Meikin vaikutus ihoon?

yksi_vain85

Kuka TIETÄÄ, miten meikkaamien vaikuttaa ihoon? meikkivoiteet ja silmämeikit, vanhentavatko ne, tuleeko helpommin ryppyjä? (pitemmällä aika tähtäimellä) Vai onko niin että ne vain suojaavat?

Alkanut pelottaa että naamani vanhenee ennen aikojaan. Aloitin meikkaamisenkin jo todella aikaisin... No, sen näkee sitten...

9

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole huoleti

      Vaikka täällä kovasti puhutaan meikkauksen vaaroista niin ihan huoletta saat meikata. Tuotteet testataan ja eivät pääsisi markkinoille jos niillä olisi huonoja vaikutuksia iholle.

      Silmämeikit eivät vanhenna ja silmänympäryksille kannattaa käyttää silmänympärysvoidetta. Erittäin tärkeä on myös ihon puhdistus. Suojaava vaikutus on esim. päivävoiteella jota kannattaa käyttää ihan jo hyvän ihon säilyttämiseksi.

      Toivottavasti tästä oli sinulle apua.

    • Ellu

      jos meikistä on jotain haittaa iholle, niin on siitä hyvääkin. Se suojaa ihoa ilman epäpuhtauksilta. olen myös huomannut, että kovalla pakkasella iho ei punoita niin paljon illalla, jos on ollut päivällä meikkiä.

    • lumienkeli

      Joka päivä käytettynä puutereilla ja meikkivoiteilla on vaikutusta ihon kuntoon.Itse annan ihon hengittää eli en laita puutereita ja meikkivoiteita.Vain ripsaria.Ostin päivettävän kosteuttavan voiteen ja sit vain silmämeikki niin ei muuta tarvi.Mutta kun antaa ihon olla ilman meikkiä osan ajasta joka päivä ja muistaa puhdistaa huolella niin tuskimpa iho vanhenee meikin käytöstä.

    • ikänsä

      Tässä on jo ylitetty 50 kympin rajapyykki ja koko ikäni olen siitä alle 20-vuotiaasta lähtien käyttänyt meikkejä päivittäin ja vielä nuoruudessani taisivat olla tosi huonoja. En katso, että olisin muita ryppyisempi tai huonoihoisempi päin vastoin jos itseään näin saa kehaista.Joten en missään tapauksessa usko, että niistä haittaa on varsinkaa nykymeikeillä jotka monet ovat jo tosi hyvistä aineista tehty. Että siitä vain päivittäin ihoa suojaamaan kunhan sitten muistaa sen puhdistuksen.

      • koostumuksesta

        Tässä ketjussa on viesti jossa sanotaan että tuotteet eivät pääsisi markkinoille jos eivät olisi tutkittuja ja hyviä. Ei todellakaan pidä paikkaansa. Markkinoille pääsee paljon tuotteita, meikkejä ja muutakin jotka eivät välttämättä ole korkealaatuisia tai edes hyväksi iholle. Ongelmana on ollut tehokas valvonta ja meidän naisten oma "laiskuus" että emme ole vaatineet tältä biljoonabisnekseltä parempia tutkimuksia. Jopa lääkkeitä tulee markkinoille ilman kunnollista tietoa.
        Kannattaa ottaa selvää. Esim. paljon käytetyt parabeenit ovatkin yllättäen löytyneet rintasyöpäkasvaimista.


    • Oon 14

      Minun mielestä meikin käyttö ei tee ryppyjä vaan suojaa ihoa jos meikkiä käyttää kohtuullisesti. Mutta jos meikkejä ei puhdista, nii iho alkaa vanhentua. Kun puhdistaa ihoa meikesitä niin se pitää tehdä varovasti, koska jos ihoa venyttää liikaa, tulee ryppyjä ennen aikojaan. Koulussa kaverini käyttävät hurjasti meikkiä ja varsinkin vahvoja rajausmääriä ja valtavasti puuteria. Eipä käy kateeksi kun näyttävät ilman meikkiä tosi hurjilta. Itsekin käytin meikkiä hurjasti kun olin 7:llä luokalla, mutta nykyisin käytän vain kosteusvoiteita ja huulirasvaa tai huuliin yleensäkin jotain erikoista. Itselläni on luonnostaan mustat ja pitkät ripset, joten en tarvitse silmämeikkiä. Harmittaa vain kun on molemmat vessat ovat täynnä meikkejä jotka olen saanut lahjaksi tai ostanut itse kalliilla hinnalla. :( Eikä niitä meikkejä roskiinkaan viitsisi heittää ja kukaan ei huoli toisen vanhoja meikkejä.

    • Kylläonhaittaa

      Kyllä jokapäiväinen meikkivoide- ja puuterikerros valitettavasti huonontaa ihon kuntoa. Iho kuivuu ja tulee finnejä, koska iho ei saa happea sen meikin takia. Siksi olisi hyvä olla edes pari päivää viikossa ilman meikkiä että iho saisi hetken levähtää. Myös ihon puhdistus ja kosteutus on todella tärkeää!

      • huolettacoikäyttää

        Tuo ei pidä paikkansa. Olen ikäbi ollut huonoihoinen ja vasta kun aloin käyttää kunnon peitevoidetta, niin eipä ole näppyjä sen enempää enää tullut.


    • 51_vee

      Olen sitä miletä, että totta kai jatkuva meikkien käyttö vaikuttaa ihon kuntoon. Katsokaa näytteiljöiden ja esiintyvien taiteilijoiden ihoa. he ovat äärippää, mutta kyllä mikä tahansa pakkeli, vaikka olisi 200 euron värivoide, estää ihon luonnollisen hengittävyyden ja ihohuokoset alkavat suurentua (vaikka ikääntyessä laajenevat joka tapauksessa, mutta eri tavalla kuin meikin aiheuttamat kraaterit) jne.

      Itse en ole käyttänyt meikivoitetia ja monesti saan kuulla, miten nuorelta ihoni näyttää. Perinnöllisyydellä on vaikutusta, tietty, mutta meikittömyys ihan varmasti on vaikuttanut ihoni kuntoon.

      Minulla oli nuorena aknea. Nyt juuri luin tuoreen tutkimuksen, että nuorena aknesta kärsinyt (niin, kärsin tietty kamalasti, nyt tuntuu myrskyltä vesilasissa, vaikka kamalan näköinenhän akne iho oli) saa nauttia nuoremman näköisestä ihosta pitempään kuin nuorena siloposkisena olleet kanssaihmiset. Tämä antoi minulle selostuksen siihen, miksi ihmeessä ihoni on nykyään niin hyvännäköinehn. Kivaahan se on, kun nuorena kärsin aknesta ja näppylöiden peitämisestä. En liemin puristellut näppyjäni ja nyt on iho ihan ok!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe