Pysyykö nahka mukana?

Pullero.fi

Katselen tässä nelosen dokkaria: lihotetut lapset. Siinä oli eräällä tytöllä todella pahasti jäänyt vatsanahka roikkumaan laihdutuksen seurauksena..

Jännittää vähän, että kun sitä aikanaan antoi itsensä lihota yli 100 kilon, että mitenkä se nahka palautuu, vai palautuuko ollenkaan...:S

17

8683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

Katselin tuon dokumentin myös ja todella ihmetytti, että oliko tuolla tytöllä jotain vikaa ihossa tms. kun noin jäi roikkumaan.

Itse laihdutin 25.vuotiaana 137 kilosta 68 kiloon puolessatoista vuodessa ja itselläni ei kyllä jäänyt löysää ihoa roikkumaan vaikken jumpannutkaan tai käynyt saleilla tms.

Ihostani mielestäni ei voi päätellä, että olen joskus olleut sairaalloisen ylipainoinen.

En kyllä tiedä muitakaan ihmisiä joilla noin pahasti olisi jäänyt löysää ihoa.

Kyllä tuolla tytöllä täytyi olla joku "kimmoisuushäiriö"

• hanna

Oon kans miettinyt tot iho juttu.. et kerkeekö se mukana, vähä tää helpotti mun stressii. Oon aina pelännyt et iho jää roikkuu, tietenkin tää yksilöllistä, mut jos ei teilläkään niin miks mulla sit jäis. oon 22 vuotta ja pudotettavaa ois ainakin se 30-40 kiloo
        Mites allit, lähtiks nekin???? kertokaa

• All

Huh, hyvä tietää, ettei iho jää roikkumaan. Sain kieltämättä aika sätkyn katsoessani tuota dokkaria. En kyllä ole moisesta efektistä aiemmin kuulutkaan. Voikohan laihdutuksen nopeudella olla mitään vaikutusta ihon takaisin palautumiseen? Tarkoituksenani on pudottaa 60 kiloa puolen vuoden aikana, josta jäljellä on 38.

• Jiiikooo
        All kirjoitti:

Huh, hyvä tietää, ettei iho jää roikkumaan. Sain kieltämättä aika sätkyn katsoessani tuota dokkaria. En kyllä ole moisesta efektistä aiemmin kuulutkaan. Voikohan laihdutuksen nopeudella olla mitään vaikutusta ihon takaisin palautumiseen? Tarkoituksenani on pudottaa 60 kiloa puolen vuoden aikana, josta jäljellä on 38.

Kyllä minulla on sellainen käsitys, että jos oikein nopeasti laihtuu paljon, on melkoinen mahdollisuus että nahka ei pysy perässä. Todennäköisesti kiinteyttävällä liikunnalla ja yleensä kaikella liikunnalla siihen voi vaikuttaa. Ehkä siis kannattaisi miettiä laihdutus vauhtiaan, että pysyykö se siinä suositusten rajoissa (0,5-1kg/kk)?

• laihduttaja...
        Jiiikooo kirjoitti:

Kyllä minulla on sellainen käsitys, että jos oikein nopeasti laihtuu paljon, on melkoinen mahdollisuus että nahka ei pysy perässä. Todennäköisesti kiinteyttävällä liikunnalla ja yleensä kaikella liikunnalla siihen voi vaikuttaa. Ehkä siis kannattaisi miettiä laihdutus vauhtiaan, että pysyykö se siinä suositusten rajoissa (0,5-1kg/kk)?

Tosiaan se, kuinka nopeaa laihtuu, on verrannollinen tuohon ihon mukautumiseen. Vaikka tuskin kaikilla nopeasti laihtuvillakaan iho jää roikkuun, mutta niin voi käydä. Ystäväni laihtui kolmessa kuukaudessa lähemmäs 40 kiloa, ja hänen mahansa on melkein yhtä paha kuin tuossa eilisessä dokumentissa. Samoin hänellä lähti iso tukko hiuksia. Mutta tuohan onkin ihan sairaalloinen tahti laihtua, joten tuskin "normaaleilla" laihduttajilla on hätää. Tämä ystäväni laski painonvartijoiden pisteitä, mutta söin vain korkeintaan 16 pistettä päivässä, toisinaan söi pelkkiä 0-pisteruokia viikonkin. Järki käteen niin hyvä tulee!

• Jiikooo
        Jiiikooo kirjoitti:

Huomasinpa laittaneeni tuohon hieman alakanttiin tuon laihdutustahdin; tarkoitin, että 0,5-1kg viikossa on ihan soputahti. :)

• Roikkuu

Nyt puhuu kokemuksen syvä rintaääni.
      Vuosia sitten laihdutin lähes 40 kg ruokavaliolla ja samanaikaisesti harrastin liikuntaa n. 8-10 h/vko. Siltikään nahka ei tullut mukana, vaan jäi roikkumaan oksettavan näköisesti (vrt. hyvin noussut pullataikina, johon tökkää sormella ja se "lässähtää").

TOSIN olen synnyttänyt ja minulla on tosi paljon raskausarpia...
      Iho jossa ei ole raskausarpia (= ihonalainen rasvakudos ei ole revennyt) palautuu paljon todennäköisemmin entiselleen kuin revennyt, kimmoisuutensa menettänyt iho. Tähän vaikuttavat (todellakin) geenit.

• meikäläinen

Mulle on tullu älytön paniikki ja ahdistus tästä aiheesta...

• Mie*

Ota rauhallisesti. :)

Luulen että liian nopea vauhti ja ruokavalio, jossa on ollut tosi vähän proteiinia ja rasvaa tekee ton seuraamuksen iholle. Kannattaa laihduttaa hitaasti, vaikka se tuntuu tosi turhauttavalle, kun draivi on päällä. Mä aion pitää vielä viiden kilon välein laihdutustauon, jotta nahka saa aikaa toipua. Ja siinä välissä ehtii harjoitella ylläpitoruokavaliota.

Sit vielä ihon kevyttä hierontaa ja rasvausta muutaman kerran viikossa ja kuntosalilla lihasharjoittelua, niin todennäköisyys saada roikkonahka on aika pieni. Juoksemiset ja aerobicit voi olla vaan pahaks kun läskit heiluu holtittomasti.

Tsemii, kyllä se siitä ;)

• ALL
        Mie* kirjoitti:

Ota rauhallisesti. :)

Luulen että liian nopea vauhti ja ruokavalio, jossa on ollut tosi vähän proteiinia ja rasvaa tekee ton seuraamuksen iholle. Kannattaa laihduttaa hitaasti, vaikka se tuntuu tosi turhauttavalle, kun draivi on päällä. Mä aion pitää vielä viiden kilon välein laihdutustauon, jotta nahka saa aikaa toipua. Ja siinä välissä ehtii harjoitella ylläpitoruokavaliota.

Sit vielä ihon kevyttä hierontaa ja rasvausta muutaman kerran viikossa ja kuntosalilla lihasharjoittelua, niin todennäköisyys saada roikkonahka on aika pieni. Juoksemiset ja aerobicit voi olla vaan pahaks kun läskit heiluu holtittomasti.

Tsemii, kyllä se siitä ;)

Ok, nyt syö miestä rotan lailla! Ihonalaisen rasvakudoksen repeämiä minulla on torso täynnä, jotka tulivat aikanaan painon noustessa. Viikoittainen painonpudotukseni on hitusen päälle kolme kiloa. Syön runsaasti kasviksia, hedelmiä,jonkin verran leipää ja joskus kalaa. Liikuntaa tulee harrastettua n.10 tuntia viikossa. En millään haluaisi luopua tästä kuurista, koska olen vuosien taistelun jälkeen vihdoinkin löytänyt "reseptin" joka toimii. Pakkohan se tietenkin on, jos todellisena vaarana on, että iho jää roikkumaan. Mistähän tätä asiaa kannattaisi lähteä kysymään? Epäilen, että terveyskeskuslääkärit eivät tätä aihetta tunne.

• Pirpana

Moi!
        Niin mullekin.. En usko, että vaikka kuinka laihduttaisin saisin ton mahan pois.. pitää vissiin alkaa säästämään johonkin operaatioon.. Roikkuu jo nyt ja pitäis vielä 15kg pudottaa.. tää elämä on yhtä itseensä tyytymättömyyttä!! Ehkä se dokkari oli ainaki mulle liikaa, tuli kauhee alakulo sen jälkeen.. Plääh, turha kai murehtia! Pitää ajatella niinku Krisse: "Vähäks mä oon ihana!"
        Ei Luovuteta!

• *Mie*
        ALL kirjoitti:

Ok, nyt syö miestä rotan lailla! Ihonalaisen rasvakudoksen repeämiä minulla on torso täynnä, jotka tulivat aikanaan painon noustessa. Viikoittainen painonpudotukseni on hitusen päälle kolme kiloa. Syön runsaasti kasviksia, hedelmiä,jonkin verran leipää ja joskus kalaa. Liikuntaa tulee harrastettua n.10 tuntia viikossa. En millään haluaisi luopua tästä kuurista, koska olen vuosien taistelun jälkeen vihdoinkin löytänyt "reseptin" joka toimii. Pakkohan se tietenkin on, jos todellisena vaarana on, että iho jää roikkumaan. Mistähän tätä asiaa kannattaisi lähteä kysymään? Epäilen, että terveyskeskuslääkärit eivät tätä aihetta tunne.

Ehkä kannattaisi kysellä joltain ihotautilääkäriltä?

Tuli mieleen, että jos söisit ihan samalla reseptillä kun tähänkin asti, mutta lisäisit vaan ruokaan rasvaa päivittäin jonkun tietyn määrän tietyssä muodossa, niin kaava pysyy melkein samana. Esimerkiksi 2-3 rkl oliiviöljyä tai 2 rkl pähkinöitä tms. /pvä. Sitten jos painon pudotus hidastuu liikaa, niin pienennät vaan tätä määrää, muuten syöt kuin ennen. Vastaavasti, jos syöt vähän proteiinipitoisia ruokia, lisää joku tietty annos prostkui päivässä.

Ihoa kannattaa rasvata melko usein jollain emulsiotyyppisellä voiteella, esim. apteekista saatava decubal ei ole liian rasvainen ja imeytyy nopeasti. Olen joskus lukenut jostain, että kuivaan ihoon tulee helpommin vaurioita, mutta se voi olla ihan mutu-tietoakin.

• Ahdistaa...

Mulle tuli kans hirvee paniikki tosta roikkuvasta ihosta! Oon aloittanut painonhallinnan ja nyt tippunut noin 5 kiloa mutta noin 25 vielä pitäisi pudottaa. Teen rankan lihaskuntokumpan kerran viikossa ja muuten pari kertaa viikossa reippaalle kävelylenkillä. Luulis että juuri lihaskunnon parantuminen auttaisi ihon mukana pysymistä? Vai mitä mieltä ootte?

HELP!!!

• Pullero.fi

Vaikka olen vielä nuori ja onneksi "raskausarpia" ei ole paljoa, niin silti hirvittää edelleen. Mahtaisikohan konsulttikäynti plastiikkakirurgilla auttaa asiaan, hän varmaankin osaisi kertoa ennusteensa.

Olen nyt opetellut rasvaamaan myös vyötäröalueen kiinteyttävällä rasvalla aina suihkun jälkeen. Jos siitä vaikka olisi apua..Täytyy varmaankin ostaa joku gallonan pönttö rasvaa :)

En silti aio lopettaa tätä urakkaa, käyn entistä ahkerammin salilla ja jätän juoksemisen väliin niin kauan kun mahalla on kumpua..:)

• meikäläinen

Jaahans... Yritän päästä paniikistani...

Nyt alussa paino on pudonnut tosi nopeesti, syön kyllä ihan painonvartijoiden ohjeiden mukaan...

Millaista liikuntaa minun kannattais sitten harrastaa? Kuntosalille en edes uskalla mennä ja uimaan lähteminen on pienoinen kynnys... Ainakin toistaiseksi.

Lupasin itselleni, että kunhan painan 100kg, niin menen uimaan. Ja saavutettuani 95kg, menisin kiinteytys-jumppaan...

Tämä juttu pyörii nyt ihan koko ajan mielessä. Ei oo kiva!

• Mona-Henrika

Minulle sanoi ravitsemusterapeutti, joka toimii myös kunto-ohjaajana. Että jos laihduttaa maltillisesti, niin iho yleensä kerkeää mukaan. Mutta jos repäisee kerralla, ja laihduttaa paljon nopeasti niin iho ei kerkeä sopeutumaan muutoksiin.

Tiedä sitten. Itseänikin rupesi hirvittämään, miten käy, jos nyt tässä onnistuu laihduttamaan.

• nofeari_

Minua myös hirvittää tämä asia, omistan ison mahan ja paljon raskausarpia.. :/ mutta tulin siihen tulokseen että mielummin roikkumaha kuin terveys. ja jos vaan tosiaan jaksaa maltillisesti, niinkuin nyt ja vaikka rasvaa ni eiköhän se siitä ennalleen palaudu? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe