Nostan tämän taas uuden viikon kunniaksi.
No, mitenkäs kaikilla on mennyt. Mitä punnitukset on kertoneet?
Mulla vaaka näytti tänä aamuna 82kg! :) Tavotteena olis, että viikon päästä (tai vähän vajaan viikon päästä) se näyttäis 81, sitten olis 10 kiloa lähtenyt, mutta epäilen, että en saa kiloa pois vajaassa viikossa :/
Eilen lenkillä tein pieniä päässälaskuja ja tulin sellaiseen tulokseen, että jos laihdun 600g/vko, niin huhtikuun puolessa välissä (miehen synttärit) olen -16kg pienempi, kuin syksyllä aloittaessani. Ja jos jatkan sitä 600g/vko niin heinäkuun alussa olen about tavoitteessani :) Aijon ainakin yrittää.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Puolen vuoden sessio
40
1779
Vastaukset
- Jiiikooo
Homma etenee kuin juna, tosin vähän pienemmällä vauhdilla. Viime viikon sairastelu ja makaaminen näkyi vaa'alla, mutta oli se paino sentään taas tippunut noin 400g. Mittanauhassakin oli tapahtunut edistystä, tosin hieman vähemmän kuin aiemmin.
Mikäli tämä tahti jatkuu, olen tavoitteessani jo huhtikuussa.. mutta voihan sitä siitä vielä hieman pudottaa.
Eilen kävin salilla (ekaa kertaa viikkoon, kun vihdoin selvisin siitä flunssasta!), ja sen jälkeen piti sitten mennä syömään Iguanaan. Söin puolikkaan pizzan (mikä ketuttaa..), joten tänään on hieman nesteinen olo - sekin näkyi kyllä vaaka-tuloksessa.
No, jatketaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, hirvee tsemppi päälle ja kuukauden päästä taas kolme kiloa hoikempana! :)
T: Jiko - Innemon
Huomenta vaan kaikille!
Joo, niin siinä kävi, kun aamulla itseni punnitsin, näyttii vaaka 83kg, eli 3 kiloa!
Syy: lauantaina oli kosteat juhlat herkuttelua, eilen taas krapula ja heseateria....Tänäaamuna kun heräsin, hyvä kun sain silmät auki; niin turvonneet luomeni olivat. Eli ne nesteet ovat nyt sitten kerääntyneet kroppaani....
Eli kyllä masentaa, vaikkakin juhlat olivat kyllä kivat jne. eli hauskaakin oli. Mutta kolme kiloa on kyllä aika paljon....
Huomenaamulla uudestaan vaakaan, ja tänään kunnolla taas...
Tässä on nyt 5 kuukautta vielä jäljellä heinäkuun alkuun! Ei mitenkään mahdotonta; jos esim. 3 kiloa putoisi kuukaudessa, niin se olisi se 15 kiloa kesään mennessä...Vaan kun tää mun eka kuukausi on mennyt painiessa näiden plussien kanssa...
Mutta tsemppiä teille!
Ihan mahtavia tuloksia!
Ai niin, ja tavoitteena olisi tällä viikolla aloittaa URHEILU, eli punttis vaikkapa juu....- Jiiikooo
Innemon hei, ei pidä masentua! Päivä kerrallaan ja sillain, kuitenkin katse suunnattuna ens kesään.
Salitreeni on huikean tehokasta läskin tiivistäjää. Mun kroppa on kuukauden jälkeen (miinus yks viikko) ihan eri mallinen - vanhat farkut on ihan kummallisen malliset pebasta ja vyötäröltä..ja reisistäkin. Ja kun siihen salitreeniin yhdistää vielä hieman läskinpolttojumppaa tai juoksua tai polkemista tai jotain, niin johan on tehot!
Eli suosittelen sydämeni pohjukasta! - Innemon
Jiiikooo kirjoitti:
Innemon hei, ei pidä masentua! Päivä kerrallaan ja sillain, kuitenkin katse suunnattuna ens kesään.
Salitreeni on huikean tehokasta läskin tiivistäjää. Mun kroppa on kuukauden jälkeen (miinus yks viikko) ihan eri mallinen - vanhat farkut on ihan kummallisen malliset pebasta ja vyötäröltä..ja reisistäkin. Ja kun siihen salitreeniin yhdistää vielä hieman läskinpolttojumppaa tai juoksua tai polkemista tai jotain, niin johan on tehot!
Eli suosittelen sydämeni pohjukasta!kannustuksesta....
Täytyy tosiaan alkaa jotain tekemään, ja olenhan tässä jo viikkokausia psyykannut itseäni uudelleen saliharjoittelun pariin...
Minkälaista ohjelmaa sä teet ja kuinka usein?
Voitko kertoa omasta ohjelmastasi, niin voin sitten verrata omaani (vuosi sitten tehtyyn....)
Toivoo paksukainen - Jiiikooo
Innemon kirjoitti:
kannustuksesta....
Täytyy tosiaan alkaa jotain tekemään, ja olenhan tässä jo viikkokausia psyykannut itseäni uudelleen saliharjoittelun pariin...
Minkälaista ohjelmaa sä teet ja kuinka usein?
Voitko kertoa omasta ohjelmastasi, niin voin sitten verrata omaani (vuosi sitten tehtyyn....)
Toivoo paksukainenTällä hetkellä käyn 3x viikossa salilla - tarkoitus on lisätä tähän vielä yksi kerta (mahdollisesti kylläkin joku jumppa tms).
Itselläni on tällä hetkellä hieman "huono" ohjelma, sillä olen jakanut treenit vain kahteen osaan. Joka toinen kerta yläkroppa, ja joka toinen kerta alakroppa (tämä ei siis tosiaan ole mikään paras ratkaisu). Jokaista liikettä teen kymmenen toistoa/kolme sarjaa. Painoja niin paljon, että viimeisellä kerralla ei mene enää kymmentä. Vatsa- ja selkälihasten osuus on huomattava.
Esimerkkitreeni:
20min - 30min juoksumatolla tai pyörällä
Ylätalja 3x10
Vatsa (laitteessa) 3x10
Penkki 3x10
Selkä (laitteessa) 3x10
Ojentajat 3x10
Vatsa (ilman laitetta), 3x niin paljon kun lähtee
"Alasoutu" 3x10
Selkä (ilman laitetta) 3x10
Hauikset 3x10
Vatsa (laitteessa), 3x niin paljon kun lähtee
Olkapäät 3x10
(Venyttely ja SAUNAAN!)
Aika kova on toi kyllä, mutta mielestäni parasta siinä on se, että sen voi tehdä ikäänkuin kuntopiirimäisesti - sykkeen voi pitää hyvin kunnonkohotuslukemissa. Eikä tuo nyt ole mikään täydellinen..varmasti monilla on parempia ideoita.
Alakroppapäivä menee samaan tyyliin, eli homma kerrallaan ja aina väliin vatsa- ja selkätreeni. Jiiikooo kirjoitti:
Tällä hetkellä käyn 3x viikossa salilla - tarkoitus on lisätä tähän vielä yksi kerta (mahdollisesti kylläkin joku jumppa tms).
Itselläni on tällä hetkellä hieman "huono" ohjelma, sillä olen jakanut treenit vain kahteen osaan. Joka toinen kerta yläkroppa, ja joka toinen kerta alakroppa (tämä ei siis tosiaan ole mikään paras ratkaisu). Jokaista liikettä teen kymmenen toistoa/kolme sarjaa. Painoja niin paljon, että viimeisellä kerralla ei mene enää kymmentä. Vatsa- ja selkälihasten osuus on huomattava.
Esimerkkitreeni:
20min - 30min juoksumatolla tai pyörällä
Ylätalja 3x10
Vatsa (laitteessa) 3x10
Penkki 3x10
Selkä (laitteessa) 3x10
Ojentajat 3x10
Vatsa (ilman laitetta), 3x niin paljon kun lähtee
"Alasoutu" 3x10
Selkä (ilman laitetta) 3x10
Hauikset 3x10
Vatsa (laitteessa), 3x niin paljon kun lähtee
Olkapäät 3x10
(Venyttely ja SAUNAAN!)
Aika kova on toi kyllä, mutta mielestäni parasta siinä on se, että sen voi tehdä ikäänkuin kuntopiirimäisesti - sykkeen voi pitää hyvin kunnonkohotuslukemissa. Eikä tuo nyt ole mikään täydellinen..varmasti monilla on parempia ideoita.
Alakroppapäivä menee samaan tyyliin, eli homma kerrallaan ja aina väliin vatsa- ja selkätreeni.on tällanen:
1. päivä
vatsapenkki 3x12-20
rintaprässi 3x10-12
ristitalja 3x12-15 (yleensä teen tämän laitteella, en taljassa)
olkapäät 3x10-12 (vipuvarsilaite)
vipunostot 3x10-12 (painoilla)
rotaatiokone 3x12-15 (kyljet)
2.päivä
jalkaprässi 3x12-15
reiden ojentajat 3x12-15
reiden koukistajat 3x12-15
pakarat 3x12-15 (taljassa)
reiden lähentäjät 2x20-25
reiden loitontajat 2x20-25
pohkeet 3x12-15
vatsapenkki 3x12-20
rotaatiokone 3x12-15
3.päivä
vatsapenkki 3x12-20
ylätalja 3x10-12
alatalja 3x10-12 ("alasoutu")
selkäpenkki 3x10-20
hauis painoilla 3x10-12
hauis taljassa 3x12-15
ojentajat taljassa 3x12-15
rotaatiokone 3x12-15
Näiden jälkeen käyn joka kerta uimassa kilsan vähintään. Ja aina pyrin kävelemään salille, jos nyt ei jääpuikkoja sada taivaalta tai ei oo ihan -30 niinku tässä jo oli...
Teen aina niin, että jos on pienempi vastus painoissa, teen pidemmän sarjan ja jos teen raskailla painoilla, teen lyhyemmän. Mut aina on sen verran että just ja just jaksan tehdä. Tän ohjelman on mulle tehny mun kuntosaliohjaaja joskus 2002. Hyvin toimi sillon ja niin toimii nytkin.
Mulla sama vika noiden housujen kanssa...Nyt oli mulla paino jumahtanu tohon samaan mikä se oli viikko sitten, mutta parempi niin, ei oo ainakaan noussu. Mut siis housut on ihan kummalliset. Lököttää pyllystä ja reisistä... Jotain siis tapahtuu!
Suosittelen minäkin lämpimästi! Mun ohjelman saa ainakin ihan vapaasti kopsata tosta jos haluaa.Helmi78 kirjoitti:
on tällanen:
1. päivä
vatsapenkki 3x12-20
rintaprässi 3x10-12
2.päivä
jalkaprässi 3x12-15
reiden ojentajat 3x12-15
pohkeet 3x12-15
vatsapenkki 3x12-20
rotaatiokone 3x12-15
3.päivä
vatsapenkki 3x12-20
ylätalja 3x10-12
selkäpenkki 3x10-20
hauis painoilla 3x10-12
hauis taljassa 3x12-15
rotaatiokone 3x12-15
Näiden jälkeen käyn joka kerta uimassa kilsan vähintään. Ja aina pyrin kävelemään salille, jos nyt ei jääpuikkoja sada taivaalta tai ei oo ihan -30 niinku tässä jo oli...
Teen aina niin, että jos on pienempi vastus painoissa, teen pidemmän sarjan ja jos teen raskailla painoilla, teen lyhyemmän. Mut aina on sen verran että just ja just jaksan tehdä. Tän ohjelman on mulle tehny mun kuntosaliohjaaja joskus 2002. Hyvin toimi sillon ja niin toimii nytkin.
Mulla sama vika noiden housujen kanssa...Nyt oli mulla paino jumahtanu tohon samaan mikä se oli viikko sitten, mutta parempi niin, ei oo ainakaan noussu. Mut siis housut on ihan kummalliset. Lököttää pyllystä ja reisistä... Jotain siis tapahtuu!
Suosittelen minäkin lämpimästi! Mun ohjelman saa ainakin ihan vapaasti kopsata tosta jos haluaa.sen verran vaan, että vaikka on kolmen päivän ohjelma, niin joskus käyn neljästikin viikossa salilla ja sit se vaan kiertää järjestyksessä esim. ma 1.päivä, ke 2.päivä, pe 3.päivä, su 1.päivä, ma 2.päivä, ke 3.päivä, jne.
Pitää vaan aina muistaa missä on menossa, jos ei kierrä viikon tahtiin normaalisti.- Jiiikooo
Helmi78 kirjoitti:
on tällanen:
1. päivä
vatsapenkki 3x12-20
rintaprässi 3x10-12
2.päivä
jalkaprässi 3x12-15
reiden ojentajat 3x12-15
pohkeet 3x12-15
vatsapenkki 3x12-20
rotaatiokone 3x12-15
3.päivä
vatsapenkki 3x12-20
ylätalja 3x10-12
selkäpenkki 3x10-20
hauis painoilla 3x10-12
hauis taljassa 3x12-15
rotaatiokone 3x12-15
Suosittelen minäkin lämpimästi! Mun ohjelman saa ainakin ihan vapaasti kopsata tosta jos haluaa.Varmasti toimiva ja hyvä ohjelma sulla! Itsekin voisin oikeastaan harkita tuota. Minulla on tosin syyni, miksi mahdutin koko ohjelman kahteen - vaikka enimmäkseen käyn salilla kolme-neljä kertaa viikossa, joillakin viikoilla käyn vain kaksi kertaa (esim. työkiireiden vuoksi). Näin saan noilla vajaillakin viikoilla koko kropan treenattua.
Tänään olisi taas treenipäivä, mutta mikä se on kun väsyttää näin paljon?! Vielä pitäis nelisen tuntia roikkua töissä (nyt on tämmönen luova tauko, ja toimisto on muutenkin ihan tyhjä), niin miten sitä sen jälkeen jaksaa vielä mennä salille??? Ehkä olen täällä vielä pari tuntia, menen sitten salille ja teen loput työt kotona. :P Jiiikooo kirjoitti:
Varmasti toimiva ja hyvä ohjelma sulla! Itsekin voisin oikeastaan harkita tuota. Minulla on tosin syyni, miksi mahdutin koko ohjelman kahteen - vaikka enimmäkseen käyn salilla kolme-neljä kertaa viikossa, joillakin viikoilla käyn vain kaksi kertaa (esim. työkiireiden vuoksi). Näin saan noilla vajaillakin viikoilla koko kropan treenattua.
Tänään olisi taas treenipäivä, mutta mikä se on kun väsyttää näin paljon?! Vielä pitäis nelisen tuntia roikkua töissä (nyt on tämmönen luova tauko, ja toimisto on muutenkin ihan tyhjä), niin miten sitä sen jälkeen jaksaa vielä mennä salille??? Ehkä olen täällä vielä pari tuntia, menen sitten salille ja teen loput työt kotona. :Pvälil ihan akku loppu niin sanotusti. Oon aina sillon ottanu jotain sokeripitosta, varsinki jos on salipäivä. Kyllä sen salilla pois kuluttaa, jos ei mitää suklaalevyä nyt vetäse... Mulla ainaki auttaa, saa energiaa ja virkistyy.
Tos sun ohjelmas ei oo varsinaisia jalkalihasliikkeitä ollenkaan. Toisaalta sul on kyl tosi pitkä alkulämmittely.niin tiiät varmaan miten se lähtee... =) Eli mun mielestä nyt ei niin suurta huolen aihetta oo, jos toi kolme kiloa tosiaan tosta viikonlopusta johtuu. Kaalia, ananasta ja keittoja ja paljo kasviksia nyt muutama päivä, vältät suolaa ihan viimeseen asti ja juot paljo. Saattaa olla, että saat sen ihan tosi nopeeta pois. Ei nyt ainakaan kannata heittää kirvestä kaivoon. Muakin pikkasen kyl hirvittää toi tuleva viikonloppu, kun on tulossa ne synttäribileet... Toisaalta olen antanut itselleni luvan juhlia ja syödä ihan vapaasti herkkuja, mut toisaalta pelottaa se, että mulla jää tosi helposti putki päälle. Ainakin joka kerta ton kuluneen vuoden aikana jäi...Aina kun aloitin dieetin, se kaatui just sellaseen "no kai mä nyt tän kerran voin ottaa"... Pitää vaan pitää pintansa. Nyt on tällanen välietappi ja terveellinen elämä jatkuu taas sunnuntaina. Bileet on siis perjantaina, siellä on todennäköisesti vaikka mitä herkkuja pöydässä. Sit lauantaina ollaan jo sovittu, että mennään Raxiin syömään ja konserttiin. Sunnuntaina menen sit salille ja yritän ainaki syödä yhtä terveellisesti ku tähänki asti nyt tammikuussa. Katotaan montako kiloa mulle tulee tulevana viikonloppuna...
- Jiiikooo
Helmi78 kirjoitti:
välil ihan akku loppu niin sanotusti. Oon aina sillon ottanu jotain sokeripitosta, varsinki jos on salipäivä. Kyllä sen salilla pois kuluttaa, jos ei mitää suklaalevyä nyt vetäse... Mulla ainaki auttaa, saa energiaa ja virkistyy.
Tos sun ohjelmas ei oo varsinaisia jalkalihasliikkeitä ollenkaan. Toisaalta sul on kyl tosi pitkä alkulämmittely.Kyllä mun ohjelmassa on alakroppapäivä (jalat, pylly, selkä ja vatsa) - se lukee siellä viestin lopussa. Se menee samaan tyyliin kuin yläkroppa, en vaan jaksanut kirjoittaa koko juttua. Mun alkulämmittely on sen vuoksi niin pitkä, koska siinä samalla saan hieman juoksuharjoittelua (inhoan juosta talvella ulkona, etenkin kun on niin luikasta) ja ehkä myös hieman rasvanpolttoa. No, jokatapauksessa se kuluttaa kaloreita tehokkaasti, ja saa hyvät lämmöt salitreeniin.
- Innemon
Helmi78 kirjoitti:
niin tiiät varmaan miten se lähtee... =) Eli mun mielestä nyt ei niin suurta huolen aihetta oo, jos toi kolme kiloa tosiaan tosta viikonlopusta johtuu. Kaalia, ananasta ja keittoja ja paljo kasviksia nyt muutama päivä, vältät suolaa ihan viimeseen asti ja juot paljo. Saattaa olla, että saat sen ihan tosi nopeeta pois. Ei nyt ainakaan kannata heittää kirvestä kaivoon. Muakin pikkasen kyl hirvittää toi tuleva viikonloppu, kun on tulossa ne synttäribileet... Toisaalta olen antanut itselleni luvan juhlia ja syödä ihan vapaasti herkkuja, mut toisaalta pelottaa se, että mulla jää tosi helposti putki päälle. Ainakin joka kerta ton kuluneen vuoden aikana jäi...Aina kun aloitin dieetin, se kaatui just sellaseen "no kai mä nyt tän kerran voin ottaa"... Pitää vaan pitää pintansa. Nyt on tällanen välietappi ja terveellinen elämä jatkuu taas sunnuntaina. Bileet on siis perjantaina, siellä on todennäköisesti vaikka mitä herkkuja pöydässä. Sit lauantaina ollaan jo sovittu, että mennään Raxiin syömään ja konserttiin. Sunnuntaina menen sit salille ja yritän ainaki syödä yhtä terveellisesti ku tähänki asti nyt tammikuussa. Katotaan montako kiloa mulle tulee tulevana viikonloppuna...
että nestettä se vaan taitaa olla! Tänä aamuna oli nimittäin jo puolitoista kiloa kadonnut...
Mutta niin käy mullekin, että putki jää päälle. Tänään oli koko ajan kauhee nälkä ja niin siinä sitten kävi että puputin koko päivän kaikkee turhanpäivästä ja päätin että HUOMENNA KUN ON HELMIKUUN EKA, SITTEN ALKAA SE TIUKKA LINJA.
Ei jumalauta taida musta olla mihinkään. Miks sitä nälkää on niin vaikee kestää ja mielitekoja kans? En ymmärrä. Noi juhlat on joo vihoviimesiä juttuja ja ehkä ois ens vkl tiedos taas....en sit tiä mitä täs tekis, mut olo on tosi ähky nytkin, kun olen syönyt puolikkaan maailman.
pari kertaa olen jopa oksennuttanut itseni tämmösen syömisen jälkeen, sairasta touhua sekin!
Et koita täs nyt sit laihduttaa.....
Motivaatiota, motivaatiota, sitä nyt kaivataan. ja mä kyl tajuan sen, että VIELÄ EHTII KESÄÄN, mutta parin kuukauden päästä ei enää ehdi!!!!!
Help me!
- Bikinibeibe
Lähtöpaino 81kg ja nyt 79,8kg eli suunta on ihan oikea vaikka hitaasti etenen. Vauhdin pitäisi nyt vähän nopeutua kun olen saanut taas syömisistä otteen.
- Anna--
Eli 3 viikkoa sitten paino oli 85 kg ja nyt vaihtelee 80-02 kg välillä. Ärsyttävää ku tuntuu et tää lässähti nyt tähän koska paino on nyt ollu tossa 80-82 kg välillä aika kauan!
Samalla tavalla jatkan eli terveellinen syönti ja enemmän liikuntaa.
Toivottavasti ens maanantaina vaaka näyttäis alle 80 kg! :) - jättilimppu
Heipä hei! Viikon tulos oli -1,7 kg. Aika hyvä, vaikka viikonloppu meni persiilleen. Toinen viikko kyllä kysyy minulta voimia. Rehellisesti sanottuna olisin tyytyväinen 500g pudotukseen, tuon alle jos jää niin tuntuu tässä vaiheessa tosi vähälle. Sen näkee sitten. Tosin ekaa kertaa laihdutan elämäntyyliä muuttamalla, en millään nälkäkuurilla. Ja joku jo muuten haaveilee laskiasipullistakin. *huokaus* Olen muuten aloittanut sauvakävelyn (lähes joka ilta). Tänään se jää, kun on reisilihas jostain syystä ärtynyt. Mutta kyllä sitä huomas kuinka pirun huono kunto on talven mittaan tullut. Ekan lenkin sauvoilla kolmeen kuukauteen tehneenä löysin itseni 50 minuutin päästä puuskuttamasta kotirappusilta, t-paita märkänä hiestä. Kyllä on ämmä rapistunut. Onneksi vaan kunnosta, tosin ei tuo ulkokuorikaan niin eheä ole. Mitäs muuten olette mieltä siitä, että laihdutus muka vanhentais? Tapahtuuko teille kilojen karisemisen myötä nuorentumista vai toisinpäin? Semmosia, remmissä mukana edelleen ja muita tsemppaillen kohti kevyitä unelmia ...jättis.
- Innemon
laihdutus ei kyllä vanhenna ketään, paitsi silloin, jos laihtuu todella paljon, niin ihminen ikäänkuin kutistuu, of course, ja se taas aiheuttaa sen, että kasvorypyt tulevat herkemmin esiin...Esimerkiksi vanhat ihmiset ovat paljon terveemmän ja paremman näköisiä, kun ovat pyöreäposkisia, saatikka sitten kuivuneita ryppyisiä käppyröitä...ja tarkoitan tässä kohtaa nyt siis ihan oikeasti VANHUKSIA.
Mutta nuoremmilla ihmisillä pyöreys mielestäni vanhentaa; monet nuoret tukevat naiset (kuten minä) näyttävät ikivanhoilta, koska läski tekee tantaksi, pyyleväksi, rouvamaiseksi mammaksi.
Että eiköhän se niin ole, että kyllä se läski enempi vanhentaa kuin nuorentaa!!!!!!! - Innemon
tosi hyvä tulos!!!
Wau!
Mä täällä koitan psyykata itseäni tohon liikuntaan, kun huomaan kanssa, miten huonokuntoinen tälläkin hetkellä olen :-(
Kävin äsken (eli aamulla) vaa'alla, ja se näytti 81,5. Mutta epäilen, että huomenna se näyttää 82. Ja kävin taas ennen ja jälkeen vessassa käynnin. Ennen näytti n.82,5 ja jälkeen n.81,5.
Ja vaikka se vaaka näyttäis mulle huomennakin, että 81,5..niin en siltikään varmaan uskois. En haluu alkaa toivomaan liikoja..vaikka tavote viikonlopuksi onkin se 81.- Jiiikooo
400g miinusta maanantaiaamusta.. mikähän se on, että silti ottaa päähän, että tulokset on muka noin pieniä. Kun lähdin urakkaan, päätin, että puoli kiloa viikossa on sopiva vauhti - nyt tuntuu että pitäisi laihtua kaksi kiloa viikossa että vois olla täysin tyytyväinen. :P
Ruokailut menee ihan päin seiniä, verensokeri heittelee ja olen kiukkuinen kuin ampiainen, vaikka tiedän miten pitää syödä. En vain muka ehdi/jaksa/viitsi syödä oikein. Aamulla syön hyvän aamupalan, työpäivän aikana ehkä hedelmän - ja sitten onkin illalla niin voimat pois, ettei jaksa edes ruokaa laittaa. Niinpä olen ollut tyhmä, ja jättänyt syömättä (isäntä suuttui mulle siitä jo eilen..). Ja oudointa tässä on se, että ei mulla edes ole nälkä, eikä tee mieli syödä - mutta sen huomaa, että energiatasot on nollilla kun ei mitään jaksa tehdä. Jotain tolkkua olisi saatava, joten tänään sitten otinkin töihin mukaan keittoa sen hedelmän lisäksi. Jospa sitten jaksaisin mennä illalla Bodypumppiin töiden jälkeen.. :)
Eli eipä kauheen hyvin mene. - Tiuhti
Nyt alkaa taas luistamaan kun pääsi kuukauden pahimman ajan ohi. Turvotus on laskenut ja mielikin on valoisampi.
Tänään taas kyläilypäivä ,mut taidan lenkkeillä sinne niin voi sit hyvällä omallatunnolla kahvipöydästä jotakin ottaa.
Eilen kävi itsellä vieraita ja olivat ihan tyytyväisiä tarjoiluun kun tarjolla oli kasviksia dipattavaksi ja hedelmäsalaattia kevyellä rahkavaahdolla.
Kannattaa kokeilla rahkavaahtoa.
2 kananmunanvalkuaista vaahdoksi ja sekaan kevyt maitorahkaa 1prk ja vähän sokeria. Kyllä on ´kermaista` ja kevyttä.
Kevyttä keskiviikkoa kaikille.
Tiuhti - sinikello
nyt 69 kiloa. Kilon verran olen laihtunut kokonaisuudessaan. Iltasyöntiä olen vähentänyt.
Mulla on ollut kolme tavoitetta tässä laihdutuksessa. Eli kolme vaatetta :) Joka sitten lisääntyi neljään, koska ostin tahallani pienet housut.
Eli ensimmäinen tavoite oli farkkuhame, johon olen jo itseni saanut mahtumaan...ilman että vatsa pursuaa "reinojen" yli :)
Toinen tavoite on yo-pukuni (yo juhlista yli 3v). Kokeilin kyseistä mekkoa tänään...ja tattaraa..se mahtui!!! Ei ollut tokikaan yhtä hyvännäköinen kuin silloin yo päivänä, eli vielä joistain kohdista pömpöttää, mutta siis se meni kiinni jne. Ja se ei kyllä mennyt kiinni esim. kk sitten. :)
Kolmas tavoite on sellanen pitkä juhlamekko, jonka isosisko on joskus aikoinaan mulle lahjoittanut. Siihen on vielä matkaa, mutta tavoite on, että se mahtuis kesällä...Sitten olis vaan kesällä tultava jotkut juhlat joihin sen voisi laittaa :)
Sit se neljäs tavoite, eli ne housut. Ne on oikeestaan samojen mittojen tavoite kun se farkkuhamekin. Ostin ne siis liian pieninä, ja nyt ne menee todella hyvin. Eivät edes kiristä mistään!
Nyt olen miettinyt, että josko ostaisin jo jotain vaatteita kesäksi..Samalla periaatteella kuin ne housutkin, eli liian pieniä nyt pidettäväksi. Vielä en ole uskaltanut, koska pelkään, että ne ei menekkään kesällä ja olis menny rahat hukkaan. Mutta ehkä muutaman kuukauden päästä uskallan.. ;)
Nyt siis kysymys kuuluukin, onko teillä muilla jotain vastaavanlaisia tavotteita/motivaation kohottajia?- jättilimppu
Siinäpä ne tulikin. Minä olen iloinen, että terveyteni on kunnossa, vaikka painankin hurjasti liikaa (verenpaine ja sokuriarvot silti ok). En vaan halua tilanteeseen, jolloin terveyden edessä olisi pakko laihduttaa. Yritänkin taistella loppuun asti vielä kun kaikki on hyvin.
Ja tuo toinen tsemppaaja on kesän juhlat. Haluan näyttää hyvälle avomieheni rinnalla tulevissa useissa juhlissa. Haluan hankkia jotain vartalon myötäistä päälle, en kauhtanaa.
Ja mitä tulee pieniin vaatteisiin niin apua! En edes tahdo ajatella kuinka paljon minulla on kaapissa vaatteita, jotka olisivat juuri ihanan sopivat, kun painoa tippuisi 20-30kg!!! Että voi perkele sentään, kun on tullut mässättyä itsensä lihavaksi porsaaksi. :(
Kävin eilen taas salilla. Puntari näytti 75,3kg...En oo kyl syöny mitään mikä ylittäisi päivän kalorimäärät, päin vastoin on jääny aina vähän vajaaksi. (tuossa kyl saattaa olla syy pieneen painonnousuun ja jumitukseen...) Eli siis lisäystä on tullut ainakin puoli kiloa. Tuon seurauksena mulla oli eilen ihan törkee kaiken himotuspäivä. Kävinkin salin jälkeen syömässä Hesen BBQ-hampurilaisen... Mul oli kyllä ihan kamala nälkä, en ollut syönyt koko päivänä muuta kuin kaksi näkkileipää (kinkkua, juustoa, kurkkua, paprikaa, ei levitettä) En tiiä ton hampin kaloreita, mutta siinä vaiheessa se oli kyl toisarvoinen asia! No, loppuillan aikana en syönyt mitään, join vaan sokeritonta mansikkakeittoa vähäsen. Eli ei todellakaan mikään esimerkkipäivä! Kaupassa houkutteli kaikki karkki- ja sipsihyllyt, tuntui että ne oikein huutaa että "täällä ollaan, tule nyt hakemaan!" Voi että mikä päivä! Tässä sitä ollaan, en jaksanut sitten viikonloppuun oottaa niiden herkkujen kanssa... Kyllä on morkkis! Ja kaiken huipuksi varmasti paino nousi lisää. Huomenna pitää mennä salille ja sunnuntaina myös, niin jos sais vähän tilannetta korjattua... Voi itku...
- Jiiikooo
Jotenkin mulla on ihan samanlainen fiilis! Salilla oon käynyt ja niin edelleen, mutta jumissa ollaan. Tosin mulla on kyllä nyt ton syömisen kanssa ihan todellinen ongelma - mun ei tee mieli syödä. Mietin jo eilen, että olenkohan mä raskaana, kun oli oksennus tulla jne. On muutenkin ollut ihan outoja tuntemuksia, ja paino ei laske vaikka mitä tekisin.
Yritän nyt tänään syödä oikein hyvin ja terveellisesti (vaikka pakosti!), jospa se olisi avain kaikkeen.
Tsemppiä kaikille! - jättilimppu
Moips. Ikävä kuulla, että jumittaa tuo painonlasku. Tulin vaan miettineeksi sitäkin, että olisko jumituksella mitään tekemistä sillä, että kuinka usein syöt ja kuinka pieniä annoksia? Joku on joskus (jossain) höpöttänyt, että aineenvaihdunta pysyy ripeänä, kun syö riittävän usein mutta vähän! Koitahan popsia pikku välipaloja jatkuvasti, ei yhtä suurta hampparia kerralla. Voin kuulostaa typerälle, kun tässä vinkkejäni jakelen. Mutta itselläni olen huomannut tuon jutun, kun aikoinaan kymmeniä kiloja tiputin. Ruokamäärää piti nostaa ja se määrä piti jakaa tasan kaikille päivän aterioille. Tsemppiä kovasti! Herkkuhimotuspäivä tuntuu mullakin olevan joka toinen päivä!
- Jiikooo
jättilimppu kirjoitti:
Moips. Ikävä kuulla, että jumittaa tuo painonlasku. Tulin vaan miettineeksi sitäkin, että olisko jumituksella mitään tekemistä sillä, että kuinka usein syöt ja kuinka pieniä annoksia? Joku on joskus (jossain) höpöttänyt, että aineenvaihdunta pysyy ripeänä, kun syö riittävän usein mutta vähän! Koitahan popsia pikku välipaloja jatkuvasti, ei yhtä suurta hampparia kerralla. Voin kuulostaa typerälle, kun tässä vinkkejäni jakelen. Mutta itselläni olen huomannut tuon jutun, kun aikoinaan kymmeniä kiloja tiputin. Ruokamäärää piti nostaa ja se määrä piti jakaa tasan kaikille päivän aterioille. Tsemppiä kovasti! Herkkuhimotuspäivä tuntuu mullakin olevan joka toinen päivä!
Hyvä pointti, mutta.. mun ongelma tällä hetkellä on, että syön kyllä pieniä aterioita, mutta samalla en syö tarpeeksi. Ei ole nälkä, ei tee mieli, eikä muutenkaan huvita syödä. Kaikki syöminen tuntuu ihan pakkopullalta, mikään ei maistu miltään, ja tuntuu että kaikkia ruokia saa pureksia tunnin, että lusikallinen uppoaa.
Ja sitten paino jumittaa, kun ei syö tarpeeksi, eikä ennenkaikkea saa tarpeeksi proteiinia. Outoa. jättilimppu kirjoitti:
Kyllä tuo on totta että 3-4 tunnin välein pitäisi syödä, että paino putoaisi. Käyn sen ravintoteraupetin luona kerran kuukaudessa, näiden verenpainearvojen takia. Tiedän, että se saisi slaagin jos tietäisi, että söin eilen roskaruokaa... Mut eilinen ei tosiaan ollu mikään esimerkkipäivä mun dieetistä. Se oli joku kummallinen vippaus, mikä yleensä johtaa mulla totaaliseen repsahdukseen, ja dieetin lopahtamiseen. Normaalisti mä kyl oon syönykin noin neljän tunnin välein, aamulla joko leipää tai hedelmää, päivällä keittoa tai salaattia ja illalla tukevamman aterian. Nyt meni vaan päivärytmit ihan sekasin jostain syystä. Ja kävi kuten varoitellaan, että jos laskee nälän liian isoksi, niin tulee sellanen olo, että voi syödä vaikka hevosen. Ja sitten ahmii. Mut onneks en läväyttänyt ostaa kaikkea mahdollista, otin pelkän hampurilaisen, en ranskiksia, enkä limua. (vaikka light-limu nyt ei ihan pahimmasta päästä olekaan, kaloreitahan niissä ei ole, mut terveelliseks niitä ei kyllä voi kehua...)
Juu, ei täs auta ku skarpata. On vaan niin nolo olo, kun mä oon koko tammikuun hehkuttanu, miten mä nyt onnistun ja miten mun kilot putoo, ja sit käy näin.
Ja Jiikoo, ootko koittanu syödä jotain sellasta mitä et normaalisti syö? Jotain vähän erikoisempaa. Kyl ruokahalu pitäis saada toimimaan. Mulla hävis sillon atkinsilla induktiovaiheessa myös kokonaan ruokahalu. Piti väkisin jotain metukkaa työntää suuhun...
kattomassa sen Matin nyt viimeinkin. En tosin ex-ukon kanssa vaikka se jaksaa vieläkin mua piirittää...On se kyl ihan uskomaton... Mut siitä leffasta. Oli aika surumielinen, sillee kun sitä Mattia ajattelee, että se mies oikeesti elää vielä jossain. Ja sille on tehty tollanen elokuva. Vaik mun mielestä siinä elokuvassa ei kyl Mattia mitenkään sillä tavalla sorsittu (leffan tekijöiden osalta) niinku mä aattelin, että siitä tehdään ihan pelle. Mut ei siitä kai sen enempää pelleä tehty ku mitä se oikeesti kai on... Tai mistäpä minä hänet tiedän, mut luulisin. Aika paljon oli sellasta jätetty kertomatta, minkä minäkin muistan lehdistä jo ehkä joku 15 vuotta sitten lukeneeni. Mä ootin pikkasen hauskempaa elokuvaa. Alkoholismi oli erittäin hyvin kuvattu, ja yllytyshulluus! Mun mielestä Mirva oli kuin ilmetty Mervi! Näyttelijä oli aivan loistava, en muista hänen nimeään nyt, mutta tiiätte ketä tarkotan. Ja Matti on Matti, ei siitä muuta voi sanoa... =)
(en ostanut popcornia, vaikka mielessä pyöri koko ajan, että ostan, ostan...Ostin sokerittomia karkkeja ja murensin mukaan paahdettuja maissikakkuja, ei suolaa ja ihan törkeen vähän rasvaa. Popparin korvike, pikkasen samalle maistuu, mut ei niin hyvää, ikävä kyllä...)- Innemon
Huomenta vain kaikille!
Nyt olen saanut tarpeekseni tästä ihmeellisestä syömisestä; ja vaikka huomenna on taas kosteat juhlat, en sorry mässäilyyn!
Aamun painoni on 82 kiloa ja ryhtiliikkeen kunniaksi ilmoitan teille myös mittani :-)
rinta 104
rinnan alta 89
jenkkakahvat 85
vyötärö 94
lantio 112
lantio alempaa 108
reiden yht. 104
reisi 66
No niin, varaa on kyllä pienentää!!!!
Olen taas hengessä mukana!!
Lupaaan!!!!
Koska haluan laihtua!!!!!!Ensikesään mennessä eikä se itsessään putoa!
JOs jollekin tulee jokin kiva aihe mieleen, mistä voisi keskustella, saa aloittaa :-) - Jiiikooo
Huh, tänään tuli vedettyä salilla semmonen treeni, että tuntuu kuin ois pieksetty! Sittenpä tulin taas harrastamaan työntekoa, ja äsken sattui pieni härö. Kävin ostamassa 30cm patongin Subwaystä. Voi tuska se oli hyvää! Otin kuitenkin vähärasvaisinta vaihtoehtoa, mutta onpahan maha niin täynnä ettei ikinä! Uh.
Keskustelun aiheeksi voisi ottaa vaikka liikunnan. Millä tavalla liikutte, miten paljon ja sillain? Me tuossa jo joku päivä jaettiin saliohjelmia, mutta jos jollain on vielä sanansa sanottavana liikunnan ihanuudesta/kamaluudesta, niin antaapi palaa.- Innemon
tällä hetkellä mä en liiku ollenkaan. En siis yhtään tippaa. Töihin menen autolla ja vapaa- aikana käyn korkeintaan kävellen kaupassa. Siihen pitäisi siis saada muutos.
Mulla on kyllä askelmittari; ja ketjun alussa tän viikon tavoitteeni oli päästä kuntosalille; vielä en ole päässyt!
Mullakin on vuosi sitten tehty ohjelma. Se on tämmöinen.
10- 15 min lämmittely esim fillarilla
kaikki toistot ovat 3 x 20:
selkälihakset vanhanaikasessa penkissä
vatsat
sivuvatsat oik
sivuvatsat vas
rintalihas laitteessa
reiden lähentäjät
reiden loitontajat
reiden koukistajat
reiden ojentajat
ylätalja
eikä sitten muuta!!!
Käsiin kaipaisin jotain enempi, nythän ei oo kuin toi rintaliike ja ylätalja.
Mielipiteitä, ehdotuksia???!!!!!
Niin ja kaikkia siis 3 x 20... Innemon kirjoitti:
tällä hetkellä mä en liiku ollenkaan. En siis yhtään tippaa. Töihin menen autolla ja vapaa- aikana käyn korkeintaan kävellen kaupassa. Siihen pitäisi siis saada muutos.
Mulla on kyllä askelmittari; ja ketjun alussa tän viikon tavoitteeni oli päästä kuntosalille; vielä en ole päässyt!
Mullakin on vuosi sitten tehty ohjelma. Se on tämmöinen.
10- 15 min lämmittely esim fillarilla
kaikki toistot ovat 3 x 20:
selkälihakset vanhanaikasessa penkissä
vatsat
sivuvatsat oik
sivuvatsat vas
rintalihas laitteessa
reiden lähentäjät
reiden loitontajat
reiden koukistajat
reiden ojentajat
ylätalja
eikä sitten muuta!!!
Käsiin kaipaisin jotain enempi, nythän ei oo kuin toi rintaliike ja ylätalja.
Mielipiteitä, ehdotuksia???!!!!!
Niin ja kaikkia siis 3 x 20...Käsiä voi treenata ihan vaikka painoilla, perushauisliike on helppo, pidät vaan kyynärpäät lähellä kylkiä ja liikkeen tasaisena. Alkuasennossa paino on kohti lattiaa, käsi siis suorana alaspäin ja lopputilanne kun paino tulee lähelle olkapäätä. Tässä yksi.
Sitten taljassa. Saleilta yleensä löytyy sellaisia pikkutankoja jotka liitetään alataljaan. Menet lähelle laitetta, otat tukevan asennon ja molemmilla käsillä kiinni pikkutangosta. Siitä vain sitten veivaat kohti olkapäätä tasaisin liikesarjoin. Tässä toinen.
Vipunostot painoilla voi tehdä niin, että alkuasento on sama kuin ensimmäisessä. Siitä lähdet nostamaan painoa suorin käsin eteen päin, niin että paino nousee olkapään korkeudelle, mutta käsi osoittaa suoraan eteen. Käsivarsi pysyy koko ajan suorana, kyynärtaive ei koukistu. Harjoitus kohdistuu olkapään lihaksiin.
Vipunostot laitteella. Suurin piirtein olkapään korkeudelle tulee käsikahvat. Säädä painovastus sopivaksi ja sitten vaan käsiä kohti kattoa. Istut penkillä.
Ojentajat. Voit tehdä joko painoilla tai taljassa, tai molemmilla. Yksinkertaisin ja tunnetuin liike on ehkä se, kun nostat käden suoraan kohti kattoa ja lasket painon kohti selkää niin, että ojentajalihas on eteenpäin kääntyneenä. Liike suoritetaan nostamalla painoa kohti kattoa ja viemällä paino takaisin kohti selkää pään viereen. (hankala selittää yksinkertaista liikettä...)
Ojentajat taljassa. Saleilta löytyy ylätaljaan liitettäviä köysiosia, joissa on molemmille käsille sijat. Köysi liitetään ylätaljaan, asetut taas lähelle laitetta, tukeva asento, selkä suorana, vedät köyttä alaspäin ja levität kaksipäisen köyden alhaalla molemmille sivuille. Kyynärpäät lähellä kylkiä.
Tässä muutama neuvo käsitreeniin. Jiikoolta saattaa löytyä lisää vinkkejä. Eikun vaan treenaamaan sinäkin, ei se pähkäilemällä ja miettimällä miksikään tule!
Kyllä taas mieltä piristi käydä puntarilla. Varsinkin tossa keskiviikkona kun tuli vähän jo herkuteltua hampurilaisella, ja luulin että paino vetää oikeasti takapakkia... Vaaka näytti 73,9kg. Eli kuukaudessa muutos on ollut 82kg-->73,9kg. Jumitusta on ollut koko viikon tähän asti ja puoli kiloa jopa nousikin alkuviikolla, mutta nyt oli taas lähtenyt laskemaan. Hitaasti...
todellakin toivoin, että vaaka olisi näyttänyt 81, mutta ei. Keskiviikkona se näytti sen 81,5, mutta sen jälkeen ollaan pyöritty 82kg. Masentaa.
Noh, ehkä jotenki eilen syödyt vaikutti...tai siis todellakin vaikutti; jäätelöä, suklaapatukka. Mutta hyviä ne oli.. :)
Enkä aijo luovuttaa! Ei ole itseasiassa käynyt 5kk aikana edes mielessä, ihmeellistä. Siis tokihan mun tekee kaikkee välillä mieli, ja voin jotain vähän syödäkin, mut vain vähän. Haluan edelleenki olla kesällä hoikempi! Ja jotenki, vaikka tämä mun laihdutustahtini onkin ollut hidasta (tosi hidasta), niin en mä voisi ees luovuttaa, koska 9kg on jo takana päin.
Petyin itseeni. Ei ole mikään voittajafiilis, mutta tästä on vain jatkettava eteenpäin.
Viikonloppukin voi mennä huonosti tän laihdutuksen kannalta, koska ollaan menossa mun vanhempien luo ja voi olla että tulee syötyä vähän sitä sun tätä, mutta ens viikolla taas sitten kova vauhti päälle :)Eilen tuli siis vedettyä light-siidereitä kuusi! Ja herkkuja, täytekakkua, pasteijoita, vähän sipsejä. Tänään käytiin siellä raxissa, pizzaa upposi kyllä entiseen malliin. Söin paljon. Salaattikin oli ihanan suolaista, aurajuustomurua ja vihreitä oliiveja...Olo on ollut muutenkin tosi hutera, kamala vapina juopottelun takia ja maailma on pyörinyt tänään pitkälle iltapäivään saakka. Miten ihmeessä kuusi siideriä (puolen litran pulloja neljä ja kaksi tuoppia baarissa) voi saada aikaan näin pitkän kännin?!? Huomenna on hyvä alkaa vähän palautua taas terveelliseen elämään. Saapa nähdä minkä nesteturvotuksen tämä ranttalielämä mulle aiheuttaa... Odotettavissa on...
- Jiiikooo
Mulla on teoria, että light-siidereistä tulee yleisesti kovempi krapula kuin mistään ikinä. Itse otin muutama viikko sitten juuri light-siideriä ehkä noin 6-7pulloa, ja vaikka en edes ollut juuri humaltunut - seuraavana päivänä oli niin järkyttävä olo ettei ikinä! Iltapäivään asti päässä pyöri aivan tolkuttomasti. Ajattelin kokeilla joskus vielä toisen kerran, ja sitten se asia alkaa olla todistettu.
Jiiikooo kirjoitti:
Mulla on teoria, että light-siidereistä tulee yleisesti kovempi krapula kuin mistään ikinä. Itse otin muutama viikko sitten juuri light-siideriä ehkä noin 6-7pulloa, ja vaikka en edes ollut juuri humaltunut - seuraavana päivänä oli niin järkyttävä olo ettei ikinä! Iltapäivään asti päässä pyöri aivan tolkuttomasti. Ajattelin kokeilla joskus vielä toisen kerran, ja sitten se asia alkaa olla todistettu.
Mä oon siitä onnellisessa asemassa, että mulle ei sellasta krapulaa sanan varsinaisessa merkityksessä tule ollenkaan. Koko elämän aikana kunnon paha olo -krapuloita on ollu ehkä 3-5. Ei okseta, eikä koske päähän, ei mitään sellasta. Tulee vaan se yleinen "jotain hyvää äkkiä, suolaista, sitten makeaa". Ja janottaa kamalasti. Paha olo tulee harvemmin kännissä ollessakaan, ei ainakaan niin paha olo, että ulos saakka tulisi eväät... Nyt tuli jotenki vaan ihan kamalan pitkä humala! Tuntui, ettei selviä pää ollenkaan! Kyllähän tuo siitä sitten haihtui...
- Micci_67
En ole nyt saanut luetuksi näitä viestejä, mutta yritän vielä viikonlopun aikana. Joku edellisellä viikolla kyseli jotain karppaajilta, en kyllä enää muista mitä.
Laita kysymys uudelleen, niin yritän huomenna vastailla.
Mun on tarkoitus pistää nää laihdutus jutut nettiinkin, niin näkee sit kaiken kerralla, mutta tämä tapahtuu varmaan vasta ensi viikolla. (tuossa vähän harjoittelin, mutta homma ei ole ihan hanskassa)
Tässä nyt kumminkin näitä viime aikojen tapahtumia.
to 22.12.05***95,2kg
ma 02.01.06***99,9kg
pe 06.01.06***96,3kg***-3,6kg
pe 13.01.06***95,4kg***-0,9kg
pe 20.01.06***94,4kg***-1,0kg
to 26.01.06***94,1kg***-0,3kg
pe 03.02.06***93,5kg***-0,6kg***07.08.06
Eli eilen, 207 päivää tai 29,6 viikkoa karppausta takana, viimeisen viikon tulos -0,6kg, BMI on nyt 28,86, aloituksesta painoa on pudonnut -20,8kg, joka on prosenteissa -18,20%, keskiarvo pudotus on -703g/w. Eli aika hvyin on tämä yli puoli vuotta mennyt, mutta matkaa olisi vielä jäljellä toiset noin puoli vuotta.
Tuo päivämäärä rivin lopussa on laskettu että JOS paino putoaa 700g viikossa, niin olen tavoitepainossa 75kg kyseisenä päivänä. - jättilimppu
Moips! Viikonloppu meni meikäläisellä ihan hyvin ja iloisin mielin uusi viikko alkaa. Vaaka näytti -500g toisella viikolla. Noh, alaspäin se on sekin tulos, vaikka vähän masensi. Söin juuri kotitekoista pitsaa, kevyttä sellaista. Ulkona paistaa aurinko niin ihanasti, että enpä taida jäädä sisälle murjottamaan vaan lähden pinnistelemään kävelylenkin. Kyllä tämä mahan kasvu loppui tähän. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt862074Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1391980Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236943171697Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2791666Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1881310Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451187- 2131119
- 1041108
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös3061069Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm2281013