin. Kaikki tehdään alihankintatyönä SWATCH-konsernin suojissa. Mekaanisten koneistojen kohdalla, osaan Omega on suunnitellut tiettyjä parannuksia tunnettuun kaliperiin. Sitten on erikseen "erikoissarjat", joita valmistetaan rajoitettu määrä, esim. Omega 1932 taskukronografi, joka julkistettin 2005 ja kasattiin osittain vanhoista varastoon jääneistä kellon osista.


      • 1Tietävä

        Omega Seamaster Automatic ehdottomasti. Kuten on jo sanottu kvartsikellojen kestävyys ei ole niitä parhaita, vaikka huoltoa eivät juuri kaipaakaan. Kvartsikellojen tapauksessa tulee myös muistaa teknologinen näkökulma. Kvartsikoneisto on erittäin halpa verrattuna automaattiin. Huomioon ottaen pelkästään mekaanisen tekniikan automaatit ovat erittäin tarkkoja ja ovathan ne huomattavasti kauniimpia katsellakin kuin piirilevy.

        Itse omistan juuri Seamaster auto Pro:n. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Se on oikeastaan eräänlainen moderni klassiskko, kansanpainos mekaanisista kelloista, vaikka se ei hinnaltaan olekaan halvimmasta päästä. Omega myös valmistaa koneistonsa itse.


        Ei pidä paikkaansa!! Omega ei ole vuosikymmeniin valmistanu omia koneistojaan, vaan kaikki ovat ETA:n koneistoja. Että silleen...


      • pale
        1Tietävä kirjoitti:

        Omega Seamaster Automatic ehdottomasti. Kuten on jo sanottu kvartsikellojen kestävyys ei ole niitä parhaita, vaikka huoltoa eivät juuri kaipaakaan. Kvartsikellojen tapauksessa tulee myös muistaa teknologinen näkökulma. Kvartsikoneisto on erittäin halpa verrattuna automaattiin. Huomioon ottaen pelkästään mekaanisen tekniikan automaatit ovat erittäin tarkkoja ja ovathan ne huomattavasti kauniimpia katsellakin kuin piirilevy.

        Itse omistan juuri Seamaster auto Pro:n. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Se on oikeastaan eräänlainen moderni klassiskko, kansanpainos mekaanisista kelloista, vaikka se ei hinnaltaan olekaan halvimmasta päästä. Omega myös valmistaa koneistonsa itse.


        Ei pidä paikkaansa!! Omega ei ole vuosikymmeniin valmistanu omia koneistojaan, vaan kaikki ovat ETA:n koneistoja. Että silleen...

        Onko 1Tietäjällä tai muilla tietoa siitä, missä täällä Helsingissä saadaan Omegan automaatista säädettyä jätättäminen pois?
        Olen tässä seuraillut sitä jo jonkun aikaa eikä meinaa kello pysyä "näillä säädöillä" asetetussa ajassaan.


    • Omegaantyytyvainen

      Itselläni on kaksi Omegaa ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Toinen on tuo ns. Bond Omega, eli Seamaster Chrono automaattina. Toinen on hieman eksoottisempi Automatic Seamaster De Ville. Se on 50-60 luvun mallia, kultakello, alligaattorinnahka rannekkeella.

      Tuota vuotta en oo selvittänyt tarkemmin, mutta tuo on semmonen malli, josta lasin kautta saa koneen irti, eli ei takakautta.

      Molemmat kellot mainioita kelloja, ja pysyvät ajassa ja kunnossa, kunhan käyttää puhdistushuollossa muutaman vuoden välein.

    • Wanhat Warikset

      Muhle Glashutte Rasmus sarjasta tai sitten S.A.R
      Ja toinen vaihtoehto on Sinn mallistosta HYDRO
      Kaikki muut ovat uimakelloja.
      http://www.wanhatwarikset.com

    • Ermy

      Nyt olisi itselläni sopiva hetki hankkia kunnollinen ja pitkäikäinen laatukello ja yllätys yllätys, silmää miellyttää tuo niin tavanomaisen näköinen mutta arvokas Omegan Speedmaster. Syynä tähän että haluan kellon joka on ns. "arvokello" mutta jonka harva kelloista tietämätön tunnistaa arvokkaaksi. En kaipaa kyselyjä "Onx toi aito, paljon makso?", riittää että itse tiedän asian.

      Vaikka Seamaster varmasti kestävä kello on, säälin sen verran että en sitä viitsisi töissä pitää kädessä. Töihin löytyy jo useampi

      • SBD

        Omega on hyvä valinta. Tarkoitat ilmeiseti että ostoaikeena on vain seamasterit, eikä speedmaster josta aluksi puhuit.

        Noiden seamastereiden hinnat on muistaakseni siinä 1000-2000€ hujakoilla.

        Quartz tarkoittaa patterikelloa, enkä ainakaan itse maksaisi patterikellosta kovin paljon yli 500€. Jos haluat laatukellon, en suosittele quartzia, vaikka merkki olisi Omega, tai mikä hyvänsä.

        Kaikki mekaaniset vaihtoehdot ihan hyviä, jos vaan silmää miellyttää, co-axial -käynnillä varustettu malli kaikkein kallein. Co-Axial käynti on ainakin teoriassa vähän parempi kuin "tavallinen" sveitsiläinen ankkurikäynti joka on muissa mekaanisissa malleissa. Co-Axial on kuitenkin niin uusi käyntimalli, ettei se välttämättä ole yhtä luotettava pitemmän päälle, kuin tavallinen.

        Jos omega miellyttää, kannattaa katsoa myös sitä speedmasteria, halvimmat mallit irtoaa myös alle parin tonnin.

        valitettavasti mekaaninen kello pysähtyy jos se on pari päivää vetämättä ja joudut sitten vääntämään sen aikaan, jos et sitten osta keinoranetta joka pitää sen liikkeessä kun et käytä sitä.

        Mutta silti suosittelen ehdottomasti mekaanisen kellon ostamista. Jos ostat patterikellon, se luultavasti hajoaa 5-10 vuoden sisällä, eikä sillä sen jälkeen tee enää mitään. Mekaaninen kello on sen sijaan hyvin pidettynä "ikuinen", jos vaan huollattaa sen aika ajoin. Olen itse huoltanut 100v vanhojakin kelloja, ja ne tulevat hyvin pidettyinä toimimaan vielä varmasti ainakin toisetkin 100v, varmasti pidempäänkin.

        Niin ja mekaaninen kello kannattaa huollatuttaa noin 3-5v välein.


      • katja
        SBD kirjoitti:

        Omega on hyvä valinta. Tarkoitat ilmeiseti että ostoaikeena on vain seamasterit, eikä speedmaster josta aluksi puhuit.

        Noiden seamastereiden hinnat on muistaakseni siinä 1000-2000€ hujakoilla.

        Quartz tarkoittaa patterikelloa, enkä ainakaan itse maksaisi patterikellosta kovin paljon yli 500€. Jos haluat laatukellon, en suosittele quartzia, vaikka merkki olisi Omega, tai mikä hyvänsä.

        Kaikki mekaaniset vaihtoehdot ihan hyviä, jos vaan silmää miellyttää, co-axial -käynnillä varustettu malli kaikkein kallein. Co-Axial käynti on ainakin teoriassa vähän parempi kuin "tavallinen" sveitsiläinen ankkurikäynti joka on muissa mekaanisissa malleissa. Co-Axial on kuitenkin niin uusi käyntimalli, ettei se välttämättä ole yhtä luotettava pitemmän päälle, kuin tavallinen.

        Jos omega miellyttää, kannattaa katsoa myös sitä speedmasteria, halvimmat mallit irtoaa myös alle parin tonnin.

        valitettavasti mekaaninen kello pysähtyy jos se on pari päivää vetämättä ja joudut sitten vääntämään sen aikaan, jos et sitten osta keinoranetta joka pitää sen liikkeessä kun et käytä sitä.

        Mutta silti suosittelen ehdottomasti mekaanisen kellon ostamista. Jos ostat patterikellon, se luultavasti hajoaa 5-10 vuoden sisällä, eikä sillä sen jälkeen tee enää mitään. Mekaaninen kello on sen sijaan hyvin pidettynä "ikuinen", jos vaan huollattaa sen aika ajoin. Olen itse huoltanut 100v vanhojakin kelloja, ja ne tulevat hyvin pidettyinä toimimaan vielä varmasti ainakin toisetkin 100v, varmasti pidempäänkin.

        Niin ja mekaaninen kello kannattaa huollatuttaa noin 3-5v välein.

        itselläni on omega constellation naisten rannekello kaks värinen metalliteräsrannekello arvo 2000 e aika hieno hyvä ja huomiota herättävä naistenkello.


      • samalla tavalla
        SBD kirjoitti:

        Omega on hyvä valinta. Tarkoitat ilmeiseti että ostoaikeena on vain seamasterit, eikä speedmaster josta aluksi puhuit.

        Noiden seamastereiden hinnat on muistaakseni siinä 1000-2000€ hujakoilla.

        Quartz tarkoittaa patterikelloa, enkä ainakaan itse maksaisi patterikellosta kovin paljon yli 500€. Jos haluat laatukellon, en suosittele quartzia, vaikka merkki olisi Omega, tai mikä hyvänsä.

        Kaikki mekaaniset vaihtoehdot ihan hyviä, jos vaan silmää miellyttää, co-axial -käynnillä varustettu malli kaikkein kallein. Co-Axial käynti on ainakin teoriassa vähän parempi kuin "tavallinen" sveitsiläinen ankkurikäynti joka on muissa mekaanisissa malleissa. Co-Axial on kuitenkin niin uusi käyntimalli, ettei se välttämättä ole yhtä luotettava pitemmän päälle, kuin tavallinen.

        Jos omega miellyttää, kannattaa katsoa myös sitä speedmasteria, halvimmat mallit irtoaa myös alle parin tonnin.

        valitettavasti mekaaninen kello pysähtyy jos se on pari päivää vetämättä ja joudut sitten vääntämään sen aikaan, jos et sitten osta keinoranetta joka pitää sen liikkeessä kun et käytä sitä.

        Mutta silti suosittelen ehdottomasti mekaanisen kellon ostamista. Jos ostat patterikellon, se luultavasti hajoaa 5-10 vuoden sisällä, eikä sillä sen jälkeen tee enää mitään. Mekaaninen kello on sen sijaan hyvin pidettynä "ikuinen", jos vaan huollattaa sen aika ajoin. Olen itse huoltanut 100v vanhojakin kelloja, ja ne tulevat hyvin pidettyinä toimimaan vielä varmasti ainakin toisetkin 100v, varmasti pidempäänkin.

        Niin ja mekaaninen kello kannattaa huollatuttaa noin 3-5v välein.

        "Jos ostat patterikellon, se luultavasti hajoaa 5-10 vuoden sisällä, eikä sillä sen jälkeen tee enää mitään."

        Sitten vaan kiikuttaa sen huoltoon ja siellä ne joko korjaa sen tai vaihtaa kokonaan uuden koneiston. Varmastikin halvempaa kuin kokonaan uuden kellon ostaminen. Siten quartz on yhtä "ikuinen" kuin mekaaninenkin, joka vaatii jatkuvaa huoltoa.


    • kaljakake

      Esimerkiksi itselläni on Oriksen WilliamsF1 Team Day Date, joka on toiminut mahtavasti. Hinta oli 990 euroa, mutta hintasa värtti.

      • kooamas

        Kannattaa ottaa huomioon, että kvartsi-kello on huomattavasti tarkempi kuin mekaaninen kello. Itselläni on Tagin mekaaninen Carrera, ja se käy noi 5 sekuntia liian nopeasti päivässä. Tuo on täysin normaalia mekaanisille kelloille, itse asiassa ei-kronometrille kelpo tulos, kronometrit voivat olla aavistuksen tarkempia. Hyvinkin edullinen kvartsikello pesee siis mekaanisen kellon tarkkuudessa 100-0. Mekaaninen kello ostetaan pitkälti muiden avujen ja tunteen varassa, oikeasti tarkaksi ajannäyttäjäksi sitä ei kannata kehua, kuten yllä joku yrittää.


      • halvalla ei hyvää sa
        kooamas kirjoitti:

        Kannattaa ottaa huomioon, että kvartsi-kello on huomattavasti tarkempi kuin mekaaninen kello. Itselläni on Tagin mekaaninen Carrera, ja se käy noi 5 sekuntia liian nopeasti päivässä. Tuo on täysin normaalia mekaanisille kelloille, itse asiassa ei-kronometrille kelpo tulos, kronometrit voivat olla aavistuksen tarkempia. Hyvinkin edullinen kvartsikello pesee siis mekaanisen kellon tarkkuudessa 100-0. Mekaaninen kello ostetaan pitkälti muiden avujen ja tunteen varassa, oikeasti tarkaksi ajannäyttäjäksi sitä ei kannata kehua, kuten yllä joku yrittää.

        Suosittelen kyllä lämpimästi kunnollista automaattikelloa, itsellä ollut omegan smp nyt 4 vuotta ja en todellakaan vaihtaisi mihinkään satasen patterikelloon. Mikä tuon hintaeron sitten tekee 1800€ omegalla ja 100€ Citizenin välillä. Vastaus löytyy seuraavista kuvista
        http://www.asia.ru/images/target/photo/50551588/Quartz_Movement.jpg
        http://www.luxurytyme.com/movement/1120a.jpg

        Se että haluaako maksaa muovista vähän vai metallista huomattavasti enemmän onkin sitten toinen juttu. Kumpanenkin näyttää aikaa aivan yhtä hyvin, citizen jopa tarkemmin. Ero tulee vuosikymmenten päästä esille, 60v ikäisenä omega on vielä aivan käyttöpeli muttu citizen on lopettanut toimintansa jo yli 40 v sitten.


    • citroen miäs.

      tarttis olla ihan aito kronometri-citroen.

    • Minulla on ollut Certina ds2 quarz jo 30 vuotta.Pari kertaa huollettu ja n.3 vuoden välein paristo vaihdettu.Loistava kello jos haluaa kestävyyttä ja vesitiiviyttä kohtuuhintaan.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe