muija lihoo ja lihoo

__tiikeri78__

Tilanteeni ei ole vaikea mutta vaivaava: Pitkäaikainen tyttöystäväni lihoo ja lihoo. En missäännimessä halua että hän tuntisi olevansa silmissäni "läski", mutta TODELLA toivoisin että hän laihduttaisi. Hän kyllä yrittää mutta eipä näytä auttavan.

Kuinka voin sanoa hänelle että asia vaivaa minua? (vastauksia vain tuohon kiitos, en kaipaa moraalisaarnoja tai vittuiluja)

35

5851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni..iso ...ja taas pieni

Hei, onko syitä painon nousuun mietitty?
      Mulla itselläni tilanne meni niin, etä pillerit toivat mukanaan "lukon elimistöön". Eli vaikka likuin ja kohtuullisen tavallisesti söin, paino vaan nousi. Tätä jatkui pari vuotta...sit tulin raskaaksi. Raskas raskaus päättyi ihanan lapseen ja sitten...!
      Kolme kuukautta synnytyksen jälkeen paino vaan alkoi humahtaa alaspäin.
      Tohtori kertoi mulla olleen todellinen pilleritaakka päälläni. Ja sit tehtiinmaksakokeetkin ja todettiin, ettei mitään hormonaalisia enää mulle.
      Tämä voisi olla yks syy...
      Toisalta, jos tyttöystäväsi on yrittänyt ja epäonnistunut, oletko "tukenut" häntä yrityksissään? Oletko ollut mukana diettissä *hi*, eli sit vaan salaa mussuttanut kiellettyjä herkkuja, ettei hän joutuisi niitä näkemään kaapissa...

Asiasta voit mun mielestäni puhua tai yks keino on katsella vaikka valokuvia, joissa on tyttöystäväsi ennen ja jälkeen kilojen. Mulle ne olivat aika kova pala ja kun paino alkoi putoaman, sain niiden kautta tarmoa saattaa homma kondikseen. Vaikka se kyllä kohdallani oli aika helppoa, kun syömällä nuo kilot ei olleet kasaantuneet.
        Kuitenkin...kuvien äärellä voisit varovasti kehuskella niitä vanhoja kuvia...ilman vertailua kuitenkaan :)

• Fysiikan laki
        pieni..iso ...ja taas pieni kirjoitti:

Asiasta voit mun mielestäni puhua tai yks keino on katsella vaikka valokuvia, joissa on tyttöystäväsi ennen ja jälkeen kilojen. Mulle ne olivat aika kova pala ja kun paino alkoi putoaman, sain niiden kautta tarmoa saattaa homma kondikseen. Vaikka se kyllä kohdallani oli aika helppoa, kun syömällä nuo kilot ei olleet kasaantuneet.
        Kuitenkin...kuvien äärellä voisit varovasti kehuskella niitä vanhoja kuvia...ilman vertailua kuitenkaan :)

Siis miten niin kilot eivät olleet kasaantuneet syömällä? Jos syö enemmän kuin kuluttaa, silloin lihoo. Mitään muuta tapaa ei ole.

• jäpää
        Fysiikan laki kirjoitti:

Siis miten niin kilot eivät olleet kasaantuneet syömällä? Jos syö enemmän kuin kuluttaa, silloin lihoo. Mitään muuta tapaa ei ole.

juu, mäkin olen ton aatteen kannattajia. Ei saakeli se ihra (=energia) tyhjästä synny! Jos syntyy niin varmaan jotkut fyysikot/tiedemiehet ovat erittäin kiinnostuneita asiasta :)

jäpää kirjoitti:

juu, mäkin olen ton aatteen kannattajia. Ei saakeli se ihra (=energia) tyhjästä synny! Jos syntyy niin varmaan jotkut fyysikot/tiedemiehet ovat erittäin kiinnostuneita asiasta :)

En todellakaan tarkoittanut, että syömättä olisin ollut. Mutta jotakin pillerit tekivät sellaista, joka sai tavaran kerääntymään kehooni. Ruokailutottumukseni eivät muuttuneet koko ylös-alas-matkan aikana. Maksa-arvot tukivat tätä lääkärin oletusta, että kehoni vain ei päästänyt kaikkea pois...
        Että näin.

• menee
        Fysiikan laki kirjoitti:

kertomaan läskien kertymisestä syömällä sellaselle tyypille jolla nesteet kertyneet kroppaan. Eipä muuta keinoa ei.

• Kokenut

Minä yritin saada vaimoa liikkumaan ja pitämään painon kurissa lähes 17 vuoden ajan.
        Mikään keino ei auttanut. Ei halunnut liikkua yritti kaikenlaisia pillerikonsteja jne. paino nousi pikku hiljaa.
        Alkuaikana olisi ollut ehkä helpompi pistää asia aisoihin mutta sain aina kuulla että hän laihuttaa sitten kun haluaa.
        Lopulta joutui sellaiseen kierteeseen että liikku vähemmän ja liho enemmän jne.
        Asiaan ei vaikuttanut vihjailut, suorat sanomiset, käskyt tai palkitsemiset (ulkomaanmatkat yms.).
        Tällä hetkellä ei ole ongelmaa sillä vien säännöllisesti kukkia haudalle. Osasyynä liika lihavuus..

• F.L.
        menee kirjoitti:

kertomaan läskien kertymisestä syömällä sellaselle tyypille jolla nesteet kertyneet kroppaan. Eipä muuta keinoa ei.

Ruumiin nestepitoisuus ei voi nousta niin rajusti, että yksinomaan se aiheuttaisi ylipainoa. Joissakin sairauksissa tämänkaltaisia oireita voi olla, mutta tällaiset taudit ovat erittäin harvinaisia. Ylipaino johtuu ylensyömisestä.

Tosin, jos se helpottaa omaa oloa, niin voihan sitä ajatella, että mulle nyt vaan on "nesteet kertyneet kroppaan". Ei voi vissiin mitään.

• Anonyymi00032

En todellakaan tarkoittanut, että syömättä olisin ollut. Mutta jotakin pillerit tekivät sellaista, joka sai tavaran kerääntymään kehooni. Ruokailutottumukseni eivät muuttuneet koko ylös-alas-matkan aikana. Maksa-arvot tukivat tätä lääkärin oletusta, että kehoni vain ei päästänyt kaikkea pois...
        Että näin.

Nestettä kertyy myös. Kaikki ei ole läskiä. Itse lisännyt vedenjuontia.

• se onkin

raskaana?

Ei vaan tsemppaat sitä. Katotte yhdes ruoka-aineiden kaloripitoisuudet. Herkuttelette kevyesti, katsotte netistä lahdutusvinkkejä. Ja mikä parisuhteelle parast - alatte harrstaa jotai yhdessä. Jotain kivaa missä voi olla vain kaksin... lenkkeilette yhdessä, käytte keilaamassa, laskettelemassa... mitä vain.

• Anonyymi00033

Ero koittaa jos koko ajan yhdessä yhdessä. Hyi hitto. Kyllä sinkkuna on mukavaa.

• -C.

Sinulle on käynyt eräs viheliäisimmistä hyvän naisen löytäneen miehen vitsauksista. Tutustut ihanaan hoikkaan naiseen, ihastut, ja voi ihmettä, saat hänet vielä kumppaniksesi. Sitten, eräänä päivänä, huomaat, että kaikki onkin muuttunut.

On selvää, että ihmisessä tapahtuu iän myötä muutoksia, joita ei kukaan voi estää, korkeintaan hidastaa. Mutta se, että nainen jo ennen kolmekymppispäiväänsä turvahtaa valovuosien päähän siitä sorjasta kaunottaresta, johon mies vain muutama vuosi aikaisemmin hurmaantui, saa miehen tuntemaan itsensä petetyksi.

Tarkoitushan tässä ei ole mitenkään väheksyä lihavia naisia. Makuja on monenlaisia. Sen takia ihmisiä on monenlaisia ja monen muotoisia. Toiset tykkäävät tuhdeista naisista. Mutta silloin he tutustuvat tuhteihin naisiin. Jos tykkää hoikista, silloin tutustuu hoikkaan.

Varmaan huomaatte, mihin pyrin. Raju muutos läheisessä ihmisessä, jonka on tuntenut aivan toisenlaisena, aiheuttaa ymmärrettävästi hämmennystä ja vieraantuneisuutta.

Tämä on vakava paikka, sillä ei ole olemassa mitään kaunista tapaa kertoa naiselle, että hän on liian lihava. Tai ylipäätään mitään tapaa. Se on jonkinlainen tabu, siitä eivät saa puhua kuin kansanterveyden tutkijat ja silloinkin vain epämääräisiin tilastoihin viittaamalla.

Älkääkä nyt viitsikö ruveta, että ulkomuodolla ei ole mitään merkitystä. Kyllä sillä on, tiedätte sen itsekin.

• Päre

Tuskin sentään KAIKKI muuttuu, vaikka naiselle muutama kilo tulisikin lisää... Toki ulkonäöllä merkitystä on sekä miehille että naisille, mutta jos toisen lihomisen seurauksena alkaa tuntua siltä, ettei toisessa ole enää mitään jäljellä siitä mihin alunperin ihastui, niin ei se rakkaus kovin syvää ole ollutkaan...

Ei minunkaan avokillani enää sixpack ole niin timmissä kunnossa kuin muutama vuosi takaperin. Enemmän "petetyksi" tuntisin itseni, jos miehen luonteesta olisi yhteiselon aikana paljastunut ikäviä puolia. Runsas ylipaino saattaisi kyllä häiritä.

• Anonyymi00034

Onkohan tämä aloituksen tehnyt itse kovin komea lihaksikas mies? Tuskin. Missähän tänä päivänä🤭

• Mirkku 32v

Yleensähän nainen lihoaa rakkauden/läheisyyden puutteessa, eli syö suruun. En vittuile, mutta onko parisuhteenne muuten kunnossa, onko tapahtunut jotain negatiivista tai tylsistymistä viime aikoina?

Toiseksi: (tukisi aiempaa teoriaani) Olisikohan naisesi masentunut? On nimittäin pienoinen ihme, ettei hän ole itse huomannu lihomistaan. Itselläni nyt tuli pari kiloa lisää, ja ne saa kyllä lähteä, lisäsin kuntoilua jne, en halua lihoa. Yleensä naiset on tosi tarkkoja kiloistaan.

Älä missään nimessä hauku, moiti tms häntä. Jotain yhteistä kuntoiluharrastusta? Älä kehu missään nimessä hoikempia tyttöjä hänen kuulleen..

• on kyllä

toisinpäin tuo asia.Silloin kun olen onnellinen ja tyytyväinen, tulee syötyä reippaasti ja kaikkea rasvaista. Silloin kun asiat ovat päin honkia, saatan laihtua jopa 5 - 10 kg.Varmaan aika yksilökohtaista...mutta sano asiasta suoraan naisellesi ja aloittakaa tekemään vaikka yhdessä lenkkejä.Remontoikaa kodin jääkaappi ja muut kaapit kaikesta lihottavasta.

• maya

Ensinnäkin, olen osin samaa mieltä mirkku 32: n kanssa, mutta annan neuvoksi sen,että aina kun tyttösi haluaa syödä herkkuja, tarjoa hänelle hellää ja laadukasta, naisen huomioivaa läheisyyttä! Jos tämä ei tehoa, kannattaa tehdä yhteinen ruoka/kuntoremontti : )

• hölkkä

ite en osta koskaan mitään karkkeja, limsoja tai muita herkkuja. Ainoa mikä on salakavalaa, on se että käytän aika usein kermaa ruuassa. Ittelläni ei ole tän suhteen kuitenkaan ongelmaa koska oon himoliikkuja ollut aina..tiedä sitten miten kävisi jos liikunnan lopettaisin. mutta jos kyse on makeanhimosta, kannattaa kokeilla luontaistuotekaupasta saatavaa kromitablettia, joka hillitsee makeanhimoa. voisin laittaa tähän linkin mut ei ilmeisesti saa mainostaa.

Aloittakaa yhdessä jokin liikuntaharrastus. aloittakaa jostain suht kevyestä, vaikka sulkkis tai joku semmonen missä huomaamattaankin tulee liikuttua. Me juostaan mieheni kanssa, tosin mies tulee mukaan vaan n. kerran viikossa :) mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Ens kerralla ku meette kauppaan, ostakaa sellaisia tuotteita missä ei ole kovaa rasvaa, kuitupitoisia (täyttää paremmin ja nopeemmin)...EI EINEKSIÄ. Käyttäkää oliiviöljyä ruuanlaitossa. Sun täytyy olla mukana tässä, sano vaikka et aattelit vähän uusia ruokavaliota terveellisemmäks. Kevyttuotteita en käytä ite kauheesti, koska usein ne maistuu kumilta tms :) mutta kyse onkin, kuinka paljon ja kuinka usein niitä käyttää, ja miten kuluttaa.

Muista kannustaa tyttöäsi. Tosiaan noi e-pilleritki voi vaikuttaa jos hän syö niitä. Ite lihosin 5 kiloa silloin tosta vaan, vaikka elämäntavat eivät muuttuneet. Lähtivät pois kun lopetin...

No tästä tulee nyt jo liian pitkä, mutta iloa ja onnea teille! Ei rakkaus ole kiloista kiinni, mutta seksuaalinen halu saattaa kyllä joskus olla...

• rypsiöljy

Oliiviöljyn sijasta voi käyttää ihan hyvin rypsiöljyä. Edullisempaa ja kotimaista!

• m 79

Mullakin eukko alkanu lihoa aika veikeästi. En ole viittinyt sanoa mitään asiasta. Yhteistä kuntoiluharrastusta olen ehdottanut. Se vissiin siitä hokasi ja vähän suuttui mulle harrastuksen ehdotuksesta, mutta myöntyi sitten siihen. Tähän päivään mennessä ei olla kuitenkaan kuntoiltu. Tosi paljo alkanu rassaamaan koko ulkonäköhömpötys ja en oikein tiedä enää että mitä hänen kans tekisin. Jos asia menee siihen, että mun pitää pakottaa toinen lenkille, niin onko siinä mittää järkeä.

• skorppari-72

Ihmettelen miten noin nuorilla pareilla voi olla jo lihomisongelmaa. Olen pitänyt sitä vähän vanhempien ongelmana, kun aineenvaihdunta hidastuu.

Kuulostaa siltä että syödään nyt liikaa ja makeisia/rasvaisia herkkuja. En halua alkoholin käyttöä suositella mutta mitäs jos vaikka tyttöystäväs ottais siiderin ennemmin kuin rasvaisen viinerin? Itse teen niin ainakin, kuiva siideri sisältää yhtä vähän kaloreita kuin rasvaton maito tai olut. Mutta jokin viineri varmaan tsiljoona kalorii! Ei mitään lärvejä vaan vain esimerkiks yksi siideri, sillä menee jo se "haluan jotain hyvää" ohi.

• peppi

No voin ainakin omasta kokemuksestani sanoa, että olen mielialasyöjä ja syön yksinäisyyteen sekä suruihin, jos suhteessa ei kaikki menekään niin loistavasti. Eli olisiko tämä mahdollista? Itse olen lihonut pitkäaikaisen suhteen aikana ehkä pari kolme kiloa, mutta en kyllä ole onnistunut laihduttamaan vaik olen sitä koettanutkin :(. Syynä on myös se, että parisuhteessa tulee yhdessä helposti herkuteltua ja näin ruokailutottumukset muuttuu...

• läski

meillä mies sainoi päin naamaa minulle, kun kysyin seksin vähenemisen syytä, että ei haluta kun olet noin läski.

minä siinä sitten itkin kovaa kohtaloani viikon, haukuin miehen alimpaan helvettiin ja uhkasin lihoa vielä 10 kg lisää...

kun olin saanu mässäillä itsesäälissä tarpeeksi niin päätin, että nyt täytyy tehdä jotakin, jotta saan itsekunnioitukseni takaisin
      - 8 viikkoa laihdutusta takana, reipas mieli liikunnasta ja kevyemmästä ruokavaliosta, jopa seksi on taas miehelle alkanut maistumaan muutaman kilon painon pudotuksen jälkeen...

aika näyttää mihin tämä vie.

tosin en usko, että kaikilla pää kestää noin kovaa suoruutta. mutta toisaalta olen miehelleni kiitollinen, että sanoi suoraan. nytpähän ei enään tarvitse miettiä ja kieputella ihmeellisiä ajatuskuvioita päässään, mussuttaen karkkia sohvannurkassa
      - lenkille, saunaan ja sen jälkeen kunnon rakastelu! :)

• NevilleR

Iso käsi & aaltoja sinne suuntaan, suora puhe & suoraa toimintaa. Tuosta voisi moni ottaa opikseen...

/Nev

• vaivaa.

Ei oo sinun ongelma, jos vetää herneen nenään.

• tytsy

Tapa on että teette yhdessä jotain..eli pyydät häntä esim harrastamaan kanssasi jotakin (lenkille,yms urheilua..) silloin hän ei loukkaannu ja siinä samassa oma kuntosikin kohenee:)

• bkbk

Laski on ikuista.

Kroppa on ihmisen koti ja jokainen on 100%:sti itse vastuussa minkalaisessa kodisssa haluaa asua. Losahtaminen kuvastaa luonteen heikkoutta eika luonteenpiirteet miksikaan muutu, korkeintaan vaan korostuvat. Lemppaa se makkara.

• tuo

vinkki vanhojen valokuvien katselemisesta, se oli tosi hyvä. Toinen vastaava tilanne voisi olla, jos lähdette yhdessä ulos, niin pyydät että tyttöystäväsi laittaa "sen tosihotin mekon" tms, jolloin hän saattaa herätä tajuamaan asian jos kokeilee mekkoa ja se ei mahdukaan tai näytä samalta kuin ennen.

Jos hän jo yrittää laihduttaa, niin tue häntä. Kysele miten laihdutus on edennyt, kehu ja lahjo pienillä lahjoilla joka kadonneen kilon jälkeen, niin pysyy laihdutusmotivaatio yllä. Osallistu laihdutusprojektiin positiivisessa sävyssä, osta vaikka teille molemmille kuntosalikortit ystävänpäivälahjaksi. Jos laihtumista ei ala kuukausien kuluessa tapahtua, on aika huolestua tytön terveydestä ja käydä lääkärillä mittauttamassa kilpirauhasarvot ja verensokerit. Lihominen ei aina ole laiskuudesta kiinni, välillä taustalla on sairautta. Ja lääkäriltä saa ihan oikeasti päteviä laihdutusohjeita.

• morsian.

Otan osaa!

Jos hän jatkaa paisumistaan kuin pullataikina, ja päätät vaihtaa emäntää, suosittelen sinuakin jatkossa tekemään läski-sopimuksen heti suhteen alkumetreillä. Sopimukseen voi päätyä hienosti, kun ottaa puheeksi sen, mitä mieltä toinen on siitä, että jotkut ihmiset pariuduttuaan alkavat paisua kuin yliannoksen hiivaa saaneet korvapuustit. Jos hän sanoo, että rakkaus ei katso kiloja, seurustelet todennäköisesti sala-ahamatin kanssa. Jos hän taas sanoo, yäk, en aio ikinä lihoa kymmenen kilon vuosivauhtia, voitte tehdä siitä leikkimielisen sopimuksen, joka tietysti on totta!

Näin meillä, ja nyt saa sitten ihan suoraan sanoa äijälle jos tarvetta, että oliskos dieetin paikka xD

• asdasda

Ihminen lihoo, kun kaikkea syötyä energiaa ei tule käytettyä liikkumiseen ja ruumiinlämmön ylläpitoon. Jättäkää välillä hiilihydraatit vähälle, tyyliin muutamat myslit jugurtin päällä niin kehon luontaiset rasvanpolttoprosessit käynnistyy ja kuluttaa ylimääräiset rasvat, etenkin jos samalla liikutaan. Vaatetusta voi myös kokeilla vähentää. Ihminen pärjää kehon rasvavaroilla parikin kuukautta jos päivässä syö muutaman 100g hiilihydraatteja, jotka auttavat rasvanpolttoa. Pelkkää vettä juomalla seuraa ketoosi, eräänlainen kehon nälkiintymis- ja myrkytystila, joka vie toimintakyvyn.

• Anonyymi

Mä oon jo 18 ja mun muija alkaa vaikuttamaan aika läskiltä, oon ollusen kaa jo puol vuotta, must tuntuu et sen pitäis alkaakuntoilee kovemmin vaik se uintia harrastaaki. aattelin ehdottaa et alkais hiihtään talvella se viel läski tehokkaasti pois. ite en oo läski yhtään ku treenaan puntteja ja pelaa säbää. mut mua häiritsee jos on muijal läskiä vyötäröllä e tykkää sellasest yhtää ja voin sanoo et mulla o oikeesti sixpäkki ja se on vaatinu kovaa treeniä mut ei meijän suku ookkaan mitää tankero porukkaa ykskään

• Anonyymi

Kyllä sä Disse voit huoletta nimimerkilläsikin vääntää tuota shittiä. Sut on tunnistettu. Sähän näitä vanhoja viestiketjuja oot aiemminkin yhdellä näistä sun sivupersoonista kaivanut esiin 😂

• Anonyymi

Syitä voi olla monia. Raskaus, hormonitoiminta, kilpirauhanen yms. ja jos on alle vuosi sitten synnyttänyt, keho on vielä erilainen.

Eihän se lihominen tee hänestä ihmisenä huonompaa. Liian usein miehet ovat itse vähän keskenkasvuisia, jos näkevät vain ulkoisesti ihmisen.

Mitä väliä sillä on onko lihava vai laiha. Jos teidän on hyvä yhdessä? Nyt alat ajattelemaan kuin aikuinen mies, niin kaikki menee hyvin.

Tuskin sinäkään olet enää samanlainen kuin teidän ensi kohtaamisellanne. Onko vaimo kuitenkaan valittanut?

• Anonyymi00036

Yksi ruma ja kaljamahainen mies vaatii naiseltaan kauneutta ja joukkuetta. Mut ei se hänen rellukkamaha kyllä houkuta naisia 👀

• Anonyymi00031

Muijat masentuu avioliitossa ja lihoo. Jätin miehen,laihduin samantien !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5570
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1572
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      971
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    5. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      832
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    7. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      822
    8. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      817
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      794
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      39