subutex

tietoa?tietoa?

Janoan kaiken tiedon subutexistä huumeena käytössä?vaikutukset?koukutus?ilmenee miten?hinta?käytetään missä muodossa?muut vaarat?kaikki joka on tietoa siitä,sitä janoan?
En siksi että käyttäisin,vaan huolestuneena lähiomaisena.Kuinka vaarallisesta huumesta on kyse?tietoa ei löydy ainakaan kokototuudesta,löytyykö muualta?

190

82581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erika

      Kannattaisi kääntyä ammattiihmisten puoleen tällaisissa asioissa. Esim. A-klinikat vastaavat kysymyksiin.

      • Make

        Nämä a- ja muu paska klinikan tyypit ovat itse sieltä pahimmasta päästä, luulisi tietoa olevan


    • oho

      Tääl sitte tiedetä supusta mitään?luulis jokaisen itseään kunnioittavan(narkin)tietävän supust kaike.Mä en tiedä,mut olis kiva tietää?ni et tietoo peliin?kuis yleisesti se huumeena pyörii?

      • joku vain ...

        Subutex takavarikkoja on tehty Suomessa isot määrät, tarkoituksena levittää laittomaan huumaavaan käyttöön.


    • oho

      -Versioa supust?

    • oho

      versios noin sonjan kiistapelurina supust?ent tietos?

      • Miffy

        suBuista tiedän vai sen mitä mediassa, päihdelinkissä ja puolitotuudessa on kerrottu joten sen farmakologisista ominaisuuksista en ala väitellä.

        Sonjan kiistapeluri... Hohhoh. En halua olla kenenkään vastapuoli, Sonja taasen on äärimmäisen kakaramainen kitisijä jolla on äärettömän vankkumaton usko lääketieteen voimaan. Jos tämä keskustelu olisi käyty keskiajalla, sen aihe olisi ollut "onko maa pannukakku" ja Sonja olisi edustanut "asiantuntijana" konservatiivista kantaa...


      • tietoa?
        Miffy kirjoitti:

        suBuista tiedän vai sen mitä mediassa, päihdelinkissä ja puolitotuudessa on kerrottu joten sen farmakologisista ominaisuuksista en ala väitellä.

        Sonjan kiistapeluri... Hohhoh. En halua olla kenenkään vastapuoli, Sonja taasen on äärimmäisen kakaramainen kitisijä jolla on äärettömän vankkumaton usko lääketieteen voimaan. Jos tämä keskustelu olisi käyty keskiajalla, sen aihe olisi ollut "onko maa pannukakku" ja Sonja olisi edustanut "asiantuntijana" konservatiivista kantaa...

        Missä tuol osatotuuden kohdassa on subutexist?en nähnyt?


      • miffy-fani
        Miffy kirjoitti:

        suBuista tiedän vai sen mitä mediassa, päihdelinkissä ja puolitotuudessa on kerrottu joten sen farmakologisista ominaisuuksista en ala väitellä.

        Sonjan kiistapeluri... Hohhoh. En halua olla kenenkään vastapuoli, Sonja taasen on äärimmäisen kakaramainen kitisijä jolla on äärettömän vankkumaton usko lääketieteen voimaan. Jos tämä keskustelu olisi käyty keskiajalla, sen aihe olisi ollut "onko maa pannukakku" ja Sonja olisi edustanut "asiantuntijana" konservatiivista kantaa...

        Hahaha, tää on niin totta! :DD


    • Lazy

      Vaikutukset... heroinistil subu normalisoi ja vie vieroitusoireet. Subu kumoaa myös muut opiaatit eli jos oot subun vaikutukses ja otat heroiinia tai toisin päin, laukeaa vieroitusoireet.
      Subu on samalla opiaattisalpaaja.
      Alkoholi, neuroleptit, rauhoittavat ja unilääkkeet (keskushermostoon vaikuttavat) lisävät buprenorfiinin vaikutusta. Tottumattoman eli henkilö joka ei omaa minkäänlaista toleranssia saa subusta olotiloja.
      Tottumaton saa unenomaisen tilan, valveunia, letkeän ja huolettoman olon. Tottumaton voi alussa oksennella ja tuntea pahoinvointia.
      Heroinisti voi saada pienen olotilan, jos ottaa subua suonensisäisesti.

      Koukutus... tuohon en oikein osaa vastailla, koska olen itse heronisti. Veikkaisin jos subua käyttää jonkin aikaa säännöllisesti, nii eiköhän vierotusoireita ilmene. Mut tosiaan koukutus on ihan henk.kohtane juttu. Toisilla vaan on taipumusta helpommin jäädä koukkuun ja toiset voivat huoletta ottaa subun satunnaisesti ilman mitään ongelmia. Mutta kyllä buprenorfiini koukuttaa ihan siinä missä muutkin opiaatit. Himo kyseiseen aineeseen, halu saada/löytää taas saman olotilan. Fyysiset reflat; levottomuutta, särkyjä, kylmähiki, pahoinvointi ja ripulia.

      Pelkällä subulla on lähes mahdotonta vetää kuolettavaa yliannostusta. Kuitenkaa ei voi täysin sulkea kuoleman mahdollisuutta. Yleisesti yliannostukset johtuvat sekakäytöstä.
      Yliannoistuksessa oksentelua, huimausta/tajuttomuutta. Hengityksen ja sydämmen toiminta hidastuvat. Jos epäilet ystävän ottavan yliannostuksen, soita apua.

      Katumarkkinoilla subun hinta on 30-40€/kpl (8mg)

      Subu laitetaan kielen alle liukenemaan.

      VAROITUS !!
      Tottumaton, ÄLÄ missään nimessä koko kasia!!

      En mielellään antaisi annosteluun neuvoa, koska en suosittele subun hupikäyttöä.

      Tottuneet käyttäjät vetää subua ylensä suonensisäisesti. Piikittämiseenki tulee riippuvaiseksi. Ei kovinkaa fiksua. Verisuonet tukkeutuvat ajanmittaan. Subussa on apuaineina maissitärkkelystä ja mannitolia.

      Subutex ei ole vaaraton, suosittelen jättämään väliin.

      -Lazy-

      • tietoa?

        Kiitos kun vastailit ja kerroit.Jopa varoittelit.Mikä saa ihmisen käyttämään supua huumeena?heroinistin hoidossa ymmärrän sen tarpeen.mutta mikä tekee mukamas tästä sen arvoisen?hinta on aika päätähuimaava?vai onko?ja eikö saatavuuskin ole suht vaikea?


      • Lazy
        tietoa? kirjoitti:

        Kiitos kun vastailit ja kerroit.Jopa varoittelit.Mikä saa ihmisen käyttämään supua huumeena?heroinistin hoidossa ymmärrän sen tarpeen.mutta mikä tekee mukamas tästä sen arvoisen?hinta on aika päätähuimaava?vai onko?ja eikö saatavuuskin ole suht vaikea?

        En lähe arvailemaan miks kukin käyttää mitä...

        Hinnast... heroinistil se on kova hinta... en pärjää yhel kasil vuorokaut ja niinku jo saattaa arvata rahoituspuoli on tiukil...
        Mut sit taas satunaiskäyttäjil toi hinta on ihan sopusuhtanen... he kun saa yhest kasist monet kerta-annokset (jopa 16-20)...

        -Lazy-


      • Make

        Kaveri veti aluksi pirtelöä, sitten subua, myöhemmin kaikkea mahdollista minkä vaan sai hihaansa tuupattua. ei mennyt kuin reilu vuosi tän kaiken alusta kun aamulla sain puhelinsoiton että tero on nyt kuollut. ei ollut aamulla herännyt, iltaa oli viettänyt rännäämällä subua, syömällä diapameja ja tietysti kuningas alkoholi. todennäköinen kuolin syy oli tukehtuminen, toisin sanoen hengityslama joka johtuu nimen omaan sekakäytöstä.


      • just me3

        itse käyttänyt subuja kohta 10v
        tuosta sinun käyttämästäsi aineesta se lähti..enkä ole päässyt irti..korvaushoidossa olen ulkomailla, josta olenkin tosi tosi kiitollinen.
        kertoisin vain noista refloista.se on hirvittää, koin ne kun yritin lopettaa ainakin viisinkertaisina kun mitä heroiinista tuli.ja sitten ah ne niin ihanat psyykkiset.voivat kestää kolmesta kuuteen kuukauteen.fyysiset vain n.kuukauden.mutta yhtä helvettiä se onkin.
        on tutkittu että vain n.20prosenttia vieroittuvat kokonaan subuista elämänsä aikana...
        surullista ehkä, mutta totta.
        enkä ole ikinä piikittänyt mitään ainetta.
        enkä piikitä.
        subuja otan nuuskaamalla.


      • tikis
        just me3 kirjoitti:

        itse käyttänyt subuja kohta 10v
        tuosta sinun käyttämästäsi aineesta se lähti..enkä ole päässyt irti..korvaushoidossa olen ulkomailla, josta olenkin tosi tosi kiitollinen.
        kertoisin vain noista refloista.se on hirvittää, koin ne kun yritin lopettaa ainakin viisinkertaisina kun mitä heroiinista tuli.ja sitten ah ne niin ihanat psyykkiset.voivat kestää kolmesta kuuteen kuukauteen.fyysiset vain n.kuukauden.mutta yhtä helvettiä se onkin.
        on tutkittu että vain n.20prosenttia vieroittuvat kokonaan subuista elämänsä aikana...
        surullista ehkä, mutta totta.
        enkä ole ikinä piikittänyt mitään ainetta.
        enkä piikitä.
        subuja otan nuuskaamalla.

        ota muhun yhteyttä asia on tärkeää[email protected]
        ota pikaisesti yhteyttä..


      • JeiJei..
        just me3 kirjoitti:

        itse käyttänyt subuja kohta 10v
        tuosta sinun käyttämästäsi aineesta se lähti..enkä ole päässyt irti..korvaushoidossa olen ulkomailla, josta olenkin tosi tosi kiitollinen.
        kertoisin vain noista refloista.se on hirvittää, koin ne kun yritin lopettaa ainakin viisinkertaisina kun mitä heroiinista tuli.ja sitten ah ne niin ihanat psyykkiset.voivat kestää kolmesta kuuteen kuukauteen.fyysiset vain n.kuukauden.mutta yhtä helvettiä se onkin.
        on tutkittu että vain n.20prosenttia vieroittuvat kokonaan subuista elämänsä aikana...
        surullista ehkä, mutta totta.
        enkä ole ikinä piikittänyt mitään ainetta.
        enkä piikitä.
        subuja otan nuuskaamalla.

        Ite kerroin eilen porukoille kaiken ku oon ny 5.v ollu Bubreen koukussa ja en myös käytä piikkejä,Nuuskaan vaan.Korvaukseen oon menossa kesän aikana ja vihdoinki alkaa näkyä valoa tunnelin päässä =) Reflat on yhtä helvettiä.Koitin talvella lopettaa ilman mtn apuja ja olin 10 vrk ilman,ei unta,ruokaa,röökiä en pystynyt hakee vaikka kiska 200 m päässä,nii paha henkinen olo jne..Mut nyt ku kerroin ni porukat auttaa mua antamalla bentsoi refloihin ja ymmärtää ku vedän Subuxonea koska en voi sille ENÄÄ mitään et oon koukussa.Joten ihmiset,olkaa rehellisiä sekä itsellenne sekä läheisille.Se auttaa kaikkia..Peace


      • Anonyymi
        Make kirjoitti:

        Kaveri veti aluksi pirtelöä, sitten subua, myöhemmin kaikkea mahdollista minkä vaan sai hihaansa tuupattua. ei mennyt kuin reilu vuosi tän kaiken alusta kun aamulla sain puhelinsoiton että tero on nyt kuollut. ei ollut aamulla herännyt, iltaa oli viettänyt rännäämällä subua, syömällä diapameja ja tietysti kuningas alkoholi. todennäköinen kuolin syy oli tukehtuminen, toisin sanoen hengityslama joka johtuu nimen omaan sekakäytöstä.

        Heroiini on kuningas ei alko


    • totanii

      -Itse aihe taisi jälleen kääntyä kuningas cannabiksen aiheeseen?Ja aihe oli?

    • sonja

      että minä olen aina oikeassa.

      • Jasu


    • tiipa

      Olen itse käyttänyt pari vuotta päivittäin subutexia.Erittäin koukuttava huume,ennen tätä käytin heroiinia ja jos on pakko valita niin mielummin subu kuin heroiini..Mutta subutexinkin vietoitus oireet ovat jopa kovemmat ja kauemmin kestävät kuin heroiinin..kuolemaan johtavaa yliannostusta siitä ei voi vetää niinkuin heroiinista..subutexia voi käyttää suonensisäisesti,vetämällä nenään tai liuottamalla kielen alla..
      subua on katukaupassa yleensä 2mg ja 8mg tabletteina..annos riippuu toleranssista,itse käytän noin 4mg päivässä,aloittelijalle puoletkin siitä voi olla liikaa..subutex on heroiinin vieroitus lääke jota käytetään valvotussa hoidossa,sitä myönnetään reseptillä Ranskassa ja usein sieltä katukauppa lääkkeet haetaan..vuoden sisällä subutexin käyttö(hoidon ulkopuolella) on lisääntynyt huomattavasti kun heroinistit ovar ruvenneet yrittämään subutexilla irti..Valvotussa hoidossa siitä on erittäin hyviä tuloksia mutta itse käytettynä harva pystyy säännöstelemaan annoksensa ja vähentämään sitä pikkuhiljaa joten tuloksena paha riippuvuus subutexiin..Subutexin lisääntymisen myötä on tullut myös uusi(yleensä nuorempi)käyttäjäryhmä jolla ei ole heroiinin käyttö taustaa vaan käyttää suoraan subua..Koska aloittelijalle joka ei ole käyttänyt heroiinia voi subutex tuoda pientä euforiaa..pidempään käyttäneille ja heroinisteille se ei kun normalisoi olon ja vie vieroitusoireet pois..
      Tässä jotain tietoa subutexista

      • tietoa

        Oli hyvää/mielenkiintoista tietoa supusta!
        Olen miettinyt että miksi nämä (uuskäyttäjät)alkavat ottamaan sitä?tarkoitan jos ei ole heroiini taustaa.Käsittääkseni suhteellisen arvokasta tavaraa?Ja mikä ihme tästäkin sai huumeen?Ymmärrän heroinistin tarvitsevan ja ostavan kadulta tätä,mutta en tätä uutta villitystä taas ymmärrä!Kuinkahan yleistä tämä subutexin käyttö on?


      • tiipa
        tietoa kirjoitti:

        Oli hyvää/mielenkiintoista tietoa supusta!
        Olen miettinyt että miksi nämä (uuskäyttäjät)alkavat ottamaan sitä?tarkoitan jos ei ole heroiini taustaa.Käsittääkseni suhteellisen arvokasta tavaraa?Ja mikä ihme tästäkin sai huumeen?Ymmärrän heroinistin tarvitsevan ja ostavan kadulta tätä,mutta en tätä uutta villitystä taas ymmärrä!Kuinkahan yleistä tämä subutexin käyttö on?

        hyvä kysymys..?Nuoret käyttäjät varmasti uskovat vielä mielikuvaan että heroiini paha(niin kuin onkin),mutta subu taas "viatonta". Ja heroiini kuolemat mitä subutexista ei pysty vetämään,varmaan nostavat kynnystä heroiinin käyttöön,kun subun ajatellaan olevan vaarattomampaa..joka tietysti tavallaan on totta mutta nuoret käyttäjät ei ymmärrä että subu riipuvuus on kuitenkin yhtä voimakas(ihmisestä riippuen tietysti ja käytön pituudesta)tai jopa voimakkaampi..Subutexin käyttö on erittäin yleistä nykyään,vuoden parin sisällä kasvanut paljon..Nuorten käyttäjien määrää on myös varmasti lisännyt ,että subua saa helposti ostettua..ja lääke kun on,niin monet muutaman diapamin syöneet nuoret voivat ajatella että ei subu sen kummempaa..Valkoinen jauhe jonka kuolemista puhutaan paljon(siis heroiini) on nuorille varmaan "isompi askel" kuin "pienen lääkkeen" ottaminen..Ja aloittelijoilla subu tuo vielä hyvän olon tunteen mitä pidempään käyttäneillä ei enää ole..Hankalaa spekuloida näin vanhemman käyttäjä sukupolven näkökulmasta mutta toivottavasti jotain jäi käteen..kirjoita ihmeessä jos haluat lisäinfoa! anteeksi kiireessä kirjoitetut kirjoitusvirheet..


      • aila neito
        tiipa kirjoitti:

        hyvä kysymys..?Nuoret käyttäjät varmasti uskovat vielä mielikuvaan että heroiini paha(niin kuin onkin),mutta subu taas "viatonta". Ja heroiini kuolemat mitä subutexista ei pysty vetämään,varmaan nostavat kynnystä heroiinin käyttöön,kun subun ajatellaan olevan vaarattomampaa..joka tietysti tavallaan on totta mutta nuoret käyttäjät ei ymmärrä että subu riipuvuus on kuitenkin yhtä voimakas(ihmisestä riippuen tietysti ja käytön pituudesta)tai jopa voimakkaampi..Subutexin käyttö on erittäin yleistä nykyään,vuoden parin sisällä kasvanut paljon..Nuorten käyttäjien määrää on myös varmasti lisännyt ,että subua saa helposti ostettua..ja lääke kun on,niin monet muutaman diapamin syöneet nuoret voivat ajatella että ei subu sen kummempaa..Valkoinen jauhe jonka kuolemista puhutaan paljon(siis heroiini) on nuorille varmaan "isompi askel" kuin "pienen lääkkeen" ottaminen..Ja aloittelijoilla subu tuo vielä hyvän olon tunteen mitä pidempään käyttäneillä ei enää ole..Hankalaa spekuloida näin vanhemman käyttäjä sukupolven näkökulmasta mutta toivottavasti jotain jäi käteen..kirjoita ihmeessä jos haluat lisäinfoa! anteeksi kiireessä kirjoitetut kirjoitusvirheet..

        no hei olen huolestunut 23v pojan äiti poikani on kätäänyt subuja noin 6 kk ja oli pari päivää vieroitus hoidossa mutta sitten lopetti hoidon koska pelkäsi muita vieroitus oireissa olevia potilaita voisitko kertoa mulle mitä piäisi tehdä poikani haluaa lopetaa ja yritää nyt avo hoitoa onkohan siintä apua vieroituksessa jamiten kohdella tälläista tapausta vierottaessa kotona olen todella masentunut tästä ongelmasta olisin kiitollinen avustasi


      • äiti kuopiosta
        aila neito kirjoitti:

        no hei olen huolestunut 23v pojan äiti poikani on kätäänyt subuja noin 6 kk ja oli pari päivää vieroitus hoidossa mutta sitten lopetti hoidon koska pelkäsi muita vieroitus oireissa olevia potilaita voisitko kertoa mulle mitä piäisi tehdä poikani haluaa lopetaa ja yritää nyt avo hoitoa onkohan siintä apua vieroituksessa jamiten kohdella tälläista tapausta vierottaessa kotona olen todella masentunut tästä ongelmasta olisin kiitollinen avustasi

        Poikasi on samna ikäinen kuin esikoiseni. Painostuksen jälkeen sain tietää vuosien käytöstä. otin selvää ja riippuvuus on samaa luokkaa heroiininkanssa, joten n. 85% eivät pääse irti opiaateista. Tsemppiä. Mulla vielä tytäs seurasi veljensä jälkiä. T: monet valvotut yöt ja murheelliset päivät


      • månsas
        aila neito kirjoitti:

        no hei olen huolestunut 23v pojan äiti poikani on kätäänyt subuja noin 6 kk ja oli pari päivää vieroitus hoidossa mutta sitten lopetti hoidon koska pelkäsi muita vieroitus oireissa olevia potilaita voisitko kertoa mulle mitä piäisi tehdä poikani haluaa lopetaa ja yritää nyt avo hoitoa onkohan siintä apua vieroituksessa jamiten kohdella tälläista tapausta vierottaessa kotona olen todella masentunut tästä ongelmasta olisin kiitollinen avustasi

        Terve, olen 30v. Ja käyttänyt sitä paska subua koht 10v (katukaupasta hank) ja olen ent heroini käyt. Ku aloitin käyttä subua, niin kyl mun elämä koheni heti, sain töitä (sen takia pitkä käyttö takana), vanhempien suhtautuminen minun, jne, mut se oli tupla elämä. Se on tod hyvä et tiedät mis mennän, se autta sua ja poikasi eteen päin. Kaikki voi lopettaa jos todella halua, paikasta riipumatta tai ilman super lääkeitä (tietty ripuli/unilääket on hyvä hankkia). Pää asiassa on sun tuki ja hoivaa. Itsekkin lopetan tällä hetkel kotioloissa. Vaikea on mut ku sammuttaa puh pariks kk ja pysyy sisätilois pari vkoa, niin silloin ollaan jo puoli voitolla, vaik taistelu jatkuu loppu elämää.. Mut sitähän se on muutenkin.. Toivoon sulle kaikkea hyvää ja pojalles päättäväisyyttä asian suhteen!


      • Piikki hihassa
        aila neito kirjoitti:

        no hei olen huolestunut 23v pojan äiti poikani on kätäänyt subuja noin 6 kk ja oli pari päivää vieroitus hoidossa mutta sitten lopetti hoidon koska pelkäsi muita vieroitus oireissa olevia potilaita voisitko kertoa mulle mitä piäisi tehdä poikani haluaa lopetaa ja yritää nyt avo hoitoa onkohan siintä apua vieroituksessa jamiten kohdella tälläista tapausta vierottaessa kotona olen todella masentunut tästä ongelmasta olisin kiitollinen avustasi

        Poikasi on sen ikäinen, että jos hän haluaa sitoutua avohoitoon (silloin ei tarvitse olla siellä laitoksissa, mistä en itsekään ole koskaan pitänyt) alueenne Nuorisoasemalla (A-Klinikkasäätiön ylläpitämiä). Jos haluaa kokeilla kotona "avokatkoa" saa sieltä jotain helpottavaa lääkitystä ja tukea. Ja siellä todella olen saanut tunteen, että välitetään. Laitoksen työntekijät mielestäni aika kylmäkiskoisia (poikkeuksia tietenkin on)


    • utn

      olisin vaan kysynyt tästä aineesta ihan vaan että mitä se antaa ihmisille,hyvän olon tunteenko vaiko mitä olen kuulluut myös väsyttää ja ehkä asiaa enemmän tulvii ja ajatuksia mitä muille niin sanotusti jakaa....olisi kiva vaaan että mitä ...

      • Depotpää

        Kyllähän texillä olot saa...


      • kertakokeilu

        Kokeilin muutama vuosi sitten kerran subua, kun eräät ystävät käyttivät sitä (suonensisäisesti) ja minua kiinnosti millaista se on, vaikka tiesinkin, että ekalla kerralla vaikutus olisi erilainen kuin heillä.

        En enää muista paljonko otin, mutta se oli ihan varmasti alle 1 mg ja todennäköisesti alle 0,5 mg. Tarkkaa määrää en tietänyt silloinkaan, koska mulle annettiin pala pilleristä, josta oli jo osa muutenkin käytetty.

        Jauhoin sen pillerinpalan jauhoksi ja vedin pillillä nokkiin, eli se imeytyi sitten nenän limakalvoilta.

        Vähän ajan kuluttua mua alkoi väsyttää ja sitten nukahdin joksikin aikaa. Olin ehkä vähän väsynyt alunperinkin.

        Herättyäni mulla ei ollut mitenkään erityinen "olo", ei tuntunut mitään euforiaa ainakaan.

        Myöhemmin lähettiin saattamaan kaveria bussipysäkille ja kävelymatkalla mulle tuli äkillinen pahoinvoiva olo. Seisahduin ja pidättelin oksennusta minuutin pari, jonka jälkeen oksetus meni ohi yhtä äkkiä kuin oli tullutkin. Samalla reissulla alkoi vielä uudestaan oksettamaan, mutta ei yhtä voimakkaasti.

        Kaikenkaikkiaan subun vaikutus oli jossain akselilla neutraali-negatiivinen. En oikein saanut siitä mitään enkä kokeillut koskaan uudestaan, vaikka olisin kyllä pystynyt hankkimaan sitä halutessani milloin vaan.

        Pysyttelen muissa huumeissa, kiitos, eli käytännössä lähinnä alkoholissa ja tupakassa. Ei ehkä parhaat vaihtoehdot.. =)

        Subun vieroitusoireista voin sanoa sen verran, että yksi kaveri alkoi saada niitä jonkin aikaa jatkuneen oraalisen käytön jälkeen ja siinä tulee ilmeisesti sen verran yleishuono olo, että jos vaan varastossa on vielä subua niin kyllä sitä melkeen sitten ottaa lisää, taas. Ja hommaa lisää ennenku se loppuu. Kaveri ei ollut vielä hirveän kauhean pahasti koukussa ja sai lopetettua subun lopulta, samalla kun vaihtoi seurustelukumppaniaan.

        Jos ollaan piikityslinjalla niin silloin on usein koukussa jo itse piikittämiseenkin, joten siinä on ikäänku tuplamotiivi vetää. Lisäksi silloin lähin ystäväpiiri monilla koostuu isolta osin muista iv-käyttäjistä, niin aika vaikea siitä on irti päästä. Jotkut vuorottelee subun ja pirin rännäämistä.


    • boxs

      subbari on huume itse olen pääsyt irti anfetamiinistä käytin sitä ruutal 4.5v joka päivä nyt olen olut 3v käyttämättä ja joka päivä on helpompi kaverini oli hoidos aan takii eli korvaushoidos ja se kuulemma autto häntä. sub auttaa mut siihenki jää koukkuun......eli päivä kerralla mut joskus tuntuu ottaa sub mut väärille ihmisille määräävät subuu koska kun lopetin tuli toinen koukku alkoholi tän hetkinen lääkitys 6m xanorkakosta/vrk depot eli tiedän jotain näist helvitin päihteistä vastaile

    • Exnisti

      Itse olin 15-vuotias kun kokeilin ensimmäisen kerran subua. sitten toisen kerran ja kolmannen jajaja. Noin vuoden päästä siirryin käyttämään subua suonensisäisesti ja siinä kohtaan kala tarttu koukkuun. Onneks ne kuviot hävis mun elämästä ja pääsin kun pääsinkin eroon kamasta pitkän taistelun jälkeen, tosin, vieläkin on vaikeita päiviä 1,5 vuoden jälkeen. Puutu asiaan!

    • Yllättynyt

      Helsingin huumepoliisin mukaan alunperin heroiinin vierotushoidossa käytetty Subutex on korvannut heroiinin kadulla. Oikeuslääketieteen laitoksen mukaan Subutex eli buprenorfiini aiheutti viime vuonna noin 30 huumekuolemaa. Erityisen vaaralliseksi aine on osoittautunut, kun sitä on käytetty yhtäaikaa alkoholin kanssa. - Tällaisia väärinkäyttöön liittyviä löydöksiä oli viime vuonna yli 70 vainajassa, ja näistä myrkytyskuolemia oli yli 30, kertoo Oikeuslääketieteen laitoksen johtaja Erkki Vuori. Vanhoissa huumemaissa kuolevat vähän alle 40-vuotiaat, Suomessa on toisin. - Meillä nämä kuolleet ovat jatkuvasti nuoria ihmisiä. Nuorin, joka on kuollut Subutexin pistämiseen, on ollut 16-vuotias, Vuori jatkaa. Ongelmana on, että Subutexia ei välttämättä mielletä huumeeksi. - Sitä ei välttämättä mielletä klassiseksi huumausaineeksi, vaan se saatetaan mieltää lääkeaineeksi eli saattaa olla, että se madaltaa kynnystä aloittaa käyttö, kertoo Helsingin huumepoliisin rikoskomisario Petri Rainiala. Subutexin vaarallisuus johtuu eritoten sekakäytöstä. - Näissä Subutex-kuolemissa hyvin tavallinen on sellainen tarina, että henkilö on käyttänyt keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä, alkoholia ja sitten pistänyt Subutexia. Tämän jälkeen henkilö on mennyt nukkumaan ja aamulla on huomattu, että hän on kuollut, Vuori toteaa. Helsingin huumepoliisi on tänä vuonna paljastanut kolme suurempaa huumejuttua, joissa Suomeen on tuotu Ranskasta noin yhteensä 20 000 Subutex-tablettia. mtv3.fi

      • porukat käyttää muita

        Heroiinia on vähän ja satunnaisesti saatavilla vielä. Siksi näin. Herooini aiheutti paljon myrkytyskuolemia ysärinä. Nyt subu rauhoittavat alko se viejä, kuitenkin myrkystapauksia vähemmän.

        Mutta tämä johtuu Suomen ulkopuolisista syistä, nyt heroiinia taas saa ja nyt ei ole mitään laskua havaittavissa. Lupaan, että parin vuoden sisällä heroinisteja on Suomessa paljon, ellemme tee jotain kieltolaillemme.

        Voin muuten suomentaa sitä kannabiksen syöpäsoluvaikutusta:

        Kannabis ei tuoha mitään soluja ihmisestä->ei solumyrkky
        Vaikuttaa syöpäsolupesäkkeiden ravinnon saantiin ja tappaa epäterveen solukon energiavajeeseen. Ollaan kehittelemässä erilaisia aineita tekemään tätät tehtävää, tällainen lääke olisi seuraavan sukupolven lääke, eli ei mitään yhteistä rajun sytostaattihoidon kanssa.


      • eihajuakaan

        Ei noin saa puhua! Subutex ja opiaattipohjaiset lääkkeet ovat tärkeitä ja hyviä lääkkeitä. Ne on rinnastettavissa vitamiineihin. Ei ne ole huumeita. Usko meidän Opiaattiministeri Risikkoa!


      • monta tahoa
        eihajuakaan kirjoitti:

        Ei noin saa puhua! Subutex ja opiaattipohjaiset lääkkeet ovat tärkeitä ja hyviä lääkkeitä. Ne on rinnastettavissa vitamiineihin. Ei ne ole huumeita. Usko meidän Opiaattiministeri Risikkoa!

        Eli heroinisteillehan ne toimivat kuten pitäisikin, ei kovaa tokkuraa, mutta reflat poissa eli mahtavaa, sellaisia oikeaan käyttöön.

        Sitten tykitettäessä sitä siitä tulee olot ja reilusti ja toleranssittomalle nenään tai kielen alle toimii hyvin kanssa.

        Mutta tämä on aivan typerää, että jos ne aineet haluttaisiin pois tuolta kadulta, niin varmasti saataisiin pienennettyä tuota määrää roimasti. Monet haluaisivat katkaisuun ja nyt tarvittaisiin pitkiä katakisuohjelmia, johon repsahdukset kuuluisivat johonkin rajaan asti, mutta siitä rajasta sitten tapauskohtaisesti katsottaisiin. Näin saataisiin niitä tarvitsevat ensinnä tuolta pois, loppuisi suuri osa aineen tarpeesta, kun kaikille ohjelmaan osallistuneille myytäisiin tuettuun hintaan subutexia ja annosta pienennettäisiin tosihiljakseen. Nythän on niin, että sairaalat purkavat näitä koukkuja sellaisen amerikkalaisen lääkkeen kanssa, se ansiosta voidaan lääke tiputtaa nopeasti alas, mutta siitä tulee vitulliset masennukset ja muuta. Mielestäni tosi epäinhimillinen tapa purkaa riippuvuus. Vieläpä on olemassa tutkimus lopettamisesta, ollaan tutkittu, että ne jotka olivat kokeneet aineen himoa usein, olivat paljon vahvemmassa koukussa henkisesti aineeseen , kuin henkilöt, jotka eivät olleet kokeneet noita hirveitä himoja. Tästä on myös lääkkekäytössä ohje, että ainetta pitää olla lääkityllä kokoajan saatavilla, ilman, että siihen tulee pakottavaa tarvetta.

        Ilmeisesti se kokemus, että ensin on tosi kova himo ja tärisee ja sitten saa sen hekpottavan aaahhh.... :)) -on sellainen kokemus, että se jää jotenkin muistiin niin hyvänä kokemuksena, kun oikein pahaan sairauteen saa kunnon lääkkeen. Että kun niittaa tasaisin väliajoin, mutta pienentää siitä annosta ja sitten pikkuhiljaa kertojakin, niin pääsee ilman sitä pahaa kokemusta, että on pakko mennä taaksepäin ja rankasti.


      • Ymmärsin ... miekin
        monta tahoa kirjoitti:

        Eli heroinisteillehan ne toimivat kuten pitäisikin, ei kovaa tokkuraa, mutta reflat poissa eli mahtavaa, sellaisia oikeaan käyttöön.

        Sitten tykitettäessä sitä siitä tulee olot ja reilusti ja toleranssittomalle nenään tai kielen alle toimii hyvin kanssa.

        Mutta tämä on aivan typerää, että jos ne aineet haluttaisiin pois tuolta kadulta, niin varmasti saataisiin pienennettyä tuota määrää roimasti. Monet haluaisivat katkaisuun ja nyt tarvittaisiin pitkiä katakisuohjelmia, johon repsahdukset kuuluisivat johonkin rajaan asti, mutta siitä rajasta sitten tapauskohtaisesti katsottaisiin. Näin saataisiin niitä tarvitsevat ensinnä tuolta pois, loppuisi suuri osa aineen tarpeesta, kun kaikille ohjelmaan osallistuneille myytäisiin tuettuun hintaan subutexia ja annosta pienennettäisiin tosihiljakseen. Nythän on niin, että sairaalat purkavat näitä koukkuja sellaisen amerikkalaisen lääkkeen kanssa, se ansiosta voidaan lääke tiputtaa nopeasti alas, mutta siitä tulee vitulliset masennukset ja muuta. Mielestäni tosi epäinhimillinen tapa purkaa riippuvuus. Vieläpä on olemassa tutkimus lopettamisesta, ollaan tutkittu, että ne jotka olivat kokeneet aineen himoa usein, olivat paljon vahvemmassa koukussa henkisesti aineeseen , kuin henkilöt, jotka eivät olleet kokeneet noita hirveitä himoja. Tästä on myös lääkkekäytössä ohje, että ainetta pitää olla lääkityllä kokoajan saatavilla, ilman, että siihen tulee pakottavaa tarvetta.

        Ilmeisesti se kokemus, että ensin on tosi kova himo ja tärisee ja sitten saa sen hekpottavan aaahhh.... :)) -on sellainen kokemus, että se jää jotenkin muistiin niin hyvänä kokemuksena, kun oikein pahaan sairauteen saa kunnon lääkkeen. Että kun niittaa tasaisin väliajoin, mutta pienentää siitä annosta ja sitten pikkuhiljaa kertojakin, niin pääsee ilman sitä pahaa kokemusta, että on pakko mennä taaksepäin ja rankasti.

        Ongelma vain on siinä, että lääkitykseen ei subua anneta, koska se leviää kaduille. Se on kokeiltu Suomessa jo.


      • eihajuakaan
        Ymmärsin ... miekin kirjoitti:

        Ongelma vain on siinä, että lääkitykseen ei subua anneta, koska se leviää kaduille. Se on kokeiltu Suomessa jo.

        Mitä se lääketeollisuutta kiinnostaa mihin ne päätyy, kunhan menekki on kova?


    • ymmärsitkö

      Subutex on huume. Suomessa. Ei kukaan käytä sitä täällä Suomessa normaalisti. Vaarallinen. Koukuttaa. Ilmenee ja ei ilmene, riippuu käyttäjästä ja katsojasta. Muut vaarat sama kuin muilla vaarallisiksi luokitelluiksi huumausaineissa. Unohda lääkejutut. Jos olet LÄHIOMAINEN, niin tietäisit kysymättäkin.

      • Mr. Vertigo

        90-luvun alkupuolella opiaatti nisteille ei pahemmin ollut muita vieroitus lääkkeitä kuin metadoni, jota ei muistaakseni suomessa myönnetty kenellekkään.Olihan 90-L puolivälissä erilaisia "kipu/vierotus" lääkkeitä esim. Temeisic, Ardinex,Tramal, Panacod........ näitä riittää, mutta.........
        SUBUTEX!!!!!!!!! siinä oli voittaja! Subun valmistaja tuskin pani pahakseen sitä että Taleban hallinto tukahdutti lähes täysin Afganistanin uniko tuotannon samoihin aikoihin. Kun heroiini hävisi markkinoilta subu otti hetkessä markkina johtajan aseman, hitaiden käyttäjien keskuudessa, kuten hyvään bisnes tajuun kuuluu. Schering-Plough oy on ainakin tällä hetkellä kyseisen aineen välittäjä suomessa. tosin Ranskastahan se lähtöisin on, mutta se siitä.
        Tärkein asia viimeiseksi! aikoinaan polle nistit olivat hieman vanhempaa väkeä.
        nykyään parikymppiset ihmiset on jo subu koukussa näkemättä koskaan heroiinia, vaikka sen vierotukseenhan se on muka valmistettu.
        Lopuksi voin mennä vielä takuuseen siitä että lääkäri piiri tietää täysin tarkasti missä mennään ja se teke tästä ongelmasta vielä pahemman. Golf osakkeiden perässä tuhotaan maailman nuorisoa.


      • Mr. Vertigo
        Mr. Vertigo kirjoitti:

        90-luvun alkupuolella opiaatti nisteille ei pahemmin ollut muita vieroitus lääkkeitä kuin metadoni, jota ei muistaakseni suomessa myönnetty kenellekkään.Olihan 90-L puolivälissä erilaisia "kipu/vierotus" lääkkeitä esim. Temeisic, Ardinex,Tramal, Panacod........ näitä riittää, mutta.........
        SUBUTEX!!!!!!!!! siinä oli voittaja! Subun valmistaja tuskin pani pahakseen sitä että Taleban hallinto tukahdutti lähes täysin Afganistanin uniko tuotannon samoihin aikoihin. Kun heroiini hävisi markkinoilta subu otti hetkessä markkina johtajan aseman, hitaiden käyttäjien keskuudessa, kuten hyvään bisnes tajuun kuuluu. Schering-Plough oy on ainakin tällä hetkellä kyseisen aineen välittäjä suomessa. tosin Ranskastahan se lähtöisin on, mutta se siitä.
        Tärkein asia viimeiseksi! aikoinaan polle nistit olivat hieman vanhempaa väkeä.
        nykyään parikymppiset ihmiset on jo subu koukussa näkemättä koskaan heroiinia, vaikka sen vierotukseenhan se on muka valmistettu.
        Lopuksi voin mennä vielä takuuseen siitä että lääkäri piiri tietää täysin tarkasti missä mennään ja se teke tästä ongelmasta vielä pahemman. Golf osakkeiden perässä tuhotaan maailman nuorisoa.

        Vastenmielinen olo tuli kun taas ryhdyin miettimään miten "pahoja" puskan kasvattajat on verrattuna IHANIIIIIIN lääkäreihin, jotka kirjottaa niin MAHTAVIA reseptejä.

        VAROKAA LYRICAA, SUBUA JA VIINAA!!!!!
        yhdessä niillä menee helposti henki!


      • justme9

        mieheni on lähiomaiseni.tukihenkilöni
        hänen mielipiteensä subutexista oli alkuun tod.negatiivinen
        mutta aikaa vierähti puolisen vuotta, kun totesi sen olevan todella hyvä lääke.minulle


    • jarkki 74

      jarno moi!suppana on minulle tuttu valitettavasti.mutta olen käynyt vieroituksessa koska siinä oli monta tekiää miksi halusin siitä eroon niistä ihmisistä jotka on verenimijöitä!ja halusit tietää miten se otetaan ja miten se vaikuttaa mihin sitä tarvitaan.eli se on alkujaan heroinin viereoitukseen mutta nykyään sitä käytetään moneen tarkoitukseen.se on mopo verrattuna metadoniin jolla vieroitus aloitetaan ja kun aika on sopiva niin siirrytään suppanaan.sitä voi ottaa monella tavalla kuten muitakin huumeita ja siihen jää koukkuun noin kuukauden käytön jälkeen jos ottaa sitä päivittäin.sitä voi pistää suoneen kuten minä tein tai nuuskata ja joku voi viltteri paperissa suunkautta ottaa pommina.mutta yleisin tapa on murskata ja niistää se.se on suonensisäinenä otettuja hyvin addiktoiva eli pahiten riippuvuutta aiheuttava.ja kun vaikutusalkaa niin kaikki on hyvin rööki maistuu hyvältä eikä huolet paina. lisättynä hyvänolontunne joka on alussa tosi voimakas ja sentakia siihen jää helpolla koukkuun koska se on tosi halpaa kun kaikki jotka tiedän nuuskaa sitä ja myy noin 20g päivässä että se maksaa noin 5ekua gemmi miten ne kusipäät tienaa!ja poliisi ei tee yhtään mitään!joka on tosi paskamaista kun joku narkki koukuttaa nuoria jotka ei ymmärrä mihin sotkeutuu!!!tekisi mieli vasikoita ne mutta en ole sitä tyyppiä.yritän vaan puhua järkeä joka menee muuroille korville!ei hyvä et tällaista kuopiossa.jos haluat keskustella niin mailaa [email protected] niin voidaan keskustella rauhassa ja voit olla anonyyminä jos haluat.mut en jaksa kirjoittaa nyt enempää paitsi älä missään nimessä sotkeudu siihen myrkkyyn kuten kirjoitin seuraukset!!!!!!!!!!!!

    • MiiQ

      Mä laitan samantien tähän mun maili-ossan. Kirjotan pitkäst aina ja kuitenkin mun on aina varottava ku oon liian avoin, ettei tunnistettais... Eli oon parin vuoden pääst 30v nainen ja käyttäny bubrea epäsäännöllisen säännöllisest 2001-2002. Ekan kerran olin koukus reilun kk:den päivittäise käytön (ei edes suonensisäistä, mutta monta kertaa päivässä kuitenkin) takia 2003 vuoden alussa, koska mul oli työ ja en saanu jäädä testeis kiinni; nykyään bubrenorfiini (Subutex, Suboxone, myös tätä käytetään vaik siinä on naloksonia ettei sitä muka käytettäis vuonensisäsest ja Temgesic 0,2mg-0,4mg; kovaan kipuun tai korvaushoidon odottamista varten)

      Kaikkea bubrenorfiinia voi käyttää joko resori-tabletteina (kielen alle, ainoa oikea tapa), nokkiin vetämällä tai suonensisäisesti. Kertoo paljon, et mä 11 vuotta sit kokeilin Subutexia ekaa kertaa ja nyt mitä oon 2kk:tta ollu korvaushoidos, ni vast silloin mä ekan kerran otin tuon lääkkeen oikein. Sitä tarvii n. 3 kertaisen määrän kielen alla otettuna kuin nokitettuna, puhumattakaan piikitettynä; jolloin vaikutus alkaa samantien ja aluks tulee tosi letkeä olo ja kaikki huolet häipyy; pupillit on lähes neulanpäänkokoiset ja hlö saattaa torkahdella jatkuvast tai "säätää" eli juoksee huoneest toisee viemää paikallee jotain tavaroita; eli joko on todella omis maailmois ja paikallaa tai sit on omis maailmois siivoomisen, piirtämisen tai jonkun muun asian takia.

      Koukuttaa melko nopeasti. Jo kk yhtäputkista käyttöä saattaa olla joillekin hlöille liikaa. Vaarana on; että jos käyttää sekä bubrenorfiinia, alkoholia ja melko suura määriä bentsodiatsepiinmeja; saattaa kuolla hengityslamaan: mulla näitä kavereita näin on kuollut 4; yksi bubren sijasta heroiiniin. Jos aloittelee tai käyttää satunnaisest, määrä voi olla jopa alle 0,5mg pari kertaa päivässä. Pitkään käyttäneet sen sijaan kuluttavat usein 6-8mg; vaikka 8mg:n tulisi olla kattoraja tuossa toimivuudessa, niin tiedän ihmisiä ketkä ovat 16mg:stä tai jopa suuremmasta määrästä riippuvaisia. Tuohon nousee myös toleranssi todella nopeaan. Riippuen kaupungista ni hinnat on; Hesas 20-40€/8mg, Muu etelä-Suomi 30-60€, Oulu 120€ Rovaniemi 140€. Nuo on suht viittellisiä; eri paikkakunnil eri hinnat ja kaveri-alennukset.

      Vieroitusoireet ovat kuin heroiinilla. Jalkoja ja muita paikkoja särkee, nenä ja silmät vuotaa, oksettaa; maha sekaisin (ripuli), verenpaine korkealla=tuntuu et sydän hakkaa ja kädet tärisee, nukahtelee joka paikkaa; ei saa nukuttua yöllä ja kokoajan on joko kuuma tai kylmä. Yöl jos saa nukahdettua; herää koht kylmään hikeen! Tuo kestää n. viikon ja sit alkaa paranee, mut jos hlö on käyttän pitkään, ni tuosta aineesta & porukasta ei helpol pääs.

      Mä oon yrittän lähes 4 vuotta lopettaa. Tuolloin käytin päivittäin. Sain Ardinexit ja Tramalit, mut silti edelleen vedin tuota ainetta. Olin saanut amfetamiinin, extacyn, LSD:n, DXM:n, gamman/lakan, ylimääaräset lääkkeet ja tuota vahvemmat opiaatit kuten heroiini, morfiini ja oxycodoni; jätin myös pois.

      Nyt olin lähes kk:den Järvenpäässä ja pääsin kuten toivoinkin pienellä annoksella (4mg Suboxonea) korvaus-hoitoon. Normaali annos on n. 20mg. En ole 6 viikkoon piikittänyt (pari vkoa ollu koton lähes), en ottan muiden lääkkeit tai antan omiani; en oo vieny välistä pientä määrää bubrea jne.

      Käy kattoos päihdelinkki ja siält oma-apu tai keskustelu ja käytä hakua. Kotikanava on keskusteluis päihdeongelmaisen läheisille (äitejä, jolla nisti laps tai vaimoja/miehiä kenen puoliso juo), Sauna on narkeille ja Kuivaushuone lopettajille. Kuivaushuoneeseen tarvii luvan kirjoitella. Tsemppiä ja laita mailia, jos jäi vajaaks..

      • vanha veturi

        älä jaksa oikeesti.. ei subu mitään heroiinii ole!!!


      • täällä puhutaan
        vanha veturi kirjoitti:

        älä jaksa oikeesti.. ei subu mitään heroiinii ole!!!

        lähinnä vain diapameista?se kun ei ole edes Bentsoista parhain.Parhaita(tehokkaimpia)on Xanorit ja hyvänä kakkosena Rivatril.Ei se Diatsepaami(vaikuttava aine diapameissa)ole mikään ihmeellinen bentso,toimii unilääkkeenä ehkä parhaiten,kuten myös imovane..


      • post traum. kivut
        täällä puhutaan kirjoitti:

        lähinnä vain diapameista?se kun ei ole edes Bentsoista parhain.Parhaita(tehokkaimpia)on Xanorit ja hyvänä kakkosena Rivatril.Ei se Diatsepaami(vaikuttava aine diapameissa)ole mikään ihmeellinen bentso,toimii unilääkkeenä ehkä parhaiten,kuten myös imovane..

        miten jollain on älliä ruveta keskustelemaan toipuoleisista asioista, kun huolestunut ihminen koittaa vain kerätä tietoa subutexista. itsellä ainakin kokemusta sen verran että, ei se ole ainoastaan se huume/lääke mikä vaikuttaa ihmiseen positiivisesti/negatiivisesti. Jos sulla on kaikki asiat päin vittua tai kaikki hyvin, rupeat käyttämään usein jotain huumetta. Lähes päivittäin. Niin muista että sulla menee se aika siihen (käytön alussa) että sä fiilistelet sitä ainetta(koet). Siis jos vaikka olet koulussa, niin ei siinä pysty lukemaan samalla. työnteko on eriasia(riippuu duunista). sä siis jumahdat siihen hetkeen niin kuin esim. alkoholiin. sitten kun tavara ei samalla tavalla enää siitä alkaa muodostua sun päivätavara. vähän kuin ruoka.

        kaikkeista perseestä on se että ei ne kaikki varoittelut mömmöistä mua pelastanu(eikä oo kokonaan vieläkään), ainoastaan oma järki, kokemus. ja se että läheiset ei torjunut silloin kun olo oli mitä syvin. Ja oikeasti kaikkien ihmisten puheissa on joku järki(pitää kaivaa se jyvä siitä persoonasta. eli ne hyvät jutut siitä paskasta), vaikka sitten vanhempien, ihmiset torjuvat puoltavat ja puhuvat sekä kertovat mielipiteensä. 'totuuksia' on niin monia että miten sä tiivistät sen muutamaan lauseeseen?

        yks asia on fakta ihminen joka ei ole kokenut huumeita tai nähnyt sitä toisen naamalta ei voi prkl tietää miltä se tuntuu. eikä sitä miltä tuntuu olla REFLOISSA. joten 'kaikki' tulee kokeilee kepillä JÄÄTÄ


        se mitä laissa lukee niin lukee, se mitä ihminen luokittelee moraalittomaksi käytökseksi on toinen seikka.


      • Rovaniemi drug

        Voiko Subutexilla olla Agressiivisia vaikutuksia ollenkaan?


      • Anonyymi

        Moi. Tosi vanha ketju mut tossa sun postauksessa paljon mielenkiintoista. Puhut mailista mut en nää osotetta??


    • th

      lähi omainen kun olet huolissasi käyttäjästtä. subutexia voi käyttää nenään/suoneen/suuhun..vaikutus!! jos on käyttänyt kauemmin kuin kokeilu mielessä?..jos on käyttäjä niin vaarat ovat kaikille vähän erillaiset..riippuu onko käyttäjällä c hepatiitti joitakin muita sairauksia niin voi olla vaarallistta..mutta yleensä pitkä aika käyttäjillä tulee masennustta ja mieli vaihtelee itse olen käyttäjä ja haluan lopettaa se olisi minulle kaikki kaikessa lapsien takia ja itseni.. kehoittaisin lopettamaan annoksien vähentämisttä ja jos on muuta oheis käyttöä kuten vahvat xanor tai diapam niin niitä kannattaa ottaa vain lääkärin määrääminä ja joskus lääkärit eivät tiedä mitään!! eikä hoida lääkärin velvoiteita? kannattaa mennä a poliklinikalle lähin mikä nyt on teidän kuuluva hoito laitos siellä on britloflex sitä suosittelen lopettamiseen niin ei ole sitten niin pahat reflat eli kun ruumis on tottunut tähän subutexiin niin ei tule niin pahoja refloja!! itse odotan hoitoon pääsyä jos ihminen ei halua saada apua niin ei sille yleensä voi mitään vaikka käyttäjänä en haluaisi kenellekkään niitä olo tiloja kun lopettaa kokonaan mutta jos on vaikka viikonkin ottamatta subutexia niin tulee jo paljon parempi olo!!ja sitten voi jo itse nähdä mitä paskaa se lääke on se vie kaiken ja sitten kun pitää hoitaa se annos joka päivä ja vielä monta kertaa niin siinähän menee mielen terveys kun pitää miettiä koko ajan ettei tulisi kipeäksi koska se on tosi kärsimysttä jos lääke loppuu!! itse ennen juoksin tuolla että saisi lääkityksen kuntoon ja omaa syytäni tämä on kun joskus silloin kun en edes tiennyt mikä se sellainen lääke on ? sitä ennen käytin heroiinia ja lopetin sen ja yksi tuttava sanoi kun valittelin vuoteen omana että kokeile tätä särky lääkettä eli subutexia ja sitten kun olin jo ottanut muutaman päivän olo oli parempi ja luulin että kaikki on ohi ettei enää tarvii vetää mitään huumeita että pysyy edes pikkasen kunnossa mutta sehän vai pahensi asiaa kun en tiennyt mikä tämä lääke oli no nyt 5vuotta myöh.. olen yrittäny lukuisia kertoja lopetaa ja onnistuinkin 6hoito kerroista 4kertaa olin kuivilla mutta aina tulee joku joka tyrkyttää tai tapahtuu jotakin? muuta esim jos oikeesti haluaa lopettaa niin 1 muuta kaveri piiriäsi heitä puhelin pois ja vaikka muuta pois sieltä missä kaverit voisivat käydä!! käy hoito ryhmissä ja perhe olisi hyvä olla henkisenä tukena eikä vain jättää toistta oman onnensa syliin! se on pitkä tie mutta se on kuljettava jos mielii olla terve ihminen ja elää onnellisestti niinkuin normaali ihmiset itse en voinut käydä edes ulko maillakaan kun olin lääke riippuvainen joka päivä ajattelen että miten ihminen voi olla niin itse tuhoinen syyt löytää varmaan kun niitä menneitä asioita käsittelee oikeella tavalla eikä huume höyryissä.......en osaa itse sanoa muuta kuin tukekaa lähimmäisttä vaikka hän ei sitä heti haluaisi

    • loddaaa

      Subutexiä voi käyttää myös huumeena. Vaikutukset: Hyvänolontunne, rentoutuminen, punaiset/verestävät silmät, suun kuivuminen, sekoilut, väsymys... Sekä jos on enemmän käyttänyt niin vainoharhailut, psykoosi.
      Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.
      Tarkkaa hintaa en muista, mutta joitakin kymppejä se kadulla maksaa. 40e ->
      Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.
      Subutexissä on niitä vaaroja, esimerkiksi sydämen lyönnin kiihtyminen yms. Se on vaarallinen ja vahva aine huumeena käytettynä.
      Kokemuksesta tiedän.
      Jos joku läheinen käyttää niin nopeasti apua!!!

      • manolo-

        provoilemaan!


        "..Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.."

        Toi ei pidä paikkaansa, saa aika pitkään käyttää et tulis kipeeks..


        "..Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.."

        Sulta puuttu nokittaminen tosta :D :D


      • nickre
        manolo- kirjoitti:

        provoilemaan!


        "..Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.."

        Toi ei pidä paikkaansa, saa aika pitkään käyttää et tulis kipeeks..


        "..Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.."

        Sulta puuttu nokittaminen tosta :D :D

        (ja tietysti ikeniin hierottuna ja perseessä liukenee myös, naisilla limakalvoja vielä muuallakin)


      • hippiäinenstex
        manolo- kirjoitti:

        provoilemaan!


        "..Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.."

        Toi ei pidä paikkaansa, saa aika pitkään käyttää et tulis kipeeks..


        "..Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.."

        Sulta puuttu nokittaminen tosta :D :D

        Vitut se subu koukuta niin pahasti ettei vois lopettaa\vähetää. mut tajusin vasta nyt että tramalit ja texti
        on tappava mixaus, mun frendi delas niihin. mut ihme kyllä mulle ne toimii paitsi subut ei toimi kunnolla
        vaikka olen vetänyt nuppu teetä 15 vuotta? eikä subussa mitään naloksonia ole.


      • jsfgjjjj
        manolo- kirjoitti:

        provoilemaan!


        "..Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.."

        Toi ei pidä paikkaansa, saa aika pitkään käyttää et tulis kipeeks..


        "..Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.."

        Sulta puuttu nokittaminen tosta :D :D

        jooooh tota... tuo lodda vai mikä lie niin puhuu kyllä ihan totta :D
        että sinuna en tulis yhtään siihen pätemään koska kaikki nuo mitä tuo on tohon laittanu niin on totta. mulla on pari kaveria jotka on narkannu 3-6 vuotta ja se alko kannabiksen yms poltolla ja siitä mentiin aina vahvempiin aineisiin ja isompiin annoksiin.
        SUBUTEX NIMENOMAAN KOUKUTTAA JO MUUTAMAN KÄYTTÖKERRAN JÄLKEEN, samallatavalla ku heroiini. kadullahan subu korvaa heroiinin.
        että pidä pääs kiinni jos sulla ei ole kokemusta
        kiitti moi


      • jsfgjjjj2
        jsfgjjjj kirjoitti:

        jooooh tota... tuo lodda vai mikä lie niin puhuu kyllä ihan totta :D
        että sinuna en tulis yhtään siihen pätemään koska kaikki nuo mitä tuo on tohon laittanu niin on totta. mulla on pari kaveria jotka on narkannu 3-6 vuotta ja se alko kannabiksen yms poltolla ja siitä mentiin aina vahvempiin aineisiin ja isompiin annoksiin.
        SUBUTEX NIMENOMAAN KOUKUTTAA JO MUUTAMAN KÄYTTÖKERRAN JÄLKEEN, samallatavalla ku heroiini. kadullahan subu korvaa heroiinin.
        että pidä pääs kiinni jos sulla ei ole kokemusta
        kiitti moi

        siis tarkotin ton mun viestin sitte tolle

        HAHAHAH!! mene nyt muualle
        manolo-

        en oikee ossaa käyttää tätä palstaa :D:D:D:


      • Ei jumalauta,
        jsfgjjjj2 kirjoitti:

        siis tarkotin ton mun viestin sitte tolle

        HAHAHAH!! mene nyt muualle
        manolo-

        en oikee ossaa käyttää tätä palstaa :D:D:D:

        olkaa nyt jo hiljaa.. Vituttaa että tuutte tänne pätemään asiolla joista teillä ei ole minkäänlaista faktaa tai/ja käytännönkokemusta!
        Bupre ei koukuta parin kokeilukerran jälkeen, ei todellakaan. Riippuu aivan omasta itsestä, jotkut eivät koe sen vaikutusta edes millään lailla miellyttäväksi joten se "käyttö" on heillä satunnaista.
        Niin ja kukaan ei ole tainnut sanoa että Subutexissä ois naloksonia vaan Suboxonessa.
        Kaiken lisäksi lähes kaikki mitä tämä loddaa sanoo tossa omassa viestissään on paskapuhetta.
        Pakko vielä puuttua siihenkin seikkaan mitä jotkut täällä on väittänyt; bupre EI imeydy vatsasta verenkiertoon, se sulaa jo matkalla, eli, se ei toimi jos sen nielasee. Jos sen nyt välttämättä haluaa suuhun laittaa niin ainoastaan kielen alle. Muruset voi hieroa vaikka ikeniin.


      • ^^
        Ei jumalauta, kirjoitti:

        olkaa nyt jo hiljaa.. Vituttaa että tuutte tänne pätemään asiolla joista teillä ei ole minkäänlaista faktaa tai/ja käytännönkokemusta!
        Bupre ei koukuta parin kokeilukerran jälkeen, ei todellakaan. Riippuu aivan omasta itsestä, jotkut eivät koe sen vaikutusta edes millään lailla miellyttäväksi joten se "käyttö" on heillä satunnaista.
        Niin ja kukaan ei ole tainnut sanoa että Subutexissä ois naloksonia vaan Suboxonessa.
        Kaiken lisäksi lähes kaikki mitä tämä loddaa sanoo tossa omassa viestissään on paskapuhetta.
        Pakko vielä puuttua siihenkin seikkaan mitä jotkut täällä on väittänyt; bupre EI imeydy vatsasta verenkiertoon, se sulaa jo matkalla, eli, se ei toimi jos sen nielasee. Jos sen nyt välttämättä haluaa suuhun laittaa niin ainoastaan kielen alle. Muruset voi hieroa vaikka ikeniin.

        Niin se vielä että ketä kiinnostaa lukea samat sepustukset joka toisen kirjoittajan viestissä. Sen verran voisi nähä vaivaa että lukee mitä edellä on jo mainittu eikä toistaa samaa asiaa moneen kertaan. Huomaa että suurin osa, ei toki kaikki, tässäkin threadissa on joko tyhmiä tai tyhmiä penikoita.


      • nastapimu90
        manolo- kirjoitti:

        provoilemaan!


        "..Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.."

        Toi ei pidä paikkaansa, saa aika pitkään käyttää et tulis kipeeks..


        "..Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.."

        Sulta puuttu nokittaminen tosta :D :D

        subu koukuttaa 1-3 kerra jälkeen... ei juma.. kaikkea ne keksivät voin kyllä sanoo et EI TOSIAAN pidä paikkansa.. monet kaverit vetää sillo tällö ja ei misää koukus kuitenkaa oo. LOL ja siit ei tuu viekkui ollenkaa. toine juttu mikä tääl oli menny joltai mettää >____>


    • Tuomion saanut

      Osa resepti lääkkeistä lasketaan huumausaineiksi, jos niitä käytetään väärin ja sinulla ei ole itsellä reseptiä kyseiseen lääkkeeseen.
      Eli jotkut lääkkeet ovat lainkin mukaan huumeita jos niitä käyttää väärin!

      • systeemipuree

        Joo on voimakkaita aineita, mutta jos tiedät, että on voimakasta, niin ei väliä.

        Ei todellakaan ketään koukuta ekoista kerroista, viikon putkenkaan jälkeen ei välttämättä
        tule hirveitä oireita.

        Opioidit ovat vain yksi osa lääkkeistä/päihteistä.

        Kaikki päihteet ovat vaarallisia ja opioidit erityisen vaarallisia tietämättömille.

        Kuitenkin tämä hysteria naurattaa. Uskotaan, että on aine, joka aina toimii ja aina
        tuo mielettömän hyvän olon jokaiselle joka sitä ottaa.

        Paljon järkevämpää olisi painottaa, että aineeseen tottuu erittäin helposti, jonka jälkeen
        nousut kestävät samalla annoksella erittäin vähän aikaa, mutta ainetta on silti parit hitit
        pakko joka päivä saada tai tulee vieroitukset.

        Edes fentanyyli ei ole ollenkaan vaarallista, jos vain ottaa sitä järjellä ja laskee annoskoon,
        eikä sekoita alkoholia ja bentsoja epäsäännöllisin huipuin tuohon aineryhmään.

        Mielestäni opioidit eivät ole kovinkaan mukavia päihteenä, mutta erityisen tärkeitä
        kipulääkkeinä. Enkä todellakaan niitä kenellekään suosittele.

        Eikö ymmärretä, että kun liioitellaan vaikutuksia, niin toiset käsittävät sen niin, että siinä
        on nyt niin tykki aine, että kannattaa todella käyttää. Aina vaikuttaa ja tulee tuhat
        kertainen orgasmi :) Muutamat kuukaudet heroiinia tykittänyt nauraa paskaisesti töötin
        jälkeen, joo minnehän jäi se tuhatkertainen orgasmin tunne :)

        Kaikilla aineilla sama asia, kun ensimmäisen kerran joit alkoholia "kunnolla", oli tuloksena
        hillitöntä sekoilua. Samasta määrästä tottunut käyttäjä tuskin huomaa mitään ottaneensa.

        Samoin kannabis, vauhti, opioidit jne...

        Älkää rakentako nyky-satuja huumeista. Ei ole mitään päihdettä, josta parin käytön jälkeen
        ei mitenkään pääsisi eroon. Mutta ei ole myöskään ainetta, mistä ei tulisi minkäänlaisia
        vieroitusoireita seuraavana päivänä.


      • suppo kananen
        systeemipuree kirjoitti:

        Joo on voimakkaita aineita, mutta jos tiedät, että on voimakasta, niin ei väliä.

        Ei todellakaan ketään koukuta ekoista kerroista, viikon putkenkaan jälkeen ei välttämättä
        tule hirveitä oireita.

        Opioidit ovat vain yksi osa lääkkeistä/päihteistä.

        Kaikki päihteet ovat vaarallisia ja opioidit erityisen vaarallisia tietämättömille.

        Kuitenkin tämä hysteria naurattaa. Uskotaan, että on aine, joka aina toimii ja aina
        tuo mielettömän hyvän olon jokaiselle joka sitä ottaa.

        Paljon järkevämpää olisi painottaa, että aineeseen tottuu erittäin helposti, jonka jälkeen
        nousut kestävät samalla annoksella erittäin vähän aikaa, mutta ainetta on silti parit hitit
        pakko joka päivä saada tai tulee vieroitukset.

        Edes fentanyyli ei ole ollenkaan vaarallista, jos vain ottaa sitä järjellä ja laskee annoskoon,
        eikä sekoita alkoholia ja bentsoja epäsäännöllisin huipuin tuohon aineryhmään.

        Mielestäni opioidit eivät ole kovinkaan mukavia päihteenä, mutta erityisen tärkeitä
        kipulääkkeinä. Enkä todellakaan niitä kenellekään suosittele.

        Eikö ymmärretä, että kun liioitellaan vaikutuksia, niin toiset käsittävät sen niin, että siinä
        on nyt niin tykki aine, että kannattaa todella käyttää. Aina vaikuttaa ja tulee tuhat
        kertainen orgasmi :) Muutamat kuukaudet heroiinia tykittänyt nauraa paskaisesti töötin
        jälkeen, joo minnehän jäi se tuhatkertainen orgasmin tunne :)

        Kaikilla aineilla sama asia, kun ensimmäisen kerran joit alkoholia "kunnolla", oli tuloksena
        hillitöntä sekoilua. Samasta määrästä tottunut käyttäjä tuskin huomaa mitään ottaneensa.

        Samoin kannabis, vauhti, opioidit jne...

        Älkää rakentako nyky-satuja huumeista. Ei ole mitään päihdettä, josta parin käytön jälkeen
        ei mitenkään pääsisi eroon. Mutta ei ole myöskään ainetta, mistä ei tulisi minkäänlaisia
        vieroitusoireita seuraavana päivänä.

        olen samaa mieltä. tällaisen käsityksen olen itsekin opiaateista ja muista aineista saanut lukemalla, tutkailemalla käyttäjiä ja pohtimalla rehellisesti, vaikken ole itse käyttänytkään "kuin" tupakkaa, alkoholia ja kannabista, ja tietenkin monia muita "tavallisia" asioita joita ei luokitella huumeiksi, LÄHES JOKAINEN on koukussa. ei ole yleistä taikahuumetta joka vie kenet tahansa taivaaseen aina käytettäessä ja helvettiin refloissa.
        On naurettavaa, että kannabiksen etuja hehkutetaan jokaisella päihdeaiheisella ketjulla. joillekin sopii, joillekin ei. minulle ei sovi. tunnen itseni aina 2-3 viikkoa käytön jälkeen vainoharhaiseksi ja passiiviseksi, vaikka annokset ovat kohtuullisia. pidän alkoholista, mutta koska tiedostan mihin se voi minut ajaa jos miellyn siihen liikaa, en käytä sitä juuri lainkaan. tupakan olen lopettanut kokonaan.


      • Keltainen mies

        on se perseestä kun ei saa oikeutta


    • nimetön ukko

      HEI! OLET SUBUTEXIÄ VETÄVÄ PASKALÄJÄ JOKA SYÖ ORAVAN PASKAA JA JUO KUSEN MUKANA SUBUTEXIÄ.
      KOSKA OLET SELLAINEN PASKA SYÖT TOISEN IHMISTEN PASKOJA KOSKA OLET LIKAINEN HAISEVA HOMO!

    • a6s7as6a7s6

      Subutex on buprenorfiinin kauppanimi. Buprenorfiini on tebaiitista (opiaatti) johdettu, alunperin kipulääkkeeksi ja sittemmin opioidien korvaushoitoon suunniteltu aine. Voi aiheuttaa hengityksen vajaatoimintaa ja sitä kautta aiheuttaa kuoleman, myös maksavaurioita voi aiheuttaa. Riippuvuuspotentiaali ei ole ihan yhtä paha kuin muilla opioideilla (esim. heroiini ja morfiini), mutta kavereiden elämää vierestä seuranneena voin sanoa että vaikean fyysisen riippuvuuden aiheuttaa (ainakin suonensisäisessä käytössä). Päivittäin pieniä annoksia rännittävä kaveri on monta kertaa yrittänyt lopettaa, tuloksena 2-3 viikon järkyttävät tuskat, pahoinvointi, ahdistus, ym. muut säryt.

      Suosittelen suhtautumaan käyttöön vakavasti.

      • asf76a5s7f65as7f

        ei tebaiitista vaan tebaiinista, sori typo.


    • kokemusta on

      Kyse on lääkkeestä, jota voi käyttää monin eritavoin. Esim. Kielen alla sulattaminen, vetää nenän kautta ja suonensisäinen käyttö joka on todella yleistä. Yleensä se johtaa suonensisäiseen käyttöön joka on vaarallista, koska vaarana voi tulla c- hepatiitti. Mutta se riippuu paljon käyttäjästä. Jotkut ovat todella tarkkoja, ettei neulat ja ruiskut mene sekaisin ja toisilla ikävä kyllä hälläväliä asenne mikä johtaa kyseiseen maksasairauteen. Itse olen ollut suonensisäinen käyttäjä kyseisellä lääkkeellä. Muistan kyllä vieroitusoireet, jotka oli pahat mutta ei ylitsepääsemätön juttu todellakaan. Keskustele tästä lähiomaisesi kanssa miten paljon päivässä subutexiä menee ja miten hän ottaa sitä. Kannattaa heti alkaa tukemaan hoitoon häntä. Tiedän sen, että sitä on vaikea myöntää että olisi koukussa subutexiin. Mielestäni avoin ja rehellinen keskustelu on kaikkein paras ja se, että hän myöntää sen että on koukussa jos näin pitkälle homma on edennyt. Silloin ( potilas ) on ottanut jo suuren askeleen eteenpäin. Hinnat vaihtelevat 30- 70 euroa yksi subutex tabletti. Toivottavasti tästä nyt on jotain hyötyä sinnepäin?

      • nastisss90

        vai subui.. subuist ei tuu laskui, mikä tietysti hirmu kiva ja jos ny tykkää hitaist, ni subu tietty aiva ykköne siihe.. eritotee subulaastarit toimii hyvin.. tai ainaki uusin villitys on ja no juu jotakuinki 50euroo pala.. riippuu alueest mist niit hommaa... ei jää koukkuu.. ainakaa en ite oo jääny, enkä tie kavereist et kukaa ois koukus... toisinko pirii tai eemeleihi jää liianki helposti. eli sillai iha hyvää kamaa. överit jos vetää ni riippuu vähä kui paljo o vetäny liikaa jos vaa vähä ni ei pysty avaa silmii eikä liikkuu sängy pohjalt koko päivän mihkää muute lentää laatta. mut et joo ei kantsi vetää mitää hirveit määrii ko sit o niit vakaviiki tapauksii kuten esimerkkinä mu kaveri joka pääs pitkil matkoil ko veti kunno subuöverit ja tuli aivoihi happivaje josta seurauksena että se joutu opetteleen kävelee uudestaan ja monta kuukautta sairaalas. jalat ei toimi vieläkään kolme vuode jälkee kunnolla. hyvä ko pystyy käveleen... että tuota sillai. en kannata, mutta omapa o asias... think twice


    • nastapimu90

      jaa en huamannukkaa et oot hualestunu lähi omainen... >__> no on se vaarallista, todella vaarallista jos liikaa vetää just. ........mut niin kivaa et :--3

      • SubuLOL

        Ei se koukuta itse vetäny nokkaan sillon tällön, ja no en tiiä ei toi kummonen aine oo vaikka kaikki sitä hehkuttaakin, sanotaan näin et ihmettelen vitusti kuinka jotkut jaksaa tän perään itkee, ja nähä vaivaa imo aika turhaa tavaraa.


      • gdfgdfg
        SubuLOL kirjoitti:

        Ei se koukuta itse vetäny nokkaan sillon tällön, ja no en tiiä ei toi kummonen aine oo vaikka kaikki sitä hehkuttaakin, sanotaan näin et ihmettelen vitusti kuinka jotkut jaksaa tän perään itkee, ja nähä vaivaa imo aika turhaa tavaraa.

        oispa mul subutexii... ois juhlat joka päivä


      • SUBU-SAARA
        gdfgdfg kirjoitti:

        oispa mul subutexii... ois juhlat joka päivä

        Subu on tosi helvetin koukuttavaa LÄÄKETTÄ (Suomen eniten suonensisäisesti käytetty huume), siihen jäin helpommin koukkuun kun piriin tai mihinkään muuhun. Yksi syy ehkä se ettei se kolahda kovin kummoisesti, ts. ei vedä lanttua sekaisin vaan tekee norma


      • meinasinollatoivoton
        SUBU-SAARA kirjoitti:

        Subu on tosi helvetin koukuttavaa LÄÄKETTÄ (Suomen eniten suonensisäisesti käytetty huume), siihen jäin helpommin koukkuun kun piriin tai mihinkään muuhun. Yksi syy ehkä se ettei se kolahda kovin kummoisesti, ts. ei vedä lanttua sekaisin vaan tekee norma

        Olen vahvasti subutexia vastaan ja hirveästi olen nähnyt vaivaa läheisimmän ihmiseni lopettamisen tukemisessa. En usko että huume itsessään tekee ihmisestä ilkeän, mutta paineet joita hankkiminen ja lääkkeissä pysyminen tuottaa vetävät ihmisen todella stressaantuneeksi ja kireäksi, on mahdoton esim asua ja seurustella käyttäjän kanssa, riippuu varmasti myös määrästä, mutta omalla kohdallani se on ajanut minut melkein hulluuden partaalle jäädä lääkkeille kakkokseksi. Ihmiseen joka käyttää ei voi luottaa tippaakaan, ja ainoa joka voi sanoa minulle vastaan, on käyttäjä itse. Lisäksi rahat eivät tule riittämään elämiseen koska kaikki menee subutexiin. Mutta nyt on aika panostaa rakkaan parantumiseen ja valmiastautua mahdolliseeen pettymykseen.


    • qwe1oi

      oulussa kokonaine 130e:(:(

    • lölölö

      että itte oon noin puolitoistavuotta melko säännöllisesti käyttäny suoneen ja en oo mitenkäään koukussa..ainut että välillä tuntuu että pitäis saada sitä mutta kumminki hyvin kestän olla ilmanki. ja tosiaan se on helvetin kallista täällä..

      • AntiNarco

        Subutexiä käytetään väärin suonen sisäisesti. Subutex aiheuttaa euforisen olo tilan. Ja koukkuun jää ekasta kerrasta, mutta jotkut eivät. Itse olin jäänyt ekasta kerrasta koukkuun mutta vuosi sitten pääsin siitä eroon. Hinnoista sen verran että että kasipallo maksaa 80e-150e ja sekin riippuu paikkakunnasta. Subutexin väärin käyttöön tarvitaan vain apteekista saatavia neuloja ja ruiskuja, mutta täs asiasta enempää sanokkaan ettei sit kukaan rupee vetää ku tietää miten käytetään subuja väärin...Mutta hyvät ihmiset elkää missään nimessä alkako käyttää subuja tai muita huumeita! Siitä tulee vaan velkaa pitemmän päälle ja elämän laatu on niin paskaa. Sano: EI huumeille!


      • Puolueeton91
        AntiNarco kirjoitti:

        Subutexiä käytetään väärin suonen sisäisesti. Subutex aiheuttaa euforisen olo tilan. Ja koukkuun jää ekasta kerrasta, mutta jotkut eivät. Itse olin jäänyt ekasta kerrasta koukkuun mutta vuosi sitten pääsin siitä eroon. Hinnoista sen verran että että kasipallo maksaa 80e-150e ja sekin riippuu paikkakunnasta. Subutexin väärin käyttöön tarvitaan vain apteekista saatavia neuloja ja ruiskuja, mutta täs asiasta enempää sanokkaan ettei sit kukaan rupee vetää ku tietää miten käytetään subuja väärin...Mutta hyvät ihmiset elkää missään nimessä alkako käyttää subuja tai muita huumeita! Siitä tulee vaan velkaa pitemmän päälle ja elämän laatu on niin paskaa. Sano: EI huumeille!

        Itse olen joskus käyttänyt subua satunnaisesti suonensisäisesti enkä suosittele sitä kenellekään. Pahimmillani on ollut 2viikon päivittäinen käyttö enkä jäänyt koukkuun, mutta se on jokaisella yksilöllistä. Noista vaikutuksista vielä, että itse ainakin huomasin että minulla tuli suuresti lisää energiaa hoitaa asioitani ja tavata toisia ihmisiä. Sinäänsä koin sen paremmaksi vaihtoehdoksi kuin alkoholi, koska pystyi toimimaan melko normaalisti ja ei ollut agressiivinen toisia kohtaan, toisin kuin alkoholin kanssa. Hyvin helposti siihen kyllä kului kaikki rahat, koska en ole kuin 19 vuotias tyttö(Hinta 8millis 40-60e).


    • käyttäjä pari vuotta

      on subutex xonea joka on halvempi versio ns normista subutex maksaa 20-40e välillä ja normi taas 40-60 välillä. koukutus tulee erittäin helposti pienistäkin määristä. koukutuksen huomaa tietenkin refloista eli hikoilee,kuuma ja kylmä ja yhtäaikaa hiki valuu ja paleltaa, jalat särkee ettei ylös pääse, ahdistaa ja tuntuu ku sisäkaluja repis ulos. jne. käytetään nenään tai hihaan huumeena, lääkkeenä kielen alle. älkää kokeilko itse juuri ja juuri täysi ikäinen ja alaikäisenä aloittanut.

      • bubr

        "subutex on xonea joka on halempi versio ns normista subutex maksaa 20-40e välillä ja normi taas 40-60e välillä."

        - Täh? Mitä oikeen höpötät? Subutex on bubrenorfiinia. Suboxone sisältää bubrenorfiinin lisäksi naloksonia jonka pitäisi estää suonensisäinen käyttö, mutta ei estä. Näin ollen jotkut käyttäjät eivät tykkää suboxoneista yhtä pajon kuin subutexsistä. Subutex siis on samanlainen kuin suboxone, mutta ilman naloksonia. Suboxone maksaa noin 20-40e ja subutex 40-60e. Koukuun jää erittäin salakavalasti sillä subutex ei aiheuta vieroitusoireita heti. Vieroitusoireet tulevat myös n. 3-5 päivän viivellä riippuen kuinka pitkään on käyttänyt. Itse käytin n. 3 viikkoa päivittäin ja kun olin ollut 5 päivää käyttämättä niin tuli vieroitusoireet kunnolla. Siitä lähtien olen ollut subu koukussa, kun en tajunnut lopettaa vaan jatkoin kun en halunnut kestää viekkareita ja nyt korvaushoito jonossa, että näin. Kun aloitin käytön olin aivan varma etten tule koskaan jäämään koukkuun ja pystyn lopettamaan heti, kun haluan vaikka tulisi vieroitusoireita


      • hatsipoika

        Ei olisi myydä: benzoja, jarruja, ihan mitä tahansa. Rahasta ei oo ongelmaa.
        [email protected]


    • jooonpoo

      huumet on homojen hommmaa...

      • gaucho

        onks sua pantu perseeseen?gazoo


    • subutex sun muu

      mistä noita sitten saa?

    • ganja lailliseksi

      Itse maistoin ekaa kertaa eilen nuuskaamalla jonkun 0,2mg,olin vetänyt viinaa ja pameja myös.Olo meni tosi uniseksi ja koko yön olin semmoisessa puoliunessa,ja tuntuisi että vieläkin pelittää kun ei meinaa silmät pysyä auki,johtuuko sitten krapulasta,muuten kyllä ihan mukavat olot tuli mutta ei mitään sellaisia että uudestaan haluaisin maistaa.Pysyttelen alkon tuotteisa ja polttelen käryä silloin kun sitä vaan saa.

    • Bonariiii

      Heij tässs kysyttii SUBUTEXISTÄ eikä kannabiksesta tai pameista tai mistää voi huhhuh

      • bubr

        "subutex on xonea joka on halempi versio ns normista subutex maksaa 20-40e välillä ja normi taas 40-60e välillä."

        - Täh? Mitä oikeen höpötät? Subutex on bubrenorfiinia. Suboxone sisältää bubrenorfiinin lisäksi naloksonia jonka pitäisi estää suonensisäinen käyttö, mutta ei estä. Näin ollen jotkut käyttäjät eivät tykkää suboxoneista yhtä pajon kuin subutexsistä. Subutex siis on samanlainen kuin suboxone, mutta ilman naloksonia. Suboxone maksaa noin 20-40e ja subutex 40-60e. Koukuun jää erittäin salakavalasti sillä subutex ei aiheuta vieroitusoireita heti. Vieroitusoireet tulevat myös n. 3-5 päivän viivellä riippuen kuinka pitkään on käyttänyt. Itse käytin n. 3 viikkoa päivittäin ja kun olin ollut 5 päivää käyttämättä niin tuli vieroitusoireet kunnolla. Siitä lähtien olen ollut subu koukussa, kun en tajunnut lopettaa vaan jatkoin kun en halunnut kestää viekkareita ja nyt korvaushoito jonossa, että näin. Kun aloitin käytön olin aivan varma etten tule koskaan jäämään koukkuun ja pystyn lopettamaan heti, kun haluan vaikka tulisi vieroitusoireita. Enpä voinut.


    • Voi voi..

      "Subutexiä voi käyttää myös huumeena. Vaikutukset: Hyvänolontunne, rentoutuminen, punaiset/verestävät silmät, suun kuivuminen, sekoilut, väsymys... Sekä jos on enemmän käyttänyt niin vainoharhailut, psykoosi.
      Subutex koukuttaa yhtä nopeasti/helposti kuin heroiini, eli jo 1-3 käyttökerran jälkeen voi jäädä koukkuun.
      Tarkkaa hintaa en muista, mutta joitakin kymppejä se kadulla maksaa. 40e ->
      Käytetään nuuskaamalla, kielen alla, suonensisäisesti, nenään vedettynä.
      Subutexissä on niitä vaaroja, esimerkiksi sydämen lyönnin kiihtyminen yms. Se on vaarallinen ja vahva aine huumeena käytettynä.
      Kokemuksesta tiedän.
      Jos joku läheinen käyttää niin nopeasti apua!!!"

      - Tää on ihan täyttä paskaa. Kumma ku oon monta vuotta päivittäin vetäny, eikä vieläkään oo tullu mitää harhoja tai psykoosia. Sydämmen lyönnitki tuppaa enempi hidastuu. Psykoosit, vainot ym. paska on pirin pitkäaikaisen käytön haitta puolia.

      " ei jää koukkuu.. ainakaa en ite oo jääny, enkä tie kavereist et kukaa ois koukus... toisinko pirii tai eemeleihi jää liianki helpost"

      - Ei jää koukkuun? Taijan olla menko heikko luonne, ku en subua oo voinu lopettaa, ku oon niin KOUKUSSA. Ne on kuule lapsi kamalat ne subu reflat. Mutta piri ja eemelit. Niihin ei kyllä voi jäädä koukkuun. Mieli voi tehä, mutta varsinaisia vieroitusoireita niistä ei kyllä tuu.

      • kjöl

        Vihdoinki joku ei puhu ohi aiheen !


    • shithappens

      sitä vain että monet lukee tätä edelleen sen takia kun haluaa hankkia ittelee subuja ja niitä neulojakin. että suoraan sanottuna miten niitä neuloja voi pyytää apteekeista? mistä sais subuja? tai mitä muuta tahansa millä on samat vaikutukset ? tulee nykyää polteltua vain pilvee/ganjaa yms. mutta niin, subua haluttais tampereella edelleen.

      • M

        Pyydä päivystyspakkaus niin sieltä tulee min. kolmet ruiskut neuloineen..


    • jeesus kristus

      Imekää kaikki subunistit ja mannet munaa

    • aurinko11

      sitä saa syyttää niin paljon muita esim. yhteiskuntaa pahasta olostaan, mutta hei, aikuset ihmiset järki käteen: ite te elämästänne teette sellaista kun teette. sen voin sanoa, että narkit tulee kalliiksi yhteiskunnalle, niinku tulee myös alkoholistitkin...

      toivon koko sydämestäni, että löydätte vielä sen oikean elämän ihanuuden. sillä voin sanoo, tää normaali, ts. aineeton elämä on aika nice

    • jepulijeppis

      jos refloissa oleva nisti ja myöhäisherännäinen julistaja laitetaan vierekkäin ja miettis että kumpi on pelottavampi ja vaikeemmin lähestyttävä ihminen, se olis se uskonedustaja. sen kuitenkin tietää, että narkomaanin käytöksen aiheuttaa tietty kemikaali tai sen puute. kiihkoilijat taas on pelottavia sen takia koska ne ei tarvitse mitään "huumeita". ihmisellä on kuitenkin aikojen alusta ollut tarve harrastaa seksiä mukavuusmielessä, mässäillä ravinnolla ja käyttää päihteitä ja se on meikäläisen mielestä ihan jees. synnit on sitä varten että niitä tehdään.

    • jaab

      Ne joille subu kolahtaa niin sen jälkeen voi olla aika menoa varsinkin jos käyttää sitä rännäämällä. Koukku tulee melko nopeasti ja irti pääseminen voi olla todella hankalaa ja senkin jälkeen sortumisia tod.näk. tulee.. Mutta uskon että siitä voi päästä irti jos on oikeasti motivaatiota ja löytää elämässä oikeasti tärkeät asiat.

      ps. itsekkin olen kokeillut subua enkä pitänyt siitä olosta ollenkaan, selvinpäinkin on paljon virkeämpi ja parempi olo. muutaman kaverin se vei täysin mukanaan.

      • KÄVELEVÄPHARMAFENNICA

        itse en kovin helposti jää koukkuun oikein mihinkään... kovat selkävaivat ajaneet käyttämään vähän kaikkea. nykyään enimmäkseen subua(lähinnä norspanista liuotettua litkua) pystyn helposti lopettamaan välillä moneksi kuukaudeksi, koska saan respalla tramal 100mg. kolmesti päivässä, ja niitähän jää aina ylimääräisiä koska tekkeni tappaa tramalin vaikutuksen. tarqenig, oxynorm, oxykontin ja dolcontin tekevät toisinaan kehossani visiittejä hyvin monesti boosterina lyrica, barbituraatit, benzot, ja välillä alkoholikin. yks tuttu kuoli aikanaan siihen,et pumppu ja muut sisuskalut petti 23 vuotiaana. käytti subua, benzsoja, sekä alkomahoolia. ite oon säätäny näiden myrkkyjen kanssa 25 vuotta. joskus saattanut mennä tramalia yli 7000mg. siihen boosteriks neurontinia, zypreksaa, ataraxeja, imovanea, benzoja... en suosittele kenenkään edes kokeilemaan moisia määriä. usein olen myös vielä alkoholia ja dormigumia sekoittanut soppaan... piikki on käynyt turhan tutuksi. aikanaan käytin hetken fentanyylilaastarista tehtyä propanoolisotkua ihan järjettömiä määriä. oon koittanu muutaman kerran vahvoilla möyhöillä ja viinalla itsaria, ja herännyt seuraavana päivänä!!! kertoo ehkä siitä millaiseksi toleranssi voi kohota pahimmillaan... voitte luulla, että jauhan täyttä skeidaa, mut oikeesti moni ihminen on ihmetellyt nähdessään millaisia määriä käytän ja säilyn hengissä... EI KUULKAA KANNATA TÄHÄN TOUHUUN LÄHTEÄ OLLENKAAN... ENKÄ TODELLAKAAN HALUA YLPEILLÄ TÄLLÄ TEKSTILLÄ! HÄPEÄN TÄTÄ TÄNNE NÄPYTELLÄ, MUTTA TARKOITUKSENI OLISI LÄHINNÄ KEHOTTAA NS. TULEVIA KÄYTTÄJIÄ LOPETTAMAAN AJOISSA, VIELÄ KUN ON NS. KOKEILUVAIHE MENOSSA... OTTAKAA SIIS TÄSTÄ OPIKSENNE, KOSKA TARKOITUKSENI EI OLE TÄÄLLÄ KERSKUA TAI IHANNOIDA OMAA TYHMYYTTÄNI...


    • Bupre riippuvainen.

      Elikkä joooo...Subutex 8mg sisältää 8mg buprea ja Suboxone 8mg sisältää 8mg buprea ja 8mg naloksonia. Suboxone on paljon yleisempi kuin Subutex. Korvaushoidossa melkein aina annetaan Suboxonea, ellei ole pahasti allerginen naloksonille ja jos on niin sitten Subutexia. Jotkut saavat metadonia, mutta se ei kuulu nytten tähän keskusteluun. Naloksoni on lisätty Suboxoneen estämään IV käyttöä, mutta kuten tiedämme, se ei estä sitä. Suboxonen voi ja kannattaa filtteröidä jos meinaan vetää hihaan. Moni ei filtteröi ja haitat tulevat vuoden/vuosien jatkuvan IV käytön seurauksena. Esim. Suonet menevät tukkeeseen, näkö heikentyy jne. Itse olen käyttänyt buprea noin 3v. Melkein aina Suboxonea, ensin nokitin ja nyt noin 6kk suoneen. Ekat kerrat sai 'olot'. Nuokkui, näki valveunia, euforinen fiilis jne. Nykyään saa 'vain' normaalin olon. Mutta sen 'normaalin' olon saamiseksi aloin sitä käyttämäänkin. En ole koskaan hakenut päihdyttävää vaikutusta buprelta, vaan olen aina ottanut sitä vain saadakseni normaalin olon. Ennen bupren käyttöä olin todella epäsosiaalinen, sulkeutunut jne. Mutta bupren avulla olen pystynyt elämään normaalia elämää. Tavata ihmisiä, menemään töihin, käymään kaupassa, olematta ahdistunut ihmisten seurassa jne. Kokeilin lääkärin määräämiä lääkkeitä aluksi, mutta ne ei auttaneet joten siksi bupre. Ainut 'lääke' mikä on auttanut ongelmiini. Minulla, näitten vuosien käytön jälkeen JO yksi päivä ilman on todella hirveetä, Psyykkiset reflat on todella pahat. Fyysiset reflat myös, mutta niitä en täysin ole koskaan kokenut. Pisin aika käyttöni aikana ilman on vain 5 päivää. Bupre on erittäin yleinen nykyään, sen helpon saatavuuden takia. En tiedä muista, mutta minut bupre pelasti. Ilman sitä olisin tällä hetkellä todella erakoitunut, jopa lapsestani. Syy on todella todella todella paha epäsosiaalisuus. Rahathan tässä menee mutta onneksi on olemassa korvaushoito, se on todella tärkeä asia monelle ihmiselle. Toivoisin korvaushoidon tapaista hoitoa myös muihin päihdeongelmiin.

      • Bupre riippuvainen.

        Tarkoitin: 8mg Suboxone sisältää 8mg buprea ja 2mg naloksonia


    • olk
    • M

      Jos haluaa siis huumeista eroon on metadon oikea vaihtoehto...

    • MÄÄ85-

      ...todellaki saat haluamas tiedot subusta kuhan viitsit hakee tietoa ihan muualta ku tältä sivustolta ,jos et osaa etsiä huumeista mitä haluut tietää jne.niin käy vaik mm.ihan jossai na-kerhos/huume-päivystykses soittamalla kyselemässä niin varmaa alkaa valjeta sitäsuntätä mikä sua nähtävästi mietityttää..subu on paska koukku ja se on opioidi ,käytetää melkein eniten suomes huumeena i.v.nä(suoneen)tarkotettu korvaushoit.lääkkeeks opiaatti- riippuvuuksen hoitoon.vahva riippuvuus tulee aika pianki kuhan toleranssi kasvaa.ja vierotusoireet aika kovat ja pitkät jos pitempää vetäny jne jne ...siinä ny jotain pientä tietoa.muualta kunnon infoa enemmän toki löytyy ...

    • 420.,

      for ever

    • jsx1

      "Ennen bupren käyttöä olin todella epäsosiaalinen, sulkeutunut jne. Mutta bupren avulla olen pystynyt elämään normaalia elämää. Tavata ihmisiä, menemään töihin, käymään kaupassa, olematta ahdistunut ihmisten seurassa jne. Kokeilin lääkärin määräämiä lääkkeitä aluksi, mutta ne ei auttaneet joten siksi bupre.En tiedä muista, mutta minut bupre pelasti. Ilman sitä olisin tällä hetkellä todella erakoitunut, jopa lapsestani. Syy on todella todella todella paha epäsosiaalisuus."

      Tää oli jotenkin surullinen tarina... Harvoinpa huumeet ketään pelastaa muuta kuin tilapäisesti. Kiinnostaisi tietää, mitä tälle tyypille nykyään kuuluu; vieläkö on samaa mieltä? Entä muutaman vuoden päästä?

      Jäin myös miettimään, että mitähän lääkkeitä hänelle oli kokeiltu. Bentsot ovat suoranainen kirosana nykypäivänä, mutta joskus niitä ihan oikeasti tarvitaan. Huumeita nekin ovat väärinkäytettynä, mutta eiköhän konrolloitu lääkehoito bentsoilla muuhun hoitoon yhdistettynä olisi tässä tapauksessa tuottanut paremman tuloksen pitkällä aika välillä. Ainakin olettaisin näin.

    • Ferger

      Opiaatit voi tuntua siltä että ne helpottaa elämää ja tarjoaa ratkaisun ongelmiin. Tosiasiassa ne on niinkuin rauhoittavatkin: Ne peittää ongelmat, tekevät riippuvaiseksi, sumentavat ajattelua ja tunneälyä ja johtavat uusiin ongelmiin. Ihminen saattaa tuhlata parhaat vuotensa opiaattien sumuun ja hukata todellisen itsensä.

    • Anonyymi

      Pahin koukuttava huume tänä päivänä. Jos siinä on pari kole vuottakin säännöllisesti käyttänyt niin voi olla ettei pääse ikinä eroon. Vieroitusoireet sellaiset että voi aiheuttaa itsemurhan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe