Miksi ulkomaalainen

MMiksi

Olen hyväänäköinen mies jolla ei olisi mitään ongelmia tavata toisen sukupuolen edustajia, ei tosin ole ollut tarvetta moneen vuoteen. :) Kaikki hyvännäköiset mies/nais tuttavani ovat ongelmitta löytäneet rakkaansa Suomalaisista naisista/miehistä. Kaikki hyvännäköiset sinkutkin mitkä tiedän deittailevat Suomalaisia eikä tuskin kukaan edes haluaisi ulkomaalainen.

Nyt ihmettelenkin mitä teitä vaivaa kuin joudutte etsimään puolisonne "aidan toiselta puolelta"? Kärsittekö huonosta itsetunnosta vai mistä tällainen käyttäytyminen johtuu? En usko että täällä Suomi24.fi on vain rumiakaan ihmisiä, siitä olen elävä esimerkki. Mutta miksi ihmeessä joudutte tyytymään ulkomaalaisiin? Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan mutta normaalit, hyvännäköiset Suomalaiset löytäisi kyllä puolisonsa täältä Suomesta. Tietenkin jos vastaan tulisi Naomi Campbell niin pääni ehkä kääntyisikin mutta tuskin te miehet/naiset deittailevat tällaisia pakkauksia.

99

8083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää...

Joo, huonosta itsetunnosta kärsitään. Emme villeimmissä unelmissammekaan tohdi haaveilla kaltaisestasi hyvän näköisestä ja ilmeisen älykkäästä alfa-uroksesta, saati sittean aivan yhtä upeista ystävistäsi!

Ps. Olen erittäin ruma, typerä ja muutenkin outo (kuten reilut kuusi miljardia muuta maailman asukasta, jotka eivät ole onnistuneet saamaan suomalaista puolisoa). Terveiset kanssasisarilleni ja - veljilleni, eli kaikille teille joilla puolisona "ulkomaalainen"!

• vahingosta viisastuu

Minä ,typerä kana,menin ulkomaalaisen kanssa naimisiin.
      Tuli kulttuurierot yms.
      Nyt olen eroamassa,ja voi itkut tätä sotkua.
      Annan kaiken hatun noston SUOMALAISELLE MIEHELLE.
      Te seisotte naistenne rinnalla,ehkä juotte paljon,mutta niinhän täâlläkin maassa tehdään,kitataan aamusta alkaen viiniä,rakastajaa on joka ukolla....
      Olin tyhmä,en uskonut vanhempien sanoja,kun he varoittivat minua ulkomaalaisesta miehestä.
      Nyt uskon omien kokemusteni kautta,että on hyvin harvinaista jos etelänmiehen kanssa naiminen sujuu onnellisesti " elämän loppuun asti".
      Teistä suomalaisista miehistä sanotaan että lyötte ja juotte.
      Kyllä sitä osaavat muunkin maalaiset.Te sentään kunnioitatte naistanne,täâllä olen se synnyttäjä,rakastaja,siivooja,maman apuri kun kolottaa.
      KYLLÄ SE SUOMALAINEN ON AINA SUOMALAINEN VAIKKA MITEN PÄIN KÄÄNTELISI.

• ojaan kaada

Kulttuurierot? Ihanhan tuo kuulostaa perisuomalaiselta meiningiltä ;-)

Aika erikoinen veto muuten tuo, että suomalainen mies juo (ja lyö), mutta pysyy naisensa rinnalla. Minä vain olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että suomalainen nainen (tai minkä maalainen tahansa) ei ITSE halua pysyä sellaisen miehen rinnalla joka sikailee ja juo - saati että haluaisi sellaisen miehen (minkä maalainen tahansa)PYSYVÄN rinnallansa. Yleensähän näistä halutaan eroon ihan lähestymiskieltojen avulla. Mutta poikkeushan aina vahvistaa säännön...

• suomal. mies
        ojaan kaada kirjoitti:

Aika erikoinen veto muuten tuo, että suomalainen mies juo (ja lyö), mutta pysyy naisensa rinnalla. Minä vain olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että suomalainen nainen (tai minkä maalainen tahansa) ei ITSE halua pysyä sellaisen miehen rinnalla joka sikailee ja juo - saati että haluaisi sellaisen miehen (minkä maalainen tahansa)PYSYVÄN rinnallansa. Yleensähän näistä halutaan eroon ihan lähestymiskieltojen avulla. Mutta poikkeushan aina vahvistaa säännön...

Tosta yleistyksestä (suomal. mies) "lyö ja juo" voin kertoa, että en ole ikinä naista lyönyt ja harvoin otan alkoholia.

Sattuneesta syystä etsinkin puolisoni Venäjältä.

terkuin n. 35 v. suomal. mies

• kana
        ojaan kaada kirjoitti:

Tarkoitin sitä,että palstoilta lukee,miten suomalainen mies lyö ja juo.Kyllä sitä osataan muuallakin maailmassa.
        Ja sitten tuosta rinnalla pysymisestä:
        Suomalainen mies ON naimisissa vaimonsa kanssa,ei niinkuin täällä,SUKUNSA kanssa.
        Täällä kun mies lyö,siinä ei ole naisella nokan kopauttamista, " oma syys" sanoo suku.
        Suomessa sitä ei tarvi katsella eikâ kestää.
        Siellä EI tarvi pysyä liitossa,missâ on väkivaltaa ym,täällä tarvii,kun uskonto ei salli helpolla eroamista.
        Lähestymiskiellosta täällä ei ole kuultukaan.
        Ja nyt kun MINÄ uskallan ottaa eron,niin siinâhân ollaan suvun kesken palaverissa harva se viikko.
        Kädet ristiin pistän,kun kaikki on takana pâin.

• joo...
        kana kirjoitti:

Tarkoitin sitä,että palstoilta lukee,miten suomalainen mies lyö ja juo.Kyllä sitä osataan muuallakin maailmassa.
        Ja sitten tuosta rinnalla pysymisestä:
        Suomalainen mies ON naimisissa vaimonsa kanssa,ei niinkuin täällä,SUKUNSA kanssa.
        Täällä kun mies lyö,siinä ei ole naisella nokan kopauttamista, " oma syys" sanoo suku.
        Suomessa sitä ei tarvi katsella eikâ kestää.
        Siellä EI tarvi pysyä liitossa,missâ on väkivaltaa ym,täällä tarvii,kun uskonto ei salli helpolla eroamista.
        Lähestymiskiellosta täällä ei ole kuultukaan.
        Ja nyt kun MINÄ uskallan ottaa eron,niin siinâhân ollaan suvun kesken palaverissa harva se viikko.
        Kädet ristiin pistän,kun kaikki on takana pâin.

Pah. Tottakai väkivaltaisia ja juoppoja löytyy jokaisesta maasta. Olisi aika erikoista, jos löytysi sellainen läntti maailmasta, missä oltaisiin täysin tietämättömiä moisista vitsauksista. Aivan yhtä varmasti jokaisesta maasta löytyy myös ihmisiä, jotka ei lyö, juo tai petä. Sinä teet itse valinnan lähdetkö juopon vai raittiin matkaan kansallisuudesta viis!

Välillä vähän ihmetyttää, että oletteko te ihan aikuisia täysijärkisiä ihmisiä, jotka tänne näitä tarinoitanne kirjoitatte. Ei kai kukaan tosissaan kuvittele, että jonkin maan kansalaisuus takaisi absoluuttisen raittiuden tai juoppouden!?

• hermitas
        suomal. mies kirjoitti:

Tosta yleistyksestä (suomal. mies) "lyö ja juo" voin kertoa, että en ole ikinä naista lyönyt ja harvoin otan alkoholia.

Sattuneesta syystä etsinkin puolisoni Venäjältä.

terkuin n. 35 v. suomal. mies

Suomalainen mies yleisesti ottaen juo ja lyö, siitä on tilastoitu. Harvassa ovat ne miehet, jotka eivät juo ja lyö tai juo tai lyö. Suomalainen mies ei ole koskaan vedonnut minuun mitenkään, Joten löysin mieheni Ranskasta. Olen 40 vuotias nainen.

• Ohoh
        hermitas kirjoitti:

Suomalainen mies yleisesti ottaen juo ja lyö, siitä on tilastoitu. Harvassa ovat ne miehet, jotka eivät juo ja lyö tai juo tai lyö. Suomalainen mies ei ole koskaan vedonnut minuun mitenkään, Joten löysin mieheni Ranskasta. Olen 40 vuotias nainen.

Ranskassa sitä vasta juodaankin ja lyödäänkin, molempia vuositasolla selvästi enemmän kuin Suomessa.

• naikkonen100

Kyllä olen nähnyt kavereilla huonoja suomalaisia miehiä ja hyviä ulkomaalaisia ja toisin päin. Mikään ei ole noin yksinkertasta.

Ja jos mies hakkaa niin se on kyllä pahin vika. Noi rakastajat ym ei kuitenkaan vie terveyttä ellei niillä ole hiv...

• Miirre

voi voi elämä ei aina ole niin yksinkertaista... En todellakaan ole etsinyt aidan toiselta puolelta.. päin vastoin en ikinä edes kuvitellut että voisin olla mustan miehen kanssa. Tapahtui vain eräänä päivänä että olin ystäväni järjestämissä juhlissa ja paikalla oli yksi afrikkalainen mies.. asiallisesti tuli keskustelemaan kanssani... huomasin hänen olevan aivan loisto tyyppi ja nyt on vuosi seurusteltu. Sanotaan että rakkaus ei kysy aikaa eikä paikkaa... miksi se kysyisi kansallisuutta?

• MMiksi

Tarkoitin vaan että baareissa/yökerhoissa löytyy aivan mahtavia Suomalaisia yksilöitä joten miksi edes sotkea omaa elämänsä seurustelemalla ulkomaalaisen kanssa? Kaikki tietää että rasismi kukoistaa alintajuisesti tänäkin päivänä keskuudessamme joten MIKSI sotkea omaa elämänsä? Jos ulkomaalainen tulee puhumaan kanssasi niin voisit vaikkapa kävellä pois. Niin minä teen, ellei sitten Naomi sattuu kohdalleni.

• ymmärrä
        MMiksi kirjoitti:

Tarkoitin vaan että baareissa/yökerhoissa löytyy aivan mahtavia Suomalaisia yksilöitä joten miksi edes sotkea omaa elämänsä seurustelemalla ulkomaalaisen kanssa? Kaikki tietää että rasismi kukoistaa alintajuisesti tänäkin päivänä keskuudessamme joten MIKSI sotkea omaa elämänsä? Jos ulkomaalainen tulee puhumaan kanssasi niin voisit vaikkapa kävellä pois. Niin minä teen, ellei sitten Naomi sattuu kohdalleni.

Kaikki eivät katso ensimmäiseksi ihmisen kansalaisuutta, tai ajattele muiden mielipiteitä, vaan antavat palaa silloin kun tapaavat hyvän tyypin. Hyvät tyypit ovat aivan liian harvassa jotta voisi vain kävellä pois omiin tai muiden ennakkoluuloihin vedoten. Aivan sama onko tämä henkilö kotoisin Afrikasta vai Savosta. Rakkaus kun ei todellakaan katso aikaa, paikkaa eikä kansallisuutta. Eikä se myöskään sotke elämää, jos sen oikean löytää. Sen vääränhän voi löytää myös suomalaisesta, ja muiden ennakkoluulojen kanssa on vain aikuisen ihmisen opittava elämään.

• vaain...
        MMiksi kirjoitti:

Sinä saat ihan vapaasti kävellä pois; se on sinun valintasi. Toivottavasti löydät joskus oman "Naomisi".

P.s Vaikea uskoa että olet (nuori) mies. Olet kuin virtuaalinen naapurin mummo, joka verhon raosta kurkkii :)

• Siksi
        MMiksi kirjoitti:

En hakenut omaa ulkomaalaistani tarkoituksella eikä hänkään etsinyt minun seuraani. Tutustuimme aivan muiden ihmisten kautta enkä tutustuessani todellakaan suunnitellut "sotkevani elämääni" seurustelulla hänen kanssaan. Yhteinen sävel kuitenkin löytyi.
        Vaikka ei olekaan Robert Redford, ei ole halua kävellä pois, mutta rasismi harmittaa.

• Onnellinen
        MMiksi kirjoitti:

Mitä tarkoitat sotkea?
        Sitäkö ettei vaan tehdä tänne hienorotuisten ja siniveristen Suomalaisten joukkoon mutaatiolapsia?
        Olen pahoillani jos olen onnellinen miheni kanssa enkä tunne mitenkään sotkeneeni omaa, hänen tai sukulaisiemme ym. elämää.

• jetsulleen
        ymmärrä kirjoitti:

Kaikki eivät katso ensimmäiseksi ihmisen kansalaisuutta, tai ajattele muiden mielipiteitä, vaan antavat palaa silloin kun tapaavat hyvän tyypin. Hyvät tyypit ovat aivan liian harvassa jotta voisi vain kävellä pois omiin tai muiden ennakkoluuloihin vedoten. Aivan sama onko tämä henkilö kotoisin Afrikasta vai Savosta. Rakkaus kun ei todellakaan katso aikaa, paikkaa eikä kansallisuutta. Eikä se myöskään sotke elämää, jos sen oikean löytää. Sen vääränhän voi löytää myös suomalaisesta, ja muiden ennakkoluulojen kanssa on vain aikuisen ihmisen opittava elämään.

Niin,rakkaushan ON sokea.
        Kyllâ se sitten eteen tulee,kun kulttuurikysymykset ovat puitavina.
        Kyllä moni rakastuu islamilaiseen tai muuhun,ja hyvinhän se varmasti menee,kunnes...
        meneppä hänen kotimaahansa,niin shokki on valmis.

• etukäteen!
        jetsulleen kirjoitti:

Kyllä moni rakastuu islamilaiseen tai muuhun,ja hyvinhän se varmasti menee,kunnes...

Ehkä kannattaisi käydä puolison kotimaassa ja tutustua sukuun/perheeseen, ennen kuin säntää naimisiin. Paljon löytyy myös ihan asiallista kirjallisuutta eri kulttuureista ja eroista eri kulttuurien välillä. Ei nämä asiat nyt ihan niin shokkina voi tulla, jos vähänkään on järkeä päässä.

• niinpä niin
        etukäteen! kirjoitti:

Ehkä kannattaisi käydä puolison kotimaassa ja tutustua sukuun/perheeseen, ennen kuin säntää naimisiin. Paljon löytyy myös ihan asiallista kirjallisuutta eri kulttuureista ja eroista eri kulttuurien välillä. Ei nämä asiat nyt ihan niin shokkina voi tulla, jos vähänkään on järkeä päässä.

Niin juuri,mutta kuinka moni " rakastunut" on täydessâ jârjen voimissaan...????
        Minä en ainakaan ollut,ja nyt se realiteetti on edessä.
        Eikä hyvältä nâytä.

• MMiksi
        Onnellinen kirjoitti:

Mitä tarkoitat sotkea?
        Sitäkö ettei vaan tehdä tänne hienorotuisten ja siniveristen Suomalaisten joukkoon mutaatiolapsia?
        Olen pahoillani jos olen onnellinen miheni kanssa enkä tunne mitenkään sotkeneeni omaa, hänen tai sukulaisiemme ym. elämää.

Sotkemalla tarkoitan lähinnä sitä että vaikeuttaa omaa elämänsä vetämällä rasismi siihen mukaan. Jos seurustelet ulkomaalaisen kanssa niin varmasti saat kuulla rasistisia kommentteja muilta ihmisiltä. Vai olenko ihan väärässä tässä asiassa?

• Miirre
        MMiksi kirjoitti:

En usko että baari on oikea paikka etsiä / löytää elämänkumppania...

En mielestäni ole sotkenut elämääni seurustelemalla ulkomaalaisen kanssa.. meidän yhteinen kieli on suomi ja hän on myös kristitty... syö suomalaista ruokaa jne.. tasa-arvoinen ja tasapainoinen suhde meillä ainakin vielä on! Ehkä jos jokin menee vikaa on helppo syyttää kulttuurieroa ja väittää että ongelmat johtuvat siitä.

• törmätty
        MMiksi kirjoitti:

Sotkemalla tarkoitan lähinnä sitä että vaikeuttaa omaa elämänsä vetämällä rasismi siihen mukaan. Jos seurustelet ulkomaalaisen kanssa niin varmasti saat kuulla rasistisia kommentteja muilta ihmisiltä. Vai olenko ihan väärässä tässä asiassa?

Minä en vain seurustele, vaan olen avioliitossa ulkomaalaisen kanssa. Kertaakaan emme ole törmänneet minkäänlaiseen rasismiin tai rasistisiin kommentteihin - ajatuskin tuntuu omituiselta! Puolisoni ei tosin edusta minkäänlaista (suomalaisten luomaa) stereotypiaa ulkomaalaisesta, enkä minä puolestani stereotypiaa henkilöstä, joka nai ulkomaalaisen. Ehkäpä se selittää tämän rasismin puutteen?

Mutta vaikka monet suomalaiset vähän ennakkoluuloisia ovatkin, niin on aika vaikea kuvitella heitä huutelemassa rasistisia kommentteja jonkun avioparin perään, vaikka puolisoista toinen olisikin ulkomaalainen. Vaatii kyllä aikamoista pokkaa ja käytöstapojen puutetta, jos näin käy.

Tietysti jos itse pyörit jossain hölmöläisporukassa, jossa pilottitakit soittavat suutansa, niin saatat hyvinkin törmätä alatyylisiin kommentteihin seurustellessasi ulkomaalaisen kanssa.

• Onnellinen
        MMiksi kirjoitti:

Ehkä täällä pääkaupunkiseudulla asuu jo hivenen ulkomaalaisiin tottuneita ihmisiä?
        Monilla tutuillamme ja sukulaisillamme on työelämässäkin ulkolaisia työkavereita.
        Esim. Nokialla työskentelee paljon ulkomaalaisia.
        Mene ja tiedä?
        Ensimmäisen kerran törmäsin rasismiin näillä ko. sivuilla.

Ennakkoluuloja on ihmisillä saattanut olla, sillä ovat positiivisesti aina yllättyneet mieheni todella kohteliaasta ja muut huomioon ottavasta käytöksestä.
        Nämä kyseiset tavat kun tuntuvat olevan enään isovanhemmillamme hallussa ja ehkä juuri ja juuri vanhemmillamme.

• ymmärrä
        jetsulleen kirjoitti:

Rakkaus on sokea, mutta kyllä se näiden muslimienkin kanssa saattaa onnistua. Ihmiset ovat erilaisia, ja se oma kulttuuri on eri ihmisille tärkeämpi kuin toisille. Minä olen käynyt hänen kotimaassaan useasti. Jo ennen avioitumistamme tapasin hänen perheensä useaan otteeseen. Jälkeenpäin asuimmekin hänen kotimaassaan vuoden päivät, ja hyvin on suhteemme edelleen voimissaan. Olen pahoillani huonoista kokemuksistasi, mutta kyllä niitä hyviäkin täältä löytyy. Minulle on aivan sama mitä ihmiset ajattelevat suhteestamme, kunhan itse olen onnellinen. Se se vasta hyvää itsetuntoa vaatiikin. Jos olisin huonolla itsetunnolla varustettu, kuten alkup. mietti, olisin varmasti vain kävellyt raukkamaisesti pois ulkomaalaisen mieheni tavatessani. Vain heikot, huonolla itsetunnolla tms. ongelmilla varustetut ihmiset pelkäävät ulkoapäin tulevia ennakkoluuloja/rasismia noin paljon. Vaatii vahvuutta elää omaa elämäänsä muiden mielipiteistä välittämättä. Toisaalta emmepä ole paljon rasismia osaksemme saaneetkaan.

• jännää
        törmätty kirjoitti:

Minä en vain seurustele, vaan olen avioliitossa ulkomaalaisen kanssa. Kertaakaan emme ole törmänneet minkäänlaiseen rasismiin tai rasistisiin kommentteihin - ajatuskin tuntuu omituiselta! Puolisoni ei tosin edusta minkäänlaista (suomalaisten luomaa) stereotypiaa ulkomaalaisesta, enkä minä puolestani stereotypiaa henkilöstä, joka nai ulkomaalaisen. Ehkäpä se selittää tämän rasismin puutteen?

Mutta vaikka monet suomalaiset vähän ennakkoluuloisia ovatkin, niin on aika vaikea kuvitella heitä huutelemassa rasistisia kommentteja jonkun avioparin perään, vaikka puolisoista toinen olisikin ulkomaalainen. Vaatii kyllä aikamoista pokkaa ja käytöstapojen puutetta, jos näin käy.

Tietysti jos itse pyörit jossain hölmöläisporukassa, jossa pilottitakit soittavat suutansa, niin saatat hyvinkin törmätä alatyylisiin kommentteihin seurustellessasi ulkomaalaisen kanssa.

Puolet ajasta palstan naiset valittavat kuinka heidän ulkkismiehensä kärsivät niin vaaaaaltavasti tästä hirmuisesta rasistisesta Suomesta, töitäkään ei saa sen takia jne. jne.

Sitten kun samaa asiaa kysytään vähän toiselta kantilta, niin ei TIETENKÄÄN mitään rasismia olla koskaan huomattu eikä siitä ole meille mitään ongelmia tullut. ;)

• ajatellut
        jännää kirjoitti:

Puolet ajasta palstan naiset valittavat kuinka heidän ulkkismiehensä kärsivät niin vaaaaaltavasti tästä hirmuisesta rasistisesta Suomesta, töitäkään ei saa sen takia jne. jne.

Sitten kun samaa asiaa kysytään vähän toiselta kantilta, niin ei TIETENKÄÄN mitään rasismia olla koskaan huomattu eikä siitä ole meille mitään ongelmia tullut. ;)

että "tämän palstan naiset" ei ehkä ole mikään kovin yhtenäinen käsite? Toiset ovat kohdaneet rasismia, toiset eivät. Toisten miehet ovat olleet onnekkaita esim. töiden suhteen, toiset eivät. Eri ihmisillä kun on erilaiset kokemukset eri asioista, jos et tätä vielä ole huomannut :)

• laske allesi...
        jännää kirjoitti:

Se on kiva jos jännittää, mutta vastasin vain omasta puolestani. Käsittääkseni kysymys oli osoitettu niin miehille kuin naisillekin, joten mikään "palstan naisten" äänitorvi en tunne olevani; monilla on varmaan aivan päinvastaisiakin kokemuksia. Ikävää, jos vastaukseni tuotti sinulle pettymyksen, mutta suurimmalle osalle Suomalaisista ulkomaalainen ei ole mikään hämmästelyn aihe.

• --..--
        Onnellinen kirjoitti:

Ehkä täällä pääkaupunkiseudulla asuu jo hivenen ulkomaalaisiin tottuneita ihmisiä?
        Monilla tutuillamme ja sukulaisillamme on työelämässäkin ulkolaisia työkavereita.
        Esim. Nokialla työskentelee paljon ulkomaalaisia.
        Mene ja tiedä?
        Ensimmäisen kerran törmäsin rasismiin näillä ko. sivuilla.

Ennakkoluuloja on ihmisillä saattanut olla, sillä ovat positiivisesti aina yllättyneet mieheni todella kohteliaasta ja muut huomioon ottavasta käytöksestä.
        Nämä kyseiset tavat kun tuntuvat olevan enään isovanhemmillamme hallussa ja ehkä juuri ja juuri vanhemmillamme.

"Ehkä täällä pääkaupunkiseudulla asuu jo hivenen ulkomaalaisiin tottuneita ihmisiä?"

ehkä länsimaisiin ihmisiin, mutta tuskin muslimeihin.

• siksiniksi
        MMiksi kirjoitti:

Voi herranjestas sentään..siis jos tulee joku ulkomaalainen juttelemaan niin pois pitäisi kävellä. Samoin pitäisi ilmeisesti tehdä jos joku muuten poikkeava, vaikka vammainen tulee juttelemaan. Pinnallista menoa, ja minusta oikeasti todella surullista.

• muslimeista?
        --..-- kirjoitti:

"Ehkä täällä pääkaupunkiseudulla asuu jo hivenen ulkomaalaisiin tottuneita ihmisiä?"

ehkä länsimaisiin ihmisiin, mutta tuskin muslimeihin.

Luokitallaanko siis vain muslimimiehet ulkomaalaisiksi?
        Jaa, mihinköhän kastiin sitten luetellaan minun mieheni, joka ei ole muslimi mutta ei myöskään Suomalainen.

• noh...
        ajatellut kirjoitti:

että "tämän palstan naiset" ei ehkä ole mikään kovin yhtenäinen käsite? Toiset ovat kohdaneet rasismia, toiset eivät. Toisten miehet ovat olleet onnekkaita esim. töiden suhteen, toiset eivät. Eri ihmisillä kun on erilaiset kokemukset eri asioista, jos et tätä vielä ole huomannut :)

Tämän palstan naiset ovat yleensä aika yhtenäinen sakki, jokaisella mies jostain vinku-Intiasta ja ongelmia UVIn kanssa.

• tyyppi
        MMiksi kirjoitti:

Taidat itse olla rasisti.

• ivaa?

Tässä sinulle minun tarinani lyhykäisyydessään.
      Olen hyvännäköinen, himo urheilija ja menestynyt työelämässä.
      Avopuolisoni ei ole suomenkansalainen.
      Hän on kova tekemään työtä, ansaitsee erittäin hyvin, myös himo urheilija sekä mielestäni erittäin hyvännäköinen.
      Tapasin hänet sattumalta ravintolassa nelisen vuotta sitten.
      Häntä ennen olin tapaillut vain suomalaisia.
      Olin aika villi ja hurjaluontoinen.
      Entidä mikä vinksahti korvieni välissä, mutta olin täysin tämän tummasilmäisen ja mustakiharaisen ilmestyksen pauloissa.
      Luulen että minun tilanteessani halusin kokeilla jotakin uutta, mutta jäinkin kiikkiin.
      Jokin tässä kohteliaassa miehessä on niin hienoa etten ole ennen kokenut moista nautintoa niin henkisesti kuin fyysisesti.

• höpö

Satutuokio on toisella keskustelupalstalla.

• Voi sinua
        höpö kirjoitti:

Satutuokio on toisella keskustelupalstalla.

Et ole vissiin kokenut suurta rakkautta ;)

• jebu
        Voi sinua kirjoitti:

Et ole vissiin kokenut suurta rakkautta ;)

Aivosolut päässä estää suuria rakkauksia esim. arabimiehiin.

• ???

Minä en etsinyt puolisoani "aidan toiselta puolelta", hän käveli itse vastaan ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Ja siihen on nyt vain tyytyminen. Suomalaista puolisoa en ollut löytänyt, koska kohdalleni sattui vain sitoutumiskyvyttömiä miehiä, jotka halusivat ainoastaan pitää hauskaa. Tämä ulkomaalainen oli heti tosissaan, ja korostan vielä ettei oleskeluluvan saamisesta ollut kysymys, koska se hänellä jo oli.

• vastausta.

Me vain tavattiin. Oli lokakuinen sunnuntai ja silloin satoi...Luojan kiitos en kävellyt pois - ei tullut mieleenikään! Siitä on jo aikaa, mutta yhä edelleen hän on minun Aurinko, minun kaikki.

• ....

nyt ihmettelenkin miten voit olla noin pihalla.

• syy

1. Yleensä venäläisellä tai thaimaalaisella naisella on henkinen puoli (naisellisuus, perhearvot, luotettavuus ja sitoutuminen parisuhteeseen korkeamalla tasolla kuin suomalaisilla naisilla. En kiellä etteikö Suomesta löytyisi kauniita naisia, mutta on vaikea löytää suomalaista naista, jolla on koko paketti kunnossa. Onko järkeä sitoutua parisuhteeseen suomalaisen naisen kanssa, jos jo etukäteen tietää, että parisuhde päättyy eroon viimeistään muutaman vuoden kuluttua naisen pettämisen, mustasukkaisuuden tai alkoholiongelmien takia?

2. Monikulttuurisessa suhteessa lapsista kehittyy älykkäämpiä kuin saman kulttuurin edustajien lapsista.

3. Itsekin haluaa oppia uuden kielen ja tutustua toiseen kulttuuriin.

• pätee

myös Suomalaisiin miehiin,
        Tähän on täällä menty.
        Naisista on tullut urahakuisia komentelioita hirviöitä ja miehistä peukalokeskelläkämmentä laiskottelevia hiirulaisia.
        Muistakaa nyt ei koske kaikkia, mutta suureen osaan sinkku ystävistäni tämä pätee.

• soomalainen

1. Suomalainen nainen ei suostu jalkarätiksi,eikä miehen alamaiseksi.Mekin olemme ihmisiä ja niin kohtelemme miestämme,kun he meitä vaimoja.
        2.Ei pidä todellakaan paikkaansa.Minulla on suomalaisen miehen ja ulkomaalaisen miehen kanssa lapsi,molemmat ovat yhtâ älykkäitä,terveitâ ym.
        Eli,tyrmään täysin kohdan kokemiksieni perusteella.
        3.Kulttuuria ja kieliâ oppii muutenkin kuin naimalla.
        En minäkäân ole 6 eri kansallisuuden/maalaisen kanssa ollut naimisissa ja osaan kielet ihan koulun kautta.

• Uggeli
        soomalainen kirjoitti:

1. Suomalainen nainen ei suostu jalkarätiksi,eikä miehen alamaiseksi.Mekin olemme ihmisiä ja niin kohtelemme miestämme,kun he meitä vaimoja.
        2.Ei pidä todellakaan paikkaansa.Minulla on suomalaisen miehen ja ulkomaalaisen miehen kanssa lapsi,molemmat ovat yhtâ älykkäitä,terveitâ ym.
        En minäkäân ole 6 eri kansallisuuden/maalaisen kanssa ollut naimisissa ja osaan kielet ihan koulun kautta.

3. Mutta pointti onkin siinä, että oppiminen on huomattavasti helpompaa, jos se opettaja on kotona. Motivoikin aivan eri tavalla...

Ja alkuperäiseen kommenttiin. Joskus se kohtaaminen vain tapahtuu. Se voi tapahtua kirjastossa, lähikaupassa tai ulkomailla. Tietenkin on niitäkin jotka etsivät sitä ulkomailta, mutta eivät kaikki.

• soumalainen
        soomalainen kirjoitti:

naisellisuus, perhearvot, luotettavuus ja sitoutuminen parisuhteeseen eivät tarkoita "jalkarättinä" tai "alamaisena" olemista. en ymmärrä miksi olet sen niin käsittänyt.

"Mekin olemme ihmisiä ja niin kohtelemme miestämme,kun he meitä vaimoja."

älä yleistä. tiedät varmasti sinäkin että kaikki eivät kohtele vaan jotkut kohtelevat miestään hyvin vaikka mies kohtelisi naista huonosti, jotkut kohtelevat miestä huonosti vaikka mies kohtelisi naista hyvin.

• ..............................

No saisihan sitä vähemmän nätimpiä suomestakin, mutta ulkomailta saa samalla hinnalla vähän käytettyä luxusta mihin muuten ei olisi varaa. Miksi ostaa puhkikulunutta tojotaa kun saa vähän käytetyn urheiluauton muualta samaan hintaan.

• kaufi

Miksi minulle sopii paremmin ulkkis?

1.Halusin miehen, joka on mies.Ei mikään leipuri, joka häärii keittiössä.
        2.Inhoan juomista (myös vähäistä).
        3.En voi sietää lenkkimakkaraa mutustavaa ihmistä.
        4.Inhoan lätkää ja formuloita.

Nämä ominaisuudet ja paljon muuta ihanaa löysin miehestäni.Ja edelleen 13 vuoden jälkeen olen tyytyväinen.

• noin...
        kaufi kirjoitti:

Miksi minulle sopii paremmin ulkkis?

1.Halusin miehen, joka on mies.Ei mikään leipuri, joka häärii keittiössä.
        2.Inhoan juomista (myös vähäistä).
        3.En voi sietää lenkkimakkaraa mutustavaa ihmistä.
        4.Inhoan lätkää ja formuloita.

Nämä ominaisuudet ja paljon muuta ihanaa löysin miehestäni.Ja edelleen 13 vuoden jälkeen olen tyytyväinen.

Saanee sanoa, että jos noin vaatimattomat olivat miehestä etsimäsi ominaisuudet, syy siihen miksi moista et löytänyt Suomesta saattaa piileä peiliss. Eikös vain?

• ihminen

Jotenkin käsittämätöntä, että joku jaksaa puuttua siihen kenen kanssa kukakin serustelee/ on naimisissa. Mitä se sinua liikuttaa ? Kirjoitat aivan kuin nainen, ne yleensä jauhaa mitä hölmöimpiä asioita, mutta se jotenkin sopii naisille.
      Sinun kirjoituksesi on lapsellinen. Ulkonäkö. Ulkonäkö. Ulkonäkö. Voi taivas, jos sinä ja ulkomaalainen olisitte tarjolla, ymmärtäisin TÄYSIN miksi suomalainen nainen valitsee sen ulkomaalaisen.

• MMiksi

Lueppa uudestaan mitä olen aikaisemmin kirjoittanut. En todellakaan paheksu sitä että jotkut valitsevat ulkomaalainen puolisoa, vaan enemmänkin ihmettelen MIKSI näin tehdään. Minun tuttavapiirissäni kun ei löydy ainoakaan ulkomaalainen, eikä me todellakaan mitä rasisteja olla. Mutta vähänkin hyvännäköinen Suomalainen löytää kyllä ihan omasta maasta seurustelukavereita joten ihmettelin muuten vain.

• ........................
        MMiksi kirjoitti:

Lueppa uudestaan mitä olen aikaisemmin kirjoittanut. En todellakaan paheksu sitä että jotkut valitsevat ulkomaalainen puolisoa, vaan enemmänkin ihmettelen MIKSI näin tehdään. Minun tuttavapiirissäni kun ei löydy ainoakaan ulkomaalainen, eikä me todellakaan mitä rasisteja olla. Mutta vähänkin hyvännäköinen Suomalainen löytää kyllä ihan omasta maasta seurustelukavereita joten ihmettelin muuten vain.

Ainahan niitä omanmaalaisia "seukkauskavereita"löytää, mutta pidemmäksi aikaa ei kyllä näistä kokelaista ollut..Mutta siis ihan hyvin olisin voinut suomalaisen miehen kanssa elää, mutta kun satuin nyt tapaamaan ulkomaalaisen, jonka kanssa kaikki loksahti paikoilleen. En minä ole etsinyt nimenomaan suomalaista tai ulkomaalaista puolisoa, enkä ole raahannut miestäni tänne mistään.Satuin vaan tapaamaan ulkomaalaisen, eikä kaduta.En oikein ajattelekkaan häntä ulkomaalaisena.
        Sitä olen ajatellut joskus, että ehkä suomalaisen miehen kanssa olisi ollut helpompaa, kun täällä suomessa asutaan. Siis ettei olisi rasismista/ennakkoluuloista johtuvia ongelmia, mutta luultavasti suomalaisen kanssa olisi sitten jokin muu ongelma..

• korjaan
        MMiksi kirjoitti:

Kirjoitit : Mutta vähänkin hyvännäköinen Suomalainen ...

Tuosta syystä olet tyhmä.

• sinä
        MMiksi kirjoitti:

Siis mitä kummaa? Et siis ihmettele rumien ihmisten valintaa seurustella ulkomaalaisten kanssa... mutta hyvännäköisten kyllä. Niinkö? Ja mikä se sun Naomi juttu on? Sekinkö siis on ymmärrettävämpää jos hyvännäköinen suomalainen ja hyvännäköinen ulkomaalainen valitsevat toisensa. Juttus on vähän ristiriidassa, eikä ihan vähän.

• miestä koska

kaikki tapaamani suomi-pojat vat olleet:
      -hiljaisia
      -huonokäytöksisiä
      -tylsiä
      -huonoja sängyssä
      -viinaan meneviä
      -eivät kerro kohteliaisuuksia

Itse olen kaunis,hyvinpukeutuva ja ulkomaalaiset miehet, jotka kelpuutan ovat kaikki olleet hyvännäköisiä,hyvinpukeutuvia, puheliaaita,avoimia ja mikä parasta hyviä sängyssä.En pysty enää olemaan suomi-pojan kanssa ellen halua tylsistyä kuoliaaksi,sorry vaan...

• jepu

Please, älä viitsi jauhaa paskaa. Nolaat lähinnä itsesi.

P.S. Laihduta parikyt kiloo nii suomalaisetkin miehet kiinnostuu.

• ulkomaalaisiin

En ymmarra miten joku muka joutuu tyytymaan ulkomaalaisiin, onko se jotenkin huonompi vaihtoehto? Mielestani se on pikemminkin painvastoin, miksi tyytyisin pariin miljoonaan suomalaiseen kun maailmassa on niin paljon enemman???
      Olen vain kerran seurustellut suomalaisen miehen kanssa, lyhyt ja aika lattea kokemus. En todellakaan tieda miksi poikaystavani ovat aina olleet ulkomaalaisia (paitsi etta nykyaan asun ulkomailla ja suomalaisia on vaikea loytaa), niin on vain kaynyt ja taytyy myontaa etta pidan monista esim. etela-eurooppalaisten piirteista, miehet on avoimia, kertoo tunteistaan, kehuu, juo tulematta kanniin, on positiivisia, jne, jne...
      Tama on tietenkin minun kokemukseni mutta olen erittain tyytyvainen valintaani!!!! hehee...

• Translator

Ohessa käännös tekstistä:

"En saanut kotimaastani miestä, piti muuttaa muualle. En ole tosin sieltäkään saanut miestä."

• ymmärrys?

Mitä väliä sillä ulkoisella on, jos ei ymmärrystä ole? Kovin on ajatuksen kulku rajallista sinullakin. Noin ajattelemattomat, vaikka olisi kuin hyvän näköisiä, putoavat automaattisesti pois minun "suosikkilistaltani".
      Kansallisuus sinänsä on sivuseikka. En etsi mitään tiettyä kansallisuutta tai tietyn näköistä ihmistä vaan sellaista jonka rinnalla olisi hyvä elää.

• MMiksi

Voisitko edes yrittää ymmärtää minkä minä ajoin takaa? Eli nyt viikonloppunakin näkyi erittäin hyvännäköisiä Suomalaisia baarissa, osa niistä olivat sinkkuja, sen satun nyt vaan tietämään. Uskallan väittää ettei kukaan niistä edes katsoisi ulkomaalaisia perään, vaan ne tulevat kaikki löytämään oman kullansa täältä Suomesta. :)
        Eli ne parhaimmat/kauneimmat Suomalaiset eivät tarvitse hakea puolisonsa muualta. En tunne ketään joka näin olisi tehnyt, siksi ihmettelenkin ketkä ne sitten ovat jotka joutuvat etsimään puolisonsa "aidan toiselta puolelta"?
        Minun puolestani saavatkin etsiä jos se tekee heitä onnelliseksi. Itse uskon että ne on katsonut liikaa Amerikkalaisia TV:sarjoja ja siksi luulevatkin että ulkomaalaisia ovat niin ihania kun miltä ne sarjoissa vaikuttavat...

• mrs. T
        MMiksi kirjoitti:

Voisitko edes yrittää ymmärtää minkä minä ajoin takaa? Eli nyt viikonloppunakin näkyi erittäin hyvännäköisiä Suomalaisia baarissa, osa niistä olivat sinkkuja, sen satun nyt vaan tietämään. Uskallan väittää ettei kukaan niistä edes katsoisi ulkomaalaisia perään, vaan ne tulevat kaikki löytämään oman kullansa täältä Suomesta. :)
        Eli ne parhaimmat/kauneimmat Suomalaiset eivät tarvitse hakea puolisonsa muualta. En tunne ketään joka näin olisi tehnyt, siksi ihmettelenkin ketkä ne sitten ovat jotka joutuvat etsimään puolisonsa "aidan toiselta puolelta"?
        Minun puolestani saavatkin etsiä jos se tekee heitä onnelliseksi. Itse uskon että ne on katsonut liikaa Amerikkalaisia TV:sarjoja ja siksi luulevatkin että ulkomaalaisia ovat niin ihania kun miltä ne sarjoissa vaikuttavat...

Luuletko sä ihan tosissaan,et jotkut joutuvat "tyytymään" ulkomaalaiseen puolisoon!? Nää sun jutut täytyy olla jotain provoilua tai olet jostain ihan peräkyliltä! Ensinnäkin kauneus on katsojan silmissä, en tajua näit sun "parhaimmat/kauneimmat" -juttujasi! Itse en ole mikään kaunotar, mutta ei esim. uusi missimmekään ole MIELESTÄNI kauneimpia näkemiäni ihmisiä...En myöskään tunnista itseäni täällä kuvailluksi "jokinorsuksi", mutta en tuskin "osaisi" seurustella suomalaisen miehen kanssa ja ennen kaikkea, en ole koskaan tavannut suomalaista miestä, joka olisi kiinnittänyt huomioni ja kiinnostukseni. En hauku suomalaisia miehiä, on minullakin veli ja isä, hyviä miehiä! Mutta makunsa kullakin, ei ole kyse mistään "amerikkalaisten tv-ohjelmien maailman kuvan" ihailemisesta, itse olen matkustellut ja asunut ympäri maailmaa, mutta koskaan en ole SUOSTUNUT Amerikkaan edes visiitille... Ja kuinka moni hakemalla hakee puolisonsa...just joo....

• terkkuja
        mrs. T kirjoitti:

Luuletko sä ihan tosissaan,et jotkut joutuvat "tyytymään" ulkomaalaiseen puolisoon!? Nää sun jutut täytyy olla jotain provoilua tai olet jostain ihan peräkyliltä! Ensinnäkin kauneus on katsojan silmissä, en tajua näit sun "parhaimmat/kauneimmat" -juttujasi! Itse en ole mikään kaunotar, mutta ei esim. uusi missimmekään ole MIELESTÄNI kauneimpia näkemiäni ihmisiä...En myöskään tunnista itseäni täällä kuvailluksi "jokinorsuksi", mutta en tuskin "osaisi" seurustella suomalaisen miehen kanssa ja ennen kaikkea, en ole koskaan tavannut suomalaista miestä, joka olisi kiinnittänyt huomioni ja kiinnostukseni. En hauku suomalaisia miehiä, on minullakin veli ja isä, hyviä miehiä! Mutta makunsa kullakin, ei ole kyse mistään "amerikkalaisten tv-ohjelmien maailman kuvan" ihailemisesta, itse olen matkustellut ja asunut ympäri maailmaa, mutta koskaan en ole SUOSTUNUT Amerikkaan edes visiitille... Ja kuinka moni hakemalla hakee puolisonsa...just joo....

Sinne Alanyaan. ;)

• mrs. T
        terkkuja kirjoitti:

Sinne Alanyaan. ;)

..käynyt kolmestikin! ;) -Naureskelin paikalliseten kundien kanssa kuinka he leikkivät suomi-tyttöjen kustannuksella... ;) Eli "vastaukseksi" älynväläykseesi, ei ole kokemusta turkkilaisesta...

• MMiksi
        mrs. T kirjoitti:

Toi "kauneus on katsojan silmissä" keksijä on varmasti ollut tosi hyvän näköinen...Heh. En halua väitellä vastaan tässä asiassa, varmastikin olet löytänyt ihan hyvän kumppanin itsellesi. Synkkä vaan että jotkut on haettava puolisonsa niin kaukana, elämäsi olisi paljon helpompi jos voisit etsiä mies täältä Suomesta. Aika jännä muuten toi ettet ole ikinä tavannut suomalaista miestä joka olisi kiinnittänyt huomiosi ja kiinnostuksesi - mistä peräkylästä sinä sitten olet kotoisin? Suomi on täynnä hyvännäköisiä naisia/miehiä, mutta ne markkinat eivät taida vaan olla auki kaikille. Jotkut joutuvat katsomaan sivusta ja silloin on ehkä monesti helpompi katsoa "yli rajojen", so to speak...

• mrs. T
        MMiksi kirjoitti:

Toi "kauneus on katsojan silmissä" keksijä on varmasti ollut tosi hyvän näköinen...Heh. En halua väitellä vastaan tässä asiassa, varmastikin olet löytänyt ihan hyvän kumppanin itsellesi. Synkkä vaan että jotkut on haettava puolisonsa niin kaukana, elämäsi olisi paljon helpompi jos voisit etsiä mies täältä Suomesta. Aika jännä muuten toi ettet ole ikinä tavannut suomalaista miestä joka olisi kiinnittänyt huomiosi ja kiinnostuksesi - mistä peräkylästä sinä sitten olet kotoisin? Suomi on täynnä hyvännäköisiä naisia/miehiä, mutta ne markkinat eivät taida vaan olla auki kaikille. Jotkut joutuvat katsomaan sivusta ja silloin on ehkä monesti helpompi katsoa "yli rajojen", so to speak...

...kaukaa puolisoa hakea, vaikka ei suomalainen olekaan. Ja aina olen pk-seudulla asunut, muutamaa ulkomailla vietettyä vuotta lukuunottamatta. Jaksat jatkuvasti toistella tuota "hyvännäköinen" yms. Eikö se nyt ole ihan yksinkertainen asia,että toinen tykkää blondista, toinen brunetesta?!? Jos nyt pelkästä ulkonäöstä pitää puhua...

• sinusta
        MMiksi kirjoitti:

on niin vaikeaa ymmärtää että harvempi sitä kumppaniaan tarkoituksella hakee ulkomaalaisista? Tietysti näitäkin varmasti löytyy erityisesti yhden illan suhteissa, mutta useimmat avioliittoon saakka ehtineet ovat kyllä löytäneet ulkomaalaisensa ihan vaan sattuman kautta. Tunnen muutamia ulkomaalaisten puolisoita, jotka eivät omien sanojensa mukaan koskaan olisi voineet kuvitella olevansa ulkomaalaisen kanssa. Sen oikean tavattuaan ovat kuitenkin huomanneet, ettei kansalaisuudella ole loppujen lopuksi mitään merkitystä rakkauden edessä.

Itse olen ollut suhteissa sekä suomalaisten ja nykyisen ulkomaalaisen mieheni kanssa. Ei ole koskaan ollut vaikeuksia "löytää" suomalaisia miehiä. Sattuma kuitenkin puuttui peliin, ja nykyinen mieheni oli niin hyvä tyyppi ettei moista voinut päästää karkuun vaikka ulkomaalainen onkin.

Ei kaikille kansalaisuus/"hyvännäköisyys" ole se tärkein tekijä kumppaninvalinnassa. Yrittäisit yleistää vähän vähemmän.

• MMiksi
        sinusta kirjoitti:

on niin vaikeaa ymmärtää että harvempi sitä kumppaniaan tarkoituksella hakee ulkomaalaisista? Tietysti näitäkin varmasti löytyy erityisesti yhden illan suhteissa, mutta useimmat avioliittoon saakka ehtineet ovat kyllä löytäneet ulkomaalaisensa ihan vaan sattuman kautta. Tunnen muutamia ulkomaalaisten puolisoita, jotka eivät omien sanojensa mukaan koskaan olisi voineet kuvitella olevansa ulkomaalaisen kanssa. Sen oikean tavattuaan ovat kuitenkin huomanneet, ettei kansalaisuudella ole loppujen lopuksi mitään merkitystä rakkauden edessä.

Itse olen ollut suhteissa sekä suomalaisten ja nykyisen ulkomaalaisen mieheni kanssa. Ei ole koskaan ollut vaikeuksia "löytää" suomalaisia miehiä. Sattuma kuitenkin puuttui peliin, ja nykyinen mieheni oli niin hyvä tyyppi ettei moista voinut päästää karkuun vaikka ulkomaalainen onkin.

Ei kaikille kansalaisuus/"hyvännäköisyys" ole se tärkein tekijä kumppaninvalinnassa. Yrittäisit yleistää vähän vähemmän.

Voiko sinusta joku suosia suomalaisia olematta rasisti? Usko pois kun kerron ettei minulla ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta itse tuskin ikinä joutuisin hakemaan ulkomaalanen tyttöystävä koska "siinä mielessä" olen melko suosittu.

Totta kai ihminen itse saa päättää kenen kanssa seurustelee, jotenkin tuntuu vaan että jäätte jostain paitsi kuin hakeudutte ulkomaalaisiin. Tietenkin sattumalla voi olla sormi mukana pelissä, mutta mikä estää teitä kävelemästä pois tilanteesta jos huomatte että jotain on tapahtumassa. Vihaan rasistejä, ja minusta olisi todella loukkaava joutua rasistin kohteeksi. Tämäkin on minusta hyvä syy suosia suomalaisia. Jotta ottaisin sellaisen riskin niin kyllä kohdekin olisi oltava sen mukainen. Kuten jo aiemmin sanoin niin jos Naomi Campbell sattuisi kohdallanin niin muuttaisin ehkä mieltäni...

"Ei kaikille kansalaisuus/"hyvännäköisyys" ole se tärkein tekijä kumppaninvalinnassa." Kuulostaa vähän kuin nämä asiat olisivat suhteessasi pielessä, ja siitä olen tosi pahoillani... Toivotan nyt kuitenkin vielä onnea sinulle ja miehellesi. :)

• mrs. T
        MMiksi kirjoitti:

Voiko sinusta joku suosia suomalaisia olematta rasisti? Usko pois kun kerron ettei minulla ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta itse tuskin ikinä joutuisin hakemaan ulkomaalanen tyttöystävä koska "siinä mielessä" olen melko suosittu.

Totta kai ihminen itse saa päättää kenen kanssa seurustelee, jotenkin tuntuu vaan että jäätte jostain paitsi kuin hakeudutte ulkomaalaisiin. Tietenkin sattumalla voi olla sormi mukana pelissä, mutta mikä estää teitä kävelemästä pois tilanteesta jos huomatte että jotain on tapahtumassa. Vihaan rasistejä, ja minusta olisi todella loukkaava joutua rasistin kohteeksi. Tämäkin on minusta hyvä syy suosia suomalaisia. Jotta ottaisin sellaisen riskin niin kyllä kohdekin olisi oltava sen mukainen. Kuten jo aiemmin sanoin niin jos Naomi Campbell sattuisi kohdallanin niin muuttaisin ehkä mieltäni...

"Ei kaikille kansalaisuus/"hyvännäköisyys" ole se tärkein tekijä kumppaninvalinnassa." Kuulostaa vähän kuin nämä asiat olisivat suhteessasi pielessä, ja siitä olen tosi pahoillani... Toivotan nyt kuitenkin vielä onnea sinulle ja miehellesi. :)

...jaksat vain toistella, vaikka minkälaista vastinetta olet täällä saanut?! Ei sitä kaikki hakemalla hae kumppania, suomalaista tai ulkomaalaista...Ja mistä ihmeestä olen jäänyt paitsi kun olen "ulkomaalaisen valinnut"?! Elämäni ainakin on hyvin rikasta kun on ystäviä ja sukulaisia ympäri maailmaa... Ja tuosta rasismista, sitä olen saanut kokea ihan yksinkin ilman sitä "mustaa varjoa" vieressäni ihan oman ulkonäköni takia! ;) Me, joille rasismin kohtaaminen on jokapäiväistä, ei se todellakaan ole syy olla elämättä, miten itse haluamme.

• varmasti
        MMiksi kirjoitti:

jokaisellahan on oma mies/naismakunsa, ja ehkä siihen joillain voi eri syistä vaikuttaa myös ihmisen kansalaisuus. Kaikilla ei kuitenkaan näin ole, ja se sinun nyt pitäisi ymmärtää. Jotkut välttävät tiettyjä kansallisuuksia, toiset ehkä pitävät parempina, ja toisille kansallisuudet ovat parinvalinnassa yhdentekeviä.

Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt kävellä pois mieheni tavatessani? Olisin jäänyt elämässäni niin paljolta hyvältä paitsi. Enhän minäkään rasisteista pidä, mutta en myöskään pelkää heitä. Minulle on täysin yhdentekevää, mitä joku ennakkoluuloinen tyyppi minusta ajattelee. Miksi ihmeessä minun pitäisi lakata elämästä täyttä elämää joidenkin muiden ennakkoluulojen värittämien mielipiteiden takia? Aikuinen, terveen itsetunnon omaava ihminen vähät välittää tuollaisista ja uskaltaa jo elää omaa elämäänsä niin kuin haluaa.

Se, että kaikille henkilön kansalaisuus tai ulkonäkö ei ole se tärkein kriteeri kumppaninvalinnassa (kuten ilmeisesti sinulle ovat), ei tarkoita että suhteessa olisi jotain pielessä :D Terveellä pohjalla oleva suhde päinvastoin yleensä perustuu aivan muihin juttuihin, kuten luonteenpiirteisiin, toisen kunnioittamiseen/huomioon ottamiseen, yhteisiin unelmiin, harrastuksiin jne. Et ehkä tätä vielä ymmärrä, mutta toivottavasti joskus tulet vielä huomaamaan.

• noh...
        varmasti kirjoitti:

jokaisellahan on oma mies/naismakunsa, ja ehkä siihen joillain voi eri syistä vaikuttaa myös ihmisen kansalaisuus. Kaikilla ei kuitenkaan näin ole, ja se sinun nyt pitäisi ymmärtää. Jotkut välttävät tiettyjä kansallisuuksia, toiset ehkä pitävät parempina, ja toisille kansallisuudet ovat parinvalinnassa yhdentekeviä.

Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt kävellä pois mieheni tavatessani? Olisin jäänyt elämässäni niin paljolta hyvältä paitsi. Enhän minäkään rasisteista pidä, mutta en myöskään pelkää heitä. Minulle on täysin yhdentekevää, mitä joku ennakkoluuloinen tyyppi minusta ajattelee. Miksi ihmeessä minun pitäisi lakata elämästä täyttä elämää joidenkin muiden ennakkoluulojen värittämien mielipiteiden takia? Aikuinen, terveen itsetunnon omaava ihminen vähät välittää tuollaisista ja uskaltaa jo elää omaa elämäänsä niin kuin haluaa.

Se, että kaikille henkilön kansalaisuus tai ulkonäkö ei ole se tärkein kriteeri kumppaninvalinnassa (kuten ilmeisesti sinulle ovat), ei tarkoita että suhteessa olisi jotain pielessä :D Terveellä pohjalla oleva suhde päinvastoin yleensä perustuu aivan muihin juttuihin, kuten luonteenpiirteisiin, toisen kunnioittamiseen/huomioon ottamiseen, yhteisiin unelmiin, harrastuksiin jne. Et ehkä tätä vielä ymmärrä, mutta toivottavasti joskus tulet vielä huomaamaan.

Aika paljon tunnen suomitytsyjä, jotka seurustelee ulkkiksen kanssa. Kaikki nämä suhteet ovat jollain tapaa outoja, yleensä äijä on aika weird.

• paras :-)
        noh... kirjoitti:

Aika paljon tunnen suomitytsyjä, jotka seurustelee ulkkiksen kanssa. Kaikki nämä suhteet ovat jollain tapaa outoja, yleensä äijä on aika weird.

sähän ne toisten suhteiden outoudet kaikkein parhaiten tiedät...taidat olla aika weird itse kun toisten asiat noin paljon kiinnostaa... että oikein muiden outoustasoa pitää alkaa täällä arvioimaan :-D

• noh......
        paras :-) kirjoitti:

sähän ne toisten suhteiden outoudet kaikkein parhaiten tiedät...taidat olla aika weird itse kun toisten asiat noin paljon kiinnostaa... että oikein muiden outoustasoa pitää alkaa täällä arvioimaan :-D

Sori no offence meant, mut kyllä se vaan näin on.

• MMiksi
        varmasti kirjoitti:

Okei, okei, en väitä vastaan vaan ymmärrän pointtisi. Minusta tuntuu vaan että 99% suomalaisista ovat samaa mieltä kanssani siitä että sotkee omaa elämänsä valitsemalla ulkomaalainen puolisoa. Parisuhteessa kuin yleensä on muutenkin tarpeeksi haastetta. Jos kuitenkin olet onnistunut löytämään hyvän kumppanin ja hyväksyt sen että hän on ulkomaalainen niin en voi kuin onnitella. Kuulut kuitenkin vähemmistöön ja voisit vaikkapa joskus miettiä itseksesi miksi näin on. Minulle kansalaisuus ja ulkonäkö eivät merkitse mitään niin kauan kuin vierelläni makaa hyvännäköinen suomalainen nainen. ;)

• todella
        MMiksi kirjoitti:

Okei, okei, en väitä vastaan vaan ymmärrän pointtisi. Minusta tuntuu vaan että 99% suomalaisista ovat samaa mieltä kanssani siitä että sotkee omaa elämänsä valitsemalla ulkomaalainen puolisoa. Parisuhteessa kuin yleensä on muutenkin tarpeeksi haastetta. Jos kuitenkin olet onnistunut löytämään hyvän kumppanin ja hyväksyt sen että hän on ulkomaalainen niin en voi kuin onnitella. Kuulut kuitenkin vähemmistöön ja voisit vaikkapa joskus miettiä itseksesi miksi näin on. Minulle kansalaisuus ja ulkonäkö eivät merkitse mitään niin kauan kuin vierelläni makaa hyvännäköinen suomalainen nainen. ;)

Suomalaisilla on paljon ennakkoluuloja, mutta onneksi suuri osa niistä osoittautuu usein elämän käytännön tilanteissa vääriksi. Tuota 99% en kyllä kuitenkaan ihan allekirjoittaisi. Joka tapauksessa minun tai mieheni elämää nuo ennakkoluulot eivät kyllä pahemmin ole haitanneet. Ei niitä paljon ole ollut, emmekä siitä vähästäkään jaksa välittää. Elämässä kun on niin paljon suurempiakin huolen aiheita kuin muiden aiheettomat ennakkoluulot. Ei niitä kyllä ainakaan niin tosissaan kannattaisi ottaa, että omiin elämänvalintoihinsa ja sitä kautta kenties koko elämänsä onnellisuuteen antaa vaikuttaa.

Parisuhteessa tosiaan on suomalaisenkin kanssa paljon haastetta, mutta toisaalta suhteessa ulkomaalaiseen nuo haasteet vaan usein ovat hieman erilaisia, ja niin ovat myös ilon aiheet. Kaikki olemme erilaisia, toiselle sopivat toiset jutut ja toiselle toiset.

En kyllä usko kuuluvani vähemmistöön tässä suhteessani. Kyllä meitä tästä maasta löytyy paljon. Ei ehkä usein tällaisilta palstoilta, vaan ihan arkielämän parista. Ääritapaukset kun vaan tuntuvat kiinnostavan mediaa ja suomalaisia meitä "tavallista", onnellista elämää elävien arkea enemmän. Näistä ääritapauksistahan ne suomalaisten ennakkoluulotkin usein rakentuvat.

Hyvää jatkoa ja aurinkoista kevään alkua sinulle!

• mrs. T
        MMiksi kirjoitti:

Siis sinulle ei kansalaisuus ja ulkonäkö ei merkitse mitään niin kauan kuin vierelläsi makaa hyvännäköinen suomalainen nainen!! :)) Noh...sehän kertoo jo kaiken..;) En todellakaan tajua ajatuksen juoksuasi,vaikka kaikenlaisia selityksiä olen vuosien mittaan kuullut... Mielummin sitten minäkin kuulun tähän mainitsemaasi vähemmistöön, joka tahallaan sotkee oman elämänsä kuin eläisin noin köyhää elämää kuin sun ajatusmaailmassa voi elää...

• MMiksi
        mrs. T kirjoitti:

Siis sinulle ei kansalaisuus ja ulkonäkö ei merkitse mitään niin kauan kuin vierelläsi makaa hyvännäköinen suomalainen nainen!! :)) Noh...sehän kertoo jo kaiken..;) En todellakaan tajua ajatuksen juoksuasi,vaikka kaikenlaisia selityksiä olen vuosien mittaan kuullut... Mielummin sitten minäkin kuulun tähän mainitsemaasi vähemmistöön, joka tahallaan sotkee oman elämänsä kuin eläisin noin köyhää elämää kuin sun ajatusmaailmassa voi elää...

Nyt taas sinun ajatusmaailmasi on pihalla. Vaikka karsisinkin pois kaikki ulkomaalaisia/rumia suomalaisia niin kyllähän jäljelle jää ihan tarpeeksi naisia mistä valita. Ja jos näistä sitten löydän elämäni nainen niin miten elämäni silloin on köyhä?

Taidatpa itse olla niin nirso että sinun on oltava koko maailma "pelikenttänä", vai onko se nyt sitten niin että olet JOUTUNUT etsimään muualta? Niin, sori unohdin, sattuma toi teidät yhteen... sinä vain satuit olemaan Etelä-afrikassa metsästämässä... :))

• mrs. T
        MMiksi kirjoitti:

Nyt taas sinun ajatusmaailmasi on pihalla. Vaikka karsisinkin pois kaikki ulkomaalaisia/rumia suomalaisia niin kyllähän jäljelle jää ihan tarpeeksi naisia mistä valita. Ja jos näistä sitten löydän elämäni nainen niin miten elämäni silloin on köyhä?

Taidatpa itse olla niin nirso että sinun on oltava koko maailma "pelikenttänä", vai onko se nyt sitten niin että olet JOUTUNUT etsimään muualta? Niin, sori unohdin, sattuma toi teidät yhteen... sinä vain satuit olemaan Etelä-afrikassa metsästämässä... :))

No en todellakaan JOUTUNUT koskaan etsimään yhtään mitään/ketään muualta tai Suomestakaan! :)) Ja siellä eteläisessä Afrikassakin olen asunut, mut ihan jo mieheni kera! :)))

• ymmärtää
        MMiksi kirjoitti:

Ymmärsin varsin hyvin mitä ajoit takaa. Sinulle ei tainnut valjeta se mitä minä kirjoitin. Yritetäänpä vielä kerran toisin sanoin ja selkokielellä.
        Lainaus sinulta:
        "En tunne ketään joka näin olisi tehnyt, siksi ihmettelenkin ketkä ne sitten ovat jotka joutuvat etsimään puolisonsa "aidan toiselta puolelta"?" Et tunne ketään, mutta silti kehtaat väittää tietäväsi millaisia ihmisiä ovat ulkomaalaisen naineet suomalaiset!!!

Minusta on aivan älytön ajatus, että jonkun "tarvii hakea puoliso muualta" siksi, ettei satu olemaan hyvännäköinen. Todella typerä ja lapsellinen ajatus. Kukaan ei "joudu etsimään puolisoa aidan takaa".
        Voit uskoa ihan mitä haluat, mutta kaikki ei kuitenkaan ole niin kuin kuvittelet. Toiset löytävät puolisonsa Suomesta toiset taas jostain muualta. Minun "uskoni" on, että hyvin, hyvin harva tietoisesti etsii puolisoa ulkomailta. Eiköhän jokaiselle ole tärkeintä se, että elämä sen kumppanin kanssa sujuu olipa hän mistä tahansa. Kahden kulttuurin liitto on asia johon ei moni pysty. Se vaatii paljon enemmän kuin hyvän ulkonäön. Taidat itse elää ja uskoa "saippuasarjaan".

• tämä pls

You're so stupid by saying all that.... Shame on you! Ajattele vähän sanojasi....

• Hmmmm

Avomieheni on valkoihoinen ja englantilainen. Koskeeko tämä myös häntä?

• meitä on moneksi

Jos hänen kotimaansa ei ole Suomi,niin eikös hän silloin ole ulkomaalainen? Ja mites se väri taas vaikuttais siihen onko ulkomaalainen vai ei? Pitääkö tuollaista kysyäkään? Voi Luoja, että meitä on moneksi!

• Hmmmm:)
        meitä on moneksi kirjoitti:

Jos hänen kotimaansa ei ole Suomi,niin eikös hän silloin ole ulkomaalainen? Ja mites se väri taas vaikuttais siihen onko ulkomaalainen vai ei? Pitääkö tuollaista kysyäkään? Voi Luoja, että meitä on moneksi!

Niinpä juuri, kun sillä värillä tuntuu usein olevan vaikutusta asiaan ha ha :)

• hallootahalloota
        Hmmmm:) kirjoitti:

Niinpä juuri, kun sillä värillä tuntuu usein olevan vaikutusta asiaan ha ha :)

Ei todellakaan väri vaikuta asiaan! Kansalaisuuden kriteerit on jotain ihan muuta.

• Hmmm
        hallootahalloota kirjoitti:

Ei todellakaan väri vaikuta asiaan! Kansalaisuuden kriteerit on jotain ihan muuta.

Onkohan termi "sarkasmi" tuttu. On yksi huumorin lajeista:)

• vaan
        Hmmm kirjoitti:

Onkohan termi "sarkasmi" tuttu. On yksi huumorin lajeista:)

ei pidä "vakavilla" asioilla pilailla, jos ei osaa.

• Hmmm
        vaan kirjoitti:

ei pidä "vakavilla" asioilla pilailla, jos ei osaa.

Nyt koki itsetunto kyllä kovan kolauksen:)

• Nönö

Minä kyllä olen ajatellut itselleni saksalaista tyttöä. Saksalaisten kulttuuri, elämäntapa ja viehättävä luonne ovat herättäneet kiinnostukseni.Ja lisäksi minusta tuntuu, että saksalaiset tytöt ovat paljon naisellisempia kuin suomalaiset. Minä todellakin ottaisin naiseni "herrarodusta" , jos nyt sallitaan tämä.. karkeahko ilmaisu.

• ei voi kuin ihmetellä

miksihän se on tyytymistä ulkomaalaiseen?

Minä ainakin olen panostanut enemmän kuin mihinkään suhteeseeni suomalaisen kanssa.

• siinä

on, että Saksalaiset ovat muka naisellisempia?. En nyt mitenkään tuomitse ajatustasi hakea naista saksasta, koska itse ajattelin hommata itävaltalaisen miehen, mutta tuo vaan vähän mietityttää, että miten voi liittää Naisellisuuden ja tietyn kansalaisuuden yhteen? kyllä suomesta sekä saksasta varmasti löytyy sekä naisellisia, että vähän maskuliinisempiakin miehiä, rekkalesboja ja kaikkea muutakin. Naurettavaa yleistystä.

• naisellinennainen

Miksi sitten pitäisi tytyä Suomalaiseen? Olisi minulla ollut vientiä kotimaankin markkinoilla, mutta "ulkomaalaiseni" sattui varastamaan sydämeni. Ei ulkomaista puolisoa tarvitse etsimällä etsiä. Moni on sattumalta tavannut toisensa ja rakastunut... kuten minäkin

• MMiksi

Suomessa on niin paljon ihania ihmisiä joten siksi ihmettelinkin MIKSI jotkut on haettava puolisonsa ulkomailta. Montako hyvännäköisiä suomalaisia sinä sitten olet nähnyt menevän jonnekin Thaimaaseen hakemaan elämänkumppaninsa? Eli, ellei Suomesta sitä kumppania saadaan niin sittenhän joutuu "tyytymään" ulkomaalaisiin, eikö?

• enää
        MMiksi kirjoitti:

Suomessa on niin paljon ihania ihmisiä joten siksi ihmettelinkin MIKSI jotkut on haettava puolisonsa ulkomailta. Montako hyvännäköisiä suomalaisia sinä sitten olet nähnyt menevän jonnekin Thaimaaseen hakemaan elämänkumppaninsa? Eli, ellei Suomesta sitä kumppania saadaan niin sittenhän joutuu "tyytymään" ulkomaalaisiin, eikö?

Eiköhän sulle tuohon ole jo tarpeeksi monta kertaa täällä vastattu, eli miksi vielä viitsit jankata samoja asioita. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä...

• MMiksi
        enää kirjoitti:

Eiköhän sulle tuohon ole jo tarpeeksi monta kertaa täällä vastattu, eli miksi vielä viitsit jankata samoja asioita. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä...

Jeps, sovitaan näin.

• Ninni

'maailma on globaali' ja on suuri todennäköisyys törmätä ulkomaalaiseen. Niin kävi minullekin. Suomalaisissa ei ole mitään erityistä vikaa. Näin vaan kävi.

• mitä tekemistä
        MMiksi kirjoitti:

hyvännäköisyydellä on rakkuden kanssa?? Ihminen rakastuu siihen mihin rakastuu eikä ulkonöllä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa (ellei sitten satu olemaan jotenkin pinnallinen ihminen).

• Bajonkoto

En minä ainakaan joutunut tyytymään ulkomaalaiseen. Nyt olen ollut kohta puolitoista vuotta Afrikkalaisen musliminaisen kanssa naimisissa, eikä vaimoni todellakaan ole mikään lohdutuspalkinto. Hän on kaunis, iloinen, seurallinen ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Kaverini ovat kateellisia koska hän on aivan loistava kokki. En etsinyt ulkomaalaista vaimoa, mutta niin vain kävi kun tapasimme Suomessa hänen ollessa täällä töissä. Rakastuimme, menimme naimisiin ja sittemmin olen käynyt hänen kotimaassaankin ja tavannut perheen. Tunnen myös suomalaisen naisen joka on naimissa vaimoni ystävän kanssa ja he asuvat siellä miehen kotimaassa. Hänelläkään ei ole ongelmia suomalaisena valkoisena naisena islamilaisessa maassa muslimin vaimona, vaan hänellä on oma työ, vapaus kulkea niin kuin haluaa eikä pukeutumistakaan kukaan kyttää. Tunnen myös Suomessa asuvan muslimipariskunnan jossa nainenkin on kääntynyt muslimiksi. Hekin ovat olleet jo vuosia onnellisesti naimisissa, saivat juuri kolmannen lapsensa.

Kukaan ei ole joutunut "tyytymään" ulkomaalaiseen, vaan minulla ja ystävilläni on ollut hyvää tuuria aviopuolisoidemme kanssa. Jos kieltäytyisimme tuntemasta ulkomaalaisia ihmisiä, emme koskaan olisi tutustuneet näihin ihmisiin joita nyt rakastamme ja elämästämme olisi jäänyt jotain olennaista puuttumaan.

Minulla on paljon ulkomaalaisia ja muslimeita myös ystävinä. Olisiko siinä mielestäsi järkeä, että kieltäytyisin tuntemasta näitä ihmisiä, vain siksi että he ovat ulkomaalaisia? Enkö silloin joutuisi "tyytymään" toisen luokan vaihtoehtoon, jos en saisi vapaasti rakastaa sitä naista jota rakastan, ja olla ystäviä ystävieni kanssa? Maailmassa on ihmisiä yli tuhatkertaisesti Suomen väkilukuun verrattuna, joten jos rajaat ystäväsi ja rakkaasi vain Suomalaisiksi, rajaat sitä ihmisten joukkoa josta rakkaasi valitset alle tuhannesosaan "valikoimasta", eli joudut tyytymään vähempään.

• SinkkumiesT

Loistavasti sanottu! Ja voi se oikea olla suomalainen, totta kai, mutta voi menettää jotain suurta jos rakentaa muureja itselleen kansallisuuden mukaan.

"Maailmassa on ihmisiä yli tuhatkertaisesti Suomen väkilukuun verrattuna, joten jos rajaat ystäväsi ja rakkaasi vain Suomalaisiksi, rajaat sitä ihmisten joukkoa josta rakkaasi valitset alle tuhannesosaan "valikoimasta", eli joudut tyytymään vähempään."

• MMiksi

Aika hauska juttu tässä keskustelussa on ollut se että vaikka itse olenkin monesti kertonut ymmärtäväni miten muut ihmiset ajattelevat tästä asiasta niin kukaan ei ole kertonut ymmärtävänsä miten minun ajatusmaailmani kulkee!?

Ymmärrän toki hyvinkin että kadulla voi vahingossa törmätä ulkomaalaiseen josta tulisi aivan loistava puolisoa, eihän ulkomaalaisissa mitään vikaa ole - minäkin voisin rakastua ulkomaalaiseen naiseen, eihän siinä mitään. Myönnät kuitenkin kai että usein sellainen suhde on haastavampi kuin suhde suomalaiseen kanssa, esimerkiksi kulttuurierojen takia. Monesti joudutaan lisäksi muuttamaan vieraaseen maahan, oppimaan vierasta kieltä jne. Ehkä minä näiden seikkojen perusteella näen asian niin että joutuu "tyytymään" ulkomaalaiseen. Toivon nyt että olisin valinnut parempi sana kuvaamaan mitä ajoin takaa.

"Olisiko siinä mielestäsi järkeä, että kieltäytyisin tuntemasta näitä ihmisiä, vain siksi että he ovat ulkomaalaisia?" Ihminen joka vastaa myöntävästi kysymyksesi on rasisti, enkä kuulu niiden joukkoon.

Näen asian tällä tavalla että vaikka miehellä olisikin tiukat kriteerit naisten suhteen niin onhan Suomi sen verran iso maa että on jo pieni ihme ellei täältä löytyisi kymmenentuhansia osumia. Eli valinnanvaraa löytyy kyllä ihan täältä kotinurkistakin, niin kuin minun tapauksessani. Ja montako vaihtoehtoa ihminen oikeasti tarvitse?

Näistä minun mielipiteistäni ei muuten kannata sen kummempi välitä, katsotaan vaan niin olen täällä kymmenen vuoden päästä kertomassa omasta Naomistani... :)

• mrs.T
        MMiksi kirjoitti:

Aika hauska juttu tässä keskustelussa on ollut se että vaikka itse olenkin monesti kertonut ymmärtäväni miten muut ihmiset ajattelevat tästä asiasta niin kukaan ei ole kertonut ymmärtävänsä miten minun ajatusmaailmani kulkee!?

Ymmärrän toki hyvinkin että kadulla voi vahingossa törmätä ulkomaalaiseen josta tulisi aivan loistava puolisoa, eihän ulkomaalaisissa mitään vikaa ole - minäkin voisin rakastua ulkomaalaiseen naiseen, eihän siinä mitään. Myönnät kuitenkin kai että usein sellainen suhde on haastavampi kuin suhde suomalaiseen kanssa, esimerkiksi kulttuurierojen takia. Monesti joudutaan lisäksi muuttamaan vieraaseen maahan, oppimaan vierasta kieltä jne. Ehkä minä näiden seikkojen perusteella näen asian niin että joutuu "tyytymään" ulkomaalaiseen. Toivon nyt että olisin valinnut parempi sana kuvaamaan mitä ajoin takaa.

"Olisiko siinä mielestäsi järkeä, että kieltäytyisin tuntemasta näitä ihmisiä, vain siksi että he ovat ulkomaalaisia?" Ihminen joka vastaa myöntävästi kysymyksesi on rasisti, enkä kuulu niiden joukkoon.

Näen asian tällä tavalla että vaikka miehellä olisikin tiukat kriteerit naisten suhteen niin onhan Suomi sen verran iso maa että on jo pieni ihme ellei täältä löytyisi kymmenentuhansia osumia. Eli valinnanvaraa löytyy kyllä ihan täältä kotinurkistakin, niin kuin minun tapauksessani. Ja montako vaihtoehtoa ihminen oikeasti tarvitse?

Näistä minun mielipiteistäni ei muuten kannata sen kummempi välitä, katsotaan vaan niin olen täällä kymmenen vuoden päästä kertomassa omasta Naomistani... :)

No mikä suhde ei olisi haastava, mutta eikö se nyt olekin paljon antavampi...Ja itse en usko niinkään kulttuurieroihin, se on ihan ihmisestä itsestään kiinni miten elää ja käsittää elämän!! Jos "kulttuurieroista" puhutaan, enemmän minulla on kulttuurieroja ns. perussuomalaisen miehen kanssa kuin ulkomaalaisen puolison! ;) Kommunikoin englanniksikin paremmin kuin suomeksi..Ja itselleni oli todellakin elmää rikastuttava kokemus asua ulkomailla ja toivon,että tulevaisuudessa voimme asua "kahden maan välillä"! En halua "tyytyä" elämään vain Suomessa... ;) Kun itsekin kirjoitan "lainaten" käyttämiäsi sanoja, kuulostaa asiani ihan hullulta, ainakin minulle, joten ei ole ihme,ettet ole saanut ymmärrystä täällä mielipiteillesi.

• toiseksi parhaaseen
        MMiksi kirjoitti:

On eri asia ymmärtää mitä joku yrittää sanoa, kuin olla asiasta samaa mieltä. Toisaalta, ehkäpä ajatusmaailmasi vaan poikkeaa meidän muiden vastaavasta niin paljon, että sitä on vaikeaa ymmärtää.

Omasta mielestäni juuri se, että suhteen liiallisen haastavuuden tai muiden mielipiteiden takia jätät elämäsi rakkauden kokematta, on tyytymistä siihen toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon. Elämässä pitää olla haasteita, ja jos ei niitä rohkene ottamaan vastaan, on elämä aina jollain lailla "tyytymistä".

Olet vapaa ihminen valitsemaan kumppanisi mistä tahansa kansallisuudesta. Omapahan on elämäsi, mutta älä kuitenkaan tule kertomaan meille muille, tuntemattomille ihmisille, millä perusteilla olemme puolisomme valinneet ja miten meidän olisi hänet tullut valita.

• tyypille
        MMiksi kirjoitti:

Jos kerta ymmärrät hyvinkin, että kadulla voi vahingossa törmätä ulkomaalaiseen josta tulisi aivan loistava puolisoa(eihän ulkomaalaisissa mitään vikaa ole) ja itsekin voisit rakastua ulkomaalaiseen naiseen, miksi ihmettelet ihmisten valintoja ulkomaalaisen puolison suhteen. Itsehän juuri kerroit vastauksen kysymykseesi.

• bajonkoto
        MMiksi kirjoitti:

Osaathan sinä kirjoittaa ihan asiaakin :)

Monikulttuurisessa suhteessa kulttuurierot voivat aiheuttaa ongelmia, mutta jos ollaan avoimin mielin liikkeellä eivät ne ole ylitsepääsemättömiä asioita. Toiselta puolelta maailmaa tulleella on varmasti joissain asioissa erilainen tapa ajatella, mutta parisuhteessa tai avioliitossa elävät kyllä oppivat miten toinen ajattelee. Kaikki ihmiset nauravat kun on hauskaa ja itkevät kun ovat surullisia. Alkuun meilläkin oli välillä vaikeuksia ymmärtää toisiamme joissakin asioissa, mutta käyttäytymiserot eivät ihmetytä enää muutamankaan viikon jälkeen ja ajattelutavankin oppii kuukausissa. Nykyään näistä asioista ei ole enää mitään ongelmaa, tulemme toimeen keskenämme siinä kuin kaksi suomalaistakin. Olen oppinut tuntemaan vaimoni kulttuuria ja hän suomalaista kulttuuria ja tiedämme miten toinen ajattelee asioista.

Parisuhteen ongelmat eivät muutenkaan ole mitenkään moku-suhteiden yksityisomaisuutta. Tuttuja suomalaispariskuntia kun katselee niin ei ne kulttuurierot eri maiden välillä sen suurempi ongelma ole kuin ihan tavalliset parisuhteen ongelmat. Olen nähnyt kun monivuotinen suhde kariutuu pettämiseen, jonka jälkeen pettäjää petetään, tunnen läheisriippuvaisia ihmisiä jotka ovat parisuhteessa siksi että eivät osaa olla yksinkään, yhden parisuhteen päätyttyä ollaan kuukauden sisällä toisessa parisuhteessa vaikka ei olla edellisestäkään päästy yli. Monia suomalaisia pareja kun katsoo, niin kyllä meidän suhteemme on siitä tasapainoisemmasta päästä. Jos suhde muuten toimii, ei kulttuurierot ole mitenkään merkittävä asia.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4771
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3210
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2649
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      76
      2385
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1404
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1265
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1148
    Aihe