Mitä tällä taidolla tarkkaan ottaen tarkoitetaan? Taitoa miellyttää, verbaalista taitoa, kuuntelutaitoa(painotan sanaa kuunteleminen, se ei siis tarkoita kuulemista), eri näkökantojen kokonaisvaltaista ymmärtämistä, elämänkokemuksen tuottamaa suhtautumistaitoa vai kenties tunneälyä? Mikä on taidon tarkoitus, mistä siinä on kyse?
-Urpoko?-
Naisten "käsittely" -taito
7
1339
Vastaukset
- älykäs nainen
Olen lopen kyllästynyt tähän jatkuvaan ihmettelyyn mikä on mies ja mikä on nainen. Aivan kuin olisivat toisilleen täysin käsittämättömiä olioita.
Siis naisen "käsittely"taito? Ei ketään "käsitellä". Nainen pääasiallisesti toivoo tulevansa KOHDATUKSI suhteessaan, mikä tarkoittaa näin monille eri kielille kääntäen sitä, että hänen kanssaan keskustellaan, häntä kuunnellaan, häneen luotetaan ja että mies joskus oma-aloitteisestikin kertoo esim. omista tuntemuksistaan/vaikeuksistaan/iloistaan. Ottaa huomioon yms yms.
Lisäksi pitää osata olla oma itsensä, mies - sellainen ei juuri vakuuta että touhuaa typeryyksiä ja lopettaa ne vasta kun nainen sanoo niin. Ketään korkeatasoista naista ei vakuuta ihminen, joka ei itse "pyri ylöspäin", ts. yritä parantaa elämänlaatuaan & vuorovaikutussuhteitaan oman sisäisen tahtonsa tähden. Monta kertaa näidenkin palstojen keskusteluissa on tullut tuo sama ilmi; mies ei näytä kerta kaikkiaan käsittävän, mikä saattaa loukata naista.
Tunneälyn puutetta? Kyllä. Niin se menee, koska onnekseni olen elämäni aikana tavannut myös todella tunneälyisiä miehiä. Kuitenkin painottaisin, etten ole koskaan oikein "syttynyt" heistä, koska se empaattisuuskaan ei saa mennä liiallisuuteen.
On järjetöntä kategorisoida miehet ja naiset niin kauas toisistaan. Ensisijaisesti pitäisi varman yrittää löytää arvoiltaan yms. käytökseltään sentyyppinen ihminen, jonka kanssa monet asiat menevät yks yhteen. Ei kukaan voi kertoa sinulle yksiselitteistä naisten "käsittely"ohjetta.
Tuo on sama kun kysyisit "sen punamultapolun 14 c 3 pinkkiin pukeutuvan bruneten" käyttöohjetta. Eli suhteellista on. Tosin...nooh miehen logiikalla sinänsä ihan luonteva kysymys, koska voihan esim. uusien automallienkin käyttöohjeita tiedustella.- ja mies
ovat valovuosien päästä toisistaan
Syinä voisi mainita esimerkiksi "yhteisen kielen" puuttuminen täysin. - Streetlight
ja mies kirjoitti:
ovat valovuosien päästä toisistaan
Syinä voisi mainita esimerkiksi "yhteisen kielen" puuttuminen täysin.noinkaan.. Itse olen iän tuoman kokemuksen myötä alkanut otaa ihmisen ihmisenä, oli sitten mies tai nainen. Kummassakin sukupuolessa löytyy ihmisiä, joiden kanssa tulee toimeen tai sitten ei tule..
- Johnny
...tehdä naisesta objektia jonka käsittelyyn tiedustelisin manuaalia. Tarkoitin sillä yleisesti, miten tulisi käyttäytyä ensinnäkin toista loukkaamatta, miten miellyttää ja edetä asioissa. Käsittely on kuitenkin hyvin subjektiivista, sidoksissa vahvasti naisen itsenäisyyden tunteeseen. Usein herää kysymys esim. pelästymisestä todella pienissäkin asioissa joka voi ajaa toisen pakoon jos ottaa yhteyttä liian aktiivisesti tai paljastaa tunteitaan...
- Heebo
No, minua nyt ainakin loukkasi tämä:
"...sellainen ei juuri vakuuta että touhuaa typeryyksiä ja lopettaa ne vasta kun nainen sanoo niin. Ketään korkeatasoista naista ei vakuuta ihminen, joka ei itse "pyri ylöspäin", ts. yritä parantaa elämänlaatuaan & vuorovaikutussuhteitaan oman sisäisen tahtonsa tähden. "
Se, että edellyttää toiselta sosiaalista pyrkyryyttä, on todella loukkaavaa. Varsinkin kun sen pitäisi olla näemmä sisäsyntyistäkin. Pitää olla oma itsensä, ja sosiaalinen pyrkyri. Huh.
Vuorovaikutussuhteiden parantaminen edellyttää yleensä itsensä muuttamista, ja se on ihan yhtä vaikeaa naisellekin, joten tässä asiassa on ihan turhaan kasasta paineita puhtaasti miehen hartioille.
Niin, ja vai että nainenko sen sitten määrittelee mikä on "typeryyksien touhuamista". Arvatenkaan ei mikään sellainen asia joka miehestä tuntuisi typerältä mutta naisesta ei.
Jälleen yksi esimerkki siitä, kuinka itseään älykkäänä ja tasokkaana pitävä nainen on tosiasiassa kaikkea muuta.
- -M74-
Vois puhua ennemminkin ihmisten käsittelytaidosta. Vuorovaikutteinen kommunikointi tekee vaikutuksen. Joillain ihmisillä on henkistä kapasitettia joka tekee vaikutuksen muihin. Mun mielestä itsevarmuus, rehellisyys, kohteliaisuus ja karisma ovat tärkeitä työkaluja millä naisen saa tekemään ihan mitä haluaa ;-)
- FYYSISTÄ !!!
Ei kai tuohon uskalla vastata, kun menisi jo seksipalstan puolelle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794