Ärsyttää liian kiltti mies

:-(

Onko täällä muita, joiden poikaystävä/avomies/mies on liian "kiltti" ? Antaa periksi ihan joka asiassa ja ei omaa paljonkaan omia mielipiteitä. Jos riidellään, niin silloinkin vaan yksi eli minä olen äänessä ja toinen vaan myötäilee...hojaah neuvoja mitä tehdä?

Olen yrittänyt puhua hänelle, mutta minkäs mies voi luonteelleen jos vaan on kiltiksi syntynyt...

58

21245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raja tulee vastaan

Raja tulee vastaan miehelläsi. Sanoja ei ehkä tule, mutta nyrkit alkavat puhua. Älä leiki tulella, koska sitä leikkiä et kestä.

• veusp

Joo mun mies oli liian kiltti ja puhui nyrkkiensä kautta. Mutta tajusin sen että tarvitsen voimakkaan miehen sillä minussa asuu voimakas nainen.

• exällä

Ensinnäki hän oli todella rakastunut minuun, eihän siinä mitään. Oltiin noin puoltoista vuotta yhdessä. Alkoi pikkuhiljaa ärsyttään juuri se, että hän teki kaikki melkein mitä pyysin! Joskus kyllä osasi suuttua, mutta seki oli sellaista typerää mykkäkoulua, mikä ärsytti sekin.

muistan kun kerran maattiin sängyssä ja
      katsottiin telkkaria, hän vaan katsoi minua kuin koiranpentu. just sillai "ällösti"! Alkoi jo seki ottaan päästä kun oli semmoinen nössö!! kaipasin todella miehisiä otteita välillä, seksinki suhteen. Ja tämä ei nyt mikään miehisyyden merkki ole välttämättä :) MUTTA se jätkä ei uskaltanut edes pieraista mun kuullen!! ja paskomaan meni aina toiseen vessaan mikä oli kauempana makuuhuonetta. No, kuulin kyllä aina putkia pitkin mitä asioita sinne mentiin tekemään... Just semmoista.. En osaa selittää!

No, nykyinen mies on mies ja uskaltaa jopa pierasta mun kuullen! (vaikka en siitä pidäkkään ;)

• SING IT LOUDER!

Itse nyt en ihannoisi anaalitörkeyksiä,mutta Joy Divisionista olette kaukana.Meridienissä ei ole unisex-vessaa.
        Liian kiltiksi mies voi muuttua ihan itsestään.Ei se frigidien naisten tihutöistä johdu mitenkään.Suru,jos mies on tullut torjutuksi,hylätyksi, voi tappaa, kauneimmankin prostituoidun seurassa, jos vaimo lopullisesti jätti.Itse jätin miehen, porton takia, ja mies katui, ja teki itsemurhan.Ei kestänyt menettää minua - mutta se portto oli tappouhannut minua 16 kertaa. Mies ei tajunnut milloinkaan MISTÄÄN MITTÄHÄ.

• *'*'

"Onko täällä muita, joiden poikaystävä/avomies/mies on liian "kiltti" ? Antaa periksi ihan joka asiassa ja ei omaa paljonkaan omia mielipiteitä."

Minulla on kyllä mielipiteitä ja tahtoakin yllin kyllin, mutta räkyttää en vaimoni kanssa viitsi. On helpompi tiskata, siivota ja mennä leffaan tai muualle hänen tahtonsa mukaan kuin alkaa esittää omia mielipiteitä, koska niihin ei kuitenkaan suhtauduta mielipiteinä, vaan ne muokataan osaksi suhdetta, minkä jälkeen niiden avulla käytetään valtaa ties missä tilanteissa. Totuus on näet se, ettei ainakaan oma vaimoni halua kuulla todellista mielipidettäni, vaan hän tahtoo vain tukea omille mielipiteilleen.

Suomalaisissa naisissa on monia todella kuvottavia piirteitä, jotka ovat syntyneet tasa-arvovimmassa. Heitä on aika vaikea enää arvostaa. En minäkään ole täydellinen mies, mutta on sairasta ensin pyrkiä alistamaan ja sen jälkeen syyttää alistumisesta. Mitä te ämmät loppujen lopuksi haluatte? Kypsän neuvottelevan suhteen, jossa opetellaan hyväksymään heikkouksia, vai nuken, jolle voi meuhkata mielensä mukaan?

• hone-y

ehkä minun pitäisi vastata, koska en ole ämmä vaan fiksu ja kiva nuori nainen =) Itse haluan nimenomaan kypsän suhteen mutta tiedän, että osa naisista haluaa nimenomaan miehen, jota voi pomotella.

Ei se mitään tasa-arvoa ole. Tuntuu, että miehet selittävät mustaa valkoiseksi luulleessaan, että heitä alistava nainen on tasa-arvoinen. En ymmärrä tätä logiikkaa! Ei kukaan normaali ihminen kiellä sitä, että ihmisillä on tasa-arvoinen oikeus onnellisuuteen, työhön ja vapaaseen elämään. Näistä asioista on kyse, kun puhutaan tasa-arvosta. Naisen pyrkimys alistaa miestään (tai miehiä ylipäätään) on jotain muuta, tasa-arvoa se ei ole nähnykään.

"on sairasta ensin pyrkiä alistamaan ja sen jälkeen syyttää alistumisesta". Olen aivan samaa mieltä. Jotain tämänkaltaista aistin aloitusviestissäkin eli ensin nainen tukahduttaa miehen kyvyn ja halun kommunikoida, sitten syyttää tätä liiasta kiltteydestä. En ymmärrä mitä päämäärää tämä käytös palvelee.

• *'*'
        hone-y kirjoitti:

ehkä minun pitäisi vastata, koska en ole ämmä vaan fiksu ja kiva nuori nainen =) Itse haluan nimenomaan kypsän suhteen mutta tiedän, että osa naisista haluaa nimenomaan miehen, jota voi pomotella.

Ei se mitään tasa-arvoa ole. Tuntuu, että miehet selittävät mustaa valkoiseksi luulleessaan, että heitä alistava nainen on tasa-arvoinen. En ymmärrä tätä logiikkaa! Ei kukaan normaali ihminen kiellä sitä, että ihmisillä on tasa-arvoinen oikeus onnellisuuteen, työhön ja vapaaseen elämään. Näistä asioista on kyse, kun puhutaan tasa-arvosta. Naisen pyrkimys alistaa miestään (tai miehiä ylipäätään) on jotain muuta, tasa-arvoa se ei ole nähnykään.

"on sairasta ensin pyrkiä alistamaan ja sen jälkeen syyttää alistumisesta". Olen aivan samaa mieltä. Jotain tämänkaltaista aistin aloitusviestissäkin eli ensin nainen tukahduttaa miehen kyvyn ja halun kommunikoida, sitten syyttää tätä liiasta kiltteydestä. En ymmärrä mitä päämäärää tämä käytös palvelee.

"Itse haluan nimenomaan kypsän suhteen mutta tiedän, että osa naisista haluaa nimenomaan miehen, jota voi pomotella.

Ei se mitään tasa-arvoa ole."

Oman kokemukseni mukaan pomottelijat eivät suinkaan ole pahimpia. Heillä on rooli, jonka he tunnistavat, minkä vuoksi vallankäyttö ei ole tempoilevaa, ailahtelevaa ja piilotettua, vaan roolin mukaista. Tällaisia naisia vastaan minulla ei ole mitään, vaan pidän heistä.

Pahimpia ovat naiset, jotka kuvittelevat olevansa tasa-arvoisia, eivätkä huomaa omia vallankäytön muotojaan. On todella väsyttävää, kun nainen pienin askelin ohjaa miestä haluamaansa suuntaan sekä rankaisemalla että palkitsemalla ja sillä tavoin lyttää vähitellen tämän tahdon. Se ei ole suinkaan neuvottelua vaan piilotettua valtaa - joskus väkivaltaa.

• sina-mina
        *'*' kirjoitti:

"Itse haluan nimenomaan kypsän suhteen mutta tiedän, että osa naisista haluaa nimenomaan miehen, jota voi pomotella.

Ei se mitään tasa-arvoa ole."

Oman kokemukseni mukaan pomottelijat eivät suinkaan ole pahimpia. Heillä on rooli, jonka he tunnistavat, minkä vuoksi vallankäyttö ei ole tempoilevaa, ailahtelevaa ja piilotettua, vaan roolin mukaista. Tällaisia naisia vastaan minulla ei ole mitään, vaan pidän heistä.

Pahimpia ovat naiset, jotka kuvittelevat olevansa tasa-arvoisia, eivätkä huomaa omia vallankäytön muotojaan. On todella väsyttävää, kun nainen pienin askelin ohjaa miestä haluamaansa suuntaan sekä rankaisemalla että palkitsemalla ja sillä tavoin lyttää vähitellen tämän tahdon. Se ei ole suinkaan neuvottelua vaan piilotettua valtaa - joskus väkivaltaa.

Narsistiset miehet/naiset pyrkivät vaan hyötymään
        toisesta.

• äiti+3

ihanne mies!kiltti kyllä saa olla mutta on sitä miestä sieltä löydyttävä.tollanen nöyristely ja myötäily se just sen suhteen ja seksin tappaa jos on eri mieltä niin kyllä se täytyy sanoa kysymättäkin sen jälkeen voidaan asiasta keskustella ja päätyä vaikka siihen mitä mies ehdotti.ei me mitää nukkeja haluta vaan aidon kumppanin jolla on omat ajatukset.eikö keskitien kulkioita ole joko pitää hakata,tai sitte olla eloton.kyllä nainen nauttii siitäkin että omasta miehestälöytyisi omaa tahtoa (ilman niitä nyrkkejä)uskalla elää on sun oma elämä

• forumspämmääjä

"on sairasta ensin pyrkiä alistamaan ja sen jälkeen syyttää alistumisesta. Mitä te ämmät loppujen lopuksi haluatte? Kypsän neuvottelevan suhteen, jossa opetellaan hyväksymään heikkouksia, vai nuken, jolle voi meuhkata mielensä mukaan?"

Oma käsitys on, että naiset joko tietoisesti tai alitajuisesti pyrkivät kontrolloimaan miestä. Jos mies alistuu siihen, eli luopuu omasta tahdostaan liikaa, niin nainen pitää miestä nössönä. Näin naiset testaavat miehen "miehekkyyttä" ja tahdonvoimaa. Koko juttu on ihan perverssi, mutta ei kai naisille sitten riitä, että seurataan miten mies toimii yleensä elämässä, vaan pitää ihan itse järjestää sitä konfliktia, että nähdään onko mies itsenäinen, kova kundi.

Täytyy olla valmis siihen, että suhde loppuu koska tahansa, varsinkin jos naisesi on kovasti testaavaa tyyppiä. Jos alistut, niin se loppuu joka tapauksessa, tai sitten nainen hankkii jonkun vahvatahtoisemman miehen.

no joo, tämä posti mihin vastasin on ihan helkutin vanha, mutta olipa itseä kiinnostava asia, niin pistetään nyt kommentti.

• hone-y

hänelle puhumisen sijasta puhuisit hänen kanssaan? Kaikilla nimittäin on mielipiteitä, syystä tai toisesta toisten on vaikeampi ilmaista niitä kuin toisten.

Kommunikointiongelmat eivät selviä sillä, että voivotellaan toisen piirteitä. Mitä voisit tehdä hänen rohkaisemisekseen?

• *'*'

"Mitä voisit tehdä hänen rohkaisemisekseen?"

Miestän voi kuunnella ja arvostaa hänen mielipiteitään KÄYTÄNNÖSSÄ. Lehdet syytävät sellaista p***aa, etteivät miehet osaa puhua, mutta minä väitän, että tilanne on juuri päinvastainen. Miehiä ei vain kuunnella. Joskus ainoa keino saada äänensä esiin on nyrkki. En ole siihen itse turvautunut mutta monet ovat.

• minja.star
        *'*' kirjoitti:

"Mitä voisit tehdä hänen rohkaisemisekseen?"

Miestän voi kuunnella ja arvostaa hänen mielipiteitään KÄYTÄNNÖSSÄ. Lehdet syytävät sellaista p***aa, etteivät miehet osaa puhua, mutta minä väitän, että tilanne on juuri päinvastainen. Miehiä ei vain kuunnella. Joskus ainoa keino saada äänensä esiin on nyrkki. En ole siihen itse turvautunut mutta monet ovat.

"Lehdet syytävät sellaista p***aa, etteivät miehet osaa puhua, mutta minä väitän, että tilanne on juuri päinvastainen. Miehiä ei vain kuunnella. "

en ihan ymmärtänyt, että minkälaisia asioita tarkoitat "sellaisella paskalla"? voitko tarkentaa?

• *'*'
        minja.star kirjoitti:

"Lehdet syytävät sellaista p***aa, etteivät miehet osaa puhua, mutta minä väitän, että tilanne on juuri päinvastainen. Miehiä ei vain kuunnella. "

en ihan ymmärtänyt, että minkälaisia asioita tarkoitat "sellaisella paskalla"? voitko tarkentaa?

"en ihan ymmärtänyt, että minkälaisia asioita tarkoitat "sellaisella paskalla"? voitko tarkentaa?"

Yleisesti esitetään, että miehet eivät osaa puhua, kun todellisuudessa on niin, että tämä koskee naisia. Naiset kyllä tuottavat puhetta, mutta he eivät pyri ratkaisuihin eivätkä ole valmiita kuuntelemaan miehiä.

Siksi suosittelen erityisesti miehille avioliittoterapiaa. Siellä naisen on pakko miettiä asioita vähän syvemmin, jolloin ratkaisujakin saattaa syntyä. Terapian avulla mieskin saa äänensä kuuluviin. Muuten miestä ei kuunnella.

• Yrttiteetä ilman sokeria
        *'*' kirjoitti:

"en ihan ymmärtänyt, että minkälaisia asioita tarkoitat "sellaisella paskalla"? voitko tarkentaa?"

Yleisesti esitetään, että miehet eivät osaa puhua, kun todellisuudessa on niin, että tämä koskee naisia. Naiset kyllä tuottavat puhetta, mutta he eivät pyri ratkaisuihin eivätkä ole valmiita kuuntelemaan miehiä.

Siksi suosittelen erityisesti miehille avioliittoterapiaa. Siellä naisen on pakko miettiä asioita vähän syvemmin, jolloin ratkaisujakin saattaa syntyä. Terapian avulla mieskin saa äänensä kuuluviin. Muuten miestä ei kuunnella.

On todella inhottavaa olla suhteessa, missä toinen yrittää kaikin pienin "vihjein" saada toisen toimimaan tahtomallaan tavalla. Nimim. kokemusta on! En osaa sinulle antaa muuta vinkkiä kun että lähde tuosta suhteesta pois, heti! Tuollainen nainen ei ansaitse sinua eikä ketään muutakaan. Etsi kiltimpi nainen joka lähtee katsomaan kanssasi sitä uusinta toimintafilkkaa vaikkei kiinnostaisi pätkääkään. Sellainen, jonka kanssa valitsette vuoronperään leffat jota katsotte.

Ymmärtänet, että elokuvaläppä oli vain vertaus, jota voit soveltaa vapaasti kaikille elämänalueille. :=)

• Silja

Juoppoutta? Sukupuolitauteja? Työttömyyttä? Pieksäjäisiä? ? ? Ota nyt järki käteen ja ole onnellinen, kun sulla on kiltti mies.

• vapaaksi

Hän vain ei ole sinun tyyppiäsi ja mitä kauemmin jatkat suhdettanne sitä enemmän ja varmemmin vahingoitat häntä. Ei kiltteydestä pidä rangaista vaikka se sinua ärsyttääkin. Eli anna hänen löytää joku joka osaa hänen kiltteyttään arvostaa.

• M47

Luepa Pekka Aukian kirja "Liian hyvä mieheksi?". Siinä käsitellään juuri tuota samaa ongelmaa. Esimerkkitapausten valossa pohditaan että miehessä olisi oltava enemmän "munaa" parisuhteessa. Usein suhde kärjistyy kirjan mukaan siihen että nainen hakee seikkailua muualta, mahdollisesti parisuhde katkeaakin. Jos mies löytääkin häntä arvostavan naisen niin ex vonkaa takaisin. Tässä on kirjan sanoma tiivistettynä.

• seikka havaita tämmöinen

Hauska seikka, että miehen pitäisi aina olla se joka "muuntuu". Pitää olla suhteen alussa aloitteentekijä. Pitää olla "kiltti" ja sitten taas "pitää olla munaa".

Nainen on kokoajan passiivinen. Per**le.
        Ihan kuin nainen olisi joku itse täydellisyys.

• Potra Poika

Jaa että semmosta.Johan tässä pari viikkoa miehet ovat tuhhmia ollut ja kiltiksi olis haluttu.
      Just kun miehet oppi siivoamaan sen simputtavan akan käskystä, niin nyt ollaan sitten liian kilttejä??
      No, ei ole pelkoa että minä olisin tuuliviiri kun olen valmiiksi vittumainen ja pidän kotona järjestyksen :)

• Gulp

Mielestäni ei ole oikeaa kiltteyttä sellainen, että vasta käskystä tehdään suhteen hyväksi olevia asioita.

• Kolli Kellinen

Miksi pitää ehdoin tahdoin kiukutella ja pompottaa miestä ja esittää toiveita joita ei miehen edes odota toteuttavan ja sitten myöhemmin valittaa että se on liian kiltti? Jospa se mies vain yrittää olla ystävällinen ja kohtelias, kuten normaaliin sivistyneeseen elämään kuuluu.

Vai haluatteko te naiset ihan tosissanne sellaisen luolamiehen, joka ei kuuntele toiveitanne, vaan iskee nyrkin pöytään ja karjaisee että "suu kiinni akka, tässä torpassa kaapin paikan määrään minä!". Sekö sitten olisi ihanan miehekästä?

• Gulp

On kaksi äkkitutustumalta kilttiä miestä. Ensimmäinen apaattisena odottaa pyyntöjä/käskyjä/toiveita, jotka sitten noudattaa kyselemättä ja omaa mielipidettä antamatta.
        Toinen oma-aloitteisesti tekee yhteisen hyvän vuoksi asioita ja tekee parannusehdotuksia esim. nainen sanoo "nähdään perjantaina", johon mies "nähtäisiinkö sittenkin lauantaina niin voidaan olla yhdessä koko päivä".
        Minusta ykkönen on selkärangaton nössö ja kakkonen on ystävällinen ja kiltti mies.

• *'*'
        Gulp kirjoitti:

On kaksi äkkitutustumalta kilttiä miestä. Ensimmäinen apaattisena odottaa pyyntöjä/käskyjä/toiveita, jotka sitten noudattaa kyselemättä ja omaa mielipidettä antamatta.
        Toinen oma-aloitteisesti tekee yhteisen hyvän vuoksi asioita ja tekee parannusehdotuksia esim. nainen sanoo "nähdään perjantaina", johon mies "nähtäisiinkö sittenkin lauantaina niin voidaan olla yhdessä koko päivä".
        Minusta ykkönen on selkärangaton nössö ja kakkonen on ystävällinen ja kiltti mies.

"On kaksi äkkitutustumalta kilttiä miestä. Ensimmäinen apaattisena odottaa pyyntöjä käskyjä/toiveita, jotka sitten noudattaa kyselemättä ja omaa mielipidettä antamatta.

Toinen oma-aloitteisesti tekee yhteisen hyvän vuoksi asioita ja tekee parannusehdotuksia"

Väitän, että jotakuinkin jokainen mies tekisi itse parannusehdotuksia, jos nainen antaisi siihen henkisen tilan. Oman kokemukseni perusteella tahtoo vain olla niin, että kaikki kompromissiehdotukset päättyvät naisen tahdon toteutumiseen. Tämän vuoksi monelle miehelle on helpompi vetäytyä tahdottomaan kuoreen ja tehdä mitä akka pyytää, koska oma tahto ei mene kuitenkaan läpi tai sitten siitä nälvitään jälkeenpäin.

Yleensäkin asioiden tekeminen parisuhteen hyväksi saattaa olla miehelle vaikeaa, koska ei riitä, että yrittää, vaan pitäisi kussakin hetkessä aavistaa, mitä nainen juuri silloin odottaa. Joskus saa hieroa, toisinaan se aiheuttaa ärähdyksen. Joskus saa puhua rumia, toisinaan se on junttimaista.

Minusta homma on vinksahtanut sillä tavoin hassuksi, että monet naiset ihan oikeasti kuvittelevat, että mies on ominaisuuspaketti, jonka saa parisuhteella itselleen.

• luuviis
        Gulp kirjoitti:

Kiltillä ja kiltillä on eroa. Tai oikeastaan se toinen ei ole edes kiltti, vaan ameeba.

On ihan eri asia olla ystävällinen, mukava, huomioon ottava, osallistuva, keskusteleva jne. (omateten omat mielipiteet, toiveet, harrastukset jne.). Mitä odottaa, että toinen tekee aina kaiken, järjestää, on vastuussa ja on aina oikeassa kaikessa ja hyvä kun ei pyllyä tarvitse mennä pyyhkimään asian jälkeen.

Herrasmiehet -ja kiltit- eivät mielestäni koskaan ole pois muodista ja viehättävät aina. Ameebat sen sijaan kierretään kaukaa.

• luuviis
        *'*' kirjoitti:

"On kaksi äkkitutustumalta kilttiä miestä. Ensimmäinen apaattisena odottaa pyyntöjä käskyjä/toiveita, jotka sitten noudattaa kyselemättä ja omaa mielipidettä antamatta.

Toinen oma-aloitteisesti tekee yhteisen hyvän vuoksi asioita ja tekee parannusehdotuksia"

Väitän, että jotakuinkin jokainen mies tekisi itse parannusehdotuksia, jos nainen antaisi siihen henkisen tilan. Oman kokemukseni perusteella tahtoo vain olla niin, että kaikki kompromissiehdotukset päättyvät naisen tahdon toteutumiseen. Tämän vuoksi monelle miehelle on helpompi vetäytyä tahdottomaan kuoreen ja tehdä mitä akka pyytää, koska oma tahto ei mene kuitenkaan läpi tai sitten siitä nälvitään jälkeenpäin.

Yleensäkin asioiden tekeminen parisuhteen hyväksi saattaa olla miehelle vaikeaa, koska ei riitä, että yrittää, vaan pitäisi kussakin hetkessä aavistaa, mitä nainen juuri silloin odottaa. Joskus saa hieroa, toisinaan se aiheuttaa ärähdyksen. Joskus saa puhua rumia, toisinaan se on junttimaista.

Minusta homma on vinksahtanut sillä tavoin hassuksi, että monet naiset ihan oikeasti kuvittelevat, että mies on ominaisuuspaketti, jonka saa parisuhteella itselleen.

Sanoissasi piilee totuuden siemen. Ei vaan, ihan itsessänikin tunnistan tarvetta päsmäröitiin ajoittain. Haluaisin kuitenkin uskoa, ettemme me naiset niin toivottomia ole, etteikö keskutelemalla voisi asioihin vaikuttaa. Tai ettemmekö ymmärrä, jos olemme menossa liian pitkälle -se tietysti edellyttää sitä, että moisesta keskustellaan myös. Muuten on vaikea tietää.

Itse ainakin yritän ottaa onkeeni, jos kuulen että "Hei älä nyt jaksa..". Tai jos miehelläni on jokin parempi keino tehdä asioita, otan sen ilman muuta käyttöön. Ylipäätään yrittää elää niin, että molemmat ovat yhtä tärkeitä ja olennaisia parisuhteessa ja saavat olla sellaisia kuin ovat. Saavat olla pahalla tuulellakin (tai kaivata rauhaa), ja silloin on oikeus sanoa, että "mä en nyt jaksa".

...Suoraan sanottuna en ymmärrä ihan kaikkea mitä kirjoitat. Jos välillä saa puhua rumia ja välillä ei, niin mitä sitten? Eikö sitä voi ottaa huumorilla ja relata vähän? Kai nyt jokaisella on erilaisia päiviä, jolloin jaksaa eri asiaoita eri tavoin? Pitääkö sitä yrittää miellyttää toista niin 24/7, että etukäteen pitää tietää, mitä saa sanoakkin ja mitä ei? Höpö höpö.
        Jos sitten kompromisseista pitää nälviä jälkeenpäin, niin se tarkoittaa sitä, että asiaa ei ole käsitelty loppuun. Jos todellinen kompromissi on tehty, niin siihen molemmat tyytyy, eikä jälkipuheita pidetä.

• Kolli Kellinen
        luuviis kirjoitti:

Kiltillä ja kiltillä on eroa. Tai oikeastaan se toinen ei ole edes kiltti, vaan ameeba.

On ihan eri asia olla ystävällinen, mukava, huomioon ottava, osallistuva, keskusteleva jne. (omateten omat mielipiteet, toiveet, harrastukset jne.). Mitä odottaa, että toinen tekee aina kaiken, järjestää, on vastuussa ja on aina oikeassa kaikessa ja hyvä kun ei pyllyä tarvitse mennä pyyhkimään asian jälkeen.

Herrasmiehet -ja kiltit- eivät mielestäni koskaan ole pois muodista ja viehättävät aina. Ameebat sen sijaan kierretään kaukaa.

Puhukaa sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Sanokaa "tahdoton ameeba", älkääkä "liian kiltti", koska minun mielestäni nuo ovat kaksi täysin eri asiaa.

Jos nainen sanoo minulle "olet liian kiltti", ajattelen että minun täytyy muuttua tuhmaksi, eli huutaa naiselle rumasti ja losauttaa sitä turpaan. Mutta jos nainen sanoo "olet tahdoton ameeba", ajattelen että minun täytyy ryhdistäytyä ja alkaa tehdä töitä parisuhteen eteen.

• luuviis
        Kolli Kellinen kirjoitti:

Puhukaa sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Sanokaa "tahdoton ameeba", älkääkä "liian kiltti", koska minun mielestäni nuo ovat kaksi täysin eri asiaa.

Jos nainen sanoo minulle "olet liian kiltti", ajattelen että minun täytyy muuttua tuhmaksi, eli huutaa naiselle rumasti ja losauttaa sitä turpaan. Mutta jos nainen sanoo "olet tahdoton ameeba", ajattelen että minun täytyy ryhdistäytyä ja alkaa tehdä töitä parisuhteen eteen.

Pitää yrittää. Luulen, että me kaikki naiset muka jotenkin ihmeellisesti tiedetään, että liian kiltti = tahdoton ameeba ja luullaan, että se on selvä homma muillekin.

Mutta sama homma se on molempiin suuntiin; en minä ainakaan pidä semmoisista naisistakaan, jotka täyttää tahdottoman ameeban kriteerit.

• *'*'
        luuviis kirjoitti:

Sanoissasi piilee totuuden siemen. Ei vaan, ihan itsessänikin tunnistan tarvetta päsmäröitiin ajoittain. Haluaisin kuitenkin uskoa, ettemme me naiset niin toivottomia ole, etteikö keskutelemalla voisi asioihin vaikuttaa. Tai ettemmekö ymmärrä, jos olemme menossa liian pitkälle -se tietysti edellyttää sitä, että moisesta keskustellaan myös. Muuten on vaikea tietää.

Itse ainakin yritän ottaa onkeeni, jos kuulen että "Hei älä nyt jaksa..". Tai jos miehelläni on jokin parempi keino tehdä asioita, otan sen ilman muuta käyttöön. Ylipäätään yrittää elää niin, että molemmat ovat yhtä tärkeitä ja olennaisia parisuhteessa ja saavat olla sellaisia kuin ovat. Saavat olla pahalla tuulellakin (tai kaivata rauhaa), ja silloin on oikeus sanoa, että "mä en nyt jaksa".

...Suoraan sanottuna en ymmärrä ihan kaikkea mitä kirjoitat. Jos välillä saa puhua rumia ja välillä ei, niin mitä sitten? Eikö sitä voi ottaa huumorilla ja relata vähän? Kai nyt jokaisella on erilaisia päiviä, jolloin jaksaa eri asiaoita eri tavoin? Pitääkö sitä yrittää miellyttää toista niin 24/7, että etukäteen pitää tietää, mitä saa sanoakkin ja mitä ei? Höpö höpö.
        Jos sitten kompromisseista pitää nälviä jälkeenpäin, niin se tarkoittaa sitä, että asiaa ei ole käsitelty loppuun. Jos todellinen kompromissi on tehty, niin siihen molemmat tyytyy, eikä jälkipuheita pidetä.

"Haluaisin kuitenkin uskoa, ettemme me naiset niin toivottomia ole, etteikö keskutelemalla voisi asioihin vaikuttaa."

Ette te toivottomia ole, mutta kannattaisi muistaa, että mies on koira, joka saattaa (tämä on yksilöllistä) ehdollistua hyvin helposti. Jos siis parikin kertaa suhtautuu miehen ehdotukseen ylimielisesti tai käyttää sitä aseena myöhemmin, niin sen jälkeen ei pidä ihmetellä, miksi mies ei enää ehdottele.

Joillekin naisille puhuminen voi olla helppoa ja kyllä minäkin sujuvasti puhun, mutta se on niin inhottavaa, että mieluummin alistun kuin alan vängätä vastaan.

"Jos välillä saa puhua rumia ja välillä ei, niin mitä sitten? Eikö sitä voi ottaa huumorilla ja relata vähän?"

Koirakaan ei ymmärrä epäjohdonmukaista käytöstä. On veemäistä, kun yrittää olla hyvä mies ja ottaa naisensa huomioon, mutta eri päivinä säännöt ovat erilaisia. Se on erinomaisen turhauttavaa.

"Pitääkö sitä yrittää miellyttää toista niin 24/7, että etukäteen pitää tietää, mitä saa sanoakkin ja mitä ei?"

En tunne erityistä tarvetta miellyttää, mutta omassa kodissa on ikävä olla, jos joutuu pelkäämään, että kohta taas tulee huomautus. Jos katson urheilua, haluan katsoa urheilua enkä alkaa taistella väkisin väännettyä riitaa roskien viennistä.

Miten minusta usein tuntuukin, että tavoitteena juuri onkin riiteleminen eikä asioiden ratkaiseminen. Ehkä naisten kannattaisi ensin selvittää itselleen, mitä he haluavat ja mikä on ydinongelma ja alkaa purkaa sitä vasta sen jälkeen ääneen.

Jos tiskit on tiskaamatta ja tiskaan, niin ei se näytä auttavan. Sen jälkeen keksitään sanomista jostain muusta.

• luuviis
        *'*' kirjoitti:

"Haluaisin kuitenkin uskoa, ettemme me naiset niin toivottomia ole, etteikö keskutelemalla voisi asioihin vaikuttaa."

Ette te toivottomia ole, mutta kannattaisi muistaa, että mies on koira, joka saattaa (tämä on yksilöllistä) ehdollistua hyvin helposti. Jos siis parikin kertaa suhtautuu miehen ehdotukseen ylimielisesti tai käyttää sitä aseena myöhemmin, niin sen jälkeen ei pidä ihmetellä, miksi mies ei enää ehdottele.

Joillekin naisille puhuminen voi olla helppoa ja kyllä minäkin sujuvasti puhun, mutta se on niin inhottavaa, että mieluummin alistun kuin alan vängätä vastaan.

"Jos välillä saa puhua rumia ja välillä ei, niin mitä sitten? Eikö sitä voi ottaa huumorilla ja relata vähän?"

Koirakaan ei ymmärrä epäjohdonmukaista käytöstä. On veemäistä, kun yrittää olla hyvä mies ja ottaa naisensa huomioon, mutta eri päivinä säännöt ovat erilaisia. Se on erinomaisen turhauttavaa.

"Pitääkö sitä yrittää miellyttää toista niin 24/7, että etukäteen pitää tietää, mitä saa sanoakkin ja mitä ei?"

En tunne erityistä tarvetta miellyttää, mutta omassa kodissa on ikävä olla, jos joutuu pelkäämään, että kohta taas tulee huomautus. Jos katson urheilua, haluan katsoa urheilua enkä alkaa taistella väkisin väännettyä riitaa roskien viennistä.

Miten minusta usein tuntuukin, että tavoitteena juuri onkin riiteleminen eikä asioiden ratkaiseminen. Ehkä naisten kannattaisi ensin selvittää itselleen, mitä he haluavat ja mikä on ydinongelma ja alkaa purkaa sitä vasta sen jälkeen ääneen.

Jos tiskit on tiskaamatta ja tiskaan, niin ei se näytä auttavan. Sen jälkeen keksitään sanomista jostain muusta.

Hau.

Oikeesti mulla ei oo enää mitään sanottavaa, kunhan epätoivosesti yritän :D Kun ei mun koskaan tarvi aukoa mistään kotihommista, eikä meillä ylipäätään riidellä/ keskustella moisista asioista. Molemmat tekee, kun jotain pitää tehdä. Meidän koti on molempien koti, josta molemmat on vaan ottanut yhtäläisen vastuun (ja oikeudet). Kummankaan ei tarvi olla pomona ja ohjeistaa toista tekemään. Mää en siis suoraan sanottuna yhtään tiedä, mitä sen tyypisille naisille tai miehille pitäis tehdä, jotka moisista ongelmista kärsii...

Ja silti pitää vaan puuttua :D

Oiskohan semmonen mitään, että sekä naiset että miehet yrittää kunnioittaa sitä toista ja ajatella kokonaisuutena. Ei ole kivaa aina huomautella roskista ja silti joutua itse viemään, kun toinen "sopivasti unohtaa". Mut ei niitä roskia myöskään tarvi viedä NYT JUST, jos toisella on vaikka kiinnostava peli menossa...

• Potra Poika

Näin.
        Paras kun ei ala tuuliviiriksi.
        Nykyp ojat ovat niitä kauneushoitoloissa käyviä joista ei tiedä mitä transistoreita ovatkaan..

• No jos nyt näin päin
        Gulp kirjoitti:

Hypoteettinen tilanne: Mies tahtoo lähteä perjantaina vetämään nk. naulan otsaan kymmenen parhaan lapsuudenkaverinsa kanssa.

1. Renttu: Ei ehkä muista mainita asiasta vaan jättää tyttöystävän odottelemaan pitsapaikan eteen pakkaseen puoleksitoista tunniksi kunnes muistaa lähettää tekstarin: "oon nyt baarissa". Tämän jälkeen "akku loppuu".

2. Lievempi renttu: "Akka hei, lähen baariin. Kato että kotona on pullo viskiä ja jauhelihakastiketta kun tullaan jatkoille." Tämä siis lapulla jääkaapin ovessa.

3. Normaali mies: Ilmoittaa menevänsä baariin. Ja perustelee ummet ja lammet kuinka tärkeä ilta kyseessä on.

4. Kiltti mies: Kysyy haittaako jos menen baariin mutta menee vaikka vastaus olisikin ei (ellei tähän ole perusteltua syytä). Oma kulta kuuluu tähän kategoriaan.

5. Vähän liian kiltti mies: Kysyy ja jää kotiin jos tyttöystävä tahtoo katsoa Nelosen leffaputkesta Brad Pittin neljä kertaa aiemmin nähdyn romanttisen komedian.

6. Nössö: Mitkä kaverit? Mikä on baari?

• fgfghb
        Gulp kirjoitti:

Se ensimmäinen on henkisesti hakattu. Riittävän käsittelyn jälkeen kyllä luopuu kaikesta oma-aloitteisuudesta ja odottaa vain että minkä tekeminen sallitaan seuraavaksi (ja toivoo ettei pahemmin haukuttaisi, kun on kuitenkin tehnyt jotenkin väärin).

Jälkimmäinen muuttuu pian ensimmäiseksi, kun tapaa sopivia ihmisiä.

Terv. pahasti erakoitunut ykkönen

• Liian kiltti
        *'*' kirjoitti:

Tekstiäsi oli huvittava lukea, sillä itse olen nainen ja aivan liian kiltti.
        Kerran olen seurustellut ja lopetin sen koska kiltteyteni takia se oli pelkkää kärsimystä meille molemmille.
        Ei minulle tullut mieleenkään esim. komentaa viemään roskat tai mitään muutakaan, en osannut vaatia tai edes kauniisti pyytää yhtään mitään.

Jos vaikka kaukosäädin oli lähempänä miestä kuin minua, en sitä osannut häneltä pyytää vaan nousin itse hakemaan.
        En tiedä onko syynä se, että äitini on ihan samanlainen, mutta kyllä hän edes joskus saa suunsa avattua esittääkseen vaatimuksia, toisin kuin minä:(

Minä en voi koskaan ajatellakaan parisuhteeseen ryhtymistä tällä luonteella, kun mieskin suorastaan aneli minua komentamaan häntä ja kertomaan mitä milloinkin haluan.

• Heebo

Voiko sinun kanssasi riidellä niin että sillä voi jopa saavuttaa jotain ? Vai onko riitely aina miehelle pelkkää energian tuhlausta, jos joka tapauksessa tehdään loppujen lopuksi niin kuin sinä haluat ?

Miksi ei voisi antaa periksi asiassa, jos se on miehelle Aivan Sama. Jos asia ei voisi vähempää kiinnostaa, niin periksi antaminen ei edes tunnu periksi antamiselta. Onko riitely ja oman kannan puolustaminen joku itsetarkoitus jota pitää harrastaa silloinkin, kun ei tunne siihen tarvetta ?

Teepä koe, ja hyökkää jotakin sellaista asiaa vastaan minkä tiedät miehellesi tärkeäksi, josta hän ei ikinä luopuisi. Mitä perusteetonta, sen parempi. Ehdota vaikka, että haluat yksipuolisesti vapaata suhdetta, eli että saat käydä vieraissa itse, mutta miehesi ei. Katso meneekö läpi...

• olla

myös, että elätte hieman eri vaihetta parisuhteessa. Itseltäsi on mennyt jo voimakkain ihastus ohi ja mietit onko tämä nyt se mies jonka kanssa pitää olla loppuelämä. Miehesi sen sijaan voi olla edelleen ihastumisvaiheessa ja alitajuisesti yrittää miellyttää ja antaa hyvää kuvaa itsestään.

Mutta älä ole huolissasi, ennen pitkää miehesi muuttunee vittumaisemmaksi kun huomaa että sinäkään et ole kovin täydellinen. Sinuna nauttisin kiltteydestä vielä kun sitä riittää.

• :-(

osasyynä...tämä on mun eka poikaystävä ja ollaan oltu useita vuosia kimpassa. Kiltteys (vai ameebamaisuus) haittaa kun ei oikein synny keskustelua mistään toisen myödätessä lähes kaikkeen :/

• sitten
        :-( kirjoitti:

osasyynä...tämä on mun eka poikaystävä ja ollaan oltu useita vuosia kimpassa. Kiltteys (vai ameebamaisuus) haittaa kun ei oikein synny keskustelua mistään toisen myödätessä lähes kaikkeen :/

tietty vähän eri juttu jos eka suhde menossa.

Haluaisit tietty tavata ehkä muitakin miehiä ja kokeilla siipiäsi. Haet silloin hakemalla miehestäsi syitä ja pienetkin asiat alkaa ärsyttään. Taitaa olla syvällisen pohdinnan paikka. Ehkä olisi hyvä pitää taukoa suhteessa.

Pieni varoituksen sana kuitenkin. Vaikka olen mies (tai ehkä juuri siitä johtuen) tiedän kuinka hankala on löytää ns. kunnon miestä. Ts. kun teillä ei tunnu olevan mitään ns. todellista ongelmaa niin suurella todennäköisyydellä voit joutua ojasta allikkoon miestä vaihtaessasi. Se ruoho voi hetken näyttää vihreämmältä ja houkuttelevalta mutta ajan mittaan sekin kulahtaa. Voit tulla katumapäälle nähtyäsi muita miehiä tarpeeksi. Siinä vaiheessa sitä ekaa suhdetta on vaikea saada enää korjatuksi. En tiedä yhtäkään tapausta jossa tauon jälkeen olisi palattu pysyvästi yhteen. Siis sellaisen tauon, jossa kumpikin harrastaa muita suhteita.

Mutta nää on sellaisia asioita, että jokainen kuitenkin haluaa itse nähdä ja kokeilla. On aivan turha lopulta varoitella koska uteliaisuus ja kokeilunhalu voitaa lähes aina. Paljon on siis surua mutta myös hyviä kokemuksia tiedossa jos tälle tielle lähdet. It's your choise!

• *liian kiltti*

Kauankos olette olleet yhdessä? Ehkä tuo on vain alkuhuumaa...

Minäkin olin nuorena liian kiltiksi haukuttu, kunnes tapasin itseäni vielä kiltimmän miehen. Ensimmäiset vuodet kului ilman väittelyitä, muutamia mielipide-eroja oli, mutta kumpikin hyväksyi toisen mielipiteen, molemmat sai pitää siis omansa. Miehen katseesta näki, että hän rakasti minua ja kyllä hän sen sanoikin usein. Olimme kuin paita ja peppu, aina yhdessä joka paikassa. Välillä minuakin ahdisti se, miten täydellisenä hän minua piti. Vuosien kuluessa miehestä kuitenkin alkoi löytyä särmää ja enemmän omaa tahtoa, mutta emme nykyäänkään riitele, kaikki on tähän saakka selvinnyt puhumalla muutamaa pientä kinastelua ja hetken mökötystä lukuun ottamatta.

Nyt on 25 yhteistä vuotta täynnä ja viihdymme yhdessä edelleen.

• bkbk

Lopeta heti suhteesi nykyiseen mieheesi ennen kuin teet hänet hulluksi. Anna hänelle tilaisuus löytää itselleen arvoisensa kumppani. Itse olet luonnehäiriöinen nauta jonka otsaan pitäisi maalata risti. Ei millään pahalla.

• tai näin

joka tapauksessa se on väärin.vaativuus,bimbous,vallanhimo ja armoton tyhmyys aiheuttaa monenlaista kismaa :)

• väinö

Ei o sullakaa kaikki kotona.
      Hakeudu hoitoon tai pyydä että lääkäris tarkistaa lääkitykses!

• vanessa

Erittäin tuttu tunne. Sitten sen takia minun oli niin helppo aina purkaa kiukkuni häneen, kun hän ei sanonut koskaan pahasti takaisin. Mutta asetelma voi kääntyä ja eräänä päivänä tämä mies voi hävitä elämästäsi. Nyt olen todella surullinen itse siitä, että oma mieheni joka oli "liian kiltti" on lähtemässä suhteesta pois, koska dominoin häntä liikaa ja käytin hänen kiltteyttään hyväkseen. Pidä siis miehestäsi huolta ja kuuntele häntä. Sellaisetkin joiden ei ikinä uskonut jättävän voivat jättää. Ja silloin on liian myöhäistä korjata enää mitään.

• poikke

Minusta on luonteessa vikaa jos itkee siitä että toinen on kiltti? mulla on henk koht kokemusta tästä. sain kenkää tyttöystävältä ja vähän ajan kuluttua kuulin muilta että olin sille liian kiltti et se ois ollu ainaki osa syy. En antanu kaikkea periksi ja omat menot kyllä menin jne..mutta silti..millanen tyttö jättää toisen sen takia jos on "liian" kiltti ja rakastaa toista sydämmensä pohjasta ja haluaa toiselle vaan kaikkea hyvää? taidanpa rakastaa vieläki..ihan sama kui ilkeä se on ja mitä tekee niin en voi käsittää. taitaapa mullaki olla vähän mielessä vikaa? =D

• deranger

Itse olette aika "ameeboja", te jotka sitä nimitystä ihmisestä käytätte, kun ette edes tiedä mitä tahdotte, saati että osaisitte arvostaa toista.

• äit+3

mulla myös liian kiltti mies,aivan kuin kuvailisit mun miestä.siihen just raivostuukin kun eisaa mitää palautetta vaikka olis kuinka riitaa ei tiedä edes mitä sen pään sisällä oikeesti edes liikkuu kun ei se puhu oikeista tunteistaan vaan kaikki käy mitä haluan.tuntuu et ei ihminen voi olla tollanen,ois kiva jutella enemmänki

• Fairy-Dust

Eihän siinä mitään, että mies on kiltti, ystävällinen ja kohtelias.. oma mieheni on tälläinen (tai oli eilen, ei tänän)

Mutta mies alkoi tuntua enemmänkin palvelijalta ku mieheltä.
      En tarvitse palvelijaa vaan miehen joka kohtelee minua kuin ihmistä eikä mitään kungitarta.
      Loppujen lopuksi en edes tuntenut miestä kunnolla, koska hän ei ikinä halunnut/uskaltanut ilmaista ajatuksiaan/tunteitaan ja halujaan. En pystynyt kunnolla luottamaan häneen, koska en tiennyt puhuuko hän totta, kun myötäili ajatuksiani ja tekemisiä ja olemisia.
      Usein tuntu siltä että hänen elämässään ei ollut muuta kun minä.
      Ehkä hän vältteli konflikteja/riitoja/väittelyä...

P.S Teette palveluksen kilteille miehille, jos sanotte suoraan, että kuinka sasiat ovat, ja että heitä ei voi kunnolla tuntea jos he eivät sano ajatuskiaan julki..

• Sitä saa mitä tilaa

Varohan mitä toivot mieheltäsi.

Seurustelin taiteiljan kanssa joka oli räiskyvä persoona ja kun olen paljon rauhallisempi luonne niin sen mielestä olin liian kiltti ja en kuulemma osallistunut riitoihin, kun ei mua kiinnostanut sen sekavat kilahtelut ties mistä asioista, niin miten voisin tuntea yhtä voimakkaasti jostain turhasta ja miksi pitäisi riidellä.... Jonkin aikaa sitä panettelua kuuntelin, kunnes onnettomana aloin käymään strippibaareissa ja lopulta petin häntä maksullisen ***** kanssa ja kerroin tästä ja jätin hänet. Eipähän enää puhu kavereilleen, että oisin kiltti, nyt olen itsekäs egoistinen mulkku kuulemma. Sitä saa mitä tilaa.

• 45064683+0

Olet hieno mies joka näyttää suomalaiselle huoranaiselle kaapin paikan. :)

Suomalainen nainen on paska huora ja sillä siisti. Sille ei mikään kelpaa ja sen mielipiteillä voi korkeintaan, huom! KORKEINTAAN pyyhkiä persereikää.

• Ässädaami
        45064683+0 kirjoitti:

Olet hieno mies joka näyttää suomalaiselle huoranaiselle kaapin paikan. :)

Suomalainen nainen on paska huora ja sillä siisti. Sille ei mikään kelpaa ja sen mielipiteillä voi korkeintaan, huom! KORKEINTAAN pyyhkiä persereikää.

Äitisi ihan samanlainen sitten. :)

• kumma ongelma

Siis olet löytännyt kulta kimpaleet ja kaipaat siihen vähän paskaa ympärille.

Onko tuollaisia blondeja oikeasti olemassa ? Siis tän on pakko olla heikkotasoisen miehen provo... sillä yksikään täysjärkinen nainen ei oikeasti ajattele noin. Jos olet nainen hakeudu hoitoon.

• Ässädaami

ja hyvin ymmärränkin. Exäni kärsi juurikin siitä ettei koskaan puhunut mielipiteistään, niitä sai aina kaivaa rautakangella esille, jos silloinkaan. Myötäili vain. Ja minä oikeasti omien taitojeni mukaan yritin häntä kannustaa puhumaan. Mutta tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä kivimuuriin, ymmärtää ettei se hajoa. Turha hajottaa itseään, ennemmin vain vaihtaa partneria.

Nykyinen puolisoni on herrasmies. Ja kesyttämätön. Olen sanonut etten halua ns. johtaa perhettä, koska menetän siinä omaa naisellisuuttani. Pyysin, että minua kuunnellaan ja arvostetaan, mutta ei luovuteta kaikkea vastuuta minulle. Puolisoni tämän ymmärsi ja se on varmasti osasyy onnellisuuteen. Pystyn kunnioittamaan häntä erittäin syvästi, ja rakastamaan yhtä syvästi. Ja saa hän pipariakin usein juuri näistä syistä. Koska luotan häneen ja hänen päätöksentekotaitoon (vaikken ihan samaa mieltä siitä isosta taulutelkkarista olisikaan). Hänessä siis riittää haastetta ja päinvastoin, se auttaa säilyttämään kipinän.

Vastuu on molempien. Naisen kuunnella. Miehen puhua.

• Havus

On jo suorastaan pelottavaa että on näin paljon kirjoittajia (miehiä?) jotka eivät näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin lattiamatoksi heittäytyvän ameeban ja väkivaltaisen raivopään. Ettekö ihan oikeasti usko että noiden ääripäiden välissä on paljon muutakin, esimerkiksi ne normaalin, terveen itsetunnon omaavat miehet joiden ei tarvitse madella naisen jalkojen juuressa sen enempää kuin käyttää nyrkkejäkään?

Jos ette provoile, vaan nuo ovat teidän mielestä ainoat vaihtoehdot, suosittelen vilpittömästi avun hakemista.

• mies olen
        Havus kirjoitti:

On jo suorastaan pelottavaa että on näin paljon kirjoittajia (miehiä?) jotka eivät näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin lattiamatoksi heittäytyvän ameeban ja väkivaltaisen raivopään. Ettekö ihan oikeasti usko että noiden ääripäiden välissä on paljon muutakin, esimerkiksi ne normaalin, terveen itsetunnon omaavat miehet joiden ei tarvitse madella naisen jalkojen juuressa sen enempää kuin käyttää nyrkkejäkään?

Jos ette provoile, vaan nuo ovat teidän mielestä ainoat vaihtoehdot, suosittelen vilpittömästi avun hakemista.

Kolli Kellisen sanoin:
        "Miksi pitää ehdoin tahdoin kiukutella ja pompottaa miestä ja esittää toiveita joita ei miehen edes odota toteuttavan ja sitten myöhemmin valittaa että se on liian kiltti?"

Mikä on se tilanne, kun naisella on asiasta mielipide, mutta olisi tämän naisen mielestä parempi, jos hänen miehensä pitäisi tätä mielipidettä vääränä?

• 777777777777777

Mieti tarkkaan miten olet hänelle koskaan asioita esittänyt/puhunut tai miten kommunikoit hänen kanssaan.

Osa meistä on luonteeltaan sellaisia, jotka haluvat välttää konflikteja. Jos sinä olet esimerkiksi suhteenne alkuvaiheessa saanut raivokohtauksia tyhjästä, suutahdellut pienistä asioista, ollut vihainen "vain sille joka sattui olemaan lähimpänä" kun oma maitolasi kaatui, tilanne on väistämättä se, että toisen on pakko jatkuvasti varoa ja laskelmoida mistä sinä suutut ja kuinka paljon jotta normaalia elämää pystytään jatkamaan.

Minun parisuhteessani tilanne oli se, että varsinkin alkuaikoina puolisoni oli kiukkupussi, jolla ei pitänyt hermot pienimmässäkään ongelmatilanteessa; jos liikenne oli jumissa, hän raivostui minulle, koska olin vieressä. Jos sää oli huono, minä sain kuulla huudot. Jos hän halusi ostaa tietynlaisen auton, hän raivostui silmittömästi jos sanoin eriävän mielipiteen. Jos hänen työpäivänsä oli huono, emme illalla voineet tehdä mitään koska hän oli vihainen. En koskaan suunniltellut mitään matkoja etukäteen, koska koskaan ei tiennyt että tuliko alkumatkasta tai ennen matkaa riita, ja toisaalta hänen suunniltemiinsa oli myönnyttävä jos en riitaa halunnut.

Koska minä olin konflikteja välttävä, kaikki tämä opetti minut pelaamiseen, jossa minun oli pakko laskelmoida mistä on todennäköisesti odotettavissa riita ja miten sen pystyi ennakoimaan tai etukäteen välttämään. Esimerkiksi, työpäivän loppuvaiheilla monesti soitin hänelle kuulostellakseni äänensävystä minkälainen ilta oli odotettavissa. Riippuen äänensävystä, tein kotona hänen lempiruokanasa valmiiksi tai ostin hänelle suklaata ("koska ajattelin vain hiukan yllättää sinut tänään"). Hän ymmärsi jossain määrin hyvän käytöksen rajat, ja eihän kukaan voi olla vihainen hänelle joka on valmistanut hyvän aterian työstä tulevalle? Mutta tämän kaikenlaisen pelaamisen ja myöntymisen taustalla olin todella väsynyt siihen, että jouduin junailemaan ja pelaamaan näin kaikessa. Emme paljoa riidelleet, kiitos minun "työntekoni", mutta minä olin erittäin väsynyt, ja ns taustalla harkitsin eroa pitkään ja hartaasti, kunnes väsymys voitti.

Hän oli samalla tavalla vihanen koska en ottanut osaa ritoihin tai esittänyt omia mielipiteitä. Niitä olisi ollutkin, mutta tiesin jo kokemuksesta että hän suuttui vähemmän siitä että en ottanut kantaa kuin että olisimme keskustelleet asiasta.

Ei minulla suuria neuvoja tähän ole; ihmiset ovat erilaisia. Mieti tarkasti omaa äänensävyäsi ja -painoasi kun asioista puhut; toiset ovat herkkiä sävyille, varsinkin jos niissä on kiukkua ollenkaan.

Ammattiauttajalta sain tähän apua, koska tiesin että minullakin oli kyseessä jonkinlainen ongelma, koska pelkäsin/halusin välttää riitoja loppuun asti. Ei sekään tervettä ole, mutta ei toisaalta se, että kaikesta pitää riidellä. Väsymyksen ohella tusin olevani eräänlainen aikapommi, koska jatkuva myötyminen asioihin keräsi sisälleni suuret määrät kiukkua.

• 26262626262626

Kirjoittaja taitaa olla tällainen "en ole tyytyväinen mihinkään" -tyyppi....

• titityyyyy......

Kattokaas vähä,miltä vuodelta alkuperänen on kirjottanu?Pöljät täällä kohkaatte vuosia sitte vanhasta jutusta!
        Hahhahhaa!!
        Voi olla sitte tonttuja!!hahhahhaa oikeita uunojen uunoja...

• hyvää joulua

Asia on siis selvä. Koska miehen pitää olla mies kaikenlainen tasa-arvo hömpötys voidaan samantien unohtaa ja miesten tätyy alkaa näyttämään taas naisilleen kaapinpaikka nyrkeillään. Ei sitten muuta kuin Afganistanilaista perhelakia vain odottelemaan, niin pysyy naisetkin taas kurissa.

Tasa-arvo on kuollut, koska naiset eivät oikeasti edes halua tasa-arvoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      228
      4589
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      445
      3308
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2238
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1889
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1218
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1043
    7. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      27
      1040
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1035
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      77
      976
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      926
    Aihe