Mitäs mieltä ootte tämmösestä, oon seurustellu jonku aikaa erään miehen kanssa... ollaan molemmat työssäkäyviä, tienataan saman verran, mutta itse olen saanut jo aika hyvin säästettyä näin nuoreksi.
Mies on aika huoleton raha-asioissaan, ja löysinkin häneltä valtavan laskupinon, ulosottokirjeitä ja palkastakin on vähennetty suoraan ulosottoon... asumme molemmat vuokralla, eikä yhteenmuuttamisesta ole ollut puhetta.
Mies ei tiedä, että tiedän hänen rahaongelmistaan, on joskus valitellut kun on rahat loppu ja tili vasta tulossa..
Nyt tuntuukin, etten ikinä viitsi ehdottaa hänelle mitään yhteistä tekemistä, mikä maksaa, sillä en halua, että hän tuhlaisi vähiä rahojaan meidän hauskanpitoon, kun niille olisi näköjään tärkeämpääkin käyttöä.
Mies on sen verran vanhanaikainen, että ei tulisi kuuloonkaan, että minä maksaisin hänen menojaan, eikä hän kehtaisi kieltäytyä jos ehdottaisin esim. viikonloppureissua / risteilyä...
Onko kellään kokemusta tälläisistä pers'aukisista? =)
miehen rahaongelmat
32
11557
Vastaukset
- minä
Seitsemän vuoden kokemuksella en suosittele seurustelua persaukisten kanssa missään nimessä. Itse tulen jatkossa juoksemaan karkuun sellaiseen törmätessäni. Kyllä aikuisen miehen tulee osata hoitaa asiansa, myös raha sellaiset. Vaihda kiireesti miestä! Kyllä kunnollisiakin vielä löytyy. Oletko miettinyt mikä miehelle on tärkeämpi rahanmeno kuin laskujen maksut? Alkoholi? Huumeet? Huorat? Autot? Vai mikä? Tai kakarahan se on eikä mikään mies.
- x-pers'aukinen
sekö tekee miehestä hyvän jos on rahaa? Olet ällöttävä ja surkea paska. Kaltaisesi lemppasi minut kun olin "perse auki" ja kas kummaa kun sainkin hoidettua asiat mallilleen ja fyffeä enemmän kuin kehtaan kuluttaa, se sama paska olikin tyrkyllä takaisin. Kieltäydyin julkisesti olemasta minkäänlaisessa yhteydessä siihen. Sai poistua naama punaisena ja muutti jopa toiselle paikkakunnalle! :D On muitakin asioita kuin varallisuus...
- kirjoittaa
x-pers'aukinen kirjoitti:
sekö tekee miehestä hyvän jos on rahaa? Olet ällöttävä ja surkea paska. Kaltaisesi lemppasi minut kun olin "perse auki" ja kas kummaa kun sainkin hoidettua asiat mallilleen ja fyffeä enemmän kuin kehtaan kuluttaa, se sama paska olikin tyrkyllä takaisin. Kieltäydyin julkisesti olemasta minkäänlaisessa yhteydessä siihen. Sai poistua naama punaisena ja muutti jopa toiselle paikkakunnalle! :D On muitakin asioita kuin varallisuus...
ilmeisesti katkeroitunut luuseri, heh
- hehhehheh
kirjoittaa kirjoitti:
ilmeisesti katkeroitunut luuseri, heh
ja toiveissaan rikas...
- varmaan niin
hehhehheh kirjoitti:
ja toiveissaan rikas...
No älkää nyt kun sillä on fyffeä enemmän kuin kehtaa kuluttaa, hehhehee aivan just joo
- Maaria
MITEN sä löysit sen laskupinon häneltä? Eikö olis ollut fiksua reagoida siihen "löydökseen" saman tien ja nostaa kissa pöydälle.
Vaikeetahan sitä nyt on siinä olla tietojensa kanssa kun toinen luulee, että kulissi on yhä pystyssä. Keljua molempien kannalta.
Jos sä oikeasti välität siitä ihmisestä, niin sä otat asian rohkeasti puheeksi ja pyrit auttamaan häntä käsittelemään sitä kiusallista aihetta. Rikotte kuplan ja alatte rakentaa luottamusta yhdessä. Noloahan se on ja miehen kunnia tykkää siitä aluksi varmaan kyttyrää, mutta parempi hänenkin itsetunnolleen alkaa vaan elää totuudessa kuin kaivautua aina vaan syvemmälle valheeseen.
Sulla on mitä "opettaa" hänelle kun vaan saat hänet motivoitua oppimaan. Rakkaudella jos millä sen luulis onnistuvan.- sanni-81
Sieltähähän kaapista se laskupino löytyi, kun satuin sieltä jotakin etsimään... En kuitenkaan kehtaisi paljastaa joutuneeni penkomaan hänen kaappeja ja laatikoitaan...
Rakastan miestä, mutta tulevaisuus huolettaa... vaikka hänen rahansa ei kulu huoriin eikä huumeisiin, vaan ihan normaaliin elämiseen, vuokraan ja lainanlyhennyksiin, niin silti tulee olo, että miten semmoisen ihmisen kanssa voi mitään perhettä yms suunnitella, kun ei kykene järjestelemään edes omia raha-asioitaan... ja eihän semmoisen ihmisen kanssa voisi sitten isona edes ostaa punaista tupaa, kun ei se saisi lainaakaan mistään...
Ehkä menen asioiden edelle, mutta silti minua häiritsee hänen keinonsa hoitaa raha-asioitaan...
- Itse olen hyvätuloinen
Hei,
Minun mieheni on työtön ja saa minimityöttömyyskorvaukset.
Itse olen hyvätuloinen 3700 € / kk palkka ja säästössäkin on.
Ei minua haittaa miehen rahattomuus kun kuitenkin maksaa omat puhelinlaskunsa ym.
Joskus makselen hänen laskujaan jos on kertynyt jotain ylimääräistä.
Ei ole ihmisten oma syy aina tuo rahattomuus.
Kohtelen häntä kuin vertaistani ja monesti sanon että käy sinä ostamassa se ja se..ja työnnän rahaa käteen. - ystävä hyvä..
Minä aikanaan rakastuin ja menin yhteen tuollaisen persaukisen kanssa.. Hän oli persaukinen siksi, että isänsä oli lähestulkoon kiristänyt hänet ottamaan omiin nimiinsä he***tin kalliin kulutusluoton, jolla isänsä sitten kuittasi omia velkojaan, kuin myös laittoi nimensä isänsä lainan takauspaperiin. Tuli sitten kerralla takkiin, kun lainat meni nurin ja takaajien maksettavaksi. Pankki kuuli tuosta ja irtisanoi samantien kulutusluoton ja vaati sitä kokonaisuudessaan maksuun, vedoten maksukyvyn alenemiseen ym.
Siinä sitten meni minultakin lopulta luottotiedot rahavaikeuksien vuoksi. Silti on perhe perustettu ja nykyään menee hyvin.
Syitä voi olla monia. Ota selvää ennenkuin tuomitset.- PeeAaa
Jaahas, raha ei tuo onnea, se vaan helpottaa elämää. Jos välität ukostasi, et mieti raha-asioita. Ärsytti tollanen kommentti: Vaihda persaukinen parempaan.. Ajatelkaa ny, miltä tuntuis seurustella jonku kultalusikan kanssa, ilman oikeita tunteita? Mulle ainaki tulis iha huora-fiilis.. Ite kuulun tavallisiin tallaajiin, juuri tulen omillani toimeen, mutta elämäni on silti rikasta.
- Vanhahuoripukki
PeeAaa kirjoitti:
Jaahas, raha ei tuo onnea, se vaan helpottaa elämää. Jos välität ukostasi, et mieti raha-asioita. Ärsytti tollanen kommentti: Vaihda persaukinen parempaan.. Ajatelkaa ny, miltä tuntuis seurustella jonku kultalusikan kanssa, ilman oikeita tunteita? Mulle ainaki tulis iha huora-fiilis.. Ite kuulun tavallisiin tallaajiin, juuri tulen omillani toimeen, mutta elämäni on silti rikasta.
Ei se raha todellakaan tuo ainoana sitä onnea ja jos toiselle puolisolle se on kaikki kaikessa niin antaa mennä vaan.
Minä olen ollut köyhä ja työtön vuosikaudet ja nyt on muutama kymppitonni taskussa enkä ole sen onnellisempi.
Naiseltani en ole koskaan edellyttänyt itseni elättämistä vaikka niinkin on ollut joskus.Minä tein ruokaa ja emäntä toi tilinsä mulle-
Nyt voin tarvittaessa vuorostani hänet elättää jos tarvitsee mutta en missään vaiheessa tuo esille rahaa.Maksan sen laskun vaikka salaa :)
- *Heidi*
Melkein kuin olisin suoraan omasta elämästä kirjoittanut.. Eli mäkin löysin ja todellakin vahingossa miehen kaapista ulos-ottokirjeitä, laskuja jne. Se oli eka järkytys, ja sit myöhemmin sain sen asian hänen kanssaan esille, ja oli jotenkin helpottavaa kuulla hänen kantansa asiasta. Toiselle pitää kuitenkin antaa mahdollisuus selittää miksi asiat ovat siinä jamassa, muttei kuitenkaan kannata siitä ruveta jauhamaan koska kun ei asuta yhdessä ni tavallaan ne asiat eivät toiselle edes kuulu.
Nykyään kuitenkin (tapauksesta on muutama vuosi) asiat ovat minun tietääkseni jo ainakin paremmin. Toisinaan kun näen hänen luonaan laskun tms, niin kysyn että ootko maksanu.. Ite oon välillä liiankin vastuullinen ja maksan aina laskut ja muut menot liiankin ajoissa. Luottotiedot häneltä meni silloin aikanaan mut en mä ajattele sitä niin että se rajottais jotenkin meidän yhteisen tulevaisuuden suunnittelua tms. Mut jos asiat joskus menevät siihen samaan pisteeseen ni sit täytyy jo miettiä. Kaikki me tehdään joskus virheitä...
Tsemppiä sulle, älä tuomitse miestäsi ennenkuin saat häneltä selvityksen asiaan... - rahavaikeuksista
nyt ihan ensimmäiseksi kantsis ottaa asia puheeksi miehesi kanssa.kertoa että sait vahingossa selville että hänellä on rahaongelmia.sitten kerrot että siinä ei ole mitään hävettävää ja että aiot silti jatkaa seurustelua tämän miehen kanssa.voithan vaikka auttaa miestäsi maksujen kanssa(ei rahallisesti) mutta pidät huolta että maksusopimuksista pidetään kiinni.ja että suurin osa miehesi rahoista menee laskuihin.aikaa niiden maksujen maksamiseen voi mennä aikaa ja miehesi voi tuskastua monta kertaa kun tuntuu että hänellä ei ole koskaan rahaa.kannusta häntä ja tue.opeta miehelle vastuuntuntoa ja raha-asioiden hoitoa.ja kyllä sen miehenkin pitää nöyrtyä,jos haluat järjestää jotain teille kahdelle ja maksaa miehenkin osuuden.voithan vaikka sanoa hänelle että tässä elämäntilanteessa tilanne on nyt tämä että sinä maksat ja voihan se vaikka tulevaisuudessa olla niin että sinä joudut vaikka työttömäksi,silloin miehelläsi on mahdollisuus tukea sinua.
- mies100
Köyhä saa olla muttei holtiton.
Oli mies tai nainen, mutta jos on oppinut törsäämään rahansa tai unohtamaan laskunsa niin semmoinen on aina, eikä siitä miksikään muutu.
Rupea elämään tuon kanssa ja tappelette ja kinaatte loppuelämänne rahasta. - Neitopeikko
...ole persaukisuudesta vaan elämäntavasta. Jos sanoit, että tienaatte samanverran ja sinä kykenet rahoillasi elämään? Mikäli pakolliset menot ovat samat, loppujen rahojen käyttö on jokaisen ihmisen omassa harkinnassa. Jos pakollisiksi menoiksi alkaa tulla sikspäkkiä viikonlopuiksi, kun ei ole rahaa edes ruokaan, kannataa miettiä, osaako meis arvottaa elämänsä oikein. Jokainen tekee kuitenkin valintansa itse. Tunnen myös paljon ihmisiä, joiden raha-asiat ovat menneet sekaisin juuri mm. edellisistä viesteistä ihmikäyneen vanhempien rahankäytön takia. Ja sehän taas ei ole sinun miehesi vika, jos joku muu verottaa hänen tulojaan. Mutta jos kaikki mikä tulee käteen, menee muuhun kuin välttämättömään elämiseen, on kyse tyhmyydestä, ei persaukisuudesta.
- J.J-75
Jos on kyse sellasesta nuorena tehdystä jutusta josta on korvauksia tullut maksettavaksi, hairahtunut polttamaan jonkun kakarana siis tai nyt joku konkurssihomma ym. joka ei ehkä ole sama asia kuin täysin tahallaan järjestetyt velat omaa tyhmyyttään, vähän siis tapauskohtasta tuo asia.
Sanon että jos joku esim. muija olisi omasta typeryydestään korvia myöten veloissa, siis vaan niin idiootti niin, ei semmosen kans elämisestä tulisi mulla ainakaan helvettiäkään.
Miten voi luottaa asuntolainoissa tai missä vaan raha-asioissa. Maksele vaan omasi kuule ja unoha auttamiset, ellei nyt ihan nälkään kuole. Jokasen on se "risti" kannettava mukanaan minkä hommaa itse. Ihan hyvällä omatunnollasi näin voit tehdä.
Tietty jos on joku oikea syy ja kunnollinen muuten, voisi ajatella elämistä mutta ei se sekään mikään herkkua ole. Kysy nyt ainakin paljonko hän on kaikkiaan velkaa, et pystyykö se tai haluaako se että velat maksetaan.
Mieti itse mihin tuo miehesi kuuluu ja kuuntele itseäsi ja sellasta ihmistä joka asian varmasti tietää.- Rupisammakkoxx
Kerronpa omia kokemuksiani aikaisempiin viesteihin liittyen. On mielenkiintoista seurata ihmisten erilaista suhtaumista mm. näihin raha-asioihin. On niitä jotka näkevät heti kaikki asiat mustavalkoisina ja niin negatiivisina, sitten on niitä jotka yrittävät/pystyvät näkemään pintaa syvemmälle. Muutamia viestejä luin missä haukutaan paskaks ja ties miksi muuksi sen takia kun on raha-asiat rempallaan (tietty ihmiset ovat erilaisia). No, valitettavasti itse kuulun tällähetkellä siihen kastiin keitä juuri sivullisen verran tässä haukuttiin persaukisiksi idiooteiksi... Itse olen viimeisen vuoden ajan kärsinyt nettipeliriippuvuudesta, uponnut on 10tonni jos toinenkin. Enkä todellakaan ole ylpeä asiasta! Niinhän se menee että, välillä tulee mut aina se vie.. Minkäänlaista korkeakoulutusta minulla ei ole mutta sen verran hyvä työpaikka että vuositienestini nettona pöyrii n. 50.000€ korvilla, silti olen se sama persaukinen idiootti.. Seurustelen maailman ihanimman naisen kanssa, parisen vuotta takana ja toivottavasti monta edessä. Hänelle kerroin 2kk sitten asiasta, ero oli todella lähellä, vieläkin joskus on merkkejä ilmassa ja kaikki vain sen takia koska en osaa käsitellä rahaa..Häntä en ole sotkenut raha-asioihini enkä sotke, tyttöystäväni on äärettömän säntillinen laskujen ja muitten suhteen, mutta kuitenkin vielä pitkäaikanen opiskelija. Laskuja itselläni on paljon perinnässä (n.15.000€), kohta varmaan menee luottotiedot, pankista eivät anna lainaa koska näkevät luottotiedoista maksujen viivästyshistorian (nykyään riskimittarit määrittävät ihmiset- ja yritykset). Maksujärjestelyitä ei voi tehdä koska niin moni haluaisi saatavansa samaan aikaan. Ei ole hienoa herätä ajatukseen että elämä on luisumassa kovaa vauhtia ojan puolelle ja kaikki vain sen takia kun tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani järjestin itseni tällaiseen sotkuun.
En ole vaipunut itsesääliin vaikka ahdistaa niin helvetisti tämä tilanne.
Jospa minäkin joskus muuttuisin rupikonnasta sellaiseksi prinssiksi minkä nykyinen avovaimoni ansaitsee??
Sen verran näen kuitenkin miestä peilistä tämän persaukisen paskan ulkokuoren lävitse, että olen myöntänyt ongelmani ja olen jokseenkin yrittänyt parantaa tapojani, siinä kuitenkaan vielä 100% onnistumatta.
Mukavaa joulunodotusta kaikille! :) - mies lahdesta
Rupisammakkoxx kirjoitti:
Kerronpa omia kokemuksiani aikaisempiin viesteihin liittyen. On mielenkiintoista seurata ihmisten erilaista suhtaumista mm. näihin raha-asioihin. On niitä jotka näkevät heti kaikki asiat mustavalkoisina ja niin negatiivisina, sitten on niitä jotka yrittävät/pystyvät näkemään pintaa syvemmälle. Muutamia viestejä luin missä haukutaan paskaks ja ties miksi muuksi sen takia kun on raha-asiat rempallaan (tietty ihmiset ovat erilaisia). No, valitettavasti itse kuulun tällähetkellä siihen kastiin keitä juuri sivullisen verran tässä haukuttiin persaukisiksi idiooteiksi... Itse olen viimeisen vuoden ajan kärsinyt nettipeliriippuvuudesta, uponnut on 10tonni jos toinenkin. Enkä todellakaan ole ylpeä asiasta! Niinhän se menee että, välillä tulee mut aina se vie.. Minkäänlaista korkeakoulutusta minulla ei ole mutta sen verran hyvä työpaikka että vuositienestini nettona pöyrii n. 50.000€ korvilla, silti olen se sama persaukinen idiootti.. Seurustelen maailman ihanimman naisen kanssa, parisen vuotta takana ja toivottavasti monta edessä. Hänelle kerroin 2kk sitten asiasta, ero oli todella lähellä, vieläkin joskus on merkkejä ilmassa ja kaikki vain sen takia koska en osaa käsitellä rahaa..Häntä en ole sotkenut raha-asioihini enkä sotke, tyttöystäväni on äärettömän säntillinen laskujen ja muitten suhteen, mutta kuitenkin vielä pitkäaikanen opiskelija. Laskuja itselläni on paljon perinnässä (n.15.000€), kohta varmaan menee luottotiedot, pankista eivät anna lainaa koska näkevät luottotiedoista maksujen viivästyshistorian (nykyään riskimittarit määrittävät ihmiset- ja yritykset). Maksujärjestelyitä ei voi tehdä koska niin moni haluaisi saatavansa samaan aikaan. Ei ole hienoa herätä ajatukseen että elämä on luisumassa kovaa vauhtia ojan puolelle ja kaikki vain sen takia kun tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani järjestin itseni tällaiseen sotkuun.
En ole vaipunut itsesääliin vaikka ahdistaa niin helvetisti tämä tilanne.
Jospa minäkin joskus muuttuisin rupikonnasta sellaiseksi prinssiksi minkä nykyinen avovaimoni ansaitsee??
Sen verran näen kuitenkin miestä peilistä tämän persaukisen paskan ulkokuoren lävitse, että olen myöntänyt ongelmani ja olen jokseenkin yrittänyt parantaa tapojani, siinä kuitenkaan vielä 100% onnistumatta.
Mukavaa joulunodotusta kaikille! :)itsellä hakemus vetämässä takaus-säätiöön ja välillä v...taa aika paljon kun tullut otettua kalliita kulutusluottoja, mutta aion jokaisen euron maksaa takaisin vaikka koville se ottaakin.Asun yksiössä jossa kohtuu vuokra ja käyn säännöllisesti töissä ja lyhennän velkaneuvonnassa lasketun maksuvaran verran velkojani joka kuukausi siihen asti kun takaus-säätiöstä kuuluu jotain että saako takauksen vai ei.Olen eronnut kesällä pitkästä suhteesta jossa minä olin ainoastaan töissä ja nyt tavannut mukavan naisen..mietin että miten kertoisin hänelle tilanteestani, jos ja kun edes alettaisiin olla yhdessä..onko vinkkejä?!
- 222
Monenlaista vastausta olet saanut.
Jos pitäydytään ihan vaan tosiseikkoihin. Joita ovat.
Miesystäväsi ei osaa hoitaa raha-asioitaan.
Sinussa on nuuskijan vikaa, tai suhteenne ei ole rakentunut luottamukselle, kun on tullut tarve nuuskia.
Ottamatta kantaa siihen kumpi on epätäydellisempi ihmisenä, ehdottaisin että asia puhuttaisiin avoimesti esille. Ja itse tykönäsi joudut miettimään, oletko tämän ihmisen kanssa vai et. Vaikka emme haukkuisi häntä idioottiluuseriksi, niin tosiasia on sekin, että vaikeaa tai lähes mahdotonta on rakentaa yhteistä perhe-elämää sellaisen ihmisen kanssa, joka ei osaa käsitellä rahaa.
Puhun kokemuksesta. Olin 21 vuotta sellaisen kanssa. Hyviä hetkiä oli, mutta myös helvetin huonoja. Lapset kärsivät. Minä sairastuin, liiasta työnteosta yrittäessäni pelastaa velkoihin hukkuvan taloutemme.
Sille yhdelle joka täällä viisastelee, että ei ikinä sekoittaisi tyttöystävää rahasotkuihinsa... hah hah. Jos pitkää suhdetta tehdään, niin kyllä siinä kärsii vaimot ja lapset, joskus äidit ja isät ja kaveritkin.
Tai ainakin aikamoista itsekuria se vaatii, itse kultakin. Ja jos sitä itsekuria ei raha-asioissa löydy niin miksi muissakaan?
Ja ihan ehdottomasti ajattelen, että raha-asioita hoitamaan kykenemättömät miehet voisivat katkaisuttaa siemenjohtimensa. Mitä tyhjätasku lapsella.- ahdistunut
Näköjään vastaukset riippuvat siitä minkälainen ihminen on. On niitä jotka ovat anteliaita ja aina muiden parasta ajattelevia, ja sitten on niitä jotka ovat ahneempia ja itsekkäämpiä. Mietin, että kumpaan ryhmään itse kuulun...
On ihana kuulla, että ihmiset auttavat toisiaan ja ovat valmiita kuuntelemaan ja antamaan anteeksi. Mutta näköjään osa taas haukkuu toisen tuntematta tätä ja tämän taustaa ja tarinaa.
Mulla on sellainen tarina, että tienaan itse ihan ok, mutta menoni on aina olleet tulojen mukaiset. Maksan laskut aina ajallaan (parhaani mukaan) ja pihistän loppukuusta jos raha ei meinaa riittää. Mutta, avomieheni on tuhluri. Hänellä on rikkaat ystävät, mutta itse ei tienaa niin paljon. Hän kuitenkin luulee, että voi elää samanlaista elämää kun ystävänsä. Juuri nyt on monen viikon matkalla Thaimaassa, ja koska olen vastuussa (ja valtuutettu - ei nuuskija) hänen laskujen ajallaanmaksamisesta loman ajan, olen suureksi pettymykseseni ja todella suureksi ahdistuksekseni saanut selville, että lähes kaikki hänen laskunsa on ulosotossa, perinnässä tai muuten vain jo muistutuskierroksella!! Mulla on mennyt unet ja rahat! Olen tähän mennessä maksanut jopa 4,000eur hänen laskujaan jotta hän ei joudu kärjäille, eikä meidän yhteinen asunto mene ulosottoon!! Tämä summa siis kerääntynyt vasta sen neljän viikon aikana kun hän on ollut matkoilla!!
Auttakaa kiltit ihmiset mua! En tiedä enää mitä tehdä!? Maksanko vielä nekin laskut jotka näköjään päivittäin postilaatikosta tippuvat, vai odotanko, että hän tulee kotiin maksamaan ne itse. En tiedä millä ihmeellä hän ne maksaisi... ja laskujen korot vain nousisivat päivä päivältä korkeammaksi. Olenko itsekäs kun ajattelen rahoja jotka olen itse säästänyt "pahan päivän varalle" ja nyt käytän poikaystäväni huolimattomuuden korjaamiseen?? Vai olenko itsekin syypää, sillä maksan hänen laskunsa ja "opetan" hänelle, että voi olla huolimaton, sillä "kyllä mun tyttöystävä ne maksaa kuitenkin". Tai olenko taas itsekäs kun edes ajattelen, että hän ajattelee noin?
Mulla on nyt vaan niin kova stressi ja ahdistus, että yöunet ja ruokahalu on mennyt. Ei kiinnosta tehdä enää oikein mitään... Tuntuu vaan niin väärältä, että samaan aikaan toinen viettää huoletonta lomaa jossakin lämpimässä. - trimvaämaä
ahdistunut kirjoitti:
Näköjään vastaukset riippuvat siitä minkälainen ihminen on. On niitä jotka ovat anteliaita ja aina muiden parasta ajattelevia, ja sitten on niitä jotka ovat ahneempia ja itsekkäämpiä. Mietin, että kumpaan ryhmään itse kuulun...
On ihana kuulla, että ihmiset auttavat toisiaan ja ovat valmiita kuuntelemaan ja antamaan anteeksi. Mutta näköjään osa taas haukkuu toisen tuntematta tätä ja tämän taustaa ja tarinaa.
Mulla on sellainen tarina, että tienaan itse ihan ok, mutta menoni on aina olleet tulojen mukaiset. Maksan laskut aina ajallaan (parhaani mukaan) ja pihistän loppukuusta jos raha ei meinaa riittää. Mutta, avomieheni on tuhluri. Hänellä on rikkaat ystävät, mutta itse ei tienaa niin paljon. Hän kuitenkin luulee, että voi elää samanlaista elämää kun ystävänsä. Juuri nyt on monen viikon matkalla Thaimaassa, ja koska olen vastuussa (ja valtuutettu - ei nuuskija) hänen laskujen ajallaanmaksamisesta loman ajan, olen suureksi pettymykseseni ja todella suureksi ahdistuksekseni saanut selville, että lähes kaikki hänen laskunsa on ulosotossa, perinnässä tai muuten vain jo muistutuskierroksella!! Mulla on mennyt unet ja rahat! Olen tähän mennessä maksanut jopa 4,000eur hänen laskujaan jotta hän ei joudu kärjäille, eikä meidän yhteinen asunto mene ulosottoon!! Tämä summa siis kerääntynyt vasta sen neljän viikon aikana kun hän on ollut matkoilla!!
Auttakaa kiltit ihmiset mua! En tiedä enää mitä tehdä!? Maksanko vielä nekin laskut jotka näköjään päivittäin postilaatikosta tippuvat, vai odotanko, että hän tulee kotiin maksamaan ne itse. En tiedä millä ihmeellä hän ne maksaisi... ja laskujen korot vain nousisivat päivä päivältä korkeammaksi. Olenko itsekäs kun ajattelen rahoja jotka olen itse säästänyt "pahan päivän varalle" ja nyt käytän poikaystäväni huolimattomuuden korjaamiseen?? Vai olenko itsekin syypää, sillä maksan hänen laskunsa ja "opetan" hänelle, että voi olla huolimaton, sillä "kyllä mun tyttöystävä ne maksaa kuitenkin". Tai olenko taas itsekäs kun edes ajattelen, että hän ajattelee noin?
Mulla on nyt vaan niin kova stressi ja ahdistus, että yöunet ja ruokahalu on mennyt. Ei kiinnosta tehdä enää oikein mitään... Tuntuu vaan niin väärältä, että samaan aikaan toinen viettää huoletonta lomaa jossakin lämpimässä.> tuntuu, että miehesi elää viimeistä päivää, ennen kuin jää kiinni (menot ylittävät tulot)
Jos maksat miehen laskuja, pyydä häneltä vähintään velkakirja vastineeksi. Mahdollisen eron tullessa hän joutuisi maksamaan ne sulle takaisin.
Miehen olisi tajuttava, että nykyisellä elämäntyylillä hän ei pitkälle pötki.
Miettiä, että missä voisi säästää ja saada laskuja maksettua...
Toivottavasti hän on tulossa matkaltaan pian takaisin.
Ja toivottavasti asuntolainanne ei ole yhteinen, vaan pääset kätevästi käsiksi omaan omaisuuteesi tarvittaessa...
Onko hänellä vastuuntuntoa sinun asioistasi? Miksi hän on matkalla ja sinä kotona hoitamassa raha-asioita?
- Irti päässyt..
Seurustelin peraukisen naisen kanssa, jolla oli laskuja kanssa pinokaupalla, ei koskaan mahdollisuutta mennä minnekkään, ei lomailuja ja jatkuva valitus käynnissä rahanpuutteesta. Minulla on kohtuullinen toimeentulo.
Mutta kaikista ikävää oli se että minua lypsettiin hänen ja vanhempiensa toimesta, kun sulla on pätäkkää päällä, ostathan sitä sun tätä, tai tuothan tullessasi .....
Joten köyhät jotka eivät osaa käyttää rahaa, kuuluvat kadulle.
Joten potki se vätys mäkeen, äläkä tunne mitään sääliä, se kyllä säälimättä pilaa elämäsi. - Etttä näin
Sait selville asian joka valaisi varmasti sun tulevaisuudennäkymiä: Lienee sanomattakin selvää, että ei kannata muuttaa hänenkanssa yhteen tai solmia mitään taloudellisia yhteenliittymiä.
Mutta oot jo ottanut askeleen kohti pahinta virhettä jonka voit tehdä tuossa suhteessa, sekä elämässä yleensäkin:
OLET alkanut pehmittää miehen raha-ongelmia hänelle, ajattelemaan hänen puolestaan, säälimään häntä, ja kuvittelemaan ilmeisesti että voisit myötävaikuttaa hänen asioista selviämiseen epäämällä itseltäsi oikeuden ehdottaa sellaisia mitkä vaativat rahaa.
Muista: Ei ole sun asiasi PÄTKÄÄKÄÄN; mihin mies rahansa kusee.
Hänen on itse huomattava ongelmansa, ja sun ei saa alkaa asiaa miettimään vaan ajattele niin että SAIT ylimääräisen tiedon, joka antaa sulle vinkin "suojele itseäsi", mutta jos alat tuota tietoa KÄYTTÄMÄÄN teidän suhteessa miehen opettamiseen, ohjailuun, kasvattamiseen, hänen puolesta ajattelemiseen,
niin teet hallaa teille molemmille.
Nyt on valinnan paikka, annatko aikuisen miehen setviä itse asiansa ja unohdat tuon koko seikan, elät normaalia elämää,
VAI alatko hänen äidikseen, raastat omia hermojasi sillä että todennäköisesti tulee kulumaan vuosia ennenkuin mies aikuistuu..?vai jatkatko deittailua hyväksyen sen että hän elää omaa elämäänsä, KIITOLLISENA kuitenkin tuosta valaistumsiesta että opit minkälainen ongelmakimppu sua odottaa miehessä mikäli alat tehdä ratkaisuja jotka sitovat sut taloudellisesti mieheen. - Movain
On , ja on ahdistavaa kun kontrollia rahankäyttöön ei ole
- pintaulkonäkö
Erikoista, kun ensin painotetaan niin paljon suurinpiiretin sitä ulkonäköä ja lihaksia mieheltä ja painoindeksiä naisella yms. ja sitten itketään, kun ei osata haluta suhteeseen ihmiseltä muita ominaisuuksia, kuten vaikka _järki_.
Ei voi kuin tuhahtaa sellaisille ihmisille, jotka ensin niin varmana mesoavat löytäneensä maailman täydellisimmän kropan tai ulkonäön tai painoindeksin tai muodikkaan habituksen ja sitten itkevät jälkeenpäin, että kun toi on niin pinnallinen ja se ei osaa ajatella edes raha-asioita.. - Oppeliini1
Ellei ihminen kykene tajuamaan rahan arvoa, silloin on jotain phasti vinossa.
Ilman rahaa ei saa:
- asuntoa
- ruokaa
- vaatteita
Ts. Ellei osaa pitää bujettiaan kurissa, se on luonnevika tai ääretön tyhmyys.
Ellei ole rahaa maksaa haluamiaan menoja, silloin ollan ilman. Tuon tajuaminen ei vaadi aivokirurgiaa.
Ap.lle ehdottaisi tuon älykääpiön ulosheittämistä kodistanne. Ellet pysty kokonaan lunastamaan asuntoanne omiin nimiisi, myykää se.
Ja sitten jynssää korviesi väli oikein kunnolla.
Tuosta viisastuneena et takuulla enää koskaan tunge ansaitsemiasi pennejä holtittomille junteille.
Kun sinulle tulee tunne huojentaa rahavarastoasi, käytä hyvä ihminen varasi hätää kärsiville., sairaille ja vanhuksille ( ettei heidän tarvitse syödä kissanruokaa!!) EI TERVEILLE IDIOOTTI MIEHILLE!!!- douppeliini
Ellei ihminen kykene lukemaan päiväyksiä, silloin on jotain peehasti vinossa.
- hyvähyvähyvä
Hyvinpä te ihmiset tunnette toisenne ja toisianne arvostatte. Vittu että vituttaa kuulua koko synkkään ihmissukuun!
- halooplaneetta
Toivotaan, että tämä 11 vuotta sitten tänne postannut AP käy täällä lukemassa nämä todella viisaat vitutusviestit joskus.
- hjuio
Suurin merkitys on asialla, miten ne velat ovat syntyneet. Jos ovat ylilyöntejä ei saada pitää vaikka ei ole rahaa, sellaisen henkilön kanssa on turha edes ajatella tulevaisuutta, ei tule pääsemään irti tavastaan. No jos sitten jo ulosotossa, vaikeuttaa se elämän sellaiseksi, että kyllä rakkaus kyllä kävelee ulos ovesta varsin pian.
Sitten nämä hyväntahtoiset, jotka ovat taanneet kavereita. toivottavasti oppi ei ole liian kova, voivat jatkossa ollakin hyvä hyvin taloutensa hoitajia ja rakastajiakin.
Kenenkään ei pidä usko niin suureen rakkauteen, että sillä elättää rentun , voihan sitä panemista olla, mutta muuta sitten ei olekaan.- Anonyymi
Aamen,näin se on. Tosin kiinnostus panemiseenkin hiipuu, kun ymmärtää, mikä vätys se mies oikeasti on
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192138Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281684Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021177- 65929
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53885- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33622