Leukojen veto?

joni

tää on aika yksin kertainen kysymys mutta mennäänpäs asiaan eli kun vetää leukoja niin kasvaako siitä hauislihas? itse tein elämäni ekan kerran leukavetoja ja sain niitä 4 kappaletta painoa on noin 86 kiloa ja pituutta 185cm onko tuo hyvin?

39

19328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekevät ne lihakset, jotka

      vetävät kyynärvartta alaspäin. En muista nimeä.
      Hauiskin tietysti vaikuttaa mutta vähemmän.
      Tuo tuloksesi kertoo huonosta kunnosta.
      Pitäisi mennä vähintään kymmenen mutta siihen pitää jo harjoitella jonkin verran.
      Itse kokeilin enkä koskaan päässyt kymppiin ja sitten into jo laskikin.
      Pitisi taas aloittaa treeni.

      • Se tekniikka

        Yhdenkin leuan vetämiseen (aikuinen, joka ei ole näitä kokeillut) tarvitaan hyvät lihasvoimat
        MUTTA
        kyse on paljon myös tekniikasta ja sen hoksaamisesta ja oppimisesta!

        Leukojen vetämistä voi verrata vaikka kädenvääntöön:
        perusvoimat tulee olla kunnossa, mutta hyvin tekniikan omaava nainen voi vääntää vaikka kuinka monta kertaa vahvemman miehen tekniikallaan.

        Eli leukoja voi OPETELLA vetämään, ei ole pelkästään voimista kiinni! (ja nehän siinä myös harjoitellessa kasvavat)


    • Kippari

      Leveä selkälihas sen päätyön tekee eli ne "siivet". Jos haukkaa haluu kasvattaa kannattaa tehdä kyllä ihan muita liikkeitä. Ja 4 ei kyllä ooo kovin paljoo....

      • joo

        Miten leuanvetoa voisi treenata??


      • Kippari
        joo kirjoitti:

        Miten leuanvetoa voisi treenata??

        Siinäpä se. Jos ei nouse montaa tai omaa massaa on kertynyt paljolti, niin ylätaljaa eri asennoissa (myötä- ja vastaotteet, rinnalle ja niskan taakse jne.) vetelemällä pääsee hyvin alkuun.


    • Gotleetti

      Leuanveto en ehkä paras hauisliike mikä on. Eli se kasvattaa hauista erittäin hyvin. Se että latissimus dorsi tuottaa suurimman osan voimasta ei vähennä yhtään haban työtä. Se vain vaikuttaa siihen että liikutat suurempia painoja kuin mitä pelkillä hauiksilla saisit.

      Itse tein myös empiirisen kokeen. Treeniohjelmassani ei ollut 12 viikkoon juuri yhtään habaa mutta paljon leukoja. Haba kasvoi ja paljon enkä ole aloittelija.

      Monet tosissaankin treenavat eivät tee hauista erikseen lainkaan.

      4 leukaa on sinun kokoisellesi ihan hyvä alku!

      • leuka ekspertti

        37 !


      • rroud

        tässä leukojen vetoon hyvä vinkki:

        kokeile ensin montako leukaa saat maksimissaan(esim 5). Sitten vaan alat vetämään esim. 4 sarjaa niin, että vedät joka kerta pari leukaa vähemmän kuin saat maksimissasi. Vedä n.3-4 kertaa viikossa, jolloin saat hyvän treenin, mutta että käden lihakset, nivelet ja jänteet saavat kuitenkin tarpeeksi palautusta.

        itse treenaan oheisella tavalla leuanvetoa, ja olen kehittynyt melko nopeassa ajassa.. MUISTA LISÄTÄ VETOJEN MÄÄRÄÄ SITÄ MUKAAN MITÄ KEHITYT!


      • 37reps no stops
        leuka ekspertti kirjoitti:

        37 !

        sama täällä , ojennatko alhaalla vai jätätkö vajaaksi?? meinaan jos otat merkistä 37 niin kannattaa mennä leuanvetokisoihin 37.lla pääsee korokkeelle..


    • cxz.nv,xzc

      myötäotteella (eli kämmenet itseesi päin) kädet lähellä toisiaan saa hauis tosiaan mukavasti epäsuoraa rasitusta, latsien alaosa saa myös rasitusta. vastaotteella kädet kaukana toisistaan hauiksen osuus vähenee ja latsien yläosa rasittuu eniten. kannattaa tehdä molempia kerran viikossa viisi sarjaa, kun et saa enää tehtyä leukoja, teet hitaita negatiivisia (hyppäät yläasentoon ja tulet hitaasti sieltä alas niin että venytys tuntuu selässä).

      • leuanvbetäjä

        eikös se ole juuri toisinpäin. siis myötäote on tuo toisena kuvailemasi ote, jossa KÄMMENSELÄT ovat itseen päin. vastaote, joka treenaa hyvin hauiksia, on se, jossa KÄMMENPOHJAT ovat itseen päin (kynnet itseen päin).

        sitten vielä vinkkinä, että treenatessa kannattaa puristaa tankoa mahdollisimman kovaa. mitä suuremman lihasjännityksen saa aikaan, sitä paremmin nousee.


      • leuanvetäjä

        eikös se ole juuri toisinpäin. siis myötäote on tuo toisena kuvailemasi ote, jossa KÄMMENSELÄT ovat itseen päin. vastaote, joka treenaa hyvin hauiksia, on se, jossa KÄMMENPOHJAT ovat itseen päin (kynnet itseen päin).

        sitten vielä vinkkinä, että treenatessa kannattaa puristaa tankoa mahdollisimman kovaa. mitä suuremman lihasjännityksen saa aikaan, sitä paremmin nousee.


      • xcv,zö,zx
        leuanvetäjä kirjoitti:

        eikös se ole juuri toisinpäin. siis myötäote on tuo toisena kuvailemasi ote, jossa KÄMMENSELÄT ovat itseen päin. vastaote, joka treenaa hyvin hauiksia, on se, jossa KÄMMENPOHJAT ovat itseen päin (kynnet itseen päin).

        sitten vielä vinkkinä, että treenatessa kannattaa puristaa tankoa mahdollisimman kovaa. mitä suuremman lihasjännityksen saa aikaan, sitä paremmin nousee.

        juu, sattui ajatusvirhe, kiitos korjauksesta


      • leuanvetäjä
        xcv,zö,zx kirjoitti:

        juu, sattui ajatusvirhe, kiitos korjauksesta

        no prob, halusin varmistaa, kun monessakin paikassa menee sekaisin nuo otteet.

        hyviä vetoja!


    • hiksa

      Neljä on hyvä määrä jos et ole ennen juurikaan vetänyt.
      leuan veto on siinä mielessä hieno ja innostava laji aloittaa, koska siinä näkyy tulosparannus tosi nopeasti. eli parin viikon treenaamisella helposti triplaat tuloksesi, mutta siitä eteenpäin kehitys hidastuu huomattavasti.

      • KSC

        Noh Sad But True tunnollista treeniä kaikille

        Itse saan oikeita leukoja 31 ja jos käytän pikkuisen vain alhaalla 40-60 rippuu päivästä


      • jooo.
        KSC kirjoitti:

        Noh Sad But True tunnollista treeniä kaikille

        Itse saan oikeita leukoja 31 ja jos käytän pikkuisen vain alhaalla 40-60 rippuu päivästä

        Itse olen 13, täytän juuri. Leukoja en ole koskaan oikein vedellyt, vaikka kotonakin oma rekki löytyy. Syy siihen miksi en ole vetänyt, on yksinkertaisesti se että ei vaan lihakset riitä. painoa noin 50kg, ja pituutta 155-160cm mutta silti saan leuanvedossa VAIN kädet noin 90 asteen kulmaan. Kysyisinkin nyt, että voiko olla mahdollista ~viikossa~ saada edes yksi leuka, eli pitäisi kehittyä noin puolet.. Tiedän monia hyviä liikkeitä, kuten että ihan ylhäällä, laskee otsan tangon kohdalle, ja vetää taas ylös, toinen on että vetää niin korkealle niin monta kertaa kun jaksaa, ja kolmas se, että menee ylös ja laskeutuu hitaasti alas.


      • Ärkhele
        jooo. kirjoitti:

        Itse olen 13, täytän juuri. Leukoja en ole koskaan oikein vedellyt, vaikka kotonakin oma rekki löytyy. Syy siihen miksi en ole vetänyt, on yksinkertaisesti se että ei vaan lihakset riitä. painoa noin 50kg, ja pituutta 155-160cm mutta silti saan leuanvedossa VAIN kädet noin 90 asteen kulmaan. Kysyisinkin nyt, että voiko olla mahdollista ~viikossa~ saada edes yksi leuka, eli pitäisi kehittyä noin puolet.. Tiedän monia hyviä liikkeitä, kuten että ihan ylhäällä, laskee otsan tangon kohdalle, ja vetää taas ylös, toinen on että vetää niin korkealle niin monta kertaa kun jaksaa, ja kolmas se, että menee ylös ja laskeutuu hitaasti alas.

        14-vuotiana 33 leukaa..... Ja nyt menee molemmilla käsillä yhden käden leuat. 15 v. Siinä on vähä mallia.


      • nyt tiedä.
        Ärkhele kirjoitti:

        14-vuotiana 33 leukaa..... Ja nyt menee molemmilla käsillä yhden käden leuat. 15 v. Siinä on vähä mallia.

        Menee kai se helposti, jos painoa on 30 kg..
        No ei, ihan hyvä tuloshan tuo on, mutta vedäppä ylimäärästä painoa selässä (esim. reppu). ;)

        Itse olen vedellyt lähes joka päivä vähintään 10 leukaa muuten vain. Pienempänä n. 9v heitin helposti 22 leukaa, koska kevyt olin. Sitten yläasteen liikuntatunneilla ei enää mennyt kuin 13. Nykyään vastaotteella (kynnet itseä päin) saan heitettyä n. 25 leukaa ja myötäotteella (kynnet pois päin itsestä) menee ehkä 20.

        Ja ns. maksimit, mitä harvoin nyt olen kokeillut, on 20 kg. Eli oman painon lisäksi oli ylimääräistä painoa repussa 20kg ja sillä painolla meni 2 kertaa. Olen kieltämättä aika hintelä kaveri (173cm, 55kg), mutta mielestäni ihan hyvin nousi.


      • kkkkkkkkk
        nyt tiedä. kirjoitti:

        Menee kai se helposti, jos painoa on 30 kg..
        No ei, ihan hyvä tuloshan tuo on, mutta vedäppä ylimäärästä painoa selässä (esim. reppu). ;)

        Itse olen vedellyt lähes joka päivä vähintään 10 leukaa muuten vain. Pienempänä n. 9v heitin helposti 22 leukaa, koska kevyt olin. Sitten yläasteen liikuntatunneilla ei enää mennyt kuin 13. Nykyään vastaotteella (kynnet itseä päin) saan heitettyä n. 25 leukaa ja myötäotteella (kynnet pois päin itsestä) menee ehkä 20.

        Ja ns. maksimit, mitä harvoin nyt olen kokeillut, on 20 kg. Eli oman painon lisäksi oli ylimääräistä painoa repussa 20kg ja sillä painolla meni 2 kertaa. Olen kieltämättä aika hintelä kaveri (173cm, 55kg), mutta mielestäni ihan hyvin nousi.

        oon 13v ja leukoja menee hikiseen 20 painoa 45kg pituttaa 1,55m joten onko hyvä? pari viikkoa sitten meni vain 5


      • ....
        kkkkkkkkk kirjoitti:

        oon 13v ja leukoja menee hikiseen 20 painoa 45kg pituttaa 1,55m joten onko hyvä? pari viikkoa sitten meni vain 5

        No kyllähän se aika helppo leukoja on vetää kun painat 45kg -_- Ite olen 15v painan 70kg ja saan sen 20leukaa... Kesän loppuun mennes tavotteena se 30 :D


      • youthful
        jooo. kirjoitti:

        Itse olen 13, täytän juuri. Leukoja en ole koskaan oikein vedellyt, vaikka kotonakin oma rekki löytyy. Syy siihen miksi en ole vetänyt, on yksinkertaisesti se että ei vaan lihakset riitä. painoa noin 50kg, ja pituutta 155-160cm mutta silti saan leuanvedossa VAIN kädet noin 90 asteen kulmaan. Kysyisinkin nyt, että voiko olla mahdollista ~viikossa~ saada edes yksi leuka, eli pitäisi kehittyä noin puolet.. Tiedän monia hyviä liikkeitä, kuten että ihan ylhäällä, laskee otsan tangon kohdalle, ja vetää taas ylös, toinen on että vetää niin korkealle niin monta kertaa kun jaksaa, ja kolmas se, että menee ylös ja laskeutuu hitaasti alas.

        Kasvavan nuoren ei tarvitse tai edes kannata kehittää lihaskuntoa erityisesti, siitä voi olla haittaa kasvuvaiheessa varsinkin jos erillisiä painoja käyttää. Sitten kun koululääkäri sanoo ettet kasva luultavasti enempää ja itsestäänkin siltä tuntuu niin treeniä kehiin.


      • kateeks käy
        Ärkhele kirjoitti:

        14-vuotiana 33 leukaa..... Ja nyt menee molemmilla käsillä yhden käden leuat. 15 v. Siinä on vähä mallia.

        Mite kannattaa trrenata jos tavitteena on yhden käden leuka.
        miten sä treenasit


    • suiluj

      No joono meikä painaa about 62 kg

      Tällä hetkellä saan vedettyä 57 Leukaa.se on ennätykseni. Kesääm mennessä pitäisi saada vielä enemmän..

      • massblast

        riippuu otteesta normit leuat kapealla otteela ottaa vähä enemmä haukkaa ku taas hartian levyset enemmä sitä koukistajaa ja jos levennät otetta viel hartioista eteenpäin ni se ottaa rintalihaksii mutta kunnolla se ei haukkaa kasvata jos sitä haluut isommaks ni otat suoraa vaa sen puntin kätee ja alat nostelee mut leuan vetokaa ei saa olla yks puolis käännä kädet toisees uuntaa ni kehittyy taas eri lihakset

        oma paino on 61kg saan 20 leukaa mx ja vetelen 10 sarjoi 10kg lisäpainoil


    • Pikku-A

      Totta kai...mitä kapeampi ote, sitä enemmän se liike käy haukkarien päälle-tosin tärkeämpi asia on se
      selän vahvistuminen. Ja jos siis puhutaan perinteisestä tyylistä, leukaahan voi vetää myös POIKITTAIN...

      Eka kertaa kun vetää, 4 on ok tulos-äkkiä sen saa nousemaan pariin kymmeneen.

    • Timandros

      Myötäotteella hauis kasvaa, kaikki yli 35 tulokset on siun painoiselle hyvin.

    • expertt

      56!! repikää siitä!!

    • avdavsvasdva

      paina 50kg ja veän ES ja tietty 60 leukaa nousee

    • ylipainosetki veroll

      tainnut peruskoulun aikaana tulla hujopille senttejä kantsis niitte sokerilimujen sijasta harjoitela MONIPUOLISESTI voimaa notkeutta kestävyyttä.. aivansäälittävä toi 4....joka suomen mies pitäs vetää 10 leukaa....

    • Otteista asiaa

      Otteista!

      Täällä tuntuu monella menevän käsitteet sekaisin eli kerrataan vähän.

      Vastaote = kämmenet itseesi päin
      Myötäote = kämmenet itsestäsi poispäin eli kynnet itseesi päin
      Neutraaliote = peukalot itseesipäin
      Vuoroote = toinen käsi myötäotteessa, toinen vastaotteessa

    • 9876tgd

      ???? jos kämmenet on itsestä poispäin niin kyllä ne kynnetkin on poispäin ???

    • laiskapaska

      en saa yhtään leukaa

    • Arsenikkimuumi

      Olen 172cm ja 65kg saan 30 leukaa. Hyvin vai huonosti?

    • joujou

      olen 14v 180cm pitkä ja painoa 65kg ja saan 17 leukaa. hyvin vai huonosti?

    • sali90

      Aika turhia nämä viestit täällä näistä yli 30 leuoista. Todella harva saa 30 leukaa, yli 20 leukaa on jo kova tulos. Aina pitää huomioida tietysti oma paino ja käsien pituus suhde. 'ja minusta tuntuu että nämä 30 huutelijat täällä vetävät sen 10 ja sekin on muutaman sentin liike radalla. Itse olen vetänyt myötäotteella 22, painoin 86kg ja pituutta 180cm/20v. Tällä hetkellä sama pituus, paino 99,3 ja vetänyt 15 parhaillaan. Vastaotteella en ole vetänyt vuosiin, selkä pvä vedän aluksi aina myötäotteella. Käy paremmin selkään. Kaikkein paras leuanvetoon on kuitenkin sellainen leuanveto laite.

      https://www.google.fi/search?q=leuanveto dippi&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Bi-kUvCfIoPkywObrIC4DA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=760#facrc=_&imgdii=_&imgrc=sUa-xna3CfRxwM:;bDGZ2f-aiOSDlM;http://www.wgt.fi/Link.aspx?id=1149210;http://www.wgt.fi/link.aspx?id=1000058&SubCategory=3&MainCategory=2;296;481

      Tuossa näkee paljon on oikea maksimi leuka kun laittaa pienimmän paino määrän. Et pysty kroppaa ottamaan mukaan ja heilumaan, puhtaita vetoja niin tippuu joka pojalla tulos puolella.

      • samaa mieltä

        Kerranki joku puhuu asiaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe