Nilkkani ovat kovin hentoiset ja nyrjähtävät helposti. Ulkonäöllisistäkin syistä haluaisin hieman paksummat nilkat. Pystyykö siis nilkan lihaksiin kohdistamaan mitään liikkeitä? Ja onko ylipäätänsä mahdollista saada hieman massaa nilkkoihin? Käyn säännöllisesti kuntosalilla ja olen nuori nainen.
Nilkan lihakset?!
8
7162
Vastaukset
- pump it up
meinasin eka ehdottaa ostamaan kunnollisia kenkiä ja juoksemaan, mikä on varsin hyvä vaihtoehto, mutta keksein paremman, ja taatusti hauskemman liikuntamuodon joka treenaa erityisesti jalkoja, pohkeita enimmäkseen, mutta nilkatkin saavat kovaa kyytiä kanssa.
nimittäin tanssiminen matolla, kuinka leikkisältä se kuulostaakin, homma on simppeli, ohjelman saa koneelle tai pleikkarille tai sellaisen jonka saa suoraan televisioon, lasten tanssimatto -peli. sitä sitten pelailemaan, ei sen kummempaa, mitä vaikeempi biisi, sen enemmän hypit sen enemmän kulutat energiaa, sen enemmän palaa rasva ja enemmän treenaantuu jalat. ja mikä parasta moinen hoituu sisätiloissa. Itse harrastin ja harrastan moista urheilumuotoa lähinnä vapaa-ajalla, en niin treenatessa. kuinka huvittavalta se kuulostaa, se oikeasti toimii. hypit X -hyppyjä tosi nopiaan, tasapaino kehittyy ja silmä-jalka koordinointi samalla kun lihakset kehittyy.
on sitä muut muakin ihmetellyt, kun 19v köriläs pomppii tanssimatolla hikipäissään, olen jopa tehnyt moista tapahtumassa, missä oli parisensataa nuorisoa. :> (stepmania, Dance Dance Revolution) - murde
nilkathan varsinaisesti treenaamalla tule paksummaksi mutta vahvemmaksi kylläkin. Sama juttu kuin ranteiden kanssa niiden paksuuteen ei oikein voi vaikuttaa
- Anonyymi
Mikä treeni se on ?
- annu
Minulla oli nivelsidevamman jälkeen sama ongelma. Sain fysioterapeutiltani kasan ohjeita nilkkojen vahvistamiseksi. Jalan pikkulihaksia vahvistaa ja tasapainoa kehittää mm. yhdellä jalalla seisominen sekä tavallisesti että varpaillaan. Vaikeustasoa saa kun seisoo tyynyn päällä. Lisäksi erilaisia varpaillenousuja, tavaroiden poimimista lattialta varpailla jne.
Luulisinpa siis, että fysioterapeutti osaisi antaa sinulle ohjeet nilkkojen vahvistamiseksi. - Elämä lyhyt, Rytkönen pitkä!
http://www.bartleby.com/107/129.html
Tuolta voit katsoa ja todeta että nilkassa ei järin paljon lihaksia ole... lähinnä lihasten kiinnityskohtia ja jännettä. Voit myös käsin kokeilla ja todeta saman homman. Nilkkaa liikuttelevat lihakset ovat pohkeessa. Eli jos olet noppanilkka niin sellainen tod. näk. tulet olemaan. =)- marymary
Great.. :// Juu kyllähän minäkin olen kuullut että nilkkoja on vaikea muokata, mutta ajattelin jos olen saanut vain väärää informaatiota. Voivoi :'/
- tasapainolaudalla
marymary kirjoitti:
Great.. :// Juu kyllähän minäkin olen kuullut että nilkkoja on vaikea muokata, mutta ajattelin jos olen saanut vain väärää informaatiota. Voivoi :'/
tasapainoileminen auttaa asiaa edellä mainittujen nilkkajumppa ohjeiden lisäksi.
- Anonyymi
Itse teen jalkaprässillä pohkeita ja ne samalla auttaa nilkkoihin. Laitat päkiät laudan alaosaan pekästään ja pumppaat. Voit myös ottaa painot sivuille käsiin ja ihan vaan nousta varpaille edes takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927