Olen nainen, mutta en ymmärrä naisia. Miehet ovat ymmällään kanssani, koska ovat tottuneet oikutteleviin naisiin, joiden ajatukset ja toiminta noudattelee sitä surullisenkuuluisaa naisen logiikkaa. Olen ns. hyvä jätkä, mutten silti jätkämäinen. Selviän kyllä kaikesta ilman miestäkin, joten olen itsenäinen ja vahvakin. Itseasiassa olen jopa osallistunut muutamaan psykologiseen ym. testiin ja todettu on, että minulla on ns. miehen logiikka.
Taitaa olla huonoin mahdollinen yhdistelmä: nainen, ulkoisesti naisellinen, miehen logiikka ja hetero :D
Eräs suhde kaatuikin siihen, kun tyyppi koki ongelmaksi sen, etten tarvitse miestä. En niin tarvitse remonttireiskaa, enkä ovenaukojaa, vaan tarvitsen kyllä kumppania itselleni, tasavertaiseksi elämään rinnallani.
Aika harvassa taitaa olla sellaiset miehet, jotka tällaisen naisen huolisivat, muutenkin kuin kaveriksi/ystäväksi. Vaan kuluuhan se aika näinkin, ehkä törmään Siihen Oikeaan vielä joku päivä :)
Ongelma se on tämäkin
50
2950
Vastaukset
- dayum
että kanssasi saa joku mies oikein helpon elämän. Meinaan vaan, että ei ainakaan tule pahoja ongelmia ajatustenjuoksun suhteen :D
Mutta todellakin, ei varmaan kelpaa kaikille miehille vahvan miehen logiikan omaava nainen. Sehän voi olla pahimmillaan kuin seurustelisi toisen miehen kanssa ;)- lintukala..
Kaikki on suhteellista. Ainakin miehen täytyy olla lujalla itseluottamuksella varustettu, että jaksaa minun kanssani. Niinkuin tuossa Queen of.. totesi, miehen pitää saada tuntea olevansa mies, eli miehen pätemisentarve voi olla aika kova, jos on säröjä itseluottamuksessa. Minun kustannuksella kun ei pysty pätemään, niin voi olla melkoisen vaikeaa "tuntea olevansa mies", jos se miehisyys on jotenkin sidoksissa naisen avuttomuuteen.
En minä ole tavoiltani äijämäinen, en sitä tarkoittanut, että ei varmasti tule kanssani sellaista fiilistä, että seurustelisi miehen kanssa. Näytän, tuoksun ja tunnun naiselta, ajattelutapani vaan on erilainen.
- -QueenOfHearts-
Nämä lauseet eivät vain sovi keskenään yhteen:
- "Miehet ovat ymmällään kanssani, koska ovat tottuneet oikutteleviin naisiin, joiden ajatukset ja toiminta noudattelee sitä surullisenkuuluisaa naisen logiikkaa"
- "Vaan kuluuhan se aika näinkin, ehkä törmään Siihen Oikeaan vielä joku päivä :)"
Mitäs tuo on jos ei sitä 'surullisen kuuluisaa naisenlogiikkaa'? :D
Ja luulen kyllä ettei kovin moni nainen oikeasti ymmärrä naisia. Hyvä jos nainen ymmärtää itseään.
Tekeekö se että 'ajattelet kuin mies' mielestäsi sinusta ylivertaisen muihin naisiin nähden? Ja olen sitä mieltä että suurin osa naisista kykenisi kyllä samoihin asioihin kuin mies... remonttireiskaksi yms. mutta kysymys onkin siitä että miehen pitää antaa tuntea itsensä mieheksi. Niin ja plääh... kuka oikeasti TARVITSEE oven aukojaa??? Se on kohtelias ele, miksei saisi antaa miehen avata se ovi ja olla herrasmies????- lintukala...
Ilmeisesti et havaitse ironiaa loppukaneetissa? :D
- -QueenOfHearts-
lintukala... kirjoitti:
Ilmeisesti et havaitse ironiaa loppukaneetissa? :D
ironia löytyi ihan koko tekstistäsi ;D
- lintukala..
missä kohtaa oli edes viittausta siihen suuntaan, että kokisin itseni jotenkin ylivertaiseksi muihin nähden? Päinvastoin viestini taisi olla toteamus, että en kuulu oikein mihinkään ryhmään, aika yksinäinen susi olen, vaikka kavereita riittää.
En tiedä, ymmärsitkö pointtiani vai et, vai haluatko vaan leikkiä, ettet ymmärtänyt, että pääset ruotimaan ja suomimaan minua... mutta väliäkö tuolla :) - -QueenOfHearts-
lintukala.. kirjoitti:
missä kohtaa oli edes viittausta siihen suuntaan, että kokisin itseni jotenkin ylivertaiseksi muihin nähden? Päinvastoin viestini taisi olla toteamus, että en kuulu oikein mihinkään ryhmään, aika yksinäinen susi olen, vaikka kavereita riittää.
En tiedä, ymmärsitkö pointtiani vai et, vai haluatko vaan leikkiä, ettet ymmärtänyt, että pääset ruotimaan ja suomimaan minua... mutta väliäkö tuolla :)tarkoitus viestilläsi oli kuin että asiaasi suomitaan ja ruoditaan... jos et ole huomannut niin täällä tehdään asioista ;) Luulen että yksinkertaisesti halusit kerätä buustia omalle itsetunnollesi täällä... halusit että miehet täällä ylistäisivät ajattelusi erinomaisuutta ja että kuinka tuollaisia naisia on ihan liian vähän eikö? ;)
Minusta nimimerkki Heebo kiteytti ongelmasi ytimen hienosti.
Ihmisen täytyy olla nöyrä ihmissuhteissaan. Onko todella kysymys miehen pätemisenhalusta vai sinun pätemisenhalustasi? Yhtälailla kun sinä haluat tuntea itsesi naiseksi ja naiselliseksi, mies haluaa tuntea itsensä mieheksi ja miehikseksi. Naiselle naisellisuuden tunteminen voi tulla vaikka siitä miltä nainen näyttää, että hän näyttää kauniilta ja käyttää kauniita vaatteita. Entä mies???? Moni mies tuntee itsensä mieheksi kun saa suojella naistaan ja tehdä fyysisesti raskaita asioita hänen puolestaan... ettei naisen tarvitsisi niitä tehdä. Kysymys ei olekaan siitä etteikö nainen pystyisi, vaan pikemminkin siitä ettei naisen tarvitsisi.
Pohdi seuraavaa:
Mitä sinä voit miehelle tarjota? Onko älykkyyden sekä erinomaisen logiikan edellytys että tuo jatkuvasti niitä esille? - lintukala..
-QueenOfHearts- kirjoitti:
tarkoitus viestilläsi oli kuin että asiaasi suomitaan ja ruoditaan... jos et ole huomannut niin täällä tehdään asioista ;) Luulen että yksinkertaisesti halusit kerätä buustia omalle itsetunnollesi täällä... halusit että miehet täällä ylistäisivät ajattelusi erinomaisuutta ja että kuinka tuollaisia naisia on ihan liian vähän eikö? ;)
Minusta nimimerkki Heebo kiteytti ongelmasi ytimen hienosti.
Ihmisen täytyy olla nöyrä ihmissuhteissaan. Onko todella kysymys miehen pätemisenhalusta vai sinun pätemisenhalustasi? Yhtälailla kun sinä haluat tuntea itsesi naiseksi ja naiselliseksi, mies haluaa tuntea itsensä mieheksi ja miehikseksi. Naiselle naisellisuuden tunteminen voi tulla vaikka siitä miltä nainen näyttää, että hän näyttää kauniilta ja käyttää kauniita vaatteita. Entä mies???? Moni mies tuntee itsensä mieheksi kun saa suojella naistaan ja tehdä fyysisesti raskaita asioita hänen puolestaan... ettei naisen tarvitsisi niitä tehdä. Kysymys ei olekaan siitä etteikö nainen pystyisi, vaan pikemminkin siitä ettei naisen tarvitsisi.
Pohdi seuraavaa:
Mitä sinä voit miehelle tarjota? Onko älykkyyden sekä erinomaisen logiikan edellytys että tuo jatkuvasti niitä esille?sovitaan vaikka, että sinä voitit. Olet niin hakoteillä olettamustesi kanssa, etten jaksa oikoa. En todellakaan tarvitse boostia itsetunnolleni ja tämä olisi viimeinen paikka sen hakemiseen muutenkin.
Sä olet vielä niin nuori, että asiat eivät ole vielä näyttäytyneet sinulle kaikissa harmaan sävyissä.. kaikki ei nimittäin ole niin mustavalkoista :) - -QueenOfHearts-
lintukala.. kirjoitti:
sovitaan vaikka, että sinä voitit. Olet niin hakoteillä olettamustesi kanssa, etten jaksa oikoa. En todellakaan tarvitse boostia itsetunnolleni ja tämä olisi viimeinen paikka sen hakemiseen muutenkin.
Sä olet vielä niin nuori, että asiat eivät ole vielä näyttäytyneet sinulle kaikissa harmaan sävyissä.. kaikki ei nimittäin ole niin mustavalkoista :)sinä olet minun ikäni tarkistanut? Minähän voin olla vaikka se 50-vuotias naapurinsetä, kuka tervehtii sinua iloisesti kun viet roskiasi ulos ;) Kaikki ei ole niin mustavalkoista katsos, eikä kaikki sitä mitä sanovat olevansa ;)
- lintukala..
sinä olet minun ikäni tarkistanut? Minähän voin olla vaikka se 50-vuotias naapurinsetä, kuka tervehtii sinua iloisesti kun viet roskiasi ulos ;) Kaikki ei ole niin mustavalkoista katsos, eikä kaikki sitä mitä sanovat olevansa ;)
ja aina ei voi lähteä siitä olettamuksesta, että kaikki valehtelevat, eikä kukaan ole sitä, mitä sanoo olevansa. Olen mä tätä palstaa sen verran pitkään lukenut, että helppo sun ikäs arvailla. Se vaan ihmetyttää, että kaikista mahdollisuuksista juuri sinä älähdit.. Arvelin, että saattaisin saada paskaa niskaan joiltain naisilta tuolla kirjoituksellani, mut.. No, joskus se elämä yllättää:)
P.S. Tosiaankin minulla on n. 5-kymppinen naapurinsetä, joka tervehtii aina iloisesti, mistäs arvasit? :D - -QueenOfHearts-
lintukala.. kirjoitti:
ja aina ei voi lähteä siitä olettamuksesta, että kaikki valehtelevat, eikä kukaan ole sitä, mitä sanoo olevansa. Olen mä tätä palstaa sen verran pitkään lukenut, että helppo sun ikäs arvailla. Se vaan ihmetyttää, että kaikista mahdollisuuksista juuri sinä älähdit.. Arvelin, että saattaisin saada paskaa niskaan joiltain naisilta tuolla kirjoituksellani, mut.. No, joskus se elämä yllättää:)
P.S. Tosiaankin minulla on n. 5-kymppinen naapurinsetä, joka tervehtii aina iloisesti, mistäs arvasit? :D"P.S. Tosiaankin minulla on n. 5-kymppinen naapurinsetä, joka tervehtii aina iloisesti, mistäs arvasit? :D"
:DDDDDD
"Arvelin, että saattaisin saada paskaa niskaan joiltain naisilta tuolla kirjoituksellani, mut.. No, joskus se elämä yllättää:)"
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa? Otanko kohteliaisuutena vai en? ;)
No-joo... ehkä on vähän huono päivä tänään ja tekee mieli provosoida tai -tua. Tuolla joskus taannoin itse julistin olevani homomies naisen kropassa ;) Mutta ehkä päällimmäisenä on sellaisen idean läpituominen että vahvankin on oltava heikko ollakseen vahva. Vahvuudesta voi helposti tulla heikkous ja heikkoudesta vahvuus... se on ihan kiinni siitä miten sen käsittää ja miten asioita itse ohjailee. Vähän sekavaa, mutta kai sen pointin tuolta kalastit. - lintukala..
"P.S. Tosiaankin minulla on n. 5-kymppinen naapurinsetä, joka tervehtii aina iloisesti, mistäs arvasit? :D"
:DDDDDD
"Arvelin, että saattaisin saada paskaa niskaan joiltain naisilta tuolla kirjoituksellani, mut.. No, joskus se elämä yllättää:)"
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa? Otanko kohteliaisuutena vai en? ;)
No-joo... ehkä on vähän huono päivä tänään ja tekee mieli provosoida tai -tua. Tuolla joskus taannoin itse julistin olevani homomies naisen kropassa ;) Mutta ehkä päällimmäisenä on sellaisen idean läpituominen että vahvankin on oltava heikko ollakseen vahva. Vahvuudesta voi helposti tulla heikkous ja heikkoudesta vahvuus... se on ihan kiinni siitä miten sen käsittää ja miten asioita itse ohjailee. Vähän sekavaa, mutta kai sen pointin tuolta kalastit.tulihan se sieltä :) Tajusin pointin ja samaa mieltä olen.
Itke tai naura, molemmilla on positiivisia, stressiä poistavia vaikutuksia :)
(Muistankin jopa sen keskustelun, jossa sanoit olevasi homomies naisen kropassa) - ....
Niinhän se pakkaa meillä naisilla menemään logiikkamme kanssa, että ne muut on niitä, jotka ajattelee omituisesti mutta en MINÄ! ;) Kuinkakohan monta kertaa tuostakin ajatusmaailmasta kuullut...
- Mies 24
En minä ainakaan koe sitä minään ongelmana, jos nainenkin tekee "miesten hommia", hyvä niin! Ei nykypäivän naisen tarvi olla enää täysin avuton kun pitää poraa reikä seinään tai naulata jotain... Mutta tokihan se olisi kivaa, jos välillä käyttäytyisit myös naisellisesti! Vaatisit huomiota tai hellyyttelyä, koska muutoin voi mies kokea sen todellakin ikään kuin vain kaveruutena ... Ja tietysti jos mies avaa sinulle oven ja kiitokseksi kohautat vain hartioitasi, että mitä sitä nyt turhaan tollaista hössötystä, niin mies voi kokea tämän pahana, kun yrittää kerta vain miellyttää kultaansa...
Uskon kumminkin, että löydät vielä itsellesi sopivan miehen! Itsekkin katselen, jos tulisi minulle sopiva nainen vastaan... Kyllä se sieltä jostain joskus löytyy! ;) - Heebo
Syy siihen miksi "et tarvitse miestä" on todellinen killeri on kaikessa yksinkertaisuudessaan tämä: ne miehet jotka eivät ole itsekkään piittaamattomia oman edun tarvoittelijoita, ihan oikeasti haluavat antaa toiselle jotain, olla hyödyksi, täydentää toista jne.
Jos et kuitenkaan tarvitse mitään muuta kuin kumppanin, niin et herätä ainakaan empatiaa. Mies tuntee olevansa turha ja tarpeeton, jos oikeasti pärjäät ihan yhtä hyvin itsekin. Hoivavietti ei toteudu, kun sinua ei voi ottaa "siiven suojaan".- voi olla
miehen kirjoittama?!? Hoivavietti ja empatiaa? Miksi toisesta ihmisestä pitäisi tarvita muuta kuin kumppania? Kumppanuuteen kuuluu niin monenlaista.. kaikki arjen asiat ja askareet, seksi ja henkinenkin puoli. Meinaatko vakavissas, että naisen pitäisi herättää miehessä lähes säälintunteita, että mies kiinnostuu naisesta? Eikö henkinen tarvitseminen ole ihan yhtä tärkeää? Rakkauden ja läheisyydenkaipuu?
Ei kai kenenkään maailma voi olla noin mustavalkoinen? - mies22
voi olla kirjoitti:
miehen kirjoittama?!? Hoivavietti ja empatiaa? Miksi toisesta ihmisestä pitäisi tarvita muuta kuin kumppania? Kumppanuuteen kuuluu niin monenlaista.. kaikki arjen asiat ja askareet, seksi ja henkinenkin puoli. Meinaatko vakavissas, että naisen pitäisi herättää miehessä lähes säälintunteita, että mies kiinnostuu naisesta? Eikö henkinen tarvitseminen ole ihan yhtä tärkeää? Rakkauden ja läheisyydenkaipuu?
Ei kai kenenkään maailma voi olla noin mustavalkoinen?Myönnän, että minulla ainakin on jonkin sortin hoivavietti. En nyt oikein osaa selittää, mutta sellainen jonkinnäköinen auttamisen tarve tjsp. Hmmm, no en nyt ala sitä sen enempää pohtimaan kun tuntuu liian vaikealta ;).
Mutta loppujenlopuksi tärkeätä ei tietenkään ole se, että nainen tarvitsisi apuani, vaan se, että nainen tarvitsisi minua.
- -M74-
Voi vitsi, sähän olisit hyvä nainen mulle! Minä juuri kaipaan apua, "miestä" asuntooni saattamaan remontin loppuun. Koska olen hetero niin naiseutesi on ainoastaan hyvä asia. Kaikki samassa paketissa!
Mulle riittää se, että nainen tarvitsee minua lähelleen ja elämäänsä, henkisellä tasolla. Keskusteluihin jne. Jos naisessa huomaa sellaisen riippumattomuuden ettei hän kaipaa läheisyyttä niin se on paha asia. Ylitsepääsemättömän paha. - Aatu
Sinähän olet loistotapaus! Kerrassaan ensiluokkainen nainen aikuiselle tasapainoiselle miehelle. Minkähän ikäinen olet? Jos olet kovin nuori, niin voivat ikäluokassasi olla aikuistuneet itsevarmuutta keränneet miehet vielä harvassa.
Jos mies tarvitsee heikon "naisellisen" naisen hoivattavakseen ja suojeltavakseen, se kertoo mielestäni enemmän miehen tasapainottomuudesta ja epävarmuudesta, jota on pönkitettävä tuollaisella mies-naisroolituksella.
Sitten kun löydät sen sinulle sopivan miehen, niin teillä on loistava tulevaisuus edessänne!- lintukala
enkä vielä vanhakaan. Sen ikäinen, että olen ohittanut sen iän, jolloin kuvittelin olevani aikuinen, ohittanut sen iän, jolloin halusin olla nuori jälleen ja saavuttanut sen iän, etten haluaisi olla minkään muun ikäinen. Sitä voi kai kutsua myös selviytymiseksi kolmenkympin kriisistä :)
- Kolli Kellinen
Mielestäni sinä vaikutat kirjoituksesi perusteella oikein mukavalta tapaukselta. Ainakin minulle on suuri helpotus, jos naisen kanssa ei tarvitse säätää mitään "naisellista" ihmissuhdepeliä jatkuvasti.
Varmaan moni mies nauttii ja saa itsetunnolleen pönkitystä siitä, että voi ajatella naisen olevan Nainen ja miehen Mies. Itse en kuitenkaan koe tarpeelliseksi korostaa sukupuolieroja, vaan tulen paremmin toimeen sellaisten naisten kanssa jotka ovat suhteessa enemmän ihmisiä kuin naisia.
Olen saanut psykologisista testeistä yleensä keskimääräistä "naisellisempia" tuloksia (enkä aina oikein ymmärrä "äijäkulttuuria"), joten me varmaan täydennettäisiin hyvin toisiamme. :)- lintukala..
ja sopisin jopa hyväksikokemaasi ikähaarukkaankin :)
- mimmi
Mulla on ollut vähän samantyylisiä ajatuksia itsestäni. En nyt mene väittämään, että mulla on miehen logiikka, mutta kommunikaatio miesten kanssa on helpompaa kuin "lajitovereiden" kanssa (joo on joo ja ei on ei, eikä päin vastoin).
Arvostan rehellistä ajatusten vaihtoa parisuhteessa, enkä ymmärrä sitä, että naisena minun pitäisi osata manipuloida miestäni, saadakseni haluamani (pyytämättä suoraan).
Miehessäni arvostan sitä, että hän ei koe vahvuuttani uhkana, vaan positiivisena asiana. Sitäpaitsi hänen mielestään on mukavaa kun voi emännän kanssa yhdessä tehdä remppaa kotona ja autotallissa (teemme myös kotihommat yhdessä).
Olen kiitollinen siitäkin, että mieheni haluaa kantaa ostoskassit ja aukoa ovet, vaikka se hoituisi minultakin =) - nyt en ymmärrä
Kerropas mitä se ns. miehen logiikka sinun tapauksessasi oikein tarkoittaa?
Koska ihmettelen kovasti mistä kummasta olet saanut päähäsi, että naisen määritelmä on olla oikutteleva ja "joiden ajatukset ja toiminta noudattelee sitä surullisenkuuluisaa naisen logiikkaa"? Herranen aika sentään! Jotkut ihmiset ovat oikuttelevia ja hankalia ja toiset sopeutuvaisia ja muutenkin mukavia, toiset järkeviä ja toiset ihan sekopäitä, eikä tämä ole sukupuolesta kiinni.
Se että on niin "itsenäinen" ettei halua miehen tekemiä pikkupalveluksia (tai miksei vähän isompiakin) joilla mies osoittaa välittämistään, ei minusta ole mitään itsenäisyyttä. Mikä siinä on niin vaikeata olla toiselle mieliksi? Se ei tainnutkaan olla itsevarmuutta ja itsenäisyyttä jos sitä piti niiiin kovasti korostaa?
Kumppanuus on kai nimenomaan sitä että yhdessä tehdään. Eikä sitä että korostetaan toiselle että osaan minä tämän itsekin tehdä, ja teenkin.
Kyllä mullakin pysyy vasara kädessä ja osaan porakonettakin käyttää mutta kun mieheni haluaa niitä mieluummin käyttää niin suon sen hänelle ilomielin. Ei se ole minun itsenäisyydestäni pois.
Mut täähän on varmaan tätä "surullisen kuuluisaa naisen logiikkaa" missä otetaan toisenkin tunteet huomioon..- lintukala..
etten osaa sitä sulle selittää, jos et sitä oivaltanut. Minä olen tällainen ja sinä sellainen kuin olet, eipä se ole keneltäkään pois.
- nyt en ymmärrä
lintukala.. kirjoitti:
etten osaa sitä sulle selittää, jos et sitä oivaltanut. Minä olen tällainen ja sinä sellainen kuin olet, eipä se ole keneltäkään pois.
Sun mielestä miehen logiikkaa on se että sä aloitat keskustelun mutta sitten kun aletaan oikeasti keskustelemaan niin sä sanot että en mä osaa, lopetetaan. Jos joku kyseenalaistaa sun jutut niin sun mielestä on miehen logiikan mukaista vaan töksäyttää että et "sä ymmärrä kuitenkaan".
Mutta ei se ole miehen logiikkaa (tarkistin tämän mieheltäni) vaan se olet vain sä.
Olisin ihan vilpittömästi kiinnostunut siitä millainen ihminen olet ja mikä on saanut sut päättelemään, että toimit miehen logiikan mukaisesti. Kas kun tästä nökövinkkelistä näyttää kovasti kuitenkin naisen logiikalta toi sun käytös :) - lintukala..
nyt en ymmärrä kirjoitti:
Sun mielestä miehen logiikkaa on se että sä aloitat keskustelun mutta sitten kun aletaan oikeasti keskustelemaan niin sä sanot että en mä osaa, lopetetaan. Jos joku kyseenalaistaa sun jutut niin sun mielestä on miehen logiikan mukaista vaan töksäyttää että et "sä ymmärrä kuitenkaan".
Mutta ei se ole miehen logiikkaa (tarkistin tämän mieheltäni) vaan se olet vain sä.
Olisin ihan vilpittömästi kiinnostunut siitä millainen ihminen olet ja mikä on saanut sut päättelemään, että toimit miehen logiikan mukaisesti. Kas kun tästä nökövinkkelistä näyttää kovasti kuitenkin naisen logiikalta toi sun käytös :)minä en ehdi paneutumaan asiaan juuri nyt kovin syvällisesti, joten yritin kuitata asian viittaamalla sille kintaalla. Etkä sinä voi juttujani kyseenalaistaa, koska kirjoitin itsestäni, enkä mistään yleismaailmallisesta asiasta.
Enkä edes tajua, mitä haluat? - nyt en ymmärrä
lintukala.. kirjoitti:
minä en ehdi paneutumaan asiaan juuri nyt kovin syvällisesti, joten yritin kuitata asian viittaamalla sille kintaalla. Etkä sinä voi juttujani kyseenalaistaa, koska kirjoitin itsestäni, enkä mistään yleismaailmallisesta asiasta.
Enkä edes tajua, mitä haluat?Ok. Sori vaan. Mä luulin, että kun kirjoitit tänne itsestäsi niin halusit myös asiasta (itsestäsi) keskustella. Mut ilmeisesti halusit vaan myötämielisiä kommentteja..
- lintukala..
nyt en ymmärrä kirjoitti:
Ok. Sori vaan. Mä luulin, että kun kirjoitit tänne itsestäsi niin halusit myös asiasta (itsestäsi) keskustella. Mut ilmeisesti halusit vaan myötämielisiä kommentteja..
Toki haluan keskustella, enkä halua pelkkiä myötämielisiä kommentteja.
Aloitukseni kirjoitin pilke silmässä, hieman kärjistäen. Itseironiakaan ei ole minulle tuntematon käsite.
Sinun kommenttisi (kaikki kolme) puolestaan olivat vain ilkeämielinen hyökkäys, jonka tarkoituksena oli vääristellä sanomani ja kyseenalaistaa minut/ itsetuntemukseni ym.
Suonet anteeksi, että katson itselläni olevan oikeuden valita keskustelukumppanini. En koe, että minulla olisi mitään tarvetta alkaa todistelemaan sinulle, mitä olen tai en ole. - sivusta sanon
lintukala.. kirjoitti:
Toki haluan keskustella, enkä halua pelkkiä myötämielisiä kommentteja.
Aloitukseni kirjoitin pilke silmässä, hieman kärjistäen. Itseironiakaan ei ole minulle tuntematon käsite.
Sinun kommenttisi (kaikki kolme) puolestaan olivat vain ilkeämielinen hyökkäys, jonka tarkoituksena oli vääristellä sanomani ja kyseenalaistaa minut/ itsetuntemukseni ym.
Suonet anteeksi, että katson itselläni olevan oikeuden valita keskustelukumppanini. En koe, että minulla olisi mitään tarvetta alkaa todistelemaan sinulle, mitä olen tai en ole.Ei tuo ajatusmaailma ole mitenkään vierasta naisten keskuudessa. Eli et ole yksin asian kanssa. Monet pitävät itseään "miehen logiikan" omistavina, olivat sitä tai ei - oli se hyvä tai sitten ei. Jokainen taplaa tavallaan ja söy vat. :)
- femme fatale
Jutustasi paistaa ajatus, että 'miehet ovat parempia'.
Naisena en voi sietää moista oletusta, joka monella (naisellakin) näyttää olevan. Mies on se luomakunnan malli ja kaikki muut ovat vain kopioita tästä mallista.
On jotenkin hienoa ja tavoiteltavaa olla 'hyvä jätkä', jolla on miehen logiikka.
Aivan kuin naisen logiikan omaaminen olisi epäsuotavaa ja miehen logiikan omaaminen taas suotavaa.
Sinun mielestäsi naiset ovat 'oikuttelevia, joilla on surullisen kuuluisa naisen logiikka'. Naiset ovat siis automaattisesti huonompia kuin miehet. Miehen malliin tulee pyrkiä. Miehinen nainen on tavoiteltava. Naisen ominaispiirteet taas ovat sellaisia, joita pidetään negatiivisenä. Sehän näkyy jo siinä, että hoiva-ammateissa oleville ei makseta kunnon palkkaa, sen sijaan paperikoneteollisuudessa työskentelevät miehet saavat rutkasti enemmän palkkaa. Pehmeitä arvoja siis pidetään naisellisina, joten ne ovat huonompia eivätkä ansaitse enempää kuin minimiarvostuksen.
Rupea arvostamaan naissukupuolta! Ei kaiken tarvitse olla peilattuna aina miten miehet ovat asiat tehneet. Aivan kuin miesten malli olisi ainoa oikea ja muita malleja (naisten) verrataan aina siihen ainoaan oikeaan.- lintukala..
tilaisuuden julistaa feminismin sanomaa. Se nyt vaan on niin, että on tiettyjä ajatuksia/ajatusmalleja niin ihan tavallisilla ihmisillä, kuin tieteellisessäkin mielessä, jotka mielletään jommalle kummalle sukupuolelle ominaisemmaksi ajattelutavaksi. Tässä nyt tartuttiin johonkin vasaranpaukutukseen ym. Osa ymmärsi pointtini ja se osa taisi olla miehiä.
En sanonut, että pitäisin jompaa kumpaa sukupuolta parempana, enkä kannattavani epätasa-arvoa jne. Tuo juuri on sitä naisen logiikkaa, että vedetään mukaan kaikki epäolennaisuudet, hyvä ettei maailman nälänhätääkin sivuta.
En ole tehnyt itsestäni minkäänlaista, eikä pyrkimykseni ole olla ja ajatella kuin mies. Olen ihan luonnostani sellainen ja useimmiten se ei ole ollenkaan helppoa. Olen joutunut hankaluuksiinkin asian vuoksi. Jo koulussa minulle irvailivat tytöt ja jopa jotkut opettajat, poikien kanssa tulin aina toimeen. Työelämässä taasen olen saanut osakseni juoruja, pahoja puheita ja ties vaikka mitä, koska olen viihtynyt paremmin miesten seurassa, enkä juurikaan edes keksi yhteisiä puheenaiheita suurimman osan naisten kanssa. Olen pahoillani, mutta näin se vaan on. Aina on poikkeuksia, mutta sallittakoon minunkin yleistää hiukan.
Ei siis ole kyse arvostuksesta tai sen puutteesta, vaan ajattelutavan erilaisuudesta.
Ja tuossahan sinä juuri tuolla purkauksellasi vahvistat stereotypiaa oikuttelevasta ja kiukuttelevasta naisesta. - Kolli Kellinen
lintukala.. kirjoitti:
tilaisuuden julistaa feminismin sanomaa. Se nyt vaan on niin, että on tiettyjä ajatuksia/ajatusmalleja niin ihan tavallisilla ihmisillä, kuin tieteellisessäkin mielessä, jotka mielletään jommalle kummalle sukupuolelle ominaisemmaksi ajattelutavaksi. Tässä nyt tartuttiin johonkin vasaranpaukutukseen ym. Osa ymmärsi pointtini ja se osa taisi olla miehiä.
En sanonut, että pitäisin jompaa kumpaa sukupuolta parempana, enkä kannattavani epätasa-arvoa jne. Tuo juuri on sitä naisen logiikkaa, että vedetään mukaan kaikki epäolennaisuudet, hyvä ettei maailman nälänhätääkin sivuta.
En ole tehnyt itsestäni minkäänlaista, eikä pyrkimykseni ole olla ja ajatella kuin mies. Olen ihan luonnostani sellainen ja useimmiten se ei ole ollenkaan helppoa. Olen joutunut hankaluuksiinkin asian vuoksi. Jo koulussa minulle irvailivat tytöt ja jopa jotkut opettajat, poikien kanssa tulin aina toimeen. Työelämässä taasen olen saanut osakseni juoruja, pahoja puheita ja ties vaikka mitä, koska olen viihtynyt paremmin miesten seurassa, enkä juurikaan edes keksi yhteisiä puheenaiheita suurimman osan naisten kanssa. Olen pahoillani, mutta näin se vaan on. Aina on poikkeuksia, mutta sallittakoon minunkin yleistää hiukan.
Ei siis ole kyse arvostuksesta tai sen puutteesta, vaan ajattelutavan erilaisuudesta.
Ja tuossahan sinä juuri tuolla purkauksellasi vahvistat stereotypiaa oikuttelevasta ja kiukuttelevasta naisesta.Erikoista, että olet saanut niin paljon kielteistä palautetta, etenkin naisilta. Eihän tuo aloituspuheenvuorosi ollut mielestäni edes mitenkään provokatiivinen. En ymmärrä, miten se voi haitata ketään, jos joku kokee olevansa ensisijaisesti ihminen, eikä mies tai nainen. Feministien jos kenen luulisi hyväksyvän tämän näkemyksen.
- lintukala..
Kolli Kellinen kirjoitti:
Erikoista, että olet saanut niin paljon kielteistä palautetta, etenkin naisilta. Eihän tuo aloituspuheenvuorosi ollut mielestäni edes mitenkään provokatiivinen. En ymmärrä, miten se voi haitata ketään, jos joku kokee olevansa ensisijaisesti ihminen, eikä mies tai nainen. Feministien jos kenen luulisi hyväksyvän tämän näkemyksen.
Tuolla jollain toisella palstalla oli hyvä vastaus, kun puhuttiin naisen menestymisestä.. ja muiden naisten suhtautumisesta menestyvään naiseen. Naisten täytyy olla tietynlaisia, noudattaa tiettyjä kirjoittamattomia sääntöjä tai hän joutuu suljetuksi ulkopuolelle ja hänestä tulee luvallinen sylkykuppi ja kaiken pahan alku ja juuri. En sinänsä ole mitenkään erityisen menestynyt, mutta sama juttu pätee minunkin kohdallani. Kun en sulaudu joukkoon, eli tässä tapauksessa naisten joukkoon, niin minua vastaan hyökätään. Herätän ristiriitaisia ajatuksia niin miehissä kuin naisissa. Toisinaan olen jopa joutunut tilanteisiin, joissa minun on väitetty yrittävän iskeä toisten miehiä, kun tulen hyvin toimeen ja juttu kulkee.
Ei sekään kyllä ihan ratkiriemukasta ole, että kerran eräs mies totesi jopa, että ei edes osaa ajatella minua naisena, kun olen tällainen :) - .....
Kolli Kellinen kirjoitti:
Erikoista, että olet saanut niin paljon kielteistä palautetta, etenkin naisilta. Eihän tuo aloituspuheenvuorosi ollut mielestäni edes mitenkään provokatiivinen. En ymmärrä, miten se voi haitata ketään, jos joku kokee olevansa ensisijaisesti ihminen, eikä mies tai nainen. Feministien jos kenen luulisi hyväksyvän tämän näkemyksen.
Totta turiset. Mutta tuskin tuo "olen ihminen" osio naiset sai näkemään punaista. Ehkä siihen on syynä on juuri se negatiivinen puoli naisten logiikasta, että ajatellaan että ne kaikki muut on aina niitä naisen logiikalla höystettyjä ja minä olen se spesiaali poikkeus naisten keskuudessa. Oletus että kaikki muut naiset ovat oikuttelevia jne. Juuri tuo on sitä naisten logiikkaa, että kukaan nainen ei halua siihen negatiiviseen kuvaan kuulua mutta että kaikki muut naiset siihen voidaan lokeroida. Minä en tästä ala riitelemään enkä tiedä eikä minua paljoa kiinnostakkaan, ajatteliko aloittaja niin mutta jotkut voivat saada sellaisen käsityksen ja siksi suivaantuvat. Olethan itsekin huomannut monesti saman toistuneen täällä useaan kertaan ja sen kuinka naiset ihmettelee miten naiset (miinus "minä" tietenkin) ovat niin sellaisia ja sellaisia.
- luuviis
lintukala.. kirjoitti:
Ja tuossahan sinä juuri tuolla purkauksellasi vahvistat stereotypiaa oikuttelevasta ja kiukuttelevasta naisesta.Joo. Eli kannattaa ehkä kuitenkin jotain ottaa onkeensa tästä palautteesta. Tai sitten itseilmaisusi antaa sinusta väärän kuvan.
Mutta näin lukijana, tunnut kyllä halveksuvan naisellisia ominaisuuksia ja pitävän maskuliinisia parempina. Ja vaikka se mielestäsi on miten feministihöpötystä, niin ihan fakta on, että kieli on yksi tärkeimmistä asenteiden muokkaajista. Kielestä ja sen käyttämisestä voi aika lailla nähdä, millainen ajatusmaailma ja arvot käyttäjällä on. Kieleen vakiintuu sanontoja, jotka viestivät asenteita. Alitajuisiakin.
- Catariina
Olikin ajatuksia herättävä viestiketju sinulla. Täynnä asioita, joita itsekin olen miettinyt. Se johtuu siitä, että olen itsekin naisellinen, mutta monissa asioissa maskuliinisia taitoja omistava. Suurena syynä siihen lienee se, että olen viettänyt lapsena paljon aikaa miesten töissä ja harrastuksissa, sekä elänyt perheessä, jossa viestinä on ollut se, ettei feminiinisyydellä ole mitään arvoa suhteessa maskuliinisuuteen.
Uskoisin silti, että ongelmasi on hyvinkin yleinen. Minusta tuntuu, että tosi monet naiset omaksuvat miehisiä arvoja entistä enemmän, eivätkä enää ymmärrä itseään. On tosi yleistä se, ettei kukaan nainen halua kuulua norminaisen kaavaan, ja mainostavat mieluusti omaa erilaisuuttaan ja sitä, miten ymmärtävät miehiä, ovat helppoja, eivätkä ikinä käyttäytyisi niin kuin muut naiset.
Olisin aiemmin ehkä yhtynyt siihen samaan virteen, mutta nyt ymmärsin tosi hyvin niitä muutamaa naista, jotka kritisoivat sitä naisellisten ominaisuuksien halveksuntaa, joka viestistäsi oikeasti paistoi. Aivan kuin minä olisin kirjoittanut ennen.
Olen sittemmin oivaltanut, että en voi vaihtaa sukupuoltani ja se mikä eniten minua tässä elämässä auttaa, on itseni ja sukupuoleni arvostaminen. Olen tietoisesti tehnyt työtä sen eteen, ja nykyään itse asiassa pidän esikuvinani niitä naisia, jotka uskaltavat olla naisia ja käyttää sitä naisen logiikkaansa, joka heillä luonnostaan on. Ihan jokaisella enemmän tai vähemmän esillä. On olemassa kaksi sukupuolta ja jos kerran olen nainen, minulla on oikeus käyttäytyä kuín nainen, eikä se ole yhtään sen alempiarvoisempaa.
En voi sanoa, että asia olisi näin mustavalkoinen, sillä voin vahvistaa naisellisia puoliani, mutten voi muuttaa itseäni toisenlaiseksi. Olen edelleen jokseenkin erilainen useissa asioissa, ja se tuo joskus suuren erilaisuuden tunteen. Olen huomannut, että naisten keskuudessa suositaan sellaista tietynlaista "tavallisuutta" ja perussosiaalisuutta. Kun joku eroaa joukosta, sitä helposti syrjitään, eikä huolita toisten naisten keskuuteen. Sinänsä se on ihan ymmärrettävää siksi, että naisten välinen vuorovaikutus perustuu pitkälti tunteiden ja asioiden jakamiseen, eikä sitä välttämättä osaa, jos ei ole tottunut.
Itse olen paljon kärsinyt siitä, että olen tosi vahva naiseksi ja siksi en aina kaikkien ns. kilttien tyttöjen sympatioita saa puolelleni. Sellaista pidetään ehkä uhkana ja tavallaan nainen, joka tulee paremmin miesten kanssa toimeen, saattaa viestiä sitä, ettei lojaali muita naisia kohtaan. Siihenkin on kuitenkin auttanut se, kun olen itse muuttanut asenteitani muita naisia kohtaan. Aika usein omat asenteet vaikuttavat siihen, miten muut sinut hyväksyvät.
Miesten keskuudessa taas olen usein uhka juuri sen takia, että olen monissa asioissa menestyvä ja sillä tavalla en niin "turvallista" seuraa. Arvostan itse myös miehissä sitä piirrettä, että heidän itsetuntonsa kestää naisen älyn ja menestyksen. Se, jos joku tekee vaikutuksen. Ennen minulle oli tärkeää pärjätä yksin ja näyttää pystyväni. Naiseuteni ja omien taitojeni hyväksymisen myötä tuo tarve on jokseenkin kadonnut ja nykyään tapaan oikein mukavia miehiä, joilta saan itselleni tukea. Sen myötä olen oppinut nauttimaan miehen huomionosoituksista ja halusta helpottaa elämääni ja arkeani. Annan myös helpommin ja vilpittömämmin itse tunnustusta miehille heidän taidoistaan ja avustaan.
Se tietty vahvuus ei kuitenkaan katoa minnekään ja minulla onkin vaikeata löytää miestä, josta olisi minulle tasavertaista vastusta ja vahvuutta. Sen olen kuitenkin huomannut, että naisessa on juuri naisellisuus, joka vetää miehiä puoleensa. Eli tarvitaan ja - -navat, jotta vetovoima syntyy ja ennen kaikkea säilyy. Siksi tiedänkin, ettei se naisen logiikan käyttö ja opettelu ole turhaa, koska se on juuri se, mikä kiehtoo miestä. Siinä on enemmän haastetta ja aina uuttaa opittavaa, mikä takaa jatkuvan mielenkiinnon.
Kuitenkaan minusta ei koskaan tule ihan perusnaista, mutta sen yritän hyväksyä ja toivon, että minullekin oma puoliskoni löytyy, joka täydentää minua sopivasti. Eikä maskuliinisista ominaisuuksista tietysti pelkkää haittaa ole, koska se laajentaa monin tavoin maailmankuvaa ja ymmärrystä ihmisistä. Miehet(ne hyvä-itsetuntoiset) usein hyväksyvät erilaisuudenkin paremmin ja siksi heidän kanssaan voi käydä tosi hyviä keskusteluja. Kunhan vaan muistaa ymmärtää myös itseään ja hyödyntää niitä kaikkia puolia, joita ihmisessä on.- lintukala..
Niinkuin sinäkään, ei moni muukaan tuntunut ymmärtävän koko juttuani. EN halveksu naisia, enkä pyri olemaan miesmäinen. Minun kohdallani se vaan on niin, että ihan synnyinlahjana olen saanut eri tavalla toimivat aivot, mielen. Olen osallistunut, niinkuin sanoin, moniin testeihin, joissa ihan poikkeuksetta olen saanut tulokset, jotka viittaavat mieheen, ei naiseen. Nämä testit siis sellaisia, joihin ei pysty tietoisesti vaikuttamaan. Kaksi eri asiaa ovat tietoinen pyrkimys tietynlaiseen ajattelumalliin ja toimiminen itselleen ominaisella tavalla, jos nyt ymmärrät ollenkaan. Tietoinen ja tiedostamaton. Toki ymmärrät eron? Kesti kauan aikaa ennenkuin itsekään oivalsin asian todellisen luonteen ja olemuksen, podin huonoa itsetuntuo, -luottamusta ja alemmuutta. Mietin, että minussa on jotain todella pahasti vialla.
Turhalta vaan tuntuu tämän asian selittäminen sinulle, koska varmaankin luulet tietäväsi paremmin. En siis koe itseäni ja ajattelutapaani ongelmaksi, vaan se aiheuttaa ongelmia "parisuhdemarkkinoila". Mutta silti olen tyytyväinen itseeni, koska tiedän mikä, mitä ja kuka olen. - lintukala..
lintukala.. kirjoitti:
Niinkuin sinäkään, ei moni muukaan tuntunut ymmärtävän koko juttuani. EN halveksu naisia, enkä pyri olemaan miesmäinen. Minun kohdallani se vaan on niin, että ihan synnyinlahjana olen saanut eri tavalla toimivat aivot, mielen. Olen osallistunut, niinkuin sanoin, moniin testeihin, joissa ihan poikkeuksetta olen saanut tulokset, jotka viittaavat mieheen, ei naiseen. Nämä testit siis sellaisia, joihin ei pysty tietoisesti vaikuttamaan. Kaksi eri asiaa ovat tietoinen pyrkimys tietynlaiseen ajattelumalliin ja toimiminen itselleen ominaisella tavalla, jos nyt ymmärrät ollenkaan. Tietoinen ja tiedostamaton. Toki ymmärrät eron? Kesti kauan aikaa ennenkuin itsekään oivalsin asian todellisen luonteen ja olemuksen, podin huonoa itsetuntuo, -luottamusta ja alemmuutta. Mietin, että minussa on jotain todella pahasti vialla.
Turhalta vaan tuntuu tämän asian selittäminen sinulle, koska varmaankin luulet tietäväsi paremmin. En siis koe itseäni ja ajattelutapaani ongelmaksi, vaan se aiheuttaa ongelmia "parisuhdemarkkinoila". Mutta silti olen tyytyväinen itseeni, koska tiedän mikä, mitä ja kuka olen.menetin oikeinkirjoitustaitoni yön aikana, mut mitäs pienistä, yrittäkkee ymmärtää.
- Catariina
lintukala.. kirjoitti:
Turhalta vaan tuntuu tämän asian selittäminen sinulle, koska varmaankin luulet tietäväsi paremmin. En siis koe itseäni ja ajattelutapaani ongelmaksi, vaan se aiheuttaa ongelmia "parisuhdemarkkinoila". Mutta silti olen tyytyväinen itseeni, koska tiedän mikä, mitä ja kuka olen.Oletko tietoinen siitä, että hyvin suuri osa asenteista sijaitsee juuri tiedostamattomalla alueella. Kaiken lisäksi se, ettei tietoisesti pyri tiettyyn ajattelumalliin, tarkoita sitä, etteikö se ajatusmalli olisi opittu ja muutettavissa. Ihmisen aivot ja asenteet ovat todella muokkautuvaiset, ja on omasta tahdosta kiinni, kuinka niitä muokkaa.
Se, että olet osallistunut joihinkin testeihin, ei vielä kerro aivoistasi yhtään mitään, ellet sitten ole ollut neurologisessa tutkimuksessa, jossa on todettu aivojesi rakenteen kuuluvan eri sukupuolelle. Esim. persoonallisuustestejä ei pidetä kovinkaan pysyvinä ihmisen mittareina, koska ihmisen persoona muuttuu läpi elämän, ja tulokset vaihtelevat sen mukaan.
Samoin teksteistäsi paistaa todella hyvin läpi asenteet, joille olisi syytä tehdä jotakin. Lähes kaikkille naisille vastauksesi sisältää olettamuksen, ettei toinen kuitenkaan ymmärrä jne.. Aika huono lähtökohta vuorovaikutukselle.
Minusta on sitä paitsi turha valittaa, jos ei halua apua. Jos tiedostat ongelmasi parisuhdemarkkinoilla, eikö silloin asialle kannattaisi tehdä jotakin? - lintukala..
Catariina kirjoitti:
Oletko tietoinen siitä, että hyvin suuri osa asenteista sijaitsee juuri tiedostamattomalla alueella. Kaiken lisäksi se, ettei tietoisesti pyri tiettyyn ajattelumalliin, tarkoita sitä, etteikö se ajatusmalli olisi opittu ja muutettavissa. Ihmisen aivot ja asenteet ovat todella muokkautuvaiset, ja on omasta tahdosta kiinni, kuinka niitä muokkaa.
Se, että olet osallistunut joihinkin testeihin, ei vielä kerro aivoistasi yhtään mitään, ellet sitten ole ollut neurologisessa tutkimuksessa, jossa on todettu aivojesi rakenteen kuuluvan eri sukupuolelle. Esim. persoonallisuustestejä ei pidetä kovinkaan pysyvinä ihmisen mittareina, koska ihmisen persoona muuttuu läpi elämän, ja tulokset vaihtelevat sen mukaan.
Samoin teksteistäsi paistaa todella hyvin läpi asenteet, joille olisi syytä tehdä jotakin. Lähes kaikkille naisille vastauksesi sisältää olettamuksen, ettei toinen kuitenkaan ymmärrä jne.. Aika huono lähtökohta vuorovaikutukselle.
Minusta on sitä paitsi turha valittaa, jos ei halua apua. Jos tiedostat ongelmasi parisuhdemarkkinoilla, eikö silloin asialle kannattaisi tehdä jotakin?Olen osallistunut persoonallisuutta/älykkyyttä ym. kartoittavaan koko päivän kestäneeseen testiin, älykkyystestiin sekä neuropsykologin suorittamaan laajaan testiin ym. lukuisiin pienempiin testeihin. Testeistä ensimmäinen on tehty v.1996 ja viimeisin viime vuonna. Minulla on asiasta mustaa valkoisella, useamman asiantuntijan lausunto ja epävirallinenkin mielipide. Papereissa ei lue, että miehen logiikka, vaan poikkeuksellisen lahjakas tietyillä alueilla. Epävirallisesti psykologi sekä neuropsykologi ovat todenneet, että tämänkaltainen looginen päättelykyky, hahmottaminen, laajojen ja teknisten kokonaisuuksien ymmärtäminen ym. ovat tyypillisiä miehille, mutta erittäin epätyypillistä naisille. Psykologi heitti leikkisästi, että minulla on miehen aivot. Vieläkö vaadit jotain muuta?
Ihan pikku vinkkinä muuten sulle, että ainakaan neurologian saralla sinun ei kannata alkaa minua neuvomaan ja opastamaan :)
Ja valitinko minä? Tarkoitukseni oli lähinnä olla sarkastisen huvittunut. Luulenpa, että jos mielestäsi tekstistäni paistaa läpi jotain, niin yrität lukea rivienvälistä jotain, mitä siellä ei lue. - Kopernkus
lintukala.. kirjoitti:
Olen osallistunut persoonallisuutta/älykkyyttä ym. kartoittavaan koko päivän kestäneeseen testiin, älykkyystestiin sekä neuropsykologin suorittamaan laajaan testiin ym. lukuisiin pienempiin testeihin. Testeistä ensimmäinen on tehty v.1996 ja viimeisin viime vuonna. Minulla on asiasta mustaa valkoisella, useamman asiantuntijan lausunto ja epävirallinenkin mielipide. Papereissa ei lue, että miehen logiikka, vaan poikkeuksellisen lahjakas tietyillä alueilla. Epävirallisesti psykologi sekä neuropsykologi ovat todenneet, että tämänkaltainen looginen päättelykyky, hahmottaminen, laajojen ja teknisten kokonaisuuksien ymmärtäminen ym. ovat tyypillisiä miehille, mutta erittäin epätyypillistä naisille. Psykologi heitti leikkisästi, että minulla on miehen aivot. Vieläkö vaadit jotain muuta?
Ihan pikku vinkkinä muuten sulle, että ainakaan neurologian saralla sinun ei kannata alkaa minua neuvomaan ja opastamaan :)
Ja valitinko minä? Tarkoitukseni oli lähinnä olla sarkastisen huvittunut. Luulenpa, että jos mielestäsi tekstistäni paistaa läpi jotain, niin yrität lukea rivienvälistä jotain, mitä siellä ei lue.mihin rääkkiin joudut kun tänne vastaat jotain rehellisesti.
On mielestäni (ja siis vain ja ainoastaan minun mielestä ei oppikirjojen ja pihamajapsykologien mielestä) ihmeellistä jos ihminen sanoo olevansa erilainen mitä muut niin heti se katotaan et toi luulee itestään liikoja. Jos taas muut pitää sinua erilaisena se on okei koska muut tajuaa et sinussa täytyy olla joku vinksallaan mutta kukaan ei vaan tiedä et mikä. Tähän maailmaan kun ei saisi mahtua ketään joka erottuu massasta ja etenkään sitä ei saisi itse tiedostaa. Suakin neuvotaan et miten se elämä järjestyisi uomilleen vaikka ethän missään ole valittanu et susta tämä tilanne olisi jotenkin huono mut kaikki katsoo itsensä sua viisaammaksi ja et sulla täytyy olla ongelmia ja ne etsitään vaikka kiven raosta vaikka jos et myönnä mustaa valkeaksi niin johan sekin on ongelma. Mie en tunne sua tai muitakaan ja enhän tiiä mikä on kenenkin tausta-ajatus näissä ihme sanoissa mutta eikö ihmistä voisi ottaa vaan ihmisenä ilman tätä ihmeellistä noitavainoa. - ....
Kopernkus kirjoitti:
mihin rääkkiin joudut kun tänne vastaat jotain rehellisesti.
On mielestäni (ja siis vain ja ainoastaan minun mielestä ei oppikirjojen ja pihamajapsykologien mielestä) ihmeellistä jos ihminen sanoo olevansa erilainen mitä muut niin heti se katotaan et toi luulee itestään liikoja. Jos taas muut pitää sinua erilaisena se on okei koska muut tajuaa et sinussa täytyy olla joku vinksallaan mutta kukaan ei vaan tiedä et mikä. Tähän maailmaan kun ei saisi mahtua ketään joka erottuu massasta ja etenkään sitä ei saisi itse tiedostaa. Suakin neuvotaan et miten se elämä järjestyisi uomilleen vaikka ethän missään ole valittanu et susta tämä tilanne olisi jotenkin huono mut kaikki katsoo itsensä sua viisaammaksi ja et sulla täytyy olla ongelmia ja ne etsitään vaikka kiven raosta vaikka jos et myönnä mustaa valkeaksi niin johan sekin on ongelma. Mie en tunne sua tai muitakaan ja enhän tiiä mikä on kenenkin tausta-ajatus näissä ihme sanoissa mutta eikö ihmistä voisi ottaa vaan ihmisenä ilman tätä ihmeellistä noitavainoa.Eikös jokainen ihminen olekaan yksilö?
- ihminen
.... kirjoitti:
Eikös jokainen ihminen olekaan yksilö?
on yksiö.
Klicka på den röda kvadraten och håll den.
Ja, jag är en hund.
Oikeassa oot vaikka eihän siitä ollutkaan kysymys. - lintukala..
Kopernkus kirjoitti:
mihin rääkkiin joudut kun tänne vastaat jotain rehellisesti.
On mielestäni (ja siis vain ja ainoastaan minun mielestä ei oppikirjojen ja pihamajapsykologien mielestä) ihmeellistä jos ihminen sanoo olevansa erilainen mitä muut niin heti se katotaan et toi luulee itestään liikoja. Jos taas muut pitää sinua erilaisena se on okei koska muut tajuaa et sinussa täytyy olla joku vinksallaan mutta kukaan ei vaan tiedä et mikä. Tähän maailmaan kun ei saisi mahtua ketään joka erottuu massasta ja etenkään sitä ei saisi itse tiedostaa. Suakin neuvotaan et miten se elämä järjestyisi uomilleen vaikka ethän missään ole valittanu et susta tämä tilanne olisi jotenkin huono mut kaikki katsoo itsensä sua viisaammaksi ja et sulla täytyy olla ongelmia ja ne etsitään vaikka kiven raosta vaikka jos et myönnä mustaa valkeaksi niin johan sekin on ongelma. Mie en tunne sua tai muitakaan ja enhän tiiä mikä on kenenkin tausta-ajatus näissä ihme sanoissa mutta eikö ihmistä voisi ottaa vaan ihmisenä ilman tätä ihmeellistä noitavainoa.sitä erilaisuuttaan ei kokisi edes positiiviseksi asiaksi, niin silti lynkataan, jos on sinut erilaisuutensa kanssa :)
Naiset kokivat, että pidän itseäni jotenkin parempana/ ylivertaisena ja siksi päätyivät höykkyyttämään.. ihan tuttu ilmiö oikeastakin elämästä.
Onhan se kuitenkin niin, että tähän ikään mennessä olen ehtinyt tuntea lukemattomia naisia ja miehiä, niin yksityis- kuin työelämässä ja tiedän paikkani. Toki tiedän myös yksilöiden ja sukupuolten väliset erot ja koska tunnen itseni ja vihdoin olen sinut itseni kanssa, pystyn vertaamaan itseäni muihin objektiivisesti. Vertaamisella en tarkoita paremmuusvertailua, vaan lähinnä ominaisuuksien "peilaamista" muiden reaktioiden, asenteiden ym. kautta ja sillätapaa muodostaen kuvaa siitä, miltä itse näyttää muiden silmissä ja mielissä. Se ei vaikuta minäkuvaani, mutta on mielenkiintoista, koska se kertoo paljon myös niistä muista ihmisistä.
Minusta saattaa monesti saada kuvan, että olen lähes misantrooppi, vaikka todellisuudessa ihmiset kiehtovat minua todella paljon. Ennakoitavissa olevat reaktiot ja toimintamallit ovat suorastaan huvittavia, silloin kun henkilö ei itse sitä tiedosta. Toisinaan se on kiusallistakin, että selvästi näkee jonkun toimivan tiettyjen psykologisten mallien mukaan ja aiheuttavan sillä tapaa hankaluuksia itselleen, eikä silti voi sanoa sille henkilölle asiasta mitään, koska jokaisen on itse tehtävä omat oivalluksensa ja opittava tai sitten olla oppimatta..
Vaan ennenkuin tämä venyy liian pitkäksi.. lopettelen tähän. Mielenkiintoisia asioita ja näistä voisi jatkaa vaikka maailman loppuun saakka, mutta velvollisuudet kutsuvat:)
Toki arvasin, että aloitukseni aiheuttaa reaktioita tietyntyyppisissä henkilöissä, silti en kirjoittanut sitä provokatiivisessa tarkoituksessa. - Catariina
lintukala.. kirjoitti:
Olen osallistunut persoonallisuutta/älykkyyttä ym. kartoittavaan koko päivän kestäneeseen testiin, älykkyystestiin sekä neuropsykologin suorittamaan laajaan testiin ym. lukuisiin pienempiin testeihin. Testeistä ensimmäinen on tehty v.1996 ja viimeisin viime vuonna. Minulla on asiasta mustaa valkoisella, useamman asiantuntijan lausunto ja epävirallinenkin mielipide. Papereissa ei lue, että miehen logiikka, vaan poikkeuksellisen lahjakas tietyillä alueilla. Epävirallisesti psykologi sekä neuropsykologi ovat todenneet, että tämänkaltainen looginen päättelykyky, hahmottaminen, laajojen ja teknisten kokonaisuuksien ymmärtäminen ym. ovat tyypillisiä miehille, mutta erittäin epätyypillistä naisille. Psykologi heitti leikkisästi, että minulla on miehen aivot. Vieläkö vaadit jotain muuta?
Ja valitinko minä? Tarkoitukseni oli lähinnä olla sarkastisen huvittunut. Luulenpa, että jos mielestäsi tekstistäni paistaa läpi jotain, niin yrität lukea rivienvälistä jotain, mitä siellä ei lue.Minusta on valittamista se, että sanoo itsellään olevan ongelman ja kertoo siitä. Sen lisäksi on turha valittaa myöskään siitä, ettei sinua ymmärretä tai että muut lukisivat rivien välistä jotakin, mitä siellä ei ole. Sen on tehnyt aika moni, ja ilmeisesti tarkoituksesi olikin vaan korostaa omaa älyllistä ylivoimaisuuttasi muihin nähden. Koska eihän kukaan muu nyt tietenkään voi mitään ymmärtää mistään mitään.
Ilmeisesti et ole kuitenkaan ollut kuvauttamassa aivojasi. Siitä vasta näkee, jos sinulla on miesten aivojen rakenne. Muuten ihmisen aivot ovat niin muokkautuvat, ettei sinun kykysi tavallaan kerro yhtään mitään. Ainoastaan sen, mihin suuntaan persoonasi ja kykysi ovat muokkautuneet.
Se, että hyväksyy itsensä, ei silti sulje pois mahdollisuutta vahvistaa itseään niissä asioissa, joissa ei ole niin vahvoilla (kuten naisen logiikka). On kai elämän tarkoituskin kasvaa ihmisenä ja oppia uutta. Varsinkin, jos se edesauttaa muita tavoitteita. Silloin, kun ei ole valmis tekemään kompromisseja ja omaksumaan uutta, ei kannata ihmetellä, jos ihmissuhteet eivät onnistu.
Toisekseen et ole tainnut itsekään itseäsi kovinkaan kummoisesti hyväksyä, koska ensiasenteesi muita kohtaan on niin torjuva ja hyökkäät jokaista kritiikkiä kohtaan niin voimakkaasti. Varsinkin naisten esittämien. Yleensä ihmisen hyväksyessä itsensä, hän myös olettaa muiden hyväksyvän ja osaa jättää omaa arvoonsa, jos näin ei tapahdu. - lintukala..
Catariina kirjoitti:
Minusta on valittamista se, että sanoo itsellään olevan ongelman ja kertoo siitä. Sen lisäksi on turha valittaa myöskään siitä, ettei sinua ymmärretä tai että muut lukisivat rivien välistä jotakin, mitä siellä ei ole. Sen on tehnyt aika moni, ja ilmeisesti tarkoituksesi olikin vaan korostaa omaa älyllistä ylivoimaisuuttasi muihin nähden. Koska eihän kukaan muu nyt tietenkään voi mitään ymmärtää mistään mitään.
Ilmeisesti et ole kuitenkaan ollut kuvauttamassa aivojasi. Siitä vasta näkee, jos sinulla on miesten aivojen rakenne. Muuten ihmisen aivot ovat niin muokkautuvat, ettei sinun kykysi tavallaan kerro yhtään mitään. Ainoastaan sen, mihin suuntaan persoonasi ja kykysi ovat muokkautuneet.
Se, että hyväksyy itsensä, ei silti sulje pois mahdollisuutta vahvistaa itseään niissä asioissa, joissa ei ole niin vahvoilla (kuten naisen logiikka). On kai elämän tarkoituskin kasvaa ihmisenä ja oppia uutta. Varsinkin, jos se edesauttaa muita tavoitteita. Silloin, kun ei ole valmis tekemään kompromisseja ja omaksumaan uutta, ei kannata ihmetellä, jos ihmissuhteet eivät onnistu.
Toisekseen et ole tainnut itsekään itseäsi kovinkaan kummoisesti hyväksyä, koska ensiasenteesi muita kohtaan on niin torjuva ja hyökkäät jokaista kritiikkiä kohtaan niin voimakkaasti. Varsinkin naisten esittämien. Yleensä ihmisen hyväksyessä itsensä, hän myös olettaa muiden hyväksyvän ja osaa jättää omaa arvoonsa, jos näin ei tapahdu.ei voi muuta sanoa. En viitisisi alkaa opettamaan kädestäpitäen asioita ja Darvinismia nykytietämyksen näkökulmasta... mutta muutamalla sanalla aivoista:
Miehen ja naisen aivojen anatomiset erot johtuvat homoneista.
Miehen aivot ovat hieman suuremmat kuin naisella, johtuen androgeenistä, miessukuhormonista ja testosteronista. Hormonit vaikuttavat etenkin hippokampukseen, joka on merkittävä muistin ja avaruudellisen hahmottamisen ym. kannalta.
Aivokurkiainen taas on naisilla suurempi kuin miehillä ja se huolehtii aivopuoliskoiden välisestä yhteistoiminnasta, joka taas edesauttaa kielellisiä kykyjä, toimintoja, kädentaitoja, näppäryyttä jne.
Vaikka asia ei sinulle kuulu, on pääni myös kuvattu useampaankin otteeseen ja rakenteellisia poikkeavuuksia ei ole. Ihan naisen aivot minulla on, mutta lisäksi poikkeuksellisen "hyvin toimiva ja aktiivinen" hippokampuksen alue, ilman että minulla kuitenkaan olisi minkäänlaisia muutoksia homonitoiminnassa tms.
Eikä todellakaan ollut aikomus alkaa vääntämän tällaisista asioista. Ilmeisesti olet kuitenkin juuri tuota ihmistyyppiä, joka inttää vaikka mustaa valkoiseksi, koska on pakkomielteenomainen tarve olla oikeassa ja sanoa viimeinen sana. - Catariina
lintukala.. kirjoitti:
ei voi muuta sanoa. En viitisisi alkaa opettamaan kädestäpitäen asioita ja Darvinismia nykytietämyksen näkökulmasta... mutta muutamalla sanalla aivoista:
Miehen ja naisen aivojen anatomiset erot johtuvat homoneista.
Miehen aivot ovat hieman suuremmat kuin naisella, johtuen androgeenistä, miessukuhormonista ja testosteronista. Hormonit vaikuttavat etenkin hippokampukseen, joka on merkittävä muistin ja avaruudellisen hahmottamisen ym. kannalta.
Aivokurkiainen taas on naisilla suurempi kuin miehillä ja se huolehtii aivopuoliskoiden välisestä yhteistoiminnasta, joka taas edesauttaa kielellisiä kykyjä, toimintoja, kädentaitoja, näppäryyttä jne.
Vaikka asia ei sinulle kuulu, on pääni myös kuvattu useampaankin otteeseen ja rakenteellisia poikkeavuuksia ei ole. Ihan naisen aivot minulla on, mutta lisäksi poikkeuksellisen "hyvin toimiva ja aktiivinen" hippokampuksen alue, ilman että minulla kuitenkaan olisi minkäänlaisia muutoksia homonitoiminnassa tms.
Eikä todellakaan ollut aikomus alkaa vääntämän tällaisista asioista. Ilmeisesti olet kuitenkin juuri tuota ihmistyyppiä, joka inttää vaikka mustaa valkoiseksi, koska on pakkomielteenomainen tarve olla oikeassa ja sanoa viimeinen sana.Ja millähän tavalla sinun tietosi aivojen toiminnasta olivat ristiriidassa minun sanomani kanssa? Ei käsitykseni mukaan mitenkään.
Jos itse kerrot aivoistasi, aloittaen vieläpä niiden ominaisuudesta oman ketjun, eikö silloin ole normaalia silloin keskustella sinun aivoistasi?
En käsitä mikä pakonomainen tarve sinulla hokea kaikkeen sitä, miten vaikeita kaikki vastaajat ovat ja miten kukaan ei ymmärrä. Sitten annat lisäselvitytsä jonkun kauhean valituksen kera. Et kyllä hirveästi tuolla tavalla edesauta itsesi ymmärtämistä, ilmeisesti jopa tarkoituksesi oli vähentää sitä tässä ketjussa entisestään. Ensin valittaa, kun kukaan ei ymmärrä ja sitten valittaa siitä, kun joku yrittää ymmärtää - voi tsiisus.
En tiedä, mikä pakonomainen tarve joillakin ihmisillä on tuoda esiin omaan erilaisuuttaan ja erinomaisuuttaan, ja yrittää saada vastapuoli vaikuttamaan jotenkin vähäpätöisemmältä. Sulle on tainnut tulla tuosta erilaisuudestasi joku uskonto, jota yksin edustat. Valitat, kun olet yksin sen kanssa, mutta samalla pidät siitä pakkomielteisesti kiinni. - lintukala..
Catariina kirjoitti:
Ja millähän tavalla sinun tietosi aivojen toiminnasta olivat ristiriidassa minun sanomani kanssa? Ei käsitykseni mukaan mitenkään.
Jos itse kerrot aivoistasi, aloittaen vieläpä niiden ominaisuudesta oman ketjun, eikö silloin ole normaalia silloin keskustella sinun aivoistasi?
En käsitä mikä pakonomainen tarve sinulla hokea kaikkeen sitä, miten vaikeita kaikki vastaajat ovat ja miten kukaan ei ymmärrä. Sitten annat lisäselvitytsä jonkun kauhean valituksen kera. Et kyllä hirveästi tuolla tavalla edesauta itsesi ymmärtämistä, ilmeisesti jopa tarkoituksesi oli vähentää sitä tässä ketjussa entisestään. Ensin valittaa, kun kukaan ei ymmärrä ja sitten valittaa siitä, kun joku yrittää ymmärtää - voi tsiisus.
En tiedä, mikä pakonomainen tarve joillakin ihmisillä on tuoda esiin omaan erilaisuuttaan ja erinomaisuuttaan, ja yrittää saada vastapuoli vaikuttamaan jotenkin vähäpätöisemmältä. Sulle on tainnut tulla tuosta erilaisuudestasi joku uskonto, jota yksin edustat. Valitat, kun olet yksin sen kanssa, mutta samalla pidät siitä pakkomielteisesti kiinni.Aloitukseni oli tarkoitettu ironiseksi ja sitä kautta hauskaksi. Ironian kohdistuessa minuun itseeni.
Sinä olet vaan juuri tuota ihmistyyppiä, joka takertuu epäolennaisuuksiin ja ihan pelkällä olemassa- ja läsnäolollaan tappaa kaiken hauskuuden - kaikesta.
Jos tämä tekstikenttä tukisi muotoiluja, piirtäisin sinulle kuvan, mutta kun ei niin ei. Yritä siis ymmärtää lukemasi: En valita.
Kaikilla vaan, kuten esim. sinulla, ei ole sarkasmin laji hallussa, eikä kykyä käsittää sitä. Jo aloitukseni otsikko "Ongelma se on tämäkin", sisältää sarkasmia kohdistettuna siihen tosiseikkaan, että ongelmia on monenlaisia ja kaikki on suhteellista. Et alunperinkään tajunnut pointtiani, enkä todellakaan ala sinulle sitä selittämään.
En hakenut ymmärrystä, en myötätuntoa, en ihan yhtikäs mitään. Palstan nimi on Miehen logiikka. Oletettavasti täällä saa tuoda esiin erilaisia aiheeseen liittyviä seikkoja.
Sinun ja minun ero on siinä, etä sinä tuijotat yhteen pieneen yksityiskohtaan, joka on lopputuloksen kannalta merkityksetön, minä taas näen kokonaiskuvan.
Jokainen kirjoittamasi viesti vahvistaa sitä käsitystä, ettet todellakaan ymmärrä aiheesta mitään. Enkä voi alkaa asioita sinulle selittämään, koska on enemmän kuin selvää, ettei sinulla ole edes tarvittavaa kapasiteettia niiden ymmärtämiseen.
Ja kun väität minun valittavan, niin osoittaisitko ne kohdat, joissa valitan? Ota myös huomioon konteksti, äläkä etsi sanomisistani piilomerkityksiä. Mikä logiikka sitäpaitsi on tuossa, että samaan aikaan väität minun valittavan sekä tuovan esiin erilaisuuttani ja erinomaisuuttani? Tuo juuri on sitä surullisen kuuluisaa naisen logiikkaa.
Ota, Catariina hyvä, huomioon myös se seikka, että ilman sinun väliintuloa olisin jättänyt monet asiat sanomatta. Älä siis ala natkuttamaan sinulle antamistani vastauksista.
Enkä missään kohdin ole hokenut, että vastaajat ovat vaikeita, miten voisinkaan? Ainoastaan sinä alat tympimään, kun jankutat ja jankutat, ilman että asiasi olisi mitenkään sidoksissa tosiasioihin tai että yrittäisit ymmärtää kun asiat sinulle selitetään.
- ettet saa
olla tuollainen.
Aivoissasi on vikaa jos ei normaali marmatusnaismalli kelpaa.
T.TODELLASEKSIKÄSKADEFENIMISTIKANA
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012478Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä911230Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1795147Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353780Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963594Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543247Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092944Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132618Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie562200Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192005