Mikä on mielivirtesi?

Tässä eräs niistä.

"Vain Sinä tunnet minut, Vapahtaja,
ja tiedät lääkkeen kaikkiin haavoihin.
Jos luoksesi en pääse voittajana,
saan tappioni tuoda kuitenkin.

Jos en voi suoraan Isän syliin juosta
ja uskon varmuudesta riemuita,
saan ahdistuksen yössä sinuun luottaa
ja ääneen huutaa; Herra, armahda!

Jos en voi katsettani sinuun nostaa
ja lapsen lailla jäädä turviisi,
saan katumuksen, tuskan alta pyytää:
Nyt minuun tartu, Vapahtajani!
(Virsi 289)

Mikä on sinun mielivirtesi?

34

11531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka takuuvarmasti

      itkettää on "Tuli kirkkoon mies ja lapsi".

      • Lisa

        Hei! Onks toi virsi? Mikä numero? Mä oon ettiny tohon nuotteja, et voisin soittaa.


      • tuo ole
        Lisa kirjoitti:

        Hei! Onks toi virsi? Mikä numero? Mä oon ettiny tohon nuotteja, et voisin soittaa.

        samuli edelmanin biisi, eikä virsi.


      • riparilla sitä
        tuo ole kirjoitti:

        samuli edelmanin biisi, eikä virsi.

        laulettiin. Että olkoon sitten virsi.


      • Inka
        riparilla sitä kirjoitti:

        laulettiin. Että olkoon sitten virsi.

        Ei ole varsinaisesti virsi, sisältyy Nuoren seurakunnan veisukirjan lisäksi useisiin muihin laulukirjoihin, joita saa kirjastoista. Laulu perustuu todelliseen kokemukseen, tekstin on kirjoittanut Mirjami Lähteenkorva, sen on säveltänyt Tapani Nuutinen.


      • penkinpää
        Inka kirjoitti:

        Ei ole varsinaisesti virsi, sisältyy Nuoren seurakunnan veisukirjan lisäksi useisiin muihin laulukirjoihin, joita saa kirjastoista. Laulu perustuu todelliseen kokemukseen, tekstin on kirjoittanut Mirjami Lähteenkorva, sen on säveltänyt Tapani Nuutinen.

        Hoosianna on upea laulaa ja kuunnella aina ekana adventtina ja toinen on Päivä vain ja hetki kerrallansa.
        En tiedä onko laulu Olen kuullut, on kaupunki tuolla virsi, mutta kaunis hegellinen laulu se ainakin on ja upea mm. Kari Tapion tulkitsemana.


      • Täti
        Inka kirjoitti:

        Ei ole varsinaisesti virsi, sisältyy Nuoren seurakunnan veisukirjan lisäksi useisiin muihin laulukirjoihin, joita saa kirjastoista. Laulu perustuu todelliseen kokemukseen, tekstin on kirjoittanut Mirjami Lähteenkorva, sen on säveltänyt Tapani Nuutinen.

        Onko tuo se "Tuli kirkkoon mies sekä lapsi...", jonka Kääriäisen Jorkkakin esittä? Todella ihana biisi.


    • tatti

      Mikä olisi se ykkönen...
      "Jeesus matkakumppani" taitaa olla aikas kärjessä.
      Samoin "Armonlapset riemuitkaa".

    • sofia

      Kysyit lempivirttä.Vastaan,vaikka en varsinaista yhtä lempivirttä osdaakaan määritellä.Virret ovat ylipäätään minulle hyvin tärkeitä.Kun tulin 17v uskoon,en heti löytänyt virsiä,sillä kiertelin ympäriinsä eri seurakunnissa etsimässä jotakin samaa,mitä olin itse löytänyt.Jumala sitten johdatti minut lut.srk:n elävien jäsenten yhteyteen ja opin virsiäkin.Olen huomannut,että Jumala usein puhuu minulle virsien kautta.Eräs itselleni hyvin voimakas kokemus oli,kun kerran jouduin menemään keskussairaalan ensiapuun lauantai-iltana erittäin kiireiseen aikaan.Jouduin odottamaan tuntikausia.Sitten vielä lähellä keskiyötä sinne tuli hälyytystila pahan kolarin takia:Lauantai-illan huumassa ajelleet nuoret kannettiin toinen toistaan pahemmassa kunnossa baareilla ovesta sisään.Kun olin jo ennestään ollut vähän herkässä mielentilassa,tämä tuntui olevan minulle melkein liikaa.Kun sitten pääsin lääkärin puheille ja tämä-nuori kiireinen lääkäri-totesi ettei minua mikään taida vaivata(tiesin että vaivasi)ja että voin lähteä kotiin,ei itku ollut kaukana.Istuin siellä yksin ja järkyttyneenä.Minulla oli laukussa virsikirja.Kaivoin sen esille ja avasin vain "mistä sattuu".Silmissäni näin sanat:"Sä,parantaja sairasten,mä sairas jaloissasi,apua vailla rukoilen:tee terveeks sanallasi."Luin sanat moneen kertaan ja totesin mielessäni,että nyt olen kokonaan ja vain sen parhaan lääkärin käsissä.Soitin kyydin kotiin.Myöhemmin sain todeta,että olin täydellisesti parantunut siitä parantumattomaksi luokitellusta sairaudestani(paha astma)joka minua silloin vaivasi.Mainitsemani säkeistö on virrestä 210.Pidän siitä virrestä muutenkin.Luin kirjoituksiasi Mikko R:sta -ne olivat mielenkiintoisia.

      • ...rohkaisevasta kirjoituksestasi.
        Virsiä usein aliarvioidaan, vaikka niissä usein on hyvin rohkaiseva sanoma.
        Ne tuovat lohtua murheellisille sieluille.
        ---
        Vuosia sitten siskoni hyräili virttä "Koska valaissee kointähtönen" (Virsi 361) ja totesi;"Mitenhän saisin rauhan sielulleni".

        5. Herra Jeesus, eteen katseesi käyn tässä toivossa.
        Kyynelin nyt käännyn puoleesi ja pyydän armoa.
        En mene pois, ennenkuin saan haavoissas kalliissa
        levon ja ilon autuaan, niin, aamen uskossa.


    • on tämä

      ..Kurja Matkamies Maan. Onkohan tuo nimi oikein?

      • Miina

        Minä vaivainen oon, mato matkamies maan,
        monet kuljen mä vaikeat retket.
        Isänmaatani outona etsin mä vaan.
        Pian ehtivät ehtooni hetket.
        Surutonta, ah, täällä mä en majaa saa.
        Sinne kiiruhdan, missä on toivoni maa.
        Lepo iäinen missä mun kätkee.

        Vai kenties tätä:

        Oon kurja köyhä muukalainen.
        Mä vaivain kautta vaellan.
        On matkan määrä ihanainen.
        Sen kohta varmaan saavutan.

        Siell`minut Jeesus syliin sulkee
        On matka tää jo viimeinen
        Tie Jordan-virran yli kulkee.
        Mä saavun viimein kotihin.

        Ensin mainittu on ns Lapuan taisteluvirsi. Muistan siitä vuoden 1939 virsikirjan mukaiset sanat. Uudet sanat voivat vähän poiketa yllä olevista.

        Toinen on taas amerikalainen hengellinen kansanlaulu ns white spiritual. Englanninkieliset sanat alkavat I am a poor wayfaring stranger. Ehkä muitakin samantapaisia virsiä ja hengellisiä lauluja on olemassa.


      • tätä..
        Miina kirjoitti:

        Minä vaivainen oon, mato matkamies maan,
        monet kuljen mä vaikeat retket.
        Isänmaatani outona etsin mä vaan.
        Pian ehtivät ehtooni hetket.
        Surutonta, ah, täällä mä en majaa saa.
        Sinne kiiruhdan, missä on toivoni maa.
        Lepo iäinen missä mun kätkee.

        Vai kenties tätä:

        Oon kurja köyhä muukalainen.
        Mä vaivain kautta vaellan.
        On matkan määrä ihanainen.
        Sen kohta varmaan saavutan.

        Siell`minut Jeesus syliin sulkee
        On matka tää jo viimeinen
        Tie Jordan-virran yli kulkee.
        Mä saavun viimein kotihin.

        Ensin mainittu on ns Lapuan taisteluvirsi. Muistan siitä vuoden 1939 virsikirjan mukaiset sanat. Uudet sanat voivat vähän poiketa yllä olevista.

        Toinen on taas amerikalainen hengellinen kansanlaulu ns white spiritual. Englanninkieliset sanat alkavat I am a poor wayfaring stranger. Ehkä muitakin samantapaisia virsiä ja hengellisiä lauluja on olemassa.

        sanat menee näin:
        Oi, jos mä kurja matkamies maan,
        lopulla matkan nähdä sun saan, oi jos mä kerran
        löytäisin suunnan oikean.
        Sinua kaipaa sydämeni,
        Sun puolees huutaa mun henkeni.
        On yksin tästä, sen ikävästä, kyyneleeni.
        Muut kaikki hylkää, vaan Sinä et,
        autuuden, särkyneen sydämen....
        -----------------

        Nyt tuli mieleen, että onkohan tämä edes virsi?...
        Kuuntelen sellaista muusikkoa, kuin Tuomari Nurmio ja hän on tehnyt tällaisen kappaleen. Olen aina luullut, että tämä on tehty oikeasta virrestä. Olenkohan väärässä? Voi olla.
        Tässä kappaleessa on on yksi kirosana, mutta minua se ei ainakaan loukkaaa, kun kappale on muuten kaunis ja ajatuksella tehty. Sellainen surullinen.
        Muistan, kun kuuntelin tätä 13-15-vuotiaana, eikä kukaan kavereista voinut ymmärtää minua.
        En ole itse uskovainen, vaikka uskonkin kyllä Jumalaan.
        Kaunis musiikki koskettaa aina ihmisen sielua. Oli se musiikki sitten virsi tai jotain muuta.


      • Miina
        tätä.. kirjoitti:

        sanat menee näin:
        Oi, jos mä kurja matkamies maan,
        lopulla matkan nähdä sun saan, oi jos mä kerran
        löytäisin suunnan oikean.
        Sinua kaipaa sydämeni,
        Sun puolees huutaa mun henkeni.
        On yksin tästä, sen ikävästä, kyyneleeni.
        Muut kaikki hylkää, vaan Sinä et,
        autuuden, särkyneen sydämen....
        -----------------

        Nyt tuli mieleen, että onkohan tämä edes virsi?...
        Kuuntelen sellaista muusikkoa, kuin Tuomari Nurmio ja hän on tehnyt tällaisen kappaleen. Olen aina luullut, että tämä on tehty oikeasta virrestä. Olenkohan väärässä? Voi olla.
        Tässä kappaleessa on on yksi kirosana, mutta minua se ei ainakaan loukkaaa, kun kappale on muuten kaunis ja ajatuksella tehty. Sellainen surullinen.
        Muistan, kun kuuntelin tätä 13-15-vuotiaana, eikä kukaan kavereista voinut ymmärtää minua.
        En ole itse uskovainen, vaikka uskonkin kyllä Jumalaan.
        Kaunis musiikki koskettaa aina ihmisen sielua. Oli se musiikki sitten virsi tai jotain muuta.

        Tarkoitat virttä 630 nykyisessä virsikirjassa.

        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan !
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan.

        Sinua kaipaa sydämeni
        sun puolees huutaa mun henkeni.
        On yksin tästä
        sen ikävästä
        kyyneeleeni

        Muut kaikki hylkää, vaan sinä et.
        Autuuden särkyneet sydämet
        sinulta saavat
        sä luet haavat
        ja kyyneleet.

        Virren sanat ovat Wilhelmi Malmivaaran vuodelta 1903. Alkuperäinen sävelmä on duurisävelmä, sama kuin kansanlaulussa "Minne käy tuulen ilmassa tie?" En tiedä mitään virren mahdollisista iskelmäsovituksista. Mutta kyllähän tutuista virsistä on paljon tehty sovituksia. Mitään kirosanoja ei virressä tietenkään ole, vaan sanat ovat riipaisevan kauniit.

        Mua auta, Herra,
        mä toivon vaan
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        Voin kertoa sinulle salaisuutena, ettei mitään erityisiä uskovaisia olekaan, tuollainen on feikkiä. Kaikki ovat vain tavallisia ihmisiä, joista toiset uskovat Jumalaan -toiset taas eivät.


      • Inka
        tätä.. kirjoitti:

        sanat menee näin:
        Oi, jos mä kurja matkamies maan,
        lopulla matkan nähdä sun saan, oi jos mä kerran
        löytäisin suunnan oikean.
        Sinua kaipaa sydämeni,
        Sun puolees huutaa mun henkeni.
        On yksin tästä, sen ikävästä, kyyneleeni.
        Muut kaikki hylkää, vaan Sinä et,
        autuuden, särkyneen sydämen....
        -----------------

        Nyt tuli mieleen, että onkohan tämä edes virsi?...
        Kuuntelen sellaista muusikkoa, kuin Tuomari Nurmio ja hän on tehnyt tällaisen kappaleen. Olen aina luullut, että tämä on tehty oikeasta virrestä. Olenkohan väärässä? Voi olla.
        Tässä kappaleessa on on yksi kirosana, mutta minua se ei ainakaan loukkaaa, kun kappale on muuten kaunis ja ajatuksella tehty. Sellainen surullinen.
        Muistan, kun kuuntelin tätä 13-15-vuotiaana, eikä kukaan kavereista voinut ymmärtää minua.
        En ole itse uskovainen, vaikka uskonkin kyllä Jumalaan.
        Kaunis musiikki koskettaa aina ihmisen sielua. Oli se musiikki sitten virsi tai jotain muuta.

        Se on todella mukaelma tuosta yleisesti hautajaisissa lauletusta virrestä: Oi herra jos mä matkamies maan.


      • täti
        Inka kirjoitti:

        Se on todella mukaelma tuosta yleisesti hautajaisissa lauletusta virrestä: Oi herra jos mä matkamies maan.

        Tuo on kaunis virsi. Melkein alkaa itkettää, kun kuulee tuon virren.


      • favain
        tätä.. kirjoitti:

        sanat menee näin:
        Oi, jos mä kurja matkamies maan,
        lopulla matkan nähdä sun saan, oi jos mä kerran
        löytäisin suunnan oikean.
        Sinua kaipaa sydämeni,
        Sun puolees huutaa mun henkeni.
        On yksin tästä, sen ikävästä, kyyneleeni.
        Muut kaikki hylkää, vaan Sinä et,
        autuuden, särkyneen sydämen....
        -----------------

        Nyt tuli mieleen, että onkohan tämä edes virsi?...
        Kuuntelen sellaista muusikkoa, kuin Tuomari Nurmio ja hän on tehnyt tällaisen kappaleen. Olen aina luullut, että tämä on tehty oikeasta virrestä. Olenkohan väärässä? Voi olla.
        Tässä kappaleessa on on yksi kirosana, mutta minua se ei ainakaan loukkaaa, kun kappale on muuten kaunis ja ajatuksella tehty. Sellainen surullinen.
        Muistan, kun kuuntelin tätä 13-15-vuotiaana, eikä kukaan kavereista voinut ymmärtää minua.
        En ole itse uskovainen, vaikka uskonkin kyllä Jumalaan.
        Kaunis musiikki koskettaa aina ihmisen sielua. Oli se musiikki sitten virsi tai jotain muuta.

        Tunnen tästä virrestä Tuomari Nurmion version, mutta arvostan alkuperäistä tekstiä ehkä enemmän ja tämä taitaa olla makukysymys. Kuulin tänään kuitenkin mielenkiintoisen väitteen, että Malmivaara olisikin saanut tekstin eräältä naiselta, joka oli kokenut kovia elämässään: rakastunut itseään ylempisäätyiseen mieheen ja tullut raskaaksi. Tuon ajan Suomessa se oli aivan liian suuri häpeä jotta siitä olisi voinut suoraan puhua. Kyllähän tuon virren teksti vaikuttaa syvällisesti tunnetasolla elävässä elämässä koetulta kun sitä tarkasti tutkii.


      • kanttorin tekele
        Miina kirjoitti:

        Tarkoitat virttä 630 nykyisessä virsikirjassa.

        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan !
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan.

        Sinua kaipaa sydämeni
        sun puolees huutaa mun henkeni.
        On yksin tästä
        sen ikävästä
        kyyneeleeni

        Muut kaikki hylkää, vaan sinä et.
        Autuuden särkyneet sydämet
        sinulta saavat
        sä luet haavat
        ja kyyneleet.

        Virren sanat ovat Wilhelmi Malmivaaran vuodelta 1903. Alkuperäinen sävelmä on duurisävelmä, sama kuin kansanlaulussa "Minne käy tuulen ilmassa tie?" En tiedä mitään virren mahdollisista iskelmäsovituksista. Mutta kyllähän tutuista virsistä on paljon tehty sovituksia. Mitään kirosanoja ei virressä tietenkään ole, vaan sanat ovat riipaisevan kauniit.

        Mua auta, Herra,
        mä toivon vaan
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        Voin kertoa sinulle salaisuutena, ettei mitään erityisiä uskovaisia olekaan, tuollainen on feikkiä. Kaikki ovat vain tavallisia ihmisiä, joista toiset uskovat Jumalaan -toiset taas eivät.

        virsi on 631...


    • tihk

      Se virsi (muistaakseni numero 301) missä lauletaan toi siunaa koko maailmaa, on paras!

      • Jumalanpalvelusliturgiassa on paljon kiitosta, ylistystä ja palvontaa.

        Vai mitä sanotte seuraavasta:
        "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Jumala kaikkivaltias!
        Täydet ovat taivaat ja maa sinun herrauttasi.
        Hoosianna korkeudessa!
        Kiitetty olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.
        Hoosianna korkeudessa!"
        ---
        "Hänelle, kuninkaitten kuninkaalle, joka rakastaa meitä ja on päästänyt meidät synneistämme verellään,
        olkoon ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen."
        ---
        Tai usein laulettu kolminaisuutta ylistävä virsi 126:
        "Me kiitämme sinua, me sinua rukoilemme, me ylistämme ja kunnioitamme sinua.
        Me sinua kiitämme sinun suuren kunniasi tähden.
        Oi Herra Jumala, taivaallinen kuningas,
        Isä kaikkivaltias Jumala!
        Oi Herra, kaikkein korkeimman ainoa Poika, Jeesus Kristus.
        Oi Herra Jumala, Jumalan karitsa, Isän Poika,
        joka pois otat maailman synnit, armahda meitä!
        Sinä yksin olet pyhä,
        sinä yksin olet korkein,
        Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kanssa.
        ---
        Virsistä monet ovat saadut Hengessä ja niissä on sisältöä, ei niinkuin eräissä ns. ylistyslauluissa, joissa samaa toistetaan ja hoetaan minuuttitolkulla.


      • aadamari
        Tapio522 kirjoitti:

        Jumalanpalvelusliturgiassa on paljon kiitosta, ylistystä ja palvontaa.

        Vai mitä sanotte seuraavasta:
        "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Jumala kaikkivaltias!
        Täydet ovat taivaat ja maa sinun herrauttasi.
        Hoosianna korkeudessa!
        Kiitetty olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.
        Hoosianna korkeudessa!"
        ---
        "Hänelle, kuninkaitten kuninkaalle, joka rakastaa meitä ja on päästänyt meidät synneistämme verellään,
        olkoon ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen."
        ---
        Tai usein laulettu kolminaisuutta ylistävä virsi 126:
        "Me kiitämme sinua, me sinua rukoilemme, me ylistämme ja kunnioitamme sinua.
        Me sinua kiitämme sinun suuren kunniasi tähden.
        Oi Herra Jumala, taivaallinen kuningas,
        Isä kaikkivaltias Jumala!
        Oi Herra, kaikkein korkeimman ainoa Poika, Jeesus Kristus.
        Oi Herra Jumala, Jumalan karitsa, Isän Poika,
        joka pois otat maailman synnit, armahda meitä!
        Sinä yksin olet pyhä,
        sinä yksin olet korkein,
        Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kanssa.
        ---
        Virsistä monet ovat saadut Hengessä ja niissä on sisältöä, ei niinkuin eräissä ns. ylistyslauluissa, joissa samaa toistetaan ja hoetaan minuuttitolkulla.

        herra kädelläsi on aaivan ihana. ihanin sovitus siitä lienee levyllä tilkkutäkki.


      • 501

        Siunaa koko maailmaa -virren numero on kyllä 501


    • pohjoisen tyttö

      Minun lempparini on virsi 326 eli Sinulle kiitos Isä maan ja taivaan. Pitkä kuin mikä, mutta voisi laulaa monta kertaa pötköön kun on niin intensiivinen.

    • Virsikirjassamme on osastossa Pyhä kaste virret 214-219.
      Myös muissakin virsissä puhutaan kasteesta.
      Yksi niistä on virsi 178.
      Tähän virteen raamattupiiriläisemme ihastuivat kovin.

      4. On kasteessa siunaus pyhä, kun Herramme lahjoittaa sen.
      Hän kansansa turvaksi yhä tuo armonsa rikkauden.
      Ja ehtoollisella hän suo omilleen taas voimaa ja lohtua kilvoitukseen
      Hän eksyneen etsii ja tallelle tuo ja sanallaan uudeksi luo.

      • Mielistyin tänään kirkossa Jumalanpalveluksessa laulamaamme virteen 274

        2) ON kuolemassaan, ristissään elämä, uskoni,
        On haavoissaan ja veressään nyt vahva toivoni.

        3) Ristille saakka minua on rakastanut hän ja kuolemallaan kovalla ansainnut elämän.

        4) Kuolemaan kanssa Kristuksen on minut haudattu, vanhurskauden vaatteeseen kasteessa puettu.

        5) En enää elä itse mä, vaan Kristus minussa. Hän pitää viettelyksissä luontoni kurissa.
        ----
        Vrt.
        -Gal. 3:27
        -Room. 6:1-14
        Vanhurskautetun ei sovi elää synnissä, vaan hänen tulee elää Jumalalle, niinkuin kastekin velvoittaa kuolemaan pois synnistä ja vaeltamaan uudessa elämässä.


    • veisaaja

      Tässä yksi pääsiäisaiheinen:
      "Käy yrttitarhasta polku, vie Golgatalle se. On Hengen viitoittama sen joka askele. Se tie vie viimein taivaaseen, mutta tie se on tuskien.

      Tien kaikkein raskaimman Jeesus on käynyt armossaan, kun meidän kurjain tähden hän kulki kuolemaan. Se tie vie viimein taivaaseen, mutta tie se on tuskien.

      Oi rakkautta näin suurta, kun meitä säälii hän, maailman synnit kantaa, tuo meille elämän. Se tie vie viimein taivaaseen, mutta tie se on tuskien.

      Nyt, köyhä syntinen, riennä luo Herran Jeesuksen! Saat rauhan, lohdutuksen haavoissa Kristuksen. Se tie vie viimein taivaaseen, mutta tie se on tuskien.

      Myös laulun oppia uuden saat tiellä taivahan. Se taivaassa jo kaikuu edessä Karitsan. Hän kuoli kaiken täyttäen, mutta tie oli tuskien." V. 78

      Hyvät sanat ja hyvä melodia.

      • huru hahtu Turri

        sehän se on tietysti askel askeleelta herra jesu virsi hyytävän kaunis ja sopivan mahti pontinen kuin sakujen marssit.


    • tarjasusanna

      1. Oi Herra, jos mä matkamies maan
      lopulla matkaa nähdä sun saan,
      oi, jos mä kerran
      näkisin Herran
      kunniassaan.

      2. Sinua kaipaa sydämeni,
      sun puolees huutaa mun henkeni.
      On yksin tästä
      sen ikävästä
      kyyneleeni.

      3. Muut kaikki hylkää, vaan sinä et.
      Autuuden särkyneet sydämet
      sinulta saavat,
      sä luet haavat
      ja kyynelet.

      4. Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
      vaikk' ei ois toivoa ollenkaan.
      En päästä sua,
      ennen kuin mua
      käyt siunaamaan.

      5. Oi Herra, suothan sä minulle
      sun armos voimaksi matkalle.
      Anteeksi anna,
      mua nosta, kanna,
      vie perille.

      6. Oi saanhan joukkoon autuaitten
      kanss' ystäväini ja omaisten
      mä päästä kerran
      luo armon Herran,
      oi saanhan sen.

      Vilhelmi Malmivaara



      Sävel E. A. Hagfors

    • Röhnä-Reino

      376: Sinua, Jeesus rakastan, sen sydämestä tunnustan. Oi, siunaa armollasi...

    • matkamies

      Aurinkomme ylös nousi…
      On todella hieno virsi.

      Muitakin hienoja virsiä on. Riippuu vähän tilanteesta ja hetkestä mistä milloinkin pitää.

    • taivaan kotiin avaraan..

      ..ota minut vastaan iloon loppumattomaan!

    • ???

      "Päivä vain ja hetki kerrallansa"

    • Tämän Juhannukseni yksi kohokohta oli, kun lauloimme Lahden Pyhän Ristin kirkossa kaikille tutun suvivirren 571 JO JOUTUI ARMAS AIKA.

      Kirkko oli ääriään myöten täynnä eri puolelta Suomea tulleita juhannusseuraväkeä.
      Mahtavaa oli virren pauhu.
      Harvoin sitä kuulee.

      Myös saarna oli hyvä ja parannukseen kehoittava.
      Kilvoitelkaamme uskossa, vaikka maailma kuinka houkutteleisi.
      (Saarnaajana oli Inkerin kirkon piispa AARRE KUUKAUPPI).

      3) Taas linnut laulujansa visertää kauniisti.
      Myös eikö Herran kansa Luojaansa kiittäisi!
      Mun sieluni, sä liitä myös äänes kuorohon
      ja armon Herraa kiitä, kun laupias hän on.

    • teekoo

      onki tää virsi mutta MAAN KORVESSA KULKEVI LAPSOSEN TIE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe