Maksaako avieron hakeminen käräjäoikeudelta jotakin? Onko heillä jokin ns. käsittelymaksu? Ja missä vaiheessa tällainen mahdollinen maksu maksetaan (kun avierohakemus jätetään vai?). Entäpä maksetaanko maksu sekä 1. vaiheesta että 2. vaiheesta?
Mitä avioeron hakeminen maksaa?
27
36933
Vastaukset
- Anneli-67
Molemmissa vaiheissa joutuu maksamaan valitettavasti.Ekassa vaiheessa oli kait joku 60 ja tokassa n 40.Persaukiselle eroominen on kallista eikä sossusta saa tukea vaikka kuinka kuuluisi toimeentulotuen piiriin....no ei voi mitään,parempi päästä väkivaltaisesta paskiaisesta eroon,kuin se että lapset jäis ilman äitiä,koska olisin ollut joku kaunis päivä yksi niistä naisista,jotka delaavat äijän väkivaltaisuuden uhrina.Maksan kiltisti summan ja olen onnellinen siitä että elän.
- potku takapuoleen
kun pääsee kusipäistä eroon.Mä vihaan miehiä,helvetin kusettajia ja sitten leikkivät pyhimyksiä.
- Anneli-67
potku takapuoleen kirjoitti:
kun pääsee kusipäistä eroon.Mä vihaan miehiä,helvetin kusettajia ja sitten leikkivät pyhimyksiä.
...oikeesti on olemassa vielä hyviä ja kunnollisia...tiedän itse
- mutta..
potku takapuoleen kirjoitti:
kyllä niitä alkoholisti kusipää naisiakin on olemassa. Itse olen juuri ottamassa eroa sellasesta. Meillä on 1v 3kk ikäinen tytär ja tää mun tuleva ex-puoliso olisi silti tarpeeksi vastuuntunnoton ja moraaliton lähtemään baarille heti kun tytön vaan saa yöunille ja muistaa mankua joka ikinen kerta mua mukaansa, ja vittuilee ja riehuu sitten kännipäissään kotona kun en suostu ryyppäämään sen kans kun lapsi on kotona tai jättämään lastamme yksin kotiin. Saas nähdä miten kovat tappelut huoltajuudesta sit aikanaan on kun mulle ei vaan sovi millään päähän se, että jättäisin oman lapseni ihmisen huostaan, joka vetää ihan kunnon kännit n. 3-4 kertaa viikossa.(
- www-www
mutta.. kirjoitti:
kyllä niitä alkoholisti kusipää naisiakin on olemassa. Itse olen juuri ottamassa eroa sellasesta. Meillä on 1v 3kk ikäinen tytär ja tää mun tuleva ex-puoliso olisi silti tarpeeksi vastuuntunnoton ja moraaliton lähtemään baarille heti kun tytön vaan saa yöunille ja muistaa mankua joka ikinen kerta mua mukaansa, ja vittuilee ja riehuu sitten kännipäissään kotona kun en suostu ryyppäämään sen kans kun lapsi on kotona tai jättämään lastamme yksin kotiin. Saas nähdä miten kovat tappelut huoltajuudesta sit aikanaan on kun mulle ei vaan sovi millään päähän se, että jättäisin oman lapseni ihmisen huostaan, joka vetää ihan kunnon kännit n. 3-4 kertaa viikossa.(
Eikö tämä ihmisluonne ollut vielä selville ennen kun laitoit sen paksuksi? Nihin koira karvoistaan pääsee?
- jkythyktgj
Anneli-67 kirjoitti:
...oikeesti on olemassa vielä hyviä ja kunnollisia...tiedän itse
ei ole kaikki miehet ovat sikoja ,helvetin kusettajia ja sitten pettäjiä zikoja
- aikuinen nainen
mutta.. kirjoitti:
Ala mahdollisimman pian keräämään todistusaineistoa; nauhoita rähinöitä ja pidä huoli että todistajia löytyy äidin käytöksestä...niitä tulet tarvitsemaan sitten huoltajuuskiistassa, kun sossutädit arvostavat äitiä yli kaiken oli tämä sitten millainen kännivosu tahansa! Lapsi pitäisi saada turvaan tuosta tilanteesta!
- maksaa
72 euroa, just tuli lasku. Kakkosvaiheesta en tiiä. Eiköhän tuo googlettamalla selviä.
- sihteerikkö
Avioeroasia: 1. hakemus 72 euroa, jatkokäsittely harkinta-ajan jälkeen 44 euroa.
Hae oikeusaputoimistosta oikeusapupäätös, jolloin saat maksuttoman oikeudenkäynnin.
Maksu peritään laskulla kun päätös harkinta-ajasta ja/tai lopullien avioeropäätös lähetetään asiakkaalle. - ...juuri maksanut
...olevan eri käytäntöjä *ihmettelee*. Ensimmäinen vaihe maksaa 60 euroa.
- ...ajoissa
sihteerikkö kirjoitti:
Hinnat nousi 1.1.2006. Voit tarkistaa ne sivulta http://www.oikeus.fi/5835.htm
hakemus viime vuoden puolella... ;)
- surusilmä
...ajoissa kirjoitti:
hakemus viime vuoden puolella... ;)
Tuosta maksusta ykkösvaiheessa kysyisin myös,ero pitäisi viedä vireille.
Mietin voiko eron käydä laittamassa vireille niin ettei heti tarvitse maksaa tuota ykkösvaiheen maksua käteisellä?
Voiko sen maksaa pankkisiirrolla niin että se laskutettaisiin postitse?
Rahat ei juuri nyt ole suurimmillaan ja ero pitäisi saada alkoholistista myös vireille mahdollisimman pian!
Ja voiko lomakkeet tilata käräjäoikeudesta kotia täytettäväksi ja postittaa sinne???
Meiltä on sitä matkaakin lähimpään käräjäoikeuteen...
voi voi... - yy22xx
surusilmä kirjoitti:
Tuosta maksusta ykkösvaiheessa kysyisin myös,ero pitäisi viedä vireille.
Mietin voiko eron käydä laittamassa vireille niin ettei heti tarvitse maksaa tuota ykkösvaiheen maksua käteisellä?
Voiko sen maksaa pankkisiirrolla niin että se laskutettaisiin postitse?
Rahat ei juuri nyt ole suurimmillaan ja ero pitäisi saada alkoholistista myös vireille mahdollisimman pian!
Ja voiko lomakkeet tilata käräjäoikeudesta kotia täytettäväksi ja postittaa sinne???
Meiltä on sitä matkaakin lähimpään käräjäoikeuteen...
voi voi...Käypä tässä osoitteessa: http://personal.inet.fi/yritys/lakimaki/avioerortf.rtf
Siellä on vaihtoehdot lomakkeiksi, jotka voi tulostaa omalla koneella. Mulla alkoi harkinta-aika 3.10 ja ennakkoon ei tarvinnut maksaa mitään, pistin hakemuksen postiin käräjäoikeudelle. Kun kävin ennakkoon oikeusavustajan luona, oli käynti maksullinen mutta lasku tuli viikkojen kuluttua ja maksuaika oli todella pitkä. Älä sinä hätäile rahasta vaan pistä toimeksi!
- löytyy
Osoitteesta http://www.avioerot.info/
- Ihastunut x2
Avioerohakemus jätetään maksutta, mutta 1. vaiheesta tulee myöhemmin lasku, joka on tällä hetkellä 79 euroa. Ymmärsin, että toisen vaiheen maksu tulee sitten kun/jos puolen vuoden harkinta-ajan jälkeen jatkatte toiseen vaiheeseen. Se maksaa tällä hetkellä 44 euroa. Eroaminen on kallista puuhaa...
- Hukasssa
Ihan vitun sama paljonko maksaa kun vaan pääsen tuosta despootista eroon
- agaro
Hukasssa kirjoitti:
Ihan vitun sama paljonko maksaa kun vaan pääsen tuosta despootista eroon
Aivan samaa mieltä. Jos on tullut avioliitossaan tähän lopputulemaan, niin rahalla ei enää liene merkitystä.
- ansassa
agaro kirjoitti:
Aivan samaa mieltä. Jos on tullut avioliitossaan tähän lopputulemaan, niin rahalla ei enää liene merkitystä.
kuin elättää yhtä saamatonta juoppoa ja maksaa senkin laskut...
Itse olen vasta vakavasti harkitsemassa eroa, ties kuinka monetta kertaa. Onko mitään tukiverkostoa/yhteisöä josta saisi vertaistukea, ja potkua perseelle tarvittaessa, avioeroa harkitseville.
Tää on niin raskaspäätös tehdä...mutta jossain vaiheessa täytyy hyväksyä se, että toinen ei muutu jos ei itse halua, vaikka kuinka sitä toivoisit :( - samoja teitä kuljen
ansassa kirjoitti:
kuin elättää yhtä saamatonta juoppoa ja maksaa senkin laskut...
Itse olen vasta vakavasti harkitsemassa eroa, ties kuinka monetta kertaa. Onko mitään tukiverkostoa/yhteisöä josta saisi vertaistukea, ja potkua perseelle tarvittaessa, avioeroa harkitseville.
Tää on niin raskaspäätös tehdä...mutta jossain vaiheessa täytyy hyväksyä se, että toinen ei muutu jos ei itse halua, vaikka kuinka sitä toivoisit :(al-anon on vertaistukiryhmä alkoholistien läheisille. siellä kait perusperiaatteena tuetaan puolisoita joko elämään itsenäistä elämää alkoholistin rinnalla tai ottamaan ero! ja erojutuissa on ryhmiä ja eroneuvo-tilaisuuksia mm neuvokeskuksessa.
- Sanski78
Yritin jättää erohakemusta muuta vuosi sitten,niin pyydettiin 120e jos meinaa hakemuksen jättää :(
- miesdddd
5v tyttö, pitempään jo naimisissa ja elämä, niinkuin yleensäkin on ylä ja alamäkeä. vast ikään sain vahingossa tietää vaimoni kaverilla juhlimismatkan jälkeen että jotain salaillaan...vaimon,kaverin jonka luona kävi ja kaverin aviomiehen toimesta...aloin kovasti tivaamaan mitä on matkalla tapahtunut...
ei mitään! ei sitten mitään irti olen ainoharhainen mies!! keksimällä sieltä sun täältä kuulemistani naruista yhteyksiä keskenään tivasin lujemmin...lopulta myönsi että kaverilla oli omia virityksiä matkan aikana....kuulosti jutut vieläkin oudolta...soitettiin yhdessä kaiutin päälle tälle kaverilleen joka haukkui samantien hulluksi,vainoharhaiseksi K-pääksi...lopulta en jaksanut kuunnella.eli selvyyttä tapahtuneeseen ei tullut.
myöhemmin kun vaimo antoi luvan katsoimme yhdessä hänen kännykkäänsä...yhden naisen nimen kohdalla hän kuitenkin raivostui,,,yritti ottaa puhelimen, en antanut vaan komensin hiljaa ja soitin samalla...mies vastasi...oli kuulemma vain hauska tuttavuus matkalta..ei seksiä tms.
ei kuulemma muistanut poistaa viikon sisällä kännykästään...ja miksi nimi oli naisen kuulemma johtui vain kun yöllä oli kännissä jonkin nimen vaihtanut....lisää valhetta, tiesin jo millä nimellä oli ollut kännykässä ja oli vast ikään muuttanut nimen naisen nimeksi etten huomaisi.....
jatketaan....tytön takia...sattuu ja paljon mutta vaimo on silti rakas vaikken luotakaan häneen nyt yhtään enää...salailivat kaikki kolme...minulla paljon vielä mustaa valkoisella mitä eivät tiedä...tarkkailen .... - hain just
Hinnat näköjään vaihtelee hieman. Järvenpäässä eka vaihe 80e ja toka 40e
- ...
Miten ***** voi maksaa 80€ pelkän harkinta-ajan anominen?! Tallentavat yhden merkinnän tietokantaan ja lähettävät kaksi kirjettä... Eikö ole moraalisesti väärin tahkota voittoa tämmösillä asioilla?!
- Jj66tvc
bitcoin:1FPdujyWrrS4ud6jdSv83Bb9F7BuqeuwVA
- Ohionhalvallapääsi
100e 100e maksaa täällä.
- Halpaakuinlidlmakkara
200€ 100€ Tampere
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058