Tällä palstalla on ollut juttua alati kasvavista rinnoista. Ajattelin aloittaa uuden keskusten sitä sivuten. Olin täysi-ikäiseksi asti identiteetiltäni pienirintainen. Yhden raskauden ja imetyksen (loppui yli vuosi sitten) jälkeen kokoni on kuitenkin vuosien mittaan kivunnut ylös, nyt 70DD.
Liivejä on vaikea löytää jo harvinaisen koon mutta erityisesti sen takia, et mulla on vielä herkkä ihokin (en kestä esim korkeakauluksisia poolopaitoja, villaa iholla jne). Ahdistun kaarituellisista joustamattomista (kure)liiveistä...niillä ei voi esim sohvalla löhötä kun jo kiristyvät rintojen alle, vaikka kuin olis oikean kokoiset. Lisäksi musta tuntuu että mun rinnat alkaa aika kainaloista, niin että monet kaarituet tökkii kipeästi. Olen siis monen myyjän kanssa yrittänyt löytää liivejä. Usein vielä sovituskopissa olo on ok mutta totuus paljastuu pari korttelia liiveillä käveltyään.
Olen liikunnallinen ja tykkään lenkkeilystä, sitä varten saan vaan laittaa shock absorberin 4-tason liivit ja niiden päälle vielä sisäliivitetyn topin. Olen harkinnut pienennysleikkausta, mutta pelkään arpia ja nännien siirron jälkiä! Kelakorvaus myönnetään varmaan vaan aivan epäinhimillisen kokoisia rintoja kantaville. Mun elämää nämä kyllä haittaavat, olen lopettanut aerobickin ja hyppelyt, arkiliiveissä tuntuu pahalta ottaa pari juoksuaskelta bussille. Ja kun katson muita naisia, huomaan että suurella osalla on melko isot rinnat. Se ei lohduta, päin vastoin, onko kaikilla naisilla hankalaa rintojensa kanssa? :(
Ei tunnu hyvältä edes kotona oleilla ilman toppia. Oon myös pohtinut voivatko saman kokoiset rinnat olla kuitenkin eri painoiset riippuen onko ne pääosin enemmän rasva- vai rauhaskudosta?? Jos se olis mahdollista, uskon että mulla olis keskimääräistä painavammat. Niin inhottavalta tuntuu se jyske liikkuessa.
Voi naiseus.
Kommentteja, vinkkejä mukavista liiveistä tms...?!
Kiitokset kun luit.
70DD ja herkkä iho: mukavat +tukevat liivit?
30
9622
Vastaukset
- mun "vinkit"
Itselläni koko on 80DD ja käytän normaaleja rintaliivejä päivisin, hakemisella olen löytänyt itselleni hyvän mallisia ja mukavavia liivejä. Illalla/öisin pidän päälläni jotakin ihan tavallista, puuvillaista toppia. Niitä on aika vaikea löytää minun koossani, mutta toisinaan jostakin sellainen löytyy... Sloggi valmistaa myös vastaavia toppeja, en ole varma saako sinun kokoisena.On myös hyvä keino käyttää ihan tavallisia (esim.H%M:n)puuvillaisia, hieman joustavia, "kesätoppeja". Monesti käytän niiden alla vielä joitakin vanhoja, jo hiukan kulahtaneita ja "ei enää niin tukevia" liivejä, sillä tuo toppi tukee rintoja.
Myös liikuntaa harrastaessa tuollainen tiukka toppi/paita on kätevä, sillä yleensä edes urheilu-liivien antama tuki ei ole yksinään tarpeeksi riittävä...
Tiedäthän muuten, että myös rintaliivejä tehdään mittatilaustyönä? Uskon että saisit kivat alennukset, jos joku ompelija tekisi sinulle muutamat liivit, ja voisit valita niihin juuri sinulle sopivat materiaalit!:)
Kannattaa myös kierrellä eri kauppoja, ja kokeilla kaikkia mahdollisia liivejä, pikku putiikeissa on asiantunteva palvelu, ja he voivat myös tarvittaessa tilata, jos sinun kokoasi ei ole juuri sillä hetkellä tarjolla.
Itse olen joskus löytänyt ihan tavallisesta marketisa, vielä alekorista;), todella mukavat puuvillaiset rintaliivit, niissä tosin oli kaarituet. En enää muista mikä merketti oli kyseessä, mutta kannattaa katsella niidenkin valikoimia, kuten myös ns."halpa-hallien" joista joskus tekee löytöjä...
Ja ehkä voisit joisakin ns."kotiliiveistä" poistaa kaarituet? Katso vain että säilyttävät tukevuuden senkin jälkeen, ja tosiaan, listukea saa myös tuolla toppi-päälle jipolla... Käy katsomassa myös Lindexin valikoimat, tosin luulen että sielä malleissa on isompi ympärys, kuin tuo 70. Ennen tätä "Generous"-uudistusta siellä vielä oli myös pienemmillä ympäryksillä varustettuja isoja kuppikokoja:(- helmiamanda
Hei
Nyt löytyy kokoja joka lähtöön :)
Löysin liikeen, Change, jossa löytyy liivejä alkaen 65 A - H ja loppu häämöttää 100 H:ssa.
Changen liikkeitä on ainakin Kampissa, Columbuksessa (Vuosaaressa), ja espoossakin Cellossa ja Myyrmannissa (Vantaalla)
Hintakaan ei päätä huimaa, joten liivejä ei tartte käyttää langoille asti :D
- Ruusu G
...tuppaa vähättelemään kenenkään rintojen kokoa, mutta minun näkövinkkelistäni (= 70G) sinulla ei ole vielä isoja rintoja. Ei oikeasti ole minullakaan, jos verrataan johonkin 80 DD tai 80G kuppiin. Mutta jos niistä kärsit, mene hyvä sisko sinne lääkärille nyt. Jos kärsit niskavaivoista tai herkkä ihosi on niin herkkä, että normaaliliivien käyttö on kivuliasta, en näe syytä, miksei lääkäri voisi sinulle lähetettä terveyssyistä sinne leikkaukseen laittaa. Riippunee tosin myös lääkäristä: joidenkin mielestä ei ole ongelmaa, ellei joku raaja ole irtipoikki.
Liivien saannista sen verran että kaarituettomia kyllä saa koossa 70DD/ 70E ihan mukavasti. Minun koossani niitä ei oikeasti enää ole kuin absorberit. Täytyy vain tietää mistä hakee. Hyviä liikkeitä olen vinkkaillut ennenkin ja netistä kyllä saa. Jos vanhemmista viestiketjuista ei löydy, niin ppyydä vaan niin isken taas listni pöytään.- dd-cup
Enää ei edes dd ole iso :)
Mieheni valitsee mielummin 70-80 rinnanympärysmitalla (rintojen alapuolelta) olevia kuin jtn 100 ja risat, koska vaikka rinnat ovatkin isommat kokonaistilavuudeltaan niin on myös kroppakin noissa 100 koossa.
Yleisin koko mihin kaveripiirissä törmää on juuri tuo 70-80 joko b/c, joten kyllä d tai isompi on jo aikamoiset muhkurat ;)
Kuka tykkää mistäkin:
Rinnat 100dd ja kroppa painaa 85kg
Rinnat 70dd ja kroppa painaa 55kg
Tee gallup kumpi miehiä enemmän kiihottaa :)
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat? - -E-
dd-cup kirjoitti:
Mieheni valitsee mielummin 70-80 rinnanympärysmitalla (rintojen alapuolelta) olevia kuin jtn 100 ja risat, koska vaikka rinnat ovatkin isommat kokonaistilavuudeltaan niin on myös kroppakin noissa 100 koossa.
Yleisin koko mihin kaveripiirissä törmää on juuri tuo 70-80 joko b/c, joten kyllä d tai isompi on jo aikamoiset muhkurat ;)
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?Mistäs tässä olikaan alunperin kyse? Siitä kenellä on isoimmat? Siitä minkäkokoisista rinnoista miehet pitävät? Muistaakseni kyse oli mukavien liivien löytämisestä.
Itse olen aina löytänyt sopivia liivejä, vaikka kokoni onkin erikoinen. Niitä löytää alusvaatekaupoista ja tietyistä liivimerkeistä. Jos tarkoitus on saada lisää tukea painaville rinnoille, niin en keksi miten liivit voisivat olla kaarituettomat tai superjoustavat. Jos liivit hankaavat kainaloista tai kaaritukien kohdalta niin ne ovat todennäköisesti väärän kokoiset tai malliset. Myyjän tultua auttamaan sovituksessa päädyin itsekin eri kokoon kuin olin luullut olevani.
Olen käyttänyt lenkkeillessä samaa kikkaa kuin aloittaja, eli tukevaa toppia urheiluliivien päällä. Jos on pakko sohvalla löhötä, niin luulisi pelkän topin riittävän. Sitäpaitsi eikö monet, pelkästään muodokkaille tarkoitetut mallit, ole suunniteltu erityisen mukaviksi, esim.levein olkaimin. Ulkonäkö saattaa tietysti mammaliiveistä kärsiä.
En usko että rintakudoksen määrä vaikuttaa rinnan painoon, vaikka sitähän pitäisi tietysti lääkäriltä kysyä. Miten joku voi sanoa onko ns. normaalin painoiset rinnat, jos ei ole vertailukohtaa? Ja kyllähän rinnat tuntuvat samallakin ihmisellä erilaisilta eri päivinä. My point is...Hiukan turhan valituksen makua. En silti pidä rintojenpienennysleikkausta ollenkaan huonona vaihtoehtona. Ainahan kannattaa yrittää :). Sillä välin... Liivejä kyllä löytyy. - sentään!
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?Pointti taisi kuitenkin tuon kommentin "eivät vielä ole isot" kanssa ole se, että oli ympärysmitta mikä tahansa, niin kyllä G-kupin rinnat painavat enemmän kuin DD-kupin rinnat.
Se on totta että sirolla (70) DD NÄYTTÄÄ isommalta kuin rotevamman (90) G-kuppi, mutta kyse on vain visuaalisesta harhasta. Kyllä se G-kuppi on isompi ja painavampi. Ja siitähän tässä taisi olla kyse, ei siitä kumpi on miesten mielestä kiihottavammat ;) - tietysti
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?Vastataan nyt tähän miehenä, kyllä nainen joka painaa 55 ja on noin isot rinnat näyttää mielestäni irvokkaalta. Toisin kuin nainen, joka on kaikkialta yhtä naisellisen kurvikas kuin rintansakin. Enkä nyt tarkoita mitään 170 kiloisia naisia, vaan ihan normaalinkokoisia suomalaisia naisia.
Kokemuksesta voin sanoa, että laiha nainen jolla on isot rinnat kärsii yleensä todella rumista venymistä niissä rinnoissaan ja koska kehossa ei ole riittävästi rasvaa tukikudosten tarpeeseen niin ne rinnat usein vielä roikkuukin. - MrMan
tietysti kirjoitti:
Vastataan nyt tähän miehenä, kyllä nainen joka painaa 55 ja on noin isot rinnat näyttää mielestäni irvokkaalta. Toisin kuin nainen, joka on kaikkialta yhtä naisellisen kurvikas kuin rintansakin. Enkä nyt tarkoita mitään 170 kiloisia naisia, vaan ihan normaalinkokoisia suomalaisia naisia.
Kokemuksesta voin sanoa, että laiha nainen jolla on isot rinnat kärsii yleensä todella rumista venymistä niissä rinnoissaan ja koska kehossa ei ole riittävästi rasvaa tukikudosten tarpeeseen niin ne rinnat usein vielä roikkuukin.Vaikka en miehenä itse asiaan nyt vastaakaan, niin pyydän teitä arvon naisia jättämään edellisen kommentin noteeraamatta. Isot luomurinnat roikkuvat aina vähän tai vähän enemmän, eikä se tee niistä rumia, kuten edellisen viestin mies yrittää vakuuttaa. Päinvastoin ne ovat kauniit juuri siksi, että ne ovat luonnolliset, eivät teolliset silikonitorpedot!
Toivottavasti ketjun aloittaja löytää ongelmaansa ratkaisun! - jokuvaan
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?"Rinnat 100dd ja kroppa painaa 85kg "
Tämä ei ole käytännössä mahdollista.
Tuossa mitta rintojen alta on 100cm, ja tuon painoisella ihmisellä se ei ole mahdollista.
Olen myynyt 8 vuotta rintaliivejä, enkä ole kertaakaan mitannut 100cm mittaa tuon painoiselta henkilöltä. Yleensä mitta on 85 - 90cm. Kuppikoko voi toki olla DD. - Ruusu G
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?Olen kooltani 70G. Ja ihannepainoinen. Ja sopusuhtainen muuten, tiimalasikroppainen kun olen. Ja harrastan liikuntaa ( kovaa) viitenä päivänä viikossa. Aika erikoista siis olettaa että minä olen jotenkin hyllyvä muualta kuin rinnoistani.
70G rintani pystyn kannattelemaan omissa kätösissäni ilman hurjaa ylipursuamista, enkä ole epänormaalin isokätinen. Olen nähnyt 70E / DD koon liivejä _paljon_, eikä se kuppi vielä koollaan huimaa. Tuntuu vähän että ketjun aloittajan ongelma on korvien välissä, ei haluta tajuta että näisen kroppa ei nyt vaan pysy ainaisesti siinä 18-vuotiaan kuosissa. Varsinkaan lastensaannin jälkeen rinnat tuppaa kasvamaan, eivätkä aina palaa takaisin siihen ihanaan pikkukuppiin.
Jos voisin ilman kirurgin veistä saada 70DD koon rinnat, vaihtaisin tietty heti. Nehän ovat pienet verrattuna omiin nykyisiini, jotka eivät nekään ole vielä silmiinpistävän isot tai sietämättömän painavat. Herkkä iho taasen on ihan todellinen ongelma, mutta tyytymättömyys oman kropan muutoksiin voi lisätä ongelmaa. Siihen, miten monta liiviä ja tukitoppia kullakin on kotioloissaan ( tai muutenkin) päällään, en ota kantaa. Miten vaan mukavampi, siten parempi. - Nainen 85kg
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?Tuohon että olisi rinnan ympärys 100 saa kyllä syödä vielä ainakin reilut 30 kiloa lisää. Itse olen 172cm ja painan 85kg - vaatekokoni on 44 ja kuppi 80F.
Huokuu vähän ikävästi tuo kokorasismi sinusta :(. Jostain syystä teillä, jotka painatte sen 50 kiloa (sallittakoon yleistys koska varsinkin keskustelupalstoilla liikkuu näitä ihmisiä), on se käsitys että joku 80 kiloa on ihan kauhean lihava. Itseasissa jos vilkaiset esim. painonvartijoiden painotaulukoita, se ei ole mikään valtavan iso, tietty jos alle 160cm henkilö painaisi tuon 85 kiloa, henkilö olisi aika pahasti ylipainoinen. Minä saisin painaa 75 kiloa enkä silti olisi ylipainoinen. 180cm nainen saisi painaa 82 ennen kuin olisi ylipainoinen jne.. Paino on suhteellista.
Alkaa vain vähitellen ottaa tuo 70cm rinnan ympärysten omaavien naisten väärä käsitys päähän, että esim. 85 kiloa on KAUHEAN paljon. Muistan yläasteella (olin jo silloin pyöreä) miten minua pyöreyteni vuoksi haukuttiin läskiksi ja 100kilon painoiseksi, vaikka tosiasiassa olin 65kg/168cm. Eli painoin ehkä sen 10 kiloa enemmän kuin itseäni 8cm lyhyemmät tytöt??
Oletan että heitit tuon 55 kg/70cm-arvion omasta kropastasi. Jos siihen verrataan, painan sinua 30kg enemmän, mutta minulla ei tosiasiassa ole kuin n.10cm enemmän rinnan ympärystä kuin sinullakaan. Pituutta epäilisin että on 5-10cm enemmän. Kroppia on erilaisia. Vaikka painaisin 55 kiloa, en taatusti olisi yhtä siro tai pieni kuin sinä - itseasiassa olisin alipainoinen tuossa vaiheessa. (Mikä tämän hetken muotikäsityksen mukaan olisi juuri sopiva!!)
Sen myönnän, että 100cm rinnan ympäryksessä sen vaatima painokin on paljon - ystäväni painaa nyt raskauden jälkeen 110 kiloa ja käyttää kokoa 95H. Pituutta 177cm. Ennen raskautta painoi saman verran kuin minä nyt ja käytti kokoa 85F. Tuo 85 todella hänen oikea rinnanympäryskokonsa, vaikka minua 7cm pidempi!
Minun kaveripiirissäni löytyy kokoa 70-85. Ja sitten pari tuollaista 95:sta, jotka ovat kyllä suoraan sanottuna aika isoja. Nuo 70/75 rinnan ympäryksen omaavat ovat tyttö joka on 187cm pitkä ja painaa n.57 kiloa ja 158cm tyttö joka painaa n.53 kiloa. Eli toinen on pahasti alipainoinen ja toinen normaali. Hänelle 80 rinnan ympärys olisi kauhea määrä.
Voidaan myös ottaa huomioon, että 70E on verrannollinen 75D:hen. Eli loppujen lopuksi koko ei ole niin suuri - ystäväpiirissäni löytyy normaalipainoisia n. 165 cm molemmin puolin olevia tyttöjä joilla lähes kaikilla tuntuu olevan 80C ja tämä 187cm pitkä tytöllä on 75C - alipainoisuudesta huolimatta. Ja se näyttää isommalta hänellä kuin 80C:t ne omaavilla tytöillä vaikka rinnat suurinpiirtein saman kokoisia- mutta onko silläkään loppujen lopuksi merkitystä?
Ja edelleen - miesten kiihottuminen on sidoksissa muihinkin asioihin kuin rintojen kokoon. Sinä katsot vain kiloja - miehet katsovat kokonaisuutta. Kertooko se pikemmin jotain sinun vääristyneestä kuvastasi miten kuvittelet miesten ajattelevan?
Minun painoni vaihtelee 78-85 kilon välillä kausiluontoisesti (kesäisin paino putoaa äkkiä sen 10 kiloa, talvella kun harvemmin urheilua harrastan paino nousee) ja kyllä on miesseuraa riittänyt ihan tarpeeksi. Ns. tavallisten miesten lisäksi olen tapaillut niin malleja (joiden ajatellan suosivan vierelleen hoikkia yhtä nättejä "normaaleja" tyttöjä - pinnallisuutta?) kuin näitä komeita kehonrakentajiakin. Kyse on ajattelun kapeudesta - missä vaiheessa ihminen kasvaa henkisesti niin ettei koe pyöreyttä ahdistavana. Useimmiten nämä hoikkuuden ihannoijat kammoavat ja haukkuvat isompikokoisia, koska pelkäävät alitajuisesti lihavuuden olevan jotain tarttuvaa - heistäkin voi tulla samanlaisia (ei-muodin-mukaisia) hyväksymällä erilaisuuden!
Itsessään on sallittava "virheitä" ennen kuin voi sallia niitä muille. Jos henkilö on kovin ulkonäkökeskeinen, arvottaa itsenä ulkonäön kautta tai kokee huonommuutta mikäli ei ole mahdollisimman lähellä täydellistä, se vaikuttaa valtavasti myös hänen maailmankuvaansa ja ulkomaailman arvottamiseen.
Voin kertoa, että on joitakin näitä kuvailemiasi 55kg-luokkaan kuuluvia silarit hankkineita/luontaisesti d-kupin omaavia /mallin mittaisia tyttöjä jäänyt seisomaan seinäruusuksikin kun minä tulen ja viettelen miehen. ;) Eli se siitä miesten kiihottamisesta. Rinnat kiihottavat miehiä siinä missä lihakset naisia, mutta et kai voi väittää että valitset miehesi sen mukaan miten paljon lihasmassaa hänellä on? Kyllä se kokonaisuus ratkaisee.. (Ja jos on pakko myöntää että miehet kiihottuvat rinnoista - no, on myös miehiä jotka kiihottuvat sääristä, pepusta jne..) Ja viimeinen - kyllä, olen kiinteä ja hyväkuntoinen 85-kiloinen. Paremmassa fyysisessä kunnossa kuin useat luonnostaan hoikat jotka eivät tee mitään hoikkuutensa eteen.
Tottakai olisi suotavaa jo terveyden kannalta, että nainen/mies olisi normaalipainoinen, mutta se ei ole edellytys nautinnolliselle ja tasapainoiselle suhteelle. Mitä ulkonäköön tulee, useimmathan meistä eivät kuitenkaan ole ns. hoikkia, vaan normaalipainoisia ja pyöreitä. Pyöreät vartalon muodot voi olla vaikka olisi normaalipainoinen. On siis turha edes kärjistää tuota että mies kiihottuu enemmän 55kg kuin 85 kiloisesta naisesta. Siihen välille (ja rajojen ylle ja alle) kun mahtuu aika paljon erilaisia naisia!
Kuulutan suhteellisuuden tajua. - nainen xkg
Nainen 85kg kirjoitti:
Tuohon että olisi rinnan ympärys 100 saa kyllä syödä vielä ainakin reilut 30 kiloa lisää. Itse olen 172cm ja painan 85kg - vaatekokoni on 44 ja kuppi 80F.
Huokuu vähän ikävästi tuo kokorasismi sinusta :(. Jostain syystä teillä, jotka painatte sen 50 kiloa (sallittakoon yleistys koska varsinkin keskustelupalstoilla liikkuu näitä ihmisiä), on se käsitys että joku 80 kiloa on ihan kauhean lihava. Itseasissa jos vilkaiset esim. painonvartijoiden painotaulukoita, se ei ole mikään valtavan iso, tietty jos alle 160cm henkilö painaisi tuon 85 kiloa, henkilö olisi aika pahasti ylipainoinen. Minä saisin painaa 75 kiloa enkä silti olisi ylipainoinen. 180cm nainen saisi painaa 82 ennen kuin olisi ylipainoinen jne.. Paino on suhteellista.
Alkaa vain vähitellen ottaa tuo 70cm rinnan ympärysten omaavien naisten väärä käsitys päähän, että esim. 85 kiloa on KAUHEAN paljon. Muistan yläasteella (olin jo silloin pyöreä) miten minua pyöreyteni vuoksi haukuttiin läskiksi ja 100kilon painoiseksi, vaikka tosiasiassa olin 65kg/168cm. Eli painoin ehkä sen 10 kiloa enemmän kuin itseäni 8cm lyhyemmät tytöt??
Oletan että heitit tuon 55 kg/70cm-arvion omasta kropastasi. Jos siihen verrataan, painan sinua 30kg enemmän, mutta minulla ei tosiasiassa ole kuin n.10cm enemmän rinnan ympärystä kuin sinullakaan. Pituutta epäilisin että on 5-10cm enemmän. Kroppia on erilaisia. Vaikka painaisin 55 kiloa, en taatusti olisi yhtä siro tai pieni kuin sinä - itseasiassa olisin alipainoinen tuossa vaiheessa. (Mikä tämän hetken muotikäsityksen mukaan olisi juuri sopiva!!)
Sen myönnän, että 100cm rinnan ympäryksessä sen vaatima painokin on paljon - ystäväni painaa nyt raskauden jälkeen 110 kiloa ja käyttää kokoa 95H. Pituutta 177cm. Ennen raskautta painoi saman verran kuin minä nyt ja käytti kokoa 85F. Tuo 85 todella hänen oikea rinnanympäryskokonsa, vaikka minua 7cm pidempi!
Minun kaveripiirissäni löytyy kokoa 70-85. Ja sitten pari tuollaista 95:sta, jotka ovat kyllä suoraan sanottuna aika isoja. Nuo 70/75 rinnan ympäryksen omaavat ovat tyttö joka on 187cm pitkä ja painaa n.57 kiloa ja 158cm tyttö joka painaa n.53 kiloa. Eli toinen on pahasti alipainoinen ja toinen normaali. Hänelle 80 rinnan ympärys olisi kauhea määrä.
Voidaan myös ottaa huomioon, että 70E on verrannollinen 75D:hen. Eli loppujen lopuksi koko ei ole niin suuri - ystäväpiirissäni löytyy normaalipainoisia n. 165 cm molemmin puolin olevia tyttöjä joilla lähes kaikilla tuntuu olevan 80C ja tämä 187cm pitkä tytöllä on 75C - alipainoisuudesta huolimatta. Ja se näyttää isommalta hänellä kuin 80C:t ne omaavilla tytöillä vaikka rinnat suurinpiirtein saman kokoisia- mutta onko silläkään loppujen lopuksi merkitystä?
Ja edelleen - miesten kiihottuminen on sidoksissa muihinkin asioihin kuin rintojen kokoon. Sinä katsot vain kiloja - miehet katsovat kokonaisuutta. Kertooko se pikemmin jotain sinun vääristyneestä kuvastasi miten kuvittelet miesten ajattelevan?
Minun painoni vaihtelee 78-85 kilon välillä kausiluontoisesti (kesäisin paino putoaa äkkiä sen 10 kiloa, talvella kun harvemmin urheilua harrastan paino nousee) ja kyllä on miesseuraa riittänyt ihan tarpeeksi. Ns. tavallisten miesten lisäksi olen tapaillut niin malleja (joiden ajatellan suosivan vierelleen hoikkia yhtä nättejä "normaaleja" tyttöjä - pinnallisuutta?) kuin näitä komeita kehonrakentajiakin. Kyse on ajattelun kapeudesta - missä vaiheessa ihminen kasvaa henkisesti niin ettei koe pyöreyttä ahdistavana. Useimmiten nämä hoikkuuden ihannoijat kammoavat ja haukkuvat isompikokoisia, koska pelkäävät alitajuisesti lihavuuden olevan jotain tarttuvaa - heistäkin voi tulla samanlaisia (ei-muodin-mukaisia) hyväksymällä erilaisuuden!
Itsessään on sallittava "virheitä" ennen kuin voi sallia niitä muille. Jos henkilö on kovin ulkonäkökeskeinen, arvottaa itsenä ulkonäön kautta tai kokee huonommuutta mikäli ei ole mahdollisimman lähellä täydellistä, se vaikuttaa valtavasti myös hänen maailmankuvaansa ja ulkomaailman arvottamiseen.
Voin kertoa, että on joitakin näitä kuvailemiasi 55kg-luokkaan kuuluvia silarit hankkineita/luontaisesti d-kupin omaavia /mallin mittaisia tyttöjä jäänyt seisomaan seinäruusuksikin kun minä tulen ja viettelen miehen. ;) Eli se siitä miesten kiihottamisesta. Rinnat kiihottavat miehiä siinä missä lihakset naisia, mutta et kai voi väittää että valitset miehesi sen mukaan miten paljon lihasmassaa hänellä on? Kyllä se kokonaisuus ratkaisee.. (Ja jos on pakko myöntää että miehet kiihottuvat rinnoista - no, on myös miehiä jotka kiihottuvat sääristä, pepusta jne..) Ja viimeinen - kyllä, olen kiinteä ja hyväkuntoinen 85-kiloinen. Paremmassa fyysisessä kunnossa kuin useat luonnostaan hoikat jotka eivät tee mitään hoikkuutensa eteen.
Tottakai olisi suotavaa jo terveyden kannalta, että nainen/mies olisi normaalipainoinen, mutta se ei ole edellytys nautinnolliselle ja tasapainoiselle suhteelle. Mitä ulkonäköön tulee, useimmathan meistä eivät kuitenkaan ole ns. hoikkia, vaan normaalipainoisia ja pyöreitä. Pyöreät vartalon muodot voi olla vaikka olisi normaalipainoinen. On siis turha edes kärjistää tuota että mies kiihottuu enemmän 55kg kuin 85 kiloisesta naisesta. Siihen välille (ja rajojen ylle ja alle) kun mahtuu aika paljon erilaisia naisia!
Kuulutan suhteellisuuden tajua.Olipas asiallinen, pitkä ja hyvin kirjoitettu viesti. Näitä harvoin saa suomi24:ssä lukea! ;)
Sirolla varrellaan snobbailijaa on tässä rökitetty kai jo ihan riittämiin, joten en siihen enää mene.
Itse olen liikkeellä koolla 85E, johon tosin olen "laajentunut" aiemmasta koosta 80DD. Kiloja vaan kertynyt liikaa, ei sitä käy kieltäminen. Tuo rinnanympärys 100 kyllä vaatii varmasti aika tavalla enemmän kuin 85kg, itsellä nyt vaa'an kieli heiluu siellä 85 ja 90 välillä.
Ilmeisesti edes edellisen kirjoittajan ystävä, jolla koko 95H ei saa tuota rinnanympärystä vaikka kiloja on noinkin paljon. 95H on varmaan muuten jo aika massiivinen, vai kuinka? Omassa lähipiirissäni on itseni lisäksi muitakin varsin isorintaisia naisia - ihme kuinka rintavat ilmeisestikin tuppaavat kertymään yhteen. Porukkamme "enkka" on toistaiseksi "vain" 90G - joskin mikäli ko. henkilö jatkaa elämäntapojaan niinkuin tähänkin asti, mennee tämäkin kohta rikki. (no, tämä oli ehkä ilkeää)
Mutta kiitos anyways hyvästä jutusta! - kyllä vain
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?Tämä on sitten merkillinen palsta. Aloittipa minkä tahansa ketjun, jossa aiheena on rintaliivit tai kuppikoot, niin hetkenpäästä tänne kaahaavat kaikenmaailman ihmiset todistelemaan omien kuppikokojensa ja ympäryksiensä olevan enemmän miesten mieleen...
siis, olemmeko uhka ns. normaalikokoisille naisille, kun heidän pitää niin kovasti joka käänteessä puolustella omien kurviensa himoittavuutta suhteessa meihin?! - Milla
kyllä vain kirjoitti:
Tämä on sitten merkillinen palsta. Aloittipa minkä tahansa ketjun, jossa aiheena on rintaliivit tai kuppikoot, niin hetkenpäästä tänne kaahaavat kaikenmaailman ihmiset todistelemaan omien kuppikokojensa ja ympäryksiensä olevan enemmän miesten mieleen...
siis, olemmeko uhka ns. normaalikokoisille naisille, kun heidän pitää niin kovasti joka käänteessä puolustella omien kurviensa himoittavuutta suhteessa meihin?!Juu,minä painan n.65kg ja tissarikoko on 95c,harteikkuus vaikuttaa rinnanympärykseen myös aika paljon.
Ihmiset ovat eri mallisia,ja mitäs sillä väliä...mahtuuhan meitä tänne. - ko?
Milla kirjoitti:
Juu,minä painan n.65kg ja tissarikoko on 95c,harteikkuus vaikuttaa rinnanympärykseen myös aika paljon.
Ihmiset ovat eri mallisia,ja mitäs sillä väliä...mahtuuhan meitä tänne.Oletkos nyt ihan varma, että puet ne rintsikat oikeinpäin? Se hakasosa tulee rintojen alle, ei hartioiden päälle? ;)
- MrMan
kyllä vain kirjoitti:
Tämä on sitten merkillinen palsta. Aloittipa minkä tahansa ketjun, jossa aiheena on rintaliivit tai kuppikoot, niin hetkenpäästä tänne kaahaavat kaikenmaailman ihmiset todistelemaan omien kuppikokojensa ja ympäryksiensä olevan enemmän miesten mieleen...
siis, olemmeko uhka ns. normaalikokoisille naisille, kun heidän pitää niin kovasti joka käänteessä puolustella omien kurviensa himoittavuutta suhteessa meihin?!... vaikka provosoidaan! Sillä ei ole yhtä kuppikokoa tai rinnanympärystä, joka olisi kaikkien (miesten) mieleen, kaikille kyllä löytyy omat ihailijansa! Vaikka usein jotkut naiset luulevatkin, että tietyn mallinen/kokoinen nainen on se jokaisen miehen ihanne ja yrittävät tällaista todistella. Näin ei siis ole!
Ja sitä paitsi, kukaan j-ä-r-k-e-v-ä mies ei valitse naistaan tissien koon perusteella, kyllä ne pohjimmaiset kriteerit kuitenkin ovat toisaalla. Näinhän se on toisinkin päin!? - Ruusu G
MrMan kirjoitti:
... vaikka provosoidaan! Sillä ei ole yhtä kuppikokoa tai rinnanympärystä, joka olisi kaikkien (miesten) mieleen, kaikille kyllä löytyy omat ihailijansa! Vaikka usein jotkut naiset luulevatkin, että tietyn mallinen/kokoinen nainen on se jokaisen miehen ihanne ja yrittävät tällaista todistella. Näin ei siis ole!
Ja sitä paitsi, kukaan j-ä-r-k-e-v-ä mies ei valitse naistaan tissien koon perusteella, kyllä ne pohjimmaiset kriteerit kuitenkin ovat toisaalla. Näinhän se on toisinkin päin!?Missäs puussa sitä tällaisia miehiä kasvaa? Mukavaa kuulla kiihkotonta miesnäkökulmaa täälläkin.
- MrMan
Ruusu G kirjoitti:
Missäs puussa sitä tällaisia miehiä kasvaa? Mukavaa kuulla kiihkotonta miesnäkökulmaa täälläkin.
Olen kyllä laskeutunut puusta jo jokin aika sitten :)
Ei kai noissa mielipiteissäni nyt mitään niin ihmeellistä ollut, eiköhän laillani ajattelevia miehiä ole enemmistö, paljon ainakin. Tuskin oma huonompi puoliskosikaan sinua valitsi ainakaan pelkästään rintojesi koon perusteella, vai mitä! - Ruusu G
MrMan kirjoitti:
Olen kyllä laskeutunut puusta jo jokin aika sitten :)
Ei kai noissa mielipiteissäni nyt mitään niin ihmeellistä ollut, eiköhän laillani ajattelevia miehiä ole enemmistö, paljon ainakin. Tuskin oma huonompi puoliskosikaan sinua valitsi ainakaan pelkästään rintojesi koon perusteella, vai mitä!:) Ihan ilman sarvia ja hampaita sanoin. Ja totta, ei tuo kotikarhu mua rintojen takia vissiin ottanut, silloin oli meinaan paljon vähemmän otettavaa...:D
- Ihmettelevä
Ruusu G kirjoitti:
Olen kooltani 70G. Ja ihannepainoinen. Ja sopusuhtainen muuten, tiimalasikroppainen kun olen. Ja harrastan liikuntaa ( kovaa) viitenä päivänä viikossa. Aika erikoista siis olettaa että minä olen jotenkin hyllyvä muualta kuin rinnoistani.
70G rintani pystyn kannattelemaan omissa kätösissäni ilman hurjaa ylipursuamista, enkä ole epänormaalin isokätinen. Olen nähnyt 70E / DD koon liivejä _paljon_, eikä se kuppi vielä koollaan huimaa. Tuntuu vähän että ketjun aloittajan ongelma on korvien välissä, ei haluta tajuta että näisen kroppa ei nyt vaan pysy ainaisesti siinä 18-vuotiaan kuosissa. Varsinkaan lastensaannin jälkeen rinnat tuppaa kasvamaan, eivätkä aina palaa takaisin siihen ihanaan pikkukuppiin.
Jos voisin ilman kirurgin veistä saada 70DD koon rinnat, vaihtaisin tietty heti. Nehän ovat pienet verrattuna omiin nykyisiini, jotka eivät nekään ole vielä silmiinpistävän isot tai sietämättömän painavat. Herkkä iho taasen on ihan todellinen ongelma, mutta tyytymättömyys oman kropan muutoksiin voi lisätä ongelmaa. Siihen, miten monta liiviä ja tukitoppia kullakin on kotioloissaan ( tai muutenkin) päällään, en ota kantaa. Miten vaan mukavampi, siten parempi.Kuinka ihmeessä 70G kuppiset rinnat voi olla niin pienet, että niitä voi kannatella yhdellä kädellä? Äitini kuppikoko on 75E-75F, eli pitäisi olla melkolailla samankokoiset. Hänen rintansa ovat kyllä suoraan sanottuna valtavat "melonit". Yhdellä kädellä ei kyllä pysty kannattelemaan, pursuaa reilusti yli ja näyttää ihan siltä, että rinnat alkavat jo kainaloista. Ovat lisäksi raskaat ja aiheuttavat hartiakipuja. (pienennysleikkaus suunnitteilla) Rintaliivien kuppiosakin on niin suuri, että minä voisin melkein käyttää niitä lakkina... Rinnat näyttävät mielestäni jo huomiota herättävän suurilta, varsinkin alastomana. Voiko oikeasti kahden melkein samaa kuppikokoa käyttävän ihmisen rinnat olla niin erikokoiset, vai kuvasitko rintasi pienemmiksi kuin ne ovatkaan?
- 75 E
Ihmettelevä kirjoitti:
Kuinka ihmeessä 70G kuppiset rinnat voi olla niin pienet, että niitä voi kannatella yhdellä kädellä? Äitini kuppikoko on 75E-75F, eli pitäisi olla melkolailla samankokoiset. Hänen rintansa ovat kyllä suoraan sanottuna valtavat "melonit". Yhdellä kädellä ei kyllä pysty kannattelemaan, pursuaa reilusti yli ja näyttää ihan siltä, että rinnat alkavat jo kainaloista. Ovat lisäksi raskaat ja aiheuttavat hartiakipuja. (pienennysleikkaus suunnitteilla) Rintaliivien kuppiosakin on niin suuri, että minä voisin melkein käyttää niitä lakkina... Rinnat näyttävät mielestäni jo huomiota herättävän suurilta, varsinkin alastomana. Voiko oikeasti kahden melkein samaa kuppikokoa käyttävän ihmisen rinnat olla niin erikokoiset, vai kuvasitko rintasi pienemmiksi kuin ne ovatkaan?
No sitä minäkin vähän ihmettelen, itsellänikin tuntuu olevan isommat kuin kädellä kannateltavat...
- ccggrr
dd-cup kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin:
70dd häviää rintojen kokonaistilavuudessa, mutta mites on verratuna kiinteyteen ja muuhun kroppaan suhteutettuna sun rinnat?että 100DD painaa sitten 85kg. Mulla on painoa 82kg, pituutta 177cm ja utareliivit kokoa
85 E! Jos ihminen painaa yli 80, niin ei se välttämättä silti ole valtavan lihava... - Ruusu G
Ihmettelevä kirjoitti:
Kuinka ihmeessä 70G kuppiset rinnat voi olla niin pienet, että niitä voi kannatella yhdellä kädellä? Äitini kuppikoko on 75E-75F, eli pitäisi olla melkolailla samankokoiset. Hänen rintansa ovat kyllä suoraan sanottuna valtavat "melonit". Yhdellä kädellä ei kyllä pysty kannattelemaan, pursuaa reilusti yli ja näyttää ihan siltä, että rinnat alkavat jo kainaloista. Ovat lisäksi raskaat ja aiheuttavat hartiakipuja. (pienennysleikkaus suunnitteilla) Rintaliivien kuppiosakin on niin suuri, että minä voisin melkein käyttää niitä lakkina... Rinnat näyttävät mielestäni jo huomiota herättävän suurilta, varsinkin alastomana. Voiko oikeasti kahden melkein samaa kuppikokoa käyttävän ihmisen rinnat olla niin erikokoiset, vai kuvasitko rintasi pienemmiksi kuin ne ovatkaan?
Herää kysymys käyttääkö äitisi oikean kokoisia liivejä. 70G:n rinnat eivät ole huomiotaherättävän isot. Näytän toki povekkaalta, mutten luonnottoman rintavalta. Riippuu tietysti mitä pitää "luonnollisen" näköisenä... Funtsikaa nyt: esim julkimo Jordan eli Katie Price väitti tuoreessa Marie Clairessa että hänen meloninsa ovat kokoa 32DD eli siis 70E. Köh...silmämääräisesti ne on n. kolme kertaa omieni kokoiset.
- Ruusu G
Ihmettelevä kirjoitti:
Kuten Miimuxi tuolla alempana sanoikin, rintojen malli vaikuttaa aika paljon liivien kokoon. Ja tietty liivien valmistajan mallit. Omani ovat varsin kiinteät ja pystyt painosta huolimatta, "pallomaiset" tai jotain sinne suuntaan. Jotain hyötyä siitä jatkuvasta rasvaamisesta, iho on pysynyt kimmoisana. Jos taas rinta on sitä "hyllyvämpää" sorttia ja leveä, voi olla että se vaikuttaa "luonnottoman" suurelta. Sori vaan, mutta karsastan tuota sanaa.
Ihmettelen vaan tuota "voisin käyttää kuppiosaa lakkina"-kommenttia. Ei ne 75G:t ainakaan viimeksi kaupassa käydessä niin isoilta näyttäneet... - Ruusu G
Ruusu G kirjoitti:
Kuten Miimuxi tuolla alempana sanoikin, rintojen malli vaikuttaa aika paljon liivien kokoon. Ja tietty liivien valmistajan mallit. Omani ovat varsin kiinteät ja pystyt painosta huolimatta, "pallomaiset" tai jotain sinne suuntaan. Jotain hyötyä siitä jatkuvasta rasvaamisesta, iho on pysynyt kimmoisana. Jos taas rinta on sitä "hyllyvämpää" sorttia ja leveä, voi olla että se vaikuttaa "luonnottoman" suurelta. Sori vaan, mutta karsastan tuota sanaa.
Ihmettelen vaan tuota "voisin käyttää kuppiosaa lakkina"-kommenttia. Ei ne 75G:t ainakaan viimeksi kaupassa käydessä niin isoilta näyttäneet...Ei hitsi, oli ihan pakko tehdä empiirinen koe ja vetäistä yhdet liivit päähän. :D No joo, kyllähän ne menee, vähän tosin kinnaa, tukka lytistyy. Mutta en silti allekirjoita väitettä, että rintani olisivat luonnottoman isot. Mahtuvat kyllä käsiin eivätkä tursua sormien välistä tai kainalosta mihinkään.
- -M-
Ruusu G kirjoitti:
Ei hitsi, oli ihan pakko tehdä empiirinen koe ja vetäistä yhdet liivit päähän. :D No joo, kyllähän ne menee, vähän tosin kinnaa, tukka lytistyy. Mutta en silti allekirjoita väitettä, että rintani olisivat luonnottoman isot. Mahtuvat kyllä käsiin eivätkä tursua sormien välistä tai kainalosta mihinkään.
Ei D-kuppi mielestäni ole niin kovin suuri. Itselläni koko 65G / 70F, enkä pidä rintojani kovin suurina. Eli käteen mahtuu, eikä roiku.
- kljfkglidrld
Olet muistaakseni aikaisemminkin kirjoitellut tälle palstalle, silloin kokosi vain oli 70D... Onko nämä viestit kenties provosointia, vaikuttaa vähän siltä.
Joka tapauksessa, jos liivit kalvavat kainaloista,on mahdollista, että koko tai malli on väärä. Itselläni koko on myös 70D-70DD mallista riippuen. Alamittani on kuitenkin yli 70cm, joten joistakin liivimalleista sopii paremmin esim. koko 75D. Joten oletko varma, ettei alamittasi ole lähempänä 75cm. Jos alamitta on liian pieni, liivit alkavat helposti painaa kainaloista ja rintojen alta. Urheiluliivit saavat yleensä myös olla vähintään yhtä kokoa pienemmät kuin muut liivit. Itse en ole huomannut mitään erityistä pomppimista urheillessa, kunhan liivit ovat olleet oikean kokoiset. - tanjata
http://www.evelace.fi/mallisto.htm
On hyviä liivejä ja kannattaa pitää nuo kotikutsut, saa rauhassa sovittaa ja on neuvoja vieressä. - Miimuxi
Taidan olla nyt vähäsen väärällä palstalla koska itse olen pienikokoinen nainen... mutta tulipa luettua ja tuli mieleen, et vaikka olisitkin kokoa 70dd tai ylipäänsä 70jotakin, niin kannattaisko silti kokeilla isompaa kokoa, siis 75? Nimittäin itse olen kaikkien mahdollisten mittojen mukaan 70b, rinnanympärys rintojen alta on 71 senttiä. Mutta silti koko 75a sopii mulle paljon paremmin, koska rintani alkavat ,kuten sinäkin mainitsit, "kainaloista". matalat ja litteät ;) 70-kokoisten liivien kaarituki painaa kipeästi eikä sovi. 75-kokoiset täytyykin sitten kuroa tiukempaan hakaseen, mutta ei se paljoa haittaa, kun tuntuu kivalta kun rinta sopii leveydeltään kuppiin.
Eli rinnakkaiskokoja kehottaisin kokeilemaan. Tuohon rintojen painavuuteen en osaa sanoa mitään, koska olen itse pikkutissinen ;) - Monna
Kiinassa valmistetuista vaatteissa on ollut tuholaistorjuntaan käytettyjen aineiden jäämiä. Ja Changen liivit ainakin mielestäni valmistetaan Kiinassa, eli mikäli on herkkä iho niin kannattaa ainakin pestä todella hyvin liivit ja housut ennen käyttöön ottoa.
Luonnonmukaiset materiaalit olisivat iholle parhaita eli kannattaa etsiä puuvillaisia tuotteita.
Sitä paitsi tuo DD koko on "muinaisjäänne", eli monella vaihtunut kokoon E. Rohkeasti vain liiviliikkeeseen missä on monen merkin tuotteita, niin voi vertailla ilman, että täytyy juosta kaupasta toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1994346
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611647
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331343Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581327Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10879Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696