Seksitön liitto - ja sen seuraukset

Kyllästynyt mies

Olen nyt avioliitossani joutunut olemaan viimeiset 2 vuotta ilman oikeaa seksiä vaimoni tekosyiden takia. Tekosyynä mm. raskauden pelko, vaikka on jo 51-vuotias. Ei myöskään "luota" kumiin, joten sekään vaihtoehto ei hänelle ole kelvannut.

Jo viimeiset 10 vuotta on seksimme ollut vähäistä ja mä aina tyytymätön.

Hän on yrittänyt pitää minut tyytyväisenä tyydyttämällä käsin kerran viikossa. Sekin aina samalla tavalla - sunnuntaiaamlla klo 9:00.
Sen turvin oon jaksanut kituuttaa näinkin kauan.

Olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja meillä on 13 -vuotias tyttö ja 16 v poika.
Olen rankasti pohtinut asumuseroa viimeiset 5 vuotta.
Mitä tekisitte tilanteessani? Miltä tämä kuulostaa sivullisen korvin?
Erosta olen jo puhunut kotona ja voi olla, että ensi viikolla alkaa tapahtumaan.
Vielä: mitkään puheet asiasta eivät ole saaneet, kuin vaan riitaa aikaan.
Muuten arki menee ilman riitoja, eikä perheessämme ole alkoholi- eikä väkivaltaongelmaa.
Kommentoikaa!!!

207

78175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kolme

      lasta ja meillä seksin kanssa ollut ongelmia vasta noin puoli vuotta. Viimeiset 2 kk täysin ilman. Ongelmana onkin paremmin se, että mies ei puhu minulle, jättää lippuja ja lappuja, jos asiaa tulee. Mitään ei voi sanoa suoraan, vaikka kohdataan aamuisin ja iltaisin (on muuten paljon menossa).
      Lapsille on äreä, eikä ole kiinnostunut heidän asioistaan missään muodossa. Toinen nainen oli kuvioissa, mutta ei ilmeisesti enää, kun pysyy nykyisin kotona.
      Ehdotin eroa, hain paperitkin, mutta mies "pelästyi" ja tuli viereeni nukkumaan. Seksiä sain sen kerran, sen jälkeen finito.
      Eli, kuten huomasit, mies nukkuukin toisessa huoneessa, ettei vain koskea ja katsoa tarvitse.

      Sinulla on kauemmin mennyt ilman seksiä. Miten kestät, kun minulle on jo nyt vaikeaa???!
      Mielessäni vannoin, että haen toisen tyydyttäjän, ellei tilanne parane. Ei minun ole pakko kärvistellä lapsellisen miehen kanssa. Ellei pysty puhumaan, saati koskemaan tai katsomaan, niin sitten saa olla. Mittani alkaa olla täynnä, pian en takaa mitä teen.

      • tuohon

        vielä: seksi ei tällä hetkellä ole se pääasiallinen ongelma, vaan tuo lippusten ja lappusten kirjoittelu, mikä loukkaa minua. Vaatimuksia on, mutta mitään ei voi antaa, ei edes sitä puhetta.


      • tarus

        Meillä myös selibaattia miehen aloitteesta nyt 2 vuotta. Oltu yhdessä 14 vuotta ja lapsia on kaksi koululaista.

        Kaikki alkoi siitä, kun mies muutti eri huoneeseen nukkumaan. Alkoi olla myös paljon viikonloppuja poissa kotoa. Epäilin heti toista naista, mutta mies kielsi ja sanoi, että jos toinen nainen tulee niin minä olen ensimmäinen, joka siitä saa tietää...

        Pari vuotta on mennyt kärvistellessä. Olen uskollista tyyppiä Olemme avoliitossa. Viime kesänä sitten kypsyin ja aloin etsiä seuraa. Imoitin siitä miehelle laittamalla jääkaapin oveen lehdestä leikatun lapun, jos luki nyt loppu
        selibaatti. Mies itse oli koko loman pois kotoa.

        Syksy meni vielä katsellessa, en syttynyt kenestäkään. Mutta sitten marraskuussa oli treffit
        nettituttavan kanssa. Ensin en pitänyt häntä kovin kiinnostavana ja poistuinkin treffeiltä aika pian. Mies oli minusta vanha ja lihavahko!

        No - herra otti pian yhteyttä, että eikös tämän pitemmälle päästykään? Vastasin viestiin ja tavattiin uudestaa. Lopulta päädyttiin rakastelemaan. Ja Wau! Mahtoiko johtua kahden vuoden selibaatista, mutta seksi oli taivaallista!

        Nyt on sitten tapailtu n. kerran viikossa ja olen onnellinen ja hyvinvoiva. kerroin avomiehelleni, että tapailen jotakuta ja hänelle se on ok.

        Oloni helpottui ja lapsilla säilyy koti. Saa nähdä tulisiko tästä rakastelusuhteesta kummempaa, mutta olen ainakin oppinut jotain: oikea syy liittomme väljähtymiseen on se, että mieheni ei sytyttänyt minua seksuaalisesti siten kuin minulle luonnostaan "sopiva" mies tekee!
        Suosittelen!


      • ollaan oltu
        tarus kirjoitti:

        Meillä myös selibaattia miehen aloitteesta nyt 2 vuotta. Oltu yhdessä 14 vuotta ja lapsia on kaksi koululaista.

        Kaikki alkoi siitä, kun mies muutti eri huoneeseen nukkumaan. Alkoi olla myös paljon viikonloppuja poissa kotoa. Epäilin heti toista naista, mutta mies kielsi ja sanoi, että jos toinen nainen tulee niin minä olen ensimmäinen, joka siitä saa tietää...

        Pari vuotta on mennyt kärvistellessä. Olen uskollista tyyppiä Olemme avoliitossa. Viime kesänä sitten kypsyin ja aloin etsiä seuraa. Imoitin siitä miehelle laittamalla jääkaapin oveen lehdestä leikatun lapun, jos luki nyt loppu
        selibaatti. Mies itse oli koko loman pois kotoa.

        Syksy meni vielä katsellessa, en syttynyt kenestäkään. Mutta sitten marraskuussa oli treffit
        nettituttavan kanssa. Ensin en pitänyt häntä kovin kiinnostavana ja poistuinkin treffeiltä aika pian. Mies oli minusta vanha ja lihavahko!

        No - herra otti pian yhteyttä, että eikös tämän pitemmälle päästykään? Vastasin viestiin ja tavattiin uudestaa. Lopulta päädyttiin rakastelemaan. Ja Wau! Mahtoiko johtua kahden vuoden selibaatista, mutta seksi oli taivaallista!

        Nyt on sitten tapailtu n. kerran viikossa ja olen onnellinen ja hyvinvoiva. kerroin avomiehelleni, että tapailen jotakuta ja hänelle se on ok.

        Oloni helpottui ja lapsilla säilyy koti. Saa nähdä tulisiko tästä rakastelusuhteesta kummempaa, mutta olen ainakin oppinut jotain: oikea syy liittomme väljähtymiseen on se, että mieheni ei sytyttänyt minua seksuaalisesti siten kuin minulle luonnostaan "sopiva" mies tekee!
        Suosittelen!

        kohta 20 v naimisissa, ja selibaattia ollut jo kohta 10 v!!! tai välillä ollut sellasta tyhjennystä, muttta muuten kyllä eletään kuin sisko ja veli. mies nukkuu eri huoneessa ja muuta kivaa...ei puhuta juuri ollenkaan toisillemme, lapsia on kolme kappaletta, vanhin jo kohta 18v...voi kun se oliskin noin helppoo, että ilmottaa vaan miehelle että nyt on selibaatti loppu ja etin toisen miehen...meillä tulis heti ero, jos sellasta tekis, sillä niin miehen sanoja lainaten, meillähän on kaikki hyvin... tosin yksi päivä sanoi, että ollaan vaan kavereita, et eihän tässä muuta...asutaan vaan yhdessä... aika sekavasti kirjotettu..mut oon muutenkin jo ihan sekasin...kaipaan jotain muuta kuin sisko ja sen veli elämää...


      • jos sanot
        ollaan oltu kirjoitti:

        kohta 20 v naimisissa, ja selibaattia ollut jo kohta 10 v!!! tai välillä ollut sellasta tyhjennystä, muttta muuten kyllä eletään kuin sisko ja veli. mies nukkuu eri huoneessa ja muuta kivaa...ei puhuta juuri ollenkaan toisillemme, lapsia on kolme kappaletta, vanhin jo kohta 18v...voi kun se oliskin noin helppoo, että ilmottaa vaan miehelle että nyt on selibaatti loppu ja etin toisen miehen...meillä tulis heti ero, jos sellasta tekis, sillä niin miehen sanoja lainaten, meillähän on kaikki hyvin... tosin yksi päivä sanoi, että ollaan vaan kavereita, et eihän tässä muuta...asutaan vaan yhdessä... aika sekavasti kirjotettu..mut oon muutenkin jo ihan sekasin...kaipaan jotain muuta kuin sisko ja sen veli elämää...

        sen, että haluat joko toisen miehen tai avioeron, ellei munaa ala tulla!
        Meillä mies uhkaili lähdöllä, mutta eipäs lähtenyt, kun ensijärkytyksen jälkeen sanoin: vassakuu vaan!
        Hiukan alkoi tulla seksiäkin, tuntuu, että ihan säälistä, mutta ei ihan ilman tarvi enää olla...


      • panokumppani

        No sun täytyy etsiä nuorempi daami seksikumppaniksi. Ei siinä muu auta. Vaimosihan saattaa pettää sinua, koska ei suostu seksiin!


      • kokemusta on
        jos sanot kirjoitti:

        sen, että haluat joko toisen miehen tai avioeron, ellei munaa ala tulla!
        Meillä mies uhkaili lähdöllä, mutta eipäs lähtenyt, kun ensijärkytyksen jälkeen sanoin: vassakuu vaan!
        Hiukan alkoi tulla seksiäkin, tuntuu, että ihan säälistä, mutta ei ihan ilman tarvi enää olla...

        Meillä on myös seksi todella harvinaista herkkua nykyisin, mutta johtuu täysin minusta(nainen) ei
        kertakaikkiaan huvita, kun ei ole muutakaan yhteistä. Olen yrittänyt puhua miehelleni, että hankkisi rakastajana, hyväksyisin täysin, mutta
        ei kai sitten ole ketään löytänyt vai mistä on kiinni


      • Liittolainen
        tuohon kirjoitti:

        vielä: seksi ei tällä hetkellä ole se pääasiallinen ongelma, vaan tuo lippusten ja lappusten kirjoittelu, mikä loukkaa minua. Vaatimuksia on, mutta mitään ei voi antaa, ei edes sitä puhetta.

        Ymmärrän hyvin sinua (olen mies). Naisille tuo puhuminen ja silmiin katsominen on tärkeä asia.

        Oma ratkaisuni (vaimoni kanssa tietenkin), on ollut avioliittoleirit ja avioliittotyö jossakin määrin. Vertaisryhmän olen kokenut todella positiivisena.

        Miehesi on ollut uskoton. Siihen johtaneista syistä olisi hyvä lähteä liikkeelle.
        Sieltä löytyy mahdollisesti vastauksia, jos hän suostuu.

        Pari keskustelee keskenään rehellisesti avoimessa ilmapiirissä, tukiryhmän tukemana. Syyllisiä ei etsitä, vaan lähinnä kipua ja sen aiheuttajaa pyritään paikallistamaan. Jo se on hyvin palkitsevaa, jos tietylle käyttäytymismalleilleni alkaa hahmottua syitä miksi näin tapahtuu.

        Mutta helppoa tietä ei ole, se on tässä heti aluksi kuitenkin todettava. Toisaalta lohduttavaa tässä on se, että apua on saatavilla, ei siis tarvitse vaipua toivottomuuteen.


      • Likeman
        tarus kirjoitti:

        Meillä myös selibaattia miehen aloitteesta nyt 2 vuotta. Oltu yhdessä 14 vuotta ja lapsia on kaksi koululaista.

        Kaikki alkoi siitä, kun mies muutti eri huoneeseen nukkumaan. Alkoi olla myös paljon viikonloppuja poissa kotoa. Epäilin heti toista naista, mutta mies kielsi ja sanoi, että jos toinen nainen tulee niin minä olen ensimmäinen, joka siitä saa tietää...

        Pari vuotta on mennyt kärvistellessä. Olen uskollista tyyppiä Olemme avoliitossa. Viime kesänä sitten kypsyin ja aloin etsiä seuraa. Imoitin siitä miehelle laittamalla jääkaapin oveen lehdestä leikatun lapun, jos luki nyt loppu
        selibaatti. Mies itse oli koko loman pois kotoa.

        Syksy meni vielä katsellessa, en syttynyt kenestäkään. Mutta sitten marraskuussa oli treffit
        nettituttavan kanssa. Ensin en pitänyt häntä kovin kiinnostavana ja poistuinkin treffeiltä aika pian. Mies oli minusta vanha ja lihavahko!

        No - herra otti pian yhteyttä, että eikös tämän pitemmälle päästykään? Vastasin viestiin ja tavattiin uudestaa. Lopulta päädyttiin rakastelemaan. Ja Wau! Mahtoiko johtua kahden vuoden selibaatista, mutta seksi oli taivaallista!

        Nyt on sitten tapailtu n. kerran viikossa ja olen onnellinen ja hyvinvoiva. kerroin avomiehelleni, että tapailen jotakuta ja hänelle se on ok.

        Oloni helpottui ja lapsilla säilyy koti. Saa nähdä tulisiko tästä rakastelusuhteesta kummempaa, mutta olen ainakin oppinut jotain: oikea syy liittomme väljähtymiseen on se, että mieheni ei sytyttänyt minua seksuaalisesti siten kuin minulle luonnostaan "sopiva" mies tekee!
        Suosittelen!

        Valitsit oikotien. Se ei tuo onnea elämääsi.


      • Uskon sinua täysin, se on vaikeaa. Hoidin vaimoani 5 vuotta selibaatissa ja kun haluaisi sexiä ja toinenkin haluaisi, mutta kun ei voi, sairauden takia.

        Kehoittaisin kumminkin kerran sinua vielä tekemään aloite. Mene hänen viereensä, kun lapset nukkuu ja käytä kaikkia osaamasi keinoja. Kiusaat häntä kiihottavasti. Kyllä hänellä varmasti vielä tunteet jäljellä on.

        Ennen sanottiin, että jos tekee joskus vierasta mieli, suututa vaimo ja sitten kun siitä alat vokottelemaan sexiä, niin se on varmasti vielä parempa kuin vieras.


      • taas on
        jos sanot kirjoitti:

        sen, että haluat joko toisen miehen tai avioeron, ellei munaa ala tulla!
        Meillä mies uhkaili lähdöllä, mutta eipäs lähtenyt, kun ensijärkytyksen jälkeen sanoin: vassakuu vaan!
        Hiukan alkoi tulla seksiäkin, tuntuu, että ihan säälistä, mutta ei ihan ilman tarvi enää olla...

        niin, että mies pihtaa jostain kumman syystä. Ehkä syynä on lihominen (kumpikin ollaan lihottu), eikä tahdo sytyttää enää, mies ei tosin myönnä sitä, mutta kumminkin, seksiä saan n. kerran kuussa, eikä se riitä alkuunkaan (olemme vähän yli 30 v.). Olen monesti asiasta hänelle maininnut/valittanut, olemme riidelleetkin, mutta ei auta. Mies vain sanoo, että jos ei miellytä, etsi uusi ukko. Muut ei kovin hirveästi kiinnostaisi, mutta kai se on pian pakko uusi ukko etsiä. Mielestäni olen suht nuori vielä, enkä ole valmis elämään ilman seksiä. Nyt jo tuntuu kuin olisi nunnaluostarissa. Onneksi seksilelut on keksitty...


      • mie vaan
        taas on kirjoitti:

        niin, että mies pihtaa jostain kumman syystä. Ehkä syynä on lihominen (kumpikin ollaan lihottu), eikä tahdo sytyttää enää, mies ei tosin myönnä sitä, mutta kumminkin, seksiä saan n. kerran kuussa, eikä se riitä alkuunkaan (olemme vähän yli 30 v.). Olen monesti asiasta hänelle maininnut/valittanut, olemme riidelleetkin, mutta ei auta. Mies vain sanoo, että jos ei miellytä, etsi uusi ukko. Muut ei kovin hirveästi kiinnostaisi, mutta kai se on pian pakko uusi ukko etsiä. Mielestäni olen suht nuori vielä, enkä ole valmis elämään ilman seksiä. Nyt jo tuntuu kuin olisi nunnaluostarissa. Onneksi seksilelut on keksitty...

        Nyt kyllä etsit itelles kunnon ukon. Minäkin olen päälle 30-vuotias, ja meillä oli tuossa muutama vuosi sitten aika että mies keksi kaikenlaista että ei tarvisi hommailla sängyssä. Minä sanoin että me mennään parisuhdeterapiaan, tai erotaan, ja mentiin terapiaan. Nyt on ollut ihan toisenlaista. Olen kyllä päättänyt, että jos se vielä alkaa pihtaileen, hemmetti, niin lähden muksujen kanssa muihin maisemiin. Meillä on vaan tämä yksi elämä, ja se pitää saada elää ihmisarvolle sopivaisella tavalla. Täytyy löytyä molemminpuolinen kunnioitus! Onnea vaan elämään!


      • mies_27

        kolmen lapsen isänä, joudun tyytymään kohtalooni. vimeisen lapsen jälkeen ei ole ollut tietoakaan seksistä, eikä paljon ennen sitäkään. näinkin viriilinä ihmisenä on pakko tyytyä oman käden tarjoamaan tyydytykseen.

        suukon antaa ehkä joskus, jos menen itse suutelemaan. mutta muuten meillä ei ole minkäänlaista kontaktia. jos joku halii, se olen minä. yleensä jos menen muuten lähentelemään, hän kiemurtelee pois tai estelee lähentelyn.

        ja mitään ulkopuolista suhdetta ei kummallakaan ole. se on varma. vaimoni koko ajan lasten kanssa. itse käyn töissä paljon.

        masentavaa, mutta muuten meillä menee hyvin ja ollaan paljon yhdessä. itseasiassa kaikinpuolin kaikki muut asiat on loistavasti.

        jos vain saisin, antaisin... vaikka jokapäivä

        -puutteessa-


      • Ota rennosti
        mies_27 kirjoitti:

        kolmen lapsen isänä, joudun tyytymään kohtalooni. vimeisen lapsen jälkeen ei ole ollut tietoakaan seksistä, eikä paljon ennen sitäkään. näinkin viriilinä ihmisenä on pakko tyytyä oman käden tarjoamaan tyydytykseen.

        suukon antaa ehkä joskus, jos menen itse suutelemaan. mutta muuten meillä ei ole minkäänlaista kontaktia. jos joku halii, se olen minä. yleensä jos menen muuten lähentelemään, hän kiemurtelee pois tai estelee lähentelyn.

        ja mitään ulkopuolista suhdetta ei kummallakaan ole. se on varma. vaimoni koko ajan lasten kanssa. itse käyn töissä paljon.

        masentavaa, mutta muuten meillä menee hyvin ja ollaan paljon yhdessä. itseasiassa kaikinpuolin kaikki muut asiat on loistavasti.

        jos vain saisin, antaisin... vaikka jokapäivä

        -puutteessa-

        Käy Virossa, siellä nuoret hyvännököiset naiset ovat kuumana Suomalaisiin.

        Ole avoin heille, takuulla olet tyytyväinen reissun jälkeen pitkän aikaan.

        t. kokenut


      • Unelma
        mies_27 kirjoitti:

        kolmen lapsen isänä, joudun tyytymään kohtalooni. vimeisen lapsen jälkeen ei ole ollut tietoakaan seksistä, eikä paljon ennen sitäkään. näinkin viriilinä ihmisenä on pakko tyytyä oman käden tarjoamaan tyydytykseen.

        suukon antaa ehkä joskus, jos menen itse suutelemaan. mutta muuten meillä ei ole minkäänlaista kontaktia. jos joku halii, se olen minä. yleensä jos menen muuten lähentelemään, hän kiemurtelee pois tai estelee lähentelyn.

        ja mitään ulkopuolista suhdetta ei kummallakaan ole. se on varma. vaimoni koko ajan lasten kanssa. itse käyn töissä paljon.

        masentavaa, mutta muuten meillä menee hyvin ja ollaan paljon yhdessä. itseasiassa kaikinpuolin kaikki muut asiat on loistavasti.

        jos vain saisin, antaisin... vaikka jokapäivä

        -puutteessa-

        Olen ollut nelisen vuotta täysin ilman omassa liitossani ja nimenomaan mieheni taholta. Minä kyllä haluaisin. Ei se paljon lohduta, jos toisillakin menee samoin. Pistää miettimään yhtä jos toista!


      • kyllästynyt selibaattiin
        tarus kirjoitti:

        Meillä myös selibaattia miehen aloitteesta nyt 2 vuotta. Oltu yhdessä 14 vuotta ja lapsia on kaksi koululaista.

        Kaikki alkoi siitä, kun mies muutti eri huoneeseen nukkumaan. Alkoi olla myös paljon viikonloppuja poissa kotoa. Epäilin heti toista naista, mutta mies kielsi ja sanoi, että jos toinen nainen tulee niin minä olen ensimmäinen, joka siitä saa tietää...

        Pari vuotta on mennyt kärvistellessä. Olen uskollista tyyppiä Olemme avoliitossa. Viime kesänä sitten kypsyin ja aloin etsiä seuraa. Imoitin siitä miehelle laittamalla jääkaapin oveen lehdestä leikatun lapun, jos luki nyt loppu
        selibaatti. Mies itse oli koko loman pois kotoa.

        Syksy meni vielä katsellessa, en syttynyt kenestäkään. Mutta sitten marraskuussa oli treffit
        nettituttavan kanssa. Ensin en pitänyt häntä kovin kiinnostavana ja poistuinkin treffeiltä aika pian. Mies oli minusta vanha ja lihavahko!

        No - herra otti pian yhteyttä, että eikös tämän pitemmälle päästykään? Vastasin viestiin ja tavattiin uudestaa. Lopulta päädyttiin rakastelemaan. Ja Wau! Mahtoiko johtua kahden vuoden selibaatista, mutta seksi oli taivaallista!

        Nyt on sitten tapailtu n. kerran viikossa ja olen onnellinen ja hyvinvoiva. kerroin avomiehelleni, että tapailen jotakuta ja hänelle se on ok.

        Oloni helpottui ja lapsilla säilyy koti. Saa nähdä tulisiko tästä rakastelusuhteesta kummempaa, mutta olen ainakin oppinut jotain: oikea syy liittomme väljähtymiseen on se, että mieheni ei sytyttänyt minua seksuaalisesti siten kuin minulle luonnostaan "sopiva" mies tekee!
        Suosittelen!

        Onko todella noin yksinkertaista. Itse nimittäin suunnittlen tekeväni samoin. En vielä ole uskaltanut, koska pelkään että omatunto alkaisi soimaamaan jälkeenpäin, mutta ehkäpä se suhde tosi piristystä siten että jaksaa taas paremmin tässä seksikuivassa suhteessa.


    • uusiosinkku nainen

      Onpa hieno asia,että olet jaksanut olla uskollinen,harvinaista nykypäivänä.MUTTA mielestäni on oikeus kaikinpuolin,tyydyttävään suhteeseen jokaisella.Varmaankin on vaikea paikka,erotakin,toisaalta,ehkä hyviäkin puolia.

    • tai eroa

      Ei tuo mitään normaalia ole, hommaa hyvä mies itelles toinen nainen tai jätä tämä entinen ja etsi uusi. Seksihän kuuluu ihmisoikeuksiin, ja sä oot jaksanu sunnuntai runkkauksella noin pitkään.
      Oletko mies vai hiiri? Tyydyt siihen mitä rouva 'suuressa armossaan' sattuu sinulle suomaan. Ihmisen on tarkoitus nauttia elämästä ja oikeus tavoitella henk.kohtaista onnea.

      • Kyllästynyt mies

        Kyllä olisin eronnut jo aikoja sitten, mutta nuorempi (tyttö 13) on niin pahassa iässä, että on niin vaikea lähteä.
        Lähtemisestä puhuminen aiheuttaa lähes paniikkireaktion..raskasta katseltavaa.
        Ei kuitenkaan voi vaimon ja tyttären itkun ja huudon perusteella muuttaa suunnitelmia.

        Kertokaa, miten olette pystyneet eroamaan ilman käsittämätöntä riitaa? Olen yrittänyt heitä pehmittää monta kertaa ajatukseen, että muutan pois, mutta joka kerta sama paniikkireaktio ja 3 tunnin itku.


      • zingzing
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Kyllä olisin eronnut jo aikoja sitten, mutta nuorempi (tyttö 13) on niin pahassa iässä, että on niin vaikea lähteä.
        Lähtemisestä puhuminen aiheuttaa lähes paniikkireaktion..raskasta katseltavaa.
        Ei kuitenkaan voi vaimon ja tyttären itkun ja huudon perusteella muuttaa suunnitelmia.

        Kertokaa, miten olette pystyneet eroamaan ilman käsittämätöntä riitaa? Olen yrittänyt heitä pehmittää monta kertaa ajatukseen, että muutan pois, mutta joka kerta sama paniikkireaktio ja 3 tunnin itku.

        Kävi mielessä että kenties vaimollasi on vaihdevuodet ja siitä johtuvia ongelmia, mitä ei ole uskaltanut ääneen mainita.. Jos hän on tottunut seksittömyyteen, tavoistaan on vaikea päästä eroon.
        Koita jutella ja kysellä, jos tuo ongelma liittyisi hänen terveyteensä tai voisitko jotenkin auttaa seksihimojen palautumisessa.. Jostainhan tuo ongelma on lähtöisin.. Enkä oikein kertomasi perusteella usko, että tuo johtuisi tunteettomuudesta sinua kohtaan.


      • tilanteessa kuin tilanteessa.
        zingzing kirjoitti:

        Kävi mielessä että kenties vaimollasi on vaihdevuodet ja siitä johtuvia ongelmia, mitä ei ole uskaltanut ääneen mainita.. Jos hän on tottunut seksittömyyteen, tavoistaan on vaikea päästä eroon.
        Koita jutella ja kysellä, jos tuo ongelma liittyisi hänen terveyteensä tai voisitko jotenkin auttaa seksihimojen palautumisessa.. Jostainhan tuo ongelma on lähtöisin.. Enkä oikein kertomasi perusteella usko, että tuo johtuisi tunteettomuudesta sinua kohtaan.

        Samaa mieltä. Mietipäs mies vielä pari kertaa
        sitä eroamistasi. Kokeile vaikka keskustella!


      • Juntti
        tilanteessa kuin tilanteessa. kirjoitti:

        Samaa mieltä. Mietipäs mies vielä pari kertaa
        sitä eroamistasi. Kokeile vaikka keskustella!

        Kannattaa tosiaan jutella asiasta. Sanoa suoraan mitä ajattelee. Eiköhän naisen pitäisi tehdä muutakin, kuin itkeä asian eteen. Suhteen ajatushan pitäisi olla se, että molemmat ovat siinä onnellisia. Jos toinen osapuoli ei ole valmis tulemaan asioissa vastaan, ei hän taida olla ymmärtänyt mitä parisuhde on.


      • N43
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Kyllä olisin eronnut jo aikoja sitten, mutta nuorempi (tyttö 13) on niin pahassa iässä, että on niin vaikea lähteä.
        Lähtemisestä puhuminen aiheuttaa lähes paniikkireaktion..raskasta katseltavaa.
        Ei kuitenkaan voi vaimon ja tyttären itkun ja huudon perusteella muuttaa suunnitelmia.

        Kertokaa, miten olette pystyneet eroamaan ilman käsittämätöntä riitaa? Olen yrittänyt heitä pehmittää monta kertaa ajatukseen, että muutan pois, mutta joka kerta sama paniikkireaktio ja 3 tunnin itku.

        Miten vaimosi suhtautuu eroonne? Oletko tehnyt hänelle selväksi, että ero johtuu seksittömyydestänne? Mitä hän on valmis tekemään, että seksielämänne sujuisi?

        Tyttärellesi voit sanoa, ettet ole hänestä eroamassa. Että yrität viettää aikaa hänen kanssaan niin paljon kuin mahdollista. Sano, että yrität etsiä asuntoa kodin läheltä. Hän saa olla mukana sisustamassa uutta asuntoasi, omaa huonettaan siellä yms. Ja, että tilanne saattaa myös olla väliaikainen, kunnes asiat sinun ja vaimosi välillä selviää.

        Toivottavasti saatte kuitenkin asiat selvitettyä.


      • Kyllästynyt mies
        N43 kirjoitti:

        Miten vaimosi suhtautuu eroonne? Oletko tehnyt hänelle selväksi, että ero johtuu seksittömyydestänne? Mitä hän on valmis tekemään, että seksielämänne sujuisi?

        Tyttärellesi voit sanoa, ettet ole hänestä eroamassa. Että yrität viettää aikaa hänen kanssaan niin paljon kuin mahdollista. Sano, että yrität etsiä asuntoa kodin läheltä. Hän saa olla mukana sisustamassa uutta asuntoasi, omaa huonettaan siellä yms. Ja, että tilanne saattaa myös olla väliaikainen, kunnes asiat sinun ja vaimosi välillä selviää.

        Toivottavasti saatte kuitenkin asiat selvitettyä.

        Olen lukemattomia kertoja vaimolle sanonut, että seksittömyys kaataa liittomme. Hän ei vaan voi asialle mitään, ettei osaa haluta oikeaa seksiä.
        Hän SANOO, ETTEI EROON OLE MITÄÄN SYYTÄ. Ei hänen mielestään olekaan, koska ei tunne jäävänsä ilman mitään. Väheksyy, suorastaan lievästi pilkkaa eron syytä.
        Lapselle sanoo, ettei ole mitään syytä erota, siis syyllistää minut. Enhan voi lapsille sanoa, ettei seksimme toimi, vasta ehkä aikuisena.

        Olen yrittänyt sanoa tytölle, että olen edelleen olemassa ja tulen usein käymään. Ja ennenkaikkea: YRITÄN KAIKEN TEHDÄ NIIN SOVINNOSSA, KUIN KOSKAAN MAHDOLLISTA. Haluan vaimolleni olla kumppani/kaveri vaikka lopun elämän; myös lasten takia.


      • on vienyt
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen lukemattomia kertoja vaimolle sanonut, että seksittömyys kaataa liittomme. Hän ei vaan voi asialle mitään, ettei osaa haluta oikeaa seksiä.
        Hän SANOO, ETTEI EROON OLE MITÄÄN SYYTÄ. Ei hänen mielestään olekaan, koska ei tunne jäävänsä ilman mitään. Väheksyy, suorastaan lievästi pilkkaa eron syytä.
        Lapselle sanoo, ettei ole mitään syytä erota, siis syyllistää minut. Enhan voi lapsille sanoa, ettei seksimme toimi, vasta ehkä aikuisena.

        Olen yrittänyt sanoa tytölle, että olen edelleen olemassa ja tulen usein käymään. Ja ennenkaikkea: YRITÄN KAIKEN TEHDÄ NIIN SOVINNOSSA, KUIN KOSKAAN MAHDOLLISTA. Haluan vaimolleni olla kumppani/kaveri vaikka lopun elämän; myös lasten takia.

        Vaimon halut?
        Oletko varma että sinussa ei ole mitään vikaa?
        Aina on syytä molemmissa jos noin käy.
        Tarpeetkin voi olla erilaiset.


      • tuo on
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Kyllä olisin eronnut jo aikoja sitten, mutta nuorempi (tyttö 13) on niin pahassa iässä, että on niin vaikea lähteä.
        Lähtemisestä puhuminen aiheuttaa lähes paniikkireaktion..raskasta katseltavaa.
        Ei kuitenkaan voi vaimon ja tyttären itkun ja huudon perusteella muuttaa suunnitelmia.

        Kertokaa, miten olette pystyneet eroamaan ilman käsittämätöntä riitaa? Olen yrittänyt heitä pehmittää monta kertaa ajatukseen, että muutan pois, mutta joka kerta sama paniikkireaktio ja 3 tunnin itku.

        paniikki ja kolmen tunnin itku. Ja pah!
        Sitten kaikki on taas hyvin, niinkö vaimosi uskottelee sulle, ja ehkä itselleenkin.? Jos noin reagoi, niin pitäisi sitten olla valmis tekemään asialle jotain, eikä vain aina turvautumaan samaan, helpoksi havaituun konstiin, (joka näyttää tehoavan sinuun erittäin hyvin. )
        Pikkulapsetkin huutavat karkkihyllyllä jokakerta kovempaa ja pidempään, jos ovat jotain sillä konstin saaneet. Mietipä sitä.
        Kuulostaa vaan jonkinlaiselta tempulta saada sut
        jäämään. Taitaa olla melkoinen manipuloija, vaimosi.


      • siinä sitten
        Juntti kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan jutella asiasta. Sanoa suoraan mitä ajattelee. Eiköhän naisen pitäisi tehdä muutakin, kuin itkeä asian eteen. Suhteen ajatushan pitäisi olla se, että molemmat ovat siinä onnellisia. Jos toinen osapuoli ei ole valmis tulemaan asioissa vastaan, ei hän taida olla ymmärtänyt mitä parisuhde on.

        puhua, kun toinen nostaa kauhean metelin ja lähtee ovet paukkuen. Tai sitten ei vastaa mitään ja toljottaa vaan eteensä tyhjin katsein. On kuin ei kuulisikaan. Eikä missään nimessä vastaa.


      • molemmissa?
        on vienyt kirjoitti:

        Vaimon halut?
        Oletko varma että sinussa ei ole mitään vikaa?
        Aina on syytä molemmissa jos noin käy.
        Tarpeetkin voi olla erilaiset.

        hah, mies laittaa kaiken syyn minun niskoilleni. meilläkin on seksittömyydestä kyse. minun vika, kun meni vieraisiin. minun vika, jos talossa tapahtuu ihan mitä vaan. kaikki on minun vika.
        Tiedoksi: olen erittäin kiinnostunut seksistä, eli haluttomuudesta ei ole kyse minun kohdallani, vaan miehellä on potenssiongelmia. ei vaan seiso, ja jos seisoo, niin lerpahtaa pian.
        halut olis kovat, mutta tyydyttäjää ei ole omasta takaa. en ole pahemman näköinen edes, ei ole ulkonäkö kysymys.
        pettämisestä huolimatta jatkaisin hänen kanssaan, mutta kun ei, niin ei.


      • ja eroa
        siinä sitten kirjoitti:

        puhua, kun toinen nostaa kauhean metelin ja lähtee ovet paukkuen. Tai sitten ei vastaa mitään ja toljottaa vaan eteensä tyhjin katsein. On kuin ei kuulisikaan. Eikä missään nimessä vastaa.

        siitä miehestä/naisesta, joka noin käyttäytyy???


      • flammableheart
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen lukemattomia kertoja vaimolle sanonut, että seksittömyys kaataa liittomme. Hän ei vaan voi asialle mitään, ettei osaa haluta oikeaa seksiä.
        Hän SANOO, ETTEI EROON OLE MITÄÄN SYYTÄ. Ei hänen mielestään olekaan, koska ei tunne jäävänsä ilman mitään. Väheksyy, suorastaan lievästi pilkkaa eron syytä.
        Lapselle sanoo, ettei ole mitään syytä erota, siis syyllistää minut. Enhan voi lapsille sanoa, ettei seksimme toimi, vasta ehkä aikuisena.

        Olen yrittänyt sanoa tytölle, että olen edelleen olemassa ja tulen usein käymään. Ja ennenkaikkea: YRITÄN KAIKEN TEHDÄ NIIN SOVINNOSSA, KUIN KOSKAAN MAHDOLLISTA. Haluan vaimolleni olla kumppani/kaveri vaikka lopun elämän; myös lasten takia.

        Tee vaimollesi selväksi, että asia todella vaivaa sinua ja vaikuttaa avioliittoonne. Kerro että vaikka hän ei kaipaa seksiä ja on siis tyytyväinen "selibaattiinne", hän ei kuitenkaan voi olettaa sinunkin tyytyyvän siihen. Jollakin tapaa pakota hänet ottamaan eron syy vakavasti, ja anna hänen tietää että se, ettei hän ota sitä tosissaan, loukkaa sinua.

        Ennen kuin ryntäät hakemaan eropapereita, yrittäkää keskustella kunnolla asiasta. Menkää vaikka parisuhdeterapiaan jos kaksin ette saa asiaan miään kunnollista päätöstä. Muuten eronne syy on vain se, että sinä kyllästyit seksittömyyteen.

        Vaimosi kannattaisi varmaan miettiä miksi ei halua oikeaa seksiä, ehkä käydä seksuaaliterapeutilla.


      • Järkevin ratkaisu
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen lukemattomia kertoja vaimolle sanonut, että seksittömyys kaataa liittomme. Hän ei vaan voi asialle mitään, ettei osaa haluta oikeaa seksiä.
        Hän SANOO, ETTEI EROON OLE MITÄÄN SYYTÄ. Ei hänen mielestään olekaan, koska ei tunne jäävänsä ilman mitään. Väheksyy, suorastaan lievästi pilkkaa eron syytä.
        Lapselle sanoo, ettei ole mitään syytä erota, siis syyllistää minut. Enhan voi lapsille sanoa, ettei seksimme toimi, vasta ehkä aikuisena.

        Olen yrittänyt sanoa tytölle, että olen edelleen olemassa ja tulen usein käymään. Ja ennenkaikkea: YRITÄN KAIKEN TEHDÄ NIIN SOVINNOSSA, KUIN KOSKAAN MAHDOLLISTA. Haluan vaimolleni olla kumppani/kaveri vaikka lopun elämän; myös lasten takia.

        Lasten takia, ja jos muuten ihmissuhde sujuu ja kotiasiat suhtkoht OK, älä eroa. Tee kuten aikuinen (ja roomalaiskatoliset) kautta aikojen: hankit vaivihkaa mukavan panon, pidät suusi kiinni etkä myönnä mitään. Tilastojen mukaan 60 % suomalaisista harrastaa tätä, mutta ei virallisesti myönnä mitään.


      • kaiken takana on nainen
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Kyllä olisin eronnut jo aikoja sitten, mutta nuorempi (tyttö 13) on niin pahassa iässä, että on niin vaikea lähteä.
        Lähtemisestä puhuminen aiheuttaa lähes paniikkireaktion..raskasta katseltavaa.
        Ei kuitenkaan voi vaimon ja tyttären itkun ja huudon perusteella muuttaa suunnitelmia.

        Kertokaa, miten olette pystyneet eroamaan ilman käsittämätöntä riitaa? Olen yrittänyt heitä pehmittää monta kertaa ajatukseen, että muutan pois, mutta joka kerta sama paniikkireaktio ja 3 tunnin itku.

        Kuules ukkonen, sun täytyy lähteä heti siitä avioliitosta, nimittäin, teet tolla oon sun kaa en oo-leikilläs hallaa SEKÄ vaimolles että lapsilles. Heillä on oikeus elää turvallisen tuntuista elämää, eikä olla tolleen veitsenterällä jatkuvasti. Kyllä se vaimo siitä tokenee, ja lapsetkin, ja varmasti vaimo (sitten ex) aikanaan löytää balanssin elämään, ja ehkä mukavan kaverinkin. Ja ehkä sinäkin. Mutta tommonen peli ei vetele. Oot kyllä tosi surkea mies jos vetoot tommoseen että tulee kauhea kalabaliikki kun alat puhumaan lähtemisestä. Onkohan sulla itelläs kenties joku "jumalakomleksi", siis pidät itelläs oikeutta huudattaa lasta ja naista, ja kenties nautit siitä? Meitä on nimittäin moneen junaan, ja kaikkea on nähty...


      • dymo
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Kyllä olisin eronnut jo aikoja sitten, mutta nuorempi (tyttö 13) on niin pahassa iässä, että on niin vaikea lähteä.
        Lähtemisestä puhuminen aiheuttaa lähes paniikkireaktion..raskasta katseltavaa.
        Ei kuitenkaan voi vaimon ja tyttären itkun ja huudon perusteella muuttaa suunnitelmia.

        Kertokaa, miten olette pystyneet eroamaan ilman käsittämätöntä riitaa? Olen yrittänyt heitä pehmittää monta kertaa ajatukseen, että muutan pois, mutta joka kerta sama paniikkireaktio ja 3 tunnin itku.

        Mitä sitä turhia uhkailemaan.
        Jos haluat pois kerää kimpsut ja kampsut ja lähde.
        Suahan selvästi kiristetään.

        Asioilla on tapana selvitä!


      • Anonyymi
        Järkevin ratkaisu kirjoitti:

        Lasten takia, ja jos muuten ihmissuhde sujuu ja kotiasiat suhtkoht OK, älä eroa. Tee kuten aikuinen (ja roomalaiskatoliset) kautta aikojen: hankit vaivihkaa mukavan panon, pidät suusi kiinni etkä myönnä mitään. Tilastojen mukaan 60 % suomalaisista harrastaa tätä, mutta ei virallisesti myönnä mitään.

        Itsellä li 40 v pitkä liitto vaimon kanssa. Seksi ei ole missään vaiheessa ollut suhteen joissa pitävä asia
        On paljon muita asioita.
        Vaimo ei kertomansa mukaan ole seksuaalinen ihminen. Eli ei kaipaa seksiä. Viimeisen 20 v aikana 3 lemmenhetkeä seksin merkeissä ja nuokin lähes 20 v takaa.
        Minulla onkin ollut tämän vuoksi lähes 40 vuotta useita vakio- ja satunnaispanoja. Ollaan seksin osalta nykyään molemmat tyytyväisiä.


    • eräs ehdotus.

      Jos et enää halua lapsia ylipäätään kenenkään naisen kanssa, niin miten olisi vasektomia? Siis sterilointi, sinulle. Sitten ei vaimosi tarvitsisi pelätä raskautta. Vasektomia ei sitten ole sama kuin kastrointi, eli se EI VIE millään lailla kykyä eikä kuntoa mieheltä ;).

      • eräs nainen

        Tuo oli hyvä ehdotus!


      • vvv

        Miksi miehen pitäisi steriloida itsensä? Eihän vika hänessä ole. Vaimon pelko raskaaksi tulosta on pelkkä tekosyy kieltäytyä. Todellinen syy on muualla.
        Ei muuta kuin keskustelua vaimon kanssa ja jos selvyyttä ei tule - eroa.

        Vasektomian ongelma on siinä, että se on lopullinen ratkaisu. Jos suhde vaimoon ei korjaudu steriloinnista huolimatta, ei miehellä ole mitään mahdollisuutta hankkia lapsia mahdollisen uuden kumppaninkaan kanssa.


      • ipe
        vvv kirjoitti:

        Miksi miehen pitäisi steriloida itsensä? Eihän vika hänessä ole. Vaimon pelko raskaaksi tulosta on pelkkä tekosyy kieltäytyä. Todellinen syy on muualla.
        Ei muuta kuin keskustelua vaimon kanssa ja jos selvyyttä ei tule - eroa.

        Vasektomian ongelma on siinä, että se on lopullinen ratkaisu. Jos suhde vaimoon ei korjaudu steriloinnista huolimatta, ei miehellä ole mitään mahdollisuutta hankkia lapsia mahdollisen uuden kumppaninkaan kanssa.

        No miksipä ei?! Mieskin on jo sen ikäinen, että järkikin jo pitäis sanoo, että ei enää lapsia!
        Tämä oli Naisen mielipide, itse poistaisin kohtun, mutta lääkääri ei ole vielä siihen suostunut, mutta ei minulla olekaan sexin liityviä ongelmia. Ja jo 40v. päätin, että ei enää lapsia,tämän ikäisena - tähän maailmaan!
        Sanoisin, että kyllä on aika paljon miehestä kiinni, onko sitä sexiä kotona tai ei!!


      • se ole
        vvv kirjoitti:

        Miksi miehen pitäisi steriloida itsensä? Eihän vika hänessä ole. Vaimon pelko raskaaksi tulosta on pelkkä tekosyy kieltäytyä. Todellinen syy on muualla.
        Ei muuta kuin keskustelua vaimon kanssa ja jos selvyyttä ei tule - eroa.

        Vasektomian ongelma on siinä, että se on lopullinen ratkaisu. Jos suhde vaimoon ei korjaudu steriloinnista huolimatta, ei miehellä ole mitään mahdollisuutta hankkia lapsia mahdollisen uuden kumppaninkaan kanssa.

        vaan hyvä asia, ettei enempää lapsia tekisi. Onhan miehellä jo kaksi. Elättää nekin tarvii. Jos ero tulee, niin elareitahan makselee. Kahden asunnon ylläpito on aina hankalampaa, kuin yhden, eli euroja menee. Vanhemmalta lapselta loppuu vielä lapsilisäkin pian, eli rahat vähenee siinäkin.

        Miettikääs, miten saa ne rahat riittämään, jos tulee lisää lapsia elätettäväksi eron jälkeen. Jos vaimo on yli 50, niin eiköhän se mieskin sillä paremmalla puolella ole, eli aika vanha isäksi pienelle vauvalle.

        Miehet kyllä pelkää tuollaisia pikkuoperaatioita. Miehelle se on helpompi tehdä, kun ei tarvi mennä sinne vatsan sisäpuolelle. Eikä se ole ihan satavarmasti lopullista. Pettää ne naisten klipsitkin joskus ja paukahtaa raskaaksi kuitenkin.

        Eli jos mies ei nyt aio enää lapsia lisää tehdä, niin miksi ei voi ajatella tällaista asiaa hoitaa kuntoon naisen puolesta? Sitten ei olisi pelkoa raskaudesta naisellakaan.

        Mutta ei tuon naisen seksittömyyden syy kyllä ole raskaudenpelko. Kyllä tuolla naisella on ihan selvästi joklu myy syy. Ei taida osata kertoa sitä, kun ei ole vielä kertonut.
        Toinen luulee ja uskoo mitä tahansa, kun ei tiedä oikeaa syytä. siitä ser eoppa vaan pahenee. Mielessään asioita suurentelee ja kuvittelee lisää, kun ei saa tolkkua toisen pääkopan sisällöstä.


      • suunne
        se ole kirjoitti:

        vaan hyvä asia, ettei enempää lapsia tekisi. Onhan miehellä jo kaksi. Elättää nekin tarvii. Jos ero tulee, niin elareitahan makselee. Kahden asunnon ylläpito on aina hankalampaa, kuin yhden, eli euroja menee. Vanhemmalta lapselta loppuu vielä lapsilisäkin pian, eli rahat vähenee siinäkin.

        Miettikääs, miten saa ne rahat riittämään, jos tulee lisää lapsia elätettäväksi eron jälkeen. Jos vaimo on yli 50, niin eiköhän se mieskin sillä paremmalla puolella ole, eli aika vanha isäksi pienelle vauvalle.

        Miehet kyllä pelkää tuollaisia pikkuoperaatioita. Miehelle se on helpompi tehdä, kun ei tarvi mennä sinne vatsan sisäpuolelle. Eikä se ole ihan satavarmasti lopullista. Pettää ne naisten klipsitkin joskus ja paukahtaa raskaaksi kuitenkin.

        Eli jos mies ei nyt aio enää lapsia lisää tehdä, niin miksi ei voi ajatella tällaista asiaa hoitaa kuntoon naisen puolesta? Sitten ei olisi pelkoa raskaudesta naisellakaan.

        Mutta ei tuon naisen seksittömyyden syy kyllä ole raskaudenpelko. Kyllä tuolla naisella on ihan selvästi joklu myy syy. Ei taida osata kertoa sitä, kun ei ole vielä kertonut.
        Toinen luulee ja uskoo mitä tahansa, kun ei tiedä oikeaa syytä. siitä ser eoppa vaan pahenee. Mielessään asioita suurentelee ja kuvittelee lisää, kun ei saa tolkkua toisen pääkopan sisällöstä.

        Tuossa olen kyllä ihan samaa mieltä!


      • Anonyymi
        ipe kirjoitti:

        No miksipä ei?! Mieskin on jo sen ikäinen, että järkikin jo pitäis sanoo, että ei enää lapsia!
        Tämä oli Naisen mielipide, itse poistaisin kohtun, mutta lääkääri ei ole vielä siihen suostunut, mutta ei minulla olekaan sexin liityviä ongelmia. Ja jo 40v. päätin, että ei enää lapsia,tämän ikäisena - tähän maailmaan!
        Sanoisin, että kyllä on aika paljon miehestä kiinni, onko sitä sexiä kotona tai ei!!

        Seksiä on kotona mut naapurin rouvan kanssa.


    • seksiä?

      Onko vaimosi tyytyväinen harrastamaanne seksiin? Siis silloin, kun harrastatte (tai harrastitte)? Mikäli ei - ei esim. tyydyty - niin ei ole ihme ettei halua. Voisit kysäistä suoraan häneltä...!

      • Kyllästynyt mies

        Vielä, kun pari vuotta sitten joskus oltiin oikealla tyylillä yhdynnässä, niin vaimo pyrki ain nopeuttamaan sitä. Siis nopeasti ohi vaan.

        Hän on aina kostunut melko huonosti, muttei suostu käyttämään mitään apteekkivoiteitakaan.
        Sormiseksiin tuntuu olevan tyytyväinen ja nauttiikin siitä. Ihmettelee suuresti, kun mä en tyydy siihen (jo 2 vuotta ollut vaan sitä).

        Hän antaa lapsille sen kuvan, että suhteessamme ei ole mitään vikaa. Enhän mä voi puolustautua sanomalla lapsille, että kun äiti ei anna isille pimppiä, niin meillä ei ole oikeata parisuhdetta. Lapset pitävät siten minua syyllisenä mahdolliseen asumuseroon. Mitkään puhumiset eivät auta vaimoa haluamaan oikeaa seksiä.
        On hätätilanne nyt. Luultavasti otan asumuseron ja etäisyyden turvin yritän saada molemmat vielä punnitsemaan suhdettamme uudelleen. Ainahan voi yhteen uudelleen muuttaa, jos todellakin yhteinen sävel vielä löytyy.
        Lapet 13 ja 16, joitä kävisin hyvin usein katsomassa.


      • Everstiluutnantti
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Vielä, kun pari vuotta sitten joskus oltiin oikealla tyylillä yhdynnässä, niin vaimo pyrki ain nopeuttamaan sitä. Siis nopeasti ohi vaan.

        Hän on aina kostunut melko huonosti, muttei suostu käyttämään mitään apteekkivoiteitakaan.
        Sormiseksiin tuntuu olevan tyytyväinen ja nauttiikin siitä. Ihmettelee suuresti, kun mä en tyydy siihen (jo 2 vuotta ollut vaan sitä).

        Hän antaa lapsille sen kuvan, että suhteessamme ei ole mitään vikaa. Enhän mä voi puolustautua sanomalla lapsille, että kun äiti ei anna isille pimppiä, niin meillä ei ole oikeata parisuhdetta. Lapset pitävät siten minua syyllisenä mahdolliseen asumuseroon. Mitkään puhumiset eivät auta vaimoa haluamaan oikeaa seksiä.
        On hätätilanne nyt. Luultavasti otan asumuseron ja etäisyyden turvin yritän saada molemmat vielä punnitsemaan suhdettamme uudelleen. Ainahan voi yhteen uudelleen muuttaa, jos todellakin yhteinen sävel vielä löytyy.
        Lapet 13 ja 16, joitä kävisin hyvin usein katsomassa.

        Tekstisi viestii alistumista. Pirttihirmu näyttää teillä selvästi määräävän kaapin paikan. Avioliitto on myös seksilupaus. Seksin poistaminen suhteesta on avioliittolupauksen rikkomista. Yritä voimaantua ja ota ero. Mitä kauemmin roikut, sitä heikommaksi ja nyhverömmäksi tulet. Lapset kyllä ymmärtävät - jos ei nyt, niin sitten aikanaan.

        Tekstisi viestii myös syyllistymistä. Jos kuvauksesi piti paikkansa, et sinä ole mihinkään syypää. Sinulla on kohtuulliset, oikeutetut tarpeet. Ja siitä on voitava lähteä, että naaraasi tyydyttää tarpeesi. Yleensä keskustelu auttaa, mutta tässä ei nyt pariterapioita tarvita vaan selkeää ja jämäkkää toimintaa omien oikeuksien puolesta.


      • seksi
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Tekstisi viestii alistumista. Pirttihirmu näyttää teillä selvästi määräävän kaapin paikan. Avioliitto on myös seksilupaus. Seksin poistaminen suhteesta on avioliittolupauksen rikkomista. Yritä voimaantua ja ota ero. Mitä kauemmin roikut, sitä heikommaksi ja nyhverömmäksi tulet. Lapset kyllä ymmärtävät - jos ei nyt, niin sitten aikanaan.

        Tekstisi viestii myös syyllistymistä. Jos kuvauksesi piti paikkansa, et sinä ole mihinkään syypää. Sinulla on kohtuulliset, oikeutetut tarpeet. Ja siitä on voitava lähteä, että naaraasi tyydyttää tarpeesi. Yleensä keskustelu auttaa, mutta tässä ei nyt pariterapioita tarvita vaan selkeää ja jämäkkää toimintaa omien oikeuksien puolesta.

        ole nautittavaa varmaan miehellekään jos vaimo "antaa" vasten tahtoaan ja toivoo vain että lopettaisit.


      • Helmerg
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Vielä, kun pari vuotta sitten joskus oltiin oikealla tyylillä yhdynnässä, niin vaimo pyrki ain nopeuttamaan sitä. Siis nopeasti ohi vaan.

        Hän on aina kostunut melko huonosti, muttei suostu käyttämään mitään apteekkivoiteitakaan.
        Sormiseksiin tuntuu olevan tyytyväinen ja nauttiikin siitä. Ihmettelee suuresti, kun mä en tyydy siihen (jo 2 vuotta ollut vaan sitä).

        Hän antaa lapsille sen kuvan, että suhteessamme ei ole mitään vikaa. Enhän mä voi puolustautua sanomalla lapsille, että kun äiti ei anna isille pimppiä, niin meillä ei ole oikeata parisuhdetta. Lapset pitävät siten minua syyllisenä mahdolliseen asumuseroon. Mitkään puhumiset eivät auta vaimoa haluamaan oikeaa seksiä.
        On hätätilanne nyt. Luultavasti otan asumuseron ja etäisyyden turvin yritän saada molemmat vielä punnitsemaan suhdettamme uudelleen. Ainahan voi yhteen uudelleen muuttaa, jos todellakin yhteinen sävel vielä löytyy.
        Lapet 13 ja 16, joitä kävisin hyvin usein katsomassa.

        Jospa olet liikaa puhunut vaimollesi aiheesta.. Se voi tuntua painostavalle ja latistaa himoja. Tai jos hän tuntee olonsa jotenkin huonoksi, rumaksi ja ei tärkeäksi, sekään ei kannusta antautumaan toiselle jos ei itse pidä itseään esimerkiksi seksikkäänä.
        Anna hänelle hetken rauha seksistä puhumiselle ja älä ota vastaan sitä sunnuntai aamun tyydytystäkään. Ole viikko/pari kuin et seksiä olisi koskaan halunnutkaan. Silittele vaimoasi, halaile ja anna yllättävä suukko silloin kun hän ei sitä osaisi odottaa. Anna hänen tuntea, kuinka häntä rakastat ja että hän merkitsee sinulle muutakin kuin seksiä sunnuntaisin. Ihan niin kuin teit silloin kuin vasta seurustelitte. Flirttaile ja "iske" vaimosi uudelleen. Kun ihmisellä on tunne, että hän on tärkeä ja hänellä ei ole pelkoa toisen menettämisestä, haluaa antaa itsestään kaiken omalle rakkaalleen.
        Näin minä asian ymmärtäisin ja kokemuksesta voin kertoa, että painostus antamaan seksiä tuhoaa nekin pienet ajatukset lemmenleikistä.


      • sen sanoit.
        Helmerg kirjoitti:

        Jospa olet liikaa puhunut vaimollesi aiheesta.. Se voi tuntua painostavalle ja latistaa himoja. Tai jos hän tuntee olonsa jotenkin huonoksi, rumaksi ja ei tärkeäksi, sekään ei kannusta antautumaan toiselle jos ei itse pidä itseään esimerkiksi seksikkäänä.
        Anna hänelle hetken rauha seksistä puhumiselle ja älä ota vastaan sitä sunnuntai aamun tyydytystäkään. Ole viikko/pari kuin et seksiä olisi koskaan halunnutkaan. Silittele vaimoasi, halaile ja anna yllättävä suukko silloin kun hän ei sitä osaisi odottaa. Anna hänen tuntea, kuinka häntä rakastat ja että hän merkitsee sinulle muutakin kuin seksiä sunnuntaisin. Ihan niin kuin teit silloin kuin vasta seurustelitte. Flirttaile ja "iske" vaimosi uudelleen. Kun ihmisellä on tunne, että hän on tärkeä ja hänellä ei ole pelkoa toisen menettämisestä, haluaa antaa itsestään kaiken omalle rakkaalleen.
        Näin minä asian ymmärtäisin ja kokemuksesta voin kertoa, että painostus antamaan seksiä tuhoaa nekin pienet ajatukset lemmenleikistä.

        Olet oikeassa!!!


      • ...
        Helmerg kirjoitti:

        Jospa olet liikaa puhunut vaimollesi aiheesta.. Se voi tuntua painostavalle ja latistaa himoja. Tai jos hän tuntee olonsa jotenkin huonoksi, rumaksi ja ei tärkeäksi, sekään ei kannusta antautumaan toiselle jos ei itse pidä itseään esimerkiksi seksikkäänä.
        Anna hänelle hetken rauha seksistä puhumiselle ja älä ota vastaan sitä sunnuntai aamun tyydytystäkään. Ole viikko/pari kuin et seksiä olisi koskaan halunnutkaan. Silittele vaimoasi, halaile ja anna yllättävä suukko silloin kun hän ei sitä osaisi odottaa. Anna hänen tuntea, kuinka häntä rakastat ja että hän merkitsee sinulle muutakin kuin seksiä sunnuntaisin. Ihan niin kuin teit silloin kuin vasta seurustelitte. Flirttaile ja "iske" vaimosi uudelleen. Kun ihmisellä on tunne, että hän on tärkeä ja hänellä ei ole pelkoa toisen menettämisestä, haluaa antaa itsestään kaiken omalle rakkaalleen.
        Näin minä asian ymmärtäisin ja kokemuksesta voin kertoa, että painostus antamaan seksiä tuhoaa nekin pienet ajatukset lemmenleikistä.

        mitäs sitten ?


      • puuh
        Helmerg kirjoitti:

        Jospa olet liikaa puhunut vaimollesi aiheesta.. Se voi tuntua painostavalle ja latistaa himoja. Tai jos hän tuntee olonsa jotenkin huonoksi, rumaksi ja ei tärkeäksi, sekään ei kannusta antautumaan toiselle jos ei itse pidä itseään esimerkiksi seksikkäänä.
        Anna hänelle hetken rauha seksistä puhumiselle ja älä ota vastaan sitä sunnuntai aamun tyydytystäkään. Ole viikko/pari kuin et seksiä olisi koskaan halunnutkaan. Silittele vaimoasi, halaile ja anna yllättävä suukko silloin kun hän ei sitä osaisi odottaa. Anna hänen tuntea, kuinka häntä rakastat ja että hän merkitsee sinulle muutakin kuin seksiä sunnuntaisin. Ihan niin kuin teit silloin kuin vasta seurustelitte. Flirttaile ja "iske" vaimosi uudelleen. Kun ihmisellä on tunne, että hän on tärkeä ja hänellä ei ole pelkoa toisen menettämisestä, haluaa antaa itsestään kaiken omalle rakkaalleen.
        Näin minä asian ymmärtäisin ja kokemuksesta voin kertoa, että painostus antamaan seksiä tuhoaa nekin pienet ajatukset lemmenleikistä.

        kyllä oppii tietämään ja tuntemaan toisen ihmisen. Ja varsinkin yrittämään. Aina se yrittäminen ei vaan riitä.


      • vielä...
        ... kirjoitti:

        mitäs sitten ?

        pari yritystä lisää... Kärsivällisyyttä - eikös se jo alttarilla aikoinaan luvattu sillä lailla?


      • Helmerg
        puuh kirjoitti:

        kyllä oppii tietämään ja tuntemaan toisen ihmisen. Ja varsinkin yrittämään. Aina se yrittäminen ei vaan riitä.

        Kun ollut yhdessä toisen kanssa iät ja ajat, kannattaa kunnioittaa sitä yhteistä saavutusta ja jatkaa yrittämistä. Ei ajatelllen, että minäpä nyt vielä kerran kokeilen, vaan yrittää päättäväisesti saada liitto toimimaan. Ei kannata alistua luovuttamiseen jos liittoon on panostettu vuosikausia.
        Eroaminen on tehty nykyään niin helpoksi ja hyväksyttäväksi, ettei kukaan enää viitsi edes yrittää tehdä töitä sen iänikuisen ja kestävän liiton eteen. Ja jos päättää luovuttaa, onko takeita, että vielä joku päivä löytää toisesta ihmisestä ystävän rakkaudessa ja joka myöskin täyttää toiveet sängyssä? Voi olla, jos jättää sen oman puolisonsa, ei enää koskaan tule löytämään sitä suurta rakkautta vierelleen.
        Ja jos niin käy, tulee varmasti myöhemmin mieleen, kuinka typerää oli jättää suhde, missä muuten oli kaikki hyvin. Ehkä silloin on jo liian myöhäistä katua tekoaan.


      • puolikas ihminen
        Helmerg kirjoitti:

        Kun ollut yhdessä toisen kanssa iät ja ajat, kannattaa kunnioittaa sitä yhteistä saavutusta ja jatkaa yrittämistä. Ei ajatelllen, että minäpä nyt vielä kerran kokeilen, vaan yrittää päättäväisesti saada liitto toimimaan. Ei kannata alistua luovuttamiseen jos liittoon on panostettu vuosikausia.
        Eroaminen on tehty nykyään niin helpoksi ja hyväksyttäväksi, ettei kukaan enää viitsi edes yrittää tehdä töitä sen iänikuisen ja kestävän liiton eteen. Ja jos päättää luovuttaa, onko takeita, että vielä joku päivä löytää toisesta ihmisestä ystävän rakkaudessa ja joka myöskin täyttää toiveet sängyssä? Voi olla, jos jättää sen oman puolisonsa, ei enää koskaan tule löytämään sitä suurta rakkautta vierelleen.
        Ja jos niin käy, tulee varmasti myöhemmin mieleen, kuinka typerää oli jättää suhde, missä muuten oli kaikki hyvin. Ehkä silloin on jo liian myöhäistä katua tekoaan.

        huomaa että on naisen kirjoittama. seksillä ei niin väliä...ai mitä väliä jos elää ainoan elämänsä loppuun puolikkaana ihmisenä??? haloo!
        P-puhetta ettei vaihtaminen kannata (koskaan)...


      • Puolikas ihminen
        vielä... kirjoitti:

        pari yritystä lisää... Kärsivällisyyttä - eikös se jo alttarilla aikoinaan luvattu sillä lailla?

        jotain muutakin luvattiin...
        miksi mies vielä riutuu?


      • Helmerg
        puolikas ihminen kirjoitti:

        huomaa että on naisen kirjoittama. seksillä ei niin väliä...ai mitä väliä jos elää ainoan elämänsä loppuun puolikkaana ihmisenä??? haloo!
        P-puhetta ettei vaihtaminen kannata (koskaan)...

        No en tietenkään oo tarkottanu että jos seksiä ei saa niin siihen tarvitsee vain tyytyä mukisematta. Tarkoitan vaan että kannattaa sen seksittömyyden syy selvittää ja korjata tilanne, ennen kuin alkaa ajatella eroamista. Eihän se ero aina se paras ratkaisu ole, vaikka välillä tuntuuki että haluaa "paeta" ja etsiä sitä onnea jostain muualta.


      • vaikka mitä
        vielä... kirjoitti:

        pari yritystä lisää... Kärsivällisyyttä - eikös se jo alttarilla aikoinaan luvattu sillä lailla?

        mutta eipä ole lupaukset nyt muistissa, kai?
        Ne myötä- ja varsinkin vastoinkäymiset, ne kun tulee eteen, niin siinähän unohtuu lupaukset. Sitte vaan nopeasti eroon toisesta, tai muuten yksinäisyyteen elämään. Niinhän se menee.


      • kiva
        Helmerg kirjoitti:

        Kun ollut yhdessä toisen kanssa iät ja ajat, kannattaa kunnioittaa sitä yhteistä saavutusta ja jatkaa yrittämistä. Ei ajatelllen, että minäpä nyt vielä kerran kokeilen, vaan yrittää päättäväisesti saada liitto toimimaan. Ei kannata alistua luovuttamiseen jos liittoon on panostettu vuosikausia.
        Eroaminen on tehty nykyään niin helpoksi ja hyväksyttäväksi, ettei kukaan enää viitsi edes yrittää tehdä töitä sen iänikuisen ja kestävän liiton eteen. Ja jos päättää luovuttaa, onko takeita, että vielä joku päivä löytää toisesta ihmisestä ystävän rakkaudessa ja joka myöskin täyttää toiveet sängyssä? Voi olla, jos jättää sen oman puolisonsa, ei enää koskaan tule löytämään sitä suurta rakkautta vierelleen.
        Ja jos niin käy, tulee varmasti myöhemmin mieleen, kuinka typerää oli jättää suhde, missä muuten oli kaikki hyvin. Ehkä silloin on jo liian myöhäistä katua tekoaan.

        kirjoitus.


      • samaa mieltä
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Tekstisi viestii alistumista. Pirttihirmu näyttää teillä selvästi määräävän kaapin paikan. Avioliitto on myös seksilupaus. Seksin poistaminen suhteesta on avioliittolupauksen rikkomista. Yritä voimaantua ja ota ero. Mitä kauemmin roikut, sitä heikommaksi ja nyhverömmäksi tulet. Lapset kyllä ymmärtävät - jos ei nyt, niin sitten aikanaan.

        Tekstisi viestii myös syyllistymistä. Jos kuvauksesi piti paikkansa, et sinä ole mihinkään syypää. Sinulla on kohtuulliset, oikeutetut tarpeet. Ja siitä on voitava lähteä, että naaraasi tyydyttää tarpeesi. Yleensä keskustelu auttaa, mutta tässä ei nyt pariterapioita tarvita vaan selkeää ja jämäkkää toimintaa omien oikeuksien puolesta.

        oleva nainen,viestisi sai mut ainakin nauramaan.
        Oli siinä semmoista armeijan otetta...niin pitääkin...


      • aivan...
        samaa mieltä kirjoitti:

        oleva nainen,viestisi sai mut ainakin nauramaan.
        Oli siinä semmoista armeijan otetta...niin pitääkin...

        Joo, oli kyllä tosiaankin! Lyhyesti ja ytimekkäästi...


      • tarvitsi.
        Helmerg kirjoitti:

        Kun ollut yhdessä toisen kanssa iät ja ajat, kannattaa kunnioittaa sitä yhteistä saavutusta ja jatkaa yrittämistä. Ei ajatelllen, että minäpä nyt vielä kerran kokeilen, vaan yrittää päättäväisesti saada liitto toimimaan. Ei kannata alistua luovuttamiseen jos liittoon on panostettu vuosikausia.
        Eroaminen on tehty nykyään niin helpoksi ja hyväksyttäväksi, ettei kukaan enää viitsi edes yrittää tehdä töitä sen iänikuisen ja kestävän liiton eteen. Ja jos päättää luovuttaa, onko takeita, että vielä joku päivä löytää toisesta ihmisestä ystävän rakkaudessa ja joka myöskin täyttää toiveet sängyssä? Voi olla, jos jättää sen oman puolisonsa, ei enää koskaan tule löytämään sitä suurta rakkautta vierelleen.
        Ja jos niin käy, tulee varmasti myöhemmin mieleen, kuinka typerää oli jättää suhde, missä muuten oli kaikki hyvin. Ehkä silloin on jo liian myöhäistä katua tekoaan.

        Tuo kirjoitus pitäisi kaikilla aviopareilla olla makuuhuoneen seinällä - sietää miettiä asiaa...!


      • pakottaa...
        seksi kirjoitti:

        ole nautittavaa varmaan miehellekään jos vaimo "antaa" vasten tahtoaan ja toivoo vain että lopettaisit.

        No ei todellakaan! Eikö mieluummin sitten ilman kuin että hyväksikäytetään toista? Jos ei halua, niin sitten ei, ketään ei saa pakottaa seksiin!


      • on seksi makusi mukaan
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Vielä, kun pari vuotta sitten joskus oltiin oikealla tyylillä yhdynnässä, niin vaimo pyrki ain nopeuttamaan sitä. Siis nopeasti ohi vaan.

        Hän on aina kostunut melko huonosti, muttei suostu käyttämään mitään apteekkivoiteitakaan.
        Sormiseksiin tuntuu olevan tyytyväinen ja nauttiikin siitä. Ihmettelee suuresti, kun mä en tyydy siihen (jo 2 vuotta ollut vaan sitä).

        Hän antaa lapsille sen kuvan, että suhteessamme ei ole mitään vikaa. Enhän mä voi puolustautua sanomalla lapsille, että kun äiti ei anna isille pimppiä, niin meillä ei ole oikeata parisuhdetta. Lapset pitävät siten minua syyllisenä mahdolliseen asumuseroon. Mitkään puhumiset eivät auta vaimoa haluamaan oikeaa seksiä.
        On hätätilanne nyt. Luultavasti otan asumuseron ja etäisyyden turvin yritän saada molemmat vielä punnitsemaan suhdettamme uudelleen. Ainahan voi yhteen uudelleen muuttaa, jos todellakin yhteinen sävel vielä löytyy.
        Lapet 13 ja 16, joitä kävisin hyvin usein katsomassa.

        Vitsit, onhan niitä muitakin keinoja, eikä mikään ole kahden aikuisen välillä kiellettyä!!

        Monen naisen mielestä n...nen on tylsää ja muut metodit tuovat paremman nautinnon.

        Kyllä pitäisi aikuisten kauan vierekkäin eläneiden pystyä ratkomaan tällaiset asiat. Jos ei pysty, pitää opetella pystymään.


      • ifiewgfieg
        pakottaa... kirjoitti:

        No ei todellakaan! Eikö mieluummin sitten ilman kuin että hyväksikäytetään toista? Jos ei halua, niin sitten ei, ketään ei saa pakottaa seksiin!

        Miesten on pakko jos nainen haluaa. Jos kieltäytyy voivat seuraukset olla vakavat. "Mikä vika mussa on kun et sä enää haluu" "Mä olen lihava ja ruma" "Ei me enää voida olla kun sä et enää rakasta mua"


    • menisitte

      jollekin parisuhdeterapeutille? Hän voisi löytää uusia näkökulmia ja ratkaisuja ongelmaanne. Eihän se mitään ilmaista ole mutta ehkä kokeilemisen arvoista, jos puheet eivät kotona kahdestaan luonnistu.

      • neuvoisin sinne

        Tuossa olen kyllä täysin samaa mieltä. Mitään muuta konstia - järkevää sellaista - en keksi.


      • tahdo ??
        neuvoisin sinne kirjoitti:

        Tuossa olen kyllä täysin samaa mieltä. Mitään muuta konstia - järkevää sellaista - en keksi.

        Aloittajahan kirjoitti, että vaimo ei suostu puhumaan koko asiasta. Saati sitten menemään terapeutille. Ei sinne yksinäänkään hyödytä mennä, jos ongelma koskee toista puoliskoa...


    • sitten selvisi, että

      eukolla oli ollut pitkään suhde toiseen mieheen. Jota kuulema rakastikin. Ettei vaan eukkos ole rakastunut toiseen ja hoitoo hommansa siellä. Tai sitten epäilee sinua siitä !

      • olla...

        Voi kyllä olla noinkin asian laita.


    • seksitön liitto

      Miten yleiselle tänä päivänä seksittömät liitot tuntuvatkaan. Ongelma on pääsääntöisesti se, että naiset pihtaavat, poikkeustapauksissa lienee toisinpäin. Seksittmyyttä voidaan perustella mitä moninaisimmilla syillä, töistä väsynyt, raskauden pelko, aikainen herääminen, ei huvita, kyllästyminen, muut asiat vaikuttavat, mm. taloudelliset vaikeudet.....selkityksiä kyllä löytyy.
      Elelen myöskin seksittömässä liitossa, edellisen kerran viime keväänä, sitä edellinen kerta kesällä 04 ja sitä rataa, koko ajan vähentyen. Liitto on pitkä, mutta homma periaatteessa vielä toimisi. On keskusteltu, mutta vaimo mielellään sivuuttaa aiheen, ahdistuu tilanteesta ja hermostuu. Olen katsonut viisaammaksi, että en ota edes puheeksi. Tietenkin sitä on pää puhki miettinyt ratkaisuja, paras ratkaisu voisi elellä liitossa ilaman seksi, mutta hakea se kaikessa hiljaisuudessa muualta. Esim. vastaavassa liitossa, jossa nainen elää puutteessa. Myönnetään, että yrityksiä tähän suuntaan on ollut, ja jokunen kokeilu.

      Sitä vaan ihmettelen, että kuinka naiset voivat kuvitella, että pystyvät pitämään miehen kaidalla tiellä, jos jatkuvasti pihtaavat. Kysynkin, että kumpi se loppujenlopuksi on aviorikos (käsitettä ei enää ole-tiedän), kieltäytyä täysin avioseksistä, vaiko joskus hypätä vieraassa sängyssä???
      Tietenkin yksi ratkaisu voi olla harrastus, mikä olisi jonkinlainen korvike. Myös parivuode on melko turha keksintö siinä vaiheessa, kun seksi loppuu.

      • asianosaiset

        mutta ihan pakko sinkkuna pistää väliin pari sanaa.
        Ensinnä, seksittä pärjää,mutta siinä ei saa silloin olla vieressä ketään, vaan pitää mennä ihan omaa elämäänsä. En osaa edes kuvitella sitä nöyryytyksen määrää, minkä kohtaisi, jos vieressä olisi ihminen, minkä kanssa joskus seksiä on ollut, mutta nyt kylmennyt. Ehkä kyse ei olekaan siitä saako seksiä,vaan siitä, kokeeko olevansa hyväksytty ihmisenä.

        Toisena tulee mieleen,ettei tämä nyt niin paha tilanne olekaan: ei ainakaan tarvitse arvuutella omaa asemaa, ei pelätä,pettääkö toinen, onko jokin vialla vai ei. Itsensä kanssa kun elää,ei tietenkään ole turvallista ja luotettavaa parisuhdetta, mutta eipä tuo näytä parillistenkaan elo kovin herkkua olevan.


      • Kyllästynyt mies
        asianosaiset kirjoitti:

        mutta ihan pakko sinkkuna pistää väliin pari sanaa.
        Ensinnä, seksittä pärjää,mutta siinä ei saa silloin olla vieressä ketään, vaan pitää mennä ihan omaa elämäänsä. En osaa edes kuvitella sitä nöyryytyksen määrää, minkä kohtaisi, jos vieressä olisi ihminen, minkä kanssa joskus seksiä on ollut, mutta nyt kylmennyt. Ehkä kyse ei olekaan siitä saako seksiä,vaan siitä, kokeeko olevansa hyväksytty ihmisenä.

        Toisena tulee mieleen,ettei tämä nyt niin paha tilanne olekaan: ei ainakaan tarvitse arvuutella omaa asemaa, ei pelätä,pettääkö toinen, onko jokin vialla vai ei. Itsensä kanssa kun elää,ei tietenkään ole turvallista ja luotettavaa parisuhdetta, mutta eipä tuo näytä parillistenkaan elo kovin herkkua olevan.

        Lainaus ylempää:
        "Ensinnä, seksittä pärjää,mutta siinä ei saa silloin olla vieressä ketään, vaan pitää mennä ihan omaa elämäänsä. En osaa edes kuvitella sitä nöyryytyksen määrää, minkä kohtaisi, jos vieressä olisi ihminen, minkä kanssa joskus seksiä on ollut, mutta nyt kylmennyt. Ehkä kyse ei olekaan siitä saako seksiä,vaan siitä, kokeeko olevansa hyväksytty ihmisenä."

        Juuri tuosta on kyse. Pienempi ongelma on seksin puute, kuin tunne, että ei tule hyväksytyksi.


      • että miksi ei halua
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Lainaus ylempää:
        "Ensinnä, seksittä pärjää,mutta siinä ei saa silloin olla vieressä ketään, vaan pitää mennä ihan omaa elämäänsä. En osaa edes kuvitella sitä nöyryytyksen määrää, minkä kohtaisi, jos vieressä olisi ihminen, minkä kanssa joskus seksiä on ollut, mutta nyt kylmennyt. Ehkä kyse ei olekaan siitä saako seksiä,vaan siitä, kokeeko olevansa hyväksytty ihmisenä."

        Juuri tuosta on kyse. Pienempi ongelma on seksin puute, kuin tunne, että ei tule hyväksytyksi.

        Miten monta vuotta miehet olisivat halukkaita seksiin, jos heille itselleen ei tulisi siitä melkein mitään nautintoa? Aina vain naisen tyydyttämistä, mutta itse ei saisi mitään. Minusta kyllä pitäisi miettiä että miksi vaimosi ei halua seksiä. Ei se ole pihtaamista jos EI HALUA. Pitääkö naisen antaa oma vartalonsa miehen tyhennyspaikaksi, vaikka se ei tunnu hyvältä. Ei se ole mikään seksi jos toinen on siinä mukana vain koska se "kuuluu" parisuhteeseen.


      • hyviä neuvoja ilmaiseksi
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Lainaus ylempää:
        "Ensinnä, seksittä pärjää,mutta siinä ei saa silloin olla vieressä ketään, vaan pitää mennä ihan omaa elämäänsä. En osaa edes kuvitella sitä nöyryytyksen määrää, minkä kohtaisi, jos vieressä olisi ihminen, minkä kanssa joskus seksiä on ollut, mutta nyt kylmennyt. Ehkä kyse ei olekaan siitä saako seksiä,vaan siitä, kokeeko olevansa hyväksytty ihmisenä."

        Juuri tuosta on kyse. Pienempi ongelma on seksin puute, kuin tunne, että ei tule hyväksytyksi.

        Seksologi Jukka Virtanen on sanonut, että jos seksiä ei parisuhteessa ole puoleen vuoteen, niin silloin liitto/suhde on ohi. Seksi ei saa olla vallanväline, vaan yhteisen mielihyvän tuottaja tasapainoisessa ja toisiaan arvostavassa parisuhteessa.

        Ps. Taidat itse olla tossukka koko mies, kun alistut mihin hyvänsä liitossasi! Siinäkin voi olla syy, ettei vaimosi arvosta sinua enää. Miehen pitää olla aina Mies!
        Lapsesi, jotka ovat itseasiassa jo murrosikäisiä nuoria tietävät satavarmasti seksistä enempi kuin te yhteensä. Nykynuorilla löytyvät kaikki kanavat ja luulenpa, että pikkuinen tyttösesikin saattaa olla jo neitsyytensä menettänyt.(taitaa jo tuossa iässäkin nykyisin olla enempi sääntö kuin poikkeus, vaikka se onkin säälittävää)
        Tyttäresi ymmärtää kyllä jo siitä, mikä tilanne on vaimosi kanssa, kun kerrot pelkän syyn olevan hellyyden puutteessa. Siihenhän se seksikin lasketaan!

        Ps.Ps. Otsikko kertoo siitä, että tämän saman valitustarinan täältä olen jo useaan otteeseen lukenut viime kuukausina. Eli mies valittaa, mutta ei pysty toimimaan...Minulta ei heru myötätuntoa!


      • syy selviäää
        että miksi ei halua kirjoitti:

        Miten monta vuotta miehet olisivat halukkaita seksiin, jos heille itselleen ei tulisi siitä melkein mitään nautintoa? Aina vain naisen tyydyttämistä, mutta itse ei saisi mitään. Minusta kyllä pitäisi miettiä että miksi vaimosi ei halua seksiä. Ei se ole pihtaamista jos EI HALUA. Pitääkö naisen antaa oma vartalonsa miehen tyhennyspaikaksi, vaikka se ei tunnu hyvältä. Ei se ole mikään seksi jos toinen on siinä mukana vain koska se "kuuluu" parisuhteeseen.

        nainen ei saa miäheltä mitäään ..muuta ku..panon..siks


      • Nainen*
        että miksi ei halua kirjoitti:

        Miten monta vuotta miehet olisivat halukkaita seksiin, jos heille itselleen ei tulisi siitä melkein mitään nautintoa? Aina vain naisen tyydyttämistä, mutta itse ei saisi mitään. Minusta kyllä pitäisi miettiä että miksi vaimosi ei halua seksiä. Ei se ole pihtaamista jos EI HALUA. Pitääkö naisen antaa oma vartalonsa miehen tyhennyspaikaksi, vaikka se ei tunnu hyvältä. Ei se ole mikään seksi jos toinen on siinä mukana vain koska se "kuuluu" parisuhteeseen.

        Veit sanat suustani.


      • Surkimus
        hyviä neuvoja ilmaiseksi kirjoitti:

        Seksologi Jukka Virtanen on sanonut, että jos seksiä ei parisuhteessa ole puoleen vuoteen, niin silloin liitto/suhde on ohi. Seksi ei saa olla vallanväline, vaan yhteisen mielihyvän tuottaja tasapainoisessa ja toisiaan arvostavassa parisuhteessa.

        Ps. Taidat itse olla tossukka koko mies, kun alistut mihin hyvänsä liitossasi! Siinäkin voi olla syy, ettei vaimosi arvosta sinua enää. Miehen pitää olla aina Mies!
        Lapsesi, jotka ovat itseasiassa jo murrosikäisiä nuoria tietävät satavarmasti seksistä enempi kuin te yhteensä. Nykynuorilla löytyvät kaikki kanavat ja luulenpa, että pikkuinen tyttösesikin saattaa olla jo neitsyytensä menettänyt.(taitaa jo tuossa iässäkin nykyisin olla enempi sääntö kuin poikkeus, vaikka se onkin säälittävää)
        Tyttäresi ymmärtää kyllä jo siitä, mikä tilanne on vaimosi kanssa, kun kerrot pelkän syyn olevan hellyyden puutteessa. Siihenhän se seksikin lasketaan!

        Ps.Ps. Otsikko kertoo siitä, että tämän saman valitustarinan täältä olen jo useaan otteeseen lukenut viime kuukausina. Eli mies valittaa, mutta ei pysty toimimaan...Minulta ei heru myötätuntoa!

        Jos sinä et kerran pysty muuhun, kuin surkeaan yritykseen oman egosi nostattamiseksi aina eri nimimerkkien salassa, niin voisit senkin jättää tekemättä.

        Olet ilmeisesti niitä ihmisiä joita menee tusinaan tiun verran. Kolmetoistakin tässä tapauksessa sinunlaista turhimuksia olisi liian vähän.

        Et ilmeisesti kykene minkäänlaiseen myötäelämiseen toisen ihmisen koettelemuksissa, ja jos et sitä vielä ole tajunnut, niin NÄITÄ ASIOITA VARTENHAN NÄMÄ PALSTAT OVAT.

        Mikäli nämä kirjoitukset noin paljon sinua häiritsevät, että alat esittämään tämän tekstin aloittajalle, hänen tyttärensä 13 v kenties jo menettäneen neitsyytensä, herää epäilys ettet vain olisi taipuvainen ped... oh en nyt muista sanaa, sinä varmaankin sen voit kertoa.

        Ajattelisit hieman mitä tänne kirjoitat. Vai onkohan asia niin, ettet sellaiseen toimintaan kykene?

        Jos et tajua sitä, että tällä ihmisellä on muutenkin kestämistä, ilman sinun suurta viisauttasi vihjailuista hänen tyttärensä sukupuolisenkäyttäytymisen suhteen, niin nyt sen
        sinulle kerron: Jätä tällaiset kommentit tulevista teksteistäsi pois!!!!

        Hyvää jatkoa sinulle ja erittäin kaunista kevättä.


      • Pelkkää
        että miksi ei halua kirjoitti:

        Miten monta vuotta miehet olisivat halukkaita seksiin, jos heille itselleen ei tulisi siitä melkein mitään nautintoa? Aina vain naisen tyydyttämistä, mutta itse ei saisi mitään. Minusta kyllä pitäisi miettiä että miksi vaimosi ei halua seksiä. Ei se ole pihtaamista jos EI HALUA. Pitääkö naisen antaa oma vartalonsa miehen tyhennyspaikaksi, vaikka se ei tunnu hyvältä. Ei se ole mikään seksi jos toinen on siinä mukana vain koska se "kuuluu" parisuhteeseen.

        ASIAA!!;)


      • matami

        Kyllä se on varmaan yhtä yleistä se miesten pihtaaminen. Meillä on mies ollut seksuaalisesti tosi laiska. Meillä on ihanaa seksia, mutta mies sanoo, ettei ole kauhean aktiivinen vaikka sitten onkin mukavaa kun hän innostuu. Minä haluaisin pari kertaa viikossa, hän kerran tai kaksi kuukaudessa. Keskustelemalla syyttelemättä ollaan päästy lähemmäs toistemme tarpeita. Painostaminen vain aiheuttaa haluttomuutta.


      • on väärässä
        hyviä neuvoja ilmaiseksi kirjoitti:

        Seksologi Jukka Virtanen on sanonut, että jos seksiä ei parisuhteessa ole puoleen vuoteen, niin silloin liitto/suhde on ohi. Seksi ei saa olla vallanväline, vaan yhteisen mielihyvän tuottaja tasapainoisessa ja toisiaan arvostavassa parisuhteessa.

        Ps. Taidat itse olla tossukka koko mies, kun alistut mihin hyvänsä liitossasi! Siinäkin voi olla syy, ettei vaimosi arvosta sinua enää. Miehen pitää olla aina Mies!
        Lapsesi, jotka ovat itseasiassa jo murrosikäisiä nuoria tietävät satavarmasti seksistä enempi kuin te yhteensä. Nykynuorilla löytyvät kaikki kanavat ja luulenpa, että pikkuinen tyttösesikin saattaa olla jo neitsyytensä menettänyt.(taitaa jo tuossa iässäkin nykyisin olla enempi sääntö kuin poikkeus, vaikka se onkin säälittävää)
        Tyttäresi ymmärtää kyllä jo siitä, mikä tilanne on vaimosi kanssa, kun kerrot pelkän syyn olevan hellyyden puutteessa. Siihenhän se seksikin lasketaan!

        Ps.Ps. Otsikko kertoo siitä, että tämän saman valitustarinan täältä olen jo useaan otteeseen lukenut viime kuukausina. Eli mies valittaa, mutta ei pysty toimimaan...Minulta ei heru myötätuntoa!

        itse olen ollut liitossa (ja olen edelleenkin) jossa ei ole ollut välillä seksiä puoleen vuoteen. On ollut muita juttuja mielessä tai ei ole tehnyt mieli. Suhde ei ole silti kaatunut ja toimii moitteettomasti. Seksi ei ole suhteen perusta vaan luottamus ja aito rakkaus, jota suurinosa ihmisistä ei edes tiedä mitä se on.


      • Aviovaimo
        on väärässä kirjoitti:

        itse olen ollut liitossa (ja olen edelleenkin) jossa ei ole ollut välillä seksiä puoleen vuoteen. On ollut muita juttuja mielessä tai ei ole tehnyt mieli. Suhde ei ole silti kaatunut ja toimii moitteettomasti. Seksi ei ole suhteen perusta vaan luottamus ja aito rakkaus, jota suurinosa ihmisistä ei edes tiedä mitä se on.

        se näyttää olevan perusta. Seksi on ihan hieno asia, jos se on molempia osapuolia tyydyttävää. Olin itse alle parikymppinen mennessäni naimisiin nykyisen mieheni kanssa ja olemmme olleet yhdessä 25 vuotta. Siihen aikaan mahtuu myös jaksoja, jolloin seksi ei niin kauheasti kiinnostanut. Nyt kun olemme taas kahden mieheni kanssa nautimme todella paljon seksistä. Ei voisi paremmalta maistua, kuin tuon oman turvallisen aviomiehen kanssa ja tuntea vielä tällaista intohimoa häneen. Tulevasta en tiedä nyt on hyvä näin.


    • For children's sake

      Sinnittele pettäen siihen asti, että tyttö täyttää 18. Näin voit kunnioittaa itseäsi ja muutkin kunnioittavat, jos vähänkään mistään ymmärtävät.

      • tumppu1st

        ...todella loistava neuvo! Varmaan muut kunnioittavat enemmän, jos ottaa eron kuin alkaa juosta vieraissa.

        Minkä ihmeen takia pitäisi odottaa, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä? Minä lähdin huonosta liitosta kaksitoista vuotta sitten ja suhde tyttäreeni - kohta 16 - on ihan normaali.

        -T


    • hmm..

      Toinen aviopuoliso uhkailee toista usein avioerolla. Mutta kun mitään ei tapahdu, niin toinen lakkaa uskomasta uhkauksiin. Toisin sanottuna uhkaus menettää tehonsa.

      Olet liian kauan puhunut vaimollesi lähtemisestä. Niinpä se on menettänyt tehonsa. Kun se on menettänyt tehonsa, niin vaimon ei tarvitse muuttaa itseänsä....

      • Kyllästynyt mies

        Olen ottanut poismuuttoni tarkoituksella monta kertaa perheen kanssa puheeksi siksi, että heidän kieltämisreaktionsa pikku hiljaa heikkenisi ja alkaisivat hyväksymään tämän tosiasian. En siis voisi kuvitella tekeväni tätä 1..2 kerran pohjustuksella.

        Kuitenkin joka kerta, kun olen asiasta puhunut, olen ollut hyvin päättäväinen; siis kertaakaan en ole vetänyt aikomustani takaisin.


      • Kirsikka
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen ottanut poismuuttoni tarkoituksella monta kertaa perheen kanssa puheeksi siksi, että heidän kieltämisreaktionsa pikku hiljaa heikkenisi ja alkaisivat hyväksymään tämän tosiasian. En siis voisi kuvitella tekeväni tätä 1..2 kerran pohjustuksella.

        Kuitenkin joka kerta, kun olen asiasta puhunut, olen ollut hyvin päättäväinen; siis kertaakaan en ole vetänyt aikomustani takaisin.

        Hei - tuo on ihan kuin minun suustani! Sillä erolla vain, että minä olen nainen.
        Myös minua on "moitittu" siitä, että vain uhkailen, enkä toteuta eroa.. Mutta kun minä olen pikkuhiljaa itse "kypsynyt" asiaan ja jokaisen uhkauksen jälkeen olen ollut taas vähän lähempänä sitä lopullista ratkaisua.
        Tavallaan olen toivonut ja odottanut, että toinenkin tajuaisi tilanteen ja voitaisiin laittaa ero vireille yhdessä - mutta se nyt näyttää olevan mahdoton ajatus. Joten minun ilmeiseti on nyt viimeinkin otettava itseäni niskasta kiinni ja tehtävä ratkaisu yksin... Niin vaikeaa kuin se onkin, jos alkaa miettiä lasten ja muiden läheisten ajatuksia ja reaktioita!!!


    • Saman kokenut nainen

      tuo vaimosi käyttäyttyminen voi todellakin johtua raskauden pelosta. Oletko ottanut sitä ollenkaan vakavasti, kun sanot sitä tekosyyksi.

      • mahdollista...

        Voiko 5-kymppinen vielä tulla raskaaksi?


      • Mona-Henrika
        mahdollista... kirjoitti:

        Voiko 5-kymppinen vielä tulla raskaaksi?

        säännölliset kuukautiset. Mutta ei niin herkästi kuin nuorempi henkilö.


      • lähtee.
        Mona-Henrika kirjoitti:

        säännölliset kuukautiset. Mutta ei niin herkästi kuin nuorempi henkilö.

        Kannattaisikohan sitten laittaa se ehkäisyasia jollain konstilla kuntoon, mitä mieltä olette?


    • myös vaikeuksissa

      Kukahan tietäisi tähän yleiseen pulmaan vastauksen. Tuskin sellaista yleisvastausta edes voi antaa. Itsellä saman suuntaiset kotiolot. Erona vain se, että vaimo meinasi jo lähteä, mutta minä en haluaisi erota. Yhdessä kuitenkin toistaiseksi jatketaan, kuitenkin ilman fyysistä hellyyttä.Paljon neuvotaan puhumaan ja keskustelemaan. Meillä kävi vaan niin, että vaimo tuskaantui jatkuviin keskusteluihin ja tilanne vain huononi niistä. Ei keskustelustakaan ole apua, jos toinen osapuoli ei osaa tuoda ajatuksiaan ja tunteitaan julki puhumalla.
      Terapeuttia aiotaan kokeilla, vaikkei vaimo kovin innostunut ollutkaan, lähtee kuitenkin. Perheasiain neuvottelukeskukset ovat maksuttomia, netistä löytyy kyllä yhteystiedot. Miinuksena pitkä jonotus 1-2kk.
      Ainahan sanotaan , että riitoihin ja epäsopuihin tarvitaan kaksi. Näitä palstoja lukiessa ja oman elämänkokemuksen myötä tuntuu kyllä välillä siltä, että keski-ikäisillä naisilla ei suhteen riitauttamiseen muita tarvita. Voi myös olla, että jotkut vanhat asiat , jo vuosia sitten tapahtuneet ovat jääneet kiusaamaan vaimosi mieleen. Tietysti niistä täytyisi koittaa puhua, mutta kuinka ... tiedetään, tämä on vaikeaa.

      • Liittolainen

        Ilmaista lounasta kun ei ole. Hyvä avioliitto vaatii myös ahkeruutta ja neuvojakin sen hoitamisessa.

        Kun me ajamme autolla niin jokainen käsittää luonnostaan että sitä pitää huoltaa aika- ajoin.
        Avioliitosta kuvitellaan, jopa waaditaan, että se on, ja sen pitää olla joku läheisyys-hellyys-automaatti, joka toimii ilman huoltoa loputtomiin.

        Ja jos vikaa tulee, se on oletusarvoisesti aina toisessa. Ja toista kun emme voi muuttaa mieleiseksemme, ja itsessämme ei ole syytä muutokseen, on lopputulema -0


    • kaikki !!!

      Vaikeudet vain kasvattavat suhdettanne.

      • Kyllästynyt mies

        "Vaikeudet vain kasvattavat suhdettanne."

        Vaikeudet vahvistavat sopivassa mittakaavassa annosteltuna. Ja eihän alamäkiäkään olisi ilman ylämäkiä.
        Mutta jos homma vuodesta toiseen kulkee vaan huonompaan ja huonompaan, niin kyllä se alkaa siinä vaiheessa lannistamaan.


      • Saman kokenut nainen
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        "Vaikeudet vain kasvattavat suhdettanne."

        Vaikeudet vahvistavat sopivassa mittakaavassa annosteltuna. Ja eihän alamäkiäkään olisi ilman ylämäkiä.
        Mutta jos homma vuodesta toiseen kulkee vaan huonompaan ja huonompaan, niin kyllä se alkaa siinä vaiheessa lannistamaan.

        tuntuu, että olet jo valintasi tehnyt. Haet täältä vain tukea päätöksellesi. Eivät kaikki kuitenkaan ensimmäiseksi ole ehdottamassa sinulle eroa, jos sitä odotit.


      • Kyllästynyt mies
        Saman kokenut nainen kirjoitti:

        tuntuu, että olet jo valintasi tehnyt. Haet täältä vain tukea päätöksellesi. Eivät kaikki kuitenkaan ensimmäiseksi ole ehdottamassa sinulle eroa, jos sitä odotit.

        Elämäni ylivoimaisesti vaikeimmasta päätöksestä on kysymys. Totta, että aika pitkälle oon valintani jo tehnyt ja jokainen valintaani vastaan esitetty kirjoitus on laittanut aina uudelleen ajattelemaan.

        Suurin osa kommenteistä on täällä ollut - ainakin jotakin antavia. Mitä enemmän ajatuksia on valinnan tukena, niin sitä todennäköisemmin valinta osuu oikeaan.
        Nyt voin tehdä ratkaisujani vaan tähän saakka eletyn perusteella. Jos/kun 2 kk oon riutunut yksiössäni, niin sitten voi olla ajatukset toisin.
        Kun en ole yksin asian kanssa, vaan siinä on mukana kolme muutakin.


      • Liittolainen
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        "Vaikeudet vain kasvattavat suhdettanne."

        Vaikeudet vahvistavat sopivassa mittakaavassa annosteltuna. Ja eihän alamäkiäkään olisi ilman ylämäkiä.
        Mutta jos homma vuodesta toiseen kulkee vaan huonompaan ja huonompaan, niin kyllä se alkaa siinä vaiheessa lannistamaan.

        Metka juttu, ihmiset elävät pinttyneissä vanhoissa tavoissaan, aivan kuin juna kulkisi kiskoilla, siitä huolimatta he kovasti toivovat odottavat, ja joskus jopa uskovatkin eämänsä suunnan muuttuvan.

        Mootos tulee mahdolliseksi vain siinä tapauksessa, jos kumpikin suostuu myöntämään että pileen meni. Ja aloittavat yhdessä ammattiauttajien taikka vertaisryhmän tukemana harjopittelemaan uudenlaista yhteistä elämää.


    • kuin alamäessä...

      Vannoitko valan?

    • - tai "oikeus" ...!

      En nyt ota millään tavalla kantaa ongelmaasi, mutta tiesitkö, että edelleen on olemassa nk.
      "aviovelvollisuus"?

      • Toinen Oikkari

        Paskapuhetta. Ainakin jos puhut juridisesta velvollisuudesta. Tällainen velvollisuus johdettiin aikanaan rikoslain raiskausta koskevasta säännöksestä jossa oli momentti jonka mukaan ko. pykälä ei sovellu sellaisten henkilöiden välisessä suhteessa jotka ovat avioliitossa. Kumottu iät ja ajat sitten.


    • Janco

      Meillä muuten samanlaista mutta en saa edes sunnuntaisin.

      • Kyllästynyt mies

        "Meillä muuten samanlaista mutta en saa edes sunnuntaisin."

        Mä jo ehdin ajatella, että meillä seksin suhteen ollaan Suomen surkein pari. Mutta aina joku vetää pa(r)(h)emmaksi!!

        Mitä olet ajatellut asian eteen tehdä?


      • Janco
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        "Meillä muuten samanlaista mutta en saa edes sunnuntaisin."

        Mä jo ehdin ajatella, että meillä seksin suhteen ollaan Suomen surkein pari. Mutta aina joku vetää pa(r)(h)emmaksi!!

        Mitä olet ajatellut asian eteen tehdä?

        jaksa koko ikääni käteen vetää.Varmaan alkaan käydä sitten vieraissa.Ero on käynyt mielessä mutta rakastan lapsiani (nuorin 1v) niin paljon etten varmaan saa lähettyä vaikka mieli tekis joten koen helpommaksi sen että saan muualta kun ei kerran kotona toimi.


    • säännöllistä!

      Onhan teillä seksiä kumminkin kerran viikossa! Et siis ole täysin ilman. Meinaatko sitten että olet ilman yhdyntöjä? Onhan sitä muitakin tapoja harrastaa seksiä kuin vain yhdyntä. Vaimosi kannattaisi ehkä kuitenkin käydä ihan lääkärillä.

    • Tassu

      Jostain syystä vaimosi ei halua seksiä kanssasi, enkä usko että se syy on raskauden pelko. Pidätkö huolta ulkonäöstäsi, pukeutumisestasi ja puhtaudesta? Oletko huomaavainen ja hellä? Teetkö osasi kotitöistä? Onko sinulla vastenmielisiä tapoja joista hän on jo useasti huomattanut, kuten itsesi raapiminen, äänekäs röyhtäily, jatkuva TV:n töllöttäminen ja sohvalla kuorsaaminen tms.? Jos vaimo ei ole tyytyväinen makuuhuoneen ulkopuolella, ei seksiäkään tee mieli.

      • Kyllästynyt mies

        Olen 178/77 kg, tupakoimaton, enkä edes koskaan juo. Harrastan liikuntaa hyvin paljon ja olen mielestäni siistikin.

        Saatan kyllä itseäni silloin tällöin raapia - sen myönnän - mutta en sentään röyhtäile..pidän hygieniasta erityisen hyvää huolta.
        Lämmittelen vaimoani hyvinkin pitkillä esileikeillä kasvoista pohkeisiin saakka. En siis koskaan suoraan asiaan ole erehtynyt menemään.

        Olen yrittänyt hänelle ehdottaa, että voisin pyykätäkin, ym. taloustöitäkin tehdä, mutta ei suvaitse sitä. Luulee, että tärvelen vaan enemmän, kuin saan valmista (poltan kattilat, jätän pesukoneen muka täyteen vettä ymv??)

        Että näin meillä!


      • Tassu
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen 178/77 kg, tupakoimaton, enkä edes koskaan juo. Harrastan liikuntaa hyvin paljon ja olen mielestäni siistikin.

        Saatan kyllä itseäni silloin tällöin raapia - sen myönnän - mutta en sentään röyhtäile..pidän hygieniasta erityisen hyvää huolta.
        Lämmittelen vaimoani hyvinkin pitkillä esileikeillä kasvoista pohkeisiin saakka. En siis koskaan suoraan asiaan ole erehtynyt menemään.

        Olen yrittänyt hänelle ehdottaa, että voisin pyykätäkin, ym. taloustöitäkin tehdä, mutta ei suvaitse sitä. Luulee, että tärvelen vaan enemmän, kuin saan valmista (poltan kattilat, jätän pesukoneen muka täyteen vettä ymv??)

        Että näin meillä!

        No sitten voin vain arvailla edelleen että mikä mättää. Esileikki on hyvä juttu. Jos pääset vielä lähelle, seuraa vaimosi reaktioita ja paina mieleen mistä hän pitää, tai kysy suoraan. Jos esileikki ei sytytä, niin se on vain ärsyttävää sähellystä. Eri ihmisillä eri ruumiiinosat ovat “herkkiä” alueita, esim. jotkut tykkäävät korvalehtien näykkimisestä, ja jotkut eivät voi sietää sitä.

        Vaimosi iässä vaihdevuodet saavat limakalvot kuivumaan ja seksi voi tehdä kipeää. Silloin ei esileikki sytytä, jos tietää että se johtaa johonkin mikä sattuu. Tai ehkä häntä ei vain hormonitasapainon muutosten takia haluta enää –kenenkään kanssa. Toivottavasti joku muu vaimosi ikäinen kysymyksesi lukenut osaa valottaa asiaa enemmän. Toivotan parempaa onnea avioliitollesi tulevaisuudessa.


      • löytäisikään
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen 178/77 kg, tupakoimaton, enkä edes koskaan juo. Harrastan liikuntaa hyvin paljon ja olen mielestäni siistikin.

        Saatan kyllä itseäni silloin tällöin raapia - sen myönnän - mutta en sentään röyhtäile..pidän hygieniasta erityisen hyvää huolta.
        Lämmittelen vaimoani hyvinkin pitkillä esileikeillä kasvoista pohkeisiin saakka. En siis koskaan suoraan asiaan ole erehtynyt menemään.

        Olen yrittänyt hänelle ehdottaa, että voisin pyykätäkin, ym. taloustöitäkin tehdä, mutta ei suvaitse sitä. Luulee, että tärvelen vaan enemmän, kuin saan valmista (poltan kattilat, jätän pesukoneen muka täyteen vettä ymv??)

        Että näin meillä!

        sun kaltaisen miehen...kuulosti niin hyvältä.
        Kyllä se vaan on niin on että kaikkia naisia ei seksi kiinnosta yhtä paljon ja sillä siisti,
        Mitä sitä selittelemään...nainen joka pitää seksistä,pitää siitä myös vaikka olisi vaihdevuodet.Ihmiset on erilaisia...sun vaimosi on siinä iässä että seksihalujen tulisi olla parhaimmillaan...että sillä tavalla.On vaimosi tahdosta kiinni haluaako hän kuitenkin sinulle tuottaa mielihyvää,ja luulen että hän kuitenkin yrittää tavallaan tyydyttää sinua,mikä on hieno asia.Oikeesti ihminen ei voi mitään sille kuinka paljon tai vähän haluaa seksiä...kehittyä toki voi mutta osa on syntymälahjaa.
        Kerro vaimollesi mitä koet yhdynnän aikana miksi se on niin tärkeää sinulle jos hän sitten alkaisi ymmärtämään ja osaltaan auttaisi teitä löytämään yhteisen keskitien.


      • Kyllästynyt mies
        löytäisikään kirjoitti:

        sun kaltaisen miehen...kuulosti niin hyvältä.
        Kyllä se vaan on niin on että kaikkia naisia ei seksi kiinnosta yhtä paljon ja sillä siisti,
        Mitä sitä selittelemään...nainen joka pitää seksistä,pitää siitä myös vaikka olisi vaihdevuodet.Ihmiset on erilaisia...sun vaimosi on siinä iässä että seksihalujen tulisi olla parhaimmillaan...että sillä tavalla.On vaimosi tahdosta kiinni haluaako hän kuitenkin sinulle tuottaa mielihyvää,ja luulen että hän kuitenkin yrittää tavallaan tyydyttää sinua,mikä on hieno asia.Oikeesti ihminen ei voi mitään sille kuinka paljon tai vähän haluaa seksiä...kehittyä toki voi mutta osa on syntymälahjaa.
        Kerro vaimollesi mitä koet yhdynnän aikana miksi se on niin tärkeää sinulle jos hän sitten alkaisi ymmärtämään ja osaltaan auttaisi teitä löytämään yhteisen keskitien.

        Kotona poislähdöstä puhuessani olen vasta tajunnut, kuin traagisesta tapahtumasarjasta olisi kysymys, jos/kun asumusero tulisi. Vaimo itkee yöt, ei jaksa työssä, on jopa raapinut minua (ei koskaan ole mitään sellaista tehnyt 20-vuotisen liiton aikana), ymv. Järkyttävää suorastaan.
        Tämä kaikki jättäisi lapsiin jälkensä.

        Olisi itseltäni aikamoinen taka-askel tyytyä vielä tähän tumputusseksiin, jotta nuorempi täyttäisi esim. 18 v; siis vielä 4 vuotta olla perheeni parissa. Toisaalta lähtö sittenkin tuottaisi ihan samat reaktiot, eikä olisi lainkaan helpompaa.

        Yritän vielä pehmentää eroa lupaamalla olla lähtöni jälkeen paljon perheeni parissa. Ajattelin, että alkuun vaikka joka päivä nähtäis, sitten pikku hiljaa vähentäisin käyntejä, ikäänkuin huomaamatta..sillä lailla hivuttautuen.
        Liittomme aikana ei meidän perheessämme koskaan ole tarvinnut kummankaan olla mustasukkainen. Nyt viime yönä vaimo nosti eka kerran senkin vaihtoehdon esiin, että mulla olisi vieras, jota ei ole. Se ajatus vielä pahentaa hänen jo muutenkin niin vaikeaa oloa. Hän saa lähes paniikkikohtauksia.


      • Tassu
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Kotona poislähdöstä puhuessani olen vasta tajunnut, kuin traagisesta tapahtumasarjasta olisi kysymys, jos/kun asumusero tulisi. Vaimo itkee yöt, ei jaksa työssä, on jopa raapinut minua (ei koskaan ole mitään sellaista tehnyt 20-vuotisen liiton aikana), ymv. Järkyttävää suorastaan.
        Tämä kaikki jättäisi lapsiin jälkensä.

        Olisi itseltäni aikamoinen taka-askel tyytyä vielä tähän tumputusseksiin, jotta nuorempi täyttäisi esim. 18 v; siis vielä 4 vuotta olla perheeni parissa. Toisaalta lähtö sittenkin tuottaisi ihan samat reaktiot, eikä olisi lainkaan helpompaa.

        Yritän vielä pehmentää eroa lupaamalla olla lähtöni jälkeen paljon perheeni parissa. Ajattelin, että alkuun vaikka joka päivä nähtäis, sitten pikku hiljaa vähentäisin käyntejä, ikäänkuin huomaamatta..sillä lailla hivuttautuen.
        Liittomme aikana ei meidän perheessämme koskaan ole tarvinnut kummankaan olla mustasukkainen. Nyt viime yönä vaimo nosti eka kerran senkin vaihtoehdon esiin, että mulla olisi vieras, jota ei ole. Se ajatus vielä pahentaa hänen jo muutenkin niin vaikeaa oloa. Hän saa lähes paniikkikohtauksia.

        Oletko kysynyt, mitä vaimosi sitten haluaisi tapahtuvaksi suhteellenne? Pitäisi olla jo selvää hänellekin, että nykyinen systeemi ei voi jatkua.

        Onko hän selittänyt haluttomuuttaan mitenkään? Kysy, mikä saisi hänet kiinnostumaan seksistä enemmän. Jos tietäisit, mistä ongelma johtuu, voisit ehkä auttaa korjaamaan asian. (Ja vaihdevuosiongelmiinhan on jo monenlaisia hoitoja, jos siitä on kysymys.) Olisitteko halukkaita avioliittoneuvontaan?


      • Kyllästynyt mies
        Tassu kirjoitti:

        Oletko kysynyt, mitä vaimosi sitten haluaisi tapahtuvaksi suhteellenne? Pitäisi olla jo selvää hänellekin, että nykyinen systeemi ei voi jatkua.

        Onko hän selittänyt haluttomuuttaan mitenkään? Kysy, mikä saisi hänet kiinnostumaan seksistä enemmän. Jos tietäisit, mistä ongelma johtuu, voisit ehkä auttaa korjaamaan asian. (Ja vaihdevuosiongelmiinhan on jo monenlaisia hoitoja, jos siitä on kysymys.) Olisitteko halukkaita avioliittoneuvontaan?

        Siis totaalista seksittömyyttä on nyt ollut jo 2 v ja liian vähäistä v 1992 jälkeen (kun jälkimmäinen lapsi syntyi). Siis vaihdevuosiongelmasta ei ole kyse.

        Olen lukuisia kertoja hänelle ehdottanut aikaisemmin kumin käyttöä (ei suostu, muka epävarma),liukastevoiteen käyttöä (ei suostu), lääkärissä käyntiä, jotta hormoni- ymv. tasot selvitettäisiin (ei ole tehnyt), parisuhdeterapeuttia (ei ole suostunut, koska ei ole ongelmaa).
        Nyt vihdoin, kun on hätä kädessä, ehdottelee mm. terapeutilla käyntiä ym..suostuisi jopa kumin käyttöön (mä en hänen kanssa enää siihen suostu, kun tiedän, että hän tekisi sen 'uhrautuen ' liittomme eteen.
        Ensi viikko luultavasti näyttää lopputuloksen, mihin päädyin.
        Muuten kysymys teille, että voisitteko tyytyä ns. tumputusseksiin tapauksessani, jos sen kautta saisitte perhekulissit säilymään?


      • Tassu
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Siis totaalista seksittömyyttä on nyt ollut jo 2 v ja liian vähäistä v 1992 jälkeen (kun jälkimmäinen lapsi syntyi). Siis vaihdevuosiongelmasta ei ole kyse.

        Olen lukuisia kertoja hänelle ehdottanut aikaisemmin kumin käyttöä (ei suostu, muka epävarma),liukastevoiteen käyttöä (ei suostu), lääkärissä käyntiä, jotta hormoni- ymv. tasot selvitettäisiin (ei ole tehnyt), parisuhdeterapeuttia (ei ole suostunut, koska ei ole ongelmaa).
        Nyt vihdoin, kun on hätä kädessä, ehdottelee mm. terapeutilla käyntiä ym..suostuisi jopa kumin käyttöön (mä en hänen kanssa enää siihen suostu, kun tiedän, että hän tekisi sen 'uhrautuen ' liittomme eteen.
        Ensi viikko luultavasti näyttää lopputuloksen, mihin päädyin.
        Muuten kysymys teille, että voisitteko tyytyä ns. tumputusseksiin tapauksessani, jos sen kautta saisitte perhekulissit säilymään?

        Kuten joku aikaisemmin jo kirjoitti, ihmisillä on seksin suhteen erilaiset tarpeet. Joku voisi tyytyä “tumputukseen”, joku toinen olisi lähtenyt jo vuosia sitten. Eli sinä itse olet ainoa, joka osaa vastata tuohon, ja ilmeisesti olet valintasi tehnyt.

        Tuntuu omituiselta, että vaimosi ei suostu esim. käyttämään liukuvoiteita, ne kun tekisivät seksin paljon miellyttävämmäksi hänelle. Kuulostaa siltä että tämä on hänelle jonkinlainen epäkypsän ihmisen valtapeli.

        Mitä kulissien ylläpitämiseen tulee, se on mielestäni turhaa touhua. Miksi uhrata oma elämä siitä huolehtimiseen “mitä ihmiset sanovat”. Oma perhe on tietysti eri juttu, sillä he tuntevat itsensä todella loukatuiksi, mutta silloinkin on raja vedettävä johonkin.

        Vaan mitäs jos kuitenkin käväisisitte terapeutin puheilla, voisi vaimollesikin asiat valjeta sinun näkökulmastasi. Eihän terapeutillä käynti vielä ole lupaus siitä, että jäät huonoon suhteeseen.


      • löytäisikään vastaa
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Siis totaalista seksittömyyttä on nyt ollut jo 2 v ja liian vähäistä v 1992 jälkeen (kun jälkimmäinen lapsi syntyi). Siis vaihdevuosiongelmasta ei ole kyse.

        Olen lukuisia kertoja hänelle ehdottanut aikaisemmin kumin käyttöä (ei suostu, muka epävarma),liukastevoiteen käyttöä (ei suostu), lääkärissä käyntiä, jotta hormoni- ymv. tasot selvitettäisiin (ei ole tehnyt), parisuhdeterapeuttia (ei ole suostunut, koska ei ole ongelmaa).
        Nyt vihdoin, kun on hätä kädessä, ehdottelee mm. terapeutilla käyntiä ym..suostuisi jopa kumin käyttöön (mä en hänen kanssa enää siihen suostu, kun tiedän, että hän tekisi sen 'uhrautuen ' liittomme eteen.
        Ensi viikko luultavasti näyttää lopputuloksen, mihin päädyin.
        Muuten kysymys teille, että voisitteko tyytyä ns. tumputusseksiin tapauksessani, jos sen kautta saisitte perhekulissit säilymään?

        Tumputus sana kyllä kuulostaa hassulta mutta kuvaa varmasti asiaa hyvin.
        Naisena sanon että en tyytyisi moiseen,kuulostaa karsealta klo 9 seksiltä,tosi tylsältä.
        Kyllä parisuhteessa pitää olla molempia osapuolia tyydyttävää seksiä...näin se vaan on muuten ei tule mitään.
        Mutta kukaan ei varmaan halua sanoa toiselle että eroa vaan,on siinä niin paljon pelissä.Jokaisen pitää itse tehdä oma ratkaisu oli se mikä tahansa.
        Ero on rankka asia, tiedän kokemuksesta mutta siitä selviää ajan kanssa niin myös lapsetkin.Tuntuu että olet aika paljon asiaa jo pohtinut...mutta anna vielä vaimollesi mahdollisuus jos hän olisi nyt halukas esim.pariterapiaan...et menetä siinä mitään vaan voit jopa saada jotain uutta,vaikka asiat johtaisikin eroon.Toivon parasta teille.


      • Janco
        löytäisikään vastaa kirjoitti:

        Tumputus sana kyllä kuulostaa hassulta mutta kuvaa varmasti asiaa hyvin.
        Naisena sanon että en tyytyisi moiseen,kuulostaa karsealta klo 9 seksiltä,tosi tylsältä.
        Kyllä parisuhteessa pitää olla molempia osapuolia tyydyttävää seksiä...näin se vaan on muuten ei tule mitään.
        Mutta kukaan ei varmaan halua sanoa toiselle että eroa vaan,on siinä niin paljon pelissä.Jokaisen pitää itse tehdä oma ratkaisu oli se mikä tahansa.
        Ero on rankka asia, tiedän kokemuksesta mutta siitä selviää ajan kanssa niin myös lapsetkin.Tuntuu että olet aika paljon asiaa jo pohtinut...mutta anna vielä vaimollesi mahdollisuus jos hän olisi nyt halukas esim.pariterapiaan...et menetä siinä mitään vaan voit jopa saada jotain uutta,vaikka asiat johtaisikin eroon.Toivon parasta teille.

        aikaisempaan kysymykseen tekeekö mies osan kotitöistä ja löhöökö sohvalla niin omasta puolesta sanon että olen siisti,poltan (myös vaimo), en käytä alkoholia,hoidan lapset,siivoan,teen ruuat,leivon yms.Töistä tultuani pesen vain kädet ja aloitan heti edellä mainitut kotityöt,olen 8 vuoden aikana 2-3 krt saanut istua valmiiseen pöytään.Meillä ei vaimoa kiinnosta edes "käsityöt" onkohan sillä itsellä joku toinen kun koskeminenkin on jotenkin nihkeää,minä ainakin alan kaivata naisen kosketusta.


      • löy....
        Janco kirjoitti:

        aikaisempaan kysymykseen tekeekö mies osan kotitöistä ja löhöökö sohvalla niin omasta puolesta sanon että olen siisti,poltan (myös vaimo), en käytä alkoholia,hoidan lapset,siivoan,teen ruuat,leivon yms.Töistä tultuani pesen vain kädet ja aloitan heti edellä mainitut kotityöt,olen 8 vuoden aikana 2-3 krt saanut istua valmiiseen pöytään.Meillä ei vaimoa kiinnosta edes "käsityöt" onkohan sillä itsellä joku toinen kun koskeminenkin on jotenkin nihkeää,minä ainakin alan kaivata naisen kosketusta.

        Kuulostaa jotenkin uskomattomalta...te miehet teette kaikkenne ja vaimot ovat kylmiä...
        Kukapa ei haluaisi täyspalvelua kotona mutta kyllähän se nyt riittäisi jos niitä töitä vähän puolittaisi.Onhan miehellä sitten kaikki muut asiat hoidettavana auto ym..huollot ja remontit.

        Naisille sanoisin: Älkää hyvät rouvat kuvitelko
        itsestänne liikoja,että kyllä se mies tyytyy siihen mitä on,yhteinen koti ja lapset.Ei se riitä Mies tarvitsee seksiä ja se kannattaisi ymmärtää ja että hyvästä miehestä kannattaisi
        pitää kiinni.


      • jos..
        löy.... kirjoitti:

        Kuulostaa jotenkin uskomattomalta...te miehet teette kaikkenne ja vaimot ovat kylmiä...
        Kukapa ei haluaisi täyspalvelua kotona mutta kyllähän se nyt riittäisi jos niitä töitä vähän puolittaisi.Onhan miehellä sitten kaikki muut asiat hoidettavana auto ym..huollot ja remontit.

        Naisille sanoisin: Älkää hyvät rouvat kuvitelko
        itsestänne liikoja,että kyllä se mies tyytyy siihen mitä on,yhteinen koti ja lapset.Ei se riitä Mies tarvitsee seksiä ja se kannattaisi ymmärtää ja että hyvästä miehestä kannattaisi
        pitää kiinni.

        Mies ei ole enää haluttava jostain erikoisesta syystä, jota asianomainen ei täällä edes kerro?
        Näin sitä myötätuntoa edes hiukan jostain tippuu.

        Parisuhde on aina kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. En usko yhteenkään yksipuoliseen kertomukseen, koska se ei ole edes oikeudenmukaista.


      • löy...
        jos.. kirjoitti:

        Mies ei ole enää haluttava jostain erikoisesta syystä, jota asianomainen ei täällä edes kerro?
        Näin sitä myötätuntoa edes hiukan jostain tippuu.

        Parisuhde on aina kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. En usko yhteenkään yksipuoliseen kertomukseen, koska se ei ole edes oikeudenmukaista.

        Niinpä,totta toinen puoli.Mutta jokaisen ihmisen oma kokemus asiasta on se mikä on totta,sitä ei voi vähätellä.Täällähän jokainen tietenkin kertoo
        oman kokemuksensa asiasta kuin asiasta.


      • vastaukseesi
        löy... kirjoitti:

        Niinpä,totta toinen puoli.Mutta jokaisen ihmisen oma kokemus asiasta on se mikä on totta,sitä ei voi vähätellä.Täällähän jokainen tietenkin kertoo
        oman kokemuksensa asiasta kuin asiasta.

        Puolueeton kannanotto vaatii kyllä molempien osapuolien näkemyksen asioista.
        Täällä annetaan neuvoja jos minkälaisia ihan lonkalta. Sitä vain ihmettelen. Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse!


      • sinä
        vastaukseesi kirjoitti:

        Puolueeton kannanotto vaatii kyllä molempien osapuolien näkemyksen asioista.
        Täällä annetaan neuvoja jos minkälaisia ihan lonkalta. Sitä vain ihmettelen. Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse!

        sitten olet täällä?


      • Kyllästynyt mies
        vastaukseesi kirjoitti:

        Puolueeton kannanotto vaatii kyllä molempien osapuolien näkemyksen asioista.
        Täällä annetaan neuvoja jos minkälaisia ihan lonkalta. Sitä vain ihmettelen. Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse!

        Lainaus:
        "Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse! "

        Mutta tuskin avioero -foorumilla sellaiset liikkuukaan, joilla ei olisi ko. asian kanssa jotakin ongelmia (ollut). Ja toisaalta he, joilla on/on ollut ongelmia näiden asioiden tiimoilta, ovat varmasti parhaita myös neuvomaan näissä asioissa.


      • oikeus minullakin
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Lainaus:
        "Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse! "

        Mutta tuskin avioero -foorumilla sellaiset liikkuukaan, joilla ei olisi ko. asian kanssa jotakin ongelmia (ollut). Ja toisaalta he, joilla on/on ollut ongelmia näiden asioiden tiimoilta, ovat varmasti parhaita myös neuvomaan näissä asioissa.

        Minulla ei itselläni ole ongelmia liitossani, joka on kestänyt jo 31v. (ei seksinkään saralla, koska toisiaan arvostavassa suhteessa sen toimiminen varmistaa muun tyytyväisyyden)

        Luen vain joskus aikani kuluksi näitä kaikkia foorumeita ja täytyy sanoa, että usein tulee lähes "vihastumisen" tunne, joten on pakko poistua..Kyllä ihmiset ovat onnettomia suurin joukoin, mutta valittajia en ymmärrä. Jos ei itse ole valmis muutokseen, niin kuinka joku muu sen voisi sivusta ratkaista? Valittamisella ja funtsaamisella ei pääse eteenpäin. Vuosikausien seksittömään liittoon en olisi koskaan itse suostunut. Kyllä itseään täytyy sentään arvostaa!


      • lämmittelet
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen 178/77 kg, tupakoimaton, enkä edes koskaan juo. Harrastan liikuntaa hyvin paljon ja olen mielestäni siistikin.

        Saatan kyllä itseäni silloin tällöin raapia - sen myönnän - mutta en sentään röyhtäile..pidän hygieniasta erityisen hyvää huolta.
        Lämmittelen vaimoani hyvinkin pitkillä esileikeillä kasvoista pohkeisiin saakka. En siis koskaan suoraan asiaan ole erehtynyt menemään.

        Olen yrittänyt hänelle ehdottaa, että voisin pyykätäkin, ym. taloustöitäkin tehdä, mutta ei suvaitse sitä. Luulee, että tärvelen vaan enemmän, kuin saan valmista (poltan kattilat, jätän pesukoneen muka täyteen vettä ymv??)

        Että näin meillä!

        liian kauan?
        Käy välillä tsekkaamassa noita seksisivustoja. Sieltä saa välillä hyvää vinkkiä. Aina puhutaan, että naiset kaipaa lämmittelyä, mutta toiset ei tosiaankaan kaipaa: suoraan asiaan vaan ja pikapanona, kiitos!
        Monta tuntia naista hyväilevä mies on joidenkin naisten mielestä pelkkä lällys: siinähän ehtii nukahtaa, ennen kuin päästään itse asiaan. Ja paikat kuivuu taatusti välillä. Jolloin yhdyntä tuottaa jo kipua.
        Eli me ollaan kaikki niin erilaisia, kaikille ei käy sama, seksissäkään.


      • on helpompi
        vastaukseesi kirjoitti:

        Puolueeton kannanotto vaatii kyllä molempien osapuolien näkemyksen asioista.
        Täällä annetaan neuvoja jos minkälaisia ihan lonkalta. Sitä vain ihmettelen. Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse!

        neuvoa, kuin parantaa omia asioitaan: älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.
        Omia juttujaan ei näe niin ulkopuolisesti, että niihin saisi sen verran etäisyyttä, että ne "tajuaisi": ahaa, tuostako siinä olikin kysymys?
        Toista on helppo neuvoa!


      • se on
        on helpompi kirjoitti:

        neuvoa, kuin parantaa omia asioitaan: älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.
        Omia juttujaan ei näe niin ulkopuolisesti, että niihin saisi sen verran etäisyyttä, että ne "tajuaisi": ahaa, tuostako siinä olikin kysymys?
        Toista on helppo neuvoa!

        Tuo on kyllä täysin totta, toista on aina helpompi neuvoa. Toisaalta ihminen tarvitsee jonkun joka voi ulkopuolisena kertoa mielipiteensä asiaan, joten ehkä siksi nämä palstat. Ja monilla varmaan on kokemustakin niistä ongelmista, joihin toisille neuvoja antavat. Ratkaisuja ei kyllä varmaan kannata tehdä pelkästään palstalta saatujen ohjeiden perusteella, mutta ei kai kukaan niin teekään. Osviittaa ja tukea päätökseen voi saada - ja ennen kaikkea; uusia näkökulmia. Ehkä mielikin voi muuttua siinä kun asiaa lähestyy toiselta kantilta.


      • vastuu
        lämmittelet kirjoitti:

        liian kauan?
        Käy välillä tsekkaamassa noita seksisivustoja. Sieltä saa välillä hyvää vinkkiä. Aina puhutaan, että naiset kaipaa lämmittelyä, mutta toiset ei tosiaankaan kaipaa: suoraan asiaan vaan ja pikapanona, kiitos!
        Monta tuntia naista hyväilevä mies on joidenkin naisten mielestä pelkkä lällys: siinähän ehtii nukahtaa, ennen kuin päästään itse asiaan. Ja paikat kuivuu taatusti välillä. Jolloin yhdyntä tuottaa jo kipua.
        Eli me ollaan kaikki niin erilaisia, kaikille ei käy sama, seksissäkään.

        Voisipa se nainenkin sanoa mitä tahtoo,ettei miehen tarvitse arvailla haluaako hän lyhyttä vai pitkää lämmittelyä.


      • Kyllästynyt mies
        vastuu kirjoitti:

        Voisipa se nainenkin sanoa mitä tahtoo,ettei miehen tarvitse arvailla haluaako hän lyhyttä vai pitkää lämmittelyä.

        Naisesta kyllä näkee, milloin on sopivasti lämmennyt. Ei ongelma ole siinä.

        Aikoinaan, kun opiskeltiin tuntemaan toisiamme näissä kehon asioissa(kin), niin sovin vaimoni kanssa, että me molemmat annamme selvän merkin tavalla tai tai toisella, kun tuntuu erityisen hyvältä. Vastaavasti, jos hyväilee/hieroo liian kauan/kovaa, niin antaa senkin asian toisen ymmärtää.
        Näin esileikin aikana ei jäänyt arvauksen varaan, hyväileekö oikeasta paikasta/tarpeeksi kauan..jne...


      • vaihtoehdot selväksi
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Naisesta kyllä näkee, milloin on sopivasti lämmennyt. Ei ongelma ole siinä.

        Aikoinaan, kun opiskeltiin tuntemaan toisiamme näissä kehon asioissa(kin), niin sovin vaimoni kanssa, että me molemmat annamme selvän merkin tavalla tai tai toisella, kun tuntuu erityisen hyvältä. Vastaavasti, jos hyväilee/hieroo liian kauan/kovaa, niin antaa senkin asian toisen ymmärtää.
        Näin esileikin aikana ei jäänyt arvauksen varaan, hyväileekö oikeasta paikasta/tarpeeksi kauan..jne...

        Teillä on kolme vaihtoehtoa, kaikissa joku joutuu kärsimään. Vaihtoehtoa, jossa kaikki olisivat onnellisia, ei tunnu olevan. Paitsi, jos vaimosi innostuu seksistä, mikä tuntuu kertomasi mukaan melko epätodennäköiseltä. Jos menette perheterapiaan, sovi että nostatte kissan pöydälle, muuten menee aika ja rahat hukkaan.

        1) Jatkatte entistä liittoanne kuten tähän asti. Vaimo on tyytyväinen? Sinä tyytymätön seksin puutteeseen. Mieti, onko lapsi tyytyväinen, lapsi tietää/vaistoaa onko vanhempien suhde kunnossa.
        2) Ota rakastajatar vaimosi tieten, sinulle mahdollisuus seksiin, vaimo? tyytyväinen? perheen säilymiseen. Mieti voitko jatkaa perhekulissin ylläpitoa näin.
        3) Ota ero. Tee vaimoosi kerralla pesäero, en usko eroon hiljaa hivuttamalla. Pidä yhteys lapseesi, Tee hänelle selväksi, että ero ei johdu hänestä etkä ole jättämässä häntä.

        Sain viestiketjua lukiessani sen kuvan, että olet kyllä omalta osaltasi yrittänyt löytää ratkaisua ongelmaanne. Vaimon on vuoro tehdä oma osuutensa, anna hänelle takaraja päätöksen tekemiseen, ehkä muutamia viikkoja. Jos vaimo ei tee ratkaisua, toteuta vaihtoehto 3, jota kohti olet jo menossa.

        Pölyn laskeuduttua voit huomata uusia mahdollisuuksia elämässäsi.


      • Nainen 47
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Siis totaalista seksittömyyttä on nyt ollut jo 2 v ja liian vähäistä v 1992 jälkeen (kun jälkimmäinen lapsi syntyi). Siis vaihdevuosiongelmasta ei ole kyse.

        Olen lukuisia kertoja hänelle ehdottanut aikaisemmin kumin käyttöä (ei suostu, muka epävarma),liukastevoiteen käyttöä (ei suostu), lääkärissä käyntiä, jotta hormoni- ymv. tasot selvitettäisiin (ei ole tehnyt), parisuhdeterapeuttia (ei ole suostunut, koska ei ole ongelmaa).
        Nyt vihdoin, kun on hätä kädessä, ehdottelee mm. terapeutilla käyntiä ym..suostuisi jopa kumin käyttöön (mä en hänen kanssa enää siihen suostu, kun tiedän, että hän tekisi sen 'uhrautuen ' liittomme eteen.
        Ensi viikko luultavasti näyttää lopputuloksen, mihin päädyin.
        Muuten kysymys teille, että voisitteko tyytyä ns. tumputusseksiin tapauksessani, jos sen kautta saisitte perhekulissit säilymään?

        ihmeessä tartu tuohon tilaisuuteen,jos vaimosi on valmis tulemaan terapeutille. Jos vähääkin rakastat häntä, tee se edes hänen vuokseen. Voi olla että, se ei teidän yhteistä tilannetta enää parantaisi, mutta ehkä vaimosi saisi sieltä apua omaan ongelmaansa. Onhan hän sinun lastesi äiti ja sinullekin ainakin joskus ollut rakas ihminen. Nyt kun sinulla ehkä olisi ratkaisun avain kädessäsi myrkytät kaiken katkeruudellasi.


      • Kyllästynyt mies
        vaihtoehdot selväksi kirjoitti:

        Teillä on kolme vaihtoehtoa, kaikissa joku joutuu kärsimään. Vaihtoehtoa, jossa kaikki olisivat onnellisia, ei tunnu olevan. Paitsi, jos vaimosi innostuu seksistä, mikä tuntuu kertomasi mukaan melko epätodennäköiseltä. Jos menette perheterapiaan, sovi että nostatte kissan pöydälle, muuten menee aika ja rahat hukkaan.

        1) Jatkatte entistä liittoanne kuten tähän asti. Vaimo on tyytyväinen? Sinä tyytymätön seksin puutteeseen. Mieti, onko lapsi tyytyväinen, lapsi tietää/vaistoaa onko vanhempien suhde kunnossa.
        2) Ota rakastajatar vaimosi tieten, sinulle mahdollisuus seksiin, vaimo? tyytyväinen? perheen säilymiseen. Mieti voitko jatkaa perhekulissin ylläpitoa näin.
        3) Ota ero. Tee vaimoosi kerralla pesäero, en usko eroon hiljaa hivuttamalla. Pidä yhteys lapseesi, Tee hänelle selväksi, että ero ei johdu hänestä etkä ole jättämässä häntä.

        Sain viestiketjua lukiessani sen kuvan, että olet kyllä omalta osaltasi yrittänyt löytää ratkaisua ongelmaanne. Vaimon on vuoro tehdä oma osuutensa, anna hänelle takaraja päätöksen tekemiseen, ehkä muutamia viikkoja. Jos vaimo ei tee ratkaisua, toteuta vaihtoehto 3, jota kohti olet jo menossa.

        Pölyn laskeuduttua voit huomata uusia mahdollisuuksia elämässäsi.

        Vaihtoehto 1. on todettu toimimattomaksi pitemmällä tähtäimellä. Tai näin olen elänytkin monta vuotta, odottaen että lapset kasvaisivat edes murrosikäisiksi.

        Vaihtoehto 2.
        Olen koettanut rakastajatarta etsiäkin netin senssipalstoilta - turhaan. Ei naiset sellaisesta innostu. Kukaan ei vastaa. Tai ehkä voisivat innostuakin, mutta hänet pitäisi löytää live-elämästä (kapakoista, joissa en käy).
        Toisaalta, voisi johtaa paljon pahempiinkin ongelmiin, jos käry käy. Ja sehän käy aina ennemmin tai myöhemmin.


      • Everstiluutnantti
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Lainaus:
        "Tosin ihmettelen sitäkin, että joku edes kysyy näiltä palstoilta, kun tuntuu jokaisella olevan ongelmia omasta takaa. Eli siis suurin osa "neuvojista" on jo moniongelmaisia itse! "

        Mutta tuskin avioero -foorumilla sellaiset liikkuukaan, joilla ei olisi ko. asian kanssa jotakin ongelmia (ollut). Ja toisaalta he, joilla on/on ollut ongelmia näiden asioiden tiimoilta, ovat varmasti parhaita myös neuvomaan näissä asioissa.

        Hyvä Kyllästynyt! Kokonaisuudessaan tekstisi ja sen ilmaisema toiminta viestii pelkoa. Jeesustelet selittelemällä vaimosi paniikkireaktioita, 14-vuotiaan tarvetta isään. Jeesustelet selittelemällä että tapaat eron jälkeen perhettäsi joka päivä. Veikkaanpa, että sinua ei niin hirveästi kaivata.

        Vaikuttaa siltä, että olet alistunut mielen muokkaukseen ja ylivastuullistamiseen. Kaiken takana on todennäköisesti oma pelkosi. Ja pelostasi et pääse ylitse kuin kohtaamalla se. Sinun on aika erota ja hoitaa isyytesi eronneena isänä. Saat muuttovaiheen jälkeen lastesi kunnioituksen paremmin. Luuletko, että lapset kunnioittavat sellaista isää, jonka ylitse kävellään mennen tullen! Ole mies ja ota vastuu elämästäsi - tarjoa myös lapsillesi miehen malli


      • Vaihtoehdot selviksi
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Vaihtoehto 1. on todettu toimimattomaksi pitemmällä tähtäimellä. Tai näin olen elänytkin monta vuotta, odottaen että lapset kasvaisivat edes murrosikäisiksi.

        Vaihtoehto 2.
        Olen koettanut rakastajatarta etsiäkin netin senssipalstoilta - turhaan. Ei naiset sellaisesta innostu. Kukaan ei vastaa. Tai ehkä voisivat innostuakin, mutta hänet pitäisi löytää live-elämästä (kapakoista, joissa en käy).
        Toisaalta, voisi johtaa paljon pahempiinkin ongelmiin, jos käry käy. Ja sehän käy aina ennemmin tai myöhemmin.

        Jos harkitset vaihtoehtoa 2 ja päädyt toteuttamaan sen, tee vaimolle asia tiettäväksi että aiot toimia niin. Silloin ei käry käy. Pointtini on se, että vaimo täytyy saada reagoimaan tavalla, joka vie tilannetta eteenpäin. Hän kieltää ongelmanne (kuten myös alkoholistit) ja tilanne junnaa paikallaan, joka tekee sinusta kärsijän. Siirry sanoista tekoihin. Tarkoitukseni ei ole sanoa, että avioero on ainoa vaihtoehto, vaan että on aika siirtyä sanoista tekoihin.


      • tuota
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Vaihtoehto 1. on todettu toimimattomaksi pitemmällä tähtäimellä. Tai näin olen elänytkin monta vuotta, odottaen että lapset kasvaisivat edes murrosikäisiksi.

        Vaihtoehto 2.
        Olen koettanut rakastajatarta etsiäkin netin senssipalstoilta - turhaan. Ei naiset sellaisesta innostu. Kukaan ei vastaa. Tai ehkä voisivat innostuakin, mutta hänet pitäisi löytää live-elämästä (kapakoista, joissa en käy).
        Toisaalta, voisi johtaa paljon pahempiinkin ongelmiin, jos käry käy. Ja sehän käy aina ennemmin tai myöhemmin.

        En tosiaan ihmettele etteivät naiset tuollaisesta innostu. Kuka itseään kunnioittava nainen haluaisi olla se hätävara, varatun miehen seksiseuralainen? Tätä minä ihmettelen aina kun puutteessa oleville tarjotaan vaihtoehdoksi rakastajaa. Aikamoista hyväksikäyttöä sekin, että pidetään oma muuten hajoamassa oleva avioliitto kasassa toisen naisen tai miehen kustannuksella. Joka tuohon suostuu, on joko itseään arvostamaton reppana tai sitten tunteeton ja kylmä ihminen. Tai sitten omaa eroprosessiaan läpi käyvä ja sitoutumiskyvytön tms.
        Luulen, että kaikille osapuolille, lapset mukaanluettuna, on parempi että selvität avioliittosi tilanteen ihan tässä ja nyt ja oman perheen kesken sotkematta samaan läjään vielä ulkopuolisiakin. Ero on rankkaa, mutta silti se on joskus paras ratkaisu.


      • muuten vaan
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Olen 178/77 kg, tupakoimaton, enkä edes koskaan juo. Harrastan liikuntaa hyvin paljon ja olen mielestäni siistikin.

        Saatan kyllä itseäni silloin tällöin raapia - sen myönnän - mutta en sentään röyhtäile..pidän hygieniasta erityisen hyvää huolta.
        Lämmittelen vaimoani hyvinkin pitkillä esileikeillä kasvoista pohkeisiin saakka. En siis koskaan suoraan asiaan ole erehtynyt menemään.

        Olen yrittänyt hänelle ehdottaa, että voisin pyykätäkin, ym. taloustöitäkin tehdä, mutta ei suvaitse sitä. Luulee, että tärvelen vaan enemmän, kuin saan valmista (poltan kattilat, jätän pesukoneen muka täyteen vettä ymv??)

        Että näin meillä!

        Oletkohan liian kiltti ja kunnollinen. Nuo jutut ovat periaatteessa positiivisia, mutta jos olet kaikessa aina kiltti varovainen ja kunnollinen, vaikutat pehmolta ja vässykältä. Se ei ole kiihottavaa.

        Jos teet "esityöt" vaimosi mielestä liian pitkän kaavan mukaan, saatta se vaimosi himo ehtiä jäähtyä ennen kuin pääset itse asiaan asti. Tätä kun on jatkunut vuosia, niin ovat seksihalut menneet. Vaimosi olisi pitänyt vuosia sitten ottaa sarvesta härkää ja kertoa, että rajumpi meininki sopisi vaihteeksi paremmin.

        Se, että teillä on sunnuntaisessiot, kertoo mielestäni siitä, että vaimosi välittää sinusta kuitenkin ja haluaisi olla kanssasi. Ei vain pysty, kun tuli on päässyt sammumaan.

        Kokeile olla vaihteeksi itsekäs ja tee jämäkämmin asioita oman mielesi mukaan. Jos teillä on vielä jotain yhteisiä tekemisiä, pidä vaikka vaihteeksi oma pääsi äläkä anna vaimolle periksi. Vaadi vaikka verhot oman makusi mukaan tai suostuttele perhe lomamatkalle kohteeseen, jonne juuri sinä haluat eikä sinne minne vaimo. Vaikkei tällaiset asiat mitenkään liity seksiin, saattaa olla että jotain hämärää nais-aivojen reittiä siirryt hiirimiehestä takaisin sinne uros-osastoon. Ja uroothan saa horrrmmoonit hyrrrräämään.

        Ja sitten on vaihtoehtona terapia, jos ei muu auta.

        Vasta vihoviimeisenä vaihtoehtona tulisi mielestäni ero.


    • kuulostat

      Kuulostat kyllä harvinaisen itsekkäältä ihmiseltä. Mikään ei kelpaa!

      • Kyllästynyt mies

        "Kuulostat kyllä harvinaisen itsekkäältä ihmiseltä. Mikään ei kelpaa!"

        Mikä ehdotuksista pitäisi kelvata, jonka olen mielestäsi hylännyt?


    • :DD

      ..itsensä kipeäksi kun lukee näitä juttuja!!! :DDDDDDDDDD

      • Kyllästynyt mies

        "..itsensä kipeäksi kun lukee näitä juttuja!!! :DDDDDDDDDD "

        Mikä niin naurattaa? Ehkä naurusi loppuu, kun ero osuu sun kohdalle!


    • Sukka :l

      Montas elämää meinaat elää?
      Lapsoses ovat jo niin vanhoja että ymmärtävät ettei teillä mene hyvin. Ja varmasti myös kärsivät siitä.

      Ota ja eroa, sun on turha vatvoo koko hommaa lopun elämääs, siitä et kuule saa mitalia mukaas kun puupalttooseen päädyt.

      Ole mies ja hanki ELÄMISEN ARVOINEN ELÄMÄ ITSELLESI SAATANA, ÄLÄKÄ TÄÄLÄ VIKISE!

      Voit tietysti vaieta ja painua takas "suhteeseesi" joka tapauksessa tee jotain.

    • Otan osaa

      En ymmärrä tätä ollenkaan. Seksi ei todellakaan voi olla niin tärkeää että sen takia erotaan. Kyllä syyt on jossaki muualla. Helppo vaan pukea seksin puutteen muotoon. Ehkä kannattais miettiä ihan rehellisesti tätä asiaa.

      • Etelän Jussi

        Jos sulle ei seksi ole tärkeää, niin kyllä se monelle on.

        Ei seksiä voi luokitella noin vaan VAAN seksiksi, vaan sen puuttuminen ja toisen torjuja asenne loukkaa kyllä ihmistä. Se tuntuu luokkaavan jopa enemmän naisia, jos mies sattuu olemaan se "panttaava" osapuoli.

        Keinoja on monia. Puhuminen, mutta ota siihen ihmeessä ammattiauttaja mukaan. Eihän se puoliso omaa siippaans usko vaan joko syyllistää tai vähättelee. Samalla saat myös vahvistusta oman ongelmasi suuruudesta.

        Aika raju, mutta toimiva on se toiseen vaihto tai rakastajattaren (-tajan) otto. Omalta osalta tämä "herätti" vaimon noin 2 vuodeksi. Ja jostain kummasta syystä hän sitten yhtäkkiä kaipasikin seksiä.

        Nyt kun teho on lakannut olen kokeillut toista asiaa, vastapihtausta. Koitan josko oma haluttomuuteni herättäisi toista. Seksijuttuja kompensoimaan olen ottanut harrastukset. Uppoamalla johonkin muuhun unohtaa toisen ihmisen tylyyden ja väsyttää itsensä tilaan, jossa vain nukkuminen kiinnostaa.


    • aikuinenN

      Minä lähdin, otin eron.
      Miestä ei seksi kiinnostanut yhtään, en jaksanut olla aina haluava osapuoli, joka tulee kuitenkin torjutuksi.

    • Sakke

      Kyllä sinulla on kieltämättä hankala tilanne
      ja tilanteessa on varmasti aivan riittävästi syitä eroamiseen.

      Koska olet jo 5 vuotta eroa harkinnut, ilmeisesti
      on myös syitä toiseen vaakakuppiin, miksi et
      eroa haluaisi.

      Oman kokemukseni perusteella rohkaisisin sinua
      perhe-, parisuhde- tai seksuaaliterapeutille.
      Varaa aika ja ilmoita se vaimolle.

      Jos vaimo ei sittenkään lähde,
      mene yksin. Siitäkin on varmasti hyötyä/apua.
      Jos et voi vaimoa muuttaa, voit itse löytää
      uuden tavan suhtautua tilanteeseen tai
      kokeilla tilanteessa jotakin uutta.
      Kenties jotakin sellaista, joka ei johda
      samoille urille ja samaan riitaan kuin aina ennen.
      Ehkä terapeutin kanssa keksitte sellaisen
      narun, josta vetämällä vaimokin lähtee mukaan.

      Haluaako vaimo eroa?
      Jos ei halua, ehkä hän mieluummin kärsii
      terapeutille lähdön kuin eroamisen.

      Toinen suunta, jota en ole itse kokeillut,
      mutta tulee mieleen: kysy vaimolta, että
      onko hänellä mitään sitä vastaan, että
      haet kotoa puuttuvat seksipalvelut alan
      ammattilaisilta, joiden kanssa ei siis
      synny muuta suhdetta.

      Seksittömyydestä sinun ei tarvitse suostua
      kärsimään eli joku ratkaisu sinun on tähän saatava.

      Kärsivällisyyttä ja voimia sinulle!

      • Kyllästynyt mies

        "..haet kotoa puuttuvat seksipalvelut alan
        ammattilaisilta.."

        Olen tuotakin liittomme koossa pitämiseksi kokeillut. Ei toimi. Muuten olisi ollut vaivaton ratkaisuna.
        Ynseä nainen, lypsää, kuin lehmää - väliin kelloon vilkuillen. 5 min ja seuraava potilas. Eikä minkäänlaista esilämmittelyä. Hyvä kun tuolla pelillä ere.PIIP.tion sai aikaiseksi.


      • kuin thailaisia
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        "..haet kotoa puuttuvat seksipalvelut alan
        ammattilaisilta.."

        Olen tuotakin liittomme koossa pitämiseksi kokeillut. Ei toimi. Muuten olisi ollut vaivaton ratkaisuna.
        Ynseä nainen, lypsää, kuin lehmää - väliin kelloon vilkuillen. 5 min ja seuraava potilas. Eikä minkäänlaista esilämmittelyä. Hyvä kun tuolla pelillä ere.PIIP.tion sai aikaiseksi.

        Onhan niitä muitakin alan naisia
        kuin thaityttöjä käsipelillä.

        Mutta jos thaitytöt ei kiinnosta,
        ehkä kyse on muustakin kuin siitä, että
        "ei ole seksiä".

        Ehkä kaipaat Hyvää Seksiä Ihanan Naisen
        Kanssa Joka Ymmärtää Minua Täydellisesti?
        Vai jotakin muuta?

        Ja toiseksi: jos kerran thaitytöt olet jo
        kokeillut eikä muukaan maksullinen seksi
        tunnu ratkaisulta, mites se pari- tai
        seksiterapia? Kannattais varmaan ainakin
        kokeilla.

        Kuitenkin selvästi etsit jotakin muuta
        ulospääsytietä tilanteesta kuin se, että
        sinä vain lähdet ja vaimo ja tytär jää
        hysteerisenä itkemään.


      • ku akka ei anna
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        "..haet kotoa puuttuvat seksipalvelut alan
        ammattilaisilta.."

        Olen tuotakin liittomme koossa pitämiseksi kokeillut. Ei toimi. Muuten olisi ollut vaivaton ratkaisuna.
        Ynseä nainen, lypsää, kuin lehmää - väliin kelloon vilkuillen. 5 min ja seuraava potilas. Eikä minkäänlaista esilämmittelyä. Hyvä kun tuolla pelillä ere.PIIP.tion sai aikaiseksi.

        jos oot thai tyttöjäkin kokeillut..Onpa mies tainnut suomalaista naistakin kokeillut baarielämässä liittonsa aikana!??

        Alempi ketjussa on mun viesti kans ja olet aika paljon isäni oloinen,hän kävi thaihuoria kokeilemassa thaimaassa kun meidä perheen piti olla sielä mahtavalla lomalla!

        Munat narikkaan tai kyllä sulla luulisi olevan omat kädet vielä kunnossa vaikka äly ei olekkaan.Voit tumputtaa itseäsi niin monta kertaa päivässä kun haluat..!Luulis riittävän paineiden laskuun...Tampio.


      • Hehehehe
        ku akka ei anna kirjoitti:

        jos oot thai tyttöjäkin kokeillut..Onpa mies tainnut suomalaista naistakin kokeillut baarielämässä liittonsa aikana!??

        Alempi ketjussa on mun viesti kans ja olet aika paljon isäni oloinen,hän kävi thaihuoria kokeilemassa thaimaassa kun meidä perheen piti olla sielä mahtavalla lomalla!

        Munat narikkaan tai kyllä sulla luulisi olevan omat kädet vielä kunnossa vaikka äly ei olekkaan.Voit tumputtaa itseäsi niin monta kertaa päivässä kun haluat..!Luulis riittävän paineiden laskuun...Tampio.

        Sinähän vitsikäs olet hehehehe.


      • tumppu1st
        ku akka ei anna kirjoitti:

        jos oot thai tyttöjäkin kokeillut..Onpa mies tainnut suomalaista naistakin kokeillut baarielämässä liittonsa aikana!??

        Alempi ketjussa on mun viesti kans ja olet aika paljon isäni oloinen,hän kävi thaihuoria kokeilemassa thaimaassa kun meidä perheen piti olla sielä mahtavalla lomalla!

        Munat narikkaan tai kyllä sulla luulisi olevan omat kädet vielä kunnossa vaikka äly ei olekkaan.Voit tumputtaa itseäsi niin monta kertaa päivässä kun haluat..!Luulis riittävän paineiden laskuun...Tampio.

        ...niin kannanpa minäkin korteni kekoon: kyllä tämän tilityksen aloittaja on sinun 'iskääsi' fiksumpi. Sinä vain et ymmärrä asiayhteyksiä.

        -T


    • Tapu

      Tuo on tuttua minullekin. Olemme vaimon kanssa olleet yhdessä jotain 25 vuotta, kaksi teinilasta on. Selibaattia on välillä ollut vuosia. Ei vaimo kokonaan kieltäydy muttei milläin tavoin myöskään osoita haluavansa saatikka sitten nauttivansa. Siinä on minultakin mennyt halut. Esileikeistä mm on turha puhua, olen tehnyt tavattomasti "töitä" asian eteen. Olisin tyytyväinen jos vaimoni edes tekisi käsitöitä" kerran viikossa.

      • Kyllästynyt mies

        Miten Tapu olet ajatellut jatkossa menetellä? Miten pärjäilet ja jaksat olla jatkuvassa selibaatissa?


    • todeta

      että vika on molemmissa.Mieskin voi katsoa peiliin,että osaako tyydyttää naisensa,jos ei osaa niin miksi nainen antaisi...

      Aikoinani lapsena kuuntelin kun isä huusi äidille kun hän ei anna ja oli äidistä aina mustasukkainen eli epäili että äiti pettää.Jota ei kertaakaan ole tehnyt!

      Isä joi(jota äiti ei tehnyt),haukkui äidin joka asiasta ja tupakointikin mielestäni vaikuttaa haluttomuuteen kun toinen haisee pahalta.

      Lapsena jo osasin ajatella,että miksi äiti ei anna,isä haisee vanhalta/uudelta viinalta,tupakilta ja viekä haukkuu äitiä ja yleensäkkin naisia.

      Nyt myöhemmin olen kuullut,että äitiä on käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena.Se ei auttanut,isä tiesi siitä ja sekin oli suurinpiirtein äidin vika että niin tapahtui.

      Itse 0len 23 ja olen seksuaalisesti halukas nainen ollut jo murrosiästä lähtien,mutta kyllä miehenkin pitää osata jotain,että nainen edes haluaa seksiä.meillä alkuaikoina oli 5 krt työntö ja siinä se,ei lämmittelyja eikä mitään..

      Ja vaikka olisin ollut puutteessa jo monta päivää ja kaipaan mu..aa niin se ahdistaa että mies ei ole koskenut koko päivänä mihkään intiimiin paikkaan ja sitten heti pitäisi olla valmis.Olen sanonut asiasta ja hän on sen ymmärtänyt.

      Nykyään on kyllä hyvää seksiä kun mieheni osaa pidätellä ja ottaa hyvin toisen osapuolenkin huomioon.:)

      • väsynyt

        Minulla on taasen miesystävä joka haluaisi 24 tuntia päivässä!! Väliajatkin hän mieluiten puhuisi vain seksistä. Minä olen lopen kyllästynyt tähän ja seksihaluni ovat häipyneet täysin. Meidän suhteemme päättyi tähän. Hän ei ymmärrä asiaa vaan hänen mielestään tällainen on normaalia. Olen kehottanut häntä etsimään uuden naisen joka vuorostaan jaksaisi, koska minä todellakin inhoan jo koko seksiä. Hän vaan ei halua uutta kumppania itselleen. Mitkään juttelut asiasta ei auta!!! Syitä kyllästymiseen voi voi olla tällaisiakin.


      • Liittolainen
        väsynyt kirjoitti:

        Minulla on taasen miesystävä joka haluaisi 24 tuntia päivässä!! Väliajatkin hän mieluiten puhuisi vain seksistä. Minä olen lopen kyllästynyt tähän ja seksihaluni ovat häipyneet täysin. Meidän suhteemme päättyi tähän. Hän ei ymmärrä asiaa vaan hänen mielestään tällainen on normaalia. Olen kehottanut häntä etsimään uuden naisen joka vuorostaan jaksaisi, koska minä todellakin inhoan jo koko seksiä. Hän vaan ei halua uutta kumppania itselleen. Mitkään juttelut asiasta ei auta!!! Syitä kyllästymiseen voi voi olla tällaisiakin.

        Samasta asiasta on kyse seksiaddiktiossa, kun viinariippuvuus rahariippuvuus huumeriippuvuus.

        Siis kyltymätön tarve joka ei tyydyty. Syyt ovat psyyken puolella.


    • Nainen 47

      nyt ihmeessä yhdessä sinne ammattiauttajalle, ennekuin otat mitään eroa.
      Kyllä tohon on jokin syy ja varmasti siinä on osuutta sinullakin. Tuntuu aivan kuin haluaisit yhtäkkiä paeta koko tilannetta, etkä haluaisi kohdata todellisuutta.

    • jutut

      Melkoista valitusta täällä.Ei rakkaus ole pelkkää seksiä.Se on paljon muuta ,ensimmäiSEKSI tulee mieleen toisen kunnioitus ,tuki,yhteinen asioiden hoitaminen,vastuu lapsista vastuu arjesta...Miehet monesti jättää huoletta arjen vastuun naiselle jotka vielä käyvät töissä ja toinen työpäivä on kotona.Kuinka monta väsynyttä naista onkaan suomessa.Sitten pitäis jaksaa vielä yön viihdyttää miestä.Mies käy omissa harrastuksissan ehtii ulkoilla ym, perhe lapset sivusekka.Mutta viihdyke pitää olla valmiina.Tässäkin kävi ilmi että vieraissa on käyty ja vaimon syy tietenkin!Vieraissakäymisen vaimo varmaan tietää.Miehelle se tuo itsetunnonkohotusta entä vaimolle?Veikkaan että vaimo ei ole iloinen tästä urotyöstä.Suhde mutkistuu entisestään.
      Eikähän tässäkin tapauksessa olisi syytä mennä ihan omaan itseen.Syytä voi löytyä sietäkin!jo vaimon julkinen syyttely sen osoittaa.Jos laskeutuisit vaimon "tasolle"ja ihan rehellisesti ja rauhassa toisen mielipiteitä myös kuunnellen KESKUSTELISITTE selviäis moni asia.

      • Liittolainen

        Seksi ei ole tosiaankaan mikään muusta elämästä irrallaan oleva saareke. Mitä ihminen kylvää erkipäivänä perhe- elämässä, sitä hän niittää illalla makuuhuoneessa.


      • 16 v. aviossa
        Liittolainen kirjoitti:

        Seksi ei ole tosiaankaan mikään muusta elämästä irrallaan oleva saareke. Mitä ihminen kylvää erkipäivänä perhe- elämässä, sitä hän niittää illalla makuuhuoneessa.

        hyvin sanottu!


    • Liittolainen

      Viestisi on rehellinen, ja sanoisin hyvin tavallinen.

      Totuus on että valtaosa aviomiehistä kokee seksuaalisen täyttymyksensä
      hyvin puutteelliseksi.

      Naisen ja miehen seksuaalinen tarve kun on niin kovin erilainen. Naisen seksuaalisuus myös vaurioituu herkemmin, lapsuudessa - tai myöhemminkin koettujen traumojen vaikutuksesta. Jo se voi olla suuri trauma, jos isän ja äidin malli oli antiseksuaalinen. tarkoitan jotakin sellaista, että vaimosi isä yritti painokkaasti, mutta äiti torjui yhtä päättäväisesti.

      Joku todellinenkin syy vaimollasi epäilemättä on. Se saattaa hyvinkin olla juuri psyyken puolella.

      Jos kuvaamaasi vaivaan olisi patenttiratkaisu, se olisi jo varmasti käytössä, eikä ongelmia olisi.

    • kerrankin

      selkäsauna ! ei ne muuten opi

    • pahalta että sinua

      kohdellaan niin huonosti.Meidän ikäluokan naisille oli selvää että miehelle pitää antaa aina kun se haluaa.
      Miksi naisilla ei ole senvertaa rakkautta omaa miestänsä kohtaan.
      Eromisessa on se riski että saako parempaakaan tilalle.
      Nykyajan miehet joutuvat elämään rakkaudettomassa liitossa.Saako naiset enempää mutta saisivat jos vähän vaivautuisivat

      • Kyllästynyt mies

        Tänään sitten vuokrasin funtsimiskämpän: tyhjyyttä kumisevan yksiön. Ajatuksena on, että alkaisimme etäisyyden kautta/pakottamana löytää uusia (hyviäkin) puolia liitostamme.
        Ainahan voi palata yhteen, jos siltä tuntuu.

        Muutin 3 km päähän kotoani. Voihan olla, että pönttö pimenee, ennenkuin takaisinpaluuseen päästään. Mutta toisaalta voi käydä tässä hyvinkin, katsotaan.


      • Eronnut Lady
        Kyllästynyt mies kirjoitti:

        Tänään sitten vuokrasin funtsimiskämpän: tyhjyyttä kumisevan yksiön. Ajatuksena on, että alkaisimme etäisyyden kautta/pakottamana löytää uusia (hyviäkin) puolia liitostamme.
        Ainahan voi palata yhteen, jos siltä tuntuu.

        Muutin 3 km päähän kotoani. Voihan olla, että pönttö pimenee, ennenkuin takaisinpaluuseen päästään. Mutta toisaalta voi käydä tässä hyvinkin, katsotaan.

        Ei se vaimosi mihinkään muutu.On niitäkin naisia,joille seksi maistuu.Itse ajattelin aikoinaan,ettei ainakaan seksinpuutteeseen avioliittoni pääty.Mies sai seksiä aina,mutta en riittänyt,piti ottaa vielä tyttöystävä.Ei mies minuun kyllästynyt,seksiä oli vielä eronkin jälkeen,joskin yhteisestä sopimuksesta lopetimme sen.
        Että näin täällä;))
        Toivon sinulle voimaa ,henkisesti on raskasta,mutta kestät sen:))


    • Veljmies savon pariisista

      Teet sellaisen päätöksen minkä kanssa pystyt elämään ja katsomaan vielä itseäsi peilistä...

      Oli päätös sitten mikä tahansa.

      • mies 48v

        Kyllästyneelle:on elämässä muutakin kun seksi ja paneminen.ite oon jo ollut n.4v ilman.eikä tee isommasti mielikään itseasiassa ei huvita ollenkaan kun sitä lajia tuli nuorempana harrasteltua aivan liikaa.ollaan aviossa lapsiakin on mutta ei olla erosta puheltu ja hommailaan muuta,muijakin sanoo ettei kaipaa tappia reikään vaan passaa että otan kainaloon ja silitän päätä joskus.voihan se olla että kun 50v villitys alkaa niin innostuu uudestaan sitten.ois mulla ollut vierasta saumaa vaikka kuinka paljon ja on jopa tyrkytetty.mutta ei kiinosta pätkääkään se homma.näinkin voi elää.sulla on paha ongelma jos et muuta aattele kun seksiä ja panemista käy hoidossa sussa se vika on eikä vaimossasi...


    • kenny

      ikää, ja 4 vuotta seksittömässä parisuhteessa. Ja toimii oikein hyvin!

      • tyydyt

        !!!


    • En hyväksy itselleni moista tilannetta. Seksi kuuluu avioliittoon, riippumatta liiton tai pariskunnan iästä. Teillä, tai vaimollasi, on ongelma. Passita hoitoon eron uhalla. Jos parannusta ei tapahdu, ota lapset ja toteuta uhkaus. Jääkööt sitten yksin sinne pihtaamaan.

      • sikoja!

        Vähän törkeä kommentti!!


    • sama,mutta naispuolinen

      semppiä sinulle mies ja voimia.minä itse olen ollut 32 vuotta naimisissa ja olen ollut ilman miestä 10 vuotta. miehellä on aina vaan työ mielessä, ei ole minua huomannut.yksin olen minäkin nämä vuodet ollut.hyvää jatkoa sinulle.

    • koska

      *Jouduin nuorena pitkäaikaisen kopeloinnin kohteeksi. Tietty himokas ilme ja vääränlainen kosketus inhottaa.
      *Tulin teini-iässä raskaaksi ja jouduin tekemään abortin (osin kyllä lääketieteellisistä syistä). Pelkään raskautta. En luota ehkäisymenetelmiin, vaan lasken myös "varmoja päiviä". Usein kyllä himottaa eniten silloin kun on hedelmällisin aika.
      *Repesin synnyttäessäni pahasti, toisella puolen emätintäni on osittain tunnoton alue.
      *Mieheni on liian nopea laukeamaan.En ennätä saamaan orgasmia ja jään aina ilman.(mitä sitä alka sitten turhaan rehkimään)
      *Mieheni ei lähesty minua muulloin, kuin sexi mielessä.
      *Mieheni ei jaksa esileikkiä tarpeeksi ja/tai tekee aina samat jutut, vihjeitä ei tajua ja tuntuu hölmöltä antaa suoria neuvoja(olen vieläkin ujo ja estynyt, en sinut itseni kanssa). Eikä se kuitenkaan niitä ohjeita muista yhtä kertaa pidemmälle, kuten ei muitakaan kodin asioita. Aina saa jankuttaa samoista asiosta.
      *Inhottaa kun mieheni nukahtaa välittömästi sexin jälkeen. En saa edes jälkileikkiä.
      *Saan herkästi virtsatietulehduksen, jota voi ennaltaehkäistä molempien huolellisella peseytymisellä, ennen ja jälkeen. Siinä pesureissulla ennättää usein jo pahimmat/parhaimmat himot hyytyä.
      *Jouduin käyttämään aknen vuoksi monenmoisia kasvorasvoja. Ei ollut kivaa antaa toisen pussailla kun haisi rasvalle ja kohta joutui rasvaamaan taas uusiksi.
      *Mieheni ei tee kotitöitä oma-aloitteisesti tai jos tekee, ne jää puolitiehen. (Niin kuin tyydyttämisenikin). Olen väsynyt tekemään/kontrolloimaan kaikkea.
      Jos on saamaton, ei saa.
      *Verenpainelääkitys aiheutti kroonisen väsymyksen, tulin vanhukseksi ennen aikojaan, epämääräistä väsymystä, impotenttia, ym (lääkäri ei uskonut että sitä on naisilla,(ei ole tutkittu). Vaihdettiin toinen v.p.lääke, se aiheutti unettomuutta > väsymystä ja ponnistus pääsärkyä(migreeniä). Seksikin on tavallaan ponnistelua, aivan kuin mies olisi kysynyt: haluatko kulta migreenin-mennäänkö vuoteeseen, lääke altisti myös kaikille muille migreeniä aiheuttaville asioille, mm. auringonpaiste, hikoilu, nälkä.... Vaihdettiin kolmas v.p-lääke, se aiheutti ennenaikaiset vaihdevuodet, hikoilua, väsymystä ja pääsärkyä, intiimiä arkuutta, yhdyntäkipuja jossain tuolla syvällä. päänsärkyä unettomuutta väsymystä=kierre.
      Jumakautta...20-vuotta päänsärky-unettomuus-väsymys-päänsärky kierrettä, kaikkine muine oireineen.
      Vaihdettiin neljäs v.p-lääke kilpirauhaslääkitys. Nyt olen virkeä, liiankin, unettomuus on kamalaa, joudun ottamaan unilääkkeitä..... mutta ei enää päänsärkyä, eikä jatkuvaa väsymystä....
      mutta kaikki apu liian myöhään....seksihalut/kyvyt menneet varmaan ikiajoiksi.En innostu enää mistään... en jaksa....

      Olemme keskustelleet mieheni kanssa asioita halki poikki ja pinoon. Välillä hän ymmärtää ja välillä uhkaa erolla.
      Tiedän että miehelläni on kamalaa, mutta en ole kyllä helpolla päässyt minäkään.

      Onkohan niin että tuo verenpainelääkitys sivuoireineen on kuitenkin kaiken pahan alku ja juuri. Lääkäreiltä ei saa apua, tyrkyttävät vain mielenterveyslääkkeitä...eivät osaa keskustella sexi ongelmista, lisäävät vain mieluusti uutta lääkettä muiden lääkkeiden sivuoireisiin.
      Auttaisikohan mielenterveyslääkkeet noiden lapsuden/nuoruuden ikävien asioiden unohtamiseen,
      en kyllä tunne tarvitsevani "hulluus"lääkkeitä ...että elämä on...

      • Entinen orhi

        Jos muija ei haluis...kaipaan enemmän hellää yhdessäoloa ja esim yhdessä nukkumista! mutta ei..heti kun menen naiseni viereen on se alapäässä kiinni!...otanko eron...


    • Minä vaan

      Minä lähtisin kiitämään. Vaikeahan tuo tilanne on, mutta jos nainen selvästi - vaikka kuinka epäsuoraan selittelisi - ei halua kanssasi seksiä, missään muodossa niin vaihda uuteen.

      Jos ei saa ruokaa kotona pitää mennä ulos syömään!

      Tsemppiä sinulle, ja jaksamista.

    • Olga

      Jospa vaimosi haluaisikin rakastella NAISEN kanssa. Oletko sitä miettinyt?

    • Pasi

      olla haluamatta ja harrastamatta, niin toisella pitää olla oikeus haluta ja harrastaa."
      "Seksi on hinta millä nainen pääsee avioliittoon ja avioliitto on hinta millä mies pääsee eroon seksistä."

      Ei tässä kannata henkseleitä paukutella, samassa veneessä uidaan vaikkakin 10 v. nuorempana. Paska puhetta nuo puhumis-ehdotukset, jos aihe ei naista kiinnosta niin ei ne himot puhumalla parane. Eino Leino taisi osata puhua naiset märäksi mutta hän olli lisäksi julkkis. Vaimokin mietti eräänä iltana kun Sean Connery ja Richard Gere oli samassa leffassa että kumpikohan olisi parempi. Voihan sitä ittekin miettiä vaikka Sanda Bullokista että "jos kerran sais vois kuolla pois", mutta valitettavasti on vielä velkoja maksettavana ja lapsia elätettävänä.
      Mutta kumpi on julmempaa suoda miehelle hetken nautinnon ehkä puolituntia viikossa vai kärsityttää häntä 168 tuntia viikossa.

    • Pasi

      olla haluamatta ja harrastamatta, niin toisella pitää olla oikeus haluta ja harrastaa."
      "Seksi on hinta millä nainen pääsee avioliittoon ja avioliitto on hinta millä mies pääsee eroon seksistä."

      Ei tässä kannata henkseleitä paukutella, samassa veneessä uidaan vaikkakin 10 v. nuorempana. Paska puhetta nuo puhumis-ehdotukset, jos aihe ei naista kiinnosta niin ei ne himot puhumalla parane. Eino Leino taisi osata puhua naiset märäksi mutta hän olli lisäksi julkkis. Vaimokin mietti eräänä iltana kun Sean Connery ja Richard Gere oli samassa leffassa että kumpikohan olisi parempi. Voihan sitä ittekin miettiä vaikka Sanda Bullokista että "jos kerran sais vois kuolla pois", mutta valitettavasti on vielä velkoja maksettavana ja lapsia elätettävänä.
      Mutta kumpi on julmempaa suoda miehelle hetken nautinnon ehkä puolituntia viikossa vai kärsityttää häntä 168 tuntia viikossa.

      • turku M 40

        on tilanne sellainen, ettei vaimo ole halunnut sitä "hauskaa puolituntista" minulle suoda, kuin kerran kuussa, jos silloinkaan. Puhuttu on asiasta ja minulla on nyt rakastajatar (tai olen rakastaja, miten päin ajattelee asiaa) joka on ollut minuun (ja minä häneen) tyytyväinen jo useamman vuoden ajan. En kuitenkaan aio jättää perhettä, vaikka vaimo ei anna. Se on vain häneltä pois, kun niin on asian päättänyt. Olen kuitenkin ihmisenä paljon miellyttävämpi, kun saan säännöllisesti tuottaa naiselle seksuaalista iloa ja tietysti myös tyydytettyä omat tarpeeni siinä samalla. Olen puutteessa ollessani äreä, mistä valitettavasti kärsivät lapset eniten, vaikka eivät ole asiaan millään tavalla syyllisiä. Jos tällaisessa asiassa nyt on edes tarpeen syyllisiä hakeakkaan. Itse voin suositella kaikille, ketkä oikeasti ovat puutteessa, samaa eli ottakaa sitten toinen vakituinen partneri, joka vastaa tarpeitanne siinä asiassa, kuitenkin loukkaamatta toista. Itselläni se tarkoittaa sitä, että en ole vaimolle asiasta kertonut, mutta myös hän saa nauttia miehestä, aina kun haluaa.


      • Pasi
        turku M 40 kirjoitti:

        on tilanne sellainen, ettei vaimo ole halunnut sitä "hauskaa puolituntista" minulle suoda, kuin kerran kuussa, jos silloinkaan. Puhuttu on asiasta ja minulla on nyt rakastajatar (tai olen rakastaja, miten päin ajattelee asiaa) joka on ollut minuun (ja minä häneen) tyytyväinen jo useamman vuoden ajan. En kuitenkaan aio jättää perhettä, vaikka vaimo ei anna. Se on vain häneltä pois, kun niin on asian päättänyt. Olen kuitenkin ihmisenä paljon miellyttävämpi, kun saan säännöllisesti tuottaa naiselle seksuaalista iloa ja tietysti myös tyydytettyä omat tarpeeni siinä samalla. Olen puutteessa ollessani äreä, mistä valitettavasti kärsivät lapset eniten, vaikka eivät ole asiaan millään tavalla syyllisiä. Jos tällaisessa asiassa nyt on edes tarpeen syyllisiä hakeakkaan. Itse voin suositella kaikille, ketkä oikeasti ovat puutteessa, samaa eli ottakaa sitten toinen vakituinen partneri, joka vastaa tarpeitanne siinä asiassa, kuitenkin loukkaamatta toista. Itselläni se tarkoittaa sitä, että en ole vaimolle asiasta kertonut, mutta myös hän saa nauttia miehestä, aina kun haluaa.

        henkinen puoli puuttuu. Yhdyntäystävä on varmaan hyvä ratkaisu monessa mielessä, mutta miksi sitten haukutaan muilla palstoilla syrjähyppyjä tekeviä henkilöitä ja monet ovat heti ottamassa avioeron jos saisi tietää toisen syrjähypyistä.

        Ihmisellä pitää olla oikeus seksiin ja tuntea itsensä halutuksi. Minne häviää rakkauden huuma ja kiima kun on ollut jonkin aikaa naimisissa ja naisilla varsinkin kun ovat tehneet pari lasta. Muut naiset valittavat väsymystä, siivoamattomuutta ja muita ympäristötekijöitä haluttomuuteensa kun tosiasia on se että jos haluaa seksiä niin ei siinä pölykoirat tai viikon tiskit pöydällä paljon häiritse.


      • turku N 39
        turku M 40 kirjoitti:

        on tilanne sellainen, ettei vaimo ole halunnut sitä "hauskaa puolituntista" minulle suoda, kuin kerran kuussa, jos silloinkaan. Puhuttu on asiasta ja minulla on nyt rakastajatar (tai olen rakastaja, miten päin ajattelee asiaa) joka on ollut minuun (ja minä häneen) tyytyväinen jo useamman vuoden ajan. En kuitenkaan aio jättää perhettä, vaikka vaimo ei anna. Se on vain häneltä pois, kun niin on asian päättänyt. Olen kuitenkin ihmisenä paljon miellyttävämpi, kun saan säännöllisesti tuottaa naiselle seksuaalista iloa ja tietysti myös tyydytettyä omat tarpeeni siinä samalla. Olen puutteessa ollessani äreä, mistä valitettavasti kärsivät lapset eniten, vaikka eivät ole asiaan millään tavalla syyllisiä. Jos tällaisessa asiassa nyt on edes tarpeen syyllisiä hakeakkaan. Itse voin suositella kaikille, ketkä oikeasti ovat puutteessa, samaa eli ottakaa sitten toinen vakituinen partneri, joka vastaa tarpeitanne siinä asiassa, kuitenkin loukkaamatta toista. Itselläni se tarkoittaa sitä, että en ole vaimolle asiasta kertonut, mutta myös hän saa nauttia miehestä, aina kun haluaa.

        Oletko koskaan ajatellut, jos joutuisit itse sellaiseen tilanteeseen, ettei haluttaisikaan. Soisitko saman vaimollesi. Olen itse joutunut seuraamaan hyvän ystäväni avioliiton hajoamista, kun miehen monien vuosien uskottomuus tuli ilmi. Todella rankkaa koko perheelle. En soisi kenenkään joutuvan kokemaan tuollaista.


      • Turku M 40
        turku N 39 kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, jos joutuisit itse sellaiseen tilanteeseen, ettei haluttaisikaan. Soisitko saman vaimollesi. Olen itse joutunut seuraamaan hyvän ystäväni avioliiton hajoamista, kun miehen monien vuosien uskottomuus tuli ilmi. Todella rankkaa koko perheelle. En soisi kenenkään joutuvan kokemaan tuollaista.

        joskus on sellaisia hetkiä jokaisen elämässä, ettei mies "pysty" syystä tai toisesta tai sitten ei vaan haluta. Mutta itse olen kyllä sellaisissakin tilanteissa, esim. pitkän työrupeaman seurauksena, suonut naiselleni (myös rakastajattarelleni)suuseksiä tai tyydyttänyt hänet sormin tai "lelulla". Ja minä en pidä sitä kylläkään minään (avio)velvollisuutena, että annan toiselle seksuaalista nautintoa silloinkin jos itsellä ei seiso tai ole muuten sellaisessa vireessä. Ja uskoisin että tekisin sen myös, vaikka kävisi niin että "se" luopuisi kokonaan "seisomatyöstä". Sitä en sitten tiedä miten toinen sellaiseen reagoisi, jos aina vaan varakonsteilla touhuaisi, mutta jos ei muuten voisi, niin tekisin sen sillä tavalla. Joskus itseasiassa esitin hänelle erlaisia variaatioita, että jos se sitten parantaisi omia mahdollisuuksia saada edes lähes "normaalia" määrää seksiä. Esitin rakastajan ottamista, ottamista toinen mies tai nainen samaan sänkyyn. Mutta hän ei innostunut niistäkään, sanoi vaan ettei häntä kertakaikkiaan haluta seksi.Eli kyllä soisin hänelle rakastajan. Tosin eihän sitä koskaan tiedä vaikka kävisikin muualla, vaikka sanoo ettei seksiä halua..... Tosin on kyllä sanottava, että silloin kun oli "tosi" kyseessä hän oli erittäin aktiivinen. Mutta aina, kun lapsi oli saatu alkuun, innostus loppui, eikä osannut sanoa miksi. Kun ei kuitenkaan ollut mikään koko ajan pahoinvoiva, tai muuta "huonoa" raskaudesta saava nainen. Ihmisillä vaan on jokaisella sellainen "sopiva määrä" seksiä, ja sitä kun ei voi tietää jo ennakkoon, että olisiko pari sopiva myös siinä asiassa, esim vielä kymmenen vuoden päästä.


      • Anonyymi
        turku N 39 kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, jos joutuisit itse sellaiseen tilanteeseen, ettei haluttaisikaan. Soisitko saman vaimollesi. Olen itse joutunut seuraamaan hyvän ystäväni avioliiton hajoamista, kun miehen monien vuosien uskottomuus tuli ilmi. Todella rankkaa koko perheelle. En soisi kenenkään joutuvan kokemaan tuollaista.

        Miksi miehen kannattaisi ikinä suostua mihinkään liittoon?
        Mitä sellaista nainen voisi tuoda elämään mitä heteromies ei muutenkin saisi?
        Tietenkin nainen voisi hankkia miehelle talon / asunnon, viedä matkoille ja illalliselle, ostaa auton, veneen ja kesämökin...
        Mutta saajan nuo itsekin hankittua.
        Sinkkuna saa seksiä aina kun sitä haluaa jos on vähänkään asiallisen oloinen tyyppi .
        Liitoissa seksi loppuu aina ennemmin tai myöhemmin.


    • äijä

      HUORIIN!

    • female36

      En siis voi oikeasti uskoa todeksi, että jossain liitossa ollaan seksittä 2 vuotta!!!!!!!!

      Siis voiko tuollainen olla mahdollista, pyörittelen ihmetyksestä silmiäni. ihmettelen asiaa molempien kannalta, kuinka joku voi olla pari vuotta ilman seksiä? huh huh!

      • pois vaan

        Mitä vaikeata sitä on uskoa? Luuletko että esim. vanhukset, esim. yli 70-vuotiaat enää tekevät "sitä"? Vähän on outo ajatusmaailma sulla! Pitäisikö seksin puutteen takia sitten erota jos on muuten hyvä olla??? Ihmiset pihtaa eri syistä ja turha muiden asioihin on puuttua!!!


      • Nainen 58v.
        pois vaan kirjoitti:

        Mitä vaikeata sitä on uskoa? Luuletko että esim. vanhukset, esim. yli 70-vuotiaat enää tekevät "sitä"? Vähän on outo ajatusmaailma sulla! Pitäisikö seksin puutteen takia sitten erota jos on muuten hyvä olla??? Ihmiset pihtaa eri syistä ja turha muiden asioihin on puuttua!!!

        Kuulepas lapsukainen! Kyllä moni 70 vielä harrastaa seksiä ja nauttiikin siitä. Sehän on nautinnollisinta ja parasta läheisyyttä parisuhteessa...Nykypäivänä vanhuus ei ala vielä 70v.

        Tunnen yhden nuorekkaan ja pirteän 82v. rouvan, joka kertoi, että harrastaisi vieläkin seksiä ilman muuta, ellei hänen unelmiensa mies olisi kuollut 6v. sitten..Hänen kohdallaan ainakin pitää paikkansa, että seksi pitää pirteänä ja elinvoimaisena!

        Onneksi on viagra yms, keksinnöt nykypäivänä, joten tuo kaikki on meille jokaiselle mahdollisuutta!

        Kyllä seksi kuuluu keskeisesti hyvään ja tyydyttävään parisuhteeseen eli ne puhuu palturia, jotka täällä muuta mesovat.
        Toki noita seksikielteisiä (yleensä naisia) on ollut joukossa jo maailman sivu.
        Valitetaan vaihdevuosista yms...höpsis, siksihän on hormoonit keksitty..

        Nim. merk. "yhä halut kuin kaksikymppisellä... nyt vain tietää mitä haluaa ja kuinka sen saa..:)"


    • oman tarinani

      Kyllästyin seksiin ukkoni kanssa koska suhteemme oli muuttunut kuin sukulaissuhteeksi. Sitä paitsi sain kantaa mielestäni raskaampaa taakkaa, tehdä suuret päätökset, tehdä ylitöitä tulotason nostamiseksi jne. Annoin ukolle täyden vapauden käydä vieraissa (fiksusti, matkoillaan). Ei kelvannut, vaan tämä tahtoi eron. Erosimme sitten, mikä oli meidän kaikkien kannalta tietyllä tavalla OK mutta toisaalta taas ei.

      Olin yhdessä suhteessa avioliiton jälkeen, sitten tulivat vaihdevuodet. Nyt ei seksi kiinnosta pätkääkään, oikein millään tavalla, ja olen todella helpottunut ettei tarvitse kotonaan kuunnella eikä katsella ainakaan mitään kuolaavaa äijää.

      Itse edustan näkökantaa, että seksin kestäminen herkkuna pitkän avioliiton ajan on niin harvinaista, että muitakin vaihtoehtoja pitäisi suvaita. Jokainen pari punnitkoon keskenään.

      Omasta erostani olen sillä tavalla pahoillani, että on sääli menettää ihminen, jonka kanssa on ollut niin paljon yhteistä. Tosin olemme hyvissä väleissä edelleenkin ja pidämmme jatkuvasti yhteyttä. Läheisyyttä suhteessa ei ole, koska ukko on uudelleen naimisissa.

      Jos on lapsia, harkitsisin kyllä moneen kertaan eroa, enkä lähtisi toteuttamaan ihan kevyesti. Suostuuko akka keskustelemaan? Selvitättekö yleensäkin asioita juttelemalla? Tiedän että se on vaikeata, mutta se on ainoa tie.

      • Parisuhteessa

        Sinulle sanoisin sen että seksitön parisuhde ei ole mikään parisuhde ja nainen ei anna seksiä miehelle, niin kyllä se mies ottaa eron.

        sanoit että olisit suonut miehellesi vieraissa käynnin, mutta miehet tietävät vaikka vaimo antaa luvan käydä vieraissa niin kumminkin vaimo ei tykkää siitä.

        mies ja nainen ovat yhdessä yleensä vain seksin takia.

        luonto on tehnyt miehestä sellaisen että mies on lisääntymis kykyinen vielä 100 vuotiaanakin.

        naisilla seksuaalisuus loppuu vaihde vuosiin.

        taas mies on valmis aina naimaan kunhan vain suostuvainen nainen kohdalle sattuu.


      • Kirsikka
        Parisuhteessa kirjoitti:

        Sinulle sanoisin sen että seksitön parisuhde ei ole mikään parisuhde ja nainen ei anna seksiä miehelle, niin kyllä se mies ottaa eron.

        sanoit että olisit suonut miehellesi vieraissa käynnin, mutta miehet tietävät vaikka vaimo antaa luvan käydä vieraissa niin kumminkin vaimo ei tykkää siitä.

        mies ja nainen ovat yhdessä yleensä vain seksin takia.

        luonto on tehnyt miehestä sellaisen että mies on lisääntymis kykyinen vielä 100 vuotiaanakin.

        naisilla seksuaalisuus loppuu vaihde vuosiin.

        taas mies on valmis aina naimaan kunhan vain suostuvainen nainen kohdalle sattuu.

        Minä olen 40 ja mies kohta 50, eikä meillä ole seksiä ollut liitossa enää muutamaan vuoteen kuin ehkä kerran vuodessa. Ja sekin pikaisesti niin, että sen jälkeen on vaan kiukkuinen ja hyväksikäytetty olo!!!
        Minä kyllä haluan seksiäkin, mutta kun mies ei ole koskaan osannut minua tyydyttää, niin pikkuhiljaa on halutkin (kotona) hävinneet! Eikä tuo pahasti näytä miestäkään vaivaavan...
        Hän ei ole koskaan edes halunnut opetella kunnolla noita hommia. Olen kyllä yrittänyt neuvoakin, mutta turhaan.
        Jossain vaiheessa olen saanut "luvan" käydä vieraissa ja olen käynytkin. Mutta kun minä en kykene yhden illan suhteisiin, niin sitten on mukaan tulleet myös tunteet...
        Nyt kun olen halukas ottamaan eron, niin mies ei sitä ymmärrä eikä halua sitä. Asiaa on vatvottu nyt kuukausi ilman mitään tulosta.
        Miehen mielestä minulla on korvien välissä vain jokin tilapäinen "häiriö", joka voi mennä ohi ihan itsekseen!!! Hän ei tunnu ymmärtävän, vaikka kuinka selitän että asia on monen vuoden kypsyttelyn tulos.
        Millä hänet saa uskomaan ja ymmrtämään, että väliltämme on kaikki loppu???


    • seksiä,

      Pelkkästään hyvää seksiä. Eikä mitään muuta. Ei sekään minua tyydyttänyt vaan läksin kävelemään. Ei vaan..oli siinä muutakin mutta muu oli ikävää...Mutta hyvää seksiä-nam!

    • minä vain

      Jos elämä ei ole kivaa noin niin kannattaako jatkaa liitossa enään? Elämä on kuitenkin niin lyhyt, että kannattaa elää se niin kuin parhaakseen katsoo.Olisiko mahdollista että vaimollasi olisi jokin sairaus eikä kehtää kertoa sulle siitä??

    • Toinen mies

      Aika selvä tapaus tuo on ,naisella toinen mies tai jotain on tekeillä kun kieltäytyy seksistä..

    • nimetön

      Kommenttini on se, että sinun ei olisi kuulunut mennä ikinä naimisiin. Tiedätkö miksi jotkut miehet haluavat olla puolet elämästään poikamiehiä? Jotta saisivat riittävästi seksiä. Seksiähän saa paremmin, kun on useampia naisia, joiden kanssa sitä harrastaa. Ja avioliiton kohdalla tämä tosiaan tarkoittaa vain yhtä (ainakin kuuluisi tarkoittaa). Jos vaimosi sukuelin on sinun mielestäsi tärkein ominaisuus hänessä, niin totta helvetissä menet ottamaan sen avioeron ja nyt heti paikalla! Ei sinua ole tarkoitettu avioon, kun et osaa kiintyä naisessa persoonaan, vaan pelkkään pilluun. Hyvin persoonaton kiintymystapa, sillä jokaiselta naiselta se löytyy!!

      • se on

        Hyvä kommentti.Miehissä on yllättävän paljon ns.poikamiehiä vaikka he olisivat naimisissakin.He haluavat pitää oman elämän ,eivätkä kasva koskaan aikuisiksi.Vaimo vetää perhettä ja vaimo syyllistetään.ELI vaimossa vika pitää käydä vieraissa.Avioliiton ulkopuolisia suhteita runsaasti ja kas kummaa kotona ei enää keppi kuljekkaan.Vaimon vika.


      • on "se"

        Ja olen ihan kiva persoona, mutta yksin. Tasan ei mene onnen lahjat. Mutta ehkä se tästä vielä aukenee, kevät ja kaikki tulossa.


      • kuin...
        se on kirjoitti:

        Hyvä kommentti.Miehissä on yllättävän paljon ns.poikamiehiä vaikka he olisivat naimisissakin.He haluavat pitää oman elämän ,eivätkä kasva koskaan aikuisiksi.Vaimo vetää perhettä ja vaimo syyllistetään.ELI vaimossa vika pitää käydä vieraissa.Avioliiton ulkopuolisia suhteita runsaasti ja kas kummaa kotona ei enää keppi kuljekkaan.Vaimon vika.

        seksi! Olet aivan kuin joku jälkeenjäänyt teini.


    • pave

      Vedä ämmä tukasta pihalle , ja anna katuharjaa esim 50 lyöntiä.

    • george 2

      Kaksi vaihtoehtoa mielestäni:
      1. vaimollasi on toinen eikä halua päästäää sinua naimaan vaan haluaa ikäänkuin olla puhdas toiselle "käsityöläisenä"

      2. se toinen : eipä taida ollakaan..

      Itse jätin erohakemuksen muutama viikko sitten. Kysymys oli sittä, ettei vaimo enää haluttanut yhtään... ei pitkään aikaan. Oma vika tosin, miksi en lähtenyt aikaisemmin...
      Nyt jo henkisesti vapautunut... uusi ehdottoman kiva nainen kuvioissa,,, henkisesti samanlaista ajattelua ja seksi pelaa hienosti.. muutetaan keväällä yksiin...

      Suosittelen,,,lapset tosin vähän hankalassa iässä...
      Ole realisti,,, vaimosi käytöksellä on (teko)syynsä... eikä se siitä muutu...

      Onnea uuteen elämääsi!!

    • vaivana?

      Yksi syy tuon ikäisellä naisella VOI olla vaihdevuosivaivat, eli emätin kuivuu ja sukupuolielimet surkastuvat. Siihen on toki olemassa lääkkeitäkin. Muutenkin halut voivat vähentyä naisilla tuossa iässä.
      Usein on niinkin päin, että miestä ei huvita enää koskea vaimoonsa.
      Toiset on viriilimpiä kuin toiset.
      Sukupuolielämään vaikuttavat niin eri asiat.
      Omalla äidillänikin vanhemmiten (nyt jo 66 v.) alkoi olla vaihdevuosiongelmia ja ongelmia, mm. myooma emättimessä joten yhdyntä voinut olla lähes mahdotonta.
      En tiedä, tuli vaan mieleen että semmoinenkin syy voi olla.
      Toiset sitten taas menettävät vain mielenkiintonsa ja halunsa...
      Jos edes yrittäisitte puhua asioista keskenänne, voi olla arkakin asia toisaalta hänelle puhua miksi ei. Mutta eipä ne puhumattakaan seleviä.

      • Aikuinen

        Rakastan naistani mutta en vaan halua sexiä hänen kanssaan tällä hetkellä....oletko ajatellut että jos oletkin oksettava tyyppi ja siksi akkas ei haluu paneksia.....


    • saamaton saara

      Sinun tilanteesi on erilainen, teillä on lapsia ja olette olleet yhdessä kauan. Itse
      olen seurustellut kohta kaksi vuotta ja seksi lopahti noin kolme kuukautta sitten.
      Syy: mies ei halua. Ja miksi? Koska seksi on kuulemma minulle liian tärkeää!
      Loukaavaa jo sinänsä, sillä en pitkään aikaan ole nauttinut omasta seksuaalisuudestani ennenkuin tapasin tämän miehen. Ja mitä sitten vaikka olisinkin?
      Mies ei siis voi suoraan sanoa ettei enää halua seksiä minun kanssani,haluaa mahdollisesti jotain toista, kuitenkin roikkuu suhteessa.
      Jotkut miehet tekee mitä vaan että saa perusturvan pidettyä. En kuitenkaan jaksa olla mikään turvallinen tyttöystävä, en halua/viitsi olla kaulin-Justiina(vaikka epäilemättä sellainen kiinnostaisi tätä miestä enemmän), olen kyllästynyt tähän saamattomuuteen. Olen nuori ihminen ja kyllä, TYKKÄÄN SEKSISTÄ PALJON tällä hetkellä ja rakkaan ihmisen kanssa. Ja vaikka kertakin viikossa riittäisi.

    • kuuk

      Kokeile erilaisia vaatetuksia, jos ne saisi naisesi syttymään. Ole välillä teräsmies, välillä King Kong, välillä Spyder Man puvussa.

      Ehdota myös ryhmäseksiä.

    • Nimetön

      Minä olen 40-vuotias nainen ja olen nyt ollut ilman seksiä lähes kuusi vuotta. Mieheni ei ole halunnut olla minun kanssani lapsen syntymän jälkeen. Näin kauan olen kestänyt tätä tilannetta, mutta nyt alkaa tuntua että tämä saa riittää. Olen miettinyt pitäisikö tässä ottaa itselle rakastaja vai pitäisikö erota. Olen pitänyt itseni kunnossa, joten mies ei voi vedota siihen, että olen niin rupsahtanut. En usko että miehellä on toista naistakaan, sillä hän ei käy missään muualla kuin töissä. Me olemme kuin sisko ja veli ja emme juuri puhukaan mitään enää.

      • lyyli

        Kaltaisiasi naisia on hirvittävän paljon . Olen yrittänyt auttaa kykyjeni mukaan mutta ei yksi mies joka paikkaan repeä . Monille riittää jopa yksi kunnon pano viikossa ? Mitäpä siitä jos he ovat sitten onnellisia miehensä kanssa . Kun suhde väljähtyy yksikin kerta viikossa voi olla liikaa vaikka toinen haluaa kuinka .


      • Unelma

        Sama tilanne minulla. Mielenkiintoinen asia, jota olen usein miettinyt, että minne se puhekin katoaa. Kun ei ole seksiä, tuntuu että asiaakaan ei toiselle oikein ole. Ollaan tosiaan vain kavereita. Kohtuullisen hyvin arki sujuu. Onko sinulla ollut rakastajaa vai onko oma apu paras apu?


    • Immeinen

      "Hän on yrittänyt pitää minut tyytyväisenä tyydyttämällä käsin kerran viikossa. Sekin aina samalla tavalla - sunnuntaiaamlla klo 9:00."

      eeiii... ei jumankauta, mitä ihmettä???

      siis minä olisin jo aikaa sitten alkanut hakea muita naisia joko ihan vaan petileikkeihin tai muutenkin. Toki lasten takia kannattaisi odottaa vaikka kulisseissa kunnes ovat aikuisia, mutta pettää tuossa saa kunhan ei jää kiinni!

      Tai jos löytyy uusi niin siitä sitten vaan toinen nainen/rakastajatar/vast.

    • perustarve

      Kun mies ja nainen ovat liitossa on siihen kuuluttava myös seksi. Normaali seksi.
      Kysy naiseltasi todellinen syy miksei halua seksiä.
      Seksihän on ihmisen perustarpeita. Ihmisen elämä kun on loppujen lopuksi lyhyt, parempi viettää se onnellisena, ei kituuttaen.

    • nunna

      No jo on aikoihin eletty. Mies on tuossa iässä eikä muuta ole mielessä kuin se ja sen saatavuus.Eiköhän olisi vihdoin aika kehitellä suhteeseen muitakin tärkeitä juttuja kuin seksi.Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että jos vaimosi ei vaan enää yksin kertaisesti halua sinua!Tai jos vaimollasi on todella jotain iän tuomaa ongelmaa naiseuden suhteen.Ja sinä vaan kitiset kun et saa....Mene kuule itseesi ja mieti vähän vika saattaa löytyä lähempää kuin arvaatkaan,eli itsestäsi.Opettele arvostamaan ja rakastamaan vaimoasi sellaisena kuin hän on ja kasva lopultakin mieheksi ja lopeta tuo valittaminen.

    • haluton

      Hei.luin ton sun jutun ja ajatteli vastata nyt kun kerran avomieheni on perinteisellä kaljoittelu viikonlopun vietossaa. ja yhtenä syynä on se ku minä "en anna" enkä ole antanut kolmeen vuoteen(pojan syntymän jälkeen).nyt kun olen perehtynyt asiaan,huomaan jotta emme ole ainoita asian kanssa kamppailevia.me olemme pahassa kierteessä oltu koko 3 vuotta aluksi en itse halunnut,sitten ku olisin voinut..annoin kaverille vaihtoehdon jotta kalja vähemmälle niin saat,kalja oli tärkrämpi.nykyään se on mennyt siihen jotta asiasta ei edes puhuta enää,mies hoitelee itse itsensä ja suhde ei ole kuin lapsemme varassa.luulen jotta on käynyt niin jotta rakkaus on kuollut aikapäiviä sitten,ja siksi myös seksi tuntuu vain ällöttävältä ajatellakkin sen miehen kanssa joka kaiken aikaa vaan on siinä,tossa noin.nyt arvelen jotta rakkaus ja seksi kuuluu yhteen,ainakin monen yhteisen vuoden jälkeen,jos ei ole seksiä,ei taida olla paljon muutakaan.Olen toivonut jotta avosiippani lähtisi yhteisestä kämpästämme,jottei minun tarvitse viedä poikaa pois "kotua",mutta tossa se viikot pyörii ja viikonloput kaljoittelee.taas kerran päätän jotta ku hoitovapaa kohta loppuu,otan itseäni niskasta kiinni,hankin töitä ja annan lapselleni uuden kodin,jossa ei kaljan kanssa pelehditä. saapi sitten nähdä.....jos,jos ja jos...yritetään saada elämämme hyväksi,kerran täällä vain ollaan!!

    • Anonyymi

      Niin tuttua. Milloin mikäkin syy, teini voi herätä ( jo aikuinen ja muuttanut pois), haisen tupakalle (lopetin tupakoinnin), liian kuuma, liian kylmä, liian valoisaa...
      Lopetin pyytämisen ja muutin eri huoneeseen, pitäköön tunkkinsa. Sanoin tukahduttavani tarpeet ja aika hyvin tuo on onnistunutkin. Tunteet vaan tahtoo näivettyä samalla. Sanotaan, että pitää keskustella ja kun yrität, niin turpaan tulee henkisesti.
      Olenkin päättänyt, että jos kohdalle sattuu, että joku nainen osoittaa haluavansa minua, en varmasti epäröi. Itse en aloitteita ole muille tehnyt, enkä tee, koska alttarilla tuli jotain luvattua. Tietysti voi käydä niin, ettei vehkeet toimikkaan, mutta "elämä on". Eikun leuka rintaan ja ylpeästi kohti uusia pettymyksiä.

      • Anonyymi

        Haloo, mikset hae eroa, en ymmärrä ihmisiä , jotka kitisevät ja valittavat, eivätkä ymmärrä erota, miksi kiusata itteensä , elämä on lyhyt miksi se pitää elää tuolla tavalla.


    • Anonyymi

      Itselläni (tai oikeastaan vaimollani) tuli 100% stoppi seksiasioihin toisen lapsemme syntymän jälkeen. Siitä on nyt 13 vuotta.

      Ymmärrän, että nämä ovat asioita, joihin toista ei voi pakottaa. Oma osani on siis sietää tilannetta. Jäljelle jää vain suru. Onneksi elämän ehtoopuoli häämöttää,
      ja kuolema vapauttaa lopulta seksin ja läheisyyden kaipuun.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe