vanhat työttömät, yli 40v, tekee kiltisti ja turhaan hakemuksia.
-saa lähetellä. vastauksia ei tule.
-Saa soitella, vastauksia ei tuule.
-saa käydä yrityksissä,,, ja sama huokaus - töitä ei ole....
tylsää hommaa.
Politikot hei !! jotain tartteis tehrä nyt !!!!
yli 40v - vanha työtön
16
2431
Vastaukset
- potkitaan ulos
firmoista koko ajan yhä enemmän 40-50v. ammattitaitoista porukkaa, mikä on tulevaisuus tällä joukolla, jolla eläkeikään on vielä parikymmentä vuotta aikaa?
- kohta työtön
tässä.
Kaikki siirretään Eilakaislalle tai muuhun putiikkiin, mitkä vuokraa työvoimaa.
Sitten hallituskin pääsee siihen, mitä haluaa...eläkkeelle pääsee n. 75 vuotiaana. Sitä ennen ei ole pätkätöillä ennättänyt hankkia eläkettä tarpeeksi.
Osaako kukaan selittää, mihin on hävinneet eläkerahat? Jokainen työssäkäyvä on maksanut koko työikänsä TEL-maksua, onko taas pelattu meidän rahoilla sijoitus-peliä ja hävitty??
- on kuhan
notkut kortistossa.Itse viellä 57v asti sain töitä sit alko kortistossa notkuminen.Nyt ikää senverran kertynyt.Viellä vuosi kortistossa kitumista ja pääsee eläkkeelle.Saa joku nuorempi työtön minulta sitten hyvinpidetyn vapautuvan paikan kortistossa.Lopuksi tosi juttu siltä viimeiseltä työhastattelu reisulta::poislähtiessä haastattelija sanoi soittavansa minulle,outoo en antanut puhelin numeroa eikä minulla sitäpaitsi edes puhelinta silloin edes ollut.
- noppa
on minullakin. En pääse töihin kun olen yli 40v. Turhaan olen hakemuksia laittanut, soitellut, käynyt työnhakukursseja...huokaus. Annetaanko meille yhtään toivoa paremmasta?
- Stpamnim
Ei mitään toivoa paremmata vaan yhä pahenee, sekin vähä päätösvalta mikä sulla oli ennen on viety nyt uuden lain avulla ;). Eli työelämä valmennusta pukkaa noin 5 vuotta.
- ...
Sosiaali- ja terveysministeriön verkkolehden mukaan vuoden 2010 jälkeen alkaa väestörakenteen muutos olla niin kallellaan, että kaikkia aletaankin tarvita eikä vaan seisottaa tyhjän panttina.
http://www.stm.fi/Resource.phx/socius/socius-42004/sivu6.htx- Vielä vanhempi
Näin yleisesti ajatellaan, muttei se päde aina. En puuttuisi keskusteluun, mutta kun menin aikanaan itse tuohon mukaan ja uskoin ettei yli viisikymppinen enää mitään työtä saa. Ei se niin ollutkaan.
- xyz
Vielä vanhempi kirjoitti:
Näin yleisesti ajatellaan, muttei se päde aina. En puuttuisi keskusteluun, mutta kun menin aikanaan itse tuohon mukaan ja uskoin ettei yli viisikymppinen enää mitään työtä saa. Ei se niin ollutkaan.
Luulen, että ikä ja terveys on tietysti yksi tekijä, mutta tuoreet tiedot ja taidot ovat myös plussaa. Olen itsekin keski-ikäinen ja jatko-opiskelen, mutta en halua ajatella, ettei minun ammattitaitoani jatkossa tarvita. Myönteinen ajattelu auttaa pitkälle!
- Vielä vanhempi
xyz kirjoitti:
Luulen, että ikä ja terveys on tietysti yksi tekijä, mutta tuoreet tiedot ja taidot ovat myös plussaa. Olen itsekin keski-ikäinen ja jatko-opiskelen, mutta en halua ajatella, ettei minun ammattitaitoani jatkossa tarvita. Myönteinen ajattelu auttaa pitkälle!
Myös uudessa työssä voi oppia sen vaatimat taidot, tosin ne vanhat taidot on pohjana. Ja vakuuttavuus työhaastattelussa, jos/kun sinne saakka pääsee. Ikinä ei kannata luovuttaa!
- yli 40v
kirjoittelin minäkin tuossa alempana. Mulla on ainakin kärsivällisyys jo loppu. Antaa vaan niiden dynaamisten koulutettujen nuorten hoidella hommat mun puolesta. Ainut haittapuoli tässä tietty on, ettei eläke kerry ja ne ajat ovat melkoisen kaukana vielä. Mutta voinko sille ihan oikeasti mitään, etten enää mihinkään kelpaa enkä enää jaksa hakata päätä seinään. Tuosta tuoreesta koulutuksesta sanoisin, että on sitäkin tullut hankittua. Ei ole auttanut yhtään. Valitan.
- samaa mieltä
Olen itse 44 v ja työtön ollut muutaman kuukauden. Kyllä yritykset ovat olleet kiinnostuneet, tähän ikään kun on jo työkokemusta ja lapset jo isoja. Moni arvostaa tätäkin puolta eikä vain nuoruutta. Kyllä se vielä tästä, vaikka ei vielä nyt ole tärpännyt. Hetken kestää, mutta kyllä kolkuttajille viimein ovikin avautuu. Uskon vakaasti näin. Ei muuta kuin kaikille työnhakijoille voimia jatkoon.
- uusi tulevaisuus
joo kyllä kannattaa ajatella !!
Kun on jo toinen jalka haudassa, niin ei ole niin väliä enää noilla puuhasteluillakaan. - 55 vee
uusi tulevaisuus kirjoitti:
Kun on jo toinen jalka haudassa, niin ei ole niin väliä enää noilla puuhasteluillakaan.Ihme toivotonta tai ikärasistista porukkaa täällä. Ihmiset ei vaan viitsi hakea tarpeeksi hommia. Ei tarvi tärpätä kuin kerran niitten 99 kerran jälkeen, joilla olit liika vanha.
- luuli olevansa
uusi tulevaisuus kirjoitti:
Kun on jo toinen jalka haudassa, niin ei ole niin väliä enää noilla puuhasteluillakaan.Eräs nainen sanoi minulle olevansa itseään yli 10v nuoremman näköinen.
-----Arvasin sitten sen ikää (-alakanttiin-kohteliaasti) - sanoin 55v.
---nainen suuttui voimakkaasti tästä, ja jatkoi:
Hän on 42v ja monet luulee 32v ikäiseksi !!!!
---kuten voitte arvata - en päässyt saatille.
(eikä niin kovasti olisi tuo itseään yli 10v nuorempi kiinnostanutkaan...)
Kova elämä näkyy kyl !!
Ei se ikä aina ratkaise !!!
Ja luulot voi olla mitä vaan !!
-terveisin se toinen jalka jo haudassa (ja ei tarve selitellä) - miksi pitäisi !!!!
(kun on yli 40v - niin ei niitä vuosia ole enää paljoa jäljellä -miksi pitäisi hehkuttaa ja epärealistisesti uskoa itseään nuoreksi -- mennyt mikä mennyt - vuodet ei tule takaisin.
40v 40v = 80v
Eli 40 on jo yksi jalka haudassa
80v on kaksi jalkaa jo partaalla !! - kertapipo
luuli olevansa kirjoitti:
Eräs nainen sanoi minulle olevansa itseään yli 10v nuoremman näköinen.
-----Arvasin sitten sen ikää (-alakanttiin-kohteliaasti) - sanoin 55v.
---nainen suuttui voimakkaasti tästä, ja jatkoi:
Hän on 42v ja monet luulee 32v ikäiseksi !!!!
---kuten voitte arvata - en päässyt saatille.
(eikä niin kovasti olisi tuo itseään yli 10v nuorempi kiinnostanutkaan...)
Kova elämä näkyy kyl !!
Ei se ikä aina ratkaise !!!
Ja luulot voi olla mitä vaan !!
-terveisin se toinen jalka jo haudassa (ja ei tarve selitellä) - miksi pitäisi !!!!
(kun on yli 40v - niin ei niitä vuosia ole enää paljoa jäljellä -miksi pitäisi hehkuttaa ja epärealistisesti uskoa itseään nuoreksi -- mennyt mikä mennyt - vuodet ei tule takaisin.
40v 40v = 80v
Eli 40 on jo yksi jalka haudassa
80v on kaksi jalkaa jo partaalla !!hehe, hyvä juttu :)
- Henkilötunnus
kertapipo kirjoitti:
hehe, hyvä juttu :)
Ikävää, ettei nykyisin voi vähentää kiinnijäämättä ikäänsä työtä saadakseen. Nykytilanteessa minusta se ei olisi edes moraalitonta.
Tulipa mieleen vanha tositarina. Sosiaaliturvatunnukset tulivat käyttöön muistaakseni v. 1967. Aluksi Kela-kortti oli pahvinen ja siis helposti väärennettävissä. 1970-luvulla eräs nainen lähetti miehensä hoitamaan Kelaan sairauskulukorvauksensa. Virkailija ei löytänyt papereistaan naista henkilötunnuksella, ennen kuin selvisi, että henkilötunnus oli väärennetty: siitä oli kymmenluku pienennetty yhdellä. Yllätys oli miehelle melkoinen, kun selvisi, että kolmikymppinen puoliso olikin nelikymppinen. Mies ei salaillut ajatuksiaan Kelan toimistossa. Olin itse tuolloin työssä Kelassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564556Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal884262- 713718
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963647Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1172687- 352488
- 372382
- 242369
- 382359
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232234